Tuesday, October 14, 2008

သိသမွ် ေတြးဆအျဖ (၉)

အေမး။ ။နႏၵမင္းသားနဲ႔ ဇနပဒကလ်ာဏီတို႔ဟာ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီက ဖြားတဲ့ ဖေအတူ မေအတူ ေမာင္ႏွမရင္းလို႔ ဖတ္ရပါတယ္။ အိႏၵိယမွာ ၀မ္းကြဲမ်ား ဖတူ မိကြဲမ်ား ေရွးက ေပးစားတတ္ေပမယ့္ မိခင္တူရင္ ေရွာင္ၾကပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ညီေတာ္နဲ႔ ႏွမေတာ္မွာ မိတူဖတူခ်င္း ဘာျပဳလုိ႔ လက္ထပ္ေပးရတာလဲဘုရား။ ။
အေျဖ။ ။ နႏၵမင္းသားနဲ႔ ဇနပဒကလ်ာဏီတို႔ဟာ ေမာင္ႏွမအရင္းအခ်ာႀကီးျဖစ္ၾကတာမွန္ပါတယ္၊ဒါေပမယ့္ ဘာျဖစ္လို႔ လက္ထပ္ေပးရလဲ ဆိုရင္ သူတို႔ဟာ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳိးမ်ားျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ သာကီ၀င္မင္းမ်ဳးိမ်ားဟာ အခ်င္းခ်င္းယူၾကတဲ့စနစ္ကို ေရွးပေ၀သဏီ ကတည္းက က်င့္သံုးခဲ့ၾကပါတယ္။ ရွင္းလင္းပါဦးမယ္။
သက်ာသာကီ၀င္ ျဖစ္လာပုံအေၾကာင္း….

ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ တစ္ခုေသာဘ၀မွာ ခ်မ္းေသာတဲ့ ပုဏၰားမ်ဳိးမွဆင္းသက္လာၿပီး နာမည္က ကပိလ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေဌးအျဖစ္ကို စြန္႔လြတ္၍ ဟိမ၀ႏၱာေတာင္နံပါး ကၽြန္းသစ္ေတာႀကီးအတြင္း ေရကန္တစ္ခုအနီးတြင္ သစ္ရြက္မိုးေက်ာင္း ေဆာက္ကာ ရေသ့ျပဳၿပီး ေနပါတယ္။
တစ္ေန႔တြင္ ဥကၠာမုခအမွဴးရွိတဲ့ မင္းသားတို႔ဟာ ၿမိဳ႕ရြာတည္ေထာင္လိုၾကတဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕ေနရာကို လွည့္လည္ရွာေဖြၾကရာ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ကပိလရေသ့ရဲ႕ ေက်ာင္းသခၤမ္းသုိ႔ ေရာက္လာပါတယ္။ အဲဒီမွာ ရေသ့ကေမးတဲ့အတြက္ မင္းသားမ်ားက ၿမိဳ႕တည္ေထာင္ရန္ ၿမိဳ႕ေနရာကို ရွာေနၾကပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။ အေလာင္းေတာ္ကပိလရေသ့ကလည္း မင္းသားတို႔အေပၚသနား လွတာေၾကာင့္ …
“အသင္မင္းသားတို႔.. ငါ့ရဲ႕ ေက်ာင္းသခၤမ္းေနရာမွာ ၿမိဳ႕တည္ၾကမယ္ဆိုပါရင္ ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းအျပင္တြင္ အျမတ္ဆံုး ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္လိမ့္ မယ္။ ဤၿမိဳ႕တြင္ ဖြားျမင္တဲ့ ေယာက္်ားတို႔တြင္ တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ေသာ ေယာက္်ားဟာ တစ္ျခား၌ ေမြးဖြားေသာ ေယာက်္ား အရာအေထာင္တို႔ကို လႊမ္းမိုးပါလိမ့္မယ္” စသျဖင့္ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ရေသ့ကေျပာေသာအခါ..မင္းသားမ်ားက “ အရွင္ရေသ့…သည္ေန ရာဟာ အရွင္ရေသ့ အသံုးျပဳေနဆဲေနရာျဖစ္တယ္ မဟုတ္လား” လို႔ ေလွ်ာက္ေသာအခါ ကပိလရေသ့က “ မင္းသားတို႔…သည္ေနရာဟာ ငါအသံုးျပဳေနဆဲျဖစ္တယ္ ဆိုၿပီး အေတြးအမ်ားၾကေနနဲ႔၊ ငါအတြက္က အစြန္အဖ်ား ေနရာတစ္ခုမွာ ေက်ာင္းသခၤမ္းေဆာက္လုပ္ေပးၾကပါ၊ငါညြန္ ျပတဲ့ေနရာသာ မင္းသားတို႔ ၿမိဳ႕တည္ဖို႔ လုပ္ၾကေတာ့ ၿမိဳ႕နာမည္ကိုလည္း ကပိလ၀တၱဳၿမိဳ႕ လို႔ အမည္ေပးၾကပါ” လို႔ ကပိလရေသ့ ကေျပာပါတယ္။
ဥကၠမုခမင္းသားအမွဴးရွိမင္းသားေလးေယာက္တို႔ဟာ မွဴးမတ္ေသနာပတိမ်ားစြာတို႔ႏွင့္အတူ ကပိလ၀တၳဳအမည္ျဖင့္ ရေသ့ညြန္ျပ ေသာ ေနရာတြင္ ၿမိဳ႕တည္ကာ ေနထိုင္ၾကပါတယ္။ မင္းသားတို႔လည္း အသက္ႀကီးလို႔ အိမ္ေထာင္ျပဳသင့္တဲ့ အရြယ္ေရာက္လာေသာအခါ မွဴးမတ္အေပါင္းက “မင္းသားမ်ားႏွင့္မင္းသမီးမ်ားလည္း အရြယ္ေရာက္ကုန္ၿပီ၊ အကယ္၍ ဥကၠာကမင္းႀကီး အနီးမွာ ရွိမယ္ဆိုရင္ မင္းသားမင္းသမီးတို႔အား ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေပးမည္မွာ အမွန္ျဖစ္တယ္၊ ယခုေတာ့ ငါတုိ႔တာ၀န္ျဖစ္ခဲ့ၿပီ” ဟု ေတြးၿပီး မင္းသားတို႔အား ထိုအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။ မင္းသားမ်ားက..
“အမတ္တို႔..သည္အရပ္မွာ ငါတို႔ႏွင့္အမ်ဳိးႏြယ္တူတဲ့ မင္းသမီးမ်ား မရွိဘူး၊ ႏွမေတာ္မ်ားႏွင့္အမ်ဳိးႏြယ္တူတဲ့ မင္းသားမ်ားလည္း မရွိၾက၊ အမ်ဳိးႏြယ္ဇတ္မတူတာခ်င္း အိမ္ေထာင္ဖက္ၾကမယ္ဆိုရင္ ငါတို႔မွာ ဖြားျမင္လာတဲ့ သားသမီးမ်ားဟာ အမ်ဳိးဇတ္ပ်က္ၿပီး မသန္႔ရွင္းျဖစ္ၾကလိမ့္မယ္။ တစ္ျခားအမ်ဳိးဇတ္ေတြလည္း ၀င္ေရာကုန္လိမ့္မယ္။ဒါေၾကာင့္ အစ္မႀကီးပိယကို အမိအရာတင္ေျမွာက္ၿပီး၊ က်န္တဲ့ ငါတို႔ ေမာင္ေလးေယာက္ႏွင့္ ႏွမေလးေယာက္တို႔ အမ်ဳိးအႏြယ္ဇတ္ပ်က္ျပားမႈမွ ကာကြယ္ရန္ ငါတို႔ေမာင္ႏွမအခ်င္းခ်င္း အိမ္ေထာင္ဖက္ၾကကုန္စုိ႔” လို႔ တိုင္ပင္ကာ အခ်င္းခ်င္း ထိမ္းျမားလက္ထပ္ကာ ကပိလ၀တၳဳၿမိဳ႕မွာပဲ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကပါတယ္။
ထိုသုိ႔ေနထိုင္လာရာက မင္းသားမင္းသမီးအစံုအစံုတို႔မွာ ဖြားျမင္တဲ့ သားသမီးတို႔ျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာေနထိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အျခားအမ်ဳိးတို႔ ႏွင့္ မေရာယွက္ဘဲ အခ်င္းခ်င္း အိမ္ေထာဖက္ၾကကာ ႀကီးပြားတိုးတက္ေနတာကို ခမည္းေတာ္ႀကီး ဥကၠာကမင္းႀကီးၾကားေတာ္မူေသာအခါ ..
ပရမာ သက်ာ ၀တ ေဘာ ကုမာေရာ = အို…အေမာင္တို႔ ငါ့သားေတာ္သမီးေတာ္ေတြဟာ လြန္ကဲျမင့္ျမတ္ကာ စြမ္းနိုင္ၾကပါေပစြတကား လို႔ ဥကၠာကမင္းႀကီးက ခ်ီးၾကဴးစကား ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ထိုခ်ီးက်ဴးစကား၌ သက် =စြမ္းေဆာင္နိုင္ျခင္း ဆိုတဲ့ အနက္ကို အစြဲျပဳ၍ ဥကၠာမုခစတဲ့ မင္းသားမင္းသမီး မ်ဳိးႏြယ္စုတိုကို သက် =သာကီယ =သာကီ၀င္ =သာကီမ်ဳိး = သာကီႏြယ္ လို႔ ေခၚတြင္ မွတ္သား ထင္ရွားခဲ့ပါေတာ့တယ္။
အခ်ဴပ္ဆိုရေသာ သာကီ၀င္မင္းအမ်ဳိးသည္ ယခုမွာ အခ်င္းခ်င္းလက္ထပ္ခဲ့သည္မဟုတ္ ၊ ေရွးပေ၀သဏီကတည္းက အခ်င္းခ်င္းလက္ထပ္ခဲ့ၾကပါတယ္ဆိုကို ေျဖၾကားေပးလုိက္ပါတယ္။

အေမး။ ။ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦးရဲ႕ အဆိုျဖစ္တဲ့ ေသာတာပန္ဟာ အရက္ေသာက္ရင္ ႀကိဳးၾကာေရေသာက္သလို ေရသာ၀င္တယ္၊ အရက္မ၀င္ဘူး ဆိုတာကို သိလိုပါတယ္ဘုရား။ ။
အေျဖ။ ။ စာေရးဆရာႀကီး ေရးသားခ်က္အရ ေသာတာပန္ဟာ အရက္ေသာက္ေသးသတဲ့ ဆိုတာ မဟုတ္ပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္နည္း..ေသာတာပန္ ပုဂၢိဳလ္ဟာ သာမာန္လိုမဟုတ္ေတာ့၊ ရတနာသံုးပါး၌ ခၽြင္းခ်က္မရွိ ယံုၾကည္မႈအျပည့္ရွိသလို၊ ငါးပါးသီလကိုလည္း သီးသန္႔ေဆာက္တည္ေနစရာ မလိုေတာ့ဘဲ လံုၿခံဳၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ သို႔မဟုတ္ “အရက္မေသာက္က သတ္ပစ္မယ္” လို႔ ၿခိမ္းေျခာက္ကာ အရက္ကို အတင္းတိုက္ဦးေတာ့ ၊ အသက္သာအေသခံမယ္ သီလအပ်က္မခံေတာ့တာ ဟာ ေသာတာပန္အရိယာမ်ားရဲ႕ သဘာ၀ပါ။ သည္ေနရာတြင္ အလ်ဥ္းသင့္၍ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အရိယာ၀ါသတရားေတာ္ထဲက ေကာက္ႏႈတ္တင္ျပလိုက္ပါတယ္။
ခုနေျပာတဲ့စာေရးဆရာႀကီးက “ ေသာတာပန္ဟာ အရက္ေသစာေသာက္သည္အထိ ငါးပါးသီလ က်ဳးလြန္နိုင္ေသးတယ္” လို႔ေျပာထား ပါတယ္။ သူဟာ လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ကို ေလ့လာခဲ့တာ ၾကာပါၿပီတဲ့၊ အဲဒီလို ေလ့လာၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ သူက ဒီလို ရဲရဲရင့္ရင့္ ဆိုနိုင္ပါသတဲ့။ သူ႔စိတ္သူ ေလ့လာတာ ျဖစ္မွာေပါ့။ သူက သူ႔ကိုယ္သူ ေသာတာပန္လို႔ ယူဆထားဟန္တူပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူက အရက္ကိုလည္း ႀကိဳက္တတ္တယ္ လို႔ သတင္းၾကားရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔စိတ္ႏွင့္ႏႈိင္းၿပီး ဆံုးျဖတ္လိုက္ဟန္ တူပါတယ္။ ဒါလည္း အံ့ၾသစရာပဲ၊ ကိုယ္နဲ႔ႏိႈင္း မရိုင္းဘူးဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုဟာ အဆင့္အတန္းတူတဲ့ သူအခ်င္းခ်င္းသာ သံုးစြဲရမည့္စကားပံုျဖစ္ပါတယ္။
အဆင့္အတန္း မတူရာမွာ ကိုယ္နဲ႔ႏိႈင္းရင္ အလြန္ပင္ ရိုင္းပါတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္ပါ၊ ဂဏန္းသခၤ်ာကို မသင္ဖူးတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ဂဏန္းအရာမွာ ပါရဂူေျမာက္ တတ္ေျမာက္ေနတဲ့လူကို ဂဏန္းသခၤ်ာနဲ႔စပ္ၿပီး ငါလိုပဲလို႔ ကိုယ္နဲ႕နိႈင္းရင္ အမ်ားႀကီး လြဲမွားမယ္။ အမ်ားႀကီးရိုင္းမယ္ဆိုတာကို သိနိုင္ပါတယ္။ အဲဒါလိုပဲ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္က ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ႏိႈင္းၿပီး ေသာတာပန္ကို ဆံုးျဖတ္လွ်င္ အလြန္ရိုင္းၿပီး အလြန္လြဲမွားတတ္ပါတယ္။
အမွန္မွာေတာ့ ေသာတာပန္အစစ္ တကယ္ျဖစ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မွာ သတိကေလးက အေတာ္ေလးေကာင္းေနၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ရုတ္တရက္ ေလာဘျဖစ္လာတယ္ဆိုရင္ အဲဒီ သတိကေလးက သူ႔အလိုလို ျဖစ္ေပၚလာၿပီးေတာ့ ထိန္းထားလိုက္တယ္၊ ဒီလို သတိက အုပ္ထိန္းလိုက္တဲ့ အတြက္ ေလာဘဟာ အရွိန္ပ်က္သြားပါတယ္။ အႀကီးအက်ယ္ မျဖစ္ရေတာ့ဘူး၊ ေဒါသျဖစ္လာရင္လည္း သတိက နည္းတူပဲ အုပ္ထိန္းလိုက္တာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အကုသိုလ္တရားေတြဟာ အလြန္အကဲ အႀကီးအက်ယ္ မျဖစ္ပြားရေတာ့ဘူး။ သီလသိကၡာပုဒ္ေတြကို က်ဴးလြန္နိုင္ေလာက္ေအာင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ မျဖစ္ရေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေသာတာပန္မွာ အပါယ္လားေၾကာင္း အကုသုိလ္ေတြလည္း ၿငိမ္းတယ္။ အပါယ္ေလးပါးမွလည္း လြတ္တယ္လု႔ိ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတာ၊ ဒါေတြဟာ သတိကေလး ေကာင္းေနျခင္းရဲ႕ အက်ဳိးေတြပါပဲ။
ဒါဟာ ေသာတာပန္မ်ားရဲ႕ ပင္ကိုယ္သဘာ၀ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသာတာပန္မ်ား ဟာ အရက္တိုက္ရင္ ေရသာ၀င္တယ္ အရက္မ၀င္ဘူးဆိုတဲ့ စကားအရ လံုး၀မျဖစ္နိုင္ပါဘူး လို႔ ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။
အေမး။ ။ ေကာသလမင္းႀကီးရဲ႕ မိဖုရားႀကီးျဖစ္တဲ့ မလႅိကာဟာ ျပဳမိခဲ့တဲ့အမွားကုိ က်ဳးလြန္ခဲတာ မွန္ရင္ေတာင္ ျပန္သတိရၿပီး စိတ္မခ်မ္းသာ ျဖစ္ေနျခင္းဟာ ကုကၠစၥ ကိေလသာ သာျဖစ္တဲ့အတြက္ ငရဲက်နိုင္ေလာက္ေအာင္ အက်ဳိးမေပးပါ။ နတ္ျပည္ မေရာက္မီ အ၀ီစိငရဲကို ခုႏွစ္ရက္ က်ရတာ ဘာေၾကာင့္ဆိုတာ သိလိုပါတယ္ဘုရား။ ။
အေျဖ။ ။ ေကာသလမင္းႀကီးရဲ႕ မိဖုရားႀကီး မလႅိကာဟာ သူျပဳခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ (သာ မရဏကာေလ ဧ၀ရူပံ မဟာပရိစၥာဂံ နာႏုႆရိတြာ တေဒ၀ ပါပကမၼံ အႏုႆရႏၱီ ကာလံ ကတြာ အ၀ီစိမွိ နိဗၺတၱိ) ဟု ဓမၼပဒအ႒ကထာအရ- ေသခါနီးအခ်ိန္တြင္ က်န္းမာစဥ္က ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ႀကီးစြာေသာ အလွဴဒါနကို အမွတ္မရနိုင္ဘဲ သူျပဳခဲ့တဲ့မေကာင္းမႈကံကို အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ အမွတ္ရေနေသာေၾကာင့္ ေသေသာအခါ အ၀ီစိငရဲမွာ ျဖစ္ရပါတယ္ လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ထိုအဆိုအရ သူျပဳခဲ့တဲ့မေကာင္းမႈကို အမွတ္ရၿပီး ႏွလံုးမသာ ပူပန္စိတ္ေတြျဖစ္ေနတယ္ ထင္ရွားပါတယ္။
ေသခါနီး ပူပန္တဲ့စိတ္ဆိုတာ ေမးခြန္းရွင္ေျပာသလို ကုကၠဳစၥ လုိ႔ေခၚနုိင္ပါတယ္။ အဘိဓမၼာလက္သန္းအ႒ကထာလာအတိုင္း ေျပာရရင္ ေဒါသစိတ္မွာ ေဒါသ ဣႆာ မစၦရိယ ကုကၠဳစၥ ေစတသိက္မ်ား ယွဥ္ပါတယ္၊ သည္ေစတသိက္ ေလးမ်ဳိးဟာ ေဒါသရဲ႕ မူပိုင္ေစတသိက္လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုကၠဳစၥဟာ ေဒါသႏွင့္ေဆြမ်ဳိးေတာ္ပါတယ္။ တဖန္ ႏွလံုးမသာမႈဆိုတာကလည္း ေဒါသပါပဲ၊ ဒါေၾကာင္ ေဒါသႏွင့္ေသ ငရဲျပည္ မေသြလားရတယ္ ဆိုတဲ့အတိုင္း မလႅိကာေသေတာ့ အ၀ီစိငရဲမွာ ခုႏွစ္ရက္ခံရပါတယ္။ ခံရၿပီးေနာက္ သူျပဳခဲ့တဲ့ကုသိုလ္အရွိန္အဟုန္ကမ်ားလွေသာေၾကာင့္ အ၀ီစိငရဲမွာ ခုႏွစ္ရက္ခံရၿပီးတာနဲ႔ တုသိတာနတ္ျပည္မွာ ျဖစ္ရပါတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလိုက္ရပါတယ္။ ။
အေမး။ ။အရွင္ဘုရား….ပစၦိမသာ၀ကျဖစ္တဲ့ သုဘဒၵဟာ တခ်ဳိ႕ကလည္း စာပါႏွင့္ဥပကသား ဆုိတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ျဗဟၼဏအႏြယ္ ဆိုတယ္။ ဘယ္ဟာက မွန္ပါသလဲဘုရား…..လို႔ အဂၤလန္မွ Dr. ဦးတင့္က ေမးထားပါတယ္။
အေျဖ။ ။ သည္ေမးခြန္းက ဘုန္းႀကီးထံ ေရာက္ေနတာ ၾကာပါၿပီ၊ အခုမွ ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးလိုက္ရပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး ပစၦိမသာ၀ကျဖစ္တဲ့ သုဘဒၵ ဟာ စာပါတို႔ရဲ႕သား သုဘဒၵလည္း မဟုတ္။ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေနာက္ အရွင္မဟာကႆပမထရ္ျမတ္ႀကီး ပါ၀ါျပည္မွ ကုသိနာရံုျပည္သုိ႔ ရဟန္းမ်ားစြာနဲ႔ ၾကြေရာက္လာတဲ့အခါ ေနာက္ပါရဟန္းတို႔အထဲမွ “ ျမတ္စြာ ဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ငါတို႔ျပဳလုပ္လိုရာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ျပဳလုပ္ရေပေတာ့မယ္” လို႔ ရိုင္းျပရင့္သီးတဲ့စကား ေျပာၾကားတဲ့ ေတာထြက္ သုဘဒၵ ရဟန္းႀကီးလည္း မဟုတ္ပါ။ အမွန္စင္စစ္ ယခုပစၦိမသာ၀ကျဖစ္တဲ့ သုဘဒၵပုရိဗိုဇ္ဟာ အလြန္ထင္ရွားတဲ့ ပုဏၰားသူေဌးမ်ဳိးမွ ပုရိဗိုဇ္ ရဟန္းျပဳတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ေနာက္ဆံုး ေ၀ေနယ်လို႔ ေျပာနိုင္တဲ့ အ၀တ္၀တ္တဲ့ ပရိဗုိဇ္ ရဟန္းတစ္ဦးျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာ ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္…..ေဒါက္တာႀကီးေရ….။ ။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More