ေလာက၌ အေဆာက္အဦး တုိက္တာ အိမ္စသည္မ်ားသည္ လူသားတို႔အတြက္ နားခိုရာ၊ အပန္းေျဖရာျဖစ္သည့္အျပင္ ေနပူ မိုးရြာ အပူဒဏ္၊အေအးဒဏ္စသည့္ သဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္တို႔မွ ကင္းေ၀းရာေနရာလည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လူသားမ်ားအား မရွိမျဖစ္လိုအပ္ ေသာ အရာတစ္ခု ျဖစ္္ေပသည္။
လူသားမ်ားသည္ မိသားစုႏွင့္ေပ်ာ္ရႊင္စြာေနထိုင္နိုင္ရန္ အိမ္ တိုက္ စသည့္ အေဆာက္အဦမ်ားကုိ ေငြေၾကးတတ္နိုင္သူမ်ားက ကိုယ္ပိုင္၀ယ္ယူကာ အိမ္ပိုင္ႏွင့္ ေနထိုင္သူမ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔ ေငြေၾကးမတတ္နိုင္သူမ်ားက မိသားစုေနထိုင္မႈ အဆင္ေျပေစရန္ စေဘာ္ေပး၍ ငွားရမ္းကာ အိမ္ငွားျဖင့္ ေနထိုင္ၾကရပါသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ လူသားမ်ားေနထိုင္ရာ အေဆာက္အဦမ်ားသည္ သဘာ၀ေဘးအႏၲ ရာယ္က ထိုက္သည့္အားေလ်ာ္စြာ ကင္းလြတ္ပါေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ မိုးသက္ေလျပင္းက်ကာ ေရထဲေမ်ာပါသြားျခင္း၊ တစ္ခါတစ္ရံ အဖ်က္မီးေၾကာင့္ အိမ္မ်ား မီးထဲပါသြားျခင္း၊ ဆိုးေသာမင္းမ်ားက အခြန္ဘ႑ာအျဖစ္သိမ္းေသာေၾကာင့္လည္း ဆံုးရံႈးသြားနိုင္ျခင္း၊ အေမြႊခံစားသားသမီးမ်ားေၾကာင့္လည္း ပ်က္စီးရျခင္း၊ သူခိုးမ်ားေၾကာင့္လည္း အိမ္ရွိအတြင္းပစၥည္းမ်ား ကုန္သြားနုိင္ျခင္းစသျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး
ပ်က္စီး ရႈံးဆံုးနိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ့သုိ႔ ဆံုးရံႈးမႈ မရွိဟု ဆိုေစဦးေတာ့၊ ႏွစ္ပရိေစၧဒ ၾကာျမင့္လွ်င္ ၿပိဳက်ပ်က္စီးရမည္မွာ ေသခ်ာလွေသာ သဘာ၀နိယာမတရားတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္လည္းသဘာ၀ေဘးအႏၲရာယ္ကုိ ေက်ာ္လႊားနိုင္သည့္အျပင္ ေရ၊မီး၊မင္ဆိုး၊သူခိုး၊သားဆိုးသမီးဆိုး ဟူသည့္ ငါးဦးရွယ္ ယာ ကြန္ယက္မွ လြတ္ကင္းေသာ အိမ္ႀကီးတစ္လံုး ေပၚေပါက္ခဲ့ပါသည္။ ဤကား အရိယာမ်ားရဲ႕ ျမင့္ျမတ္ေသာ စံအိမ္ေတာ္ျဖစ္ပါသည္။
ထို စံအိမ္ေတာ္ႀကီးသည္ ယခုမွေပၚေပါက္ခဲ့သည္မဟုတ္၊ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က ေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး ယခုထက္တိုင္ မပ်က္မစီးဘဲ တည္ရွိကာ ေနာင္တြင္လည္း ဘယ္ေတာ့မွ ပ်က္စီးျခင္းသို႔ မေရာက္နိုင္ေသာေၾကာင့္ တုႏိႈင္းမမီ စံအိမ္ေတာ္ႀကီးဟု ေခၚေ၀ၚတင္စားမည္ဆိုလွ်င္ လြန္အံ့မထင္၊ ထိုစံအိမ္ေတာ္ႀကီးကုိ တည္ေဆာက္ေပးခဲ့သူကား အတုမရွိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ အတုမရွိ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တုႏိႈင္းမမီ စံအိမ္ေတာ္ႀကီးကို ကုိယ္ေတာ္တိုင္သိျမင္ေတာ္မူ၍ နတ္လူမ်ားအား စံအိမ္ေတာ္ႀကီးတည္ရွိရာသုိ႔ လမ္းညြန္ေပးေတာ္မူခဲ့ေပသည္။
ျမတ္ေသာစံအိမ္ေတာ္ႀကီးတြင္ အရိယာပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ ေရွးပေ၀သဏီက ေနထိုင္ခဲ့ၾကသကဲ့သုိ႔ ယခုလည္းေနထိုင္ၾကဆဲ၊ ေနာင္ကိုလည္း ေနထိုင္ၾကေပလိမ့္ဦးမည္။ ျမတ္ေသာ စံအိမ္ေတာ္ႀကီးကား ဆယ္မ်ဳိးရွိပါသည္။
ပထမစံအိမ္ေတာ္ႀကီး
ပဥၥဂၤ ၀ိပၸဟီေနာ၊ နိ၀ရဏတရားငါးပါးကုိ ပယ္သတ္ၿပီးျခင္းသည္ ပထမစံအိမ္ေတာ္ႀကီး၏ အရည္အေသြးတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
နိ၀ရဏတရားငါးပါးကို အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား၌ ပယ္သတ္ၿပီးၿပီ ဤသည္ကုိပင္လွ်င္ ပထမစံအိမ္ေတာ္ႀကီးဟု ေခၚဆိုရပါသည္။
ရွင္းပါဦးအံ့-
ပုထုဇဥ္ျဖစ္ၾကေသာ လူသားမ်ားသည္ လိုခ်င္ဖြယ္ရာအာရံုေတြႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳရလွ်င္ လိုခ်င္မႈဆႏၵက မဖိတ္ေခၚဘဲ ေရာက္ရွိလာ စၿမဲပင္ျဖစ္သည္။ ၀ိသဘာဂ ဆန္႔က်င္ဘက္အာရံု(မိန္းမကေယာကၤ်ားကုိ ေယာကၤ်ားကမိန္းမကုိ)ႏွင့္ေတြ႕ျမင္ရ၍ ႏွစ္သက္လိုခ်င္မႈမ်ား ျဖစ္လာသည္။ ထို႔အတူ ၾကားမႈ၊နံမႈ၊စားမႈ၊ထိေတြ႕မႈႀကံသိမႈစသည့္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ရာအာရံုမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ႀကံဳေသာအခါ ေကာင္းသည္ဟုထင္ရေသာ အာရံုမ်ားအေပၚ လုိခ်င္မႈဆႏၵမ်ား ျဖစ္ေပၚရေလသည္။ ထိုတရားကုိ ကာမစၧႏၵနိ၀ရဏ ဟုေခၚပါသည္။
တဖန္ လိုခ်င္တာမရလွ်င္ အလိုမက် စိတ္ဆိုး ေဒါသထြက္ျခင္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္လိမ့္မည္။ ေဒါသအၿခံအရံမ်ားျဖစ္သည့္ သူတစ္ပါးေကာင္းစားသည္ကို မနာလိုမႈ၊ ရွိသည့္ပစၥည္းေပးရမည္ကို နေျမာာတြန္႔တိုသည့္ ၀န္တိုမႈ၊ ေနာင္တတဖန္ ပူပန္မႈ စသည္မ်ားကုိ ေဒါသအေျခခံသည့္ ဗ်ာပါဒနိ၀ရဏ ဟုေခၚပါသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္ထဲ ရွင္းလင္းၾကည္လင္မႈမရွိ မည္သို႔မွ် ေတြးေတာစဥ္းစား၍မရ ေတြေတြေ၀ေ၀ႀကီး ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ တစ္ခါတေလ ဘယ္လိုမွ ထိန္းလို႔မရေအာင္ ငိုက္ျမည္းလာသည္။ ထိုင္းထိုင္းမိုင္းမိုင္းျဖစ္ကာ ပ်င္းရိေျခာက္ေသြ႔ၿပီး ကုသိုလ္တရားမ်ား ျဖစ္နိုင္ရန္ ထၾကြလံုးလမႈမရွိ တြန္႔ဆုတ္ေနတတ္ပါသည္။ ထိုတရားမ်ဳိးကို ထိနမိဒၶနိ၀ရဏ ဟုေခၚပါသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္စုစည္း၍လည္းမရ စိတ္မတည္ၿငိမ္ဘဲ ဟိုေရာက္ဒီေရာက္ျဖစ္ကာ စိတ္ေတြ ပ်ံ႕လြင့္ေနသည့္အခါမ်ဳိးလည္းရွိ ေပသည္။ ထို႔အျပင္ ယခင္က ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးေသာ ကိစၥတို႔၌ အမွားျပဳလုပ္မိ၍ ေနာင္တတဖန္ပူပန္မႈမ်ားလည္းရွိတတ္သည္၊ ထိုတရားမ်ဳိးကို ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥ နိ၀ရဏ ဟုေခၚပါသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုအေပၚ သံသယမ်ားလြမ္းမိုး၍ ပိုင္ပို္င္နိုင္နိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်၍မရ၊ ကိုယ့္ကိုယ့္ကို စိတ္ခ် ယံုၾကည္မႈမရွိ၊ ဆံုးျဖတ္ရမည္ကို ခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ကာ ဒြိဟျဖစ္ေနေသာစိတ္မ်ား သံသယျဖစ္ေနေသာ စိတ္မ်ားကုိ ၀ိစိကိစၧာ နိ၀ရဏဟု ေခၚပါသည္။
ထိုဆိုခဲ့ၿပီးေသာ နိ၀ရဏတရားငါးပါးသည္ ပုထုဇဥ္တို႔သ႑ာန္၀ယ္ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု ၀င္ေရာက္ေနၾကပါသည္။ နိ၀ရဏတရားမ်ား ရွိေနသည့္ ကာလပတ္လုံး စိတ္၏ ၿငိမ္ေအးမႈကုိ မရရွိဘဲ အေႏွာင္အဖြဲ႕ခံေနရသည့္ပမာ စိတ္သည္ လြပ္လပ္မႈမွ ကင္းလွ်က္ ရႈပ္ေထြးက်ဥ္းၾကပ္လွ်က္ရွိသည္။ ရႈပ္ေထြးက်ဥ္းၾကပ္လွ်က္ရွိေသာစိတ္သည္ မည္သည့္အခါမွ် ကုသိုလ္စိတ္မျဖစ္နုိင္ ကုသိုလ္မျဖစ္ေအာင္လည္း တားဆီးတတ္သည့္အတြက္ ထိုတရားမ်ားကုိ နိ၀ရဏ တရားဟု ေခၚဆိုရပါသည္။
ဥပမာ- ေရႊထည္မ်ားတြင္အမ်ားအားျဖင့္္ သံ ၊ ေၾကး ၊ဂၽြတ္၊ခဲ၊ေဘာ္စေသာ အညစ္အေၾကး (၅)မ်ဳိးပါ၀င္ေန သည္။ထိုအညစ္အေၾကးမ်ား ပါ၀င္္ေနေသာ ေရႊထည္ကို တန္ဆာျပဳလုပ္လွ်င္ ထိုတန္ဆာသည္ ၾကမ္းတမ္းျခင္း၊ ပ်က္လြယ္ျခင္း၊ ကၽြတ္ဆတ္ျခင္း၊ က်ဳိးလြယ္ျခင္း၊ မၾကာမီ အေရာက္ပ်ယ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္တတ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တန္ဆာမျပဳလုပ္မီ ေရႊထဲပါ၀င္ေနေသာ အညစ္အေၾကး (၅)မ်ဳိးကုိ ဖားဖိုေပၚတင္၍ သန္႔စဥ္လိုက္ေသာအခါ စင္ၾကယ္ေသာ ေရႊကို ရရွိေလသည္။
ထို႔အတူ စိတ္တြင္ နိ၀ရဏတရားဟူေသာ အညစ္အေၾကး(၅)မ်ဳိး ရွိေနသည့္ကာလပတ္လံုး စိတ္သည္မစင္ၾကယ္ေပ။ စိတ္ထဲတြင္ ရွိေနေသာ ထိုအညစ္အေၾကး (၅)မ်ဳိးကုိ ၀ိပႆနာဖားဖိုေပၚတင္လိုက္ေသာအခါ မၾကာမီ အရည္အေသြးေကာင္းေသာ စိတ္သန္႔္႔ေလးမ်ားျဖစ္လာရသည္္။
၀ိပႆနာဟူသည္ ျဖစ္ေပၚဆဲခဏ၌ သခၤါရတရားမ်ားကုိ ရႈမွတ္ရသည္ျဖစ္ရာ ရႈမွတ္မႈအားမ်ား တိုးတက္လာလွ်င္ ရႈမွတ္တိုင္း၌ နိ၀ရဏတရားမ်ားကုိ တဒဂၤ(တစ္ခဏ)ပယ္သတ္ေနေပသည္။ ထိုသို႔ နိ၀ရဏတရားမ်ားကို ရႈမွတ္မႈတို႔ျဖင့္ပယ္သတ္ေနလွ်င္ အရိယာႏွင့္တူေအာင္ က်င့္သံုးေနသည္ဟု ေခၚဆိုနိုင္ပါသည္။ တစ္ခ်က္ရႈမွတ္လွ်င္ တစ္ခ်က္ ျမင့္ျမတ္ေသာ စံအိမ္ေတာ္ႀကီးသို႔ ေရာက္ေနရပါသည္။ မရႈမွတ္လွ်င္ ေရာက္မည္ မဟုတ္ေပ။ အိမ္မပိုင္ေသာ္လည္း အငွားအိမ္နဲ႕ေနရသကဲ့သုိ႔ ပုထုဇဥ္မ်ား တရားရႈမွတ္ၿပီး ေလာဘစေသာ ကိေလသာမ်ားကုိ တဒဂၤပယ္ေဖ်ာက္ေနလွ်င္ အရိယာတို႔၏ စံအိမ္ေတာ္ႀကီးတြင္ ေခတၱခဏငွားရမ္းၿပီး ေနသည္ႏွင့္တူလွပါသည္။ ထိုမွတဆင့္ အဆက္မျပတ္ရႈမွတ္၍ ေလးမဂ္ေလးဖိုလ္ အစဥ္အတိုင္းမ်က္ေမွာက္ျပဳနိုင္ၿပီဆိုပါက အရိယာတို႔၏စံအိမ္ေတာ္ႀကီးတြင္ အၿပီးအပိုင္ေနရမည္ျဖစ္ရာ အိမ္ပိုင္ႏွင့္ေနရသည္ႏွင့္တူလွေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ားသည္ အရိယာအစစ္မျဖစ္ေသးေသာ္လည္း ျဖစ္ေအာင္အားမထုတ္နုိင္ေသးေသာ္လည္း အရိယာအတုႏွင့္တူေအာင္ အလုပ္မအားလပ္သည့္ၾကားကေန မျဖစ္ျဖစ္သည့္နည္းႏွင့္ အခ်ိန္ေပးကာ ၀ိပႆနာတရားကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေစခ်င္လွသည္။ ဤသည္မွာ စာေရးသူ၏ ရင္တြင္းစကားပါ။
ဒုတိယစံအိမ္ေတာ္ႀကီး
ဆဠဂၤသမၸႏၷာဂေတာ- အဂၤါ ၆ ပါးႏွင့္ျပည့္စုံျခင္းသည္ ဒုတိယစံအိမ္ေတာ္ႀကီး၏ အရည္အေသြးတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။
အဂၤါ ၆ ပါးဆိုသည္မွာ မ်က္စိ၊နား၊ႏွာ၊လွ်ာ၊ကိုယ္၊စိတ္ ဒြါရေျခာက္ပါးကုိ ေျပာပါသည္။ ျပည့္စံုျခင္းဟူသည္ကား ထိုဒြါရ ၆ ပါးႏွင့္္ အဆင္း၊အသံ၊အနံ႕၊အရသာ၊ အထိအေတြ႕၊ ဓမၼာရံုစသည့္ အာရံု ၆ ပါးတို႔ (အာရံုႏွင့္ဒြါရတို႔) ေတြ႕ႀကံဳေသာအခါ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း မရွိေတာ့လွ်င္ (အရိယာရဟႏၲာျဖစ္လွ်င္)အဂၤါ (၆)ပါးႏွင့္ျပည့္စံုသည္ဟုေခၚပါသည္။
ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားတြင္ အာရံု ဒြါရ ဆံုခိုက္တြင္ ေကာင္းတာေလးျမင္ရလွ်င္ သာယာမည္၊ ခ်စ္ခင္မည္။ မေကာင္းတာေလးျမင္ရ လွ်င္ မႏွစ္သက္ အလုိမက် စိတ္ဆိုး ေဒါသထြက္ ေတြ႕ႀကံဳရသည့္အေပၚတြင္ မုန္းလာသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားသည္ အရိယပုဂၢိဳလ္တို႔ႏွင့္တူေစရန္
`ဒိေ႒ ဒိ႒မတၱံ သမၸဇာနကာရီေဟာတိ သုေတ သုတၱမတၱံ၊
မုေတ မုတမတၱံ၊ ၀ိဥာေတ ၀ိဥာတမတၱံ သမၸဇာန ကာရီ ေဟာတိ´ ။
ျမတ္ဗုဒၶက ျမင္ဆဲခဏ ၊ ျမင္ရံုမွ် ၊ က်နသိေအာင္ရႈ၊
ၾကားဆဲခဏ ၊ ၾကားရံုမွ်၊ က်နသိေအာင္ရႈ၊
နံဆဲခဏ၊ နံရံုမွ် ၊ က်နသိေအာင္ရႈ၊
စားဆဲခဏ ၊ စားရံုမွ် ၊က်နသိေအာင္ရႈ၊
ထိဆဲခဏ၊ ထိရံုမွ် ၊ က်နသိေအာင္ရႈ၊
ႀကံဆဲခဏ ၊ ႀကံရံုမွ်၊ က်နသိေအာင္ရႈ…………..။
ျမင္မႈ၊ၾကားမႈ၊နံမႈ၊စားမႈ၊ထိမႈ၊သိမႈတို႔၌ ျဖစ္ဆဲတြင္ ျမင္တယ္၊ၾကားတယ္၊နံတယ္၊စားတယ္၊ ထိတယ္၊သိတယ္ ဟု ရႈမွတ္သြားမည္ဆိုပါက ရႈမွတ္္တိုင္း သာယာမႈ မႏွစ္သက္မႈစသည္မ်ားကုိ တဒဂၤပယ္သတ္ေနသည့္အတြက္ ပုထုဇဥ္ပင္ျဖစ္ေစကာမူ အရိယာတို႔ႏွင့္ တူေအာင္က်င့္ေနသည္ မည္ပါေပ၏။
တတိယစံအိမ္ေတာ္ႀကီး
ဧကရေကၡာ- သတိ တည္းဟူေသာ အေစာင့္အေရွာက္ႏွင့္ ျပည့္စံုျခင္းသည္ တတိယစံအိမ္ေတာ္ႀကီး၏ အရည္အေသြးတစ္ခုျဖစ္ ပါသည္။
အိမ္ႀကီးတစ္လံုးတြင္ တံခါးေပါက္မလံုလွ်င္ သူခိုး ဓါးျပ ၊စသည့္ ေဘးအႏၲရာယ္ေတြႏွင့္ ႀကံဳရတတ္ပါသည္။ ေဘးအႏၲရာယ္က လြတ္ကင္း ေစရန္ အ၀င္တံခါးမႀကီးတြင္ အေစာင့္အေရွာက္ခ်ထားရပါသည္။
ထို႔အတူ သတိတည္းဟူေသာ အေစာင့္အေရွာက္မရွိလွ်င္္ အေပါက္ေျခာက္ေပါက္မွေန၍ ေလာဘစေသာ ကိေလသာ ရန္သူမ်ား ၀င္လာနိုင္ပါသည္။ ကိေလသာရန္သူမ်ားမ၀င္နုိ္င္ေစရန္ ဒြါရ (၆)ပါး၌ သတိဆိုသည့္ အေစာင့္အေရွာက္ထားရပါသည္။ သတိအေစာင့္အရွာက္ႏွင့္ျပည့္စံုလွ်င္ အက်ဳိးတရားမ်ားစြာရရွိသည့္အျပင္ ကိေလသာမ်ားလည္း ကင္းစင္နိုင္ေပသည္။
သတိမေတာ သဒါမေတာ - သတိႏွင့္ျပည့္စံုေသာသူတို႔အတြက္ ကိေလသာမွွကင္းေနေသာေၾကာင့္ လက္ရွိဘ၀မွာပင္ လွ်င္ အၿမဲတမ္း အခါခပ္သိမ္း ေကာင္းေနပါသည္။ သတိ မံ သုခံ ေမဒတိ- သတိစိုက္လွ်က္ ရႈမွတ္ေနေသာ ပုဂၢဳလ္သည္ ေသလြန္လွ်င္ လူခ်မ္းသာ၊နတ္ခ်မ္းသာ၊ နိဗၺာန္ ခ်မ္းသာတိုင္ေအာင္ ရရွိခံစားနိုင္ပါေပသည္။ သတိတရားျဖင့္ ရႈမွတ္ေနေသာသူသည္ မနက္ျဖန္အတြက္ ျမတ္ေနပါသည္။ သတိထား၍ ေပၚရာေပၚရာကို ရႈမွတ္ၾကကုန္ေသာသူတို႔သည္ အို ၊ နာ ၊ေသ စေသာ အလံုးစံုေသာ ေဘးဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္နုိင္၏ ဟု ျမတ္ဗုဒၶေဟာေတာ္မူခဲ့သည့္အျပင္ သတိႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရနိုင္ေသာ အက်ဳိးတရားမ်ားသည္ မ်ားစြာရွိေသးရကား အလ်ဥ္းသင့္က ေနာင္တြင္ ေဖၚျပေပးပါဦးမည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း သတိတရားျဖင့္ ေနနိုင္လွ်င္ ကိေလသာေတြနည္းရာကေန ေခါင္းပါးသြားမည္၊ ေခါင္းပါး ရာကေန အၿပီးသတ္ပယ္သတ္နိုင္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သတိရွိေစရန္ က်င့္သံုးေနျခင္းသည္ပင္လွ်င္ အရိယာမဟုတ္ေသာ္လည္း အရိယာတို႔ႏွင့္တူေအာင္ က်င့္ေနသည္မည္ပါေပေတာ့သတည္း။
စိတ္ေနသန္႔ရွင္း ၊ ေဘးရန္ကင္း ၊ လြန္မင္းခ်မ္းသာၾကပါေစ
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)
31.3.2008 တနလၤာေန႔
Tuesday, April 1, 2008
တုႏႈိင္းမမီ(၆)
Posted in: ေဆာင္းပါး
0 comments:
Post a Comment