အလိမၼာ စာမွာရွိသည္ ဆိုသည့္စကားသည္ အလြန္ထိေရာက္ေသာ ညြန္ျပမႈတစ္ခုျဖစ္ေပသည္၊ အရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)ရဲ႕ မေထရ္ျမတ္တို႔စကား၀ိုင္း ပထမဆံုးထြက္သည့္စာအုပ္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၏ အဆံုးအမၾသ၀ါဒမ်ားႏွင့္ လိုက္နာဖြယ္ က်င့္သံုးဖြယ္ နည္းလမ္းမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ စာဖတ္သူအား ဆြဲေဆာင္သြားသည္မွာ လက္ကမခ်ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ပါသည္၊ ၾသ၀ါဒမ်ားအနက္ ေယာဆရာေတာ္ရဲ႕ တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေနတတ္ဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္း ၾသ၀ါဒေပးထားသည္မွာ အလြန္ႏွစ္လိုဘြယ္ျဖစ္ေပသည္။
မွန္ပါသည္၊ ေလာကတြင္ အမ်ားႏွင့္တည့္ေအာင္ေနတတ္ဖို႔ လိုေပသည္၊ အမ်ားႏွင့္တည့္ေအာင္ မေနတတ္လွ်င္ သူတစ္ပါး၏ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ရႈပ္ခ်မႈကို ခံရမည့္အျပင္ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္မတည့္သည့္အတြက္ တစ္ေယာက္ထီးတည္းျဖစ္ကာ ဘ၀တြင္ ေနရသည္မွာ အထီးက်န္ဆန္လာတတ္ေပသည္။ လူဆိုသည္မွာ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ေနရသည္ျဖစ္ရာ မိမိ၀န္းက်င္ႏွင့္္ အဆင္ေျပေအာင္ ေနတတ္ဖို႔ အေရးႀကီးေပသည္။
ထိုကဲ့သုိ႔ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္ေအာင္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိေအာင္ ေနတတ္ရန္ကား အမ်ား(ပတ္၀န္းက်င္)ႏွင့္ဆက္ဆံသည့္အခါ ေမတၱာပါေသာ ဆက္ဆံမႈ ရွိရေပမည္၊ ေမတၱာပါလွ်င္ သူတစ္ပါးအား ခ်မ္းသာေအာင္ စြမ္းေဆာင္ေပးရာေရာက္သည့္အျပင္ မိမိတြင္လည္း စိတ္ေအးခ်မ္းသာသည့္ အရသာကို ခံစားရေပသည္။
ထိုေမတၱာပါေသာ ဆက္ဆံေရးသည္ ေလာကတြင္ ထိေရာက္သည့္ ဆက္ဆံေရးတစ္ခုျဖစ္ေနသည္ကို မည္သူမွ ျငင္းနိုင္မည္ မထင္ေပ၊ စီးပြားေရး၊လူမႈဆက္ဆံေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး စသည့္ အေရးေပါင္းစံုတြင္ ေျပလည္ေနသူမ်ားသည္ ေမတၱာကင္းသည့္ သူမ်ား မဟုတ္ၾကေပ၊ သိသာေစရန္ ရွင္းလင္းေပးပါဦးမည္။
စား၀တ္ေနေရးအတြက္ စီးပြားရွာၾကသည္ဆိုရာ၀ယ္ အတၱႀကီးမားစြာျဖင့္ မိမိရလိုမႈ တစ္ခုတည္းကို မၾကည့္ပဲ အမ်ားအတြက္အသံုး၀င္နုိင္မည့္ အက်ဳိးရွိနိုင္မည့္ အေနအထားကို သိျမင္ကာ ေမတၱာျဖင့္ အမ်ားအက်ဳးိရွိေအာင္ျပဳလုပ္တတ္ရမည့္ အျပင္ မိမိအတြက္လည္း အက်ဳိးအျမတ္ရွိေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္ရေပမည္၊ ထိုသို႔ မိမိသူတစ္ပါးႏွစ္ဦးသား ခ်မ္းသာေရး အက်ဳိးအျမတ္ရရွိေရးကို အေျခခံ၍ ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ စီးပြားရွာၾကမည္ဆိုပါက အမ်ား(ပတ္၀န္းက်င္)ကလည္း ကုိယ္က်ဳိးမၾကည့္ အမ်ားေကာင္းက်ဳိးကိုၾကည့္တတ္သည္ ဟု မိမိ၏ သေဘာထားကို အသိအမွတ္ျပဳကာ ပတ္၀န္းက်င္၏ ယံုၾကည္မႈျဖင့္ မၾကာမီ စီးပြားေရး အဆင္ေျပသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာနိုင္ေပသည္။
လူမႈဆက္ဆံေရးအဆင္ေျပေစရန္အတြက္ ေမတၱာမပါလွ်င္ မျဖစ္ေပ၊ ကိုယ္လည္းသူ႔လိုျဖစ္တတ္သည္ ဟု ေမတၱာျဖင့္ ကိုယ္ခ်င္းစာနာ စိတ္ထားကာ ဆက္ဆံသင့္ၾကေပသည္၊ ဤေနရာ၌္ မိဘႏွင့္သားသမီး ဆက္ဆံေရးတို႔တြင္ မိဘက သားသမီးမ်ားအား နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ညင္သာစြာ ေျပာရမည့္အစား ေဒါသျဖင့္ ေအာ္ေငါက္၍ေျပာျခင္း၊ ထိခိုက္သြားေအာင္ ပုတ္ခတ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္မည္ဆိုပါက မိဘႏွင့္သားသမီးပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္စိမ္းတစ္ရံကဲ့သုိ႔ ျဖစ္သြားတတ္သည္ကို သတိျပဳရမည္ျဖစ္ပါသည္၊
ထို႔အတူ ဆရာႏွင့္တပည့္တို႔၏ ဆက္ဆံေရးတြင္ ဆရာလုပ္သူက တပည့္အား သားသမီးကဲ့သုိ႔ ေမတၱာထား၍ သြန္သင္ညြန္ျပ ဆံုးမေပးရမည့္အစား မလိုမုန္းထား ေဒါသတရား ေရွ႕ထားကာ ေျပာဆိုဆံုးမၾကမည္ဆိုပါလွ်င္ ဆရာႏွင့္တပည့္သည္ ရန္သူသဖြယ္ျဖစ္သြားတတ္ေပသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ တပည့္သည္ ဆရာက အက်ဳိးလိုလား၍ ညြန္ျပဆံုးမသည္ဟု ေမတၱာျဖင့္ ဆံုးမမႈကို တပည့္ျဖစ္သူက ေမတၱာထားတတ္မည္ဆိုပါလွ်င္ ဆရာတပည့္ဆက္ဆံေရးသည္ အထူးေကာင္းမြန္လာနိုင္ေပသည္။
မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ဆက္ဆံၾကရာတြင္လည္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးေမတၱာထားကာ ကိုယ္ခ်င္းစာနာမႈ ရိုင္းပင္းကူညီမႈေပးရမည့္အစား မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းအေပၚ ေဒါသေရွ႕ထားမည္ဆိုလွ်င္ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းဆက္ဆံေရးသည္ မေျပျပစ္ေတာ့ဘဲဲ ေနာက္ဆံုး လံုး၀ၾကည့္၍ မရသည့္အဆင့္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားတတ္ေပသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ေကာင္းက်ဳိးကုိလိိုလားလွ်က္ ေမတၱာျဖင့္ ဆက္ဆံေျပာဆိုပါက ပတ္၀န္းက်င္၏ ခ်စ္ခင္ေလးစားမႈကုိရရွိကာ ဘ၀တြင္ မထင္မွတ္ေသာ အကူအညီေထာက္ပံ့မႈမ်ား ရလာနိုင္ေပသည္၊ ဤသည္မွာ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္တည့္ေအာင္ေနတတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
အိမ္ေထာင္ေရးအတြက္မူ တဏွာေပမျဖင့္ အိမ္ေထာင္ဖက္ၾကသည္ဆိုေသာ္လည္း အရွည္ကာလတြင္ ထိုတဏွာေပမသည္
အဓိကအခန္းက႑က မပါ၀င္ေတာ့ေပ၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ တစ္ေယာက္အက်ဳိးကိုတစ္ေယာက္လိုလားသည့္စိတ္၊ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ေလးစားခ်စ္ခင္ေသာစိတ္ စသျဖင့္ ႏွစ္လိုဖြယ္ (၅၂၈)ေမတၱာစိတ္ကသာ အိမ္ေထာင္စုတစ္ခုလံုးကို တည္ၿမဲေအာင္ ထိန္းထားနိုင္မည္ကို သတိျပဳရမည္ျဖစ္ပါသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္တည့္ေအာင္ေနရမည္ဟု ဆိုရာ၀ယ္ မိမိ၏ မိသားစုအတြင္း တည့္ေအာင္ ေနတတ္ဖို႔လည္း အေရးႀကီးလွေပသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ မိမိႏွင့္ အမ်ား ဆက္ဆံရာတြင္ ေမတၱာပါမွ အစစအရာရာ အဆင္ေျပနိုင္သည္ကို သတိျပဳရမည္ ျဖစ္ပါသည္၊ ေယာဆရာေတာ္ဘုရားမိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည့္ မွတ္သားဖြယ္လကၤာေလးတစ္ခုကို ထုတ္ျပပါဦးမည္။
အမ်ားတကာ၊ ဆက္ဆံရာ ၊ ေမတၱာပါမွအဆင္ေျပ ………. တဲ့၊ မွတ္မိေအာင္ အရက်က္မွတ္ထား လိုက္ၾကရေအာင္ေနာ္။
တစ္ဖန္ဆရာေတာ္ဘုရားက ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္တည့္ေအာင္ေနတတ္ရံုႏွင့္မၿပီးေသး တစ္ေယာက္တည္းေနသည့္အခါတြင္လည္း တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေနတတ္ဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္း ဆက္လက္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။
ေလာကလူသားမ်ားသည္ ပတ္၀န္က်င္ႏွင့္ တည့္ေအာင္သာ ေနတတ္ၾကၿပီး မိမိကိုယ္ကို တည့္ေအာင္ ေနရမွန္း မသိသည့္အျပင္ တည့္ေအာင္လည္း မေနတတ္ၾကေသးေပ၊ တစ္ေယာက္တည္း ရန္ျဖစ္မွန္းမသိ ရန္ျဖစ္ေနၾကသည္။
ထိုအေၾကာင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆရာေတာ္ဘုရားက တစ္ေယာက္တည္းေနသည့္အခါတြင္ တည့္ေအာင္ ေနတတ္ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီး ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ဟန္တူပါသည္။
တစ္ေယာက္တည္း တည့္ေအာင္ေနတတ္ရန္ ေမတၱာပါရံုမွ်ျဖင့္ မၿပီးေသး၊ သတိ ပါ ပါရမည္ ဟုု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဆက္လက္အမိန္႔ရွိသည္ကုိ ဖတ္လိုက္ရပါသည္၊ မည္သည့္အခ်ိန္ပင္ျဖစ္ေစ သတိတရားထားရပါမည္၊ သတိ ဟူသည္ ပိုသည္မရွိ လိုၿမဲလိုေနသည္သာ ျဖစ္သည္။
ယခုႏွစ္တြင္ မိုးဦးေကာင္းလွေသာေၾကာင့္ တစ္ေနကုန္မိုးသဲေနေတာ့ရာ အေအးဒဏ္ကို အလူးအလဲခံၾကရပါသည္၊ မခံခ်င္၍လည္း မရေပ၊ အေအးဒါဏ္ေၾကာင့္ ျဖစ္လာရေသာ ခံစားမႈအေပၚ သည္းမခံနိုင္သည့္ ေဒါသတရားမ်ား တဖြားဖြားျဖစ္ေပၚကာ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ရန္ျဖစ္ေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္၊ စာေရးသူတြင္ အဆုတ္ေရာဂါရွိသည့္အတြက္ အေအးဒဏ္ႏွင့္မတည့္ေပ၊ မတည့္ေသာ္လည္း သူႏွင့္တည့္ေအာင္ေပါင္းရေပမည္၊ ထိုအေအးဒဏ္ႏွင့္ တည့္ေအာင္မေပါင္းတတ္ပါက ကုိယ္ဆင္းရဲစိတ္ဆင္းရဲျဖစ္ၿပီး မိမိကိုယ္ကို ရန္ျဖစ္ေနရေပဦးမည္၊
အိပ္ယာထဲလဲွ၍ အနာေရာဂါ ခံစားေနရေသာ သူမ်ားသည္ စိတ္ပ်က္အားငယ္ျခင္း၊ စိတ္ဓါတ္က်ျခင္း၊ ဒီေတာင္က ေက်ာ္နိုင္ပါေတာ့မလား ဟုေတြးကာ စိုးရိမ္ပူပန္မႈျဖစ္ျခင္းမ်ားျဖစ္သည့္အျပင္ ကိုယ့္အတြက္စိုးရိမ္ပူပန္၍ပင္ အားမရေသး၊ ငါ မရွိလွ်င္ မိသားစု ဘယ္လိုေနရစ္က်မည္နည္းဟု ေတြးၿပီးေတာ့လည္သူတစ္ပါးအတြက္ပါ အငွားပူပန္ေနၾကေပသည္၊ ဤကား တစ္ေယာက္တည္း ရန္ျဖစ္မွန္းမသိ ရန္ျဖစ္ေနျခင္းပင္ ၊ ထိုရန္ျဖစ္မႈမ်ဳိးမွ လြတ္ကင္းသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္္ သိသမွ် အခ်ိန္တိုင္းတြင္ သတိ ထားဖို႔လိုေပသည္၊ ထိုကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေပၚရာကို သတိထားနိုင္မည္ဆိုပါက ျဖစ္သမွ်တို႔တြင္ စိုးရန္ပူပန္မႈ၊ စိတ္ဓါတ္က်မႈ၊ သူတစ္ပါးအား အငွား၀င္ပူပန္ေပးမႈ စသည္မ်ား တေျဖးတေျဖး နဲလာပါလိမ့္မည္။
ထိုမွတဆင့္ လံုး၀ပါးလ်ားသြားေပလိမ့္မည္၊ ထိုအခါ ေလွာင္အိမ္က လြတ္ေသာ ငွက္ကေလးကဲ့သုိ႔ စိတ္သည္ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးေနေပလိမ့္မည္။ မိမိတြင္ ကိေလသာျဖစ္မႈ နည္းပါးေလေလ မိမိကိုယ္ကိုယ္ကို တည့္ေအာင္ေနတတ္ေလေလ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္၊
လူသားတိုင္း တည့္ေအာင္ေနတတ္ၾကေစရန္ ျမတ္ဗုဒၶေဟာ္ေတာ္မူခဲ့သည့္ စနစ္က်ေသာ ေနထိုင္၊ေျပာဆို ႀကံစည္မႈတို႔ကုိ တိက်မွန္ကန္စြာ က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ ကိေလသာနည္းပါးလာေပလိမ့္မည္၊ ဤတြင္ျမတ္ဗုဒၶ၏ စနစ္က်ေသာေနထိုင္၊ေျပာဆို၊ႀကံစည္မႈ ဆိုသည္မွာ “သတိ” ျဖင့္ေနျခင္းကို ဆိုလိုေပသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက “တစ္ေယက္တည္းပင္ စြမ္းအင္အျပည့္ တည့္လုိဘိ သတိျဖင့္သာေန” ဟုစပ္ဆိုေတာ္မူခဲ့ပါ သည္။
ဥပမာ ပုလင္းထဲသုိ႔ ေရထည့္သြင္းလွ်င္ ပုလင္းထဲရွိေလမ်ား ထြက္လာသကဲ့သုိ႔ အေပါက္က်ဥ္းေသာ ပုလင္းထဲသုိ႔ ေရထည့္ေသာအခါ ေရမ်ား၀င္နိုင္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ စူးစူးစိုက္စိုက္ ထည့္ရသည္၊ ထိုသို႔ထည့္ရာတြင္ အားစိုက္မႈလည္းပါ၀င္ရသည္၊ ေရကိုစနစ္တက် ပုလင္းထဲသုိ႔ ၀င္ေအာင္ထည့္ေသာအခါ ေရတစ္ေပါက္ ပုလင္းထဲေရာက္သည္ႏွင့္ ပုလင္းထဲမွ ေလတစ္ေပါက္ အျပင္သို႔ထြက္လာလိမ့္မည္၊ ေရဆယ္ေပါက္စာ ၀င္သြားလွ်င္ ဆယ္ေပါက္စာ ေလမ်ား ထြက္လာလိမ့္မည္၊ တစ္၀က္စာေရမ်ား ေလာင္းထည့္နိုင္လွ်င္ တစ္၀က္စာ ေလမ်ားထြက္နိင္ပါသည္။
ထို႔အတူ ေလာဘစသည့္ကိေလသာ ေလမ်ားထြက္ေစရန္ မိမိသႏၱာန္တြင္ ၀ီရိယ၊ သတိ၊ပညာ စသည့္ ေရမ်ား ေလာင္းထည့္ေပးရမည္၊ ထိုသုိ႔ ေလာင္းထည့္ေပးနိုင္ရန္အတြက္ ပုလင္းထဲ ေရ၀င္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလာင္းထည့္ရသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေပၚခိုက္တရားမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာ စူးစူးစိုက္စိုက္ အမွတ္သတိမလြတ္တမ္း ရႈမွတ္(သိမွတ္)နိုင္မည္ဆိုလွ်င္ ကိေလသာတည္းဟူေသာ ေလမ်ား ထြက္က်လာေပလိမ့္မည္၊ တစ္ခ်က္ရႈမွတ္နိုင္ပါက ကိေလသာ ေလ တစ္ေပါက္ ၿငိမ္းနိုင္ပါသည္၊ ဆယ္ခ်က္ရႈမွတ္နိုင္လွ်င္ ကိေလသာဆယ္ခ်က္ၿငိမ္းနိုင္ပါသည္။
ထိုနည္းျဖင့္ ပုလင္းထဲမွ ေလမ်ားကို ထြက္ေအာင္ျပဳလုပ္သကဲ့သုိ႔ ၀ီရိယ၊ပညာ၊သတိ ေရမ်ားကို မ်ားမ်ားထည့္နိုင္ပါက ကိေလသာေလ မ်ားမ်ား ၿငိမ္းနိုင္မည္ျဖစ္သည္။
အခ်ဴပ္ဆိုရေသာ္ ဆိုခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း ကိေလသာနဲေအာင္၊ ပါးေအာင္ က်င့္သံုးနိုင္ၿပီဆိုလွ်င္ ကိေလသာနဲပါးသည္ႏွင့္အမွ် မိမိကိုယ္ကိုယ္ကို တည့္ေအာင္ တေျဖးေျဖး ေနတတ္လာမည္ျဖစ္သျဖင့္ စာဖတ္သူမ်ား မိမိကိုယ္ကိုယ္ကို တည့္ေအာင္ေန တတ္သူ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားနိုင္ၾကပါေစ ဟုဆႏၵျပဳရင္း…………
Thursday, July 31, 2008
တည့္ေအာင္ေနတတ္ၾကပါေစ
Posted in: ေဆာင္းပါး
0 comments:
Post a Comment