Tuesday, July 1, 2008

ဘ၀ကုိ ဓမၼျဖင့္ သုေတသနျပဳျခင္း(၂)

(၂)ဘ၀အေၾကာင္းကို ေနာက္တစ္ခု သုေတသနျပဳၾကည့္ရေအာင္ပါ၊
အတာေဏာ ေလာေကာ အနဘိႆေရာတိ၊
သတၱ၀ါမွန္သမွ် ေဘးဆိုးမ်ားကုိ မလြန္ဆန္နိုင္သည့္အျပင္ မလြဲမေသြရင္ဆိုင္ရမည္မွာ သဘာ၀နိယာမတရားတစ္ခုျဖစ္သည္၊ ဤတြင္ ေဘးဆိုးဆုိသည္ကား အို၊နာ၊ေသ ျဖစ္သည္၊ ဘ၀တြင္ ထိုေဘးဆိုးမ်ားမွ လြတ္ကင္းေစရန္ မည္သူမွ (protection) ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈ မေပးနိုင္ေခ်။


တိုက္ခန္းနံရံတြင္ အသံုးျပဳရသည့္ (redboard)bland ေရေဆးသည္ သူ၏အာမခံခ်က္က (Ten years protection) ၁၀ႏွစ္ ကာကြယ္ေပး နိုင္သည္ဟု ေရးထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္၊ ထို႔အတူ လူတို႔အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကုိလည္း protection ေပးထားသည္ကုိ ေတြရပါ သည္၊ သက္မဲ့ပစၥည္းမ်ားကုိ ၁၀-၁၅-၂၀ ႏွစ္စသည္ (protection) ကာကြယ္ေပးနုိင္ပမယ့္လည္း သက္ရွိျဖစ္သည့္ သတၱ၀ါမ်ားမွာ ဆယ္ႏွစ္မဆိုထား ႏွင့္ တစ္စကၠန္႔မွ်ကုိပင္ ကာကြယ္ေပးနိုင္စြမ္း(protection)မရွိေပ၊ တစကၠန္႔ၿပီးသည္ႏွင့္ ေနာက္တစ္စကၠန္႔သုိ႔ေရာက္ ေသာအခါ ယခင္တစ္စကၠန႔္သည္ ေလာကအတြင္းမွ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ေလၿပီ၊ ထိုသုိ႔ေပ်ာက္ကြယ္မသြားေအာင္ မည္သည့္အရာႏွင့္မွ် ကာကြယ္ေပးနိုင္စြမ္း မရွိခဲ့ေပ။
ထင္ရွားေအာင္ျပဦးအံ့၊
ဘ၀သည္ တစ္စကၠန္႔ၿ႔ပီး တစ္စကၠန္႔ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ေျပာင္းလဲေနသည္၊ စာဖတ္သူတို႔ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ကိစၥအဖံုဖံုတို႔ျဖင့္ သြားလာလႈပ္ရွားေနသည့္အခါ သတိထားၾကည့္လွ်င္ ျမင္နိုင္သည္၊ ပထမေျခလွမ္း လွမ္းၿပီး၊ ေနာက္ေျခလွမ္းလွမ္းလွ်င္ ယခင္ပထမ ေျခလွမ္းကား ေလာကမွေပ်ာက္ကြယ္သြားေလၿပီ၊ မ်က္စိႏွင့္ျမင္သည့္အခါတြင္လည္း အျမင္တစ္ခုၿပီးတစ္ခုေျပာင္းလဲေနသည္။
ပထမျမင္သည့္အာရံုကိုျမင္ၿပီး၊ ဒုတိယအာရံုတစ္ခုကို ျမင္သည္ႏွင့္ ပထမအျမင္အာရံုသည္ သူ႔အလိုလိုပင္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားခဲ့ေလၿပီ၊ ၾကားေသာအခါ အသံက တဆက္တည္းထင္ရေပမယ့္ အသံစဥ္မ်ား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခုမတူပံုကို သတိျပဳမိပါလိမ့္မည္ ထိုတစ္ခုႏွင့္တစ္ခုမတူျခင္းသည္ တစ္ခုေပၚၿပီး၊တစ္ခုေပ်ာက္ေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္၊ ထိုျဖစ္စဥ္ကို မည္သူမွ ထိန္းခ်ဳပ္၍ မရနိုင္ေပ၊
ႀကံစည္ေတြးေတာသည့္အခါတြင္လည္း အလြန္ပင္ထင္ရွားလွပါသည္၊ ပထမအေတြးေတြးၿပီး၊ ဒုတိယအေတြးေပၚလာလွ်င္ ထုိပထမ အေတြးသည္ အလိုလိုပင္ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရသည္မဟုတ္ပါေလာ၊ ထို႔အတူ နံတိုင္း ထိေတြ႕တိုင္း အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ကုန္ေပ်ာက္ေနသည့္အတြက္ ထိုေပ်ာင္းလဲမႈမ်ားကုိ မည္သုိ႔မွ် (control) ထိန္းခ်ဴပ္၍မရနိုင္ေသာေၾကာင့္ ဘ၀သည္ (protection) အကာအကြယ္လံုး၀မရွိ၊ ေစာင့္ေရွာက္မႈလံုး၀မရွိေသာ အေျခအေနတြင္ ရွိသည္ကို စာဖတ္သူမ်ား သတိျပဳမိေစခ်င္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ စာေရးသူတို႔သည္ ငယ္စဥ္မွစ၍ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးရင့္လာခဲ့ၾကရသည္ မဟုတ္ပါေလာ၊ ထိုသုိ႔ႀကီးရင့္လာျခင္းသည္္ ေခတ္စကားျဖင့္ေျပာလွ်င္ ပံုတူေကာ္ပီပြားသည္ႏွင့္တူသေယာင္ေယာင္ပင္ျဖစ္၏၊ သုိ႔ပါေသာ္လည္း ေကာ္ပီကူးသည္ဆိုသည္ဆိုသည္မွာ ပံုတူပြားျခင္းျဖစ္ေပရာ ဤ၌ ဘ၀သည္ တစ္ခ်ိန္ႏွင့္တစ္ခ်ိန္မတူ ေျပာင္းလဲေနေသာေၾကာင့္ ေကာ္ပီကူး၍ မရနိုင္ပါေခ်၊ ထိုဘ၀ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အဆက္မျပတ္ျဖစ္ေနပါေသာ္လည္း မကာကြယ္နိုင္ၾကေပ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အစဥ္သျဖင့္ ေျပာင္းလဲ၍ မတည္ၿမဲေသာ ဘ၀ကိုပိုင္ဆိုင္ေသာသူမ်ားသည္ ကယ္မည့္သူမရွိသည့္အတြက္ အားငယ္ေနၾကရေပသည္။
မိဘႏွင့္သားသမီး ၀န္းက်င္တြင္ ထိုေဘးဆိုးးမ်ားျဖင့္ ရင္ဆိုင္ရၿပီဆိုပါက မိဘမ်ားက ခ်စ္လွစြာေသာ သားသမီးမ်ားအား မအိုေအာင္၊ မနာေအာင္၊ မေသေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးလို႔မရနိုင္သကဲ့သုိ႔ သားသမီးမ်ားက မိဘမ်ားအား မအို မနာ မေသေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္မေပးနိုင္ၾကေပ။
ထိုကဲ့သုိ႔ အေရးႀကံဳလွ်င္ ေတာင္မင္းကို ေျမာက္မင္း မကယ္နိုင္ဆိုသကဲ့သုိ႔ အနာေရာဂါျဖင့္ ျပင္းစြာ အိပ္ယာထဲလဲကာ ေသခါနီးအခ်ိန္မ်ဳိးတြင္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အနားတြင္ၾကည့္ေနရံုမွတစ္ပါး မည္သို႔မွ် မတတ္နိုင္ရွာေပ၊ ခ်စ္လွစြာေသာ သားသမီးေလးမ်ား ေသနုိင္ေလာက္သည့္ ေရာဂါစြဲကပ္ၿပီဆိုလွ်င္ ေငြေၾကးတတ္နိုင္သူမ်ားက ကၽြမ္းက်င္သည့္ ပါရဂူမ်ားကို ပင့္ကာ တန္ဖိုးႀကီး၍ အစြမ္းထက္ေသာ ေဆးအေကာင္းစားတို႔ျဖင့္ မည္မွ်ပင္ ကုသပါေသာ္လည္း မၾကာမီ ေသဆံုးၾကရပါသည္၊ တကယ့္အေရးတကယ့္ေဘးႏွင့္ႀကံဳၿပီဆိုလွ်င္ ပါရဂူမေျပာႏွင့္ မည္သည့္တန္ခိုးရွင္မွ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈ မေပးနိုင္ၾကေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္လည္း အုိနာေသတရားမ်ားကုိ မိဘသားသမီး မကယ္နိုင္ေသာ တရားမ်ားဟု အဂၤုတၱရနိကယ္ တိကနိပါတ္တြင္ ျမတ္စြာဗုဒၶ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေပသည္။
တစ္ခါက စာေရးသူ၏ မိခင္အား မက်န္းမာစဥ္ အခြင့္အေရးရသမွ်ကိုု မိခင္ႀကီးအား မျပတ္ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ေပသည္။ မိခင္ႀကီးသည္ ရင္ၾကပ္ပန္းနာေဖါက္၍ အေမာေရာဂါ ျပင္းထန္လာေသာအခါတြင္ မိခင္ႀကီး၏ ျဖစ္အင္ကို မခ်ိတင္ကဲ ၾကည့္ေနရံုမွ် ၾကည့္ေနရကာ စာေရးသူမွာ မည္သို႔မွ် မတတ္နိုင္ရွာေပ၊ ေဆးဆိုလွ်င္ အစြမ္းထက္ေသာ ေကာင္းေပ့ဆိုသည့္ေဆးမ်ားကုိသာ ႀကိဳတင္၀ယ္ယူထားၿပီး ႏွမတစ္၀မ္းကြဲေတာ္စပ္သူ သူနာျပဳဆရာမက အစြမ္းကုန္ ကုသေပးပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ကုသာလာခဲ့ရာတြင္ ေန႔တစ္ေန႔၏ ညေနခင္းတြင္ မိခင္ႀကီး၏ ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္ေရာက္လုနီးၿပီဟု သိလိုက္ေသာအခ်ိန္တြင္ စာေရးသူ၏ စိတ္သည္မည္သို႔မွ် ထိန္းခ်ဴပ္ထား၍မရ၊ ၀မ္းနည္းမႈ၊ နေျမာတသမႈ၊ လြမ္ေဆြးမႈေပါင္းမ်ားစြာတို႔ျဖင့္ စိတ္သည္ ေဆာက္တည္ရာမရျဖစ္ေနေခ်ေတာ့သည္။
ဤတြင္ ေတြးမိသည္မွာ မိခင္ႀကီးအား အစြမ္းကုန္ကုသပါေသာ္လည္း ကာကြယ္တားဆီး၍မရ ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္ႏွင့္အတူ ဘ၀တစ္ခု၏ လိုက္ကာတစ္ခုကို ခ်ခဲ့ရေပေတာ့မည္။ ဘ၀အတြက္ခ်စ္ခင္အားကိုးခဲ့ရေသာ မိခင္ႀကီးအား ျဖစ္နိုင္လွ်င္ မေသေစခ်င္ေပ၊ သို႔ေပမယ့္လည္း သဘာ၀နိယာမတရားႀကီးအား မလြန္ဆန္နိုင္ရကား မေသေစခ်င္၍လည္း မရနိုင္ေပ၊ ကာကြယ္မႈလည္းမလုပ္ေပးနိုင္ခဲ့ ေပ။ စာေရးသူသာမဟုတ္ပါ၊ ေလာကအတြင္း မည္သည့္သားသမီးမ်ားပင္ျဖစ္ေစ မိခင္ဖခင္မ်ားကို ကာကြယ္မႈ မေပးနိုင္ၾကေခ်။
ဘ၀၏သဘာ၀နိယာမတရားကို မိခင္ႀကီးသာမက သတၱေလာကႀကီးအတြင္း မီွတင္းေနထုိင္ၾကေသာ သတၱ၀ါမွန္သမွ် လြန္ဆန္၍ မရနိုင္ၾက၊ သတၱ၀ါမ်ားကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မည့္သူ တစ္ေယာက္မွ် မရွိေသာေၾကာင့္ သံသရာအတြင္း ဘ၀ဆင္းရဲကို ခါးသီးစြာခံစားရကာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့စြာျဖင့္ (ကူညီမည့္သူမရွိ ႏြံအိုင္ထဲနစ္ေနေသာ သူတစ္ေယာက္ကဲ့သုိ႔) အားငယ္ေနၾကရသည္ မဟုတ္ပါေလာ…………..။
ဘ၀၏ တြန္းပို႔မႈကုိ ရင္ဆိုင္ရၿပီဆိုပါက “အေမတို႔..အေဖတို႔ေရ မအိုနာပါနဲ႕ဦး၊ မနာပါနဲ႕ဦး၊ မေသပါနဲ႔ဦး” ဟုတားျမစ္၍ (ထိန္းခ်ဴပ္၍) ရေကာင္းေသာ အရာမဟုတ္ေခ်၊ ထို႔အတူ သားသမီးမ်ားတြင္ဘ၀၏တြန္းပို႔မႈကို ၾကံဳလာရပါက “ သားတို႔…..သမီးတို႔ေရ…မအိုပါနဲ႕ဦး၊ မနာပါနဲ႕ဦး၊မေသ ပါနဲ႕ဦး” ဟု တားျမစ္၍ (ထိန္းခ်ဴပ္၍) ရေကာင္းေသာအရာမဟုတ္ေခ်၊ ထိုေၾကာင့္ ဘ၀အေမြဟုဆိုအပ္သည့္ အိုနာေသ တရားမ်ားကို ျမတ္စြာဘုရားက (အမာတာပုတၱိက ဘာယာတိနာမ) မိဘသားသမီးမကယ္နိုင္သည့္ တရားမ်ားဟု ေဟာေတာ္ မူခဲ့ေပသည္။ ထိုဓမၼအေၾကာင္းကို မွတ္မိလြယ္ေစရန္ ေဆာင္ပုဒ္ေလးကို အရက်က္ကာ ေဆာင္ထားလိုက္ၾကေစခ်င္ပါသည္။
အိုေဘးဒုကၡ ၊ ေတြ႕ႀကံဳက ၊ မိဘသားသမီးမကယ္နိုင္။
နာေဘးဒုကၡ ၊ ေတြ႕ႀကံဳက ၊ မိဘသားသမီး မကယ္နိင္။
ေသေဘးဒုကၡ ၊ ေတြ႕ႀကံဳက ၊ မိဘသားသမီး မကယ္နိုင္…………။
ဘ၀အေၾကာင္းဟုဆိုအပ္ေသာ အိုနာေသ မျဖစ္ေအာင္ ရပ္တန္႔သြားေအာင္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် ကာကြယ္မႈ မေပးနိုင္ေသာ္ျငားလည္း ဆုိခဲ့ၿပီးသည့္ ဘ၀အေၾကာင္းေတြမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လမ္းညြန္မႈကို ေပးစြမ္းနိုင္ေသာ သူတစ္ေယာက္ေတာ့ရွိခဲ့ေပသည္၊ ထိုသူကား ျမတ္စြာဘုရားပင္တည္း၊ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဘ၀လြတ္ေျမာက္မႈ လမ္းေကာင္းကို ညြန္ျပနိုင္ရန္ အတြက္ ဘ၀အေၾကာင္းကို သုေတသနျပဳခဲ့သည္မွာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ မွတ္တမ္းေတာ္အရ သိနိုင္ၾကေပသည္။
မွန္ပါသည္၊ ဘ၀လြတ္ေျမာက္မႈကို လိုခ်င္ရင္ ဘ၀အေၾကာင္းကို သုေတသနျပဳ (ေလ့လာ)ၾကရပါေပမည္၊ ဘ၀အေၾကာင္းကို မ်ားမ်ားသိေလေလ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ရရွိရန္ နီးေလေလ ျဖစ္ေပသည္၊ ဘ၀အေၾကာင္းမွန္သမွ်ကို ႏိႈက္ႏႈိက္ခၽြတ္ခၽြတ္ အားလံုးသိျမင္ၿပီ ဆိုပါက ဘ၀မွ အၿပီးအတိုင္လြတ္ေျမာက္မႈကို ရၾကေပေတာ့သည္။
…။ ဤကား ဘ၀အေၾကာင္း၏ ဒုတိယတစ္ခု….။
(၃) ဘ၀ႀကီးသည္ အႆေကာ- ကုိယ္ပိုင္ဥစၥာမရွိ ဟု ျမတ္ဗုဒၶေဟာခဲ့သည္မွာ မွန္လွေပသည္၊ သက္ရွိ/သက္မဲ့ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးကို မပိုင္နိုင္ၾကေပ၊ သက္ရွိျဖစ္သည့္ ဘ၀ခႏၶာႀကီးအား မႀကီးရင့္ေစရန္၊ အနာေရာဂါမျဖစ္ေစရန္၊ မေသေစရန္ ထိန္းထားမရသည့္အတြက္ ဘ၀ခႏၶာႀကီးကုိ ကိုယ္မပိုင္္ေပ၊ အမွန္စင္စစ္ ဘ၀ကို ပိုင္သည္ဟုဆိုလွ်င္ မအို၊မနာ၊မေသေအာင္ ထိန္းခ်ဴပ္ထား၍ (control) ရမည္မွာေသခ်ာသည္၊ သက္ရွိသာမက သက္မဲ့မ်ားကိုလည္း ဘ၀ရွိသူတိုင္းမပိုင္နိုင္ၾကေပ၊
ဘ၀တြင္ ပိုင္ဆိုင္နိုင္သည္ဆုိသည့္အရာမ်ားကို ရႈျမင္သံုးသပ္ၾကည့္ေသာအခါ မည္သည့္အရာမွ် ပိုင္ဆိုင္သည္ဟူ၍ မရွိေပ၊ ပစၥည္းဥစၥာတို႔သည္ တစ္ေန႔က် ေသၿပီဆိုလွ်င္ ထားခဲ့ရသည္ခ်ည္း ျဖစ္သည့္အတြက္္ ကိုယ့္ေနာက္ပါေအာင္ ယူေဆာင္၍ မရနိုင္ေသာေၾကာင့္ မည္သည့္အရာမွ် မပိုင္ဆိုင္နိုင္ၾကေပ…၊ “ ရသည့္ဥစၥာ ၊ ခ်စ္သူပါ ၊ စြန္႔ခြါသြားရသည္” စာေရးသူငယ္စဥ္ဘ၀ နံနက္ခင္းၾသ၀ါဒတက္စဥ္ ရြတ္ဆိုခဲ့ရသည္ကို ျပန္လည္ၾကားေယာင္ေနမိပါေတာ့သည္
ဤကား ဘ၀အေၾကာင္း၏ တတိယတစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။
(၄)စတုတၳေျမာက္ ဘ၀အေၾကာင္းကား………လူသားမ်ားသည္ မည္မွ်ပင္ လိုအင္ဆႏၵမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုေစကာမူ အလိုျပည့္သည္ ဟု မရိွ၊ အၿမဲတမ္း တစ္ခုခုေတာ့ လိုေနသည္ခ်ည္း ျဖစ္ေပသည္၊ “ႏြားေသလွ်င္ ျမက္တန္းလန္း၊ လူေသလွ်င္ အလုပ္တန္းလန္း” ဟု လူသား မ်ား အၿမဲတမ္း အလိုျပည့္မႈ မရွိသည့္အတြက္ အလုပ္ႏွင့္လက္မျပတ္ အဆက္မျပတ္လုပ္ကိုင္ရာကေန ေသဆံုးခ်ိန္အထိ လုပ္ကိုင္ေနၾက ရေပသည္၊ ေလာဘအေတာမသတ္သည့္အတြက္္ ရမည္ဆိုလွ်င္ အေသခံၿပီးအလုပ္လုပ္ၾကသည္။
လိုခ်င္မႈတဏွာတရားေၾကာင့္ အသက္အႏၲရာယ္စိုးရိမ္ရေသာ လမ္းျဖစ္ပါလွ်က္ အေသခံသြားၾကသည္၊ အလိုမျပည့္သည့္ သေဘာသက္၀င္ေသာ တဏွာေလာဘေၾကာင့္ မည္မွ်ပင္ အသက္အႏၲရာယ္ စိုးရိမ္ရေစကာမူ အသက္စြန္႔၍ သြားၾကေပသည္၊ ဤကား တဏွာတရား၏ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈမရွိသည္ကို ေဖၚၾကဴးေနသကဲ့သုိ႔ တဏွာေစခိုင္းရာ ျပဳလုပ္ေနၾကရသည့္အတြက္ ့ တဏွာကၽြန္ႀကီးမ်ား ဟု ဆိုရေခ်ေတာ့မည္။
ေငြခ်မ္းသာသည့္ သူမ်ားဆိုလွ်င္ လက္ရွိ ခံစားေနရသည္ကိုပင္ မေရာင့္္ရဲနိုင္ျဖစ္ကာ အပို၀င္ေငြရေအာင္ အပင္ပမ္းခံ၍ ရွာၾကရေပသည္၊ တိုက္တစ္လံုးပိုင္သည့္ ပုဂၢဳိလ္က ျဖစ္နိုင္လွ်င္ ဆယ္လံုးလည္း ပိုင္ခ်င္သည္၊ တကယ္တမ္း တိုက္ဆယ္လံုးရလာပါကလည္း ထိုဆယ္လံုးထက္ ပို၍ လိုေနၾကဦးမည္မွာအမွန္ျဖစ္သည္၊ ဤသို႔ျဖင့္လူမ်ားသည္ လိုခ်င္မႈတဏွာ၏ ဦးေဆာင္ခိုင္းေစမႈကို ခံရကာ ေလာကထဲရွိသမွ် ပစၥည္းအားလံုးကို ပိုင္ေအာင္လုပ္ခ်င္ၾကသည္၊ ရေအာင္ အလုပ္လုပ္ရင္းႏွင့္ ေသဆံုးသြားၾကရေပသည္။
တစ္ခါက ဒကာတစ္ဦးက “အရွင္ဘုရား….တပည့္ေတာ္လည္း အလုပ္လုပ္ရတာ ၿပီးတယ္လို႔မရွိ စိတ္လည္းကုန္ုလွပါၿပီဘုရား၊ ဒါေၾကာင့္ ေနာင္ငါးႏွစ္ဆိုလွ်င္ အလုပ္ေတြကို အၿပီးသတ္လုပ္ၿပီး တပည့္ေတာ္ ရိပ္သာမွာပဲ လာေနပါေတာ့မည္ဘုရား” ဟုေလွ်ာက္ထားလာပါသည္၊ သို႔ႏွင့္ ငါးနွစ္ျပည့္ေသာအခါ ထိုဒကာႀကီးသည္ ရိပ္သာ၀င္ဖို႔ ေနေနသာသာ ထပ္၍ပင္ လုုပ္ငန္းမ်ားကို မ်ားစြာတိုးခ်ဲ႕ထားသည္ကုိ ေတြ႔ရပါေတာ့သည္၊ ဤကား တဏွာေစခိုင္းသည့္အတိုင္း ျပဳလုပ္ေနၾကရေသာ တဏွာကၽြန္ေတြ ျဖစ္ေနသည္မွာ သိသာထင္ရွားလွေပသည္၊
ဤေနရာ၌ မွတ္သားဖြယ္လကၤာက “ တဏွာေစရာ ၊ မေနသာ ၊ေဖြရွာဆက္ရသည္” ……….တဲ့
ထိုကဲ့သို႔ ဘ၀တြင္ တြန္းပို႔ခံရမႈမွ လြတ္ကင္းေစရန္ ဓမၼကုိ အသံုးခ်ရမွာ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ အိုနာေသဟူသည့္ ဘ၀အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ အားငယ္မႈ၊ ေၾကာက္လန္႔မႈမ်ားမွ ေက်ာ္လႊားနိုင္ေစရန္ ဓမၼကိုပဲ အသံုးခ်ရမည္ျဖစ္ေပသည္၊ တြယ္တာတတ္မက္သည့္တဏွာသည္ အာဏာွရွင္္ကဲ့သုိ႔ မိမိအား အၿမဲတမ္း ေစခိုင္းေနသည္၊ ထိုတဏွာကို ဓမၼျဖင့္ အၿပီးသတ္ အနိုင္ယူကာ တဏွာကၽြန္အျဖစ္မွလြတ္ေအာင္ ရုန္းထြက္ရပါမည္၊ ဤသို႔ျဖင့္ ဘ၀လြတ္ေျမာက္မႈရရွိေစရန္ ဘ၀အေၾကာင္းကို မ်ားစြာေလ့လာနိုင္ၾကပါေစ ဟု တိုက္တြန္းလိုက္ရပါေတာ့သတည္း။ ။


0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More