Monday, December 8, 2008

ဗုဒၶလူ၀င္စား

တစ္ေန႔သ၌ စာေရးသူသည္ အြန္လိုင္းေပၚသို႔ ေရာက္ရွိေနရာ ျပည္ပမွ ဒါယိကာမတစ္ဦးက ေလွ်ာက္ထားလာပါသည္။
“အရွင္ဘုရား ျဖစ္ရပ္ဆန္းေတြေတာ့ ေပၚလာျပန္ၿပီဘုရား”….။
“ ဘာျဖစ္ရပ္ဆန္းေတြ ေပၚေနတာလဲ” ဟုေမးရာ
“ အရွင္ဘုရား…အြန္လိုင္းေပၚမွာ မဖတ္မိဘူးထင္ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ ေလွ်ာက္ထားပါရေစဘုရား…” ။
“ ဆိုစမ္းပါဦး” ။
“ ဒီလိုအရွင္ဘုရားရဲ႕… လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ ေမြးဖြားေတာ္မူခဲ့တဲ့ နိေပါလ္နိုင္ငံမွာ ဗုဒၶလူ၀င္စား ဆိုတဲ့ သတင္းဟာ ဟိုးေလးတေက်ာ္ ျပန္႔သြားတယ္ေလ ဘုရား”…..။
“ ဟုတ္တယ္ေလ…..အဲဒါက အရင္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကိစၥေလ ျဖစ္ၿပီးၿပီပဲ အခုဟာက ဘာျဖစ္ရျပန္တာတဲ့လဲ”…..။
“ အရွင္ဘုရား….အဲဒါေျပာမလို႔၊ အခု ဒီဗုဒၶလူ၀င္စားဆိုတာေလး ျပန္ေပၚလာျပန္ၿပီ ဆိုၿပီး အြန္လိုင္းသတင္းတစ္ခုမွာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္ဘုရား…”။

စာေရးသူသည္ အြန္လိုင္းေပၚသုိ႔တက္သည္ဆိုရာ၀ယ္ ေဆာင္းပါးမ်ားႏွင့္ နိုင္ငံတကာမွ ေမးလာၾကသည့္ ဘာသာေရးႏွင့္သက္ဆိုင္သည့္ အေမးျပႆနာမ်ားကို ကိုယ့္၀က္ဆိုက္တြင္ ျပန္လည္၍ ေျဖၾကားေပးေနရေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ယခုျဖစ္ေပၚေနသည့္ သတင္းကို မသိရေသးသည္မွာ မဆန္းေပ။ အင္တာနက္သတင္းတြင္ ေဖၚထားေသာ ျဖစ္ရပ္ဆန္းမွာ…..
လြန္ခဲ့သည့္ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က ျမတ္ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ ေမြးဖြားေတာ္မူရာ နိေပါလ္နို္င္ငံ Neejgad ၿမိဳ႕ေလးတြင္ ဗုဒၶလူ၀င္စားသည္ ဆိုသည့္ ရမ္း ဗဟာဒူး ဘြန္ဂ်မ္ (Ram Bahadur Bomjon) အမည္ရွိ သူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ေပၚေပါက္ခဲ့ဖူးပါသည္။သူ၏အသက္မွာ (၁၈)ခန္႔ ရွိၿပီျဖစ္ၿပီး ပံုသ႑န္ ပံုတြင္ျမင္ရသည့္အတုိင္း ေခါင္းစုတ္ဖြားႏွင့္ ယခုေခတ္အေနျဖင့္ေျပာလွ်င္ ဟစ္ေဟာ့ အဆိုေတာ္အလားထင္ရေလာက္ ေအာင္ ဆံပင္မ်ားကား ရႈပ္ေထြးေကာက္လိမ္၍ ေနေပသည္။ အဆိုပါ “ဗုဒၶသူငယ္ေလး” (Buddha boy)သည္ ေရမေသာက္၊ အစာမစား မအိပ္စက္ဘဲ လႏွင့္ခ်ီကာ မလုပ္မရွား တရားထိုင္နိုင္ေၾကာင္း ပရိသတ္မ်ားက ေျပာၾကားၾကသည္။ မ်က္စိျဖင့္ တတ္အပ္ျမင္ရသူမရွိ။ တစ္ေန႔သ၌ ေသာၾကာေန႔ညပိုင္းကာလတစ္ခု၌ ေတာထြက္သြားသည္ဟု ဆို၏။
ထို ဗုဒၶသူငယ္ေလးသည္(ဗုဒၶလူ၀င္စား)သည္ ေျမေအာက္က်င္း၌ သံုးႏွစ္ၾကာသည္အထိ တရားက်င့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊မတ္လတြင္ ေျပာၾကားခဲ့ေပမယ့္လည္း မၾကာေသးမီ ယခုလေစာေစာပိုင္းက ျပန္ေပၚလာခဲ့သည္။ ေျမေအာက္က်င္းတြင္ တရားက်င့္မည္ဟုဆိုေသာ္လည္း ႏွစ္ႀကိမ္းတို္င္တိုင္ ျပန္ေပၚလာခဲ့သည္။ ယခုၿပီးခဲ့တဲ့ ေသာၾကာေန႔က ေတာထဲျပန္၀င္သြားၿပီဟု (ေအအက္ဖ္ပီ)သတင္းက ဆိုပါသည္။
သူငယ္ေလး၀င္သြားသည့္ ေတာမွာ နိေပါလ္နိုင္ငံရဲ႕ ၿမိဳ႕ေတာ္ ခတၱမႏၵဴၿမိဳ႕ေတာ္မွ (၃၅.၅)မိုင္ ေ၀းသည္ဟု ဆိုပါသည္။ သည္ေကာင္ေလး၏ မိခင္နာမည္က မာယာေဒ၀ီ တာမန္(Maya Devi Tamang)ျဖစ္ပါသည္။
ထိုျဖစ္ရပ္ဆန္းတြင္ ဗုဒၶက လူ၀င္စားသည္ဆိုသည္မွာ ဗုဒၶ၀ါဒအရ လံုး၀မျဖစ္နို္င္ေခ်။ သည္ေနရာတြင္ ျမတ္ဗုဒၶကို မဆိုထားႏွင့္ အဂၢသာ၀က၊ မဟာသာ၀က၊ ပကတိသာ၀က တို႔သည္ အာသေ၀ါကင္းကြာ ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည္။ ဘ၀အသစ္ျဖစ္ေစတတ္သည့္ တဏွာတရားကို အၿပီးသတ္ပယ္သတ္ၿပီးသူမ်ား ျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဘ၀အသစ္ျဖစ္ရန္ အေၾကာင္းလံုး၀မရွိေတာ့ေခ်။ ေမတၱာသုတ္တြင္ မိန္႔ေတာ္မူထားသည္မွာ “နဟိဇာတုဂဗၻေသယ် ပုနေရတိ” အမိ၀မ္းတြင္ ဇာတိပဋိသေႏၶ တစ္ဖန္ ျပန္၍ မေနေတာ့ၿပီ ဟုလည္း လာရွိေပသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ေအာက္ထစ္ဆံုး ပကတိသာ၀က ရဟႏၱာမ်ားေတာင္မွ ပဋိသေႏၶတစ္ဖန္မရွိလွ်င္ ျမတ္ဗုဒၶသည္ကား အဘယ္ဆိုဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။
ဤအေၾကာင္းကို မသိေသာ (အသိေခါက္ခက္ အ၀င္နက္ေသာ) ဗုဒၶဘာသာဆိုသူမ်ားက ထိုဗုဒၶလူ၀င္စားအား ဘုရားပြင့္ရန္ တစ္ဖန္လူျပန္ျဖစ္လာၿပီ ဟု ယံုၾကည္ေနၾကသည္မွာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။ ဤသည္ကား အသိဥာဏ္မဲ့သည့္ ယံုၾကည္မႈမ်ားႏွင့္ သူမ်ားေရာေယာင္ ကိုယ္လည္းေရာေယာင္ကာ သူမ်ားပါးစပ္ဖ်ား လမ္းဆံုးေနၾကသည့္ သူမ်ားက ထိုဗုဒၶ၀င္စားဆိုသည့္ သူငယ္အား တစ္ဆိတ္ကို တစ္အိတ္လုပ္ကာ ေက်ာ္ၾကားေအာင္လည္း သတင္းေတြျဖန္႔ထားခဲ့ၾကသည္။
ထို ‘ဗုဒၶခ်ာတိတ္’ (Buddha boy) ေတာထဲသုိ႔၀င္ကာ ဆယ္လၾကာသည္အထိ အစာေရစာမစားဘဲ က်င့္သံုးခဲ့သည္ဆိုရာ၀ယ္ ထိုသူငယ္ထြက္သြားသည္ဆိုသည့္ ေတာထဲသုိ႔ မည္သူမွ်လည္း မလိုက္သည့္အတြက္ ဆယ္လၾကာသည္အထိ အစာေရစာမစားသည္ကို မည္သူမွ် မသိနိုင္။ ေတာထဲဆိုသည့္အတြက္ သစ္ဥသစ္ဖုမ်ား စားကာ အသက္ရွင္ေနနိုင္သည္ကုိကား ေတာထဲက်င္လည္ေနၾကသည့္ မုဆိုးမ်ားပင္ သိနုိင္ေပသည္။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုလွ်င္ အစာမစားဘဲ ဆယ္လမေျပာႏွင့္ ဆယ္ရက္ေတာင္မွာ အသက္ရွင္ဖို႔ရာ မလြယ္ကူလွေပ။
ဤသည္ကိုလည္း အဟုတ္ႀကီးထင္ကာ လူအမ်ား ကိုးကြယ္ေနၾကသည္မွာ အံ့ၾသစရာေကာင္းလွပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားသည္ က႑ကျမင္းျဖင့္ ေမာင္ဆံေခၚကာ အေနာမာေသာင္ကမ္းအေရာက္ ဆံေတာ္ကို ပယ္လိုက္ေသာအခါ ဦးေခါင္းေတာ္၀ယ္ ဆံေတာ္၏ အရွည္သည္ လက္ႏွစ္သက္မွ်သာ က်န္ရွိေတာ္မူခဲ့ေပသည္။ ထိုေနာက္ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူၿပီးေနာက္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသည္အထိ ဦးေခါင္းေတာ္မွ ဆံပင္ေတာ္သည္ လက္ႏွစ္သက္ထက္ လံုး၀မရွည္ေတာ့ေပ။ သို႔ျဖစ္ပါလွ်က္ ယခုအခါ ဗုဒၶ၀င္စားဆိုသူ၏ ဦးေခါင္းထက္တြင္ ဆံပင္မ်ားသည္ ဂုတ္၀ဲပင္မက ပုခံုးအထိ ရွည္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည့္အျပင္ ထိုဆံပင္မ်ားသည္ သူ၏ ဦးေခါင္းထက္တြက္ ရႈပ္ေထြးေပြလီေနသည္မွာ ျမင္ရသူအဖို႔ ၾကည္ညိဳဖြယ္လံုး၀ မရွိေပ။
ဤသည္ကိုပင္ ဘုရားပြင့္လာၿပီဟုဆိုကာ ကိုးကြယ္ေနၾကေပသည္။ ထိုအထဲတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အမ်ားစုပါေနသည္မွာ ၀မ္းနည္း ရွက္ဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။
ျမတ္ဘုရားရွင္က ထိုကဲ့သို႔ အစာေရစာမစားဘဲ အငတ္ခံ က်င့္သံုးေနသည္မွာ မဂၢင္ရွစ္ပါးအက်င့္ မပါဘူးဆိုပါလွ်င္ အတၳကိလမထ အက်င့္ဟု ဓမၼစၾကာ သုတ္ေတာ္တြင္ အတိအလင္း မိန္႔ေတာ္မူထားသည္။ သုိ႔ပါလွ်က္ ထုိအတၳကိလမထအက်င့္ က်င့္ေနသည္ကို တကယ္အက်င့္ျမတ္ဟုထင္ကာ အထင္ႀကီးေနၾကသည္။ ျဖစ္သင့္/မျဖစ္သင့္ဆိုသည္ကိုလည္း ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ျဖင့္ မေတြးေတာဘဲ ေခြးေဟာင္တုိင္း လိုက္ၾကည့္ၾကသည့္ သေဘာပင္ျဖစ္သည္။

ဓါတ္ပံုတြင္ပါသည့္အတုိင္း ေညာင္ပင္ေအာက္ တရားထိုင္တိုင္းသာ ဘုရားဟုဆိုလွ်င္ အိႏၵိယျပည္က ေညာင္ပင္ေအာက္ အၾကာႀကီးထိုင္ၾကေသာ ဆာဒူးႀကီးမ်ားအားလံုး ဘုရားျဖစ္ေခ်ေတာ့မည္။ဗုဒၶလူ၀င္စားသူငယ္၏ မယ္ေတာ္အမည္သည္လည္း မာယာျဖစ္သည့္အတြက္ ဗုဒၶမယ္ေတာ္၏ အမည္ဟု ေျပာဆိုကာ ဘုရားျဖစ္နိုင္သည္ဟုလည္း ေျပာၾကသည္။ သည္လုိဆိုလွ်င္ မာယာအမည္ရွိ မိခင္တိုင္း၏ သားမ်ားသည္လည္း ဘုရားျဖစ္ေပးရမည္ ျဖစ္ေနသည္။
ဗုဒၶလူ၀င္စားသည္ ေန႔အခါတြင္ ေညာင္ပင္အရင္း၌ တစ္ေနကုန္ ထမင္းမစားဘဲ မလႈပ္မယွက္ထိုင္ေနကာ ညေန ၅ နာရီမွ မနက္ ၅ နာရီအထိ၊ သူငယ္အနားေနသူလူတစ္စုက ကန္႔လန္႔ကာေတြကာထားၿပီး သူငယ္အား လံုး၀ေတြ႕ခြင့္မရေတာ့ေခ််။ ဤသည္မွာ သူတို႔ရဲ႕လိမ္ကြက္ျဖစ္မည္ဟုယူဆပါ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း ေန႔ေရာညပါ အစာမစားဟု အသံလြင့္ထားခဲ့ေပမယ့္ လူအမ်ား အနားကပ္ခြင့္မရသည့့္ ညဖက္တြင္ မစားဟုမေျပာနိုင္၊ စားခ်င္လည္း စားနိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေျပာလိုသည္မွာ ေန႔ခါအစာမစားဘဲ ေညာင္ပင္ေအာက္ မလႈပ္မယွက္ထိုင္ၿပီး ညအခါ လူအမ်ားႏွင့္အေတြ႕မခံရံုျဖင့္ အက်င့္ျမတ္ဟု ေျပာနိုင္ပါမည္နည္း။ သည္အက်င့္ျဖင့္ ေလာကလူအမ်ားကို္ မည္သို႔ အက်ဳိးျပဳနိင္ပါမည္နည္း။
အမွန္တကယ္ အက်ဳိးရရွိေနၾကသည္ကား ဗုဒၶခ်ာတိတ္ ကို ေစာက္ေရွာက္ေပးေနၾကေသာ သူငယ္အနားက လူတစ္စုကေတာ့ ဗုဒၶလူ၀င္စားသူငယ္္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ လာဘ္လာဘ ရႊင္ေနၾကသည္။ လက္ငင္းဒိ႒ အက်ဳိးရရွိေနၾကသည္။
၂၀၀၅ ခုႏွစ္၊ႏို၀င္ဘာလမွာ တရားအားထုတ္ရာက ထလာၿပီးေနာက္္ ဗုဒၶခ်ာတိတ္က ေျပာသည္မွာ…. “ လူေတြကို ေျပာလိုက္ပါ က်ဴပ္ကို ဗုဒၶလို႔မေခၚပါနဲ႔။ က်ဴပ္မွာ ဗုဒၶရဲ႕ဘုန္းတန္ခိုးေတြ မရွိေသးပါဘူး။ က်ဴပ္မွာ ရင္ပိုခ်ီ အဆင့္ပဲရွိပါေသးတယ္..”။(ရင္ပိုခ်ီဆိုသည္မွာ တိဗက္မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာမွာသာ သံုးတဲ့စကားပါ ေထရ၀ါဒမွာမရွိေခ်။)။ ဤသို႔ ကာယကံရွင္သူငယ္ကိုယ္တိုင္က ဗုဒၶ လို႔မေခၚပါႏွင့္ ဟု ေျပာေနပါေသာ္လည္း ေလာဘေဇာကပ္ေနၾကသည့္ လူအမ်ားခမ်ာမွာေတာ့ ဗုဒၶ ဟု ယံုၾကည္ကာ ကိုးကြယ္ေနၾကေပၿပီ။ သည္လို မဟုတ္မွန္းသိလွ်က္ ကိုးကြယ္ေနၾက ယံုၾကည္ေနၾကျခင္းသည္ လူအမ်ားက ေလာကီအလိုအားႀကီးလြန္းသည့္အတြက္ ျဖစ္လာရသည္ဟု ေျပာရေပမည္။
လူငယ္က “ ရုပ္၀ါဒဟာ ဒီတိုင္းျပည္မွာ အေၾကာက္တရား၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈနဲ႕ ပဋိပကၡေတြကို သယ္ေဆာင္လာတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘာသာတရားနဲ႔ ဒႆနိကေဗဒကို သူ႕ရဲ႕ အတြင္းက်က် ေပ်ာ္ရႊင္မႈအတြက္ လိုက္နာသင့္တယ္” လို႔ ပရိသတ္ေတြကို ၁၅ မိနစ္ၾကာ မိန္႔ခြန္းေျပာၾကားသည္လို႔လည္း အင္တာနက္သတင္းမွာ ဖတ္လိုက္ရျပန္ပါသည္။
အခ်ဴပ္ဆိုရေသာ္ ေလာကတြင္ ျဖစ္နိုင္၏ မျဖစ္နိုင္၏ဆိုသည္ကို ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ျဖင့္ စဥ္းစားေ၀ဖန္နိုင္ခြင့္ရွိပါလွ်က္ ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ကို အသံုးမခ်ဘဲ သူတစ္ပါး ပါးစပ္ဖ်ားတြင္ လမ္းဆံုးက သူတစ္ပါး ေျပာတိုင္းယံုၾကည္ေနၾကသည္ကို စဥ္းစားေတြးေခၚဖို႔ အခ်ိန္တန္ေနပါၿပီ။ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း အတၱာဟိ အတၱေနာ နာေထာ မိမိသည္သာ အားအားရာ ဟု ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ သည္လိုသာ မိမိ၏ အလိုႀကီးမႈကို ေရွ႕တန္းတင္ေနၾကမည္ဆိုပါလွ်င္ ထိုအလိုႀကီးမႈ၏ နိဂံုးသည္ကား အက်ည္းတန္သည့္ နိဂံုးျဖစ္သြားေပေတာ့မည္ ဟု သတိေပးရင္း……


အျမင္မွန္ရၾကပါေစ
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)
8.12.2008 ၊ 6 း 56 AM

1 comments:

ေၾကာက္စရာေကာင္းေအာင္
လြဲေနပါလားဘုရား။

ဒီပုိစ့္ေလးတင္တာ အက်ိဳးမ်ားပါတယ္ဘုရား။

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More