Sunday, September 6, 2009

ေသာတာပန္ဟာ တဏွာရူး ေလာဘရူးလား

ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမတရားေတာ္မ်ားကုိ ရဟန္းရွင္လူမ်ား အသက္ေပးၿပီး သယ္ေဆာင္ခဲ့တာ ယေန႔ထိတုိင္ေအာင္ပါပဲ့။ ဒီလို သာသနာေတာ္ႀကီးကုိ လက္ဆက္ကမ္းသယ္ေဆာင္လာခဲ့တဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲမ်ဳိးစံုႏွင့္ ႀကံဳခဲ့တာလည္းရွိတယ္။ ဆန႔္က်င္ဖက္၀ါဒမ်ဳိးစံုကို ႀကံံ႕ႀကံ႕ခံကာ ေက်ာ္ လႊားခဲ့ရတာလည္း ရွိပါတယ္။
ဒီဆန္႔က်င္ကြဲျပားတဲ့၀ါဒမ်ားဟာ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားလက္ထက္ကလည္း ရွိခဲ့သလို၊ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ လည္း အနည္းႏွင့္အမ်ား ရွိခဲ့ပါတယ္။ သေဘာထားကြဲလြဲကာ စဥ္ၿပိဳင္၀ါဒေတြလည္း ေပၚေပါက္ခဲ့ တယ္။ ဒါ့အျပင္ လာဘ္လာဘကိုငွဲ႕ၿပီး သာသနာအတြင္းသုိ႔ ၀င္ၾကတဲ့အတြက္ ရဟန္းအတုအေယာင္ေတြနဲ႔ အုတ္ေရာေရာ ေက်ာက္ေရာေရာ ျဖစ္လာခဲ့တယ္၊ အဲလိုအေျခအေနမွာ တာ၀န္ရွိ မင္းႏွင့္ရဟန္းရွင္လူမ်ားက သာသနာသန္႔ရွင္းေရး စီမံကိန္းျဖင့္ ရဟန္းအတုအေယာင္မ်ားကုိ လူထြက္ေစကာ သာသနာကို သန္႔ရွင္းေအာင္ျပဳခဲ့ရတဲ့အခါ လည္း ရွိပါတယ္။

ရဟန္းရွင္လူအမ်ား အသက္ေပးၿပီး လက္ဆက္ကမ္း သာသနာျပဳခဲ့ပံုမ်ားကိုလည္း ဓမၼာစရိယဦးေဌးလိႈင္ရဲ႕ သီဟုိဠ္ေခတ္စံေတာ္၀င္အရိယာမ်ား စာအုပ္မွာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဖတ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ သာသနာေတာ္ႀကီး ရွင္သန္တည္တံ့ေနတာဟာ ယခုဆိုလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ ပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္မွာလည္း အတၱေနာမတိျဖင့္ ကိုယ္လိုရာဆြဲေတြးၿပီး ဗုဒၶ၀ါဒပဲ လို႔ ဘန္းျပကာ အဆန္းထြင္ေနၾကသူမ်ားလည္း ရွိလာၾကျပန္ပါၿပီ။
တစ္ေန႔ ဘာသာေရးမဂၢဇင္းႀကီးတစ္ေစာင္ရဲ႕ အယ္ဒီတာခ်ဴပ္တစ္ဦးထံမွ ဖုန္းလာပါတယ္။ အေၾကာင္းက မၾကာမီ ထုတ္ေ၀မဲ့ စာေရးသူရဲ႕စာအုပ္ကိစၥကို ေဆြးေႏြးဖုိ႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ေဆြးေႏြးျဖစ္သြားတာက ယေန႔ေခတ္နာမည္ႀကီးေနတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္သာသနာျပဳအဖြဲ႕တဖြဲ႕အေၾကာင္း ပါ။ အယ္ဒီတာခ်ဴပ္ႀကီးရဲ႕ ေျပာျပခ်က္က “ အရွင္ဘုရား….လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ေလာက္တုန္းက လူပုဂၢိဳလ္ဦးေဆာင္တဲ့ သာသနာျပဳအဖြဲ႕တဖြဲ႕က လူအမ်ားအား ဖိတ္ပါတယ္၊ ဒီအထဲမွာ တပည့္ေတာ္တို႔ စာနယ္ဇင္းအဖြဲ႕ေတြ၊ အယ္ဒီတာေတြလည္း စံုစံုလင္လင္ပါပါတယ္။ သူတို႔ဖိတ္ရျခင္းအေၾကာင္းက သူတို႔္တရား နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး မသိတာေတြ ေမးျမန္းနိုင္ဖို႔ အတြက္ ရွင္းလင္းပြဲတစ္ခု လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္ဘုရား… အဲဒီမွာ တပည့္ေတာ္က ‘ခင္ဗ်ားတို႔က အပါယ္ပိတ္ေနပီဆိုေတာ့ ေသာတာပန္ျဖစ္ေနပီလား’ လို႔ေမးေတာ့ ……..အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕လက္ေထာက္တစ္ေယာက္က မထင္မွတ္တဲ့ စကားကို ေျပာလာပါတယ္၊ ‘ေသာတာပန္ဆိုတာ ဘာမွမဟုတ္ေသးဘူး။ လူထက္အနည္းငယ္ပဲ သာတာ။ တကယ္ေတာ့ ေသာပန္ေတြဟာ တဏွာရူး - ေလာဘရူး ေတြအဆင့္ပဲ ရွိေသးတာပါ၊ ေသာတာပန္မျဖစ္လဲ အပါယ္မက်နုိင္ေအာင္ က်င့္သံုးနုိင္ရင္ပီးတာပဲ မဟုတ္လား’၊ လို႔အရိယာကို ေစာ္ကားတဲ့စကားနဲ႔ ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္။ ၾကားရတာ ကုိယ့္နားကိုယ္ မယံုနုိင္ေအာင္ပါပဲ၊ တပည့္ေတာ္ ၾကက္သီးထမိ တာအမွန္ပါဘုရား၊ ဒီစကားကို ဘ၀င္မက်တဲ့အတြက္ ျပန္ေမးလိုက္ခ်င္ပါတယ္၊ဒါေပမဲ့ သူတို႔ပြဲဆိုေတာ့ တပည့္ေတာ္ မေမးေတာ့ပဲ ျပန္ခဲ့ပါတယ္ဘုရား” လို႔ အယ္ဒီတာခ်ဴပ္တစ္ဦးက သူ ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရပံုမ်ားကို ေျပာျပပါတယ္။
ယခုအခါ အင္တာနက္မ်ားေပၚေပါက္လာတဲ့အတြက္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ကိုယ္လိုရာ ဆြဲၿပီး ဗုဒၶ၀ါဒျဖစ္ေလဟန္ ေဟာေျပာ ေရးသားေနၾကတာဟာ သာသနာအတြက္ အလြန္၀န္ေလးစရာေကာင္းလွပါတယ္။ စာဖတ္သူမ်ားကလည္း အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေပၚရွိ စာမ်ားကို ဖတ္ၿပီး အရမ္းမယံုၾကည္သင့္ပါ။ ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္ျဖင့္ စဥ္းစားေတြးေခၚေစလိုပါတယ္။ ကိုယ္ဥာဏ္မမွီဘူးပါ့ဆိုရင္လည္း ေထရ၀ါဒ အေျခခိုင္တဲ့ ပညာတတ္ဆရာဘုရားႀကီးမ်ားကုိ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားသင့္တယ္လို႔ အႀကံေပးပါရေစ။
မၾကာေသးမီက အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ “ ေသာတာပန္ဟာ ငါးပါးသီလလံုပါရဲ႕လား” ဆိုၿပီး ရူးေၾကာင္မူးေၾကာင္ အေမးမ်ဳိးကို လာေရာက္ေမးျမန္းထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါဟာ ေသာတာပန္အတု ျဖစ္ေၾကာင္း တစ္ေယာက္က ျပန္လည္ ေျဖထားတာကို ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ စာေရးသူကလည္း ထပ္ဆင့္ေျဖလိုက္ပါရေစ…. ေသာတာပန္ ငါးပါးသီလ လံု/မလံုဆုိတာကို သိခ်င္ရင္ နည္းစနစ္မွန္စြာနဲ႔ အားထုတ္ပါ။………………ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က အပ်င္းႀကီးၿပီး ႀကိဳးစားတရားအားမထုတ္ဘဲနဲ႕ ေသာတာပန္အရိယာမ်ားကို အတင္းအဖ်င္းေျပာကာ အပါယ္လက္မွတ္ကို မ၀ယ္ေနၾကပါနဲ႔ လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ေသာတာပန္တို႔ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားကို ေဖၚျပပါဦးမယ္။
သကၠပဥွသုတ္မွာ သိၾကားမင္းက ဘုရားရွင္အား “ အရွင္ဘုရား…. လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြဟာ ေဘးရန္ကင္းပ ခ်မ္းသာစြာ ေနလိုပါေသာ္လည္း မေနရတာဟာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရား” လို႔ ေလွ်ာက္တယ္။ ထိုအခါ ဘုရားရွင္က “ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါေတြ ေဘးရန္ကင္းပ ခ်မ္းသာစြာ ေနလိုပါေသာ္လည္း မေနရတာက ဣႆ မစၦရိယ တရားေၾကာင့္ပါပဲ” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ဣႆာ မစၦရိယဟာ သတၱ၀ါေတြကို အလြန္ဆင္းရဲေစတတ္တဲ့ တရားဆိုးျဖစ္တယ္။ ထိုတရားဆိုးေတြဟာ ေသာတာပန္ မွာ မရွိေတာ့ဘူးလား၊ ပယ္ၿပီးၿပီလား ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာရေအာင္ပါ။
မဂ္ေလးပါးျဖင့္ ကိေလသာအဆင့္ဆင့္ကို ပယ္ပံုကို မူလပဏၰာသအ႒ကထာ၊ ပ ၊ ၁၇၀ -၀တၱသုတ္အဖြင့္မွာ ဖြင့္ျပထားပါတယ္။
(၁)အဘိဇၥ်ာ ၀ိသမေလာဘ, ထမၻ,သာရ မၻ, မာန, အတိမာန, မဒ ကိေလသာ ေျခာက္ပါးကို အရတၱမဂ္က ပယ္ခြာတယ္။
(၂)ဗ်ာပါဒ, ေကာဓ, ဥပနာဟ, ပမာဒ ကိေလသာေလးပါးကိုေတာ့ အနာဂါမိမဂ္က ပယ္ခြာတယ္။
(၃)မကၡ, ပလာသ, ဣႆာ, မစၦရိယ, မာယာ, သာေဌယ် ကိေလသာ ေျခာက္ပါးတုိ႔ကို ေသာတာပတၱိမဂ္က ပယ္ခြာတယ္။
(သုတ္မဟာ၀ါ အ႒ကထာ ႏွင့္ သေမၼာ - ႒ တို႔မွာလည္း အတူတူပဲ ဖြင့္ဆိုထားပါတယ္) ဒီပယ္စဥ္အရ အလြန္ဆိုး၀ါးတဲ့ ဣႆာ မစၦရိယတရား မ်ားကို ေသာတာပတၱိမဂ္က အညြန္႔အေညာက္မထြက္ေအာင္ ပယ္ခြာေၾကာင္း သိသင့္ပါတယ္။
ဒိ႒ိႏွင့္ ၀ိစိကိစၦာတရားကို အႀကြင္းမဲ့ပယ္ၿပီးျဖစ္လို႔ ရတနာသံုးပါးအေပၚမွာ သက္၀င္ယံုၾကည္တဲ့ စိတ္ရွိတယ္။ ဘယ္ သိၾကားျဗဟၼာမ်ားက လာေရာက္ဖ်က္ဆီးေသာ္လည္း ဘယ္ေသာအခါမွ ရတနာသံုးပါးအေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈ မပ်က္ေတာ့ပါ။ အရိယာတို႔ႏွစ္သက္ ျမတ္ႏိုးတဲ့ ငါးပါးသီလအက်င့္နဲ႔လည္း လံုၿခံဳတယ္။( မဟာ၀ဂၢသံယုတ္၊ ေ၀ဠဳဒြါရသုတ္)
ေသာတာပန္ဟာ ဘ၀တစ္ပါးေရာက္ၿပီး မိမိကိုယ္ကိုယ္ကို ေသာတာပန္ မွန္းမသိ ျဖစ္ေနေစဦးေတာ့ ငါးပါးသီလေတာ့ မေဖါက္ဖ်က္ေတာ့ဘူး။ “သတၱ၀ါအသက္ကို မသတ္ရင္ သင့္ရဲ႕ေခါင္းကို ျဖတ္သတ္ရလိမ့္မယ္” ဆိုတာေတာင္မွ ကိုယ့္အသက္ပဲ အေသခံမယ္ သီလအက်င့္ကိုေတာ့ လံုး၀မဖ်က္ေတာ့ပါ။ ထို႔အတူ သူတစ္ပါးဥစၥာ မခုိးေတာ့ဘူး၊သူတစ္ပါး သားမယား မပ်က္မွားေတာ့ဘူး၊ လိမ္ေျပာျခင္းလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ ေသရည္အရက္လည္း မေသာက္ေတာ့ဘူး။ (ဗဟုဓာတုကသုတ္)
တကယ္လို႔ ေသာတာပန္ဟာ တဏွာရူး ေလာဘရူးပဲျဖစ္ေသးတယ္ဆိုရင္ ငါးပါးသီလထဲက ကာေမသုမိစၦာစာရ သိကၡာပုဒ္ကို လြန္က်ဴး ဦးမွာပါ။ သီလအက်င့္လံုၿပီး လံုး၀မပ်က္ေတာ့တာကို ေထာက္ၿပီး ေသာတာပန္မ်ားဟာ တဏွာရူး၊ေလာဘရူး မဟုတ္ၾကေၾကာင္း ေျပာရင္း အဆံုး သတ္လိုက္ပါရေစ……………….

3 comments:

အရွင္ဘုရားမ်ား သိၾကတဲ့အတုိင္းပဲ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားနဲ႔ ေပါင္းသင္းထိေတြ႔ဖူးတဲ့ သူမ်ားကေတာ့ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ရဲ႔ အင္မတန္ေခါင္းပါးတဲ့ ကိေလသာကုိ သိရွိ ၾကည္ညိဳတတ္ပါတယ္။ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္ဟာ ပုထုဇဥ္နဲ႔ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ကုိ အင္မတန္ေခါင္းပါးတဲ့ ကိေလသာ ရွိတယ္လုိ႔ ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ားက ေထာက္ျပေလ့ရွိပါတယ္။

က်င့္ဆဲ ေသကၡ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႔ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိသတိမျပဳဘဲ ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့ တြက္ဆေျပာဆုိၾကတဲ့ သေဘာကေတာ့ အလြန္တိမ္တဲ့ အသိဥာဏ္ေၾကာင့္ မဟုတ္ရင္ စဥ္းလဲေကာက္က်စ္မႈ သက္သက္ ပါပဲဘုရား။

Sayardaw, did you really hear what they said like that? You just blindly believe what the editor said and posted it in your blog. You should know Kar Lar Ma Sutta. Have you visited to their dhamma talk? Have you pointed out them directly to their office? They always welcome all the feedback and comments. If you really want to write all bad things about that group, you should go and see first. Then you write your view based on what you see, what you hear.
"ယခုအခါ အင္တာနက္မ်ားေပၚေပါက္လာတဲ့အတြက္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ကိုယ္လိုရာ ဆြဲၿပီး ဗုဒၶ၀ါဒျဖစ္ေလဟန္ ေဟာေျပာ ေရးသားေနၾကတာဟာ သာသနာအတြက္ အလြန္၀န္ေလးစရာေကာင္းလွပါတယ္။ စာဖတ္သူမ်ားကလည္း အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာေပၚရွိ စာမ်ားကို ဖတ္ၿပီး အရမ္းမယံုၾကည္သင့္ပါ။" you are the one who is spreading bad things about that group only with your own personal judgment without valid points.
"ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္ျဖင့္ စဥ္းစားေတြးေခၚေစလိုပါတယ္။ ကိုယ္ဥာဏ္မမွီဘူးပါ့ဆိုရင္လည္း ေထရ၀ါဒ အေျခခိုင္တဲ့ ပညာတတ္ဆရာဘုရားႀကီးမ်ားကုိ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားသင့္တယ္လို႔ အႀကံေပးပါရေစ။" They are not blindly giving Dhamma talk around the country. U Ku Mar Ra (Pann Kone Sayardaw) is their guidance Sayardaw. And their method of meditation mainly refers to The` Inn Guu's method and followed the guidance of Thote Than Sayardaw.

To AHla Taya...
"က်င့္ဆဲ ေသကၡ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႔ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိသတိမျပဳဘဲ ေလွ်ာ့ေလွ်ာ့ေပါ့ေပါ့ တြက္ဆေျပာဆုိၾကတဲ့ သေဘာကေတာ့ အလြန္တိမ္တဲ့ အသိဥာဏ္ေၾကာင့္ မဟုတ္ရင္ စဥ္းလဲေကာက္က်စ္မႈ သက္သက္ ပါပဲဘုရား။" You cannot blame them that it is cunning. Why they need to be cunning? to get money? to get famous?
They said that because they want to motivate the people to get Nibbanna even in this life. It's not about they are not respecting such person.

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More