အေမး။ ။အရွင္ဘုရား…. ဗုဒၶေဟာၾကားတဲ့ ၀ိဘဇၨ၀ါဒကို တပည့္ေတာ္ ၀က္ဘ္ဆိုက္မွာ တင္ထားပါတယ္။ အဲဒါကို တစ္ေယာက္က ဒီလိုလာေမးပါတယ္။ ဘုရားရွင္က ေကသမုတၱိသုတၱန္တရားေတာ္ကို ကာလာမ တို႔ကိုသာေၿပာၿခင္းၿဖစ္တယ္။ buddhism တို.ကိုေၿပာတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ အၿငင္းပြားေနတံုးပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္သိခ်င္တာက ေကသမုတၱိသုတၱန္တရားေတာ္ဟာ ကာလာမတုိ႔ကို သာေဟာ တာလား၊ တျခား သူမ်ားကိုလည္း မေဟာဘူးလား ဆိုတာကို အခ်က္အလက္ႏွင့္ တကြ ရွင္းၿပေပးေစလိုပါတယ္ဘုရား။ ။
သူရေသာ္ေသာ္
ေကာ့ေသာင္
အေျဖ။ ။ေမာင္သူရေသာ္ေသာ္ေရ….အေမးရွိလို႔သာ ေျဖလုိက္ရတယ္။ ဘယ္လိုေျဖရမလဲ အခ်က္အလက္အေထာက္အထားဘယ္မွာ ရွာရမလဲဆိုတာ စဥ္းစားမတတ္ေအာင္ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေ၀းေ၀းမေတြးလိုက္ရဘူး။ အဲဒါက ဘုရားရွင္ေဟာထားတဲ့ ပိဋကသံုးပံုပဲေပါ့။
ဘုရားရွင္ေဟာၾကားတဲ့ တရားေတာ္မွန္သမွ်ဟာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္၊ မ်ဳိးႏြယ္စုတစ္ခုအတြက္ မရည္ရြယ္္ပါဘူး၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္၊ မ်ဳိးႏြယ္စုတစ္ခုအတြက္သာဆိုရင္ ေလးသေခ်ၤ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ရတာလည္း မတန္ပါဘူး။
ေကသမုတၱိတရားဟာ ကာလာမေတြကို ေဟာတာမွန္ေပမဲ့ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာအားလံုးအတြက္ ျဖစ္တယ္။
ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ ေဟာထားတဲ့တရားေတာ္မ်ားဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၊ မ်ဳိးႏြယ္စုတစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာၾကားထားတာျဖစ္တယ္။ ဆိုၾကပါစို႔ ဘုရားရွင္ဟာ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဓမၼစႀကာတရားကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ေကသမုတၱိတရားဟာ ကာလမမ်ား အတြက္သာ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္…… ဓမၼစႀကာတရားေတာ္ဟာလည္း ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးနဲ႕သာ ဆိုင္ရမွာပါ။ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးမွတစ္ပါး အျခား ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း ဓမၼစႀကာတရားကို လိုက္နာက်င့္သံုးစရာ မလိုဘူးလို႔ ထင္မွတ္စရာရွိေနပါ တယ္။
ဓမၼပဒအ႒ကထာ ပ-ဒု ႏွစ္အုပ္စလံုးမွာတဲ့ တရားအပုဒ္တုိင္းဟာ ဘယ္သူ႔ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာတယ္ဆိုတာ ပါပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အေၾကာင္းျပဳတဲ့သူနဲ႔သာ ဆုိင္တယ္ ၊ အျခားဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ က်င့္သံုးစရာမလို ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဥပမာ…ဗာဟိယဒါရုစီရိယ ၀တၱဳမွာ ဘုရားရွင္က ဗာဟိယကို “တသၼာတိဟ ေတ ဗာဟိယ ဧ၀ံ သိကၡိတဗၺံ ‘ဒိေ႒ ဒိ႒မတၱံ ဘ၀ိႆတီ တိ” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါ တယ္။ အဓိပၸါယ္က… “ဗာဟိယ…သင္ဟာ ျမင္လွ်င္ ျမင္ရံုမွ် ျဖစ္ရမယ္ ဆိုတဲ့အတိုင္း က်င့္သင့္တယ္” လို႔ မိန္႔ေတာ္ မူထားပါတယ္။
>ဒီမွာလည္း ဗာဟိယကိုသာ နာမည္တတ္္ၿပီး ေဟာတာဆိုေတာ့ ဗာဟိယတစ္ေယာက္ထဲသာ က်င့္သံုးရမလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဗာဟိယမွတစ္ပါး အျခား ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား က်င့္သံုးစရာ မလိုဘူးလို႔ မွတ္ထင္စရာရွိပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ယေန႔အထိ ဒီတရားေတြကုိ လူအမ်ား က်င့္သံုးေနတယ္ဆိုတာ ေပၚလြင္ေလာက္ပါၿပီ။ အခ်ဴပ္ဆိုရရင္ ဘုရားရွင္ဟာ ေဒသနာခံကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာေပမယ့္ တရားအားလံုးဟာ လူမ်ဳိးမေရြး ဘာသာမေရြး လူတုိင္း နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ (Universal )သာျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလိုက္ရပါတယ္။
သူရေသာ္ေသာ္
ေကာ့ေသာင္
အေျဖ။ ။ေမာင္သူရေသာ္ေသာ္ေရ….အေမးရွိလို႔သာ ေျဖလုိက္ရတယ္။ ဘယ္လိုေျဖရမလဲ အခ်က္အလက္အေထာက္အထားဘယ္မွာ ရွာရမလဲဆိုတာ စဥ္းစားမတတ္ေအာင္ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေ၀းေ၀းမေတြးလိုက္ရဘူး။ အဲဒါက ဘုရားရွင္ေဟာထားတဲ့ ပိဋကသံုးပံုပဲေပါ့။
ဘုရားရွင္ေဟာၾကားတဲ့ တရားေတာ္မွန္သမွ်ဟာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္၊ မ်ဳိးႏြယ္စုတစ္ခုအတြက္ မရည္ရြယ္္ပါဘူး၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အတြက္၊ မ်ဳိးႏြယ္စုတစ္ခုအတြက္သာဆိုရင္ ေလးသေခ်ၤ ကမၻာတစ္သိန္း ပါရမီျဖည့္ရတာလည္း မတန္ပါဘူး။
ေကသမုတၱိတရားဟာ ကာလာမေတြကို ေဟာတာမွန္ေပမဲ့ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာအားလံုးအတြက္ ျဖစ္တယ္။
ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ ေဟာထားတဲ့တရားေတာ္မ်ားဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၊ မ်ဳိးႏြယ္စုတစ္ခုကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာၾကားထားတာျဖစ္တယ္။ ဆိုၾကပါစို႔ ဘုရားရွင္ဟာ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဓမၼစႀကာတရားကို ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ တကယ္လို႔ ေကသမုတၱိတရားဟာ ကာလမမ်ား အတြက္သာ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္…… ဓမၼစႀကာတရားေတာ္ဟာလည္း ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးနဲ႕သာ ဆိုင္ရမွာပါ။ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးမွတစ္ပါး အျခား ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း ဓမၼစႀကာတရားကို လိုက္နာက်င့္သံုးစရာ မလိုဘူးလို႔ ထင္မွတ္စရာရွိေနပါ တယ္။
ဓမၼပဒအ႒ကထာ ပ-ဒု ႏွစ္အုပ္စလံုးမွာတဲ့ တရားအပုဒ္တုိင္းဟာ ဘယ္သူ႔ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာတယ္ဆိုတာ ပါပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ အေၾကာင္းျပဳတဲ့သူနဲ႔သာ ဆုိင္တယ္ ၊ အျခားဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားနဲ႔ မဆိုင္ဘူး၊ က်င့္သံုးစရာမလို ျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဥပမာ…ဗာဟိယဒါရုစီရိယ ၀တၱဳမွာ ဘုရားရွင္က ဗာဟိယကို “တသၼာတိဟ ေတ ဗာဟိယ ဧ၀ံ သိကၡိတဗၺံ ‘ဒိေ႒ ဒိ႒မတၱံ ဘ၀ိႆတီ တိ” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါ တယ္။ အဓိပၸါယ္က… “ဗာဟိယ…သင္ဟာ ျမင္လွ်င္ ျမင္ရံုမွ် ျဖစ္ရမယ္ ဆိုတဲ့အတိုင္း က်င့္သင့္တယ္” လို႔ မိန္႔ေတာ္ မူထားပါတယ္။
>ဒီမွာလည္း ဗာဟိယကိုသာ နာမည္တတ္္ၿပီး ေဟာတာဆိုေတာ့ ဗာဟိယတစ္ေယာက္ထဲသာ က်င့္သံုးရမလိုျဖစ္ေနတယ္။ ဗာဟိယမွတစ္ပါး အျခား ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား က်င့္သံုးစရာ မလိုဘူးလို႔ မွတ္ထင္စရာရွိပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ယေန႔အထိ ဒီတရားေတြကုိ လူအမ်ား က်င့္သံုးေနတယ္ဆိုတာ ေပၚလြင္ေလာက္ပါၿပီ။ အခ်ဴပ္ဆိုရရင္ ဘုရားရွင္ဟာ ေဒသနာခံကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာေပမယ့္ တရားအားလံုးဟာ လူမ်ဳိးမေရြး ဘာသာမေရြး လူတုိင္း နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ (Universal )သာျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလိုက္ရပါတယ္။
0 comments:
Post a Comment