အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ
“အရွင္ဘုရား……အရွင္ဘုရားေက်ာင္းမွာ သာသနာအတြက္ တက္တက္ၾကြၾကြ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဦး………………..ေလဘုရား၊ ဘယ္လို ျပႆနာမ်ား ရွိလို႔လည္းေတာ့မသိဘူး ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္က ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ႀကိဳးကြင္းဆြဲခ် သတ္ေသသြားပါတယ္ဘုရား၊ သြားပီေပါ့ဘုရား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသတဲ့သူေတြဟာ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ၊ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ခံေပအံုးေတာ့ေပါ့ဘုရား”
ဒါယကာ တစ္ေယာက္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္တဲ့ စကားေၾကာင့္ ေသသူအတြက္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိတာအမွန္ပါ။ ဒီအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတြးေရယဥ္ေၾကာ ေမ်ာခဲ့ရပါတယ္။
လူေတြဟာ စိတ္ညစ္လို႔ ေဒါသျဖစ္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသေၾကာင္းႀကံ ၾကတဲ့သူေတြ ေလာကမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိေနမလဲ။ တစ္ခါက ၾကားလိုက္ရတယ္ ဂ်ပန္နိုင္ငံမွာ စိတ္ညစ္လြန္းလို႔ အခက္အခဲေတြကေန ရံုးထြက္ဖို႔အတြက္ တံတားႀကီးေပၚကေန ခုန္ခ်ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသခဲ့တဲ့သူမ်ားဟာ ႏွစ္စဥ္ တစ္ေသာင္း၀န္းက်န္ေလာက္ ရွိတယ္လို႔ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။
သတ္ေသရတဲ့အေၾကာင္းေတြက အမ်ားႀကီးရွိၾကမွာပါ။ စီးပြားေရး ယိုယြင္းလာတဲ့အတြက္ ေၾကြးတင္ရာက ျပန္မဆပ္နုိင္တာရယ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ျပင္လို႔မရတဲ့ အမွားေတြေၾကာင့္ရယ္၊ လင္ေကာင္မေပၚပဲရခဲ့တဲ့ ကုိယ္၀န္ေၾကာင့္ အရွက္ကို အသက္နဲ႔လွဲလိုက္တာာ ရယ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္ဆိုတဲ့ ေလာကႀကီးကို မရင္ဆိုင္ျခင္တာရယ္၊ ထိုထို အေၾကာင္းအရင္းေတြရယ္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ သတ္ေသၾကတယ္။
လူ႔ဘ၀ဟာ ရခဲလွပါတယ္လို႔ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။ ျဗဟၼာ့ျပည္မွ အပ္တစ္ေခ်ာင္း က်လာမယ္။ လူ႕ျပည္ကလည္း အပ္တစ္ေခ်ာင္း ေထာင္ထားမယ္ဆိုရင္ ထိုအပ္ႏွစ္ေခ်ာင္းတို႔ရဲ႕ အပ္သြားထိပ္ခ်င္း ထိသြားနိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ လူ႔ျပည္ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး ။ အလြန္ခဲယဥ္းလွပါတယ္။ ဒါနဲ႔ေတာင္ လူ႔ဘ၀အရေတာ္ေနပါလ်က္နဲ႔ ဘာျပဳလို႔မ်ား မိမိကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသၾကရတာပါလိမ့္။
ျပည္ပနုိင္ငံမ်ားမွာ လူမ်ားဟာ အခက္အခဲမ်ဳိးစံုကို ငါမရွိရင္ ေအးသြားမွာပါဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသၾကတယ္။ဒါဟာ လြဲမွားတဲ့ ထြက္ေပါက္ရွာနည္းတစ္ခုပါ။ လက္ရွိပစၥဳပၸန္ ဘ၀အခက္အခဲကိုသာ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းစြာ ၾကည့္တတ္ၾကတယ္။ ေသသြားပါၿပီတဲ့ က်န္ရစ္တဲ့ ျပႆနာေတြ ေျပလည္နုိင္မလား၊ မေျပလည္နုိင္တဲ့အျပင္ က်န္ရစ္သူမိသားစုမွာ ပိုၿပီး အပူေတြ မ်ားလာတာကို ေတြ႕ရ ပါတယ္။
ဒါဟာ အေတြးမွား၊ အသိမွားတဲ့အတြက္ အလုပ္ မွားသြားျခင္းပါ။
ေနာင္ လူျပန္ျဖစ္ဖို႔ ဆိုတာ မေတြးရဲေအာင္ပါပဲ။ တစ္ခ်ဳိ႕ကေျပာၾကတယ္ ၀ဋ္ရွိလို႔ ခံရတာပါ။ အရင္ဘ၀မ်ားစြာက ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသခဲ့လို႔ အခုလို ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသရတာပါ စသျဖင့္ မျမင္ရတဲ့ ကံၾကမၼာအတြက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေ၀ဖန္ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။
ဘယ္လိုအေၾကာင္းပဲ ရွိရွိ ျဖစ္လာတဲ့ အေပၚမွာ သတိတရားနဲ႔ လုပ္သင့္မလုပ္သင့္ ဆင္ျခင္တုံ(ပညာ)တရားထားၾကမယ္ဆိုရင္ ယခုလို အျဖစ္မ်ဳိး ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀မွာ ဘယ္အခ်ိန္မဆို သတိရွိရမယ္။ ပညာနဲ႔ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဒုလႅဘငါးတရားေတြကို ဖတ္ရႈေလ့လာၿပီး ဆင္ျခင္ ႏွလံုးသြင္းရင္ ေကာင္းမွာပါ။
ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ကိုယ္ကို နစ္နာေအာင္ မျပဳလုပ္မိဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ရလာတဲ့ လူ႔ဘ၀ေလး တန္ဖိုးရွိေအာင္ ေနတတ္၊ ေျပာတတ္၊ ေတြးတတ္သြားဖို႔ပဲ လိုတာပါ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသတယ္ဆိုတာ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ ခံရတတ္တယ္၊ ဘ၀ေပါင္းငါးရာ မိမိကိုယ္ကို ျပန္သတ္ရတတ္တယ္ ……….တဲ့ ဒါက လူတို႔ ေျပာေနၾကတဲ့ စကားတစ္ခုပါပဲ။ က်မ္းဂန္မွာေတာ့ ဒီလိုမ်ဳိး မလာပါဘူး။ ဒီဘ၀ငါးရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဧကနိပါတ္ ၊ မတကဘတၱဇာတ္မွာ…
ဗာရာဏသီျပည္ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးဟာ တစ္ေန႔ ေသသူကို ရည္မွန္းၿပီး လွဴမယ္ လို႔ဆိုကာ ဆိတ္ကုလားတစ္ေကာင္ကို ေရခ်ဳိးၿပီး၊ ပန္းနံ႕သာေတြနဲ႔ လိမ္းျခယ္ေပးဖို႔ ပန္ကုန္းစြပ္ေပးဖို႔ တပည့္မ်ားအား ေျပာပါတယ္။ တပည့္မ်ားကလည္း ဆိ္တ္ကုလားကို ေရခ်ဴိးေပးကာ ပန္းကုန္းစြပ္ေပးၿပီး ကမ္းနားတစ္ခုမွာ ထားထားတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဆိတ္ကုလားက ရယ္လည္း ရယ္တယ္၊ ငိုလည္း ငိုတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို တပည့္မ်ားက “ဘာေၾကာင့္ ရယ္ၿပီး ဘာ့ေၾကာင့္ ငိုရတာလဲ” ဆိတ္ကို ေမးပါတယ္။ “ အခုမေမးပါနဲ႔ ၊ သင္တုိ႔ဆရာ ထံေရာက္မွ ေမးပါ” လို႔ ဆိတ္ကျပန္ေျပာပါတယ္။
ဒိသာပါေမာကၡဆရာထံေရာက္ေတာ့ တပည့္မ်ားရ႕ဲ ေျပာဆိုခ်က္နဲ႔ ငို ၊ ရယ္ရတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆိတ္ကုလားကို ေမးပါတယ္။ “ဆရာႀကီး က်ဴပ္ဟာ တစ္ခုေသာဘ၀တံုးက သင္လိုပဲ ဆရာႀကီးျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုလိုမ်ဴိး ေသသူကိုရည္မွန္း အလွဴလုပ္ဖို႔အတြက္ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကို သတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီမေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ ဘ၀ေပါင္း ၄၉၉ ဘ၀တိုင္ေအာင္ လည္ပင္းျပတ္ကာ ေသပြဲ၀င္ခဲ့ရပါတယ္။ ယခုဒါဟာ ငါ့အတြက္ ေနာက္ဆံုးတစ္ဘ၀ပဲ ခံရေတာ့မွာပါ။ ဒါၿပီးရင္ လည္ပင္းျပတ္ေသရတဲ့ ဘ၀က လြတ္ပါၿပီဆိုၿပီး ေတြးမိလို႔ ရယ္တာပါ။
ေနာက္တစ္ခုက ဲ သင္ဆရာႀကီးလည္း ငါ့ကိုသတ္ၿပီး ဘ၀ငါးရာခံရအံုးမွာကို ေတြးမိၿပီး ဆရာႀကီးကို သနားလုိ႔ ငိုမိတာပါ” လို႔ ဆိတ္ကေျပာေတာ့ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးလည္း ဆိတ္ကို မသတ္ေတာ့ဘဲ ခ်မ္းသာေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကံက မ်က္ႏွာမလိုက္ပါဘူး။ တစ္ေန႔ ဆိတ္ကုလားဟာ ျမက္စားေနခိုက္ အနီးရွိ ေက်ာက္ျဖာေပၚကို မုိးႀကိဳးထိမွန္ကာ ေက်ာက္ခ်ပ္တစ္ခုလြင့္ထြက္လာၿပီး ဆိတ္ကုလားရဲ႕ လည္ပင္းကို ျဖတ္မိလွ်က္သား ျဖစ္သြားပါတယ္။ လွံထမ္းလာတာကိုသာ ျမင္ၿပီး ကံထမ္းလာတာေတာ့ ဘယ္သူမွ မျမင္ၾကဘူးဆိုတာ မွန္လိုက္ပါဘိ။
ဒီ၀တၳဳဟာ ဇာတ္ေတာ္ထဲက လာတာပါ ။ဒီ၀တၳဳကို ရည္ရြယ္ၿပီး အဖန္ငါးရာ ဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ တကယ္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသတာဟာ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူမ်ားကုိ သတ္လို႔သာ အဖန္ငါးရာခံရတာပါ။
ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသတာဟာ ႏွစ္မ်ဴိးရွိတယ္။ (၁) မိမိခႏၶာရဲ႕ အျပစ္ကိုျမင္ၿပီး သတ္ျခင္း။(၂) အျပစ္ေဒါသေၾကာင့္သတ္ျခင္း တို႔ျဖစ္ၾကတယ္။
မိမိခႏၶာရဲ႕အျပစ္ျမင္ၿပီး သတ္တာ ဟာ ပါဏာတိပါတကံမထိုက္သလို အျပစ္လည္းမရွိပါဘူး။ ပါဏာတိပါတကံထိုက္တဲ့ အဂၤါ ငါးခ်က္ ရွိပါတယ္။ (၁)သတ္အပ္တဲ့သတၱ၀ါရွိရမယ္။ (၂) သတၱ၀ါရယ္လို႔ အမွတ္သညာရွိရမယ္။(၃)သတ္လိုိစိတ္ရွိရမယ္။(၄)လံု႔လျပဳရမယ္။(၅) လံု႔လေၾကာင့္ ေသသြားတာရယ္။ ဆိုၿပီး အဂၤငါးခ်က္နဲ႔ျပည့္စံုရင္ ပါဏာတိပါတကံထိုက္ပါတယ္။
အတၱာနံ မုဥၥိတြာ ပရပါဏိမွ ပါဏသညိေတာ လကၡဏႆ အဂၤႆ အဘာ၀ေတာ ေန၀တၳိ ပါဏာတိပါေတာ လို႔ ၀ိမတိ၀ိေနာဒနီ ပ-၂၂၈ မွာ ျပထားပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က….. မိမိကိုယ္ကို ထားၿပီး တစ္ပါးသတၱ၀ါရယ္လို႔ အမွတ္သညာလကၡဏာ မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပါဏာတိပါတကံ မျဖစ္ဘူး လို႔ဆိုထားပါတယ္။
တစ္ခါတုန္းက ၀ဂၢလိေထရ္ဟာ သူ႔လည္ ပင္းကို သူ႔ဓားနဲ႔ ျဖတ္ခဲ့တာပဲ။ သူ႔ကိုယ္သူသတ္လို႔ အပါယ္မက်တဲ့အျပင္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေၾကာင္းကို ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိ(၉၇)မွာ အထင္အရွားရွိပါတယ္။ အဖန္ငါးရာဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခု အျပစ္ေဒါသေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသရင္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
“ေကာဓံ နိႆာယာတိ- သေတၱာ သတၳံ အာဒါယ အတၱနာ၀ အတၱာနံ ပဟရႏၱိ၊ ၀ိသံ ခါဒႏၱိ၊ ရဇၨဳယာ ဥဗၺႏၶ ႏၱိ၊ ပပတာ ပပတႏၱိ၊ ဧ၀ံ ေကာဓ၀ေသနကာလံ ကတြာ နိရယာဒီသု ဥပၸဇၨ ႏၱိ” လို႔ ဧကနိပါတ္၊ ႒ -၅၃၁ မွာ ေဖၚျပထားပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က…
အျပစ္ေဒါသေၾကာင့္ သတၱ၀ါေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသၾကတယ္။ အဆိပ္စားျခင္း၊ ႀကိဳးကြင္းလည္ပင္းစြတ္ျခင္း၊ ကမ္းပါးျပတ္မွခံုခ်ျခင္းစတဲ့ အျပစ္ေဒါသရဲ႕ အစြမ္းနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသလို႔ ေသလြန္တဲ့အခါ ငရဲ စတာေတြကို ေရာက္တတ္တယ္ လို႔ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားအေနနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသတ္ေသတဲ့ အက်ည္းတန္တဲ့အျဖစ္မ်ဴိးမွ လြတ္ကင္းေအာင္ ေနတတ္ဖို႔ပါသာ လိုတာပါလို႔ ေျပာရင္း သာယာေျဖာင့္ျဖဴးတဲ့ ဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ……….
“အရွင္ဘုရား……အရွင္ဘုရားေက်ာင္းမွာ သာသနာအတြက္ တက္တက္ၾကြၾကြ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဦး………………..ေလဘုရား၊ ဘယ္လို ျပႆနာမ်ား ရွိလို႔လည္းေတာ့မသိဘူး ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္က ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ႀကိဳးကြင္းဆြဲခ် သတ္ေသသြားပါတယ္ဘုရား၊ သြားပီေပါ့ဘုရား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသတဲ့သူေတြဟာ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ၊ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ခံေပအံုးေတာ့ေပါ့ဘုရား”
ဒါယကာ တစ္ေယာက္ ေလွ်ာက္ထားလိုက္တဲ့ စကားေၾကာင့္ ေသသူအတြက္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိတာအမွန္ပါ။ ဒီအျဖစ္အပ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတြးေရယဥ္ေၾကာ ေမ်ာခဲ့ရပါတယ္။
လူေတြဟာ စိတ္ညစ္လို႔ ေဒါသျဖစ္လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေသေၾကာင္းႀကံ ၾကတဲ့သူေတြ ေလာကမွာ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိေနမလဲ။ တစ္ခါက ၾကားလိုက္ရတယ္ ဂ်ပန္နိုင္ငံမွာ စိတ္ညစ္လြန္းလို႔ အခက္အခဲေတြကေန ရံုးထြက္ဖို႔အတြက္ တံတားႀကီးေပၚကေန ခုန္ခ်ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသခဲ့တဲ့သူမ်ားဟာ ႏွစ္စဥ္ တစ္ေသာင္း၀န္းက်န္ေလာက္ ရွိတယ္လို႔ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။
သတ္ေသရတဲ့အေၾကာင္းေတြက အမ်ားႀကီးရွိၾကမွာပါ။ စီးပြားေရး ယိုယြင္းလာတဲ့အတြက္ ေၾကြးတင္ရာက ျပန္မဆပ္နုိင္တာရယ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ျပင္လို႔မရတဲ့ အမွားေတြေၾကာင့္ရယ္၊ လင္ေကာင္မေပၚပဲရခဲ့တဲ့ ကုိယ္၀န္ေၾကာင့္ အရွက္ကို အသက္နဲ႔လွဲလိုက္တာာ ရယ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္ဆိုတဲ့ ေလာကႀကီးကို မရင္ဆိုင္ျခင္တာရယ္၊ ထိုထို အေၾကာင္းအရင္းေတြရယ္ေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ သတ္ေသၾကတယ္။
လူ႔ဘ၀ဟာ ရခဲလွပါတယ္လို႔ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တယ္။ ျဗဟၼာ့ျပည္မွ အပ္တစ္ေခ်ာင္း က်လာမယ္။ လူ႕ျပည္ကလည္း အပ္တစ္ေခ်ာင္း ေထာင္ထားမယ္ဆိုရင္ ထိုအပ္ႏွစ္ေခ်ာင္းတို႔ရဲ႕ အပ္သြားထိပ္ခ်င္း ထိသြားနိုင္တယ္။ ဒါေပမဲ့ လူ႔ျပည္ လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး ။ အလြန္ခဲယဥ္းလွပါတယ္။ ဒါနဲ႔ေတာင္ လူ႔ဘ၀အရေတာ္ေနပါလ်က္နဲ႔ ဘာျပဳလို႔မ်ား မိမိကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသၾကရတာပါလိမ့္။
ျပည္ပနုိင္ငံမ်ားမွာ လူမ်ားဟာ အခက္အခဲမ်ဳိးစံုကို ငါမရွိရင္ ေအးသြားမွာပါဆိုၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသၾကတယ္။ဒါဟာ လြဲမွားတဲ့ ထြက္ေပါက္ရွာနည္းတစ္ခုပါ။ လက္ရွိပစၥဳပၸန္ ဘ၀အခက္အခဲကိုသာ အျမင္က်ဥ္းေျမာင္းစြာ ၾကည့္တတ္ၾကတယ္။ ေသသြားပါၿပီတဲ့ က်န္ရစ္တဲ့ ျပႆနာေတြ ေျပလည္နုိင္မလား၊ မေျပလည္နုိင္တဲ့အျပင္ က်န္ရစ္သူမိသားစုမွာ ပိုၿပီး အပူေတြ မ်ားလာတာကို ေတြ႕ရ ပါတယ္။
ဒါဟာ အေတြးမွား၊ အသိမွားတဲ့အတြက္ အလုပ္ မွားသြားျခင္းပါ။
ေနာင္ လူျပန္ျဖစ္ဖို႔ ဆိုတာ မေတြးရဲေအာင္ပါပဲ။ တစ္ခ်ဳိ႕ကေျပာၾကတယ္ ၀ဋ္ရွိလို႔ ခံရတာပါ။ အရင္ဘ၀မ်ားစြာက ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသခဲ့လို႔ အခုလို ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသရတာပါ စသျဖင့္ မျမင္ရတဲ့ ကံၾကမၼာအတြက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေ၀ဖန္ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။
ဘယ္လိုအေၾကာင္းပဲ ရွိရွိ ျဖစ္လာတဲ့ အေပၚမွာ သတိတရားနဲ႔ လုပ္သင့္မလုပ္သင့္ ဆင္ျခင္တုံ(ပညာ)တရားထားၾကမယ္ဆိုရင္ ယခုလို အျဖစ္မ်ဳိး ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀မွာ ဘယ္အခ်ိန္မဆို သတိရွိရမယ္။ ပညာနဲ႔ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ဒီေနရာမွာ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဒုလႅဘငါးတရားေတြကို ဖတ္ရႈေလ့လာၿပီး ဆင္ျခင္ ႏွလံုးသြင္းရင္ ေကာင္းမွာပါ။
ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ကိုယ္ကို နစ္နာေအာင္ မျပဳလုပ္မိဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ရလာတဲ့ လူ႔ဘ၀ေလး တန္ဖိုးရွိေအာင္ ေနတတ္၊ ေျပာတတ္၊ ေတြးတတ္သြားဖို႔ပဲ လိုတာပါ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသတယ္ဆိုတာ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာ ခံရတတ္တယ္၊ ဘ၀ေပါင္းငါးရာ မိမိကိုယ္ကို ျပန္သတ္ရတတ္တယ္ ……….တဲ့ ဒါက လူတို႔ ေျပာေနၾကတဲ့ စကားတစ္ခုပါပဲ။ က်မ္းဂန္မွာေတာ့ ဒီလိုမ်ဳိး မလာပါဘူး။ ဒီဘ၀ငါးရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဧကနိပါတ္ ၊ မတကဘတၱဇာတ္မွာ…
ဗာရာဏသီျပည္ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးဟာ တစ္ေန႔ ေသသူကို ရည္မွန္းၿပီး လွဴမယ္ လို႔ဆိုကာ ဆိတ္ကုလားတစ္ေကာင္ကို ေရခ်ဳိးၿပီး၊ ပန္းနံ႕သာေတြနဲ႔ လိမ္းျခယ္ေပးဖို႔ ပန္ကုန္းစြပ္ေပးဖို႔ တပည့္မ်ားအား ေျပာပါတယ္။ တပည့္မ်ားကလည္း ဆိ္တ္ကုလားကို ေရခ်ဴိးေပးကာ ပန္းကုန္းစြပ္ေပးၿပီး ကမ္းနားတစ္ခုမွာ ထားထားတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဆိတ္ကုလားက ရယ္လည္း ရယ္တယ္၊ ငိုလည္း ငိုတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို တပည့္မ်ားက “ဘာေၾကာင့္ ရယ္ၿပီး ဘာ့ေၾကာင့္ ငိုရတာလဲ” ဆိတ္ကို ေမးပါတယ္။ “ အခုမေမးပါနဲ႔ ၊ သင္တုိ႔ဆရာ ထံေရာက္မွ ေမးပါ” လို႔ ဆိတ္ကျပန္ေျပာပါတယ္။
ဒိသာပါေမာကၡဆရာထံေရာက္ေတာ့ တပည့္မ်ားရ႕ဲ ေျပာဆိုခ်က္နဲ႔ ငို ၊ ရယ္ရတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဆိတ္ကုလားကို ေမးပါတယ္။ “ဆရာႀကီး က်ဴပ္ဟာ တစ္ခုေသာဘ၀တံုးက သင္လိုပဲ ဆရာႀကီးျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုလိုမ်ဴိး ေသသူကိုရည္မွန္း အလွဴလုပ္ဖို႔အတြက္ ဆိတ္တစ္ေကာင္ကို သတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီမေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ ဘ၀ေပါင္း ၄၉၉ ဘ၀တိုင္ေအာင္ လည္ပင္းျပတ္ကာ ေသပြဲ၀င္ခဲ့ရပါတယ္။ ယခုဒါဟာ ငါ့အတြက္ ေနာက္ဆံုးတစ္ဘ၀ပဲ ခံရေတာ့မွာပါ။ ဒါၿပီးရင္ လည္ပင္းျပတ္ေသရတဲ့ ဘ၀က လြတ္ပါၿပီဆိုၿပီး ေတြးမိလို႔ ရယ္တာပါ။
ေနာက္တစ္ခုက ဲ သင္ဆရာႀကီးလည္း ငါ့ကိုသတ္ၿပီး ဘ၀ငါးရာခံရအံုးမွာကို ေတြးမိၿပီး ဆရာႀကီးကို သနားလုိ႔ ငိုမိတာပါ” လို႔ ဆိတ္ကေျပာေတာ့ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးလည္း ဆိတ္ကို မသတ္ေတာ့ဘဲ ခ်မ္းသာေပးလိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကံက မ်က္ႏွာမလိုက္ပါဘူး။ တစ္ေန႔ ဆိတ္ကုလားဟာ ျမက္စားေနခိုက္ အနီးရွိ ေက်ာက္ျဖာေပၚကို မုိးႀကိဳးထိမွန္ကာ ေက်ာက္ခ်ပ္တစ္ခုလြင့္ထြက္လာၿပီး ဆိတ္ကုလားရဲ႕ လည္ပင္းကို ျဖတ္မိလွ်က္သား ျဖစ္သြားပါတယ္။ လွံထမ္းလာတာကိုသာ ျမင္ၿပီး ကံထမ္းလာတာေတာ့ ဘယ္သူမွ မျမင္ၾကဘူးဆိုတာ မွန္လိုက္ပါဘိ။
ဒီ၀တၳဳဟာ ဇာတ္ေတာ္ထဲက လာတာပါ ။ဒီ၀တၳဳကို ရည္ရြယ္ၿပီး အဖန္ငါးရာ ဆိုတာ ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ တကယ္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသတာဟာ အဖန္ငါးရာ ငါးကမၻာဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူမ်ားကုိ သတ္လို႔သာ အဖန္ငါးရာခံရတာပါ။
ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္ မိမိကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသတာဟာ ႏွစ္မ်ဴိးရွိတယ္။ (၁) မိမိခႏၶာရဲ႕ အျပစ္ကိုျမင္ၿပီး သတ္ျခင္း။(၂) အျပစ္ေဒါသေၾကာင့္သတ္ျခင္း တို႔ျဖစ္ၾကတယ္။
မိမိခႏၶာရဲ႕အျပစ္ျမင္ၿပီး သတ္တာ ဟာ ပါဏာတိပါတကံမထိုက္သလို အျပစ္လည္းမရွိပါဘူး။ ပါဏာတိပါတကံထိုက္တဲ့ အဂၤါ ငါးခ်က္ ရွိပါတယ္။ (၁)သတ္အပ္တဲ့သတၱ၀ါရွိရမယ္။ (၂) သတၱ၀ါရယ္လို႔ အမွတ္သညာရွိရမယ္။(၃)သတ္လိုိစိတ္ရွိရမယ္။(၄)လံု႔လျပဳရမယ္။(၅) လံု႔လေၾကာင့္ ေသသြားတာရယ္။ ဆိုၿပီး အဂၤငါးခ်က္နဲ႔ျပည့္စံုရင္ ပါဏာတိပါတကံထိုက္ပါတယ္။
အတၱာနံ မုဥၥိတြာ ပရပါဏိမွ ပါဏသညိေတာ လကၡဏႆ အဂၤႆ အဘာ၀ေတာ ေန၀တၳိ ပါဏာတိပါေတာ လို႔ ၀ိမတိ၀ိေနာဒနီ ပ-၂၂၈ မွာ ျပထားပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က….. မိမိကိုယ္ကို ထားၿပီး တစ္ပါးသတၱ၀ါရယ္လို႔ အမွတ္သညာလကၡဏာ မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ပါဏာတိပါတကံ မျဖစ္ဘူး လို႔ဆိုထားပါတယ္။
တစ္ခါတုန္းက ၀ဂၢလိေထရ္ဟာ သူ႔လည္ ပင္းကို သူ႔ဓားနဲ႔ ျဖတ္ခဲ့တာပဲ။ သူ႔ကိုယ္သူသတ္လို႔ အပါယ္မက်တဲ့အျပင္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေၾကာင္းကို ခႏၶ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိ(၉၇)မွာ အထင္အရွားရွိပါတယ္။ အဖန္ငါးရာဆိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေနာက္တစ္ခု အျပစ္ေဒါသေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသရင္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။
“ေကာဓံ နိႆာယာတိ- သေတၱာ သတၳံ အာဒါယ အတၱနာ၀ အတၱာနံ ပဟရႏၱိ၊ ၀ိသံ ခါဒႏၱိ၊ ရဇၨဳယာ ဥဗၺႏၶ ႏၱိ၊ ပပတာ ပပတႏၱိ၊ ဧ၀ံ ေကာဓ၀ေသနကာလံ ကတြာ နိရယာဒီသု ဥပၸဇၨ ႏၱိ” လို႔ ဧကနိပါတ္၊ ႒ -၅၃၁ မွာ ေဖၚျပထားပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က…
အျပစ္ေဒါသေၾကာင့္ သတၱ၀ါေတြဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသၾကတယ္။ အဆိပ္စားျခင္း၊ ႀကိဳးကြင္းလည္ပင္းစြတ္ျခင္း၊ ကမ္းပါးျပတ္မွခံုခ်ျခင္းစတဲ့ အျပစ္ေဒါသရဲ႕ အစြမ္းနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသလို႔ ေသလြန္တဲ့အခါ ငရဲ စတာေတြကို ေရာက္တတ္တယ္ လို႔ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားအေနနဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသတ္ေသတဲ့ အက်ည္းတန္တဲ့အျဖစ္မ်ဴိးမွ လြတ္ကင္းေအာင္ ေနတတ္ဖို႔ပါသာ လိုတာပါလို႔ ေျပာရင္း သာယာေျဖာင့္ျဖဴးတဲ့ ဘ၀ကို ပိုင္ဆိုင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ……….
0 comments:
Post a Comment