Thursday, January 21, 2010

ေစာ္ကားမႈအေပၚ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ

အေမး။ ။အရွင္ဘုရား MessengerforBuddhist ဆိုက္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာကိုရစရာမရွိေအာင္ေျပာထားတာ စိတ္မေကာင္း စရာ ပါဘုရား၊ ဒီအတြက္ အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲဘုရား။
Dr.ဦးတင့္
မန္းစဖီးလ္၊အဂၤလန္

အေျဖ။ ။ ဒီ၀က္ဘ္ဆိုက္ကေတာ့ ယခုတေလာ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနတဲ့ ၀က္ဘ္ဆိုက္ပါပဲ၊ မေကာင္းတဲ့ဖက္က ေပၚျပဴလာျဖစ္တာ ကိုဆိုလိုတာပါ။ အျမင္ေျပာရရင္…၀က္ဘ္ဆိုက္ပိုင္ရွင္ဟာ ဗုဒၶအေၾကာင္းေတြကို အျပစ္ေျပာဖို႔အတြက္ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကို အေတာ္ေလ့လာထားပံုရပါတယ္။ သူ ဒီလိုေျပာတာဟာ အေၾကာင္းမဲ့မဟုတ္ဘူးလုိ႔ထင္ပါတယ္။ နာက်ည္းခ်က္တစ္ခုခုမ်ားရွိေနမလား လို႔ ေတြးမိပါတယ္။ မၾကာခင္ကမွ စာေရးသူ ထံ ၀င္လာတဲ့ေမးလ္တစ္ေစာင္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္းေဖၚျပထားပါတယ္။
(http://myanmartruthers.blogspot.com/
http://anti786.blogspot.com/
http://islamsucks.wordpress.com/feed/
http://www.badbuddhistblog.com/
အထက္ပါ ဘေလာ႔ဂ္ ၄ခုကို ဖ်က္ေပးပါက .. http://messengerforbuddhist.blogspot.com/ ဒီဘေလာ႔ဂ္ကို ဖ်က္ေပးပါမည္လို႔ု ဘေလာ႔ဂ္ပိုင္ရွင္က ေျပာပါတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကို ၾကည္ညိဳေလးစားေသာအားျဖင္႔ ကိုယ္တတ္နိုင္သည္႔ဘက္မွ ယဥ္ေက်းစြာျဖင္႔ ၀င္ေရာက္ ကူညီေပးၾကပါရန္ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါတယ္္။) …….
ဒီ အီးေမးလ္အရ မွန္တယ္ဆိုရင္ေတာ့…
ဘာျဖစ္လို႔ သူဟာ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ အျပစ္ေျပာရတာလဲ၊ သူ႔ရဲ႕နာက်ည္းခ်က္၊ မေက်နပ္ခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ထင္ရွား ေနပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာကို အျပစ္ေျပာလာရင္ ေျပာလာသူကို ဘယ္သူမွ မႀကိဳက္ၾကပါ။ ဒီလိုမွ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေစာ္ကားမႈ သက္သက္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ပါေစ…
ကမၻာမွာ ထင္ရွားတဲ့ ဘာသာႀကီးေလးဘာသာရွိပါတယ္။ သူ႔ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔သူခ်ည္းပါပဲ။ တစ္ဖက္နဲ႔တစ္ဖက္ အျပန္အလွန္အျပစ္ေျပာ ေနမယ္ဆိုရင္ ‘ဂ်ာေအး သူ႔အေမရိုက္’ ဆိုတဲ့သီခ်င္းလို ဘယ္ေတာ့မွ မဆံုးႏူိင္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာမို႔ အမွန္မေျပာလိုပါဘူး။ ဘုရားရွင္ ကလဲ သူ႔ရဲ႕တရားေတာ္မ်ားကုိ ဘယ္သူမဆို လြတ္ လပ္စြာေတြးေခၚခြင့္ ေ၀ဖန္ခြင့္ ေပးထားတာကိုု ကာလာမသုတ္ေတာ္မွာ အထင္ အရွား ေတြ႕ျမင္နုိင္ ပါတယ္။
အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ ဒီေစာ္ကားမႈအတြက္ ဘယ္လိုတံုျပန္မလဲလို႔ ေမးလာရင္ေတာ့ ခႏၱီ ပရမံတေပါ တိတိကၡာ သည္းခံျခင္းဟာ အျမတ္ဆံုးအက်င့္လုိ႔ ဆိုတဲ့အတုိင္း သည္းခံရံုမွတစ္ပါး အျခားလမ္းမရွိေတာ့………..

အယူ၀ါဒမ်ားစြာတို႔ရဲ႕ ဘာသာ၀င္တိုင္း က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစ

3 comments:

သီးခံတယ္ဆိုေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ တို႕က အရမ္း ျမင့္ ျမတ္ေနသူ မဟုတ္ေလေတာ့ ေစာ္ကားလြန္းတာ ကိုလက္ပိုက္ ၾကည့္ မေနနိုင္တာပါ၊ အမွန္တရားကို လူတိုင္းသိသင့္ ပါတယ္ ဘယ္ဟာမွားျပီး ဘယ္ဟာကမွန္တယ္ ဆိုတာ ကမာဘတ၀ွမ္း လံုးက ပညာရွင္ေတြ သိပါတယ္ဘုရား။

*မုဒိတာျဖင့္ဘေလာ့ဘ္ျခင္း*

(၁)
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔က ဂ်၀ါဟလာ ေနရူးႏွင့္ အမီတာ ဘာခ်န္တို႔ ေမြးရပ္ေျမ အလာဟဘဒ္ ၿမိဳ႕ကို ေက်ာ္ျဖတ္၍ ေကာသမၻီၿမိဳ႕ေဟာင္းဆီ အလည္အပတ္ ေရာက္ခဲ့ဖူးသည္။ ယခုတိုင္လည္း ေကာသမၻီ ခရိုင္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳ ေခၚေ၀ၚေနၾကဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ ေကာသမၻီ ၿမိဳ႕ေဟာင္းသည္ ၿမိဳ႕ပ်က္ၾကီး သဏၭာန္လည္း မရွိေတာ့။ ေတာင္ကုန္း မို႔မို႔ေလးမ်ားႏွင့္ ေဃာသိတာရံု ေက်ာင္းေနရာဟု ယူဆရေသာ ပရိ၀ုဏ္ အုတ္ရိုးအုတ္ေဘာင္မ်ားသာ ေတြ႔ရသည္။

ေဃာသိတာရံု ေက်ာင္းဆိုသည္က ေဃာသက သူေဌးၾကီး၏ ေကာင္းမႈျဖစ္သည္။ ေဃာသက သူေဌးၾကီးႏွင့္ ဆက္ကာ သူေဌးၾကီး၏ ေမြးစားသမီးေလး သာမာ၀တီကို သတိရလိုက္သည္။ သာမာ၀တီက ေနာက္တစ္ခ်ိန္တြင္ ေကာသမၻီတိုင္း အရွင္ ဥေတနဘုရင္၏ မိဖုရားတစ္ပါး ျဖစ္လာသည္။ သာမာ၀တီတြင္ မာဂ႑ီ အမည္ရွိ ၿပိဳင္ဘက္ မိဖုရားတစ္ပါးလည္း ရွိေနျပန္သည္။

သာမာ၀တီက ဗုဒၶအရွင္ကို ၾကည္ညိဳ ေလးျမတ္သမွ် မာဂ႑ီ အတြက္ေတာ့ ဗုဒၶဘုရားဆိုတာ ခါးေသာ အသီးၾကီးပင္ ျဖစ္သည္။ ၾကားလည္း ခါး၊ ျမင္လည္း ခါး၊ ေတြးလည္း ခါးေနေတာ့သည္။ ဗုဒၶအရွင္ကို ၾကည္ညိဳေသာ သာမာ၀တီကို အျပတ္ ရွင္းပစ္ခ်င္သလို ဗုဒၶ အရွင္ကိုလည္း ေကာသမၻီ အ၀န္းအ၀ိုင္းမွ လြင့္ထြက္သြား ေစခ်င္သည္။ သို႔ႏွင့္ ဗုဒၶအရွင္၏ ဆြမ္ခံလမ္း တစ္ေလ်ာက္တြင္ ဆဲနည္းေပါင္းစံုျဖင့္ ဆဲေရးသူမ်ား ေပၚေပါက္လာေအာင္ မာဂ႑ီက ဖန္တီးခဲ့သည္။ အကြက္က်က် ဆဲနည္း ဆယ္မ်ိဳး ရွိသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ေကာသမၻွီ ၿမိဳ႕ေဟာင္း တစ္ေနရာမွာ ရပ္ေနရင္း ထိုျမင္ကြင္းကို လမ္းေမွ်ာ္ ေငးခဲ့ဖူးေလသည္။ ရႈေလာ့။ ဗုဒၶအရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား စီတန္းလွည့္လည္ကာ ဆြမ္းခံၾကြလာၿပီ။ လမ္းေဘး ၀ဲယာမွာေတာ့ ဆဲေရးေနသူမ်ား။ ေအာ္ဟစ္ ေျခာက္လွန္႔ ေနသူမ်ား။ လက္သီး လက္ေမာင္းတန္း ယိမ္းထိုးေနသူမ်ား။ ရီေ၀ က်ိန္းစပ္ေသာ မ်က္လံုး အၾကည့္မ်ား။

သာမန္ ရဟန္းတစ္ပါးထက္ အရိယာအျဖစ္ ပိုလြန္ေသာ အာနႏၵာ မေထရ္သည္ပင္ တုန္လႈပ္ ေျခာက္ျခားသြားသည္။ အမွန္တကယ္ပင္ ေျခလွမ္း မွားစရာလည္း ေကာင္းလွသည္။ ကိုုယ့္ကို မလိုလားသူတို႔ ၾကားတြင္ ျဖတ္ေလွ်ာက္ရေသာ ၾကပ္တည္းမႈမ်ိဳးကို ၾကံဳဖူးေကာင္း ၾကံဳဖူးႏိုင္သည္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေနာက္ေက်ာ မလံုစရာ ေကာင္းလိုက္ပါသလဲ။

ဗုဒၶအရွင္ ၾကံဳေတြ႔ ေနရသည္က အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ ၀ိုင္းအံုဆူပူ ဆဲေရးမႈၾကီး ျဖစ္သည္။ ဆဲတတ္သူမ်ားႏွင့္ တစ္မနက္ခင္းလံုး သာမက (၇)ရက္တိုင္တိုင္ ျဖစ္သည္။ ပထမဆံုး ရင္ဆိုင္ ေတြ႔ရေသာ နံနက္ခင္းဆီက ဗုဒၶအရွင္ႏွင့္ အာနႏၵာ မေထရ္ျမတ္တို႔၏ ဆြမ္းခံလမ္းေပၚက ဒိုင္ယာေလာ့ဂ္ကို ဤသို႔ ၾကားလိုက္ရသည္။

သီးခံျခင္း .ခႏၲီ . ဟာ တရားကုိယ္အားျဖင္႔..အေဒါသ ေစတသိက္ ၊ ေမတၱာ လုိ႔ သေဘာေပါက္ထားပါတယ္။

သီတဂူ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႔ ေမတၱာပုိ႔ ထဲက တစ္ခု က ..

" ခႏၲီ ၏ ရန္ ေဒါသမာန္ .တြန္းလွန္နုိင္ပါေစ. "


ဘယ္သူ က ဘယ္လုိပင္ျပဳမူေစာ္ကားပါေစ..ေမတၱာမပ်က္ျခင္း.. သူ႔အက်ိဳးလုိလားတဲ႔ စိတ္ဓါတ္ေလး မပ်က္ျပားသြားျခင္း ကုိပဲ ခႏၲီ လုိ႔သေဘာက်မိပါတယ္..ဘုရား။


ႏြားပဲ.ေခြးပဲ.စသည္ ျဖင္႔ ဆဲေရးလာရင္ေတာ႔... ဘာမွ တုန္႔ျပန္စရာ မလုိ.လစ္လ်ဴရႈၾကရမယ္ ဆုိတဲ႔ နည္းဥပေဒ သ ရွိသလုိ၊

ဘုရား မေဟာ တာ ကုိ ဘုရာ ေဟာ ပါဟု ေျပာျခင္း.. ဘုရားမွာ မရွိတဲ႔ဂုဏ္ကုိ အရွိ ဟု ဆုိျခင္း.စသည္.(ဥပမာ. အရဟံ..ကိေလသာ ျမဴမွ မရွိတဲ႔ ျမတ္စြာ ဘုရာ းကုိ..ကိေလသာ ၾကြယ္၀ေသာ ေဂါတာမ ဟု .. http://messengerforbuddhist.blogspot.com က ေဖၚျပျခင္း) ဟာ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ပုတ္ေခတ္ေစာ္ကား ျခင္း သာ ျဖစ္ပါတယ္။


ဆဲေရးျခင္း ကုိ မည္သုိ႔မွ တုန္႔ျပန္ရန္မလုိ လစ္လ်ဴရႈျခင္းဟာ မွန္ကန္ေသာ္လဲ ဘဲ..

ကိေလသာကင္းတဲ႔ ဘုရားကုိ ကိေလသာထူေျပာတဲ႔ ဘုရားရွင္အျဖစ္ ဆုိေနျခင္းဟာ ..စြပ္စြဲပုတ္ခတ္ျခင္း၊ ေစာ္ကား ျခင္း သာ ျဖစ္တယ္ ဟု နားလည္မိပါတယ္ ဘုရား။


ဒီဃနိကာယ္ပါဠိေတာ္. . မဟာပရိနိဗၺာန သုတ္ တြင္. သာသနာအရွည္တည္တံ႔ေစရန္. ႔ပရိတ္သတ္ေလးပါး အား အားကုိးပံု၊ စိတ္ခ်ယံုၾကည္ထားပံု ။ ျဗဟၼဇာလ သုတ္ေတာ္ပါ စြပ္စြဲေစာ္ကားလာရင္ မည္သုိ႔မည္ပံု ျပဳမူေဆာင္ရြက္ရမည္ ဟု သြန္သင္ညႊန္ၾကားခ်က္ မ်ားရွိပါတယ္။

ထုိညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကား......



ဓမၼပဒပါဠိေတာ္ လာ

" ခႏၲီ ပရမံ တေပါ တိတိကၡာ "

ဂါထာ အဆံုးအမ နဲ႔ ၀ိေရာဓိ ျဖစ္သည္မဟုတ္.


မည္သုိ႔ပင္ ေစာ္ကားပုတ္ခတ္လာပါေစ..စြပ္စြဲပုတ္ခတ္လာသူကုိ


ူသူ႔အက်ိဳးလုိလားေသာစိတ္ထားျဖင္႔ ေဒါသမဖက္ ေမတၱာသက္သက္ ျဖင္႔ ထုိက္သင္႔သလုိ အေရးယူေဆာင္ရြက္ ရမည္ ဟု ျမတ္ဘုရား ဆံုးမထားသည္ဟု နွစ္ျခိဳက္ သေဘာက် မိပါတယ္ ဘုရား။


ရုိေသေလးျမတ္စြာျဖင္႔
ကုမာရ

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More