ယခုအခါ အယူ၀ါဒေရးပိုင္းမွာ ဘုရားရွင္မေဟာထားဘဲ ေဟာသေယာင္၊ သာမာန္လူၿပိန္းမ်ားအား ယံုၾကည္လြယ္တဲ့ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ သိမ္းသြင္းၿပီး တစ္မ်ဳိးၿပီး တစ္မ်ဳိး မရိုးရေအာင္ သာသနာဖ်က္မ်ား ထြက္ေပၚလွ်က္ရွိပါတယ္။ မၾကာေသးမီက ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ ဆိုတဲ့ အဓမၼ၀ါဒေတြကို သိၿပီးလို႔မွ မၾကာေသး၊ ယခုတခါ ဂိုဏ္းဃဏတစ္ခု ေပၚေပါက္ေနျပန္ပါၿပီ၊စာဖတ္သူမ်ား ႀကိဳတင္ကာကြယ္ သတိထားနိုင္ဖို႔အတြက္ ေဆာင္းပါးရွင္ ဥာဏိႏၵ ရဲ႕ “တစ္မ်ုဳိးၿပီးတစ္မ်ဳိး မရိုးနိုင္ပါကလားေနာ္” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါး ကို ေဖၚျပလိုက္ပါတယ္။
(က)
၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ဓမၼရံသီတြင္ ပါေသာ ဆရာ ဦးသတၳိေဇာ္၏ ‘ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ’ ေဆာင္းပါးအေၾကာင္း ေျပာဆိုေဆြးေႏြး၍ ေဇာ္တူးတို႔ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ ျပန္သြားၾကၿပီးေနာက္ အေမႊးတုိင္ထုတ္ေတြ ကိုင္လာေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ကၽြန္ပ္၏ အိမ္အတြင္း ၀င္လာေလ၏။
“ေၾသာ္..ကိုနက္ ဘယ္ကလွည့္လာတာတုံး”
“အေမႊးတိုင္ သြား၀ယ္လာတာပါ”
“မ်ားလွခ်ည္လား၊ ျပန္ေရာင္းဖို႔လား”
“မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ညေနတုိင္း သုသာန္ကို သြားၿပီး အသုဘကမၼ႒ာန္း ဓုတင္ ေဆာင္ၾကတာေလဗ်ာ”
“ဓုတင္ဆိုတာ ရဟန္းေတြပဲ ေဆာင္ၾကတာေလဗ်ာ”
“မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဂိုဏ္းက ညေနတိုင္း ညရွစ္နာရီ ကိုးနာရီေလာက္အထိ သုသာန္မွာ အသုဘကမၼ႒ာန္း ဓူတင္နဲ႔ တရားသြားက်င့္ရတာဗ်”
“ခင္ဗ်ားတုိ႔ဂိုဏ္းက ဘာဂိုဏ္းတံုး၊ ပေယာဂကုတာလား၊ ထြက္ရပ္ေပါက္ေအာင္ က်င့္တာလား…၊ ဘာဂိုဏ္းလဲဗ်ာ”
“ဘာသာေရးပါပဲ၊ တရားက်င့္ရတာပါ။ ပေယာဂေတြ ထြက္ရပ္ေပါက္ေတြနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ ဗုဒၶအလုိေတာ္အတုိင္း နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ ရရာရေၾကာင္း က်င့္ တာပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သုသာန္မွာ သြားက်င့္ရတာေပါ့ဗ်ာ”
“သုသာန္ဓူတင္လား…..၊ အသုဘကမၼ႒ာန္းလား… ရွင္းေအာင္ ေျပာပါအံုးဗ်ာ”
“ ဟာ…သုသာန္ကို သြားမွေတာ့ အသုဘကမၼ႒ာန္း သုသာန္ဓူတင္ေပါ့ဗ်။ ခင္ဗ်ားလဲ ဘာသာေရး နားလည္သားနဲ႔”
“ဗုေဒၶါ” ကၽြန္ပ္ ဘုရားတ မိေလ၏။
“ ထုိင္ပါအံုး ကိုနက္ရာ…။ မေအႀကီးေရ ေရေႏြးၾကမ္းကေလး လက္ဖက္သုပ္ကေလး လုပ္ပါအံုးေဟ့”
ကိုနက္သည္ စားပြဲေဘးမွ ေခြးေျခခံုတစ္ခုကို ဆြဲ၍ ၀င္ထိုင္၏။
“ ကၽြန္ေတာ့ကိုလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ တရားေလး နဲနဲပါးပါး ေဟာခဲ့ပါဦးဗ်ာ”
“ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုိဏ္းက အျပင္လူနဲ႔ ဘာသာေရး မေဆြးေႏြးရဘူးဗ်”
“ ေအာင္မေလး…… အက်ဳိးနဲ” ကၽြန္ပ္စိတ္ထဲက ေရရြတ္မိျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
“ ကိုနက္ရာ ကၽြန္ေတာ္က ဗဟုသုတ နဲပါတယ္ဗ်ာ။ ကရုဏာထားတဲ့ အေနနဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ဂိုဏ္းေတာ္ရဲ႕ အေၾကာင္းကေလး အရိပ္အျမြက္ ျဖစ္ျဖစ္ေတာ့ ေျပာခဲ့ပါဗ်ာေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားကိုတို႔ လုပ္ရပ္ေတြ ေလးစားလြန္းလို႔ပါဗ်ာ ေနာ္။ ေၾသာ္..ကိုနက္ ေဆးလိပ္ေသာက္လား”
“ေန ေန မေသာက္ဘူး”
“ဟုတ္ကဲ့ မေအႀကီးေရ ကိုနက္ဖို႔ ေကာ္ဖီမစ္ကေလး ေဖ်ာခဲ့ပါအံုး”
“ဟာ…..ေနပါေစဗ်ာ၊ အားေတာင္နာလာၿပီ”
“အားမနာပါနဲ႔ ကိုနက္ရာ၊ လူရင္းေတြပဲဥစၥာ၊ ဟို ဆက္ေျပာပါဦး၊ ျပင္ဦးလြင္”
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုိဏ္းခ်ဴပ္ႀကီးက ျဗဟၼာမင္းႀကီး ဆက္သထားတဲ့ ၾကာသကၤန္းကို ၀တ္တာဗ်”
“ဟုတ္လား…. ဟာ …အရမ္းတန္ခိုးႀကီးမွာေပါ့ေနာ္”
“တစ္ကမၻာလံုး ဘာလူမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္ သူ႔သားသမီးေတြခ်ည္းပဲဗ်ာ”
“ ဗုေဒၶါ…..ကၽြန္ပ္အေဖက ဦးလွတင္ပါဗ်ာ” ကၽြန္ပ္စိတ္ထဲမွ ေျပာမိျခင္းျဖစ္၏။
“ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ႏွစ္တစ္ေခါက္ေတာ့ ဂိုဏ္းခ်ဴပ္ဆရာႀကီးဆီ ေရာက္ေအာင္ သြားရတယ္။ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကရတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နဲ႔သင့္ေတာ္ရာ တရားကို ေဟာတယ္။ အဓိကက်င့္ရတာကေတာ့ ေစာေစာကေျပာတဲ့ သုသာန္အသုဘ ကမၼ႒ာန္း ဓူတင္ေပါ့ဗ်ာ”
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုိဏ္းထဲ ၀င္ၿပီးရင္ ဘယ္သူမွ ျပန္မထြက္ရဲေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ သင့္ေတာ္လို႔ ေဟာထားတဲ့ တရားကို အျပင္လူကို ျပန္မေျပာ ရဘူး”
“ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားတို႔ ဂုိဏ္းထဲ ၀င္မယ္ဆိုရင္ေကာဗ်ာ”
“ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားရင္ လိုက္ခဲ့ေပါ့။ လိုင္စင္ဓါတ္ပံုလဲ တစ္ခါထဲ ယူလာခဲ့ေလ။ ပထမဆံုး ဂုိဏ္း၀င္အသစ္ကို ဂိုဏ္းခ်ဴပ္ဆရာႀကီးက တစ္ေယာက္ ခ်င္းေတြ႔ၿပီး တရားေဟာမယ္။ ကဲ..ဒါပါပဲဗ်ာ။ ဒါထက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာပို္င္ခြင့္ မရွိဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းေတာင္ တရားမေဆြးေႏြးရ ဘူး”
ထိုစဥ္ ေဇာ္တူးတို႔၏ ဦးႀကီး ေတာ္စပ္သူ ဦးခင္ေမာင္သိန္း ေရာက္လာ၏။ ကၽြန္ပ္တို႔ စားပြဲတြင္ ၀င္ထိုင္၏။
(ခ)
“ေၾသာ္..ကိုနက္ ေရာက္ေနပါ့ေကာ။ ေက်ာ္စိန္…ေဇာ္တူးတို႔ေကာကြ”
“ျပန္ကုန္ၾကၿပီ ကိုသိန္း၊ ကိုနက္တို႔ ဂုိဏ္းေတာ္ႀကီးအေၾကာင္း သိခ်င္လို႔ ေမးၾကည့္ေနတာ။ အဲဒါ တရားေဆြးေႏြးခြင့္ ဂုိဏ္းအေၾကာင္း ေျပာခြင့္ မရွိဘူးတဲ့ ဗ်”
“ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သုသာန္မွာ အသုဘကမၼ႒ာန္း ဓူတင္က်င့္ေနၾကတာဗ်”
“ဟ…ကိုနက္ရ သုသာန္ဓူတင္လား…အသုဘကမၼ႒ာန္းလား…… ရွင္းရွင္းေျပာပါဗ်”
“ဟ..ကိုခင္ေမာင္သိန္းရ၊ ခင္ဗ်ားက ရႈပ္ေအာင္ လုပ္ျပန္ၿပီ”
“ဟား…ဟား…ဟား ေက်ာ္စိန္ရ၊ ငါကပဲ ရႈပ္သတဲ့ကြ၊ လုပ္ပါအံုး”
ကိုခင္ေမာင္သိန္းမွာ ဘုက်က် ေျပာတတ္သူ ျဖစ္၍ အေရွ႕၌ အခ်ဳိးမက်သည္ကို ေတြ႕လွ်င္ ပိႆာေလးနဲ႔ ေဘးပစ္သလို ေျပာတတ္သူျဖစ္၏။
“ေၾသာ္..ကိုနက္၊ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္ မွားရင္လဲ ခြင့္လြတ္ေပါ့ဗ်ာ”
ကၽြန္ပ္မမွား၊ သူသာမွားေၾကာင္း သိေသာ္လည္း အဆံုးအထိ နားမေထာင္ဘဲ ထသြာမည္ စုိးေသာေၾကာင့္ သူ႔ကို ေခတၱေျမွာက္ထားရျခင္းျဖစ္၏။
“သုသာန္ဓူတင္ဆိုတာ သုသာန္မွာ သြားၿပီး ဘာ၀နာတစ္ခုခု ပြားတာေပါ့ဗ်ာ။ ညလူေျခတိတ္မွာ သုသာန္ကို သြားေနတာလို႔ လြယ္လြယ္ေျပာၾကပါစို႔”
“အသုဘကမၼ႒ာန္းဆိုတာ မတင့္တယ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာႀကီးရဲ႕ ပ်က္စီးယုိယြင္းေနပံု။ ႏွစ္သက္ဖြယ္မရွိပံု။ စက္ဆုပ္စရာအတိ ျဖစ္ေနပံုေတြကို ထင္ရွား ေအာင္ လူေသအေလာင္းကို ၾကည့္ရႈ ဆင္ျခင္တာေပါ့ဗ်ာ။ အသုဘ (၁၀)ပါးလို႔ ပါဠိေတာ္မွာ လာတယ္ေပါ့ဗ်ာ။
ဥဒၶဳမာတကံ ၀ိနီလကံ ၀ိပုပၸကံ ၀ိစၦိဒၵကံ ၀ိကၡာယိတကံ ၀ိကၡိတၱကံ ဟတ၀ိကၡတၱကံ ေလာဟိတကံ ပုဠဳ၀ကံ အ႒ိကေဥၥတိ ဣေမ ဒသ အသုဘာ နာမ တဲ့ဗ်ာ”
“ ဟိတ္ေကာင္ ေက်ာ္စိန္၊ အနက္ျပန္ပါအံုးကြာ။ ငါနားလည္ေအာင္”
“(၁) ဥဒၶဳမာတက- ဆိုတာ ေသၿပီး ဖူးဖူးေရာင္ထ ပြေနတဲ့ ရုပ္အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၂) ၀ိနီလက -က ပုပ္ပြၿပီး အျဖဴကြက္၊ အနီကြက္ အမဲကြက္ေတြနဲ႔ ရုပ္အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၃) ၀ိပုဗၺက-ဆိုတာက ပုပ္ပြၿပီး ျဖဴနီညိဳမဲေနရာက အပုပ္ရည္ေတြ ယုိစီးက်ေနတဲ့ ရုပ္အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၄)၀ိစၦိဒၵက- ကေတာ့ ႏွစ္ပိုင္းျပတ္ေနတဲ့ ရုပ္အေလာင္းကုိ ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၅) ၀ိကၡာယိက-ကေတာ့ ေခြးေတြ တိရစၦာန္ေတြ ကိုက္ဆြဲစားထားလို႔ ပဲ့ရြဲ႕ေနတဲ့ ရုပ္အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၆) ၀ိကၡိတၱက- ကေတာ့ ေခြးတိရစၱာန္ေတြ ကိုက္ဆြဲစားၿပီး အေလာင္းႀကီး ဖရိုဖရဲနဲ႔ ျပတ္သတ္ၿပီး ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စ ျဖစ္ေနတာကို ၾကည့္ရႈ ဆင္ျခင္တာ။
(၇) ဟတ၀ိကၡိတၱက-ဆိုတာကေတာ့ လူသတ္ခံထားရတဲ့ အေလာင္း။ ရိုးရိုးသတ္ရံု မဟုတ္ဘူး။ ဓားနဲ႔ မႊန္း ခုတ္ထစ္ခံထားရတဲ့ အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၈) ေလာဟိတက-က ေသြးစိမ္း ယိုစီးထြက္က်ေနတဲ့ အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၉) ပုဠဳ၀က-ဆိုတာ ေလာက္ေတြ တဖြားဖြားနဲ႔ ပုပ္ပြေနတဲ့ အေလာင္ကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၁၀) အ႒ိက- ဆိုတာကေတာ့ အေရေတြ အသားေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ အရိုးခ်ညး္က်န္ေတာ့တဲ့ အခ်ိိန္မွာ ရႈၾကည့္ဆင္ျခင္တာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါ အသုဘကမၼ႒ာန္း ဆယ္ပါးပါတဲ့ဗ်ာ။ ကိုနက္ေျပာတဲ သုသာန္ အသုဘကမၼ႒ာန္း ဓူတင္ဆိုတာကေတာ့ အဲ..ကၽြန္ေတာ္လဲ မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္စာထဲမွာ မွလဲ မေတြ႔ဖူးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႔က စာေလာက္တတ္တာပါဗ်။ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုိဏ္းခ်ဴပ္ဆရာေတာ္ႀကီလို ဘုရားအဆင့္ ေရာက္ေနတာမွ မဟုတ္တာ”
“ဗ်ာ…ခင္ဗ်ားတို႔ဂုဏ္းခ်ဴပ္က ဘုရားျဖစ္ေနၿပီ ၊ ဟုတ္လား”
“ဟုတ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ျဗဟၼာမင္းႀကီးက ၾကာသကၤန္း ဆက္ရတာေပါ့ဗ်ာ”
ကၽြန္ပ္မွာ စိတ္ထဲမွ “ဘုရား” တမိေလ၏။ သူတို႔ဂုိဏ္းခ်ဴပ္က ဘုရားေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီတဲ့။ ေလာကႏၱရတ္ငရဲစာေတြပါလား။
“ခင္ဗ်ားတို႔လို စာေတြေတာ့ ရြတ္မျပတတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကိုယ့္ေတြ႕တရားသမားေတြဗ်။ ထားပါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဒါ့ထက္ ေျပာခြင့္ မရွိပါဘူး။ ကဲ ..ျပန္လိုက္အံုးမယ္”
ကိုနက္က သူ႔အေမႊးတိုင္ထုပ္မ်ားကုိ ယူၿပီး ထြက္ခြာသြားေလ၏။
(ဂ)
“ကဲ…ေက်ာ္စိန္၊ ဘယ္လို ဂုိဏ္းလဲကြာ။ ဘုရားေတာင္ျဖစ္ေနၿပီတဲ့။ ဒုကၡပါလား ကြာ ဟင္”
“ဒီဂိုဏ္း၀င္ေတြလဲ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနတယ္ဗ်ာ”
“ေအး…ညေနညေန သခ်ဴိင္းကုန္း သြားၾကတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားသကြ”
“ေအးဗ်ာ၊ ေစာေစာကတင္ “ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ” ဆိုတဲ့ အဓမၼ၀ါဒအေၾကာင္း ေျပာဆိုၿပီးတယ္။ အခုလာျပန္ၿပီ ၊ ဂိုဏ္းခ်ဴပ္က ဘုရားျဖစ္ေနတဲ့ဂုိဏ္းတဲ့။
သကၤန္းအျပာ၀တ္တဲ့ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဆိုတာ တစ္ခ်ိန္တုန္းက အဓမၼ၀ါဒအျဖစ္ ၀ိနိစၦယက ဆံုးျဖတ္ၿပီးသား။ နုိင္ငံေတာ္က အာဏာစက္နဲ႔ တားျမစ္ၿပီးသား၀ါဒကို သကၤန္းအျပာ၀တ္ၿပီး အသစ္တစ္ခါ အသက္သြင္းလာတာပဲဗ်ာ။ အခုဂိုဏ္းခ်ဴပ္က ဘုရားေတာင္ ျဖစ္ေနလို႔ ျဗဟၼာမင္းက ေတာင္ ၾကာသကၤန္းဆက္ရတဲ့ ဂိုဏ္းကေတာ့ သူတို႔တရားဆိုတာကို အျပင္လူကို ေျပာခြင့္မရွိဘူးတဲ့ဗ်ာ။ အခ်င္းခ်င္းေတာင္ တရားမေဆြးေႏြးရဘူး တဲ့။ တစ္ဦးခ်င္း သီးျခားတရားနဲ႔တဲ့။ ကဲ….သူတို႔တရားကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေ၀ဖန္လို႔ မရဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဘာမွန္းမွ မသိဘဲကိုး။
“ဒါေပမဲ့ အဟုတ္ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ထူးတာက ဂိုဏ္းထဲ၀င္ၿပီးရင္ ျပန္မထြက္ရဲေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ထားလဲ ဆိုတာနဲ႔၊ သူတို႔တရားကို လွ်ဳိ႕၀ွက္ထားတာက ထူးလွတယ္ဗ်”
“ဘာနဲ႔ အနိုင္ကိုင္ထားလဲ မသိဘူးကြေနာ္”
“ဂိုဏ္းနာမည္ကို မသိရတာက ခက္တာဗ်။ ဒီေဆာင္းပါးဖတ္မိတဲ့ စာဖတ္သူထဲက ဒီဂိုဏ္းအေၾကာင္း သိတဲ့သူပါခံရင္ ေဆာင္းပါးကေလး တစ္ေစာင္ ေလာက္ေတာ့ ေရးေစခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ”
“ေအးကြာ….တစ္မ်ဳိးၿပီး တစ္မ်ဳိး မရိုးရေအာင္ သာသနာဖ်က္ေနၾကသူေတြရဲ႕ ရန္ကုိ အၿမဲမျပတ္ သတိနဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ ကာကြယ္ၾကရမွာ တို႔တာ၀န္ပဲကြာ။
ခ်မ္းသာၾကပါေစ……
ဥာဏိႏၵ
(က)
၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ဓမၼရံသီတြင္ ပါေသာ ဆရာ ဦးသတၳိေဇာ္၏ ‘ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ’ ေဆာင္းပါးအေၾကာင္း ေျပာဆိုေဆြးေႏြး၍ ေဇာ္တူးတို႔ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ ျပန္သြားၾကၿပီးေနာက္ အေမႊးတုိင္ထုတ္ေတြ ကိုင္လာေသာ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ ကၽြန္ပ္၏ အိမ္အတြင္း ၀င္လာေလ၏။
“ေၾသာ္..ကိုနက္ ဘယ္ကလွည့္လာတာတုံး”
“အေမႊးတိုင္ သြား၀ယ္လာတာပါ”
“မ်ားလွခ်ည္လား၊ ျပန္ေရာင္းဖို႔လား”
“မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ညေနတုိင္း သုသာန္ကို သြားၿပီး အသုဘကမၼ႒ာန္း ဓုတင္ ေဆာင္ၾကတာေလဗ်ာ”
“ဓုတင္ဆိုတာ ရဟန္းေတြပဲ ေဆာင္ၾကတာေလဗ်ာ”
“မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဂိုဏ္းက ညေနတိုင္း ညရွစ္နာရီ ကိုးနာရီေလာက္အထိ သုသာန္မွာ အသုဘကမၼ႒ာန္း ဓူတင္နဲ႔ တရားသြားက်င့္ရတာဗ်”
“ခင္ဗ်ားတုိ႔ဂိုဏ္းက ဘာဂိုဏ္းတံုး၊ ပေယာဂကုတာလား၊ ထြက္ရပ္ေပါက္ေအာင္ က်င့္တာလား…၊ ဘာဂိုဏ္းလဲဗ်ာ”
“ဘာသာေရးပါပဲ၊ တရားက်င့္ရတာပါ။ ပေယာဂေတြ ထြက္ရပ္ေပါက္ေတြနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ ဗုဒၶအလုိေတာ္အတုိင္း နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ ရရာရေၾကာင္း က်င့္ တာပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သုသာန္မွာ သြားက်င့္ရတာေပါ့ဗ်ာ”
“သုသာန္ဓူတင္လား…..၊ အသုဘကမၼ႒ာန္းလား… ရွင္းေအာင္ ေျပာပါအံုးဗ်ာ”
“ ဟာ…သုသာန္ကို သြားမွေတာ့ အသုဘကမၼ႒ာန္း သုသာန္ဓူတင္ေပါ့ဗ်။ ခင္ဗ်ားလဲ ဘာသာေရး နားလည္သားနဲ႔”
“ဗုေဒၶါ” ကၽြန္ပ္ ဘုရားတ မိေလ၏။
“ ထုိင္ပါအံုး ကိုနက္ရာ…။ မေအႀကီးေရ ေရေႏြးၾကမ္းကေလး လက္ဖက္သုပ္ကေလး လုပ္ပါအံုးေဟ့”
ကိုနက္သည္ စားပြဲေဘးမွ ေခြးေျခခံုတစ္ခုကို ဆြဲ၍ ၀င္ထိုင္၏။
“ ကၽြန္ေတာ့ကိုလည္း ခင္ဗ်ားတို႔ တရားေလး နဲနဲပါးပါး ေဟာခဲ့ပါဦးဗ်ာ”
“ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုိဏ္းက အျပင္လူနဲ႔ ဘာသာေရး မေဆြးေႏြးရဘူးဗ်”
“ ေအာင္မေလး…… အက်ဳိးနဲ” ကၽြန္ပ္စိတ္ထဲက ေရရြတ္မိျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
“ ကိုနက္ရာ ကၽြန္ေတာ္က ဗဟုသုတ နဲပါတယ္ဗ်ာ။ ကရုဏာထားတဲ့ အေနနဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ ဂိုဏ္းေတာ္ရဲ႕ အေၾကာင္းကေလး အရိပ္အျမြက္ ျဖစ္ျဖစ္ေတာ့ ေျပာခဲ့ပါဗ်ာေနာ္။ ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားကိုတို႔ လုပ္ရပ္ေတြ ေလးစားလြန္းလို႔ပါဗ်ာ ေနာ္။ ေၾသာ္..ကိုနက္ ေဆးလိပ္ေသာက္လား”
“ေန ေန မေသာက္ဘူး”
“ဟုတ္ကဲ့ မေအႀကီးေရ ကိုနက္ဖို႔ ေကာ္ဖီမစ္ကေလး ေဖ်ာခဲ့ပါအံုး”
“ဟာ…..ေနပါေစဗ်ာ၊ အားေတာင္နာလာၿပီ”
“အားမနာပါနဲ႔ ကိုနက္ရာ၊ လူရင္းေတြပဲဥစၥာ၊ ဟို ဆက္ေျပာပါဦး၊ ျပင္ဦးလြင္”
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုိဏ္းခ်ဴပ္ႀကီးက ျဗဟၼာမင္းႀကီး ဆက္သထားတဲ့ ၾကာသကၤန္းကို ၀တ္တာဗ်”
“ဟုတ္လား…. ဟာ …အရမ္းတန္ခိုးႀကီးမွာေပါ့ေနာ္”
“တစ္ကမၻာလံုး ဘာလူမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္ သူ႔သားသမီးေတြခ်ည္းပဲဗ်ာ”
“ ဗုေဒၶါ…..ကၽြန္ပ္အေဖက ဦးလွတင္ပါဗ်ာ” ကၽြန္ပ္စိတ္ထဲမွ ေျပာမိျခင္းျဖစ္၏။
“ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ႏွစ္တစ္ေခါက္ေတာ့ ဂိုဏ္းခ်ဴပ္ဆရာႀကီးဆီ ေရာက္ေအာင္ သြားရတယ္။ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကရတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နဲ႔သင့္ေတာ္ရာ တရားကို ေဟာတယ္။ အဓိကက်င့္ရတာကေတာ့ ေစာေစာကေျပာတဲ့ သုသာန္အသုဘ ကမၼ႒ာန္း ဓူတင္ေပါ့ဗ်ာ”
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုိဏ္းထဲ ၀င္ၿပီးရင္ ဘယ္သူမွ ျပန္မထြက္ရဲေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ သင့္ေတာ္လို႔ ေဟာထားတဲ့ တရားကို အျပင္လူကို ျပန္မေျပာ ရဘူး”
“ကၽြန္ေတာ္ ခင္ဗ်ားတို႔ ဂုိဏ္းထဲ ၀င္မယ္ဆိုရင္ေကာဗ်ာ”
“ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သြားရင္ လိုက္ခဲ့ေပါ့။ လိုင္စင္ဓါတ္ပံုလဲ တစ္ခါထဲ ယူလာခဲ့ေလ။ ပထမဆံုး ဂုိဏ္း၀င္အသစ္ကို ဂိုဏ္းခ်ဴပ္ဆရာႀကီးက တစ္ေယာက္ ခ်င္းေတြ႔ၿပီး တရားေဟာမယ္။ ကဲ..ဒါပါပဲဗ်ာ။ ဒါထက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာပို္င္ခြင့္ မရွိဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းေတာင္ တရားမေဆြးေႏြးရ ဘူး”
ထိုစဥ္ ေဇာ္တူးတို႔၏ ဦးႀကီး ေတာ္စပ္သူ ဦးခင္ေမာင္သိန္း ေရာက္လာ၏။ ကၽြန္ပ္တို႔ စားပြဲတြင္ ၀င္ထိုင္၏။
(ခ)
“ေၾသာ္..ကိုနက္ ေရာက္ေနပါ့ေကာ။ ေက်ာ္စိန္…ေဇာ္တူးတို႔ေကာကြ”
“ျပန္ကုန္ၾကၿပီ ကိုသိန္း၊ ကိုနက္တို႔ ဂုိဏ္းေတာ္ႀကီးအေၾကာင္း သိခ်င္လို႔ ေမးၾကည့္ေနတာ။ အဲဒါ တရားေဆြးေႏြးခြင့္ ဂုိဏ္းအေၾကာင္း ေျပာခြင့္ မရွိဘူးတဲ့ ဗ်”
“ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သုသာန္မွာ အသုဘကမၼ႒ာန္း ဓူတင္က်င့္ေနၾကတာဗ်”
“ဟ…ကိုနက္ရ သုသာန္ဓူတင္လား…အသုဘကမၼ႒ာန္းလား…… ရွင္းရွင္းေျပာပါဗ်”
“ဟ..ကိုခင္ေမာင္သိန္းရ၊ ခင္ဗ်ားက ရႈပ္ေအာင္ လုပ္ျပန္ၿပီ”
“ဟား…ဟား…ဟား ေက်ာ္စိန္ရ၊ ငါကပဲ ရႈပ္သတဲ့ကြ၊ လုပ္ပါအံုး”
ကိုခင္ေမာင္သိန္းမွာ ဘုက်က် ေျပာတတ္သူ ျဖစ္၍ အေရွ႕၌ အခ်ဳိးမက်သည္ကို ေတြ႕လွ်င္ ပိႆာေလးနဲ႔ ေဘးပစ္သလို ေျပာတတ္သူျဖစ္၏။
“ေၾသာ္..ကိုနက္၊ ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပပါရေစ။ ကၽြန္ေတာ္ မွားရင္လဲ ခြင့္လြတ္ေပါ့ဗ်ာ”
ကၽြန္ပ္မမွား၊ သူသာမွားေၾကာင္း သိေသာ္လည္း အဆံုးအထိ နားမေထာင္ဘဲ ထသြာမည္ စုိးေသာေၾကာင့္ သူ႔ကို ေခတၱေျမွာက္ထားရျခင္းျဖစ္၏။
“သုသာန္ဓူတင္ဆိုတာ သုသာန္မွာ သြားၿပီး ဘာ၀နာတစ္ခုခု ပြားတာေပါ့ဗ်ာ။ ညလူေျခတိတ္မွာ သုသာန္ကို သြားေနတာလို႔ လြယ္လြယ္ေျပာၾကပါစို႔”
“အသုဘကမၼ႒ာန္းဆိုတာ မတင့္တယ္တဲ့ ရုပ္ခႏၶာႀကီးရဲ႕ ပ်က္စီးယုိယြင္းေနပံု။ ႏွစ္သက္ဖြယ္မရွိပံု။ စက္ဆုပ္စရာအတိ ျဖစ္ေနပံုေတြကို ထင္ရွား ေအာင္ လူေသအေလာင္းကို ၾကည့္ရႈ ဆင္ျခင္တာေပါ့ဗ်ာ။ အသုဘ (၁၀)ပါးလို႔ ပါဠိေတာ္မွာ လာတယ္ေပါ့ဗ်ာ။
ဥဒၶဳမာတကံ ၀ိနီလကံ ၀ိပုပၸကံ ၀ိစၦိဒၵကံ ၀ိကၡာယိတကံ ၀ိကၡိတၱကံ ဟတ၀ိကၡတၱကံ ေလာဟိတကံ ပုဠဳ၀ကံ အ႒ိကေဥၥတိ ဣေမ ဒသ အသုဘာ နာမ တဲ့ဗ်ာ”
“ ဟိတ္ေကာင္ ေက်ာ္စိန္၊ အနက္ျပန္ပါအံုးကြာ။ ငါနားလည္ေအာင္”
“(၁) ဥဒၶဳမာတက- ဆိုတာ ေသၿပီး ဖူးဖူးေရာင္ထ ပြေနတဲ့ ရုပ္အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၂) ၀ိနီလက -က ပုပ္ပြၿပီး အျဖဴကြက္၊ အနီကြက္ အမဲကြက္ေတြနဲ႔ ရုပ္အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၃) ၀ိပုဗၺက-ဆိုတာက ပုပ္ပြၿပီး ျဖဴနီညိဳမဲေနရာက အပုပ္ရည္ေတြ ယုိစီးက်ေနတဲ့ ရုပ္အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၄)၀ိစၦိဒၵက- ကေတာ့ ႏွစ္ပိုင္းျပတ္ေနတဲ့ ရုပ္အေလာင္းကုိ ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၅) ၀ိကၡာယိက-ကေတာ့ ေခြးေတြ တိရစၦာန္ေတြ ကိုက္ဆြဲစားထားလို႔ ပဲ့ရြဲ႕ေနတဲ့ ရုပ္အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၆) ၀ိကၡိတၱက- ကေတာ့ ေခြးတိရစၱာန္ေတြ ကိုက္ဆြဲစားၿပီး အေလာင္းႀကီး ဖရိုဖရဲနဲ႔ ျပတ္သတ္ၿပီး ဟိုတစ္စ ဒီတစ္စ ျဖစ္ေနတာကို ၾကည့္ရႈ ဆင္ျခင္တာ။
(၇) ဟတ၀ိကၡိတၱက-ဆိုတာကေတာ့ လူသတ္ခံထားရတဲ့ အေလာင္း။ ရိုးရိုးသတ္ရံု မဟုတ္ဘူး။ ဓားနဲ႔ မႊန္း ခုတ္ထစ္ခံထားရတဲ့ အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၈) ေလာဟိတက-က ေသြးစိမ္း ယိုစီးထြက္က်ေနတဲ့ အေလာင္းကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၉) ပုဠဳ၀က-ဆိုတာ ေလာက္ေတြ တဖြားဖြားနဲ႔ ပုပ္ပြေနတဲ့ အေလာင္ကို ၾကည့္ရႈဆင္ျခင္တာ။
(၁၀) အ႒ိက- ဆိုတာကေတာ့ အေရေတြ အသားေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ အရိုးခ်ညး္က်န္ေတာ့တဲ့ အခ်ိိန္မွာ ရႈၾကည့္ဆင္ျခင္တာေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါ အသုဘကမၼ႒ာန္း ဆယ္ပါးပါတဲ့ဗ်ာ။ ကိုနက္ေျပာတဲ သုသာန္ အသုဘကမၼ႒ာန္း ဓူတင္ဆိုတာကေတာ့ အဲ..ကၽြန္ေတာ္လဲ မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။ ဘယ္စာထဲမွာ မွလဲ မေတြ႔ဖူးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို႔က စာေလာက္တတ္တာပါဗ်။ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဂုိဏ္းခ်ဴပ္ဆရာေတာ္ႀကီလို ဘုရားအဆင့္ ေရာက္ေနတာမွ မဟုတ္တာ”
“ဗ်ာ…ခင္ဗ်ားတို႔ဂုဏ္းခ်ဴပ္က ဘုရားျဖစ္ေနၿပီ ၊ ဟုတ္လား”
“ဟုတ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ျဗဟၼာမင္းႀကီးက ၾကာသကၤန္း ဆက္ရတာေပါ့ဗ်ာ”
ကၽြန္ပ္မွာ စိတ္ထဲမွ “ဘုရား” တမိေလ၏။ သူတို႔ဂုိဏ္းခ်ဴပ္က ဘုရားေတာင္ ျဖစ္ေနၿပီတဲ့။ ေလာကႏၱရတ္ငရဲစာေတြပါလား။
“ခင္ဗ်ားတို႔လို စာေတြေတာ့ ရြတ္မျပတတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ကိုယ့္ေတြ႕တရားသမားေတြဗ်။ ထားပါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဒါ့ထက္ ေျပာခြင့္ မရွိပါဘူး။ ကဲ ..ျပန္လိုက္အံုးမယ္”
ကိုနက္က သူ႔အေမႊးတိုင္ထုပ္မ်ားကုိ ယူၿပီး ထြက္ခြာသြားေလ၏။
(ဂ)
“ကဲ…ေက်ာ္စိန္၊ ဘယ္လို ဂုိဏ္းလဲကြာ။ ဘုရားေတာင္ျဖစ္ေနၿပီတဲ့။ ဒုကၡပါလား ကြာ ဟင္”
“ဒီဂိုဏ္း၀င္ေတြလဲ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနတယ္ဗ်ာ”
“ေအး…ညေနညေန သခ်ဴိင္းကုန္း သြားၾကတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားသကြ”
“ေအးဗ်ာ၊ ေစာေစာကတင္ “ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒ” ဆိုတဲ့ အဓမၼ၀ါဒအေၾကာင္း ေျပာဆိုၿပီးတယ္။ အခုလာျပန္ၿပီ ၊ ဂိုဏ္းခ်ဴပ္က ဘုရားျဖစ္ေနတဲ့ဂုိဏ္းတဲ့။
သကၤန္းအျပာ၀တ္တဲ့ ပစၥဳပၸန္ကမၼ၀ါဒဆိုတာ တစ္ခ်ိန္တုန္းက အဓမၼ၀ါဒအျဖစ္ ၀ိနိစၦယက ဆံုးျဖတ္ၿပီးသား။ နုိင္ငံေတာ္က အာဏာစက္နဲ႔ တားျမစ္ၿပီးသား၀ါဒကို သကၤန္းအျပာ၀တ္ၿပီး အသစ္တစ္ခါ အသက္သြင္းလာတာပဲဗ်ာ။ အခုဂိုဏ္းခ်ဴပ္က ဘုရားေတာင္ ျဖစ္ေနလို႔ ျဗဟၼာမင္းက ေတာင္ ၾကာသကၤန္းဆက္ရတဲ့ ဂိုဏ္းကေတာ့ သူတို႔တရားဆိုတာကို အျပင္လူကို ေျပာခြင့္မရွိဘူးတဲ့ဗ်ာ။ အခ်င္းခ်င္းေတာင္ တရားမေဆြးေႏြးရဘူး တဲ့။ တစ္ဦးခ်င္း သီးျခားတရားနဲ႔တဲ့။ ကဲ….သူတို႔တရားကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေ၀ဖန္လို႔ မရဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဘာမွန္းမွ မသိဘဲကိုး။
“ဒါေပမဲ့ အဟုတ္ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ထူးတာက ဂိုဏ္းထဲ၀င္ၿပီးရင္ ျပန္မထြက္ရဲေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ထားလဲ ဆိုတာနဲ႔၊ သူတို႔တရားကို လွ်ဳိ႕၀ွက္ထားတာက ထူးလွတယ္ဗ်”
“ဘာနဲ႔ အနိုင္ကိုင္ထားလဲ မသိဘူးကြေနာ္”
“ဂိုဏ္းနာမည္ကို မသိရတာက ခက္တာဗ်။ ဒီေဆာင္းပါးဖတ္မိတဲ့ စာဖတ္သူထဲက ဒီဂိုဏ္းအေၾကာင္း သိတဲ့သူပါခံရင္ ေဆာင္းပါးကေလး တစ္ေစာင္ ေလာက္ေတာ့ ေရးေစခ်င္ပါတယ္ဗ်ာ”
“ေအးကြာ….တစ္မ်ဳိးၿပီး တစ္မ်ဳိး မရိုးရေအာင္ သာသနာဖ်က္ေနၾကသူေတြရဲ႕ ရန္ကုိ အၿမဲမျပတ္ သတိနဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ ကာကြယ္ၾကရမွာ တို႔တာ၀န္ပဲကြာ။
ခ်မ္းသာၾကပါေစ……
ဥာဏိႏၵ
0 comments:
Post a Comment