Monday, December 1, 2008

သံုရာစုက ဘ၀ပံုရိပ္(၁၄)

ထိုအခါ အသႏၶိမိတၱာ မိဖုရားက “ တိရစၦာန္ျဖစ္တဲ့ ဒီငွက္ရဲ႕ အသံဟာ သည္ေလာက္ ခ်ဳိၿမိန္သာယာေနေသးရင္ အတုမရွိ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အသံေတာ္ဟာ ဘယ္ေလာက္သာယာလိုက္မလဲ အတိုင္းအဆမရွိ သာယာမွာပဲ” ဟု ေတြးကာ ျမတ္စြာဘုရားကို အာရံုျပဳမိေသာအခါ ၾကည္ႏူးႏွစ္သိမ့္မႈ ပီတိ မ်ားျဖစ္ေပၚလာသည္။ ထိုျဖစ္ေပၚလာေသာ ပီတိ ကို မစြန္႔ခြာဘဲ ၀ိပႆနာတရားကို မျပတ္တရစပ္ ပြားမ်ားခဲ့ေသာေၾကာင့္ အသႏၶိမိတၱာမိဖုရားႏွင့္ အေဖာ္(၇၀၀)တို႔သည္ ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္မ်က္ေမွာက္ျပဳကာ ေသာတာပန္ အရိယာမမ်ားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ကုန္ၾကေလသည္။ (မဇၥ်ိမပဏၰာသအ႒ကထာ ႏွာ၂၆၃)။ မွန္နန္းမဟာရာဇ၀င္ကေတာ့ သုတ္မဟာ၀ါ အ႒ကထာကို ညြန္းဆိုထားပါသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ အခ်ိန္သည္ လူကို မေစာင့္ဟူသည့္အတိုင္း အသႏၶိမိတၱာမိဖုရားႀကီးသည္ အကၽြန္ပ္ အဘိသိက္ခံၿပီး ႏွစ္ေပါင္း (၃၀)ျပည့္ေသာႏွစ္၊ သာသနာေတာ္ႏွစ္(၂၄၈)ခုႏွစ္တြင္္ အသႏိၶမိတၱာမိဖုရားႀကီး သည္ ေသျခင္းသေဘာကို မလြန္ဆန္နိုင္ေသာေၾကာင့္ အနိစၥေရာက္ခဲ့ရေလသည္။

တစ္ပင္လွဲမူ တစ္ပင္ထူ
အသႏၶိမိတၱာ မိဖုရားကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ သားေတာ္ႏွင့္ သမီးေတာ္မ်ားကလည္း သာသနာေတာ္ႀကီးအတြက္ သီဟိုဠ္သုိ႔ ၾကြသြားေတာ္မူခဲ့ၾကေပၿပီ။ ယခင္ကဆိုလွ်င္ မိဖုရားႀကီး၊ ေနာင္ေတာ္၊ညီေတာ္၊သားသမီးေျမးျမစ္စသည့္ အေျခြအရံမ်ားေၾကာင့္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္ စံနန္းအိမ္ေတာ္ႀကီးတြင္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနထိုင္လာခဲ့ရပါေသာ္လည္း ယခုအခါတြင္ တစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္စြာ ေနေနရသူက ကၽြန္ပ္…………..အေသာက
ကၽြန္ပ္၏ အနီးတြင္ အနီးကပ္ျပဳစုေပးမည့္သူမ်ား ရွိပါေသာ္လည္း ေသြးသားရင္းခ်ာမ်ားႏွင့္မတူေရးခ်မတူေပ။ ညီလာခံ၀င္ၿပီဆိုပါက ေနာက္ေတာ္ပါးက မိဖုရားႀကီးက လိုက္ပါေနက်၊ တိုင္းေရးျပည္ရာ ကိစၥမ်ားေၾကာင့္ စိတ္ပ်က္အားငယ္ေနလွ်င္ မိဖုရားႀကီးက အားေပးႏွစ္သိမ့္ခဲ့သည့္အျပင္ ကၽြန္ပ္အမွားမျဖစ္ရေလေအာင္ သတိေပးေနက်၊ အႀကံေပးေနက် ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိဖုရားႀကီးမရွိေတာ့ လက္တစ္ဖက္ျပတ္သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ခဲ့ရေပသည္။ ကၽြန္ပ္သည္ မိဖုရားႀကီး ကြယ္လြန္သည္မွ ယခုအခ်ိန္အထိ တစ္ေန႔မွ ေမ့ မရခဲ့ေပ။
ဤသို႔ျဖင့္ သတိရလြမ္းဆြတ္မႈျဖင့္ ေန႔ရက္ေတြ ကုန္လြန္ခဲ့ရေပသည္။ ‘အခ်ိန္ႏွင့္ ဒီေရသည္ လူကို မေစာင့္’ ဟူသည့္ စကားပံုႏွင့္အညီ ရက္ကိုလစား၊ လကိုႏွစ္စား ဆုိသကဲ့သုိ႔ မိဖုရားႀကီး ကြယ္လြန္ခဲ့သည္မွာ ေလးႏွစ္တင္းတင္းျပည့္ခဲ့ေပၿပီ။ ေပ်ာက္ေသာသူ ရွာရင္ေတြ႕ ေသေသာသူ ၾကာရင္ေမ့ ဆိုသည့္စကားအတိုင္း ကၽြန္ပ္သည္ ‘ တိႆရကၡာ’ ဟု အမည္ရေသာ မင္းသမီးကို အိမ္ေထာင္ဖက္ အျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ကာ မိဖုရား ေျမွာက္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
သင့္ေတာ္မည္ထင္၍ မိဖုရား ေျမွာက္ခဲ့ေသာ္လည္း အတူေနဖန္မ်ားလာေသာအခါ ဒုတိယမိဖုရား၏ ဇာတိရုပ္တို႔သည္လည္း ဖုံးကြယ္၍ မရပဲ လယ္ျပင္မွာ ဆင္သြားသလို ထင္ရွားလာပါေတာ့သည္။ ထိုမိဖုရားသည္ အေပၚယံ ဟန္ေဆာင္ထားေသာ္လည္း စဥ္းစား ေ၀ဖန္ အသိဥာဏ္ကား အလြန္နည္းပါးလွသည္သာမက ဇမၺဴမွာ ငါ့ေလာက္ ေခ်ာေမာလွပသူ ရွိပါရိုးလား ဟုဆိုကာ အလွမာန္ယစ္ လြန္းလွေပသည္။ ျငဴစူေစာင္းေျမာင္းသည့္ အက်င့္ကလည္း ၀ါသနာေလာမသိ၊ အဆင့္အတန္းနိမ့္လြန္းလွသည္။
တစ္ေန႔သ၌ ကၽြန္ပ္ မွတ္မိပါေသးသည္၊ ကၽြန္ပ္၏ နန္းေတာ္ဦးတြင္ ေဗာဓိပင္ကို စိုက္ပ်ဳိးထားခဲ့ရာ အခက္အလက္တို႔ျဖင့္ ေ၀ဆာေနပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို အာရံုျပဳ၍ ထုိေဗာဓိပင္အား ေန႔စဥ္ ရိုေသစြာ ရွိခိုးပူေဇာ္လာခဲ့သည္မွာလည္း ယေန႔အထိဆိုလွ်င္ မွားမည္မထင္ေပ။ ထိုကဲ့သုိ႔ ကၽြန္ပ္ ရွိခိုးေနသည္ကို အလိုလိုေနရင္းကေန သည္းမခံနိုင္သည္က တိႆရကၡမိဖုရားရယ္ပါ၊ ‘ငါ့ထက္ ဒီသစ္ပင္ကို ဂရုစိုက္ရ ေကာင္းသလား’ ဟု ေတြးကာ (အ၀ိညာဏက) အသက္မရွိသည့္ ေဗာဓိပင္ကို သ၀န္တိုမႈမ်ား ျဖစ္ကာ ႏွလံုးသြင္းမႈ မေကာင္းသည့္အတြက္ သူ၏ စိတ္က သူ႕ကို ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္ေနေပေတာ့သည္။
သို႔ႏွင့္ မင္းႀကီး ဂရုစို္က္လြန္းလွသည့္ ထိုေဗာဓိပင္ကို မျမင္ခ်င္ ဟုဆိုကာ အမႈေတာ္ထမ္းမ်ားအား မိဖုရားအမိန္႔ျဖင့္ ဖ်က္ဆီးေစခဲ့သည္။ ေဗာဓိပင္ကို ဖ်က္ဆီးၿပီးမွ ကၽြန္ပ္သိရသည့္အတြက္ အသိေနာက္က်ခဲ့ရ ေလသည္။ ကၽြန္ပ္မည္သို႔ တတ္နုိင္မည္နည္း။ အိမ္ေထာင္မႈ ဘုရားတည္ ေဆးမင္ရည္စုတ္ထုိး ဆိုေပမယ့္ ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းတြင္ မင္းဧကရာဇ္ ျဖစ္သည့္အတြက္ အာဏာပါ၀ါ ရွိေသာ္လည္း အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥတြင္ ယခုယူ၍ ယခုပင္ ပစ္လိုက္မည္ဆိုလွ်င္ လူၾကား၍မွ ေကာင္းမည္ မထင္ေပ။ ထိုသို႔ မထင္မွတ္ေသာ အရာမ်ားျဖင့္ ေတြ႕ႀကံဳရေလေလ ကြယ္လြန္သြားပီျဖစ္တဲ့ မိဖုရားႀကီးကို သတိရ တမ္းတေလေလ ျဖစ္ခဲ့ ပါသည္။
အခ်ိန္သည္ တေရြ႕ေရြ႕ကုန္ဆုန္းလာခဲ့ရာ ကၽြန္ပ္သည္လည္း အိုမင္းရင့္ေရာ္ကာ ဇရာေထာင္းခဲ့ရေခ်ၿပီ၊ ထို႔ျပင္ က်န္းမာေရးလည္း ခၽြတ္ ယြင္းလာကာ အိပ္ယာထဲတြင္ လဲေလ်ာင္းေနရပါၿပီ။
ထိုအခ်ိန္တြင္ သားျဖစ္သူ ကုဏာလ မရွိေတာ့ၿပီျဖစ္၍ ကုဏာလ၏ သားျဖစ္သူ သမၸဒီမင္းသား(ေျမးေတာ္စပ္သူ)သည္ ဘုိးေတာ္ျဖစ္သည့္ သီရိဓမၼာေသာကမင္းတရားႀကီး နာမက်န္းျဖစ္ကာ အိပ္ယာထဲလဲေနခိုက္ (အာဏာသိမ္းပြဲ) နန္းသိမ္းပြဲခံခဲ့ပါေတာ့သည္္။ ပို၍ ၀မ္းနည္းစရာေကာင္းသည္ကား ကုဏာလ မင္းသားသည္ ယခင္ကတည္းက ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္ အမတ္ႀကီးမ်ား၏ စည္းရံုးသိမ္းသြင္းမႈေၾကာင့္ ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္သုိ႔ ကူးေျပာင္းခဲ့သည္မွာ ၾကာခဲ့ေခ်ၿပီ။ သုိ႔ႏွင့္ ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္အမတ္မ်ားႏွင့္ ျဗဟၼဏဘာသာ၀င္ အမတ္မ်ားသည္ ကုဏာလမင္းသားကို အားေပးေထာက္ခံလွ်က္ ရွိၾကပါသည္။ အာေသာကဘုရင္သည္ နန္းေတာ္အတြင္း၌ ေနလွ်က္ကပင္ နန္းက်ဘုရင္ျဖစ္ေနရ ရွာေလၿပီ။
အေျခအေနမွန္ကို မသိေသာ အေသာကမင္းသည္ မိမိထားခဲ့သည့္ ကတိအတိုင္း ကုေဋတစ္ရာ ျပည့္ေအာင္ လွဴဒါန္းရန္သာ စိတ္ေစာလွ်က္ ရွိေနသည္။ (၉၆)ကုေဋ လွဴဒါန္းၿပီးျဖစ္၍ က်န္ေနသည့္ (၄)ကုေဋကိုလည္း မေသမီွ လွဴဒါန္းသြားခဲ့ခ်င္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမတ္ခ်ဴပ္ႀကီး ရာဓဂုတၱ ကို ေခၚေတာ္မူ၍ ေရႊတိုက္ေတာ္မွ (၄)ကုေဋကို ကုကၠဳဋာရံုေက်ာင္းေတာ္သို႔ လွဴဒါန္းေပးပါရန္ အမိန္႔ေတာ္ခ်မွတ္ခဲ့ပါ သည္။ ထိုစဥ္ ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္အမတ္မ်ားက ထိုအေၾကာင္းသိေသာအခါ ကုဏာလမင္းသားထံသြားကာ “ အရွင့္သား…ေရႊတိုက္ေတာ္ကို အျမန္ သိမ္းပိုက္ေတာ္မူပါ၊ရဟန္းေတာ္မ်ားအား လွဴဒါန္းလိုက္မည္ဆိုပါက တိုင္းျပည္ဘ႑ာမ်ားကို တုိင္းေရးျပည္ရာအတြက္ အသံုးမခ်ရဘဲ အလဟႆ ျဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္” ဟု အမတ္မ်ားက ေလွ်ာက္ထားၾကေသာအခါ မင္းသားသည္ ေရႊတိုက္စိုးကို ေခၚကာ “ ကၽြန္ပ္ အမိန္႔မရပါက ေရႊတိုက္ေတာ္ ထဲက အပ္တိုတစ္ေခ်ာင္းေတာင္မွ် ထုတ္ခြင့္မျပဳရ” ဟု အမိန္႔ထုတ္လိုက္ေလသည္။
ထိုအခါ ကၽြန္ပ္သည္ အားအင္ခ်ိနဲ႕၍ ေရာဂါျပင္းထန္ေနစဥ္ ကၽြန္ပ္ျဖစ္ျခင္သည့္ အရာမ်ားလည္း ေျမးမိုက္ ကုဏာလေၾကာင့္ သဲထဲေရသြန္ျဖစ္ကာ အရာမထင္ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ပ္၏ အမိန္႔သည္ အခန္းထဲမွာသာ က်န္ေတာ့သည္။ အခန္းျပင္ေတာင္ မေရာက္နုိင္ေတာ့။ ပိုင္ဆိုင္သမွ် သက္ရွိသက္မဲ့ပစၥည္းဥစၥာမ်ားသည္လည္း သူကအလ်င္စြန္႔၊ သူကမစြန္႔လ်င္ ကိုယ္က အလ်င္စြန္႔ရမွာျဖစ္ေၾကာင္းကို ေတြးမိရင္း ကၽြန္ပ္ သံေ၀ဂရမိပါေတာ့သည္။ ေလာကတြင္ ကၽြန္ပ္သာမဟုတ္ လူသားအားလံုးသည္လည္း ကို္ယ္ပိုင္ ဆိုင္သည့္ ဥစၥာမ်ားကို တစ္ေန႔ စြန္႔ခြါရမွာခ်ည္းပင္၊ ပစၥည္းဥစၥာသာမဟုတ္၊ ကိုယ့္ခႏၶာကိုေတာင္ ထားခဲ့ရေခ်ေတာ့မည္။ မေသမွီ အႏွစ္မ်ားပါပါေစဖို႔ အေရးႀကီးသည္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ပ္သည္ တင္းထားသည့္စိတ္ကို ေလွ်ာ့လိုက္ကာ…..
ေလးကုေဋကို မလွဴဒါန္းရလဲ ရွိေစေတာ့ ကၽြန္ပ္ ပြဲေတာ္တည္ခဲ့သည့္ ေရႊခြက္၊ေရႊဖလား၊ေရႊလင္ပန္း တို႔ကို ကုကၠဳဋာရံုေက်ာင္းသုိ႔ ပို႔လွဴေစခဲ့ပါသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ကၽြန္ပ္အား ေငြဖလားစတာေတြျဖင့္ ပြဲေတာ္တည္ရန္ ဆက္သၾကျပန္သည္။ ထိုအခါတြင္လည္း ေငြဖလား၊ေငြလင္ပန္းစသည္မ်ားကို တဖန္ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ပို႔လွဴေစခဲ့ပါသည္။ ထိုေနာက္ ေၾကးခြက္တုိ႔ျဖင့္ ပြဲေတာ္တည္ရန္ ဆက္သလာေသာအခါ ထိုေၾကးခြက္တို႔ကိုလည္း ေက်ာင္းေတာ္သို႔ လွဴဒါန္းေစခဲ့ပါသည္။ ေနာက္ဆံုး ေျမအုိးေျမခြက္တို႔ျဖင့္ ပြဲေတာ္ဆက္သၾကျပန္ပါသည္။
ကၽြန္ပ္၏ အနီးတြင္ ေဆးဆရာတစ္ဦးႏွင့္တပည့္တစ္ဦး၊ လက္ပါးေစေမာင္းမငယ္တစ္ဦးတို႔သာ ဦးညြတ္ခစားလွ်က္ ရွိပါေတာ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က အမတ္မ်ားႏွင့္စစ္ေသနာပတိႀကီးမ်ား၊ မိဖုရား ေမာင္းမမိႆံမ်ားသည္ ဘုရင္အသစ္စစ္စစ္ထံ၌သာ သူ႔ထက္ငါဦးေအာင္ မ်က္ႏွာလို မ်က္ႏွာရ ခစားၾကေလသည္မွာ ျမင္တတ္သူ၊ ခံစားတတ္သူအဖို႔ သံေ၀ဂယူစရာ ေကာင္းလိုက္ပါဘိေတာ့သည္။ ကၽြန္ပ္သည္လည္း ေဆးဆရာက ေရာဂါအတြက္ သွ်စ္ရွားသီး(ဇီးျဖဴသီး)တစ္လံုးကို တစ္ျခမ္းကိုက္ကာ ၀ါးလွ်က္ “ ယခုအခါ ငါပိုင္တဲ့ ဥစၥာဟာ သွ်စ္ရွားသီး တစ္ျခမ္းသာ ရွိေတာ့တယ္” ဟု သံေ၀ဂျဖစ္မိသည္မွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အနီးရွိလုလင္တစ္ဦးအား ထိုသွ်စ္ရွာသီးတစ္ျခမ္းကို ကုကၠဳဋာရံုေက်ာင္းရွိ သံဃာေတာ္မ်ားအား လွဴဒါန္းေပးပါရန္ သဲ့သဲ့မွ်သာ ရွိေတာ့သည့္ ေလသံျဖင့္…..
အေသာကမင္း၏ ေနာက္ဆံုးမွာတမ္းေတာ္
“ အရွင္ျမတ္တို႔…..တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးျဖစ္ေသာ ဤဒါန၀တၳဳကို အလွဴခံေတာ္မူၾကပါဘုရား…။ အရွင္ျမတ္တို႔ရဲ႕ ေျခေတာ္အစံုကို အႀကိမ္ႀကိမ္ တပည့္ေတာ္ ရွိခိုးလိုက္ပါတယ္ဘုရား….။
ယခုေပးလွဴလိုက္ရတဲ့ ျမတ္ဒါနဟာ ေမာရိယတိုင္း ဣႏၵိယျပည္ႀကီးရွင္ တပည့္ေတာ္ အေသာကရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ေပးလွဴျခင္း ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား…။ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ တန္ခုိးအာဏာနဲ႔ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြလည္း ဘာမွမရွိေတာ့ပါဘူး။ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ အိုမင္းၿပီး က်န္းမာသန္စြမ္းမႈ မရွိတဲ့ တပည့္ေတာ္ကို သမားေတာ္ႀကီးမ်ားက ေဆးကုမရနိုင္ေတာ့သျဖင့္ လက္ေလွ်ာ့သြားၾကပါၿပီဘုရား။ ရတနာသံုးပါးမွတျခား အားထားစရာ မရွိေတာ့တဲ့အတြက္ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားသာ အားထားကိုးကြယ္ရာ အစစ္ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား…..။
တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ဆရာျဖစ္ေတာ္မူၾကတဲ့ သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္မ်ားဘုရား…တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအလွဴျဖစ္တဲ့ ေျမခြက္ငယ္ႏွင့္ သွ်ိသွ်ား(ဆီးျဖဴ)သီးကို သံုးေဆာင္ဘုဥ္းေပးေတာ္မူၾကပါဘုရား….”။
ဤကဲ့သုိ႔ မင္းခ်င္းေယာကၤ်ား အလုပ္အေကၽြးမ်ားအား မွာၾကားလွ်က္ ကုကၠဳဋာရံုေက်ာင္းေတာ္ႀကီးရွိ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေနာက္ဆံုး မိမိ၏ အေလာင္းကုိ ျမတ္စြာဘုရားအား ရည္စူူး၍ ၀ါဂြမ္းအထပ္ထပ္ပတ္ကာ ဆီးေလာင္းလွ်က္ ေနာက္ဆံုးေပးလွဴေစပါသည္။
မၾကာမီ ဇမၺဴဒိပ္တစ္ကၽြန္းလံုးကို အစိုးရေတာ္မူခဲ့ရံုမွ်မက အထက္တစ္ယူဇနာ၊ ေအာက္တစ္ယူဇနာတိုင္ေအာင္ အာဏာစက္ ျပန္႔ႏွံ႔ခဲ့ေသာ သီရိဓမၼာေသာက မင္းႀကီးသည္ သတၱ၀ါတို႔၏ သဘာ၀နိယာမတရားႀကီးကို မလြန္ဆန္နိုင္ရကား သာသနာေတာ္ႏွစ္္ (၂၅၅) ခုႏွစ္ မင္းႀကီး အဘိသိက္ခံ နန္းစံႏွစ္ (၃၇)ႏွစ္ တြင္ နတ္ရြာစံခဲ့ရပါေတာ့သည္။
မိမိနိုင္ငံအတြင္း ျပည္သူမ်ားႏွင့္ အျခားနိုင္ငံသူနိုင္ငံသားမ်ား၏ ပစၥဳပၸန္တမလြန္ဘ၀မ်ားအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးကိုျဖစ္ေစသည့္ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကုိ သူမတူေအာင္ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္အျပင္ ျမတ္ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးကိုလည္း မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ႏွင့္မွ် ႏိႈင္းယွဥ္၍ မရ သူမတူေအာင္ စြမ္းေဆာင္သာသနာျပဳေတာ္မူခဲ့သည့္ ကုသုိလ္ေတာ္လုပ္ငန္းမ်ားအရ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး၏ တမလြန္ခရီးကား ေျဖာင့္ျဖဴးသာယာခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း……
သူျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရး၊ က်န္းမာေရးစသည့္ အမ်ားအက်ဳိးျပဳလုပ္ငန္းတို႔ျဖင့္ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို သူမတူေအာင္ စြမ္းစြမ္းတမံ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္အရွိန္ အာႏုေဘာ္တို႔ေၾကာင့္ နတ္ရြာစံေတာ္မူေသာအခါ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ရေလသည္။(မွန္နန္းအလို)
ဤတြင္ အထူးမွတ္သားရန္အခ်က္ကား……. (ဦးကုလား မဟာရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး၌ စုတိခါနီးတြင္ ျပင္းစြာ အမ်က္ေဒါသရွိသျဖင့္ စုတိ၏အျခားမဲ့၌ စပါးႀကိးေျမြျဖစ္၍ အရွင္မဟိႏၵမေထရ္ တရားေဟာသည္တြင္မွ တရားကုိ ႏွလံုးသြင္းမိသျဖင့္ စပါးႀကီးအျဖစ္မွ ေသ၍ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိ ဆိုေလသည္။ ထိုစကားကုိ က်မ္းႀကီးက်မ္းခိုင္တို႔၌ လာေသာစကား မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ ဤမဟာရာဇ၀င္ေတာ္၌ မေရးသြင္းသတည္း။ ) ဟု မွန္နန္းမဟာရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီးက သဘာ၀ယုတၱိက်နစြာ နိုင္းယွဥ္ျပေသာေၾကာင့္ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးသည္ နတ္ရြာစံသည္၏ အျခားမဲ့တြင္ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ရသည္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း စပါးႀကီးေျမြျဖစ္သည္ဟု အဘိဓမၼာနည္းျဖင့္ သံုးသပ္ျပၾကပါသည္။
ဤတြင္ စပါးႀကီးေျမြျဖစ္/မျဖစ္ဆိုသည္ကို သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ား ခိုင္လံုစြာမရွိေသာေၾကာင့္ မိမိတို႔၏ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္တို႔ျဖင့္ တင္ျပလာၾကသည္မွာ ယေန႔ထက္တုိင္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး နတ္ရြာစံၿပီးသည့္ေနာက္ စပါးႀကီးေျမြျဖစ္/မျဖစ္ဆိုသည္မွာ မည္သူမွ် တိတိက်က် မေျပာနိုင္ၾကေပ။ ေသခ်ာသည္ကား… ေနာက္ပိုင္းတြင္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၌ တန္ခိုးႀကီးနတ္ျဖစ္ခဲ့သည္ဟုသမိုင္းေၾကာင္းမ်ားအရ မွတ္ယူရပါမည္။ (ဆက္ရန္)

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More