ေနရာတိုင္းမွာ သူတို႔ ရွိေနၾကတယ္ .............
အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေပၚ မွာ သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ ဗုဒၶဂါယာမွာ ျမန္မာျပည္မွ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္တစ္ပါး ပ်ံလြန္ေတာ္မူ တဲ့သတင္း ပါ။ ျဖစ္ပံုက ကားႏွစ္စင္း တုိက္မိရာက ဆရာေတာ္တစ္ပါးႏွင့္ ဒကာမတစ္ဦး ေဆးရံုတင္လိုက္ရတယ္။ အဲဒီမွာ ဆရာေတာ္က ဦးေႏွာက္ထဲ ေသြးစိမ့္တဲ့အတြက္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး၊ ဒကာမတစ္ဦးက ေျခေထာက္ သံုးပိုင္းက်ဳိးသြားပါတယ္။
တခါ ေတာင္ကိုးရီးယားနိုင္ငံ၊ ဆိုးလ္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ျမန္မာအမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္ A H1 N1 ေရာဂါျဖင့္ မၾကာေသးခင္က ေသဆံုးသြားတယ္။
လန္ဒန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ရပ္ကြက္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ docklands မွာ အင္ဂ်င္နီယာျမန္မာအမ်ဳိးသားေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္၊သူ႔ရဲ႕ မိဘမ်ားက ဆရာ၀န္ေတြပါ။ တစ္ေန႔ ရပ္ကြက္ထဲ ဒီဘက္ကေန ဟိုဘက္ လမ္းအကူးမွာ အရိုက္ခံရလို႔ ပြဲခ်င္းပီး ေသသြားပါသတဲ့။
တစ္ခါက အဂၤလန္နိုင္ငံ မန္းစဖီးလ္ၿမိဳ႕မွာ ျမန္မာဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ ဆိုင္ကယ္ေလးနဲ႔ ေတာလမ္းအတုိင္း ေမာင္းလာတာ ကားနဲ႔၀င္တုိက္မိတယ္။ ေဆးခန္းေရာက္ေတာ့ အတိုက္ခံရတဲ့ ဆရာ၀န္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ဖြဲအိပ္လိုျဖစ္ေနၿပီ၊မရေတာ့ဘူး၊ မၾကာဘူး ေသသြားပါတယ္။
ၾကားရတဲ့သတင္းမ်ားေၾကာင့္ “ေနရာတိုင္းမွာ သူတို႔ရွိေနတယ္၊ သူတို႔ ေနရာယူ မင္းမူေနၾကတယ္” ဆိုတဲ့အေတြးက ၀င္လာပါတယ္။ သူတို႔ ဆိုတာက တျခား မဟုတ္ဘူး၊ အို - နာ - ေသ ဆိုတဲ့ သူတို႔ေတြပါ။ သူတို႔ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိသလို အခ်ိန္တုိင္းမွာလည္း ရွိေနတယ္ဆိုတာ အထက္ပါအျဖစ္အပ်က္က သက္ေသခံေန ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတၱ၀ါရယ္လို႔ ျဖစ္လာကတည္းက သူတို႔နဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနၾကရတာပါ၊ မ်က္ႏွာလြဲၿပီး မသိေယာင္ေဆာင္ေနလုိ႔လဲ မရ၊ မ်က္ႏွာခ်င္းမဆုိင္ခ်င္လဲ ဆိုင္ေနရ၊ မေတြ႔ခ်င္လဲ ေတြ႕ေနရ ၊ မခံစားခ်င္လဲ ခံစားေနၾကရတယ္။
တစ္ခါက သက္မဲ့ပစၥည္းမ်ား ဆံုးပါးသြားတာ ႀကံဳခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ရုတ္တရက္ စိတ္ထဲ အရမ္းခံစားလိုက္ရတယ္။ ဒီလိုခံစားမႈျပင္းထန္သြားရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို ရွာေဖြ တဲ့အခါ သက္ရွိ/သက္မဲ့ပစၥည္းအေပၚမွာ စြဲၿငိတာေတြ၊ နေျမာတာေတြ မ်ားေနတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္လို႔ သိလာရတယ္။ တစ္ေန႔က်ရင္ သက္မဲ့ ပစၥည္းကိုမေျပာနဲ႔၊ သက္ရွိခႏၶာကိုယ္ႀကီးကိုပါ စြန္႔ခြါသြားရမွာပါ။
ဒါေၾကာင့္လည္း…. “ေဟ့............ ဒီသက္မဲ့ပစၥည္းေတြ မင္းဆီက စြန္႔ခြါသြားတာကို ခံစားမႈသိပ္ျပင္းေနရင္ မင္းရဲ႕ အသက္နဲ႔ခႏၶာကိုယ္ တကယ္တန္း စြန္႔လြတ္ရမဲ့အခ်ိန္ ေရာက္ရင္ မင္းဘယ္လို လုပ္မလဲ။ ဒီလိုပဲ ခံစားမႈ ျပင္းထန္ေနမယ္ဆိုရင္ ရင္ေလးစရာေကာင္းတယ္။ မင္း ဘာမဟုတ္တဲ့ စြန္႔ခြာ မႈအေပၚ ဥေပကၡာခ်နိုင္ရမယ္” လို႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ကုိယ္ သတိဥာဏ္နဲ႔ ဆံုးမလိုက္ရပါတယ္။ ဒိလိုပါပဲ စာဖတ္သူမ်ားလည္း အေရးႀကံဳလာတဲ့အခါ (ဒီအျဖစ္မ်ဳိး ႀကံဳလာတဲ့အခါ ) မိမိကို္ယ္ကို ဆံုးမနိင္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ သတိဥာဏ္ ဦးစီးထားဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို စိတ္ကို သတိေပးလိုက္ေတာ့မွ စိတ္သက္သာရာ ရသြားပါတယ္။ စကားက လမ္းေၾကာင္းလြဲသြားတယ္၊ ေဖၚျပခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆက္ေျပာပါရေစ။ လူေတြဟာ ေနရာတိုင္းမွာ အခ်ိန္မေရြး အိုေနၾကတယ္၊ နာေနၾကတယ္၊ ေသေနၾကတယ္။
လူတိုင္းကို သူတို႔ကပဲ လြမ္းမိုးေနပါတယ္။ တကယ္တမ္း စြန္႔လြတ္မႈ၊ စြန္႔္ခြါမႈဆိုတာေတြ နဲ႔ ႀကံဳရေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဘယ္ေနရာမွာ ပဲ ပံုးပံုး၊ ကုန္ကုန္ေျပာမယ္၊ စႀက္္ာ၀ဠာအျပင္ဘက္မွာပဲ ပံုးေစဦးေတာ့ မလြတ္နိုင္ပါ ဘူး။
တခါတရံ အခ်ဳိ႕လူမ်ားက ခရီးသြားရင္ အႏၱရာယ္ေတြ႔နုိင္တယ္လို႔ မွတ္ထင္ၿပီး အႏၱရာယ္က ကင္းေအာင္ ခရီးမသြားပဲ အိမ္မွာပဲ ေနေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ေဘးေတြက အိမ္မွာေနေတာ့ေရာ လြတ္နိုင္မွာတဲ့လား။ မလြတ္နိင္ပါဘူး။ ဘယ္ကိုပဲ ေျပးေျပး သူတုိ႔ရဲ႕ လက္က ေျပးမလြတ္ပါဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ သူတုိ႔က ေနရာတိုင္းမွာ ရွိေနလို႔ပါပဲ။
ဒါနဲ႔စပ္ၿပီး ဘုရားစကားေတာ္တစ္ပုဒ္
န အႏၱလိေကၡန သမုဒၵမေဇၥ် ၊ န ပဗၺတာနံ ၀ိ၀ရံ ပ၀ိႆ။
အထက္ေကာင္းကင္တခြင္ကို တက္သြား တက္သြား၊ သမုဒၵရာအလယ္ ျပသာဒ္ႀကီးနဲ႔ပဲ ေနေန၊ သုမဒၵရာၾကမ္းျပင္ေအာက္မွာပဲ ပုန္းပုန္း၊ ေတာင္ေခါင္းေတာင္ၾကားေတြမွာ ၀င္သြား၍ ပုန္းပုန္း၊ အရွင္ေသမင္းရဲ႕ အႏွိပ္စက္ျခင္း မခံရတဲ့ ေျမအရပ္ဟာ တေလာကလံုးမွာ ရွိရိုး ထံုးစံမဟုတ္ လုိ႔ ဘုရားရွင္က ဓမၼပဒပါပ၀ဂ္၊ သုပၸဗုဒၶ၀တၳဳမွာ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
သူတို႔ရဲ႕ပိုင္နက္က ေရွာင္လြဲလို႔ မရေတာ့ဘူးဆိုရင္ ေရနစ္တဲ့သူမ်ား ျမက္ပင္ေလး လွမ္းဆြဲၿပီး အားကိုးျပဳစရာရွာၾကသလို အားကိုးစရာ ရွာရေတာ့မွာေပါ့၊ ဘယ္မွာလဲ အားကိုးစရာ….
တခါက ဗာရာဏသီျပည္၊ ျဗဟၼဒတ္မင္း အုပ္စိုးစဥ္ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕တံခါးအနီး၊ ၀က္မတေကာင္ရဲ႕ ၀မ္းမွ ၀က္ကေလး ႏွစ္ေကာင္ ေမြးလာတယ္။ တစ္ေန႔ အမ်ဳိးသမီးအုိႀကီးတစ္ေယာက္ ၀က္ေလးေတြ ရွိတဲ့ေနရာကို ေတာင္ေ၀ွးေထာင့္ၿပီး ေလွ်ာက္လာတယ္။ ဒီအခါ မိခင္၀က္မႀကီးဟာ ေတာင္ေ၀ွးေထာက္သံ ၾကားရတဲ့အတြက္ ေသေဘးေၾကာက္ရြံ႕ၿပီး ၀က္ကေလးႏွစ္ေကာင္ကို ထားခဲ့ကာ ထြက္ေျပးသြားရွာ ပါေတာ့တယ္။ ေအာ္….ေလာကႀကီးမွာ ေသေဘးကို မေၾကာက္တဲ့ ပုထုဇဥ္ရယ္လို႔ မရွိပါလား….
အမ်ဳိးသမီးႀကီးဟာ က်န္ခဲ့တဲ့ ၀က္ကေလးႏွစ္ေကာင္ ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ကုိယ့္ရဲ႕သားသမီးလိုပဲ ခ်စ္ခင္သြားတဲ့အတြက္ ၀က္ကေလးေတြကို ေတာင္းထဲထည့္ၿပီး အိမ္သုိိ႔ ယူလာပါတယ္။ ၀က္ညီေနာင္အနက္ အကိုယ္ျဖစ္သူ ဘုရားအေလာင္းကုိေတာ့ “မဟာတု႑ိလ” ၊ ညီျဖစ္သူကိုေတာ့ “စူဠတု႑ိလ” လို႔ အမည္ေပးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၀က္ေလးႏွစ္ေကာင္ ႀကီးပ်င္းလာတဲ့အခါ အသားကဆူၿဖိဳး၀ကစ္ေနေတာ့ ဗာရာဏသီျပည္မွ ၀က္ကေလးမ်ားကို မ်က္စိက်တဲ့သူမ်ားက ေငြေၾကးေပးၿပီး၀ယ္ၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႕က မတန္မရာ ေစ်းႀကီးေပးၿပီး ၀ယ္ၾကျပန္တယ္။
ဒါေပမဲ့ အမ်ဳိးသမီးႀကီးကေတာ့ သားလိုခ်စ္လွတဲ့အတြက္ ဘယ္ေလာက္ေပးေပး မေရာင္းပါဘူး။ တစ္ေန႔… ေနကၡတ္ပြဲသဘင္အခ်ိန္ အခါ ေရာက္လာေတာ့ လူေတြေပ်ာ္ၾကတယ္။ ဒီအထဲ အရက္သမားမ်ားလည္း ပါပါတယ္။ အရက္သမားမ်ားဟာ အရက္နဲ႔ ျမည္းဖို႔အတြက္ အသားကုန္သြားတဲ့အခါ အသားရမဲ့ေနရာ စံုစမ္းေတာ့ ၀က္ညီေနာင္ႏွစ္ေကာင္ ရွိတဲ့ေနရာကို သိသြားပါတယ္။
အရက္သမားမ်ားက အမ်ဳိးသမီးႀကီးထံသြားၿပီး
“အို မိခင္ ၀က္ေလးေတြကို ေရာင္းပါလား” ။
“ သူငယ္တို႔ ဒီ၀က္ေလးေတြဟာ သိပ္လိမ္မာတယ္ သူတုိ႔ကို ငါ သားသမီးလို ခ်စ္လည္းခ်စ္ သံေယာဇဥ္လဲရွိတယ္၊ ငါ မေရာင္းနိုင္ဘူး” ၀က္ကေလးအေပၚ အမ်ဳိးသမီးႀကီးရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းကို သိရတဲ့အတြက္ ေရာင္းမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို အရက္သမားမ်ားက သိတယ္။ ဒါနဲ႔ အမ်ဳိးသမီး ႀကီးကို အရက္မူးေအာက္ တိုက္ပါတယ္။ အရက္မူးေတာ့ အမွန္မျမင္နုိင္ေတာ့ဘူး၊ အဲဒီအခြင့္အေရးကို ေစာင့္ေနတဲ့ အရက္သမားမ်ားက ၀က္ေလးတစ္ေကာင္ ေရာင္းပါ ဆိုေတာ့ မဟာတု႑ိလကိုေတာ့ မရဘူး၊ စူဠတု႑ိလကို ယူသြားလို႔ ခြင့္ေပးလိုက္တယ္။
၀က္ကေလးအား အမ်ဳိးသမီးႀကီးက အစာနဲ႔မ်ားၿပီး “စူဠတု႑ိလေရ …အေမ့ဆီလာပါအံုး” လို႔ေခၚလုိက္တယ္။ ညီျဖစ္တဲ့၀က္ကေလးက အနားသုိ႔ မေယာင္မလည္နဲ႔သြားၿပီး စံုစမ္းႀကည့္ေတာ့ မဟန္မွန္းသိတဲ့အတြက္ အစ္ကိုဆီ ေျပးလာတယ္။ စိတ္ဂေရာင္ ေျခာက္ခ်ား၊ တုန္လႈပ္မႈမ်ားေနတဲ့ ညီေထြး စူဠတု႑ိလရဲ႕ ျဖစ္အင္ကို ျမင္ေတာ့ ေမးတယ္။ ညီျဖစ္သူကလဲ အျဖစ္မွန္ကို ေျပာျပတယ္။ အစ္ကိုလုပ္တဲ့သူက သိတယ္ ခါတိုင္းဆို အစာေကၽြးမယ္ဆိုရင္္ မဟာတု႑ိလ ရဲ႕နာမည္ကိုသာ ေခၚေလ့ရွိတယ္၊ ဒီေန႔ေတာ့ ညီျဖစ္သူရဲ႕ နာမည္ ကို ေခၚတယ္ဆိုေတာ့ ဒီေန႔အဖို႔ေတာ့ သူတုိ႔ညီအစ္ကို ေသေဘးနဲ႔ရင္ဆိုင္ရေတာ့မယ္ဆိုတာကို သိလုိက္တယ္။
ဒါနဲ႔ ညီျဖစ္သူအား “ညီေထြးစူဠတု႑ိလ…… ငါ့ညီက ေသေဘးကို ေၾကာက္တဲ့အတြက္ တစ္ေနရာရာမွာ ပုန္းခိုမယ္ဆိုအံုးေတာ့ ေျပးမလြတ္ဘူး၊ ဒီထက္လံုၿခံဳတယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ ေနရာေတြမွာ ပုန္းပုန္း၊ လူေတြ မလာနိုင္တဲ့ သမုဒၵရာႀကီးရဲ႕ အလယ္ဗဟုိမွာပဲ သြား ပုန္းပုန္း ေတာင္ႀကီး လိႈဏ္ေခါင္းအတြင္းမွာပဲ ပုန္းပုန္း အိုနာေသဆိုတဲ့ သူတို႔ရဲ႕လက္က ေျပးလို႔ပုန္းလို႔ မလြတ္နို္င္ဘူး၊ ညီေထြးေရ….. ဒါေၾကာင့္ေလ ေသေဘးကို ေၾကာက္ေနလို႔လည္း မထူးပါဘူး ေသခ်ိန္က်ေသမွာပဲ၊ ေသေဘးႀကီး ကိုယ့္ဆီမေရာက္ေသးခင္ေလးမွာ ကိုယ္က်င့္သီလဆိုတဲ့ ရနံ႔တုိ႔နဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ကိုယ့္အသက္ ေသမယ္ဆိုတာေတာင္မွ မေၾကာက္မရြ႕ံ ေနာက္မတြန္႔ဘဲ ေသေဘးကို ရဲရဲႀကီး ရင္ဆိုင္နုိင္ၾကတယ္” လို႔ ဘုရားအေလာင္းအစ္ကိုယ္ျဖစ္သူ မဟာတု႑ိလက ညီေထြး စူဠတု႑ိလအား ေျပာလိုက္ပါတယ္။
၀တၳဳဇာတ္ေၾကာင္းက မဆံုးေသးဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာလိုရင္းကေတာ့ အို နာေသ ေဘးေတြဟာ ဘယ္မွာပုန္းပုန္း ေျပးလို႔ မလြတ္ဘူး၊ ေသေဘးကို ေၾကာက္ေနမဲ့အစား ကိုယ့္မွာ သီလတရားေတြကို ခိုင္မာေအာင္ ေဆာက္တည္ထားၾကမယ္ဆိုရင္ ေသေဘးကို ရင္ဆုိင္နုိင္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးက အဓိကမို႔လို႔ ဇာတ္ေတာ္ကို ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ ရပ္ထားလိုက္ေတာ့မယ္။
ေလာကမွာ အနာဂါမ္၊ရဟႏၱာမ်ားမွအပ ေသေဘးကို ေၾကာက္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ၊ ေၾကာက္လဲေသၾကမွာပါ။မေၾကာက္လဲေသၾကမွာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ လာမဲ့ေဘး ေျပးေတြ႕နုိင္ေအာင္ ကိုယ့္ဖက္က အဆင္သင့္ျဖစ္ေနဖို႔ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ သတိေပးပါရေစ။ ဇာတ္ေတာ္ထဲမွာေတာ့ အသက္စြန္႔ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္ ကိုယ္က်င့္သီလမ်ားကုိ ျပည့္စံုေအာင္က်င့္သံုးၾကလုိ႔ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
ကိုယ္က်င့္တရားကို လံုၿခံဳေအာင္ ေစာင့္ထိန္းသူမ်ားလည္း ရွိသလို စား၀တ္ေနေရးအရ မတတ္သာလို႔ သီလေဖါက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ေန ၾကတဲ့သူမ်ားလည္း ရွိၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ တံငါရြာေတြမွာဆုိရင္ သီလေပးေတာင္မွ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို တစ္ခ်ဳိ႕မဆိုခ်င္ၾကဘူး၊ အခု သီလ ေဆာက္တည္ထားလဲ ေတာ္ၾကာ က်ဳိးေပါက္သြားမွာမို႔လို႔ ေဆာက္တည္ထားလို႔ ဘာမွထူးလာမွမဟုတ္ဘူးဆိ္ုၿပီး သီလမေဆာက္တည္ခ်င္ ၾကတာ ရွိတယ္။ ဒီအတြက္ အားငယ္စရာမလိုပါဘူး။
ေပါက္တဲ့နဖူး မထူးေတာ့ဆိုၿပီး မထူးဇာတ္ခင္းကာသီလမေဆာက္တည္ပဲ ေနရင္္ အနာဂါတ္ခရီးဟာ မလွမပ ျဖစ္သြားပါ လိမ့္မယ္။ရေ၀ႏြယ္ရဲ႕ “ျမင့္ျမတ္သူတို႔ရဲ႕ အလုပ္” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ သီလအေၾကာင္းနဲ႔ ေရးထားတာ သိပ္ကို ေကာင္းပါတယ္။
သီလေဆာက္တည္တဲ့အခါမွာ ကာလပရိယႏၱသီလ ကာလအပိုင္းအျခားနဲ႔ ေဆာက္တည္တဲ့ သီလဆိုတာရွိတယ္။ ဆိုပါစုိ႔ တစ္နာရီေလာက္ သီလေဆာက္တည္နိုင္တယ္လို႔ထင္ရင္ တစ္နာရီအထိ ေဆာက္တည္မယ္ဆိုၿပီး သီလေဆာင္တည္လို႔ရပါတယ္။ တကယ္လို႔ ေန႔အခါမွာ သီလေစာင့္ထိန္းဘို႔ လံုး၀မျဖစ္နုိင္ဘူးဆိုရင္ ညအခ်ိန္ေရာက္တဲ့အခါ အိပ္ေပ်ာ္မဲ့အခ်ိန္ကေန ႏိုးမယ္ထင္တဲ့အခ်ိန္အထိ သီလေစာင့္ထိန္းလို႔ လည္းရပါတယ္။ တစ္ေန႔ကို (၅)နာရီေလာက္ သီလေစာင့္ထိန္းနိုင္တယ္ဆိုရင္ တစ္လမွာ နာရီေပါင္း(၁၅၀) သီလကုသုိလ္ေတြ ရသြား မွာပါ။
ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ရတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ ဘုရားေရွ႕ သီလယူၿပီး သီလနဲ႔ ဘုရားရွင္ကို ပူေဇာ္ေနတယ္ဆိုရင္ သီလေစာင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ခြင့္ရတဲ့အတြက္ ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္မိမွ အမွန္ပါ။ ဒီလိုပါပဲ ကုသိုလ္ရနိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို စြမ္းနိုင္သေရြ႕ ျပဳလုပ္ေလ့က်င့္ ထားရမယ္။
ဒါဟာ ဘ၀ေန၀င္အခ်ိန္အတြက္ ျပင္ဆင္တဲ့ေနရာမွာ အေရးပါလွပါတယ္။ ဘ၀မွာ အသက္ရွင္ေနရတယ္ဆိုေပမဲ့ အထက္က အျဖစ္အပ်က္လို ရုတ္တရက္ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး သတိေပးခ်င္တာက…..
သံုးဆယ့္တစ္ဘံုအတြင္း ေနရာတိုင္းမွာ သူတို႔ ရွိေနၾက တယ္ဆုိတာပါပဲ…….
အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာေပၚ မွာ သတင္းတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ ဗုဒၶဂါယာမွာ ျမန္မာျပည္မွ ဓမၼကထိကဆရာေတာ္တစ္ပါး ပ်ံလြန္ေတာ္မူ တဲ့သတင္း ပါ။ ျဖစ္ပံုက ကားႏွစ္စင္း တုိက္မိရာက ဆရာေတာ္တစ္ပါးႏွင့္ ဒကာမတစ္ဦး ေဆးရံုတင္လိုက္ရတယ္။ အဲဒီမွာ ဆရာေတာ္က ဦးေႏွာက္ထဲ ေသြးစိမ့္တဲ့အတြက္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ၿပီး၊ ဒကာမတစ္ဦးက ေျခေထာက္ သံုးပိုင္းက်ဳိးသြားပါတယ္။
တခါ ေတာင္ကိုးရီးယားနိုင္ငံ၊ ဆိုးလ္ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ ျမန္မာအမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္ A H1 N1 ေရာဂါျဖင့္ မၾကာေသးခင္က ေသဆံုးသြားတယ္။
လန္ဒန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ရပ္ကြက္တစ္ခုျဖစ္တဲ့ docklands မွာ အင္ဂ်င္နီယာျမန္မာအမ်ဳိးသားေလးတစ္ေယာက္ရွိတယ္၊သူ႔ရဲ႕ မိဘမ်ားက ဆရာ၀န္ေတြပါ။ တစ္ေန႔ ရပ္ကြက္ထဲ ဒီဘက္ကေန ဟိုဘက္ လမ္းအကူးမွာ အရိုက္ခံရလို႔ ပြဲခ်င္းပီး ေသသြားပါသတဲ့။
တစ္ခါက အဂၤလန္နိုင္ငံ မန္းစဖီးလ္ၿမိဳ႕မွာ ျမန္မာဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ ဆိုင္ကယ္ေလးနဲ႔ ေတာလမ္းအတုိင္း ေမာင္းလာတာ ကားနဲ႔၀င္တုိက္မိတယ္။ ေဆးခန္းေရာက္ေတာ့ အတိုက္ခံရတဲ့ ဆရာ၀န္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ဖြဲအိပ္လိုျဖစ္ေနၿပီ၊မရေတာ့ဘူး၊ မၾကာဘူး ေသသြားပါတယ္။
ၾကားရတဲ့သတင္းမ်ားေၾကာင့္ “ေနရာတိုင္းမွာ သူတို႔ရွိေနတယ္၊ သူတို႔ ေနရာယူ မင္းမူေနၾကတယ္” ဆိုတဲ့အေတြးက ၀င္လာပါတယ္။ သူတို႔ ဆိုတာက တျခား မဟုတ္ဘူး၊ အို - နာ - ေသ ဆိုတဲ့ သူတို႔ေတြပါ။ သူတို႔ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိသလို အခ်ိန္တုိင္းမွာလည္း ရွိေနတယ္ဆိုတာ အထက္ပါအျဖစ္အပ်က္က သက္ေသခံေန ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သတၱ၀ါရယ္လို႔ ျဖစ္လာကတည္းက သူတို႔နဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနၾကရတာပါ၊ မ်က္ႏွာလြဲၿပီး မသိေယာင္ေဆာင္ေနလုိ႔လဲ မရ၊ မ်က္ႏွာခ်င္းမဆုိင္ခ်င္လဲ ဆိုင္ေနရ၊ မေတြ႔ခ်င္လဲ ေတြ႕ေနရ ၊ မခံစားခ်င္လဲ ခံစားေနၾကရတယ္။
တစ္ခါက သက္မဲ့ပစၥည္းမ်ား ဆံုးပါးသြားတာ ႀကံဳခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ရုတ္တရက္ စိတ္ထဲ အရမ္းခံစားလိုက္ရတယ္။ ဒီလိုခံစားမႈျပင္းထန္သြားရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို ရွာေဖြ တဲ့အခါ သက္ရွိ/သက္မဲ့ပစၥည္းအေပၚမွာ စြဲၿငိတာေတြ၊ နေျမာတာေတြ မ်ားေနတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္လို႔ သိလာရတယ္။ တစ္ေန႔က်ရင္ သက္မဲ့ ပစၥည္းကိုမေျပာနဲ႔၊ သက္ရွိခႏၶာကိုယ္ႀကီးကိုပါ စြန္႔ခြါသြားရမွာပါ။
ဒါေၾကာင့္လည္း…. “ေဟ့............ ဒီသက္မဲ့ပစၥည္းေတြ မင္းဆီက စြန္႔ခြါသြားတာကို ခံစားမႈသိပ္ျပင္းေနရင္ မင္းရဲ႕ အသက္နဲ႔ခႏၶာကိုယ္ တကယ္တန္း စြန္႔လြတ္ရမဲ့အခ်ိန္ ေရာက္ရင္ မင္းဘယ္လို လုပ္မလဲ။ ဒီလိုပဲ ခံစားမႈ ျပင္းထန္ေနမယ္ဆိုရင္ ရင္ေလးစရာေကာင္းတယ္။ မင္း ဘာမဟုတ္တဲ့ စြန္႔ခြာ မႈအေပၚ ဥေပကၡာခ်နိုင္ရမယ္” လို႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ကုိယ္ သတိဥာဏ္နဲ႔ ဆံုးမလိုက္ရပါတယ္။ ဒိလိုပါပဲ စာဖတ္သူမ်ားလည္း အေရးႀကံဳလာတဲ့အခါ (ဒီအျဖစ္မ်ဳိး ႀကံဳလာတဲ့အခါ ) မိမိကို္ယ္ကို ဆံုးမနိင္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ သတိဥာဏ္ ဦးစီးထားဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။
အဲဒီလို စိတ္ကို သတိေပးလိုက္ေတာ့မွ စိတ္သက္သာရာ ရသြားပါတယ္။ စကားက လမ္းေၾကာင္းလြဲသြားတယ္၊ ေဖၚျပခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆက္ေျပာပါရေစ။ လူေတြဟာ ေနရာတိုင္းမွာ အခ်ိန္မေရြး အိုေနၾကတယ္၊ နာေနၾကတယ္၊ ေသေနၾကတယ္။
လူတိုင္းကို သူတို႔ကပဲ လြမ္းမိုးေနပါတယ္။ တကယ္တမ္း စြန္႔လြတ္မႈ၊ စြန္႔္ခြါမႈဆိုတာေတြ နဲ႔ ႀကံဳရေတာ့မယ္ ဆိုရင္ ဘယ္ေနရာမွာ ပဲ ပံုးပံုး၊ ကုန္ကုန္ေျပာမယ္၊ စႀက္္ာ၀ဠာအျပင္ဘက္မွာပဲ ပံုးေစဦးေတာ့ မလြတ္နိုင္ပါ ဘူး။
တခါတရံ အခ်ဳိ႕လူမ်ားက ခရီးသြားရင္ အႏၱရာယ္ေတြ႔နုိင္တယ္လို႔ မွတ္ထင္ၿပီး အႏၱရာယ္က ကင္းေအာင္ ခရီးမသြားပဲ အိမ္မွာပဲ ေနေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ ေဘးေတြက အိမ္မွာေနေတာ့ေရာ လြတ္နိုင္မွာတဲ့လား။ မလြတ္နိင္ပါဘူး။ ဘယ္ကိုပဲ ေျပးေျပး သူတုိ႔ရဲ႕ လက္က ေျပးမလြတ္ပါဘူး၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္ သူတုိ႔က ေနရာတိုင္းမွာ ရွိေနလို႔ပါပဲ။
ဒါနဲ႔စပ္ၿပီး ဘုရားစကားေတာ္တစ္ပုဒ္
န အႏၱလိေကၡန သမုဒၵမေဇၥ် ၊ န ပဗၺတာနံ ၀ိ၀ရံ ပ၀ိႆ။
အထက္ေကာင္းကင္တခြင္ကို တက္သြား တက္သြား၊ သမုဒၵရာအလယ္ ျပသာဒ္ႀကီးနဲ႔ပဲ ေနေန၊ သုမဒၵရာၾကမ္းျပင္ေအာက္မွာပဲ ပုန္းပုန္း၊ ေတာင္ေခါင္းေတာင္ၾကားေတြမွာ ၀င္သြား၍ ပုန္းပုန္း၊ အရွင္ေသမင္းရဲ႕ အႏွိပ္စက္ျခင္း မခံရတဲ့ ေျမအရပ္ဟာ တေလာကလံုးမွာ ရွိရိုး ထံုးစံမဟုတ္ လုိ႔ ဘုရားရွင္က ဓမၼပဒပါပ၀ဂ္၊ သုပၸဗုဒၶ၀တၳဳမွာ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
သူတို႔ရဲ႕ပိုင္နက္က ေရွာင္လြဲလို႔ မရေတာ့ဘူးဆိုရင္ ေရနစ္တဲ့သူမ်ား ျမက္ပင္ေလး လွမ္းဆြဲၿပီး အားကိုးျပဳစရာရွာၾကသလို အားကိုးစရာ ရွာရေတာ့မွာေပါ့၊ ဘယ္မွာလဲ အားကိုးစရာ….
တခါက ဗာရာဏသီျပည္၊ ျဗဟၼဒတ္မင္း အုပ္စိုးစဥ္ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕တံခါးအနီး၊ ၀က္မတေကာင္ရဲ႕ ၀မ္းမွ ၀က္ကေလး ႏွစ္ေကာင္ ေမြးလာတယ္။ တစ္ေန႔ အမ်ဳိးသမီးအုိႀကီးတစ္ေယာက္ ၀က္ေလးေတြ ရွိတဲ့ေနရာကို ေတာင္ေ၀ွးေထာင့္ၿပီး ေလွ်ာက္လာတယ္။ ဒီအခါ မိခင္၀က္မႀကီးဟာ ေတာင္ေ၀ွးေထာက္သံ ၾကားရတဲ့အတြက္ ေသေဘးေၾကာက္ရြံ႕ၿပီး ၀က္ကေလးႏွစ္ေကာင္ကို ထားခဲ့ကာ ထြက္ေျပးသြားရွာ ပါေတာ့တယ္။ ေအာ္….ေလာကႀကီးမွာ ေသေဘးကို မေၾကာက္တဲ့ ပုထုဇဥ္ရယ္လို႔ မရွိပါလား….
အမ်ဳိးသမီးႀကီးဟာ က်န္ခဲ့တဲ့ ၀က္ကေလးႏွစ္ေကာင္ ျမင္လိုက္တာနဲ႔ ကုိယ့္ရဲ႕သားသမီးလိုပဲ ခ်စ္ခင္သြားတဲ့အတြက္ ၀က္ကေလးေတြကို ေတာင္းထဲထည့္ၿပီး အိမ္သုိိ႔ ယူလာပါတယ္။ ၀က္ညီေနာင္အနက္ အကိုယ္ျဖစ္သူ ဘုရားအေလာင္းကုိေတာ့ “မဟာတု႑ိလ” ၊ ညီျဖစ္သူကိုေတာ့ “စူဠတု႑ိလ” လို႔ အမည္ေပးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ၀က္ေလးႏွစ္ေကာင္ ႀကီးပ်င္းလာတဲ့အခါ အသားကဆူၿဖိဳး၀ကစ္ေနေတာ့ ဗာရာဏသီျပည္မွ ၀က္ကေလးမ်ားကို မ်က္စိက်တဲ့သူမ်ားက ေငြေၾကးေပးၿပီး၀ယ္ၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႕က မတန္မရာ ေစ်းႀကီးေပးၿပီး ၀ယ္ၾကျပန္တယ္။
ဒါေပမဲ့ အမ်ဳိးသမီးႀကီးကေတာ့ သားလိုခ်စ္လွတဲ့အတြက္ ဘယ္ေလာက္ေပးေပး မေရာင္းပါဘူး။ တစ္ေန႔… ေနကၡတ္ပြဲသဘင္အခ်ိန္ အခါ ေရာက္လာေတာ့ လူေတြေပ်ာ္ၾကတယ္။ ဒီအထဲ အရက္သမားမ်ားလည္း ပါပါတယ္။ အရက္သမားမ်ားဟာ အရက္နဲ႔ ျမည္းဖို႔အတြက္ အသားကုန္သြားတဲ့အခါ အသားရမဲ့ေနရာ စံုစမ္းေတာ့ ၀က္ညီေနာင္ႏွစ္ေကာင္ ရွိတဲ့ေနရာကို သိသြားပါတယ္။
အရက္သမားမ်ားက အမ်ဳိးသမီးႀကီးထံသြားၿပီး
“အို မိခင္ ၀က္ေလးေတြကို ေရာင္းပါလား” ။
“ သူငယ္တို႔ ဒီ၀က္ေလးေတြဟာ သိပ္လိမ္မာတယ္ သူတုိ႔ကို ငါ သားသမီးလို ခ်စ္လည္းခ်စ္ သံေယာဇဥ္လဲရွိတယ္၊ ငါ မေရာင္းနိုင္ဘူး” ၀က္ကေလးအေပၚ အမ်ဳိးသမီးႀကီးရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းကို သိရတဲ့အတြက္ ေရာင္းမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို အရက္သမားမ်ားက သိတယ္။ ဒါနဲ႔ အမ်ဳိးသမီး ႀကီးကို အရက္မူးေအာက္ တိုက္ပါတယ္။ အရက္မူးေတာ့ အမွန္မျမင္နုိင္ေတာ့ဘူး၊ အဲဒီအခြင့္အေရးကို ေစာင့္ေနတဲ့ အရက္သမားမ်ားက ၀က္ေလးတစ္ေကာင္ ေရာင္းပါ ဆိုေတာ့ မဟာတု႑ိလကိုေတာ့ မရဘူး၊ စူဠတု႑ိလကို ယူသြားလို႔ ခြင့္ေပးလိုက္တယ္။
၀က္ကေလးအား အမ်ဳိးသမီးႀကီးက အစာနဲ႔မ်ားၿပီး “စူဠတု႑ိလေရ …အေမ့ဆီလာပါအံုး” လို႔ေခၚလုိက္တယ္။ ညီျဖစ္တဲ့၀က္ကေလးက အနားသုိ႔ မေယာင္မလည္နဲ႔သြားၿပီး စံုစမ္းႀကည့္ေတာ့ မဟန္မွန္းသိတဲ့အတြက္ အစ္ကိုဆီ ေျပးလာတယ္။ စိတ္ဂေရာင္ ေျခာက္ခ်ား၊ တုန္လႈပ္မႈမ်ားေနတဲ့ ညီေထြး စူဠတု႑ိလရဲ႕ ျဖစ္အင္ကို ျမင္ေတာ့ ေမးတယ္။ ညီျဖစ္သူကလဲ အျဖစ္မွန္ကို ေျပာျပတယ္။ အစ္ကိုလုပ္တဲ့သူက သိတယ္ ခါတိုင္းဆို အစာေကၽြးမယ္ဆိုရင္္ မဟာတု႑ိလ ရဲ႕နာမည္ကိုသာ ေခၚေလ့ရွိတယ္၊ ဒီေန႔ေတာ့ ညီျဖစ္သူရဲ႕ နာမည္ ကို ေခၚတယ္ဆိုေတာ့ ဒီေန႔အဖို႔ေတာ့ သူတုိ႔ညီအစ္ကို ေသေဘးနဲ႔ရင္ဆိုင္ရေတာ့မယ္ဆိုတာကို သိလုိက္တယ္။
ဒါနဲ႔ ညီျဖစ္သူအား “ညီေထြးစူဠတု႑ိလ…… ငါ့ညီက ေသေဘးကို ေၾကာက္တဲ့အတြက္ တစ္ေနရာရာမွာ ပုန္းခိုမယ္ဆိုအံုးေတာ့ ေျပးမလြတ္ဘူး၊ ဒီထက္လံုၿခံဳတယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ ေနရာေတြမွာ ပုန္းပုန္း၊ လူေတြ မလာနိုင္တဲ့ သမုဒၵရာႀကီးရဲ႕ အလယ္ဗဟုိမွာပဲ သြား ပုန္းပုန္း ေတာင္ႀကီး လိႈဏ္ေခါင္းအတြင္းမွာပဲ ပုန္းပုန္း အိုနာေသဆိုတဲ့ သူတို႔ရဲ႕လက္က ေျပးလို႔ပုန္းလို႔ မလြတ္နို္င္ဘူး၊ ညီေထြးေရ….. ဒါေၾကာင့္ေလ ေသေဘးကို ေၾကာက္ေနလို႔လည္း မထူးပါဘူး ေသခ်ိန္က်ေသမွာပဲ၊ ေသေဘးႀကီး ကိုယ့္ဆီမေရာက္ေသးခင္ေလးမွာ ကိုယ္က်င့္သီလဆိုတဲ့ ရနံ႔တုိ႔နဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ကိုယ့္အသက္ ေသမယ္ဆိုတာေတာင္မွ မေၾကာက္မရြ႕ံ ေနာက္မတြန္႔ဘဲ ေသေဘးကို ရဲရဲႀကီး ရင္ဆိုင္နုိင္ၾကတယ္” လို႔ ဘုရားအေလာင္းအစ္ကိုယ္ျဖစ္သူ မဟာတု႑ိလက ညီေထြး စူဠတု႑ိလအား ေျပာလိုက္ပါတယ္။
၀တၳဳဇာတ္ေၾကာင္းက မဆံုးေသးဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ဒီမွာလိုရင္းကေတာ့ အို နာေသ ေဘးေတြဟာ ဘယ္မွာပုန္းပုန္း ေျပးလို႔ မလြတ္ဘူး၊ ေသေဘးကို ေၾကာက္ေနမဲ့အစား ကိုယ့္မွာ သီလတရားေတြကို ခိုင္မာေအာင္ ေဆာက္တည္ထားၾကမယ္ဆိုရင္ ေသေဘးကို ရင္ဆုိင္နုိင္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးက အဓိကမို႔လို႔ ဇာတ္ေတာ္ကို ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ ရပ္ထားလိုက္ေတာ့မယ္။
ေလာကမွာ အနာဂါမ္၊ရဟႏၱာမ်ားမွအပ ေသေဘးကို ေၾကာက္ၾကတာခ်ည္းပါပဲ၊ ေၾကာက္လဲေသၾကမွာပါ။မေၾကာက္လဲေသၾကမွာပါ ။ ဒါေၾကာင့္ လာမဲ့ေဘး ေျပးေတြ႕နုိင္ေအာင္ ကိုယ့္ဖက္က အဆင္သင့္ျဖစ္ေနဖို႔ အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ သတိေပးပါရေစ။ ဇာတ္ေတာ္ထဲမွာေတာ့ အသက္စြန္႔ဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေအာင္ ကိုယ္က်င့္သီလမ်ားကုိ ျပည့္စံုေအာင္က်င့္သံုးၾကလုိ႔ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
ကိုယ္က်င့္တရားကို လံုၿခံဳေအာင္ ေစာင့္ထိန္းသူမ်ားလည္း ရွိသလို စား၀တ္ေနေရးအရ မတတ္သာလို႔ သီလေဖါက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ေန ၾကတဲ့သူမ်ားလည္း ရွိၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ တံငါရြာေတြမွာဆုိရင္ သီလေပးေတာင္မွ ပါဏာတိပါတ သိကၡာပုဒ္ကို တစ္ခ်ဳိ႕မဆိုခ်င္ၾကဘူး၊ အခု သီလ ေဆာက္တည္ထားလဲ ေတာ္ၾကာ က်ဳိးေပါက္သြားမွာမို႔လို႔ ေဆာက္တည္ထားလို႔ ဘာမွထူးလာမွမဟုတ္ဘူးဆိ္ုၿပီး သီလမေဆာက္တည္ခ်င္ ၾကတာ ရွိတယ္။ ဒီအတြက္ အားငယ္စရာမလိုပါဘူး။
ေပါက္တဲ့နဖူး မထူးေတာ့ဆိုၿပီး မထူးဇာတ္ခင္းကာသီလမေဆာက္တည္ပဲ ေနရင္္ အနာဂါတ္ခရီးဟာ မလွမပ ျဖစ္သြားပါ လိမ့္မယ္။ရေ၀ႏြယ္ရဲ႕ “ျမင့္ျမတ္သူတို႔ရဲ႕ အလုပ္” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ သီလအေၾကာင္းနဲ႔ ေရးထားတာ သိပ္ကို ေကာင္းပါတယ္။
သီလေဆာက္တည္တဲ့အခါမွာ ကာလပရိယႏၱသီလ ကာလအပိုင္းအျခားနဲ႔ ေဆာက္တည္တဲ့ သီလဆိုတာရွိတယ္။ ဆိုပါစုိ႔ တစ္နာရီေလာက္ သီလေဆာက္တည္နိုင္တယ္လို႔ထင္ရင္ တစ္နာရီအထိ ေဆာက္တည္မယ္ဆိုၿပီး သီလေဆာင္တည္လို႔ရပါတယ္။ တကယ္လို႔ ေန႔အခါမွာ သီလေစာင့္ထိန္းဘို႔ လံုး၀မျဖစ္နုိင္ဘူးဆိုရင္ ညအခ်ိန္ေရာက္တဲ့အခါ အိပ္ေပ်ာ္မဲ့အခ်ိန္ကေန ႏိုးမယ္ထင္တဲ့အခ်ိန္အထိ သီလေစာင့္ထိန္းလို႔ လည္းရပါတယ္။ တစ္ေန႔ကို (၅)နာရီေလာက္ သီလေစာင့္ထိန္းနိုင္တယ္ဆိုရင္ တစ္လမွာ နာရီေပါင္း(၁၅၀) သီလကုသုိလ္ေတြ ရသြား မွာပါ။
ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္ရတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ ဘုရားေရွ႕ သီလယူၿပီး သီလနဲ႔ ဘုရားရွင္ကို ပူေဇာ္ေနတယ္ဆိုရင္ သီလေစာင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ခြင့္ရတဲ့အတြက္ ၾကည္ႏူးပီတိျဖစ္မိမွ အမွန္ပါ။ ဒီလိုပါပဲ ကုသိုလ္ရနိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြကို စြမ္းနိုင္သေရြ႕ ျပဳလုပ္ေလ့က်င့္ ထားရမယ္။
ဒါဟာ ဘ၀ေန၀င္အခ်ိန္အတြက္ ျပင္ဆင္တဲ့ေနရာမွာ အေရးပါလွပါတယ္။ ဘ၀မွာ အသက္ရွင္ေနရတယ္ဆိုေပမဲ့ အထက္က အျဖစ္အပ်က္လို ရုတ္တရက္ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ အဆင္သင့္ျဖစ္ဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး သတိေပးခ်င္တာက…..
သံုးဆယ့္တစ္ဘံုအတြင္း ေနရာတိုင္းမွာ သူတို႔ ရွိေနၾက တယ္ဆုိတာပါပဲ…….
0 comments:
Post a Comment