စိေတၱေန နီယတိ ေလာေကာ....ေလာကဟုဆိုအပ္ေသာ သတၱ၀ါမ်ားကုိ စိတ္တရားက ဦးေဆာင္ေနပါသည္……. ေလာကလူသားမ်ားအားလံုးသည္ စိတ္ကခိုင္းေစရာသုိ႔၊ စိတ္၏ဆြဲေခၚရာသုိ႔ လိုက္ပါေနၾကရေပသည္၊ မိမိအား ေကာင္းသည့္ဘက္သုိ႔ စိတ္က ဆြဲေခၚေသာအခါ အေကာင္းဘက္သုိ႔ေရာက္သြားသကဲ့သုိ႔ အဆိုးဘက္သုိ႔ ဆြဲေခၚလွ်င္လည္း အဆိုးဘက္သုိ႔ ေရာက္သြားရေပသည္၊ ဤသို႔ မိမိအား ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္သုိ႔ ဆြဲေခၚခံရသည္မ်ားအနက္ အေကာင္းဘက္သုိ႔ ဆြဲေခၚသည္ကနည္းၿပီး အဆိုးဘက္သုိ႔ ဆြဲေခၚသည္က မ်ားလွပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အလံုးစံုသိေတာ္မူေသာ ျမတ္ဗုဒၶက ပါပ့ါ သၼႎ ရမတိ မေနာ ဟု ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္ မဟုတ္ပါေလာ။
အရည္အေသြးက်ေနေသာ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးသည္ တန္ဖိုးနည္းပါးလြန္းလွသကဲ့သုိ႔ စိတ္ထားညံ့ဖ်င္းမႈ၊ကိုယ္ခ်င္းစာနာ တရားနည္းပါးမႈ၊ ေခါင္းပါးေသာ သနားၾကင္နာမႈ၊ ကိုယ့္ထက္သာမနာလိုမႈ၊ ၀န္တိုမႈ၊ ျငဴစူေစာင္းေျမာင္းမႈ၊ ပူပန္မႈ၊ပ်ံ႕လြင့္မႈ၊ အမွန္တရားကိုယံုမွားသံသယျဖစ္မႈ စသည့္ အရည္အေသြးညံ့ဖ်င္းေသာ စိတ္ထားပိုင္ရွင္တို႔သည္လည္း တန္ဖိုးနည္းလြန္းလွေပသည္၊ ေလာကတြင္ “စိတ္ထားတတ္က ျမတ္၏” ဟူသည့္အတိုင္း စိတ္ထားတတ္ရန္ အလြန္အေရးႀကီးလွေပသည္၊ စိတ္အေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာနားလည္ေတာ္မူၾကေသာ ေရွးသူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား၏ စံႏႈန္းကို မမီနိုင္ေသာ္လည္း ထိုသူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ားကဲ့သုိ႔ ရာႏႈန္းျပည့္ မဟုတ္ေတာင္မွ စြမ္းနို္င္သမွ် အတုယူကာ က်င့္သံုးၾကရေပမည္။
လူဆိုသည္မွာ အခက္သား၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဆင္ေျပေအာင္ ေနရမည့္အစား သူတစ္ပါး၏ အေျခအေနကို မသိပါဘဲႏွင့္ တစ္ဖက္သားကို အျပစ္ေျပာရန္သာ အားနည္းခ်က္ကို ေစာင့္ေနၾကေပသည္။ စာေရးသူသည္ ယခုေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္သည္ဟု ဆိုရမည့္ အင္တာနက္ ကို သာသနာအတြက္ အထိုက္အေလ်ာက္ အသံုးခ်ျဖစ္ခဲ့ေပသည္၊ အသံုခ်နိုင္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားခဲ့ရေပသည္၊ ႀကိဳးစားခဲ့သည့္အတိုင္းလည္း အသင့္အတင့္ ေအာင္ျမင္မႈေလးေတြ ရရွိခဲ့သည္ဟု ဆိုရေပမည္၊ ေရးသားၿပီးခဲ့ေသာ ဘာသာေရးေဆာင္းပါး ဓမၼရသေဆာင္းပါးမ်ားကို အင္တာနက္ ဘေလာ့ဂ္တြင္ မၾကာခဏဆိုသကဲ့သုိ႔ ပို႔စ္မ်ားကို တင္နိုင္ခဲ့သည့္အျပင္ ဘေလာ့ဂ္ကိုလည္း update မၾကာၾကာလုပ္နိုင္သည့္ အတြက္ ကမၻာ့နိုင္ငံအသီးသီးက စာဖတ္သူမ်ား ၀င္ေရာက္ဖတ္ရႈေနၾကေၾကာင္းကုိ google.analytics.com တြင္ မိမိ Account ျဖင့္ registeration ျပဳလုပ္ၿပီးၾကည့္ရႈလွ်င္္ သိရွိနိုင္ေပသည္။
အင္တာနက္အေၾကာင္းကို အရင္းက်က်မသိ၊ သူတစ္ပါးသံုးသည္ကိုလည္း မရႈစိမ့္သည့္သေဘာျဖင့္ “အင္တာနက္ဆိုတာ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္လားလားမွ် မပတ္သက္၊ မေကာင္းသည့္အရာမ်ား ရွိေနတဲ့အတြက္ ရဟန္းမ်ား အင္တာနက္ကို မၾကည့္သင့္” ဟု လူမ်ားသာမက အခ်ဳိ႕ေသာရဟန္းမ်ားကပါ အျပစ္ျမင္ကာ ေျပာဆိုေနၾကေပသည္၊ လူ႔၀န္းက်င္တြင္ လူသားမ်ား ေလွ်ာက္လွမ္းနိုင္သည့္ အေကာင္း/အဆိုး လမ္းမ်ဳိးစံုရွိသည့္အနက္ မွန္ကန္ေသာ လမ္းေၾကာင္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းရန္သာျဖစ္သည္၊ အင္တာနက္တြင္ ေလွ်ာက္လွမ္းနိုင္သည့္ လမ္းမ်ားစြာရွိသည့္အနက္ မိမိေလွ်ာက္လွမ္းရမည့္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကန္ေရးသာ အဓိကျဖစ္ေပသည္။
တစ္ခါက “ ကိုယ္ေတာ္တို႔……ဘာသာစကားကၽြမ္းက်င္ေအာင္ ေလ့လာထားရမယ္၊ ဘာသာစကား ၊စာေပမ်ား တတ္ကၽြမ္းထားမွသာ အင္တာနက္ကို အသံုးျပဳၿပီး ကမၻာကို သာသနာျပဳနိုင္ၾကမွာျဖစ္တယ္၊ နိုင္ငံတကာကုိ သြားၿပီး သာသနာျပဳရတာ ေလယဥ္ခေတြလည္းကုန္၊ သြားလာရတဲ့အခ်ိန္ေတြလည္းကုန္တယ္၊ အခုေတာ့ အင္တာနက္သံုးတတ္ၿပီဆိုလွ်င္ ဟိုဟိုဒီဒီသြားစရာမလိုေတာ့၊ အခန္းထဲကေန ကမၻာပတ္ကာ အခိ်န္တိုအတြင္း သာသနာျပဳနိုင္ၾကၿပီ” ဟု သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး၏ မိန္႔မွာေတာ္မူခ်က္ကို ေထာက္ရႈလွ်က္ ဘုန္းႀကီးႏွင့္အင္တာနက္ အျမင္ခက္ေနသူ ယေန႔ေခတ္ လူသားမ်ားအတြက္ အလ်ဥ္းသင့္၍ တင္ျပေပးလိုက္ရပါသည္။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ လူဆိုသည္မွာ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ေနရသူမ်ားျဖစ္၍ ပတ္၀န္းက်င္၏ တိုက္ခိုက္မႈ ေလာကဓံတရားမွာ အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ ရွိေခ်မည္၊ ထိုတိုက္ခိုက္မႈကို မွန္သည္မွားသည္ဟု တုံ႔ျပန္မႈမေပးဘဲ္ “သူတို႔ မသိလို႔ ေျပာၾကတာပဲေလ အခ်ိန္တန္ရင္ သိလာပါလိမ့္မယ္” ဟု နားလည္ခြင့္လြတ္ေပးခဲ့ပါသည္။ ထို႔အတူ လူသားအားလံုးသည္ မိမိစိတ္ကို ေကာင္းသည့္ဘက္တြင္ ထားနိုင္ေအာင္ အထူးႀကိဳးစားရေပမည္။
ေျပာလိုသည္မွာ ဆန္႔က်င့္ဘက္ ျပဳလာေသာ သူမ်ားကို မည္သို႔မည္ပံု ေ၀ဖန္ေရးျပဳလုပ္ေနမည့္အစား ကိုယ့္စိတ္ကိုကိုယ္ ေ၀ဖန္ေရး မျပတ္လုပ္ေပးမည္ဆိုပါက ေကာင္းေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခု ျဖစ္လိမ့္မည္ ဟုထင္ပါသည္။
ထိုအေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ယခုေခတ္လူငယ္လူရြယ္အသီးသီးတို႔ လိုက္နာအတုယူနိုင္ရန္အတြက္ ဘုရားရွင္လက္ေတာ္က အေျခအေနေလးတစ္ခုကို တင္ျပလိုပါသည္။
တစ္ခါက ျမတ္ဗုဒၶ၏ လက္ယာေတာ္ရံျဖစ္သည့္ အရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္လက္၀ဲေတာ္ရံ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ မဟာေထရ္ျမတ္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံတြင္ ခြင့္ပန္ ေလွ်ာက္ထားၾကၿပီး ေဒသစာရီလွည့္လည္ ၾကြေတာ္မူခဲ့ၾကပါသည္။ ထိုတြင္ အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ေနာက္ပါးက လိုက္ေတာ္မူၾကေသာ သံယာအေရအတြက္ အလြန္မ်ားသည့္ ျမင္ကြင္းကို ေတြ႕ျမင္ရေသာ ရဟန္းတစ္ပါးက မနာလို စိတ္မ်ား ျဖစ္၍ ေနပါေတာ့သည္၊ သို႔ႏွင့္ ေဒသစာရီၾကြခ်ီမႈကို အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေစရန္ ထိုရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ လာေရာက္ၿပီး အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ သကၤန္းအစြန္းႏွင့္ မေတာ္တဆ ထိသြားသည္ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး အရွင္သာရိပုတၱရာအား ထိခိုက္နစ္နာေစရန္ စြပ္စြဲေလွ်ာက္ထားေလေတာ့သည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုအျဖစ္မွန္အလံုးစံုကို သိေတာ္မူေသာ္လည္း ျပႆနာေျဖရွင္းသြားေစရန္ ရည္ရြယ္လွ်က္ ေဒသစာရီခရီးၾကြခ်ီေတာ္မူေသာ အရွင္သာရိပုတၱအား လိုက္လံ၍ ေခၚေဆာင္ေစခဲ့ပါသည္၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုအေၾကာင္းကို ေမးေသာအခါ အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ေျဖၾကားခ်က္ကား…..
ကာယဂတာသတိမထင္ေသာ သူျဖစ္ခဲ့လွ်င္ သီတင္းသံုးေဖၚအား ကိုယ္ေစာင္းတိုက္သြားေသာ္လည္း ျပန္လည္ေတာင္းပန္ျခင္း မရွိဟူသည္ကား ျဖစ္နိုင္ဖြယ္ရာရွိပါသည္၊ တပည့္ေတာ္သည္ တပည့္ေတာ္၏ ရုပ္အေပါင္းကို ေျမႀကီး သဖြယ္ ႏွလံုးသြင္းပါသည္ဘုရား ဟု ေလွ်ာက္ထားပါသည္၊ ဆိုလိုသည္မွာ…….
ေျမႀကီးေပၚတြင္ စင္ၾကယ္သည္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆုပ္ဖြယ္ရာမ်ားပါ မက်န္ တံေတြး ၊ ႏွံ႕၊ ေသြးသလိပ္၊ ေျပပုပ္ ၊က်င္ႀကီးက်င္ငယ္၊ စသည့္ မေကာင္းသည့္ အညစ္အေၾကးမ်ားကုိ ပစ္ခ်ၾကပါသည္၊ ထိုသုိ႔ ပစ္ခ်ခံရပါေသာ္လည္း ေျမႀကီးသည္ ညည္းျငဴျခင္း၊ စက္ဆုပ္ျခင္းမ်ား မရွိ၊ လက္ခံေနေပသည္၊ ထို႔အတူ တပည့္ေတာ္သည္ မိမိကုိယ္ကုိ ေျမႀကီးကဲ့သုိ႔ သေဘာထားပါသည္ဘုရား၊ လူမ်ားက ေကာင္းေသာအရာကို ေျပာလာသည္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းေသာအရာကို ေျပာလာသည္ျဖစ္ေစ ေျမႀကီးကဲ့သုိ႔ သည္းခံေနပါသည္ဘုရား။
ထိုအခ်က္ကို ရႈျမင္၍ အေကာင္းျမင္၀ါဒျဖင့္ ေျပာလာေသာ္ ေျမာက္ၾကြမႈမရွိေစဘဲ္ အဆိုးျမင္၀ါဒျဖင့္ ေျပာဆုိလာေသာအခါတြင္လည္း စြမ္းအားရွိသမွ် သည္းခံမႈေပးရမည္ျဖစ္ေပသည္။
ဒုတိယအခ်က္ စိတ္အေနအထားမွာ….
အညစ္အေၾကးမ်ားကုိ ေရထဲသုိ႔ ပစ္ခ်ၾကေသာအခါ ေရသည္ အညစ္အေၾကးမ်ား လာပစ္ခ်ေသာ္လည္း မည္သုိ႔မွ် ညည္းျငဴျခင္း၊ စက္ဆုပ္ျခင္း မရွိေပ၊ တပည့္ေတာ္၏ စိတ္သည္လည္း ထိုေရဥပမာကဲ့သုိ႔ သေဘာထားပါသည္ဘုရား။
တတိယအခ်က္ စိတ္အေနအထားမွာ……..
ေလာကရွိ ေလသည္ ေကာင္းေသာအရာကို တိုက္ခတ္ရသကဲ့သုိ႔ အညစ္အေၾကးမ်ားကိုလည္း တိုက္ခတ္ရေပသည္၊ ထိုသို႔တိုက္ခတ္ ေပးရစဥ္ ေလသည္ အေကာင္းကို တိုက္ခတ္္႐၍ ေမြ႕ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပိုက္မႈ မရွိသည့္အျပင္ အညစ္အေၾကးကို တိုက္ခိုက္ရ၍လည္း ညည္းျငဴျခင္း၊စက္ရႈပ္ျခင္း အလ်င္းမရွိေပ၊ ထို႔အတူ ပတ္၀န္းက်င္မွ မည္သို႔ပင္ ေျပာဆိုေစလာေစကာမူ မည္သုိ႔မွ် တံု႔ျပန္ျခင္းအလ်င္းမရွိဘဲ၊ တပည့္ေတာ္စိတ္ကို ေလဥပမာကဲ့သုိ႔ သေဘာထားေနပါသည္ဘုရား။
စတုတၳအခ်က္ စိတ္အေနအထားမွာ………
မီးသည္ ညစ္ေပေသာ အမႈိက္သရိုက္မ်ားကို ေလာင္ကၽြမ္းေပးရသကဲ့သုိ႔ တစ္ျခားအရာမ်ဳိးစံုကုိလည္း ေလာင္ကၽြမ္းေပးရပါသည္၊ ထိုသုိ႔ ေလာင္ကၽြမ္းေပးရစဥ္ မီးသည္ အေကာင္းကို ေလာင္ကၽြမ္းရ၍ ေမြ႔ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပိုက္မႈ မရွိေပ၊ ညစ္ေပသည့္အမိႈက္မ်ားကို ေလာင္ကၽြမ္းေပးရ၍လည္း ညည္းျငဴျခင္း ၊ စက္ဆုပ္ျခင္း အလ်င္း မရွိေပ၊ ထို႔အတူ တပည့္၏ စိတ္သည္လည္း ပတ္၀န္းက်င္မွ မည္သို႔ပင္ ေျပာဆိုလာေစကာမူ မည္သုိ႔မွ် ေမြ႕ေလ်ာ္မႈ ၊ညည္းျငဴမႈ၊စက္ဆုပ္မႈ မရွိဘဲ မီးကဲ့သုိ႔ စိတ္သေဘာထားေနပါသည္ဘုရား။
ပဥၥမအခ်က္ စိတ္အေနအထားမွာ……
ေျခသုတ္သည့္ပုဆိုး (အပိုင္း)သည္ လူအမ်ား၏ ေျခတြင္ေပက်န္ေနသည့္ အညစ္အေၾကးမ်ားကုိ စင္ၾကယ္ေစရန္ သူ႔အေပၚ တက္ေရာက္ အနင္းခံ၍ လူတိုင္း၏ ေျခသုတ္ျခင္းကို ခံရေပသည္၊ ထိုသုိ႔ ေျခအသုတ္ခံရေသာ္လည္း ေျခသုတ္ပုဆိုး(အပိုင္း)မွာမူ စိတ္ပ်က္ျခင္း၊ အားငယ္ျခင္း၊ ခံျပင္းျခင္း၊ အညိဳးမေျပေတးမွတ္ျခင္း၊ ညည္းျငဴျခင္း၊ စက္ဆုပ္ျခင္း အလ်င္းမရွိေပ၊ ထို႔အတူ တပည့္ေတာ္၏ စိတ္သည္လည္း ပတ္၀န္းက်င္မွ မည္သို႔ပင္ ေျပာဆိုပုတ္ခတ္လာေစကာမူ အဆိုးအေကာင္းကုိ မည္သို႔မွ် တုန္႔ျပန္မႈမရွိဘဲ ေျခသုတ္ပုဆိုးကဲ့သုိ႔ သေဘာထားေနပါသည္ဘုရား။
ဆ႒မအခ်က္စိတ္အေနအထားမွာ…….
ဇာတ္နိမ့္သည့္ စ႑ာလအမ်ဳိးသားငယ္၊အမ်ဳိးသမီးငယ္ကဲ့သုိ႔ သေဘာထားရပါသည္ဘုရား……..
ယခင္က အိႏၵိယ နိုင္ငံတြင္ ဇာတ္နိမ့္ ဇာတ္ျမင့္ကို အလြန္ခဲြျခားၾကသည္၊ ဇာတ္နိမ့္သည့္ စ႑ာလအမ်ဳိးက ဇာတ္ျမင့္သည့္ ျဗာဟၼဏအမ်ဳိး၏ ခႏၶာကိုယ္ကို မထိရေပ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဇာတ္နိမ့္သူက ဇာတ္ျမင့္သူတို႔၏ ရြာကုိ၀င္လွ်င္ တုတ္ေခ်ာင္းငယ္တစ္ခုျဖင့္ ရိုက္ခတ္တီးသြားရပါသည္၊ အေၾကာင္း္ကား ဇာတ္ျမင့္သူ ျဗဟၼဏအမ်ဳိးမ်ား၏ အသားကို ထိမိမည္စိုးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဇာတ္နိမ့္မ်ားျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ သင္တို႔အား ထိမိမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ငါတို႔ကို ေရွာင္ၾကဥ္ၾကပါ ဟု ဇာတ္နိမ့္သူမ်ားက မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ္ခ်၍ အသိေပးကာ ရြာထဲ၀င္ရေပသည္၊ ထိုဇာတ္နိမ့္သူမ်ားသည္ မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ္ခ်သကဲ့သုိ႔ တပည့္ေတာ္၏စိတ္ကိုလည္း ႏွိမ္ခ်ထားပါသည္ဘုရား………တဲ့။
(အရွင္သာရပုတၱရာ၏ဂုဏ္အဆင့္အတန္းကား သာသနာတြင္ ျမတ္စြာဘုရားၿပီးလွ်င္ သူပဲျဖစ္ေခ်၏ ဤမွ်ေလာက္ အဆင့္အတန္းျမင့္မားသာလြန္ပါေသာ္လည္း စ႑ာလအမ်ဳိးကဲ့သုိ႔ ႏွိမ္ခ်ေသာ စိတ္ေနစိတ္ထားျဖင့္ လူမ်ားအေပၚ တြင္ ဆက္ဆံမည္ဆိုသည္မွာ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းလိုက္ပါဘိေတာ့သည္၊ ေလာကတြင္ ပစၥည္းဂုဏ္ေငြဂုဏ္ေမာက္ကာ မိမိထက္္ သာသူမရွိ ဟု ဘ၀င္အျမင့္ႀကီးျမင့္ကာ လူမ်က္ႏွာကုိမၾကည့္ ေငြမ်က္ႏွာသာ ၾကည့္ၾကသည့္ လြန္ကဲသည့္ ဘ၀င္ျမင့္မႈမ်ဳိးျဖင့္ ဘ၀င္ျမင့္ကာ ေနၾကသူအခ်ဳိ႕ သတိထားစရာပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။)
သတၱမအခ်က္စိတ္အေနအထားမွာ….
ခ်ဳိက်ဳိးေနသည့္ ႏြားသည္ မည္သည့္တိရစၦာန္ျဖစ္ေစ ေစာ္ကားလာပါေသာ္လည္း မေ၀ွ႕ဘဲ ယဥ္ေက်းႏူးညံ့ေနေပသည္။ ထို႔အတူ တပည့္ေတာ္၏ စိတ္ထားသည္လည္း ခ်ဳိက်ဳိးေနသည့္ ႏြားကဲ့သုိ႔ စိတ္ကို ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားေအာင္ ထားေနပါသည္ဘုရား……။
အ႒မအခ်က္စိတ္အေနအထားမွာ……
ေရခ်ဳိးကာ ဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ထားေသာ လူပ်ဳိ အပ်ဳိေလးမ်ားသည္ သူတို႔၏ လည္ပင္းတြင္ ေခြးေသေကာင္ပုပ္ ေျမြေသေကာင္ပုပ္မ်ားကို ဆြဲထားမည္ဆိုလွ်င္ စက္ဆုပ္ရြံ႕ရွာဖြယ္ရာ ထင္ေပလိမ့္မည္ဘုရား။ ထို႔အတူ တပည့္ေတာ္၏ ခႏၶာကိုယ္ကိုလည္း စက္ဆုပ္ရြ႕ံရွာဖြယ္ သေဘာထားေနပါသည္ဘုရား။
န၀မအခ်က္စိတ္အေနအထားမွာ…….
အေပါက္မ်ားစြာမွ ယိုစီးက်ေနသည့္ အမဲဆီအိုး ထမ္းရြက္ထားရေသာ သူသက့ဲသုိ႔ တပည့္ေတာ္လည္း ကိုယ္ကိုယ္ကုိ ေဆာင္ရြက္ေနရပါသည္ဘုရား……….ဟု အခ်က္(၉)ခ်က္ကို အရွင္သာရိပုတၱရာသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါသည္။
ထိုသုိ႔ စိတ္သေဘာထားပံုကို ေလွ်ာက္တင္လိုက္ေသာအခါ စြပ္စြဲေသာရဟန္းသည္ စိတ္ႏွလံုးမသာယာျဖစ္ကာ ပူေလာင္လွသျဖင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာအား ခ်က္ျခင္းပင္ ကန္ေတာ့ကာ ေတာင္းပန္္ေလွ်ာက္ထားလိုက္ပါသည္၊ ထိုအခါ အရွင္သာရိပုတၱရာက သည္းခံပါေၾကာင္း ျပန္ေျပာၿပီးလွ်င္ သူအားလည္း သည္းခံပါရန္ စြပ္စြဲေသာ ရဟန္းအား ထပ္မံ၍ ေတာင္းပန္လိုက္ပါေသးသည္၊ ဤေနရာ၌ အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ စိတ္ေနစိတ္ထားကား အတုယူ လိုက္နာစရာေကာင္းလြန္းလွပါသည္၊ သူ၏ စိတ္ေနစိတ္ထားကို အျပည့္အ၀ မလိုက္နိုင္ေတာင္မွ စြမ္းနိုင္သမွ် အတုယူကာ လိုက္နာသင့္ၾကေပသည္၊ သာမန္အထင္ႀကီးမႈျဖစ္သည့္ မာနတရားကို မပယ္နုိင္ေစကာမူ လြန္ကဲေသာ အထင္ႀကီးမႈ၊ဘ၀င္ျမင့္မႈ အတိမာနမ်ဳိးကုိေတာ့ ပယ္သင့္လွေပသည္။
ထိုသုိ႔ သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား၏ စိတ္ေနသေဘာထားမ်ားကို တစ္ရာပံု၍ တစ္ပံု၏တစ္၀က္မွ် လိုက္နာက်င့္သံုးနို္င္ၾကမည္ဆိုပါလွ်င္ စိတ္အေနအထား တတ္ၿပီး ေမာင္ယဥ္ေက်း မယ္ယဥ္ေက်းမ်ား ျဖစ္လာနုိင္ပါေၾကာင္းႏွင့္ ျဖစ္လာနုိင္ပါေစဟုလည္း ဆႏၵျပဳရင္း…………။
Thursday, July 24, 2008
စိတ္ထားျမင့္ျမတ္ၾကပါေစ
Posted in: ေဆာင္းပါး
1 comments:
ဂြတ္ရွယ္..ဘေႏၱ။
ဆရာေတာ္ က်န္းမာခ်မ္းသာစြာနဲ႔ ဆထက္တုိးသာသနာျပဳ စြမ္းေဆာင္နုိင္ပါေစဘုရား။
အင္တာနက္ ဆုိတာ ဘုန္းၾကီးရဟန္းနဲ႔လားလားမွ် မဆုိင္ဆုိသူမ်ား နည္းသထက္နဲ ..လာပါေစ..
သာသနာေတာ္ၾကီးလည္း ေနလုိ လ လုိ ထြန္းေတာက္နုိင္ပါေစဘုရား။
Post a Comment