အေမး။ ။အရွင္ဘုရား….တပည့္ေတာ္ ဒါနကုသိုလ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မရွင္းလင္းသည့္အတြက္ ေမးေလွ်ာက္ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္ မွတ္သားဖူးသည္မွာ တိရ စၦာန္ကို ဒါနျပဳဖူးတဲ့သူ ဘ၀ေပါင္း ၁၀၀၊ လူမိုက္ကို ဒါနျပဳဖူးရင္ ဘ၀ေပါင္း ၁၀၀၀ စတဲ့ ခ်မ္းသာကို ခံစားရတယ္လုိ႔ ၾကားနာ ခဲ့ရဖူးပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ သိခ်င္တာက ခ်မ္းသာခံစားရတဲ့အေပၚမွာ လွဴဒါန္းမႈက တစ္နပ္စာလား၊ တစ္ဘ၀စာလား၊ စားမကုန္လို႔ အၾကြင္းအက်န္လား ၊ စားဦးစားဖ်ားလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဒါနမျပဳခင္ ဘယ္လို စိတ္ေစတနာအထူးေပၚမွ အက်ဳိးခံစားရတယ္ဆိုတာကို သိလိုလွပါတယ္ဘုရား။
ေဇာ္မင္းထုိက္
ဟတ္ယိုင္(ထိုင္း)
အေျဖ။ ။ဒီအေမးဟာ ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုပါ။ အလွဴဒါနရဲ႕ အက်ဳိးတရားဟာ ခ်မ္းသာကို ခံစားရတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ထိုခ်မ္းသာ ရဖို႔အတြက္ အလွဴရွင္ဟာ ဘယ္လိုစိတ္မ်ဳိး ထားရမလဲ၊ အဲဒါေလးေျပာမယ္။
အလွဴရွင္မ်ားရ႕ဲ စိတ္ေနစိတ္ထားဟာ (၃) မ်ဳိး ရွိပါတယ္။
(၁) ထင္ရွားေက်ာ္ေစာလိုတဲ့စိတ္နဲ႔ ဒါနျပဳတာပါ။အဲဒါကို ‘ပကာသနာဒါန’ လို႔ေခၚပါတယ္။ ရွင္းပါဦးမယ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕နာမည္၊ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ကုမၸဏီ ထင္ရွားေက်ာ္ေစာခ်င္လို႔ အလွဴလုပ္ၾကတာလဲ ရွိတယ္၊ ဒါဟာ အလွဴအမ်ဳိးစားထဲမွာ ယုတ္ညံ့တဲ့အလွဴမ်ဳိးျဖစ္ တယ္။ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာဆိုရင္ အႏုပညာရွင္တစ္ခ်ဳိ႕ဟာ မိမိရဲ႕ နာမည္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေစဖိုိိ႔အတြက္ အသိုင္း၀ိုင္းမ်ားစြာက လူေတြကို ဖိတ္ၿပီး ေဟာ္တယ္ေတြမွာ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံကာ ေကၽြးေမြးၾကတယ္၊ အဲဒီအလွဴမ်ဳိးကို ‘ပကာသနာ’ အလွဴ လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဘ၀သမၸတၱိ ေဘာဂသမၸတၱိ ဆိုတဲ့ ခ်မ္းသာကို ရဖို႔ မလြယ္လွပါဘူး။
(၂) ထင္ရွားေက်ာ္ေစာလိုတဲ့စိတ္ မရွိေပမဲ့ ဒါနျပဳတဲ့အခါ ေလာကီအက်ဳိး ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး လွဴတာပါ။ ဒီအလွဴမ်ဳိးကို ‘ အလယ္အလတ္ အလွဴ’ လို႔ ေခၚပါတယ္။ သူက ကုသိုလ္ျပဳရင္ အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ၿပီး ျပဳတာပါ။ လူခ်မ္းသာ၊နတ္ခ်မ္းသာ ရရပါလို၏ လို႔ ေလာကီအက်ဳိးေမွ်ာ္ၿပီး လွဴတာ။ အဲဒီအလွဴမ်ဳိးဟာ ဘ၀သမၸတၱိ ေဘာဂသမၸတိၱ ဆိုတဲ့ ေလာကီအက်ဳိးေတာ့ ခံစားရပါတယ္ ၊ နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ၿပီးေတာ့ မလွဴတဲ့အတြက္ ဒီဒါနဟာ ‘အလယ္အလတ္’ ဒါနမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။
(၃) အထက္ပါ(၂)မ်ဳိးမပါဘဲ၊ နိဗၺာန္ ဦးတည္ၿပီး လွဴတဲ့ အလွဴမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအလွဴမ်ဳိးဟာ ျမင့္ျမတ္သူတို႔ရဲ႕ အလွဴဒါန လို႔ ေခၚရပါတယ္။ တနည္း ပါရမီေျမာက္တဲ့ ဒါနမ်ဳိးပါ။ ထို ဒါနအတြက္ အဂၤါ (၃)ခ်က္ရွိပါတယ္။
(က)နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ရမယ္။ (ခ) မိမိအက်ဳိး မေမွ်ာ္ကိုးရဘူး။ (ဂ) သူတစ္ပါး အက်ဳိး ေမွ်ာ္ကိုးရမယ္။
ဥပမာ….. အစာငတ္ေနတဲ့ ေခြးေလးတစ္ေကာင္ကို အစာေကၽြးမယ္ဆိုပါစုိ႔၊ အဲဒီမွာ ေပးလွဴသူရဲ႕စိတ္က ဒီအလွဴဟာ နိဗၺာန္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါေစ၊ ေခြးေလးအစာစားၿပီး က်န္းမာစြာ အသက္ရွည္နိုင္ပါေစ လို႔ သနားၾကင္နာတဲ့ စိတ္နဲ႔ ေကၽြးလိုက္မယ္ဆိုရင္ သူတစ္ပါးအက်ဳိးလိုလားတဲ့အတြက္ ကိုယ္အက်ဳိးမပါဘူးဆိုတာ ေသခ်ာသြားပီ။ အဲဒီအလွဴမ်ဳိးဟာ တိရ စၦာန္ကိုပဲ လွဴလွဴ၊ လူမိုက္ကိုပဲ လွဴလွဴ ဒီအလွဴနဲ႔ ထိုက္တန္တဲ့ အက်ဳိးတရားက မုခ်လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀သမၸတၱိ၊ ေဘာဂသမၸတၱိမ်ားစြာရရွိၿပီး နိဗၺာန္ကို ဦးတည္တဲ့အတြက္ နိဗၺာန္ အတြက္ အေထာက္အပံ့ေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအလွဴ(၃)မ်ဳိးမွာ တတိယအမ်ဳိးျဖစ္ရင္ေတာ့ ေမးခြန္းရွင္ရဲ႕ ဆႏၵ ျပည့္၀ပါလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ အေရးႀကီးတာက ဒါနျပဳရင္ အက်ဳိးကိုေမွ်ာ္ၿပီး လွဴမယ္ဆိုရင္ မိမိမွာ ရသင့္ရထုိက္တဲ့ အက်ဳိးတရားမ်ား ထင္သေလာက္ မရေတာ့ဘဲ အက်ဳိးဆံုးရံႈးရပါလိမ့္မယ္။
ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ အင္း၀ေခတ္က အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္၊ အဲဒါလဲ ထြက္ခဲ့ၿပီးတဲ့စာအုပ္မွာ ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ၊ ဒီေနရာမွာ လိုအပ္ေနတဲ့ အတြက္ ဒီအေၾကာင္းအရာကို ျပန္ေျပာျပရမွာျဖစ္တယ္။
အင္း၀ေခတ္တုန္းက နန္းမေတာ္မယ္ႏုဆိုတာရွိတယ္၊ သူကိုးကြယ္ေနတာက ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ပါ။ တစ္ေန႔ နန္းမေတာ္မယ္ႏုဟာ သူ႔ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္မ်ားကို ဘယ္အက်ဳိးမ်ား ရနုိင္ပါလဲ လို႔ ဆရာေတာ္အား ေမးေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္က ေရဖလားထဲ ေရအခပ္ခုိင္း ၿပီး၊ ဖလားထဲက ေရေတြကို အျပင္မွာ သြားသြန္ခိုင္းပါတယ္။ ေရသြန္ပစ္လိုက္ေတာ့ ဖလားေအာက္ေျခမွာ ေရမရွိေတာ့ စုိေနတာေလာက္ပဲက်န္ တယ္။ ဆရာေတာ္က ဖလားကို ျပၿပီး “ေက်ာင္းအစ္မ ျပဳခဲ့တဲ့ကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ဳိးဟာ ဖလားေအာက္ေျခမွာ ကပ္ပါလာတဲ့ ေရအစုိဓါတ္ေလး ေလာက္သာ ရမွာပါ” လို႔ အမိန္႔ရွိလိုက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဆိုလိုရင္းက အက်ဳိးကိုေမွ်ာ္ကိုးၿပီး လွဴရင္ ဖလားဖင္မွာကပ္ေနတဲ့ အနည္းငယ္သာရွိေသာ ေရလို မိမိမွာ အက်ဳိးအနည္းငယ္သာ ရရွိပါမယ့္။ အက်ဳိးမလိုလားပဲ နိဗၺာန္ဦးတည္ၿပီး၊ ကိုယ့္အက်ဳိးမငွဲ႕ သာသနာအက်ဳိး၊ အမ်ားအက်ဳးိငွဲ႕ကာ လွဴမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အက်ဳိးအမ်ားႀကီးရမယ္ဆိုတဲ့သေဘာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ေမးခြန္းရွင္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းအရ အလွဴရွင္ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားဟာ ေဖၚျပခဲ့တဲ့ သံုး မ်ဳိးအနက္ တတိယအမ်ဳိးျဖစ္မယ္ဆိုရင္ အက်ဳိးထူးတရားမ်ား ခံစားရပါမယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။
ေဇာ္မင္းထုိက္
ဟတ္ယိုင္(ထိုင္း)
အေျဖ။ ။ဒီအေမးဟာ ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုပါ။ အလွဴဒါနရဲ႕ အက်ဳိးတရားဟာ ခ်မ္းသာကို ခံစားရတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ထိုခ်မ္းသာ ရဖို႔အတြက္ အလွဴရွင္ဟာ ဘယ္လိုစိတ္မ်ဳိး ထားရမလဲ၊ အဲဒါေလးေျပာမယ္။
အလွဴရွင္မ်ားရ႕ဲ စိတ္ေနစိတ္ထားဟာ (၃) မ်ဳိး ရွိပါတယ္။
(၁) ထင္ရွားေက်ာ္ေစာလိုတဲ့စိတ္နဲ႔ ဒါနျပဳတာပါ။အဲဒါကို ‘ပကာသနာဒါန’ လို႔ေခၚပါတယ္။ ရွင္းပါဦးမယ္၊ ကိုယ့္ရဲ႕နာမည္၊ ကိုယ့္ရဲ႕လုပ္ငန္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕ ကုမၸဏီ ထင္ရွားေက်ာ္ေစာခ်င္လို႔ အလွဴလုပ္ၾကတာလဲ ရွိတယ္၊ ဒါဟာ အလွဴအမ်ဳိးစားထဲမွာ ယုတ္ညံ့တဲ့အလွဴမ်ဳိးျဖစ္ တယ္။ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာဆိုရင္ အႏုပညာရွင္တစ္ခ်ဳိ႕ဟာ မိမိရဲ႕ နာမည္ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေစဖိုိိ႔အတြက္ အသိုင္း၀ိုင္းမ်ားစြာက လူေတြကို ဖိတ္ၿပီး ေဟာ္တယ္ေတြမွာ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံကာ ေကၽြးေမြးၾကတယ္၊ အဲဒီအလွဴမ်ဳိးကို ‘ပကာသနာ’ အလွဴ လို႔ ေခၚပါတယ္။ ဘ၀သမၸတၱိ ေဘာဂသမၸတၱိ ဆိုတဲ့ ခ်မ္းသာကို ရဖို႔ မလြယ္လွပါဘူး။
(၂) ထင္ရွားေက်ာ္ေစာလိုတဲ့စိတ္ မရွိေပမဲ့ ဒါနျပဳတဲ့အခါ ေလာကီအက်ဳိး ေမွ်ာ္ကိုးၿပီး လွဴတာပါ။ ဒီအလွဴမ်ဳိးကို ‘ အလယ္အလတ္ အလွဴ’ လို႔ ေခၚပါတယ္။ သူက ကုသိုလ္ျပဳရင္ အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ၿပီး ျပဳတာပါ။ လူခ်မ္းသာ၊နတ္ခ်မ္းသာ ရရပါလို၏ လို႔ ေလာကီအက်ဳိးေမွ်ာ္ၿပီး လွဴတာ။ အဲဒီအလွဴမ်ဳိးဟာ ဘ၀သမၸတၱိ ေဘာဂသမၸတိၱ ဆိုတဲ့ ေလာကီအက်ဳိးေတာ့ ခံစားရပါတယ္ ၊ နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ၿပီးေတာ့ မလွဴတဲ့အတြက္ ဒီဒါနဟာ ‘အလယ္အလတ္’ ဒါနမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။
(၃) အထက္ပါ(၂)မ်ဳိးမပါဘဲ၊ နိဗၺာန္ ဦးတည္ၿပီး လွဴတဲ့ အလွဴမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအလွဴမ်ဳိးဟာ ျမင့္ျမတ္သူတို႔ရဲ႕ အလွဴဒါန လို႔ ေခၚရပါတယ္။ တနည္း ပါရမီေျမာက္တဲ့ ဒါနမ်ဳိးပါ။ ထို ဒါနအတြက္ အဂၤါ (၃)ခ်က္ရွိပါတယ္။
(က)နိဗၺာန္ကို ဦးတည္ရမယ္။ (ခ) မိမိအက်ဳိး မေမွ်ာ္ကိုးရဘူး။ (ဂ) သူတစ္ပါး အက်ဳိး ေမွ်ာ္ကိုးရမယ္။
ဥပမာ….. အစာငတ္ေနတဲ့ ေခြးေလးတစ္ေကာင္ကို အစာေကၽြးမယ္ဆိုပါစုိ႔၊ အဲဒီမွာ ေပးလွဴသူရဲ႕စိတ္က ဒီအလွဴဟာ နိဗၺာန္ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါေစ၊ ေခြးေလးအစာစားၿပီး က်န္းမာစြာ အသက္ရွည္နိုင္ပါေစ လို႔ သနားၾကင္နာတဲ့ စိတ္နဲ႔ ေကၽြးလိုက္မယ္ဆိုရင္ သူတစ္ပါးအက်ဳိးလိုလားတဲ့အတြက္ ကိုယ္အက်ဳိးမပါဘူးဆိုတာ ေသခ်ာသြားပီ။ အဲဒီအလွဴမ်ဳိးဟာ တိရ စၦာန္ကိုပဲ လွဴလွဴ၊ လူမိုက္ကိုပဲ လွဴလွဴ ဒီအလွဴနဲ႔ ထိုက္တန္တဲ့ အက်ဳိးတရားက မုခ်လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀သမၸတၱိ၊ ေဘာဂသမၸတၱိမ်ားစြာရရွိၿပီး နိဗၺာန္ကို ဦးတည္တဲ့အတြက္ နိဗၺာန္ အတြက္ အေထာက္အပံ့ေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအလွဴ(၃)မ်ဳိးမွာ တတိယအမ်ဳိးျဖစ္ရင္ေတာ့ ေမးခြန္းရွင္ရဲ႕ ဆႏၵ ျပည့္၀ပါလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္ အေရးႀကီးတာက ဒါနျပဳရင္ အက်ဳိးကိုေမွ်ာ္ၿပီး လွဴမယ္ဆိုရင္ မိမိမွာ ရသင့္ရထုိက္တဲ့ အက်ဳိးတရားမ်ား ထင္သေလာက္ မရေတာ့ဘဲ အက်ဳိးဆံုးရံႈးရပါလိမ့္မယ္။
ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ အင္း၀ေခတ္က အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္၊ အဲဒါလဲ ထြက္ခဲ့ၿပီးတဲ့စာအုပ္မွာ ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ၊ ဒီေနရာမွာ လိုအပ္ေနတဲ့ အတြက္ ဒီအေၾကာင္းအရာကို ျပန္ေျပာျပရမွာျဖစ္တယ္။
အင္း၀ေခတ္တုန္းက နန္းမေတာ္မယ္ႏုဆိုတာရွိတယ္၊ သူကိုးကြယ္ေနတာက ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ပါ။ တစ္ေန႔ နန္းမေတာ္မယ္ႏုဟာ သူ႔ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္မ်ားကို ဘယ္အက်ဳိးမ်ား ရနုိင္ပါလဲ လို႔ ဆရာေတာ္အား ေမးေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္က ေရဖလားထဲ ေရအခပ္ခုိင္း ၿပီး၊ ဖလားထဲက ေရေတြကို အျပင္မွာ သြားသြန္ခိုင္းပါတယ္။ ေရသြန္ပစ္လိုက္ေတာ့ ဖလားေအာက္ေျခမွာ ေရမရွိေတာ့ စုိေနတာေလာက္ပဲက်န္ တယ္။ ဆရာေတာ္က ဖလားကို ျပၿပီး “ေက်ာင္းအစ္မ ျပဳခဲ့တဲ့ကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ဳိးဟာ ဖလားေအာက္ေျခမွာ ကပ္ပါလာတဲ့ ေရအစုိဓါတ္ေလး ေလာက္သာ ရမွာပါ” လို႔ အမိန္႔ရွိလိုက္ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဆိုလိုရင္းက အက်ဳိးကိုေမွ်ာ္ကိုးၿပီး လွဴရင္ ဖလားဖင္မွာကပ္ေနတဲ့ အနည္းငယ္သာရွိေသာ ေရလို မိမိမွာ အက်ဳိးအနည္းငယ္သာ ရရွိပါမယ့္။ အက်ဳိးမလိုလားပဲ နိဗၺာန္ဦးတည္ၿပီး၊ ကိုယ့္အက်ဳိးမငွဲ႕ သာသနာအက်ဳိး၊ အမ်ားအက်ဳးိငွဲ႕ကာ လွဴမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အက်ဳိးအမ်ားႀကီးရမယ္ဆိုတဲ့သေဘာပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ေမးခြန္းရွင္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းအရ အလွဴရွင္ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားဟာ ေဖၚျပခဲ့တဲ့ သံုး မ်ဳိးအနက္ တတိယအမ်ဳိးျဖစ္မယ္ဆိုရင္ အက်ဳိးထူးတရားမ်ား ခံစားရပါမယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေျဖၾကားေပးလိုက္ပါတယ္။
3 comments:
အရွင္ဘုရား ရွိတာအကုန္ သို ့မဟုတ္ မေလာက္ငွလို ့ ေခ်းငွားၿပီး ရွင္ျပဳေပးခ်င္ၾကတဲ့ (ကိုယ္တိုင္ေတာ့ တဲစုတ္နဲ ့ေနရၿပီး လႉမွာက သိန္း၃၀)တစ္ခ်ိဳ ့ သားမရွိလို ့ ေမာင္ရင္ေလာင္း ငွားၾကရေသးတဲ့ ပကာသနာအလႉနဲ ့ပါတ္သတ္ၿပီး အက်ိဳးထက္ အျပစ္ပိုမ်ားေၾကာင္း၊ ရွိတဲ့ေငြကို ခ်င့္ခ်ိန္ၿပိး လႉသင့္ေၾကာင္း၊ အလႉႀကီး ေပးေစခ်င္ၾကတဲ့ မိဘေဆြမ်ိဳးနဲ ့ ရြာကဘုန္းႀကီး အလိုကို မလိုက္သင့္ေၾကာင္း အလႉဒကာေလာင္းေတြကို ေျပာေဟာတတ္တဲ့ တပည့္ေတာ္မွာ အျပစ္ ႀကီးေစပါသလားဘုရား
ေဇာ္မင္းထိုက္
ေခတၱ ဟတ္ယိုင္(ထိုင္း)
ေဇာ္မင္းထိုက္ေရ.......
ပကာသနအလွဴမ်ဳိးမျဖစ္ေအာင္ အလွဴအက်ဳိးပိုရွိေအာင္ စိတ္ေစတနာပါပါနဲ႔ ေျပာေဟာတာ အျပစ္မရွိပါဘူး။
ေကာင္းလြန္းလို႕ကူးယူလိုက္ျပီဘုရား
ဆရာေတာ္က်န္းမာပါေစ
Post a Comment