သာသနာအတြက္ သတိထားစရာမို႔လို႔ ေအာက္ပါ ဆရာေတာ္ပညာဏကာရီရဲ႕ “လူနဲ႔ ၂၂၇” ေဆာင္းပါး တင္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ဒါယိကာမႀကီး ေဒၚေအးေအးမူက ၁၃၇၀ ခုႏွစ္၊တပို႔တြဲလဆန္း (၅-၁၁)ထုတ္ နာမည္ေက်ာ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ(၂၀)အမွတ္(၃၉၉) ကိုလာေရာက္ ၿပီး ျပသပါတယ္။
ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းက႑ စာမ်က္ႏွာ(၄)ကို ၾကည့္လိုက္ရာ “ သာသနာေတာ္ကို ပံ့ပိုးေနတဲ့…..သာသနာျပဳအဖြဲ႕” အမည္ရွိ ေဆာင္းပါးကို ဓါတ္ပံုနဲ႔တကြ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရပါသည္။ စိတ္၀င္တစားရွိလွစြာ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္မိပါသည္။
၄င္းေဆာင္းပါးေရးသားသူ၏ လက္ရာတခ်ဳိ႕ကုိ တိုက္ရိုက္ကူးယူ၍ ေဖၚျပလိုက္ပါဦးမည္။
၁။…………..သာသနာျပဳအဖြဲ႕ တည္ေထာင္သူ ဆရာႀကီးဟာ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ကစၿပီး လူပုဂၢိဳလ္သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းကို စတင္ခဲ့ပါတယ္။ တရားေဟာျခင္း၊ တရားရႈမွတ္ရန္ သင္ၾကားေပးျခင္းတုိ႔ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သလုိ ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ ေနရာမ်ားမွာလဲ လိုက္လံပို႔ ခ် ေပးခဲ့ပါတယ္။
၂။ ဆရာႀကီးဟာ အသက္ ၂၅ ႏွစ္၀န္းက်င္က စလို႔ သာသနာေတာ္ကို ျမတ္ႏုိးၿပီး သာသနာျပဳလုပ္ငန္းေတြမွာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ပါတယ္။ “ ၀ိပႆနာအားထုတ္မယ္၊ သာသနာျပဳရမယ္” လို႔ သႏၷိ႒ာန္ ခ်ခဲ့ပါတယ္။
၃။ မိသားစု၀င္ေတြ ရန္ကုန္ေျပာင္းသြားတဲ့အခါ………….ၿမိဳ႕က ေနအိမ္မွာ ၂၄ နာရီ တရားစခန္း စဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။ပ။ “ဒီလို……ၿမိဳ႕မွာ တရားအလုပ္ေတြ လုပ္ေနရင္းက တစ္နိုင္ငံလံုးမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္နုိင္ေအာင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္” လို႔ ဆရာႀကီးက ဆိုပါတယ္။
၄။ “ဆရာေတာ္ေတြေနာက္ကို လိုက္၀တ္ျဖည့္ရင္း သာသနာေတာ္ကို လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ျဖစ္ေစခ်င္လာတယ္။ အလႊာစံုကို ထုိးေဖါက္ခ်င္လာတယ္။ ဒိလိုနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ လူပုဂၢိဳလ္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကို စခဲ့ပါတယ္” လုိ႔ ဆရာႀကီးက ဆိုပါ တယ္။
၅။ “တရားဓမၼကို ပို႔ခ်တာဟာ ၁၅ ႏွစ္၊၁၆ႏွစ္ေလာက္ စုေဆာင္းထားတဲ့ တရားအဆီအႏွစ္ေတြကို နာယူသူေတြ တစ္ခဏအတြင္း နားလည္ေစခ်င္လုိ႔ မိမိၿငိမ္းေအးသလို အမ်ားကုိလဲ ၿငိမ္းေအးေစခ်င္လို႔” လို႔ ေျပာပါတယ္။
၆။ က်မ္းဘယ္ေလာက္တတ္လို႔ တရားေဟာလဲလို႔ ေမးရင္ မတတ္ပါဘူးလို႔ ေျဖရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂန္ေတြ၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြ ေရးသားျပဳစုထားတဲ့ စာေပက်မ္းဂန္ေတြ၊ ဆံုးမစကားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ဖတ္မွတ္သိရွိထားတယ္။
၇။ ဆရာႀကီးနဲ႕…….သာသနာျပဳအဖြဲ႕ အထူးေယာဂီေတြဟာ အ၀တ္ျဖဳ၀တ္ၿပီး ဆံပယ္ၾကပါတယ္။ ၂၂၇ ပါးေသာ သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင့္ထိန္းၾကပါတယ္။
“ဆံပယ္တာ၊ အ၀တ္ျဖဴ၀တ္တာဟာ ေထရ၀ါဒ ဗုုဒၶသာသနာမွာ ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳထားတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း၀တ္စံု ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေမွာ္ဘီ ေရႊက်င္ သာသနာ့၀န္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ခြင့္ျပဳထားတယ္” လို႔ ဆရာႀကီးကဆိုပါတယ္။
သာသနာျပဳခြင့္ဆိုတာ လူတုိင္းမရနိုင္ပါဘူး။ ပ ။ ဆရာႀကီးက “ သူ႕အေနနဲ႔ ရဟန္း၀တ္ဖို႔ ထိုက္တန္ၿပီလို႔ ယံုၾကည္လာတဲ့အခါ ရဟန္း၀တ္နဲ႔ ဆက္လက္သာသနာျပဳသြားမယ္” လို႔ဆိုပါတယ္။
ဓါတ္ပံု။ ။ဓါတ္ပံုမွာ ပိတ္ျဖဴကို သကၤန္းပံုႏွင့္ လံုး၀ ပုံတူ ၀တ္ဆင္ထားပါသည္။
(ခ)
အထက္ပါစာမ်ားႏွင့္ ဓါတ္ပံုႀကီးတြကို ဖူးေတြ႕လိုက္ရစဥ္ ကဗ်ာကေလးတစ္ပုဒ္ ေပၚထြက္လာပါသည္။ မဟာသုတကာရီ မဃေဒ၀လကၤာသစ္ထဲက ျဖစ္ဟန္ရွိပါတယ္။
စာေရးသူသည္ ကဗ်ာေရးနည္း၊ကဗ်ာအမ်ဳိးအစား၊ ကဗ်ာအလွ စသည္တုိ႔ကို ေလ့လာထားသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကဗ်ာအရအမိ ေတာ္ေတာ္နည္းပါးသူ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တိတိက်က် မသိပါေသာ္လည္း စိတ္ထဲေပၚလာသည့္အတုိင္း ေအာက္မွာ ေရးသားေဖၚျပ လိုက္ပါသည္။
လူေသာ္ လူက်င့္၊ လူသာသင့္၏။
ရွင္ႏွင့္မေလ်ာ္၊
ရွင္ေသာ ရွင္က်င့္၊ ရွင္သာ သင့္၏။
လူႏွင့္ မရာ၊ မအပ္စြာတည္း။
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ လူျဖစ္ျငားအံ့။ ဤသို႔ လူျဖစ္သည္ရွိေသာ္ လူတို႔က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သုစရိုက္၁၀ပါး၊ (ကုသလကမၼပထ ၁၀ပါး) ယင္း ၁၀ပါးထဲက သမထဘာ၀နာ၏ အက်ဳိးတရားျဖစ္ေသာ စ်န္တရား၊ယင္း ၁၀ပါးထဲက ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ၏ အက်ဳိးတရားျဖစ္ ေသာ မဂ္တရားတို႔ကို အဆင့္ဆင့္ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္သင့္၏
လူက်င့္တရား(၁၀)ပါးတို႔တြင္ ပါ၀င္ေသာ တရားတို႔ကုိ ရဟန္းတို႔သည္လည္း က်င့္သင့္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ရဟန္းအသြင္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ေအာင္ ျပဳမူ၍ က်င့္ေသာ္ကား မက်င့္ေကာင္းပါ။ မေလ်ာ္ပါ။
ဥပမာအားျဖင့္ ရဟန္းက လူအား လွဴဖြယ္ပစၥည္း ဆက္ကပ္မႈျပဳျခင္း၊ လူတို႔ကဲ့သုိ႔ အျခားရဟန္းစသည္ထံမွ ငါးပါးသီလ ခံယူမႈျပဳျခင္း စသည္တို႔ပင္တည္း။
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ ရွင္ရဟန္း ျဖစ္ျငားအံ့၊ ဤသို႔ ရွင္ရဟန္းျဖစ္သည္ရွိေသာ္ ရွင္တုိ႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ ဆယ္ပါးသီလ၊ လိင္ဆယ္ပါး၊ ဒဏ္ဆယ္ပါး၊ ေသခိယ ခုႏွစ္ဆယ့္ငါးပါး၊ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္တစ္ဆယ့္ေလးပါး၊ပစၥေ၀ကၡဏာေလးပါးတို႔ကို ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္သင့္၏။ ရဟန္းတို႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ ၂၂၇ ပါးကုန္ေသာ သိကၡပုဒ္တုိ႔ကုိ ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္သင့္၏။
ထိုသို႔က်င့္သင့္ရာတြင္ ရွင္သာမေဏတို႔သည္လည္း ရဟန္းက်င့္၀တ္ ၂၂၇ ပါးတို႔ကို တတ္နုိင္သမွ် လိုက္နာက်င့္ေကာင္း၏။
သုိ႔ေသာ္ ရဟန္းက်င့္၀တ္တို႔ကို သိကၡာပုဒ္ေတာ္အတိုင္း လုိက္နာ၍ က်င့္ေနပါ၏ ဟူ၍ေတာ့ ရွင္သာမေဏတုိ႔က ထုတ္ေဖာ္၍ ၀န္မခံေကာင္းပါ။ မေၾကညာေကာင္းပါ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါ။
ရဟန္းတို႔သည္လည္း ရွင္က်င့္၀တ္တုိ႔ကုိ လိုက္နာ၍ က်င့္ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ ရွင္က်င့္၀တ္(လိင္ဆယ္ပါး)တုိ႔ကို သိကၡာပုဒ္ေတာ္ အတိုင္း လုိက္နာ၍ က်င့္ေနပါ၏ ဟူ၍ေတာ့ ရဟန္းတို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ ၀န္ခံ၍ မေၾကညာေကာင္းပါ၊မေလ်ာ္ပါ။
ဤသို႔လွ်င္ ရွင္ရဟန္းတို႔သည္ပင္ ရဟန္းက ရွင္က်င့္၀တ္၊ ရွင္က ရဟန္းက်င့္၀တ္တို႔ကုိ က်င့္ေနပါ၏ ဟု ၀န္မခံေကာင္းဟု ဆိုေခ်ေသာ္…….
သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္း၀င္ သံဃာ့ကံေဆာင္ သံဃာဇာတ္ရွိသူ ရဟန္းတို႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ ၂၂၇ ပါးကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကုိ လူပုဂၢိဳလ္တို႔က သိကၡာပုဒ္ေတာ္အတိုင္း လိုက္နာ၍ က်င့္ေနပါ၏ ဟု ထုတ္ေဖၚေၾကညာ၍ ၀န္ခံျခင္းသည္ “ လူႏွင့္မရာ မအပ္စြာတည္း” ဟူ၍သာ ဆိုရမည္မုခ်။
မွန္လွပါ၏။ သာသနာေတာ္ျမတ္ကို ခ်မွတ္တည္ေထာင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာကရုဏာဥာဏ္ေတာ္၊ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္တို႔ျဖင့္ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ေတာ္မူ၍..
၁။ လူတို႔အား လူတို႔က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကို သီးသန္႔ ပညတ္ေတာ္မူ၏။
၂။ ရွင္သာမေဏတို႔အား ရွင္သာမေဏတုိ႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကုိ သီးသန္႔ ပည္တ္ေတာ္မူ၏။
၃။ ရဟန္းတို႔အား ရဟန္းတုိ႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကို သီးသန္႔ ပညတ္ေတာ္မူ၏။
သုိ႔ျဖစ္ပါလွ်က္ အသာဓာရဏဥာဏ္ရွင္ ဘုရားသခင္က ပညတ္ေတာ္မူသည္ကို ေက်ာ္၍ က်င့္လွ်င္ ဓမၼ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ၊ အဓမၼထဲသုိ႔ ၀င္ရပါလိမ့္မည္။
ဤသည္ကား အထက္ပါ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္အမွတ္(၇)ထဲက “ဆရာႀကီးနဲ႔…….သာသနာျပဳအဖြဲ႕ အထူးေယာဂီေတြဟာ ၂၂၇ ပါးေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကုိ ေစာင့္ထိန္းၾကပါတယ္” ဟူေသာ တစ္ခ်က္အတြက္ သံုးသပ္တင္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။
(ဂ)
ယခုအခါတြင္ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ (၁)မွ စ၍ အနည္းငယ္မွ် သံုးသပ္၍ ေဖၚျပပါဦးမယ္။
အမွတ္(၁)အရ သာသနာျပဳမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ေကာင္းပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သာသနာျပဳမႈ လုပ္လိုေသာ္ သာသနာျပဳနုိင္ေသာ သီလအစြမ္း၊ သမာဓိအစြမ္း၊ ပညာအစြမ္း၊သိကၡာအစြမ္း ရွိေနဖို႔ေတာ့ လိုပါသည္။ အစြမ္းမရွိဘဲလုပ္လွ်င္ သြားစြမ္းနိုင္ ျခင္း မရွိေသာ ေျခေထာက္(ေျခက်ဳိး)ျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္သူႏွင့္သာ တူရာေပလိမ့္မည္။
ေက်ာက္တံုးႀကီးကုိ မ- နုိင္စြမ္း မရွိေသာ ေမြးကင္းစ သူငယ္ကေလးသည္ ေက်ာက္တံုးႀကီးကို မလွ်င္(ေက်ာက္တံုးႀကီးနွင့္အဖိခံရ လွ်င္) အဘယ္သို႔ ရွိေပလိမ့္မည္နည္း။
အထက္တြင္ ေဖၚျပခဲ့သည့္(ခ) ထဲပါ ၂၂၇ ပါးကိစၥသည္ ပညာအစြမ္းမရွိသျဖင့္ မသိ၍ မွားေနမႈျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။ သာသနျဗဟၼစရိယ ခ်ဳိ႕တဲ့ပံုပင္တည္း။
အမွတ္(၂)အရ သိႏၷ႒ာန္ခ်မႈမ်ားသည္ ေကာင္းပါသည္။ ခ်ီးက်ဴးထိုက္ပါသည္။
အမွတ္(၃)အရ “တစ္နိုင္ငံလံုးမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္နုိင္ေအာင္” ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္လည္း ေကာင္းလွပါသည္။
သို႔ေသာ္ သာသနျဗဟၼစရိယ မရွိဘဲ တစ္နိုင္ငံလံုးမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သာသနာျပဳလုိက္လွ်င္ စဥ္းစား၀ံ့စရာပင္ မရွိေတာ့။
သာသနာျဗဟၼစရိယ ဆိုသည္မွာ သီလကို က်င့္အပ္၏ဟု ေဟာသည့္အရာ၊သမာဓိကို က်င့္အပ္၏ ဟု ေဟာသည့္ေနရာ၊ ပညာကို က်င့္အပ္၏ဟု ေဟာသည့္ေနရာ (ပါဠိေတာ္)တို႔အားေလ်ာ္စြာ လိုက္နာ၍ က်င့္သံုးေနထိုင္သူမွာမွ သာသနာျဗဟၼစရိယ ရွိသည္ဟု ဆိုရပါသည္။ ထိုသာသနျဗဟၼစရိယ ျပည့္စံုလွ်က္ အဆံုးသတ္အားျဖင့္ မဂၢျဗဟၼစရိယျဖစ္လွ်င္ သာသနာမႈအားလံုး ၿပီးျပည့္စံုမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာျပဳကစၥ ၿပီးျပည့္စံုပါသည္။
အမွတ္(၄)အရ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွစ္ခုသည္လည္း ႀကီးက်ယ္ခံ့ညားလွပါေပသည္။
အမွတ္(၅)၌ နာယူသူေတြ တစ္ခဏအတြင္း နားလည္ေစခ်င္ေသာ္လည္း နားလည္နိုင္ေလာက္ေသာ အစြမ္းအစပါရွိသူသာ နား လည္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာျပေတာ္မူသည္ကိုပင္ နာမလည္နိုင္သူမ်ား ရွိတတ္ၾကပါေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မဇၥ်ိမပဋိပဒါေစတနာ ရွိေနဖို႔လိုအပ္လွပါသည္။ ေစတနာအတုိင္း ပညာက မမီလွ်င္ ဓမၼမွ အဓမၼသုိ႔ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသြားနိုင္ပါသည္။
ကာယကံရွင္တစ္ဦးတည္းသာ ထိုသို႔လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသြားလွ်င္ အထူး မေျပာလိုပါ။ အျခားသူမ်ားပါ ေျပာင္းသြားၾကပါမူကား သာသနာေတာ္သည္လည္း မသန္႔ရွင္းေတာ့ဘဲ အညစ္အေၾကးစြဲ ပရိသတ္မ်ား တိုးပြားလာရေပလိမ့္မည္။
သာသနာေတာ္ မတည္တံ့ဘဲ ၿပိဳပ်က္ကြယ္ပသြားဖြယ္ရာ ျဖစ္လာရေပလိမ့္မည္။ သာသနာ(သာသနျဗဟၼစရိယ) မျပန္႔ပြားေတာ့ဘဲ ဆုတ္ယုတ္သြားရေပလိမ့္မည္။ ေစတနာျပစကားလံုးမ်ားသည္ ေစတနာဟန္ျပစကားလံုး (အၾကြားအ၀ါသက္သက္)မ်ား မျဖစ္ထိုက္ၾကေပ။
အမွတ္(၅)စကားစုထဲတြင္ “မိမိၿငိမ္းေအးသလို” ဟုပါရွိရာ၌ ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာသည္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္ သည္ျဖစ္၍ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိပါသည္။ သာသနာ့ျဗဟၼစရိယတစ္ခုတည္းေၾကာင့္ ၿငိမ္းေအးမွသာ သာသနာေတာ္အေရးမွာ ခ်ီးက်ဴးထိုက္ပါသည္။ ဤကိစၥႏွင့္ဆက္၍ ဆရာႀကီးေျပာထားသည့္စကားမွာ..
“ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကို နားမလည္ေသးသူေတြက ၿပီးျပည့္စံုျခင္းေတြကို မိမိခံယူခ်က္ႏွင့္ တုိင္းတာၿပီး ေလာကီခ်မ္းသာေတြကို ခ်မ္းသာအစစ္လို႔ မွတ္ယူၾကပါတယ္” ဟူ၍ ျဖစ္၏။ “ဆရာႀကီးသည္ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာ(မဂၢျဗဟၼစရိယ)ကို နားလည္သူျဖစ္၏” ဟု ၀န္ခံ ရာေရာက္ပါသည္။
(အမွတန္ ၆၊ အမွတ္ ၇၊တို႔အတြက္ သံုးသပ္ခ်က္ ေရးျပဖြယ္ မလိုေတာ့ပါၿပီ)
ထို႔ေၾကာင့္ လကၤာတိုကေလးျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကို နိဂံုးခ်ဴပ္လုိက္ပါသည္။
သာသနျဗဟၼ၊ စရိယကို
က်န ထင္ထင္၊ မသိျမင္ဘဲ၊
“တိုင္းခြင္ ျပည္လံုး၊ ပ်ံ႕ႏွံ႔ဖုံးေအာင္
အားလံုး လူျမတ္၊ ျဖစ္ေစအပ္” ဟု
ျမင့္ျမတ္တရား၊ ေဟာ -က်င့္ျငား
အမွားျဖစ္၍ ယုတ္တတ္သည္။
ပညာဏကာရီ
ဒါယိကာမႀကီး ေဒၚေအးေအးမူက ၁၃၇၀ ခုႏွစ္၊တပို႔တြဲလဆန္း (၅-၁၁)ထုတ္ နာမည္ေက်ာ္ဂ်ာနယ္၊ အတြဲ(၂၀)အမွတ္(၃၉၉) ကိုလာေရာက္ ၿပီး ျပသပါတယ္။
ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းက႑ စာမ်က္ႏွာ(၄)ကို ၾကည့္လိုက္ရာ “ သာသနာေတာ္ကို ပံ့ပိုးေနတဲ့…..သာသနာျပဳအဖြဲ႕” အမည္ရွိ ေဆာင္းပါးကို ဓါတ္ပံုနဲ႔တကြ ေတြ႕ျမင္လိုက္ရပါသည္။ စိတ္၀င္တစားရွိလွစြာ ခ်က္ခ်င္းပင္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္မိပါသည္။
၄င္းေဆာင္းပါးေရးသားသူ၏ လက္ရာတခ်ဳိ႕ကုိ တိုက္ရိုက္ကူးယူ၍ ေဖၚျပလိုက္ပါဦးမည္။
၁။…………..သာသနာျပဳအဖြဲ႕ တည္ေထာင္သူ ဆရာႀကီးဟာ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ကစၿပီး လူပုဂၢိဳလ္သာသနာျပဳ လုပ္ငန္းကို စတင္ခဲ့ပါတယ္။ တရားေဟာျခင္း၊ တရားရႈမွတ္ရန္ သင္ၾကားေပးျခင္းတုိ႔ကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သလုိ ဖိတ္ၾကားထားတဲ့ ေနရာမ်ားမွာလဲ လိုက္လံပို႔ ခ် ေပးခဲ့ပါတယ္။
၂။ ဆရာႀကီးဟာ အသက္ ၂၅ ႏွစ္၀န္းက်င္က စလို႔ သာသနာေတာ္ကို ျမတ္ႏုိးၿပီး သာသနာျပဳလုပ္ငန္းေတြမွာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ခဲ့ပါတယ္။ “ ၀ိပႆနာအားထုတ္မယ္၊ သာသနာျပဳရမယ္” လို႔ သႏၷိ႒ာန္ ခ်ခဲ့ပါတယ္။
၃။ မိသားစု၀င္ေတြ ရန္ကုန္ေျပာင္းသြားတဲ့အခါ………….ၿမိဳ႕က ေနအိမ္မွာ ၂၄ နာရီ တရားစခန္း စဖြင့္ခဲ့ပါတယ္။ပ။ “ဒီလို……ၿမိဳ႕မွာ တရားအလုပ္ေတြ လုပ္ေနရင္းက တစ္နိုင္ငံလံုးမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္နုိင္ေအာင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္” လို႔ ဆရာႀကီးက ဆိုပါတယ္။
၄။ “ဆရာေတာ္ေတြေနာက္ကို လိုက္၀တ္ျဖည့္ရင္း သာသနာေတာ္ကို လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ျဖစ္ေစခ်င္လာတယ္။ အလႊာစံုကို ထုိးေဖါက္ခ်င္လာတယ္။ ဒိလိုနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ လူပုဂၢိဳလ္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းကို စခဲ့ပါတယ္” လုိ႔ ဆရာႀကီးက ဆိုပါ တယ္။
၅။ “တရားဓမၼကို ပို႔ခ်တာဟာ ၁၅ ႏွစ္၊၁၆ႏွစ္ေလာက္ စုေဆာင္းထားတဲ့ တရားအဆီအႏွစ္ေတြကို နာယူသူေတြ တစ္ခဏအတြင္း နားလည္ေစခ်င္လုိ႔ မိမိၿငိမ္းေအးသလို အမ်ားကုိလဲ ၿငိမ္းေအးေစခ်င္လို႔” လို႔ ေျပာပါတယ္။
၆။ က်မ္းဘယ္ေလာက္တတ္လို႔ တရားေဟာလဲလို႔ ေမးရင္ မတတ္ပါဘူးလို႔ ေျဖရပါမယ္။ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶစာေပက်မ္းဂန္ေတြ၊ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေတြ ေရးသားျပဳစုထားတဲ့ စာေပက်မ္းဂန္ေတြ၊ ဆံုးမစကားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားကို ဖတ္မွတ္သိရွိထားတယ္။
၇။ ဆရာႀကီးနဲ႕…….သာသနာျပဳအဖြဲ႕ အထူးေယာဂီေတြဟာ အ၀တ္ျဖဳ၀တ္ၿပီး ဆံပယ္ၾကပါတယ္။ ၂၂၇ ပါးေသာ သိကၡာပုဒ္ကို ေစာင့္ထိန္းၾကပါတယ္။
“ဆံပယ္တာ၊ အ၀တ္ျဖဴ၀တ္တာဟာ ေထရ၀ါဒ ဗုုဒၶသာသနာမွာ ဘုရားရွင္ခြင့္ျပဳထားတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း၀တ္စံု ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေမွာ္ဘီ ေရႊက်င္ သာသနာ့၀န္ေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ခြင့္ျပဳထားတယ္” လို႔ ဆရာႀကီးကဆိုပါတယ္။
သာသနာျပဳခြင့္ဆိုတာ လူတုိင္းမရနိုင္ပါဘူး။ ပ ။ ဆရာႀကီးက “ သူ႕အေနနဲ႔ ရဟန္း၀တ္ဖို႔ ထိုက္တန္ၿပီလို႔ ယံုၾကည္လာတဲ့အခါ ရဟန္း၀တ္နဲ႔ ဆက္လက္သာသနာျပဳသြားမယ္” လို႔ဆိုပါတယ္။
ဓါတ္ပံု။ ။ဓါတ္ပံုမွာ ပိတ္ျဖဴကို သကၤန္းပံုႏွင့္ လံုး၀ ပုံတူ ၀တ္ဆင္ထားပါသည္။
(ခ)
အထက္ပါစာမ်ားႏွင့္ ဓါတ္ပံုႀကီးတြကို ဖူးေတြ႕လိုက္ရစဥ္ ကဗ်ာကေလးတစ္ပုဒ္ ေပၚထြက္လာပါသည္။ မဟာသုတကာရီ မဃေဒ၀လကၤာသစ္ထဲက ျဖစ္ဟန္ရွိပါတယ္။
စာေရးသူသည္ ကဗ်ာေရးနည္း၊ကဗ်ာအမ်ဳိးအစား၊ ကဗ်ာအလွ စသည္တုိ႔ကို ေလ့လာထားသူ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကဗ်ာအရအမိ ေတာ္ေတာ္နည္းပါးသူ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တိတိက်က် မသိပါေသာ္လည္း စိတ္ထဲေပၚလာသည့္အတုိင္း ေအာက္မွာ ေရးသားေဖၚျပ လိုက္ပါသည္။
လူေသာ္ လူက်င့္၊ လူသာသင့္၏။
ရွင္ႏွင့္မေလ်ာ္၊
ရွင္ေသာ ရွင္က်င့္၊ ရွင္သာ သင့္၏။
လူႏွင့္ မရာ၊ မအပ္စြာတည္း။
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ လူျဖစ္ျငားအံ့။ ဤသို႔ လူျဖစ္သည္ရွိေသာ္ လူတို႔က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သုစရိုက္၁၀ပါး၊ (ကုသလကမၼပထ ၁၀ပါး) ယင္း ၁၀ပါးထဲက သမထဘာ၀နာ၏ အက်ဳိးတရားျဖစ္ေသာ စ်န္တရား၊ယင္း ၁၀ပါးထဲက ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ၏ အက်ဳိးတရားျဖစ္ ေသာ မဂ္တရားတို႔ကို အဆင့္ဆင့္ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္သင့္၏
လူက်င့္တရား(၁၀)ပါးတို႔တြင္ ပါ၀င္ေသာ တရားတို႔ကုိ ရဟန္းတို႔သည္လည္း က်င့္သင့္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ရဟန္းအသြင္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ေအာင္ ျပဳမူ၍ က်င့္ေသာ္ကား မက်င့္ေကာင္းပါ။ မေလ်ာ္ပါ။
ဥပမာအားျဖင့္ ရဟန္းက လူအား လွဴဖြယ္ပစၥည္း ဆက္ကပ္မႈျပဳျခင္း၊ လူတို႔ကဲ့သုိ႔ အျခားရဟန္းစသည္ထံမွ ငါးပါးသီလ ခံယူမႈျပဳျခင္း စသည္တို႔ပင္တည္း။
အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ ရွင္ရဟန္း ျဖစ္ျငားအံ့၊ ဤသို႔ ရွင္ရဟန္းျဖစ္သည္ရွိေသာ္ ရွင္တုိ႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ ဆယ္ပါးသီလ၊ လိင္ဆယ္ပါး၊ ဒဏ္ဆယ္ပါး၊ ေသခိယ ခုႏွစ္ဆယ့္ငါးပါး၊ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္တစ္ဆယ့္ေလးပါး၊ပစၥေ၀ကၡဏာေလးပါးတို႔ကို ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္သင့္၏။ ရဟန္းတို႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ ၂၂၇ ပါးကုန္ေသာ သိကၡပုဒ္တုိ႔ကုိ ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္သင့္၏။
ထိုသို႔က်င့္သင့္ရာတြင္ ရွင္သာမေဏတို႔သည္လည္း ရဟန္းက်င့္၀တ္ ၂၂၇ ပါးတို႔ကို တတ္နုိင္သမွ် လိုက္နာက်င့္ေကာင္း၏။
သုိ႔ေသာ္ ရဟန္းက်င့္၀တ္တို႔ကို သိကၡာပုဒ္ေတာ္အတိုင္း လုိက္နာ၍ က်င့္ေနပါ၏ ဟူ၍ေတာ့ ရွင္သာမေဏတုိ႔က ထုတ္ေဖာ္၍ ၀န္မခံေကာင္းပါ။ မေၾကညာေကာင္းပါ။ မသင့္ေလ်ာ္ပါ။
ရဟန္းတို႔သည္လည္း ရွင္က်င့္၀တ္တုိ႔ကုိ လိုက္နာ၍ က်င့္ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္ ရွင္က်င့္၀တ္(လိင္ဆယ္ပါး)တုိ႔ကို သိကၡာပုဒ္ေတာ္ အတိုင္း လုိက္နာ၍ က်င့္ေနပါ၏ ဟူ၍ေတာ့ ရဟန္းတို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ ၀န္ခံ၍ မေၾကညာေကာင္းပါ၊မေလ်ာ္ပါ။
ဤသို႔လွ်င္ ရွင္ရဟန္းတို႔သည္ပင္ ရဟန္းက ရွင္က်င့္၀တ္၊ ရွင္က ရဟန္းက်င့္၀တ္တို႔ကုိ က်င့္ေနပါ၏ ဟု ၀န္မခံေကာင္းဟု ဆိုေခ်ေသာ္…….
သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္း၀င္ သံဃာ့ကံေဆာင္ သံဃာဇာတ္ရွိသူ ရဟန္းတို႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ ၂၂၇ ပါးကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကုိ လူပုဂၢိဳလ္တို႔က သိကၡာပုဒ္ေတာ္အတိုင္း လိုက္နာ၍ က်င့္ေနပါ၏ ဟု ထုတ္ေဖၚေၾကညာ၍ ၀န္ခံျခင္းသည္ “ လူႏွင့္မရာ မအပ္စြာတည္း” ဟူ၍သာ ဆိုရမည္မုခ်။
မွန္လွပါ၏။ သာသနာေတာ္ျမတ္ကို ခ်မွတ္တည္ေထာင္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဟာကရုဏာဥာဏ္ေတာ္၊ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္တို႔ျဖင့္ ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ေတာ္မူ၍..
၁။ လူတို႔အား လူတို႔က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကို သီးသန္႔ ပညတ္ေတာ္မူ၏။
၂။ ရွင္သာမေဏတို႔အား ရွင္သာမေဏတုိ႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကုိ သီးသန္႔ ပည္တ္ေတာ္မူ၏။
၃။ ရဟန္းတို႔အား ရဟန္းတုိ႔ က်င့္အပ္ကုန္ေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကို သီးသန္႔ ပညတ္ေတာ္မူ၏။
သုိ႔ျဖစ္ပါလွ်က္ အသာဓာရဏဥာဏ္ရွင္ ဘုရားသခင္က ပညတ္ေတာ္မူသည္ကို ေက်ာ္၍ က်င့္လွ်င္ ဓမၼ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ၊ အဓမၼထဲသုိ႔ ၀င္ရပါလိမ့္မည္။
ဤသည္ကား အထက္ပါ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္အမွတ္(၇)ထဲက “ဆရာႀကီးနဲ႔…….သာသနာျပဳအဖြဲ႕ အထူးေယာဂီေတြဟာ ၂၂၇ ပါးေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကုိ ေစာင့္ထိန္းၾကပါတယ္” ဟူေသာ တစ္ခ်က္အတြက္ သံုးသပ္တင္ျပခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။
(ဂ)
ယခုအခါတြင္ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ (၁)မွ စ၍ အနည္းငယ္မွ် သံုးသပ္၍ ေဖၚျပပါဦးမယ္။
အမွတ္(၁)အရ သာသနာျပဳမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္ျခင္းသည္ ေကာင္းပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ သာသနာျပဳမႈ လုပ္လိုေသာ္ သာသနာျပဳနုိင္ေသာ သီလအစြမ္း၊ သမာဓိအစြမ္း၊ ပညာအစြမ္း၊သိကၡာအစြမ္း ရွိေနဖို႔ေတာ့ လိုပါသည္။ အစြမ္းမရွိဘဲလုပ္လွ်င္ သြားစြမ္းနိုင္ ျခင္း မရွိေသာ ေျခေထာက္(ေျခက်ဳိး)ျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္သူႏွင့္သာ တူရာေပလိမ့္မည္။
ေက်ာက္တံုးႀကီးကုိ မ- နုိင္စြမ္း မရွိေသာ ေမြးကင္းစ သူငယ္ကေလးသည္ ေက်ာက္တံုးႀကီးကို မလွ်င္(ေက်ာက္တံုးႀကီးနွင့္အဖိခံရ လွ်င္) အဘယ္သို႔ ရွိေပလိမ့္မည္နည္း။
အထက္တြင္ ေဖၚျပခဲ့သည့္(ခ) ထဲပါ ၂၂၇ ပါးကိစၥသည္ ပညာအစြမ္းမရွိသျဖင့္ မသိ၍ မွားေနမႈျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားလွပါသည္။ သာသနျဗဟၼစရိယ ခ်ဳိ႕တဲ့ပံုပင္တည္း။
အမွတ္(၂)အရ သိႏၷ႒ာန္ခ်မႈမ်ားသည္ ေကာင္းပါသည္။ ခ်ီးက်ဴးထိုက္ပါသည္။
အမွတ္(၃)အရ “တစ္နိုင္ငံလံုးမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လုပ္နုိင္ေအာင္” ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္သည္လည္း ေကာင္းလွပါသည္။
သို႔ေသာ္ သာသနျဗဟၼစရိယ မရွိဘဲ တစ္နိုင္ငံလံုးမွာ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ သာသနာျပဳလုိက္လွ်င္ စဥ္းစား၀ံ့စရာပင္ မရွိေတာ့။
သာသနာျဗဟၼစရိယ ဆိုသည္မွာ သီလကို က်င့္အပ္၏ဟု ေဟာသည့္အရာ၊သမာဓိကို က်င့္အပ္၏ ဟု ေဟာသည့္ေနရာ၊ ပညာကို က်င့္အပ္၏ဟု ေဟာသည့္ေနရာ (ပါဠိေတာ္)တို႔အားေလ်ာ္စြာ လိုက္နာ၍ က်င့္သံုးေနထိုင္သူမွာမွ သာသနာျဗဟၼစရိယ ရွိသည္ဟု ဆိုရပါသည္။ ထိုသာသနျဗဟၼစရိယ ျပည့္စံုလွ်က္ အဆံုးသတ္အားျဖင့္ မဂၢျဗဟၼစရိယျဖစ္လွ်င္ သာသနာမႈအားလံုး ၿပီးျပည့္စံုမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာျပဳကစၥ ၿပီးျပည့္စံုပါသည္။
အမွတ္(၄)အရ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွစ္ခုသည္လည္း ႀကီးက်ယ္ခံ့ညားလွပါေပသည္။
အမွတ္(၅)၌ နာယူသူေတြ တစ္ခဏအတြင္း နားလည္ေစခ်င္ေသာ္လည္း နားလည္နိုင္ေလာက္ေသာ အစြမ္းအစပါရွိသူသာ နား လည္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာျပေတာ္မူသည္ကိုပင္ နာမလည္နိုင္သူမ်ား ရွိတတ္ၾကပါေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မဇၥ်ိမပဋိပဒါေစတနာ ရွိေနဖို႔လိုအပ္လွပါသည္။ ေစတနာအတုိင္း ပညာက မမီလွ်င္ ဓမၼမွ အဓမၼသုိ႔ လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသြားနိုင္ပါသည္။
ကာယကံရွင္တစ္ဦးတည္းသာ ထိုသို႔လမ္းေၾကာင္းေျပာင္းသြားလွ်င္ အထူး မေျပာလိုပါ။ အျခားသူမ်ားပါ ေျပာင္းသြားၾကပါမူကား သာသနာေတာ္သည္လည္း မသန္႔ရွင္းေတာ့ဘဲ အညစ္အေၾကးစြဲ ပရိသတ္မ်ား တိုးပြားလာရေပလိမ့္မည္။
သာသနာေတာ္ မတည္တံ့ဘဲ ၿပိဳပ်က္ကြယ္ပသြားဖြယ္ရာ ျဖစ္လာရေပလိမ့္မည္။ သာသနာ(သာသနျဗဟၼစရိယ) မျပန္႔ပြားေတာ့ဘဲ ဆုတ္ယုတ္သြားရေပလိမ့္မည္။ ေစတနာျပစကားလံုးမ်ားသည္ ေစတနာဟန္ျပစကားလံုး (အၾကြားအ၀ါသက္သက္)မ်ား မျဖစ္ထိုက္ၾကေပ။
အမွတ္(၅)စကားစုထဲတြင္ “မိမိၿငိမ္းေအးသလို” ဟုပါရွိရာ၌ ၿငိမ္းေအးျခင္းသေဘာသည္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္ သည္ျဖစ္၍ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိပါသည္။ သာသနာ့ျဗဟၼစရိယတစ္ခုတည္းေၾကာင့္ ၿငိမ္းေအးမွသာ သာသနာေတာ္အေရးမွာ ခ်ီးက်ဴးထိုက္ပါသည္။ ဤကိစၥႏွင့္ဆက္၍ ဆရာႀကီးေျပာထားသည့္စကားမွာ..
“ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကို နားမလည္ေသးသူေတြက ၿပီးျပည့္စံုျခင္းေတြကို မိမိခံယူခ်က္ႏွင့္ တုိင္းတာၿပီး ေလာကီခ်မ္းသာေတြကို ခ်မ္းသာအစစ္လို႔ မွတ္ယူၾကပါတယ္” ဟူ၍ ျဖစ္၏။ “ဆရာႀကီးသည္ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာ(မဂၢျဗဟၼစရိယ)ကို နားလည္သူျဖစ္၏” ဟု ၀န္ခံ ရာေရာက္ပါသည္။
(အမွတန္ ၆၊ အမွတ္ ၇၊တို႔အတြက္ သံုးသပ္ခ်က္ ေရးျပဖြယ္ မလိုေတာ့ပါၿပီ)
ထို႔ေၾကာင့္ လကၤာတိုကေလးျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကို နိဂံုးခ်ဴပ္လုိက္ပါသည္။
သာသနျဗဟၼ၊ စရိယကို
က်န ထင္ထင္၊ မသိျမင္ဘဲ၊
“တိုင္းခြင္ ျပည္လံုး၊ ပ်ံ႕ႏွံ႔ဖုံးေအာင္
အားလံုး လူျမတ္၊ ျဖစ္ေစအပ္” ဟု
ျမင့္ျမတ္တရား၊ ေဟာ -က်င့္ျငား
အမွားျဖစ္၍ ယုတ္တတ္သည္။
ပညာဏကာရီ
1 comments:
လူနဲ ့ ၂၂၇ေဆာင္းပါးက ေက်းဇူးၾကီးပါတယ္ဘုရား
ေနာက္ထပ္လဲ ရိပ္သာထဲ အိမ္သာဘယ္နားရွိမွန္းေတာင္မသိေသးခင္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေၾကျငာေနတဲ ့ အရိယာေတါကိုဆံုးမပါအံုးဘုရား
Post a Comment