Tuesday, November 18, 2008

သိသမွ် ေတြးဆအေျဖ(၁၃)

သမၹပလာပ ေျမာက္/မေျမာက္
အေမး။ ။တပည့္ေတာ္ သမပၹလာပ၀ါစာကုိ သိမ္ဖ်င္းယုတ္ည့့့ံေသာစကား၊ တခ်ိဳ႕ေနရာမွာလဲ အဆံမပါေသာ စကားလုိ႔ ဖတ္ရပါတယ္။ ဘာကုိ သိမ္ဖ်င္းတယ္ ေျပာရမလဲ သိလုိပါတယ္ဘုရား။ ရာမ အီေနာင္ စတဲ့ ပံု၀တၴဳ ေျပာျခင္းဟာ သမဖၹလာပ၀ါစာ ေျမာက္တယ္ဆုိရင္ တပည့္ေတာ္ တုိ႔ စာေရးသူေတြ စာေရးတာေရာ သမၹပၸလာပ၀ါစာ ျဖစ္ပါသလားဘုရား
တပည့္ေတာ္တုိ႔ ၀တၴဳေရးရာမွာ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္လမ္းမ်ား လဲ ေရးၾကပါတယ္။ ျဖစ္ရပ္မွန္ကုိ အေျခတည္ျပီး ေရးတာ ရွိသလုိ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ဆုိရင္လဲ တကယ့္အျဖစ္မွန္လုိ႔လဲ မလိမ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ အဆံမပါေသာစကား ေျမာက္ပါသလားဘုရား။

အေျဖ။ ။ အက်ဳိးမဲ့ ဒ႑ာရီ၀တၳဳမ်ားကို ေရးသားတာဟာ ကာယဒြါရ၌လည္း အနည္းငယ္ျဖစ္၍ ‘ဗာဟုလႅ ၀ုတၱိေတာ’ ၀စီဒြါရ၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္ စာေပေရးသားျခင္းဟာ ၀စီဒြါရတြင္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ အက်ဳိးမဲ့စာေပေရးသားတာဟာ ‘သမၹပလာပ၀ါစာ’ မည္ပါတယ္။ (အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ သၿဂိဳလ္ဘာသာဋီကာ ႏွာ-၃၇၇ )
ျဖစ္ရပ္မွန္ဇာတ္လမ္းမ်ားကို အက်ဳိးရွိ၍ ေရးသားတာက ေျပာစရာမရွိပါ။သုိ႔ေသာ္ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ျဖစ္တဲ့ ဒ႑ာရီဇာတ္လမ္း ေရးသားမႈဟာ သမၹပလာပ ျဖစ္/မျဖစ္ ေျဖရမည္ဆိုပါက..
သမၹပလာပ ေျမာက္တဲ့ အဂၤါ (၂)ပါးရွိပါတယ္။
(က) အက်ဳိးမဲ့စကားကုိ ေရွ႕ရႈ ေျပာဆိုျခင္း။
(ခ) စိတ္ကူးယဥ္ေရးတာကို တစ္ပါးသူက အမွန္ဟု စြဲယူျခင္း တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ေရးတဲ့စာက အက်ဳိးလည္း မရွိတဲ့အျပင္ စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ေရးထားတာကို ျဖစ္ရပ္မွန္ပဲဟု စာဖတ္သူမ်ားက မွတ္ထင္ေနလွ်င္ သမၹပလာပ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ကူးယဥ္ သက္သက္ကို တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္လို႔ မလိမ္ေသာ္ျငားလည္း အက်ဳိးမရွိတဲ့စာျဖစ္ပါက သမၹပလာပ အဆံမပါေသာစကား ေျမာက္ပါတယ္။ အဓိကအေၾကာင္းအရင္းမွာ ေရးတဲ့စာက အက်ဳိးရွိတဲ့စာျဖစ္ဖို႔ ပါ၊ ဒါဆိုရင္ အဆံမဟုတ္ အႏွစ္ပါေသာစကား ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။
ပါရမီျဖည့္ရာကာလ၊ ကၽြတ္တမ္း၀င္ႏွင့္ သေခ်ၤယ် အေရအတြက္
အေမး။ ။(၁)ပညာဓိကာရ၊ သဒၶါဓိကာရ ၊ ၀ီရိယဓိကာရ ဘုရားအမ်ဳိးအစားသံုးမ်ဳိးကို ရွင္းျပေပးပါဘုရား။
(၂)ဘာေၾကာင့္ ပါရမီျဖည့္က်င့္ရသည့္ကာလ ကြာျခားမႈ ရွိရပါလဲ၊ တျခားမည္သည့္အခ်က္ေတြမွာ ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိသလဲ၊ ေျဖရွင္းေပးပါ ဘုရား။
(၃)ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္တစ္ဆူ သာသနာတြင္ ကၽြတ္လြတ္သည့္ သတၱ၀ါအေရအတြက္ ကြာျခားသည္ဟုလည္း ၾကားဖူးပါတယ္။မွန္မမွန္ ေျဖရွင္းေပးေတာမူပါဘုရား။
(၄)ေလးအသေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ရာတြင္ တစ္သေခ်ၤတြင္ ကမၻာေပါင္းမည္မွ် ရွိပါသလဲ (သုိ႔) တစ္သေခ်ၤဆိုသည္မွာ မည္မွ် ၾကာေညာင္းပါသလဲဆိုသည္ကို ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။

မင္းထက္၀င္း
Moscow Power Engineering Institute (MPEI)
အေျဖ။ ။နံပါတ္(၁)အေျဖက သဒၶါအားနည္းၿပီး ပညာထက္ျမက္တဲ့ပုဂိၢဳလ္ကို ပညာဓိက လို႔ေခၚပါတယ္။ ပညာအလယ္အလတ္မွ်သာရွိၿပီး သဒၶါအားႀကီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို သဒၶါဓိက လို႔ ေခၚပါတယ္။ သဒၶါႏွင့္ပညာအားနည္းၿပီး ၀ီရိယအားေကာင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ၀ီရိယာဓိက လိုေခၚပါတယ္။
နံပါတ္(၂)ေမးခြန္းက ပါရမိျဖည့္ရာကာလကြာျခားျခင္းအေၾကာင္းကို ေမးထားတာနဲ႔ စပ္လ်ဥ္း၍ ပညာဓိကက ၄သေခ်ၤနဲ႕ကမၻာတစ္သိန္း။ သဒၶါဓိကက ၈ သေခ်ၤနဲ႔ကမၻာတစ္သိန္း။ ၀ီရိယာဓိကက ၁၆ သေခ်ၤနဲ႔ကမၻာတစ္သိန္း ဟု အသီးသီး ပါရမီျဖည့္ရာကာလ မတူညီပံုကို ေရးထားပါတယ္။ မတူညီကြဲျပားရျခင္းအေၾကာင္းက
ေသာတတၱကီက်မ္း အ၀ိဒူေရနိဒါန္းမွာ….
(၁) ဥဂၣါဋိတညဴ ဘုရားေလာင္း။
(၂) ၀ိပဥၥိတညဴ ဘုရားေလာင္း။
(၃)ေနယ်ဘုရား ေလာင္းရယ္လို႔ (၃)မ်ဳိးရွိပါတယ္။ ထိုသံုးမ်ဳိးအနက္…….(၁)ဥဂၣါဋိတညဴ ဘုရားေလာင္းဟာ ပညာဦးစီးတဲ့ ပညာဓိကဘုရားေလာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ (၂)၀ိပဥၥိတညဴဘုရားေလာင္းဟာ သဒၶါဦးစီးတဲ့ သဒၶါဓိက ဘုရားေလာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ (၃)ေနယ်ဘုရားေလာင္းဟာ ၀ီရိယဦးစီးတဲ့ ၀ီရိယာဓိကဘုရားေလာင္းျဖစ္ပါတယ္။
ပညာဓိကဘုရားေလာင္းဟာ ဥဂၣါဋိတညဴမ်ဳိးျဖစ္တဲ့အတြက္ အလြန္ဥာဏ္ထက္ျမက္တယ္။ ကိေလသာအေပၚဥာဏ္က လြန္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပါရမီျဖည့္တဲ့အခါ ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းသာ ပါရမီျဖည့္ရပါတယ္။
သဒၶါဓိကဘုရားေလာင္းဟာ ၀ိပဥၥိတညဴမ်ဳိး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဥာဏ္နဲ႔ကိေလသာ ညီမွ်ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရွစ္သေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္ သိန္းသာပါရမီျဖည့္ရပါတယ္။
၀ီရိယာဓိကဘုရားေလာင္းဟာ ေနယ် ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဥာဏ္အားနည္းၿပီးကိေလသာကမ်ားေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁၆သေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းပါရမီျဖည့္မွ အထြတ္အထိပ္ကို ေရာက္ပါတယ္။
အခ်ဴပ္ဆိုရေသာ္ ဘုရားေလာင္းေတာ္တို႔ ပါရမီျဖည့္ရာ ကာလမတူညီသည္မွာ ဥာဏ္ပညာႏွင့္ ကိေလသာ ႏွစ္ခုအထူးေၾကာင့္ ပါရမီျဖည့္ေတာ္မူတဲ့ေနရာမွာ ကြာျခားၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
နံပါတ္(၃)အေမးတြင္ ဘုရားတစ္ဆူႏွင့္တစ္ဆူ ကၽြတ္တမ္း၀င္သည့္ အေရအတြက္ဟာ ကြာျခားတယ္ဆိုတာမွန္/မမွန္ကို ေျဖၾကားေပးပါ သတဲ့….
ဘုရားတစ္ဆူလွ်င္ ၂၄ သေခ်ၤႏွင့္ကုေဋ ၆၀၊ ဗိုလ္ေျခတစ္သိန္း ကၽြတ္တမ္း၀င္ၾကပါတယ္ ဟု တထာဂတုပၸတၱိ်က်မ္းမွာဆုိထားၿပီး၊ ဇိနာလကၤာရက်မ္းက ၂၄ သေခ်ၤ ပမာဏ ကၽြတ္တမ္း၀င္ၾကတယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ဤစကားမ်ားဟာ ပါဠိေတာ္၊ အ႒ကထာတို႔၌ မေတြ႕ရပါ။ ဒါေပမယ့္ ဓမၼပဒအ႒ကထာမွာေတာ့ တစ္ဂါထာ တစ္ဂါထာေဟာေတာ္မူလွ်င္ ကၽြတ္တမ္း၀င္ေသာ ေ၀ေနယ် အလြန္မ်ားပါတယ္။ ဤကဲ့သုိ႔ ကၽြတ္တမ္း၀င္ၾကေသာ သုတၱန္ေဒသနာဟာ အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။
အဂၤုတၱရနိကာယ္ ဧကနိပါတ္ အ႒ကထာတြင္ မဟာသမယသုတ္၊ မဂၤလသုတ္၊ စူဠရာဟုေလာ၀ါဒသုတ္၊ သမစိတၱ ပဋိပဒါသုတ္ ထိုသုတ္ ၄ သုတ္နဲ႔ တရားထူးရကုန္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားဟာ အပိုင္းအျခားမရွိ ဟု ဆုိထားပါတယ္။
သုတၱနိပါတ္ အ႒ကထာ ပရာဘ၀သုတ္ အဖြင့္မွာ မဟာသမယသုတ္၊ မဂၤလသုတ္၊ သမစိတၱသုတ္၊ရာဟုေလာ၀ါဒသုတ္၊ ဓမၼစကၠသုတ္၊ ပရာဘ၀သုတ္ တို႔ကို ေဟာၾကားရာဆီသုိ႔ အစည္းအေ၀းေရာက္ရွိလာတဲ့ နတ္မ်ားဟာ မေရမတြက္နိုင္ေအာင္ မ်ားလွပါတယ္ ဟု ဆိုပါတယ္။
အရွင္မဟိႏၵေထရ္ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသုိ႔ေရာက္တဲ့ေန႔ သမစိတၱသုတ္ ကို ေဟာၾကားေတာ္မူသည္၏ အဆံုး၌ မေရမတြက္နိုင္တဲ့ နတ္မ်ား တရားထူးရၾကပါတယ္။ နဂါး၊ဂဠဳန္တို႔လည္း သရဏာဂုံတည္ၾကပါတယ္လို႔ ၀ိနည္း အ႒ကထာ၌ ဆိုထားပါတယ္။
အခ်ဴပ္ဆိုရေသာ္ ဘုရားတစ္ဆူဆူလွ်င္ ကၽြတ္တမ္း၀င္ၾကတာဟာ အပိုင္းအျခားမရွိ မ်ားလွတဲ့အတြက္ ဆရာမေထရ္ျမတ္တို႔ တစ္ထစ္ခ် ၀န္မခံနိုင္ၾကပါ။
နံပါတ္(၄)ေမးခြန္းမွာ အသေခ်ၤရဲ႕အေရအတြက္ကို ေမးထားပါတယ္။
ေရွးဦးစြာ တစ္ကမၻာရဲ႕ အေရအတြက္ကို ေျပာပါ့မယ္။ အလ်ား၊ အနံ ၊ အျမင့္ တစ္ယူဇနာ(၈မိုင္) စီရွိတဲ့ တိုက္ခန္း(ဂိုေဒါင္)ႀကီး အတြင္း၌ ေသးငယ္တဲ့ မုန္ညင္းျဖဴေစ့ အျပည့္ထည့္၍ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာျပည့္လွ်င္ ဂိုင္ေဒါင္ထဲက မုန္ညင္းျဖဴေစ့ တစ္ေစ့ယူ ထုတ္ပါ။ ဤသို႔အားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာျပည့္တိုင္း မုန္ညင္းျဖဴေစ့တစ္ေစ့ယူထုတ္၍ ဂိုေဒါင္ထဲက မုန္ညင္းေစ့ကုန္သြားဖြယ္ ရွိပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ကမၻာရဲ႕သက္တမ္းကေတာ့ မကုန္ေသးပါဘူး…….တဲ့။
ေနာက္တစ္ခုက အသေခ်ၤယ်ရဲ႕အေရအတြက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာဦးလူတို႔ သက္တမ္းဟာ အသေခ်ၤယ်တမ္းအထိရွည္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ေလာဘ ၊ ေဒါသ အကုသိုလ္မ်ားေၾကာင့္ အသက္တမ္းဟာ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္နိမ့္က်လာရာမွ ဆယ္ႏွစ္သက္တမ္း တိုင္ေအာင္ ဆုတ္ယုတ္သြားပါတယ္။ အဲဒါကို ဆုတ္ကပ္ တစ္ကပ္ လို႔ေခၚပါတယ္။
တဖန္ ဆယ္ႏွစ္သက္တမ္းတြင္ ျဗဟၼစိုရ္တရားမ်ား ပြားမ်ားလာရာမွ သက္တမ္းဟာ တျဖည္းျဖည္းျမွင့္တက္လာရာမွ အသေခ်ၤယ် တမ္းတိုင္ေအာင္ တက္လာပါတယ္။ အဲဒါကို တက္ကပ္လို႔ ေခၚပါတယ္။
ထို သက္တမ္း ဆုတ္ကပ္ ႏွင့္ တက္ကပ္ တစ္စံုကို အႏၱရကပ္ တစ္ကပ္ ဟု ေခၚပါတယ္။ ဤ အႏၱရကပ္ေပါင္း (၆၄)ကပ္ၾကာလွ်င္ အသေခ်ၤယ်ကပ္ တစ္ကပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဤအသေခ်ၤယ်ကပ္ ၄ ကပ္လွ်င္ မဟာကပ္တစ္ကပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုမဟာကပ္ကိုပင္လွ်င္ တစ္ကမၻာ ဟု ေခၚပါေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။
ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ဖိနပ္ စီးသင့္/မစီးသင့္ျပႆနာ
အေမး။ ။ကိုးရီးယားကလူေတြက ေျပာၾကပါတယ္၊ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းထဲ၀င္ ဘာေၾကာင့္ ဖိနပ္ခၽြတ္ရတာလဲ………..မခၽြတ္ရင္ ေကာ မရဘူးလား လုိ႔ ေမးၾကပါတယ္၊ ဒီအေၾကာင္းကို ဘုန္းဘုန္း အေျဖေပးေတာ္မူပါဘုရား
မဣႏၵ
ဆိုးလ္၊ ေတာင္ကိုးရီးယား
အေျဖ။ ။ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ဖိနပ္စီးျခင္းကို အခ်ဳိ႕ေက်ာင္းေတြမွာ စီးခြင့္ျပဳထားပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ေက်ာင္းေတြမွာေတာ့ စီးခြင့္မျပဳပါဘူး။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔စပ္လ်ဥ္း၍ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ဖိနပ္စီးခြင့္ေပးထားတာကို ေထာက္ေသာအားျဖင့္ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ဖိနပ္စီးတာဟာ သိပ္အျပစ္မႀကီးဘူး။ သုိ႔ေသာ္
မရိုေသတဲ့စိတ္ တမင္စီးလွ်င္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး ေျခဖ၀ါး ဓားခြဲခံရျခင္းဟာ မရိုေသ မေလးစားတဲ့ ပဒု႒ေစတနာေၾကာင့္ပါ။ အဓိကက စိတ္ထားပါပဲ စိတ္ထဲက ဘုရားအစ ရဟန္းသံဃာမ်ားအား မရိုေသတဲ့စိတ္နဲ႔ ဖိနပ္စီးမည္္ဆိုပါက အျဖစ္ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ဖိနပ္စီးခ်င္သပဆိုရင္ေတာ့ မရိုေသတဲ့စိတ္အေနအထားကို ေျပာင္းၿပီး၊ ရိုေသတဲ့စိတ္ျဖင့္ ဖိနပ္စီးမည္ဆိုပါက အျပစ္မရွိ စီးေကာင္းပါေၾကာင္း အေျဖေပးလိုက္ပါတယ္။

1 comments:

ေမးခြန္းနဲ႔ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕အေျဖေတြကို တပည့္ေတာ္ လာေရာက္ဖတ္မွတ္သြားပါတယ္ အရွင္ဘုရား... သံသယအေမွာင္ကို ဓမၼအလင္းျဖင့္ ထိုးထြင္းေဖာက္လ်က္ သံသယေပ်ာက္ပ်က္ အသိဉာဏ္လင္းလက္ခြင့္ကို ေက်းဇူးျပဳတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါတယ္...

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More