Thursday, October 16, 2008

ခ်မ္းသာစြာေနလိုလွ်င္

လူသားတိုင္းသည္ ခ်မ္းသာတာကို ပိုင္ဆိုင္ခ်င္သည္္၊ခံစားခ်င္ၾကပါသည္္၊ ဆင္းရဲသည့္ ပိုင္ဆိုင္မႈႀကီးကိုေတာ့ ဘယ္သူမွ မလိုခ်င္ၾက၊ မရင္ဆိုင္ခ်င္ၾကေပ၊ ေလာကမွာ ခ်မ္းသာမႈကို ပိုင္ဆုိင္ေနၾကသည့္ လူသားမ်ား ရွိၾကပါသည္၊ ကမၻာ့သူေဌးစာရင္း၀င္တဲ့ အခ်မ္းသာဆံုး ပုဂၢိဳလ္ ဆယ္ေယာက္ကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္ သူတို႔ရဲ႕ခ်မ္းသာမႈသည္ ပစၥည္းဥစၥာကို အေျခခံသည့္ ခ်မ္းသာမႈမ်ဳိးကို ပိုင္ဆိုင္သည့္ သူမ်ားသာ ျဖစ္သည္ ဟု ခန္႔မွန္း၍ ရပါသည္။
သည္လိုပစၥည္းဥစၥာေပါမ်ားရံုနွင့္ ခ်မ္းသာသြားၿပီေလာ၊ ကမၻာက အခ်မ္းသာဆံုး စာရင္းထဲတြင္ သတ္မွတ္ခံထားရသည္ ဆိုေပမယ့္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ က တကယ္လည္း ခ်မ္းသာရဲ႕လား ဆိုတာကို ကိုယ့္ကိုယ္တိုင္လည္း ေလ့လာသံုးသပ္ဖို႔လုိသလို စာဖတ္သူမ်ားလည္း “ ငါဟာ တကယ္ခ်မ္းသာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီလား” ဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလ့လာဆန္းစစ္ႀကည့္ဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္၊ သုိ႔မွသာလွ်င္ မိမိဘ၀၏ အျဖဴအမဲ ကြဲျပားနိုင္မည္္။ ခ်မ္းသာလား၊ဆင္းရဲလား ဆိုသည္ကို မိိမိကုိယ္ကို ေလ့လာဆန္းစစ္မႈ မရွိသည့္ လူတစ္ေယာက္သည္ အလြန္ရင္နာဖို႔ ေကာင္းလွပါသည္္။

ေလာကတြင္ ပစၥည္းဥစၥာေပါ၍ ခ်မ္းသာမႈႏွင့္ ပစၥည္းဥစၥာမေပါေသာ္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ႏွစ္မ်ဳိး ခြဲ၍ ရပါသည္္။ သည္ႏွစ္မ်ဳိးမွာ ဥစၥာေပါသည့္ ခ်မ္းသာမႈသည္ တကယ့္ခ်မ္းသာအစစ္မဟုတ္ေပ၊ တကယ့္ခ်မ္းသာအစစ္ကား စိတ္ခ်မ္းသာမႈပင္ ျဖစ္ပါသည္။ တဖန္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ေလ့လာၾကည့္လွ်င္လည္း မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ စိတ္ခ်မ္းသာရသလဲ၊ လိုခ်င္သည့္ အရာကို ရရွိသည့္အခိုက္တြင္ ၀မ္းပမ္း တသာျဖစ္ကာ စိတ္ခ်မ္းသာရပါသည္။ ထုိခ်မ္းသာမႈသည္ တဒဂၤပဲ ျဖစ္မည္။ လိုတာရ၍ ခ်မ္းသာသည္ဆိုလွ်င္ ထိုသူသည္ လိုတာ မရလွ်င္္ စိတ္ ဆင္းရဲေပေတာ့မည္္။ ထို႔ေၾကာင့္ လိုတာရ၍ ခ်မ္းသာျခင္းသည္ စစ္မွန္သည့္ ခ်မ္းသာမႈမ်ဳိး မဟုတ္သည္ကား ေသခ်ာလွပါသည္။
လူ၊နတ္မ်ားသည္ လိုခ်င္တာရလွ်င္ ၀မ္းသာသည္၊ လိုခ်င္တာမရလွ်င္ စိတ္ဆင္းရဲႏွလံုးမသာျဖစ္တတ္ၾကသည္ ဤအရာမ်ားကို ကိေလသာလို႔ေခၚသည္္၊ ထိုတရားမ်ား ျဖစ္ေပၚၿပီဆိုလွ်င္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ မရွိေတာ့ေပ။ ကိေလသာအေရာင္ဆိုးထားသည့္ စိတ္သည္ ရႈပ္ေထြးေနပါသည္္။ စိတ္ရႈပ္ေထြးေနလွ်င္ ခ်မ္းသာသည့္ပုဂၢိဳလ္ဟု မဆုိနိုင္ေတာ့။ ထို႔ေၾကာင့္ ကမၻာေပၚတြင္ ခ်မ္းသာသည္ဟု သမုတ္ခံရပါ ေသာ္လည္း လိုခ်င္မႈ၊ႏွလံုးမသာမႈမ်ားျဖင့္ ေရာေထြးေနလွ်င္ ကမၻာ့အဆင္းရဲဆံုးလူသား ဟု ေျပာရေခ်ေတာ့မည္။
ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္က တာ၀တိ ံသာအုပ္ခ်ဴပ္ရေသာ သိၾကားမင္းဟာ သူ႔ကုိယ္သူ သိၾကားမင္းအျဖစ္မွ စုေတရေတာ့မွာကို သိလိုက္ရသည္္။ သိၾကားမင္းသည္ သူ စုေတ(ေသ)ေတာ့မည္ကို မည္သို႔ ႀကိဳတင္ သိနိင္သနည္း၊ သိၾကားမင္းနည္းတူ ႀကိဳတင္သိနိုင္သည့္ အရာမ်ား ရွိပါသည္။ ၄င္းတို႔မွာ နတ္တို႔၏ ပုဗၺနိမိတ္ငါးမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။
(၁)။ ။နတ္တို႔ခႏၶာကိုယ္၌ တန္ဆာဆင္ထားသည့္ နတ္ျပည္၌ျဖစ္သည့္္ နတ္ပန္းမ်ားသည္ ထူူးဆန္းစြာ ညိဳးလာသည္ကို ေတြ႕ရတတ္ပါသည္္၊ နတ္ပန္းမ်ားသည္ မည္သည့္အခါမွ ညိဳးသြားျခင္း မရွိေပမယ့္္ နတ္တို႔ ေသေတာ့မည္္ဆိုလွ်င္ အလိုလိုေနရင္းကေန ညိဳးႏြမ္းသြားပါသည္။
(၂)။ ။နတ္တို႔မွာ ၀တ္ဆင္ထားသည့္ အ၀တ္(နတ္၀တ္တန္ဆာ)ေတြဟာ မည္သည့္အခါမွ ညိဳးႏြမ္းသြားျခင္း မရွိေပမယ့္၊ နတ္ေတြ စုေတ (ေသ)ခါနီးၿပီဆိုလွ်င္ သူတို႔ကိုယ္၌ ၀တ္ဆင္ထားေသာ အ၀တ္မ်ားသည္ အလိုလို ညိဳးႏြမ္းလာရပါသည္။
(၃)။ ။လက္ကတီး(ဂ်ဳိင္း)ၾကားက မထြက္စဖူး ေခၽြးေတြလည္း ထြက္လာပါေတာ့သည္။
(၄)။ ။ နတ္ျပည္တြင္ စတင္ျဖစ္ေပၚလာသည့္ နတ္တို႔ခႏၶကိုယ္သည္ မည္သည့္္အခ်ိန္၌ျဖစ္ေစ တစ္ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္မွာပဲ ရွိေနပါသည္္။ နတ္ျပည္တြင္ အိုမင္းသည့္နတ္မ်ား မရွိေပ။ ဒါေပသည့္ စုေတ(ေသ)ခါနီးက်ေတာ့ တျဖည္းျဖည္း အိုမင္းရင့္ေရာ္လာကာ အရြယ္ႀကီးရင့္သည့္ အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္သည့္ လူႀကီးတစ္ေယာက္ အသြင္ ျဖစ္လာေခ်သည္္။
(၅)။ ။ နတ္ျပည္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာမ်ားသည့္အတြက္ မည္သည့္အခါမွ် ပ်င္းရိမႈ မရွိေပ။ ေသခါနီးၿပီဆိုလွ်င္ေတာ့ အလိုလိုေနရင္း ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕ကာ မေပ်ာ္ပိုက္သလို ခံစားလာရပါသည္္။ သည္ ပုဗၺနိတ္ငါးမ်ဳိး စတင္ ျဖစ္ေပၚသည့္ ရက္မွ ေနာက္ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေန႔မွာ နတ္မ်ားဟာ စုေတ(ေသ)ၾကရသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ နတ္မ်ားသည္ မိမိကိုယ္ကို္ စုေတ(ေသ)ေတာ့မည္ကို ႀကိဳတင္သိၾကရေပသည္။
ယခုလည္းသိၾကားမင္းသည္ စုေတ(ေသ)ေတာ့မယ္ဆိုတာကို ႀကိဳတင္သိရွိသည့္အတြက္ သူ၏ စည္းစိမ္ေတြကို စြန္႔ခြါရရင္ တစ္ျခား သိၾကားမင္းတစ္ဦးက ငါ့၏ေနရာကို ေရာက္လာေတာ့မည္္ ဆိုၿပီး သူ႔ေနရာကို သူတစ္ပါးအား မေပးခ်င္သည့့္အတြက္ ပူပန္ေနရပါသည္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကိုယ္ကလြဲ၍ တစ္ျခားတစ္ေယာက္ကို သိၾကားမင္း မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ သူတစ္ေယာက္ထဲပဲ သိၾကားမင္းေနရာကို ပိုင္ဆုိင္ခ်င္သည္ ယခု ေသရေတာ့မည္ဆိုသျဖင့္ သိၾကားမင္းအျဖစ္ကို စြန္႔လြတ္ရမွာစိုးသည့္အတြက္ ပူပန္ေနရပါသည္္။ သည္လိုႏွင့္ စိတ္ႏွလံုးပူပန္ၿပီး ဆင္းရဲေနရပါသည္။ သိၾကာမင္းက “ ငါရဲ႕ေနရာကို ဘယ္သူ႔ကုိမွ မေပးနိုင္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ငါေသရေတာ့မယ္၊ ငါဘယ္လုိ လုပ္ရမလဲ၊ ငါ့ရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးပူပန္မႈေတြကို ဘယ္သူေျဖရွင္းေပးနိုင္မလဲ၊ ငါ့ရဲ႕အပူေတြကို ေလာကမွာ ျမတ္စြာဘုရားမွတစ္ပါး အဘယ္သူမွ ကယ္နိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘုရားရွင္ထံ အခုပဲသြားမယ္” ဆိုၿပီး သိၾကားမင္းသည္ ေကြးေသာလက္မဆန္႔မွီ ဆန္႔ေသာလက္မေကြးမီ တာ၀တိ ံသာမွ လူ႔ျပည္ရွိ ျမတ္စြာဘုရားထံ ေရာက္လာခဲ့ပါသည္။
ထိုအခါ သိၾကားမင္းက “ ျမတ္စြာဘုရား….လူနတ္တုိ႔ဟာ ေဘးရန္ကင္းကြာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနလိုၾကပါတယ္ဘုရား၊ သုိ႔ေသာ္လည္း လူနတ္မ်ားဟာ ေဘးဒုကၡမ်ားနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ကာ ဆင္းရဲေနၾကရပါတယ္ဘုရား၊ ထိုဆင္းရဲေတြကင္းေပ်ာက္ ခ်မ္းသာေရာက္ေအာင္ ဘယ္လို လုပ္ရမယ္ဆိုတာ လမ္းညြန္ျပေတာ္မူပါဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္ပါသည္။
ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက “ အသင္သိၾကားမင္း…လူ၊နတ္အမ်ားဟာ ေဘးဒုကၡမ်ားႏွင့္ေတြ႕ႀကံဳရၿပီး ဆင္းရဲရတယ္ဆိုတာ သူတစ္ပါး ေကာင္းစားေနတာကို မနာလိုတဲ့ ဣႆာ၊ ကိုယ္ပိုင္ဆိုင္သည့္အရာေတြကို သူတစ္ပါးအားေပးရမွာ နေျမာတြန္႔တိုေနတဲ့ မစ ၦရိယ တရားေတြ ေၾကာင့္ျဖစ္တယ္” စသည့္ တရားေတာ္မ်ားကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ သိၾကားမင္းကလည္း ခႏၶာဥာဏ္စိုက္ တရားရႈမွတ္ေသာေၾကာင့္ တရားေဒသနာအဆံုးတြြင္ သိၾကားမင္းသည္ ေသာတာပတၱမဂ္ဖိုလ္ကိုရၿပီး ေသာတာပန္တည္သြားခဲ့ပါသည္။
သိၾကားမင္းသည္ အရိယာျဖစ္ေသာအခါ တရားမနာမွီအခ်ိန္က ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့့္ ဣႆာ မစၦရိယတရားေတြကိုလည္း အၿပီးအတုိင္ပယ္သတ္ၿပီးျဖစ္ကာ ခ်မ္းသာသည့္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားပါေတာ့သည္္။
သည္လိုေသာတာပန္ျဖစ္ၿပီး သည္ႏွင့္ သိၾကားမင္းသည္ ေနရာတြင္ပဲ စုေတ(ေသ)ၿပီး၊ ခ်က္ျခင္းပဲ သိၾကားမင္းျပန္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္္။ ထိုျဖစ္ရပ္ကို ဘုရားရွင္ႏွင့္ သိၾကားမင္းသာလွ်င္ သိလိုက္ပါသည္။ တစ္ျခားမည္သူမွ မသိခဲ့ေပ။ ထိုျဖစ္ရပ္ကဲ့သုိ႔ ေလာကလူသားမ်ား အလြန္ေၾကာက္သည့္ ေသေဘးတို႔ကို မၾကာမီေတြ႔ႀကံဳ ရင္ဆိုင္ၾကရေပေတာ့မည္။ သည္လုိအခ်ိန္မ်ဳိးမွာ မည္သို႔ ရင္ဆိုင္မလဲ၊ ဂေယာင္ေျခာက္ခ်ား စိတ္ေတြ (upsat) လႈပ္ရွားေနမည္လား၊ ေၾကာက္ရြ႕ံအားငယ္ေနမည္လား၊ စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းေနမည္လား၊ ထိုသို႔ ျဖစ္ခဲ့မည္ ဆိုပါလွ်င္ စာဖတ္သူအတြက္ လူ႔ဘ၀က်င္လည္ခဲ့ရသည္မွာ အဓိပၸါယ္မရွိလွေပ။
တစ္ခါက စာေရးသူတို႔ ရိပ္သာတြင္ အမ်ဳိးသမီးေယာဂီ တစ္ဦး ေရာက္ရွိလာပါသည္။ သူ႔နာမည္က မေမသူ …ျဖစ္ပါသတဲ့။ (၁၀)ရက္ တရားစခန္းအတြင္း ထိုေယာဂီသည္ သူ႔တြင္စြဲကပ္ေနသည့္ ကင္ဆာေရာဂါ၏ ႏွိပ္စက္မႈဒါဏ္ေၾကာင့္ ေအာ္ဟစ္ၿငီးညဴကာ အလူးအလဲ ခံခဲ့ရပါ သည္။ ေရာဂါႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ ညဖက္တြင္ တစ္ညလံုး အိပ္ရသည္ဟု မရွိေပ။ သို႔ႏွင့္ တရားစခန္းသာ ၿပီးသြားပါသည္။ ဒုတိယ(၁၀)ရက္တရားစခန္းျပန္၀င္နိုင္ရန္အတြက္ စာေရးသူက သူမအား အားေပးတိုက္တြန္း စကား ေျပာၾကားရာ ဒုတိယအႀကိမ္ တရားစခန္းျပန္၀င္နုိင္ခဲ့ပါသည္။ ဒုတိယအႀကိမ္တြင္ ပထမအႀကိမ္လို မဟုတ္ေတာ့၊ ေရာဂါ၏ ဒါဏ္ကို အနည္းငယ္ ခံနိုင္ရည္ရွိလာကာ တရားရႈမွတ္ရသည္မွာ အဆင္ေျပမႈရွိလာပါသည္။
ယံုၾကည္မႈ အေတာ္အတန္ရွိလာက တတိယပတ္ တရားစခန္းတြင္ တရားျပန္၍ ရႈမွတ္ခဲ့ပါသည္။ သူမက “ အရွင္ဘုရား….တပည့္ေတာ္ ခႏၶာကိုယ္မွာ ခံစားေနရတဲ့ ေရာဂါ အေတာ္ကို သက္သာသြားပါၿပီဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ သည္ေရာဂါကို ရန္ကုန္မွာ သြားေရာက္ကုသခဲ့ပါတယ္၊ ဆရာ၀န္က မရေတာ့ဘူး ဆိုတဲ့အတြက္ တပည့္ေတာ္ စိတ္ေလွ်ာ့ၿပီး ဘိတ္(ၿမိတ္)ကို ျပန္ခဲ့ပါတယ္ဘုရား၊ ယခုေတာ့ တပည့္ေတာ္ ေရာဂါဟာ မေပ်ာက္ေသးေပမယ့္၊ အလြန္သက္သာတဲ့ အေနအထား ေရာက္ေနပါၿပီဘုရား၊ တရားစခန္းစ၀င္တုန္းက တစ္ညလံုးေပါက္ ေအာ္ဟစ္ခဲ့ရပါတယ္၊ အခုေတာ့ ေရာဂါမခံစားရေတာ့ တရားအမ်ားႀကီး ရႈမွတ္နိုင္လာပါတယ္ဘုရား၊ တရားရႈမွတ္မႈကို ဆက္ၿပီး ႀကိဳးစားသြားမယ္ လို႔ တပည့္ေတာ္ဆံုးျဖတ္ထားပါတယ္ဘုရား၊ အရင္တုန္းက ေသျခင္းတရားႀကီးနဲ႕ ရင္ဆိုင္ရဖို႔အတြင္ အလြန္ေၾကာက္ လန္႔မိေပမယ့္ ယခုေတာ့ ေသဖို႔မေၾကာက္ေတာ့ပါဘူးဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ေသမယ္ဆိုတာေတာင္မွ ေသေပ်ာ္ပါၿပီဘုရား” ဟု ၀မ္းသာအားရ စာေရးသူအား ေလွ်ာက္ထားလာေသာအခါ သူမအတြက္ အလြန္၀မ္းေျမာက္ပီတိ ျဖစ္ခဲ့ရသည္ကားအမွန္ပင္၊ သို႔ေသာ္ ထုိပီတိကား တာရွည္ ျဖစ္ခြင့္မရလိုက္ေပ။ အေၾကာင္းကား….
တစ္ေန႔သ၌ ထုိကင္ဆာေရာဂါသည္အမ်ဳိးသမီးက “ အရွင္ဘုရား…တပည့္ေတာ္ ေရာဂါလည္း အေတာ္ေကာင္းေနၿပီဘုရား၊တပည့္ ေတာ္ အိမ္ကို ခဏျပန္ခ်င္ပါေသးတယ္၊ တပည့္ေတာ္ကို ျပန္ခြင့္ျပဳပါဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္ထားလာေသာအခါ စာေရးသူက “ အိမ္ျပန္မယ္ဆို လည္း ေခတၱခဏေလာက္ပဲ ျပန္ပါေနာ္၊ ရပ္ကြက္လူေနအိမ္ၾကားထဲေနရတာဆိုေတာ့ ခ်က္ျပဳတ္ေက်ာ္ေလွာ္တဲ့ အေညွာ္နံ႕မ်ား ရွဴရႈက္မိရင္ ေရာဂါျပန္ၾကြနိုင္တယ္ေနာ္၊ သည္တစ္ခါ ေရာဂါျပန္ၾကြရင္ မလြယ္ေတာ့ဘူး၊ အၾကားႀကီးမေနနဲ႔ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ေနၿပီး ျပန္လာခဲ့” ဟု ေျပာလိုက္ပါသည္။ ေျပာသာေျပာလိုက္ရပါသည္။ စာေရးသူ၏ စိတ္ထဲသိပ္အားမရလွ၊ လူဆိုသည္မွာ တစ္ခုခု(ေဘးဒုကၡ) ႀကံဳမွ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို သတိရတတ္ပါသည္။ သက္သာရာရၿပီဆိုလွ်င္ အိမ္ ကို ျပန္သတိရသည္က လူ႔ ဓမၼတာပဲ ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။
ယခုလည္း မေမသူ သည္ ခါတိုင္းလို ေဆးလည္းမစားရေတာ့ဘဲ ေရာဂါက အလြန္သက္သာသည့္ အေနအထားရွိေနၿပီမို႔ အိမ္ကို ျပန္သတိရသည္မွာလည္း မဆန္းေပ။ သို႔ႏွင့္ သူမသည္ ၁..၂..၃…၄…၅ ရက္ မေပၚလာ၊ သုိ႔ႏွင့္ အခ်ိန္အားျဖင့္ ႏွစ္လခန္႔ ၾကာျမင့္ေသာအခါ..
တစ္ေန႔တြင္ စာေရးသူတုိ႔ ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီး အနားယူခိုက္ ေန႔လည္ (၁၂)နာရီခန္႔တြင္ အသက္အားျဖင့္ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ခန္႔ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးသည္ ေက်ာင္းေပၚသုိ႔ တက္လာကာ “ အရွင္ဘုရား..ေက်ာင္းေအာက္မွာ မေမသူ ေရာက္ေနပါတယ္ဘုရား… ေဆး ကုမရေတာ့လို႔ ေဆးရံုကေန အိမ္ကိုျပန္ဆင္းလာပါတယ္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားကို ၀င္ေရာက္ ဖူးျမင္ခ်င္တယ္ဆိုလို႔ ေရာက္လာတာပါ၊ ယခု ေက်ာင္းေအာက္ထပ္ ေရာက္ေနပါတယ္ဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္ထားလာေသာေၾကာင့္ စာေရးသူလည္းေက်ာင္းေအာက္ထပ္သို႔ ဆင္းခဲ့ပါသည္။ ထံုုးစံအတိုင္း မေမသူသည္ ကားထဲတြင္ ပက္လက္အေနအထားျဖင့္ မထနိုင္ေတာ့၊ စာေရးသူအား အားကိုးသည့္ မ်က္၀န္းမ်ားျဖင့္ ၾကည့္ေနပါေတာ့သည္။
သို႔ႏွင့္ စာေရးသူက ကိုယ္ရႈမွတ္ေနက်ျဖစ္သည့္ ၀ိပႆနာတရားကို ႀကိဳးစားၿပီးရႈမွတ္ရန္ႏွင့္ တစ္ျခားမည္သည့္အေၾကာင္းအရာမွ် မေတြးဘဲ တရားရႈမွတ္မႈျဖင့္ အခ်ိန္ကို ကုန္လြန္ေစရန္ သတိေပးစကားေျပာၾကားခဲ့ပါသည္၊ ဆက္လက္၍ လူမ်ားသည္တစ္ေန႔ေန႔တြင္ မုခ်ေသရ မည္ မည္သည့္ေရာဂါျဖင့္ ေသရမည္ကို မည္သူမွ် မသိနိုင္ေပ။ ေသခါနီးအခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ ေသေဘးကို ေၾကာက္ေန၍လည္း ထူးမည္မဟုတ္ေပ၊ ေသရမည္ပင္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ရႈမွတ္ခဲ့သည့္ ၀ိပႆာနာတရားကို သတိထားၿပီး ႀကိဳးစားမွတ္ပါ။ မေမသူ္၏ တရားအားထုတ္မႈမွာ အေလ့အက်င့္ နည္းလွသည္ မဟုတ္သည့္အတြက္ တရားရႈရင္း ေသျခင္းကို ရဲ၀ံံ့စြာ ရင္ဆိုင္နိုင္ပါေၾကာင္းႏွင့္ အားမငယ္ဖို႔ရန္ တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ တြင္ သူတို႔အိမ္မွ လူတစ္ေယာက္ေရာက္လာကာ စာေရးသူအား အိမ္သို႔ၾကြေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားသည့္အတြက္ အိမ္သုိ႔ လိုက္ခဲ့ရျပန္ပါသည္။ အိမ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ…မေမသူက..
“ အရွင္ဘုရား…တပည့္ေတာ္ အရွင္ဘုရားေက်ာင္းကေန ျပန္လာေတာ့ အရွင္ဘုရားၾကြလိုက္လာတာကို ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္ ဘုရား၊ ၿပီးေတာ့ အရွင္ဘုရားက တပည့္ေတာ္ကို တရားရႈမွတ္ဖို႔ေၾကာင္း တဖြဖြေျပာေနေတာ့ တပည့္ေတာ္လည္း ငါ့နားမွာ ဆရာေတာ္ရွိေနၿပီပဲ ငါတရားမွတ္မယ္ဆိုၿပီး ရႈမွတ္လိုက္တာ အိမ္ကို ေရာက္တာေတာင္ သတိမထားမိဘဲ တရားအာရံုနဲ႔ပဲ တပည့္ေတာ္ ေနလိုက္ပါတယ္ဘုရား… တပည့္ေတာ္အနားက လူေတြကေတာ့ ေသခါနီးၿပီ ဆိုၿပီး ေကာက္ခ်က္ခ်ေနၾကတာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္မွာေတာ့ တရားရႈမွတ္လို႔ သတိျပန္ရလာတယ္ဆိုရင္ပဲ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုလံုး ေပါ့ပါးလန္းဆန္းၿပီး လူေကာင္းလို ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္ဘုရား၊ အဲဒါေလးကိုတပည့္ေတာ္ ေလွ်ာက္ခ်င္လို႔ အရွင္ဘုရားကို အပင့္ခိုင္းလိုက္ရတာပါဘုရား….” ဟု မေမသူ သည္ သူ၏ ျဖစ္ပံုကို ၀မ္းသာအားရျဖင့္ ေျပာျပပါေတာ့သည္။
သုိ႔ႏွင့္ မၾကာမီ ရင္အနည္းငယ္အတြင္း မေမသူသည္ သူ႔ဘ၀ကေန အၿပီးအတုိင္ ပယ္ခြာသြားခဲ့ေခ်ေတာ့သည္။ ဤသည္မွ လူသားတိုင္း မလြဲမေသြ သြားရမည့္ လမ္းပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ အကယ္၍ ဤေနရာတြင္ မေမသူသည္ အိမ္မျပန္ဘဲ တရားကိုသာ အားထုတ္သြားမည္ဆိုပါက ဘ၀တြင္ အသက္ဆံုးတိုင္ေအာင္ အသက္ရွင္လွ်က္ ေနနိုင္မည္ကား မလြဲေပ။ တရားႏွင့္ေသရသည့္အတြက္ သုဂတိသို႔ ေရာက္မည္ ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါေတာ့သည္။
အခ်ဴပ္ဆိုရေသာ္ သတိပ႒ာန္တရားသည္ လူသားတိုင္းအတြက္ တကယ့္ခ်မ္းသာေရးအတြက္ အားကိုးနိုင္သည့္ ေဆးတစ္လက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားရင္း……… မေမသူ…….ေကာင္းရာသုဂတိ လားပါေစသတည္း…

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More