ေကာင္းေသာည ျဖစ္ပါေစ
ေလာကတြင္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ေတြ႕ဆံုၾကသည့္အခါတြင္ျဖစ္ေစ ခြဲခြာၾကသည့္အခါတြင္ျဖစ္ေစ ေကာင္းေသာ နံနက္ခင္းပါ၊ ေကာင္းေသာ ေန႔လည္ပါ၊ ေကာင္းေသာ ညေနခင္းပါ၊ ေကာင္းေသာ ညပါ၊ ဟု အခ်ိန္ကာလအေပၚမူတည္၍ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္မွာ ေလာကဓမၼတာသေဘာျဖစ္ပါသည္။
ထိုကဲ့သုိ႔ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည့္အတိုင္း လူသားတို႔၏ ဘ၀အတြက္ ေကာင္းေသာအခ်ိန္မ်ားကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရပါသလား၊ ေကာင္းေသာအခ်ိန္ကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္ဟု ဆိုရာ၀ယ္ ဘ၀တြင္အရာရာ ျပည့္စံုစြာျဖင့္ ျဖတ္သန္းျခင္းကုိ ေကာင္းေသာျဖတ္သန္းျခင္းဟုေခၚတာလား၊ ခ်စ္ေသာသူႏွင့္တူႏွစ္ကိုယ္ ၾကည္ႏူးမႈျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္ေစသည္ကိုပဲ ေခၚဆိုရမည္ေလာ၊ လိုခ်င္သည့္အရာမ်ား စိတ္တိုင္းက်ရလာသည့္အတြက္ ၀မ္းပမ္းတသာ အခ်ိန္ကုန္လြန္ေစသည္ကုိ ေခၚဆိုရမည္ေလာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ စိတ္ေက်နပ္ဖြယ္ရာ အေတြးေလးမ်ားျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္လြန္ေစသည္ကို ေခၚဆိုရမည္ေလာ၊ ေဆြမ်ဳိးသားသမီးအသိုင္း၀ိုင္းျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ အခ်ိန္ ကုန္လြန္မႈမ်ားႏွင့္ ခရီးသြားလည္ပတ္ျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္လြန္ေစသည္ကို ေခၚဆိုရမည္ေလာ၊ ေလာေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္…..ေတြးေတာစရာျဖစ္ေန သည္။
ေလာကလူသားမ်ားသည္ ေမြးလာကတညး္က ယခုအခ်ိန္အထိ ညေပါင္းမ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္။ တစ္ႏွစ္တြင္ (၃၆၅)ရက္ရွိ၍ ညေပါင္း(၃၆၅)ညကို ျဖတ္သန္းခဲ့ရေခ်ၿပီ၊ ၁၀ ႏွစ္ဆိုလွ်င္ ညေပါင္း (၃၆၅၀)ညကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေလၿပီ။ ထုိျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ညမ်ားတြင္ ေကာင္းေသာညသည္ မည္မွ် ရွိခ့ဲပါသနည္း၊ ေကာင္းေသာညကို ေရတြက္နိုင္ရန္ ထိုေကာင္းေသာညသည္ မည္သည့္ညမ်ဳိး ျဖစ္ပါသနည္း၊ ေကာင္းသည္ကို မည္သည့္ စံႏႈန္းျဖင့္ သတ္မွတ္ရပါမည္နည္း။
ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္အခါက ဘ၀ေကာင္းကုိ ရရွိခဲ့ေသာ ဘုရင္အဇာတသတ္သည္ တန္ဖိုးရွိေသာ ဘ၀ေကာင္းကိုရရွိခဲ့ပါ ေသာ္လည္း အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးရွိစြာ အသံုးမခ်ခဲ့ေပ၊ ဆရာေပါင္းမွား၍ ဖခင္အားသတ္ၿပီး နန္းတက္သည္အထိ မိုက္တြင္းနက္ခဲ့ေပသည္၊ ထို႔အတူ ယေန႔ေခတ္လူငယ္လူရြယ္မ်ားသည္ တန္ဖိုးရွိေသာ လူ႕ဘ၀ကို မေကာင္းေသာ အျပဳအမူ ၊ အေျပာအဆို၊ အေနအထိုင္တို႔ျဖင့္ တန္ဖိုးမဲ့ေအာင္ မလုပ္မိၾကပါေစႏွင့္၊ လူ႔ဘ၀တိုေတာင္းလွသည့္အခ်ိန္ေလးအတြင္း လိုခ်င္မႈအားၾကီး၍ မရရေအာင္ မတရားေသာနည္းျဖင့္ ရွာေဖြယူျခင္း(၀ိသမေလာဘ)၊ လိုခ်င္တာမရ၍ အလိုမက်ျဖစ္ကာ ႀကမ္းတမ္းေသာေဒါသျဖင့္ မိဘဆရာသမားညီအစ္ကုိေမာင္ႏွမအေပၚတြင္ ထင္တိုင္းႀကဲကာ ရမ္းကားျခင္းစသည့္ အက်ည္းတန္ေသာ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ဘ၀တြင္ တန္ဖိုးရွိေသာအခ်ိန္မ်ားကုိ ၿဖဳန္းတီးပစ္ရာေရာက္ေနပါသည္။
လူသား၀န္းက်င္တြင္ မိသားစု စား၀တ္ေနေရး ေျပလည္ေစရန္ နည္းမ်ဳိးစံုတို႔ျဖင့္ ရွာေဖြေနၾကသည္ျဖစ္ရာ မဲညစ္သည့္စိတ္ႏွင့္ ရွာေဖြျခင္းျဖင့္ အခ်ိန္ကို မကုန္လြန္ေစဘဲ၊ စိတ္ကိုျပဳျပင္ကာ ႏူးညံ့ေသာစိတ္ျဖင့္ ရွာေဖြၾကရပါမည္၊ မည္သည့္အေၾကာင္းပင္ျဖစ္ေစ စိတ္ႏွလံုးႏူးညံ့စြာျဖင့္ ျပဳမူေျပာဆိုဆက္ဆံၾကမည္ဆိုပါက အလုပ္လုပ္ရင္း ကုုသုိလ္မ်ားရယူနိုင္သည့္အျပင္ ဘ၀ေနာင္ခါအတြက္လည္း အားကုိးစရာမ်ား ပါသြားနိုင္ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္၊ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ တန္ဖိုးရွိေသာအခ်ိန္မ်ားကုိ တန္ဖိုးရွိစြာ အက်ဳိးရွိရွိကုန္လြန္ေစဖို႔ အလြန္ပဲအေရးႀကီးလွသည္၊ သို႔မဟုတ္ပါက အခ်ိန္သည္ လူကိုမေစာင့္ ဟူသည့္အတိုင္း တိုေတာင္းလွေသာ ဘ၀တစ္ခုကုိ မၾကာမီ ကုန္လြန္သြားေတာ့မည္။ ဘ၀တစ္ခု မဆိတ္သုဥ္းမီ ဘ၀တြင္ အဓိပၸါယ္ရွိရွိ ေနထိုင္ေျပာဆို က်င့္သံုးတတ္ရန္အေရးႀကီးေပသည္၊ သို႔မွသာ ဘ၀၏ တန္ဖိုးရွိသည့္အခ်ိန္မ်ားကို ေကာင္းစြာ ျဖတ္သန္းနိုင္ေပမည္။
ဤတြင္ ေကာင္းေသာည၏ စံႏႈန္းသတ္မွတ္မႈအတြက္ တိက်ေသာအေျဖရရွိနိုင္ရန္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ဟိုဟိုဒီဒီ ရွာေဖြေမႊေနာက္မိရာ မဇၥ်ိမနိကာယ္ ဥပရိပ႑ာသပါဠိေတာ္ ၀ိဘဂၤ၀ဂ္ ဘေဒၵကရတၱသုတ္၌ ေတြ႕ရပါသည္။ ဘေဒၵကရတၱ ဆိုသည္မွာ (ဘဒၵ = ေကာင္းေသာ၊ ဧက ရတၱ=ညစ္တစ္ည) ေကာင္းေသာ ညတစ္ည ျဖစ္ပါသည္။
ျဖစ္ခဲ့ၿပီးေသာ အေၾကာင္းအရာတို႔သည္ လြန္ေျမာက္ခဲ့ၿပီျဖစ္သျဖင့္ ျဖစ္ၿပီးသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ျပန္လည္ေတြးမည္ဆိုလွ်င္ ထိုေတြးမိသည့္အခ်ိန္တိုင္း မိန္းေမာသာယာဖြယ္ရာမ်ား၊ စြဲမက္စရာအာရံုမ်ား၊ အညိဳးမေျပေတးမွတ္ျခင္း အာဃာတမ်ား၊ မလိုုမုန္းထားမႈမ်ားစသည္တို႔ျဖင့္ စိတ္တြင္္ ျပည့္ႏွက္ေနေပေတာ့မည္။
တဖန္ မျဖစ္ေသးသည့္ အနာဂတ္ကာလဆီသုိ႔လည္း ေမွ်ာ္မွန္းတမ္းတေနတတ္ေပေသးသည္၊ ေနာင္အနာဂတ္ဆိုသည္မွာ မေသခ်ာ မေရရာေပ၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ထိုမေသခ်ာသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိမွ ေမွ်ာ္ကာမွန္းတမ္းတၾကသည္၊ ထိုသုိ႔ေမွ်ာ္ကာ ေတြးမိတိုင္း မိန္းေမာသာယာဖြယ္ရာမ်ား၊ စြဲမက္စရာအာရံုမ်ာ၊ အၿငိဳးမေျပ ေတးမွတ္ျခင္း အာဃာတမ်ား၊ မလိုမုန္းထားမႈမ်ားစသည္တို႔ျဖင့္ စိတ္တြင္ ျပည့္ႏွက္ေနေပေတာ့မည္။
ထုိသုိ႔ အတိတ္အေၾကာင္းကုိ အစဥ္လိုက္၍ ေမွ်ာ္ေတြးျခင္း၊မေသခ်ာမေရရာသည့္ အနာဂတ္အေၾကာင္းမ်ားကုိ ေမွ်ာ္မွန္းတမ္းတျခင္းျဖင့္ ညစ္ေထးေပြလီသည့္ စိတ္မ်ားသာ ျဖစ္လာနိုင္ဖြယ္ရာ ရွိပါသည္၊ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ေကာင္းေသာည ျဖစ္နိုင္ပါဦးမည္ေလာ………….။
ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက……
အတိတ္ကိုျပန္မေတြးပါႏွင့္၊ အတိတ္တရားဆိုသည္မွာ လြန္ေျမာက္ခဲ့ေလၿပီ၊ အနာဂတ္တရားကိုလည္း မေမွ်ာ္မွန္းႏွင့္၊ အနာဂတ္ တရားဆိုသည္မွာ ေရာက္မလာေသးေပ၊ ပစၥဳပၸန္ ျဖစ္ဆဲအခ်ိန္တြင္ ယခုျဖစ္ဆဲတရားမ်ားကုိ ထူးျခားစြာသိျမင္ရမည္၊ ဤတြင္ မိမိသ႑ာန္တြင္ တဏွာ၊မာန၊ဒိ႒ိတို႔ျဖင့္ မယြင္းမွားရေလေအာင္ ျဖစ္ဆဲတြင္ ထူးျခားစြာ(၀ိပႆနာ)ရႈျမင္ရမည္၊ ဟုေဟာေတာ္မူခဲ့ေပသည္၊ (ဤေနရာ၌ ၀ိပႆနာရႈရာ၀ယ္ အတိတ္ကိုလည္း ရႈရမည္၊ အနာဂတ္ကိုလည္း ရႈရမည္ဟု ၀ါဒအဆန္းတို႔သည္ ဘုရားေဟာသည္ႏွင့္ မကိုက္ညီသည္ကို သတိထားရပါမည္၊)
ဤ၌ ျဖစ္ဆဲဟူသည္ ျမင္ဆဲ၊ၾကားဆဲ၊နံဆဲ၊စားဆဲ၊ ထိဆဲ၊သိဆဲ တို႔၌ ျမင္သည့္သေဘာ၊ၾကားသည့္သေဘာ၊နံသည့္သေဘာ၊ စားသည့္သေဘာ၊ထိသည့္သေဘာ၊ ေတြးသည့္သေဘာတရားမ်ားကုိ ရႈသိရေပသည္၊ ထိုသုိ႔ရႈသိရာ၌ ျဖစ္ေပၚလာၿပီးလွ်င္ မတည္ၿမဲ၊ ကုန္ေပ်ာက္သည့္သေဘာတရားမ်ာအား သိျမင္ေအာင္ရႈျခင္းကို ထူးျခားစြာ သိျမင္ျခင္း(၀ိပႆနာရႈျခင္း)ဟုေခၚပါသည္၊ ေန႔အခ်ိန္တြင္ ထိုကဲ့သုိ႔ ျဖစ္လာေသာသဘာ၀ဓမၼမ်ားကိုိ ထူျခားစြာရႈသိျခင္းသည္ ေကာင္းေသာေန႔အခ်ိန္ကို ျဖတ္သန္းျခင္းဟု ေခၚဆိုသကဲ့သုိ႔ အကာလ ညအခါ တြင္ ထူးျခားစြာရႈသိျခင္း(၀ိပႆနာရႈျခင္း)ျဖင့္ အခ်ိန္ကို ကုန္လြန္ေစခဲ့လွ်င္ ထိုညကိုပင္ ေကာင္းေသာညတစ္ညကို ျဖတ္သန္းနိုင္ခဲ့ေပသည္ဟု ဆိုရေပမည္။
ထိုအေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက သာ၀တၳိၿမိဳ႕ကုိ အစိုးရေသာ ေကာသလမင္းႀကီးသည္ တိုင္းျပည္၏ အစြန္အဖ်ားနားတြင္ သူပုန္ရန္ထၾကြေသာင္းက်န္းေနသျဖင့္ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ေနသည္ကို ေအးခ်မ္းေစရန္ သူ၏ အထူးအားကိုးရသည့္ သႏၱတိအမတ္ႀကီးအား ေစခို္င္းခဲ့၏၊ သူပုန္ရန္ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ ႏွိမ္နင္းတိုက္ခိုက္ေခ်မုန္းနိုင္လွ်င္ မင္းစည္းစိမ္ (၇)ရက္တိုင္တိုင္ ခံစားရမည္ဟုလည္း အမိန္႔ေတာ္ရွိသျဖင့္ အမိန္႔ေတာ္ကို မလြန္ဆန္၀ံ့ရကား သႏၱတိအမတ္ႀကီး ဦးစီးသည့္ တပ္ဖြဲ႕ႀကီးသည္ တုိင္းစြန္ျပည္ဖ်ားသြားကာ သူပုန္ရန္ကို ႏွိမ္နင္းခဲ့ေပသည္။
ထိုအမတ္ႀကီးသည္ သူပုန္ရန္ကို တိုက္ခိုက္ေခ်မုန္း၍ ေအာင္ျမင္ေသာအခါ တိုင္းျပည္သုိ႔ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာပါသည္၊ ေကာသလဘုရင္၏ ကတိအတိုင္း သႏၱတိအမတ္ႀကီးအား မင္းစည္းစိမ္ (၇)ရက္ၾကာသည္အထိ ခံစားေစခဲ့သည္။
အမတ္ႀကီးသည္ တိုင္းေရးျပည္ရာကိစၥမပါဘဲ မင္းစည္းစိမ္ခ်ည္းသက္သက္ (၇)ရက္ၾကာသည္အထိ အေပ်ာ္ႀကီးေပ်ာ္ကာ ခံစားခဲ့ပါသည္၊ သုိ႔ႏွင္႔ အမတ္ႀကီအား ကျပေဖ်ာ္ေျဖေနေသာ ကေခ်သည္မေလးသည္ ရုတ္တရက္ အရုပ္ႀကိဳးျပတ္ လဲက် ေသဆံုးသြားရရွာသည္၊ အမတ္ႀကီး၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ေသဆံုးသြားသည့္အတြက္ သူ၏ႏွလုံးသားတြင္ ျပင္းထန္စြာ ထိခိုက္နာက်င္ခဲ့ေလသည္၊( He was seriously hurt in his heart.)
ပိယေတ ဇာယေတ ေသာေကာ ….အမတ္ႀကီးသည္ ကေခ်သည္အေပၚတြင္ အလြန္ခ်စ္ရာကေန ျဖစ္ေပၚလာေသာ ပူေဆြးေသာက တို႔ပင္တည္း၊ အမတ္ႀကီးသည္ သူ၏ေသာကအပူတို႔ကို ၿငိမ္းေပးနိုင္မည့္သူသည္ ေလာကတြင္ ျမတ္ဗုဒၶမွတစ္ပါး အျခားမရွိနိုင္၊ ျမတ္ဗုဒၶထံသြား မွျဖစ္မည္ ဟုဆိုကာ မၾကာမီ ျမတ္ဗုဒၶ အထံေတာ္သို႔ ေရာက္ရွိၿပီး အက်ဳိးအေၾကာင္းေလွ်ာက္ထားရာ ျမတ္ဗုဒၶက….
“အမတ္ႀကီး… ျဖစ္ခဲ့ၿပီးသည့္ အေၾကာင္းမ်ားကိုေတြး၍ ျဖစ္ေပၚနိုင္သည့္ ကိေလသာမ်ားကို ေျခက္ေသြ႔ပါေစ……”တဲ့၊
ေရွးယခင္က ျဖစ္ခဲ့သည္မ်ားကို ျပန္လည္တသ ေတြးေတာေနလွ်င္ ေလာဘစသည့္ ကိေလသာမ်ား ျဖစ္နိုင္သည္၊ ထိုကိေလသာမ်ား မျဖစ္ေစရန္ ရႈမွတ္ရပါမည္၊ ရႈမွတ္ျခင္းဟူသည္ ျဖစ္ဆဲသေဘာတရားမ်ားကို ရႈမွတ္ရမည္ ျဖစ္သည္၊ ထိုျဖစ္ဆဲကုိ ရႈမွတ္မွသာလွ်င္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးသည့္ အေၾကာင္းမ်ားကို မစဥ္းစားမိေတာ့ေပ၊ မစဥ္းစားမိလွ်င္ ျဖစ္ခဲ့ၿပီးသည့္အေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ကိေလသာမျဖစ္ေတာ့ေပ၊ စဥ္းစားမႈျဖစ္ေပၚလာလွ်င္လည္း စဥ္းစားမႈကုိ ျပတ္ေအာင္ရႈမွတ္ရေပမည္။
အမတ္ႀကီးသည္ ထိုအေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္၍ စြဲလန္းခဲ့သည့္ အမ်ဳိးသမီးငယ္အား ျပန္လည္စဥ္းစားမိိတိုင္း စိတ္ကို ရႈမွတ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေရွးအေျခအေနကို ျပန္မစဥ္းစားမိေစရန္ ျဖစ္ခိုက္ရုပ္နာမ္ကုိ မျပတ္ရႈမွတ္ခဲ့ပါသည္၊
“အမတ္ႀကီး…..ေနာင္မျဖစ္ေသးသည့္ အေၾကာင္းကိုေတြး၍ ကိေလသာမျဖစ္ပါေစႏွင့္……..”တဲ့၊
အမတ္ႀကီးသည္ ထုိအေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္၍ အမ်ဳိးသမီးငယ္ႏွင့္ ေနာင္တြင္ အတူတကြေပါင္းသင္းလိုမႈ ေလာဘတဏွာကိေလသာမ်ားျဖစ္သည့္အျပင္ ေသဆံုးသည့္အတြက္ ေနာင္တြင္ “အမ်ဳိးသမီးေလးႏွင့္ေတြ႕ရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး” ဟု စဥ္းစားမိကာ ေဒါသကိေလသာမ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္ ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႀကိဳတင္၍ စဥ္းစားမိတိုင္း စိတ္ကို ရႈမွတ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေနာင္ျဖစ္လာမည့္တရားမ်ားကုိ မစဥ္းစားမိေစရန္ ျဖစ္ခိုက္ရိုက္နာမ္ကို မျပတ္ရႈမွတ္ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း ကိေလသာမွ ၿငိမ္းေအးနိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ျဖစ္ဆဲပစၥဳပၸန္တြင္လည္း စဥ္းစားေတြးေတာမႈ မျဖစ္ေအာင္ႏွင့္ စဥ္းစားေတြးေတာမိလွ်င္လည္း ျဖစ္ခိုက္ရုပ္နာမ္မ်ား မျပတ္ရႈမွတ္ျခင္းျဖင့္ ေလာဘစသည့္ ကိေလသာမွ ၿငိမ္းနိုင္ေပသည္။
ထိုအေၾကာင္းကို အမတ္ႀကီးသည္ ျမတ္ဗုဒၶထံမွ တရားနာယူဆဲတြင္ ျဖစ္ခိုက္ရုပ္နာမ္ကို မျပတ္ရႈမွတ္လိုက္ရာ တရားေတာ္ဆံုး သည္ႏွင့္ သႏၱတိအမတ္ႀကီးသည္ ရဟႏၱာအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ပါသည္၊ ဤသို႔ျဖင့္ သႏၱတိအမတ္ႀကီးသည္ ေကာင္းေသာ ေန႔တစ္ေန႔ (သုိ႔) ေကာင္းေသာညတစ္ညကို တန္ဖိုးရွိရွိ ေအာင္ျမင္စြာျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ေပေတာ့သည္။
သုိ႔ဆိုလွ်င္ ေလာကလူသားမ်ားသည္ ျဖစ္ခိုက္ကုိရႈမွတ္နိုင္ရန္ မည္သည့္ရက္ကို ေရြးၾကမည္နည္း၊ ေန႔ေကာင္းရက္သာေရြးရၾကရမည္ဟု ေတြးစရာရွိေပသည္၊ ထိုအတြက္ ျမတ္စြာဘုရားက……..
အေဇၨ၀ ကိစၥံ မာတပၸံ ေကာဇညာ မရဏံ သုေ၀၊ နဟိေနာ သဂၤရံေတန မဟာေသေနန မစၥဳနာ။
အဓိပၸါယ္ကား…….ထိုျဖစ္ခိုက္ရုပ္နာမ္ရႈမွတ္ရန္ နက္ျဖန္ သဘက္ခါ မေရြးပါႏွင့္ ယခုပင္လွ်င္ ျပဳလုပ္ပါေတာ့ ဟု မိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း……မနက္ဖန္တြင္ ေသရမည္ဆိုသည္ကို သာမန္လူ မဆိုထားႏွင့္ မည္သည့္တန္ခိုးႀကီးနတ္မ်ားေတာင္မွ မသိနိုင္ေပ၊ ေသမင္း၏ စစ္တပ္မ်ားစြာျဖင့္ တိုက္ခိုက္ခံေနရသည့္အတြက္ မနက္ျဖန္မွ ေသမည္ဟု ေသမင္းႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပဳလုပ္၍လည္း မရေပ၊ ေသမင္း၏စစ္တပ္ဆိုသည္မွာ အနာမ်ဳိး (၉၆)ပါးေသာ ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ဳိးစံုကို ေခၚပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေသမင္းသည္လည္း တစ္ျခားမွာ မရွိေပ၊ ေသမင္းဟူသည္ မိမိကိုယ္ကိုပင္ျဖစ္သည္၊
တစ္ခါက တီဗြီဇာတ္လမ္းထဲတြင္ ဒါယိကာမက ဒါယကာအား
“အဖိုးႀကီး အသက္ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ…..”
“ရွင္မေရ ငါ့အသက္ ၁၇ ႏွစ္ပဲရွိေသးတယ္ေလ….ဟဲဟဲ”
“အမေလး….ရွင္ေျပာတာနဲ႔ ေသမင္းၾကားသြားလို႔ ရွင့္ကို ငရဲျပည္ကလာေခၚလိမ့္မယ္၊”
“ဟ…. ငါ့အသက္ကို ေျပာင္းျပန္ျပန္လိုက္ရင္ ၇၁ ႏွစ္ေပါ့ဟ” ဟု ေျပာၾကရာတြင္ သူတို႔အထင္မွတ္ေနသည္မွာ ေသမင္းဆိုသည္ တစ္ျခား၌ ရွိသည္ဟု မွတ္ထင္ေနၾကသည္၊ အမွန္စင္စစ္ ေသမင္းဟူသည္ အေ၀း၌ မရွိ၊ ေသမင္းကို ေတြ႕ခ်င္သည္ဆိုလွ်င္ မိမိအေရွ႕တြင္ မွန္ေထာင္ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ မွန္ထဲတြင္ေပၚလာေသာ အရုပ္သည္ ေသမင္းပင္ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္။ (သတိခ်ပ္ဖြယ္)၊
ဆိုလိုသည္မွာ ေသမင္းႏွင့္ ၿငိိမ္းခ်မ္းေရး ျပဳလုပ္၍ မရသျဖင့္ မေသေစရန္ အာမမခံနုိင္ေပ၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိလုပ္ရမည့္အလုပ္ကို ယေန႔ပင္ (ယခုပင္)လုပ္လိုက္ပါေတာ့ ဟု ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္၊ ၄င္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ရက္ရာဇာ၊ျပႆနား နကၡတ္အဆိုးအေကာင္း ေရြးေနၾကေသာ သူမ်ား သတိျပဳရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။
အခ်ဴပ္ဆိုရေသာ္ ေကာင္းေသာညတစ္ညကို ေအာင္ျမင္စြာျဖတ္သန္းနုိင္ရန္အတြက္ ျဖစ္ခိုက္သဘာ၀ဓမၼတရားကုိ မျပတ္ရႈမွတ္ျခင္း ျဖင့္ ေက်ာ္ျဖတ္ၾကပါစို႔ ဟုဆႏၵျပဳရင္း……..
Saturday, July 26, 2008
ဘ၀ကုိ ဓမၼျဖင့္ သုေတသနျပဳျခင္း(၄)
Posted in: ေဆာင္းပါး
0 comments:
Post a Comment