Wednesday, July 22, 2009

ဒုစရိုက္ကို ခ်ီးမြန္းသင့္ပါသလား

အေမး။ ။ အရွင္ဘုရား….ဇာတ္ေတာ္ထဲမွာ သုလသာက သူခုိးကို သတ္ဖို႔ ႀကံစည္တာဟာ ဘယ္နည္းနဲ႔မွ ပညာ မျဖစ္နိုင္၊ ဒုစရိုက္သာ ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။ သို႔ပါလွ်က္ “ပညာရွိ” လို႔ ဘုရားအေလာင္းနတ္သားက ခ်ီးမြန္းတာဟာ သဘာ၀မက်ပါ။ တပည့္ေတာ္ သိခ်င္တာက ဘာ့ေၾကာင့္ သတ္ဖို႔ႀကံစည္တာကို ပညာရွိ လို႔ ခ်ီးမြန္းရတာပါလဲဘုရား။

အေျဖ။ ။ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာေတာ္ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ တိပိဋကဓရဆရာေတာ္ ေရးသားျပဳစုေတာ္မူတဲ့ မဟာဗုဒၶ၀င္ ပဌမတြဲ ပဌမပိုင္းမွာ ဖတ္ရပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းကို ပါဌဇာတ္ (ငါးရာငါးဆယ္) အ႒ကနိပါတ္။ သုလသာ ဇာတ္ေေတာ္မွာ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
ေရွးအခါတုန္းက ဗာရာဏသီျပည္ သုလသာ အမည္ရွိတဲ့ ျပည့္တန္ဆာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး ရွိခဲ့ဖူးတယ္။ တစ္ေန႔မွာ ခိုးမႈနဲ႔ ေသဒဏ္ က်ခံရမဲ့ဆဲဆဲ သူခိုးတစ္ေယာက္ကို သုလသာက ကယ္တင္ခဲ့တယ္။ သူခိုးရဲ႕နာမည္က သတၱဳက လို႔ေခၚပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ဦး အိမ္ေထာင္ျပဳ ေပါင္းသင္းလာခဲ့ရာက တစ္ေန႔ေတာ့ သူခိုးက သုလသာအား ေတာင္ထိပ္ေပၚကို တက္ေစၿပီး သူမကိုယ္မွာ ၀တ္ဆင္လာတဲ့ တသိန္းတန္ အဆင္းတန္ဆာမ်ားကို အခၽြတ္ခိုင္းၿပီး သတ္မယ္ လုပ္ေတာ့တာပဲ။ သတၱဳက သူခိုးက သူ႔အား သတ္မယ္ ဆိုတာကို သိသြားတယ္။
“ပရိယာယ္မာယာဆင္ၿပီး သူ႔ထက္လက္ဦးေအာင္ ျပဳမွ ေတာ္မယ္” လို႔ အႀကံျဖစ္ၿပီး၊ “ အိုေမာင္ေတာ္….ေမာင္ေတာ္က ကၽြန္မအား သတ္ေတာ့မယ္ ဆိုေပမဲ့ ေမာင္ေတာ္အား ကၽြန္မ ေမတၱာမပ်က္နိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မေသခင္အခ်ိန္ေလးမွာ ေမာင္ေတာ္အား ေလးမ်က္ႏွာ ေရွ႕ေနာက္၀ဲယာ တို႔ ရွိခိုးပါရေစ” လို႔ ေတာင္းပန္တယ္။ လင္ေတာ္ေမာင္ သတၱဳကကလည္း အဟုတ္မွတ္ကာ သုလသာအား ရွိခိုးခြင့္ကို ေပးလိုက္တယ္။
သုလသာကလည္း အခ်ိန္မဆိုင္းဘဲ ပတ္လည္ၿပီး ရွိခိုးပါတယ္၊ သူခုိးရဲ႕ ေနာက္ေက်ာလည္း ေရာက္ေရာ သူခုိးရဲ႕ေက်ာက္ကုန္းကို အားနဲ႔ တြန္းခ်လိုက္တာ သူခိုး ေခ်ာက္ထဲက်ၿပီး ေသပြဲ၀င္ခဲ့ရပါတယ္။ ထုိအျဖစ္အပ်က္ အလံုးစံုကို သိျမင္ေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္ ရွိတယ္။ ထိုသူမွာ ေတာင္ကို ေစာင့္ေနတဲ့ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ နတ္သားပဲ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ ဘုရားအေလာင္းက “ အရာတိုင္းမွာ ေယာက္်ားမ်ားသာ ပညာရွိတာ မဟုတ္၊ ထိုထိုအရာရာေတြမွာ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ ဆင္ျခင္နိုင္တဲ့ ပညာရွိမိန္းမ ေတြလည္း ရွိေသးတာပဲ” လို႔ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ နတ္သားက သုလသာ ႀကံစည္ပံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ခ်ီးမြန္းေတာ္မူခဲ့တယ္။
ထိုအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သုလသာရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအားလံုးဟာ ဒုစရိုက္မ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပညာမဟုတ္နိုင္၊ ဒါေၾကာင့္ ဒုစရိုက္ကို မခ်ီးမြန္းသင့္ လို႔ ေမးခြန္းရွင္ကဆိုထားပါတယ္။ အမွန္ကား သုလသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အားလံုးကို ဆန္းစစ္ေလ့လာလိုက္လွ်င္ ရွင္းသြားပါလိမ့္မယ္။
“ ဒီလို ဒီိလို ႀကံစည္ရင္ေတာ့ ငါနိုင္မွာ ေသခ်ာတယ္” ဆိုတဲ့ သုလသာရဲ႕ ႀကံစည္ခ်က္ဟာ အမွန္အတိုင္းႀကံစည္ခ်က္သာ ျဖစ္တယ္။ အမွန္အတိုင္း သိတာဟာ အျပစ္မရွိ၊ ပညာသိပင္ျဖစ္တယ္။ ပီးေတာ့မွ ႀကံစည္တဲ့အတိုင္း ျပဳလုပ္ေတာ့မယ္၊ ပရိယာယ္နဲ႔ သတ္မွ ျဖစ္ေတာ့မယ္ လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာကစၿပီး အျပစ္ရွိတဲ့ ဒုစရိုက္အမႈ ျဖစ္သြားပါၿပီ။ သုလသာရဲ႕ ပါဏာတိပါတအမႈ ျပဳရာမွာ ပထမဦးစြာ အသိဥာဏ္ျဖစ္ေပၚတာကို ရည္ရြယ္ၿပီး ဘုရားအေလာင္းနတ္သားက ခ်ီးမြန္းတယ္ လို႔ ယူဆရပါမယ္။
ဒီိလိုပါပဲ သုလသာရဲ႕ အသိဥာဏ္နယ္ပယ္က တပိုင္း၊ ပါဏာတိပါတ ဒုစရိုက္နယ္ကတပိုင္း လို႔ ခြဲျခားၿပီး မွတ္ယူလိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒီျပႆနာ ေျဖရွင္းသြားလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆမိပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More