Tuesday, April 22, 2008

တုႏိႈင္းမမီ(၉)

ပစၥည္းဥစၥာတို႔သည္ လူသားတို႔အား ေကာင္းက်ဳိးကုိ ျဖစ္ေစတတ္သကဲ့သုိ႔ ဆိုးက်ဳိးကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္ပါသည္။ ပစၥည္းဥစၥာ ေၾကာင့္ လူသားအခ်င္းခ်င္း ယံုၾကည္မႈ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ရရွိကာ လူမႈေရးတြင္ အဆင္ေျပေစသည့္ ေကာင္းက်ဳိးကုိလည္း ျဖစ္ေစတတ္သကဲ့သုိ႔ လူသားအခ်င္းခ်င္း ယံုၾကည္မႈေခါင္းပါးကာ လူမႈေရးအဆင္မေျပမႈကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္ပါေသးသည္။
ထိုအတူ ပကတိပစၥည္းတို႔သည္ လူသားမ်ားအား က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္ အတုိင္းအတာတစ္ခုအထိ စြမ္းေဆာင္နုိင္ၾက သည္။ ယခုေခတ္ popular ျဖစ္ေနေသာ အသဲ `စီ´ ပိုးေရာဂါသည္ ကုရာနတၳိ ဆိုေပမယ့္ ယခု ျပည္ပနိုင္ငံမ်ားတြင္ သိန္းေပါင္း ရာခ်ီ၍ အကုန္အက်ခံကာ ေဆးကုသမႈေၾကာင့္ ေပ်ာက္လုနီးပါးျဖစ္ကာ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ဘ၀တြင္ ဆက္လက္ ရပ္တည္ေနနိုင္ ၾကသည္မွာလည္း ပစၥည္းဥစၥာ၏ ေကာင္းက်ဳိးဟု ဆိုရေပမည္။ သို႔ေသာ္လည္း ပစၥည္းဥစၥာေၾကာင့္ အသက္ဆံုးရႈံးရသည္လည္း ရွိခဲ့ေပသည္။ လူသားအခ်င္းခ်င္း အိမ္ေထာင္ေရးအဆင္မေျပမႈကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္ သည့္အျပင္ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပမႈကိုလည္း ျဖစ္ေစတတ္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ လူသားမ်ားအား အသက္အႏၲရာယ္ကို ျပဳတတ္သည့္အျပင္ ကုိယ့္ကိုယ္ကို သတ္ေသကာ အဆံုးစီရင္သြားသည္ကိုလည္း စိတ္မေကာင္းစြာ ၾကားရျမင္ရပါေသးသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ ပကတိဥစၥာပစၥည္းသည္ လူသားတို႔ကုိ ဆိုးက်ဳိးႏွင့္ ေကာင္းက်ဳိး တစ္ခုတစ္ခုေတာ့ ေပးေပမည္။ ဆိုးက်ဳိးကုိ မည္သူမွ် ခံစားခ်င္ၾကမည္ မဟုတ္ေပ။ ေကာင္းက်ဳိးရလာျပန္ေတာ့လည္း တစ္ဘ၀အတြက္သာ ခံစားၾကရသည့္အျပင္ စိုးရိမ္ပူပန္မႈ ငိုေၾကြးမႈ စိတ္ဆင္းရဲမႈ မကင္းသည့္ ခံစားမႈျဖင့္ ခံစားၾကရသည္က မ်ားလွပါသည္။
ေလာကတြင္ ဥစၥာပစၥည္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ လူသားတို႔အတြက္ ေကာင္းက်ဳိးရရွိသကဲ့သုိ႔ ဆိုးက်ဳိးလည္းရရွိသည္မွာ သဘာ၀နိယာမ တစ္ခုျဖစ္ေသာ္လည္း ဆိုးက်ဳိးလုံး၀မရွိ ေကာင္းက်ဳိးခ်ည္း သက္သက္သာ ေပးနိုင္သည့္ တန္ဖိုးရွိ ဥစၥာမ်ားလည္း ေလာက တြင္ ရွိေနသည္မွာ လူသားမ်ားအတြက္ ၀မ္းေျမာက္စရာေကာင္းလွပါသည္။ ထိုတန္ဖိုးရွိဥစၥာကား တန္ဖိုးရွိရံုမွ် မဟုတ္၊ တန္ဖိုးမျဖတ္နို္င္ေသာ တုႏိႈင္းမမီဥစၥာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ထိုဥစၥာမ်ားသည္ ယခုအသက္ရွင္ဆဲပစၥဳပၸန္ဘ၀သာမက ေနာင္တစ္မလြန္ဘ၀ထိတိုင္ေအာင္ ေကာင္းက်ဳိးေပးနိုင္သည့္အျပင္ ဘ၀သံသရာ ေနာက္ဆံုးအထိတိုင္ေအာင္လည္း (supporting) အေထာင့္အပံ့ မ်ားစြာ ေပးနိုင္ေသာေၾကာင့္ တုႏိႈင္းမမီဥစၥာမ်ားဟု တင္စား ေရးသာလိုက္ရပါသည္။
ထိုတုႏိႈင္းမမီ ဥစၥာပစၥည္းမ်ားကုိ လူႀကီး လူငယ္ လူရြယ္အသီးသီး မည္သူမဆို လက္၀ယ္ရရွိသူမ်ားသည္ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း သာယာရႊင္လန္းသည့္ ဘ၀တစ္ခုကိုု ဖန္တီးနုိင္ပါသည္။ တုႏိႈင္းမမီ ဥစၥာမ်ားရရွိနိုင္ရန္ စာဖတ္သူမ်ားအား လမ္းညြန္မႈျပဳရပါလွ်င္ ထိုတုႏိႈင္းမမီဥစၥာသည္ (၇)မ်ဳိးရွိ၏။
ထို (၇)မ်ဳိးအနက္ ပထမဦးစြာ ေဖၚျပလိုသည့္ ဥစၥာကား “ယံုၾကည္မႈ” ဟူေသာ ဥစၥာျဖစ္ပါသည္။ ယံုၾကည္မႈ ဟူသည္ ယံုၾကည္မႈ၊ လက္ခံမႈတို႔ကို ဆုိလိုပါသည္။ ရတနာသံုးပါးကုိ လက္ခံလွ်င္ ရတနာသံုးပါးအေပၚ ၾကည္ညိဳေသာ စိတ္ေလးသည္ တေျဖးတေျဖး ၾကည္လင္လာပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း သဒၶါတရားကို ယံုၾကည္သည္ ဟု အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုၾကဟန္တူေပသည္္။ သဒၶါတရား သည္ လက္ႏွင့္တူသည္ဟု ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ လက္ ရွိလွ်င္ မည္သည့္အရာကုိမဆို ယူနုိင္သကဲ့သုိ႔ ပုညႀကိယာ၀တၳဳ(၁၀)ပါး(ဒါန.သီလ.ဘ၀နာ)အနက္ မည္သည့္ကုသိုလ္ကုိမဆို ရယူနိုင္သည္မွာ သဒၶါတရား ပါ။
ပုညႀကိယာ၀တၳဳ(၁၀)ပါးတြင္ ဒါန၊သီလ၊ဘ၀နာ ကိုေတာ့ နားလည္လြယ္၍ မေရးေတာ့ၿပီ၊ အပစာယန ဆိုသည္မွာ ႀကီးသူကုိ ငယ္သူက ရိုေသျခင္းကို ေခၚပါသည္။ ထိုသို႔ ႀကီးသူကို ရိုေသမႈျပဳျခင္းသည္။ မိမိ၌ရွိေသာ မာန္မာနကိုလည္း ခ်ဳိးႏွိမ္ၿပီးသားျဖစ္သလို စိတ္ထားႏူးညံ့လာကာ ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ျပဳနိုင္၊ေျပာနိုင္၊ေတြးေတာနိုင္လာသည့္အျပင္ မိမိစိတ္ကုိ ခ်မ္းသာသည့္ဖက္သို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးေန သည္မွာ ယံုမွားဖြယ္မရွိေပ။ ေနာက္တစ္ခုက ေ၀ယ်ာ၀စၥ- ရတနာ(၃)ပါးနဲ႔စပ္တဲ့ လုပ္အားေပးကုသိုလ္မ်ဳိးပါ။ ဘုရားေက်ာင္းကန္သြား၍ လုပ္အားေပးကုသိုလ္ယူလွ်င္ တစ္ျခားအခ်ိန္ႏွင့္မတူ စိတ္ရႊင္လန္းၿပီး ခ်မ္းသာေနေပသည္။ ထို႔အတူ ေလာက လူသားအမ်ားေကာင္းက်ဳိး အတြက္ ရည္ရြယ္ကာ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ျခင္းသည္လည္း ကုသိုလ္ရလွေပသည္။ ေနာက္တစ္ခုက ပတၱိဒါန- မိမိကုသိုလ္ကုိ လူနတ္ျဗဟၼာမ်ားအား အမွ်အတမ္းေပးေ၀ျခင္းသည္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာလွသည္ျဖစ္၍ ကုသိုလ္ရသည့္အျပင္ တစ္ပါးသူက အမွ်အတမ္းေပးလာလွ်င္လည္း ၀မ္းေျမာက္စြာ သာဓု ေခၚရျခင္းသည္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာမႈတစ္မ်ဳိးမို႔ ကုသိုလ္ရလွေပသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ တရားနာၾကားရျခင္းျဖင့္လည္း စိတ္ၾကည္ၾကည္လင္လင္ လန္းလန္းဆန္းဆန္းျဖစ္ကာ ဓမၼႆ၀နကုုသိုလ္ရနိုင္ေပသည္။ မိမိတတ္သည့္ တရားေတာ္မ်ားကုိ တစ္ဖက္လူအား ေစတနာျဖင့္ ေဟာေျပာျပသေပး၍ တစ္ဖက္သား နားလည္လွ်င္ စိတ္ခ်မ္းသာရသည့္ ဓမၼေဒသနာကုသိုလ္တစ္မ်ဳိးျဖစ္သည္။ အယူ၀ါဒပိုင္းဆိုရာတြင္ အယူအျမင္စင္ၾကယ္မွသာလွ်င္ လမ္းေၾကာင္းမွန္ကန္သည့္ အတြက္ကုသိုလ္ရနိုင္ေပသည္။ အယူအျမင္စင္ၾကယ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရးသားလွ်င္ က်ယ္၀န္းလွပါသည္။ ဤ၌ စာဖတ္သူမ်ား နားလည္သေဘာေပါက္ရံု တင္ျပရလွ်င္ လူသားတို႔အတြက္ ကုိးကြယ္အားထားရာသည္ ရတနာသံုးပါးမွတစ္ပါး အျခားမရွိေပ၊ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း လူသားတိုင္း မရင္ဆိုင္ခ်င္ေသာ္လည္း ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ အိုေဘး၊နာေဘး၊ေသေဘးအႏၲရာယ္မ်ားမွ လြတ္ကင္းနိုင္ လြတ္ကင္းရန္ လမ္းညြန္ေပးနိုင္သည့္အရာမွာ ရတနာသံုးပါးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဘိုးေတာ္၊မယ္ေတာ္၊ကြမ္ရင္၊ အမ္းကုန္း၊ ဘုိးမင္းေခါင္၊ ဘိုးဘိုးေအာင္ ၊ နတ္သူငယ္၊ အတြင္း(၃၇)မင္း၊ အျပင္(၃၇)မင္းစသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ လူသားမ်ားအား ဆိုခဲ့ၿပီးသည့္ အႏၲရာယ္မ်ားမွ လြတ္ေအာင္ မျပဳလုပ္ေပးနုိင္သကဲ့သုိ႔ လမ္းညြန္မႈကိုလည္း မေပးစြမ္းနိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိအား အႏၲရာယ္ေပါင္စံုမွ လမ္းညြန္ကယ္တင္ ေပးနိုင္သည့္အရာမွာ ဘုရား၊တရား၊သံဃာ ရတနာသံုးပါးပဲျဖစ္သည္ဟု အယူအျမင္စင္ၾကယ္လွ်င္ လမ္းေၾကာင္းမွန္သည့္အတြက္ အေျခခံ ကုသိုလ္မ်ားႏွင့္ မဂ္ကုသိုလ္ ဖုိလ္ကုသိုလ္အထိရနိုင္ပါသည္။ ဤကား သဒၶါ ဟူသည့္ လက္ျဖင့္ ကုသုိလ္မ်ား ရနိုင္ပံုျဖစ္ေပသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း(၂၅၀၀)ေက်ာ္ဆီက သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ ညသန္းေခါင္ယံအခ်ိန္တြင္ နတ္သားတစ္ပါးက ျမတ္ဘုရားအား “အရွင္ဘုရား….ေလာကတြင္ အေကာင္းဆံုးေသာ တုႏိႈင္းမမီ အရင္းအႏွီးဥစၥာ ဆိုတာ ဘာပါလဲ ဘုရား” ဟု ေမးေသာအခါ ျမတ္ဘုရားက “ ဒကာနတ္သား……..ေလာကတြင္ အေကာင္းဆံုး တုႏိႈင္းမမီ အရင္းအႏွီးဥစၥာကား အျခားမဟုတ္ ရတနာသံုးတန္ ကံ,ကံ၏အက်ဳိးကုိ ျမတ္ႏိုးယံုၾကည္လက္ခံသည္ဟူေသာ သဒၶါ ဆိုတဲ့ ဥစၥာ သာျဖစ္တယ္” ဟု သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္ ၀ိတၱသုတ္၌ ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ေလာကတြင္ ေရႊ ေငြဥစၥာတို႔သည္ သူနဲ႔ အရင္းအႏွီးျပဳလွ်င္ ေရႊေငြစေသာ ဥစၥာမ်ားသာ ရလာပါမည္။ သဒၶါတရားကုိ အရင္းအႏွီးျပဳလွ်င္ သဒၶါအရင္းခံျဖင့္ ဒါန သီလ ဘ၀နာတရားမ်ားျပဳလုပ္၍ ကုသိုလ္တရားမ်ားရရွိကာ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာတို႔ကုိလည္း ရနုိင္ေပသည္။ နတ္ျပည္ (၆)ထပ္ ျဗဟၼာရပ္သို႔လည္း ေရာက္နိုင္၏။ ေနာက္ဆံုး၌ နိဗၺာန္ကိုလည္း မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႕ျမင္နိုင္ေပ၏၊ထို႔ေၾကာင့္ တုႏိႈင္းမမီ ရင္းအႏွီးဥစၥာတို႔ တြင္ သဒၶါတည္းဟူေသာ ဥစၥာသည္ တုႏိႈင္းမမီ ဥစၥာတစ္ခုျဖစ္ေပသည္။
သဒၶါယ တရတိ ၾသဃံ- ၾသဃေလးျဖာ ဘ၀သံသရာဟုိဖက္ကမ္းသုိ႔ ေရာက္ရွိေအာင္ ကူးေျမာက္ခ်င္ပါသည္ဆိုလွ်င္ ယံုၾကည္မႈ သဒၶါတရားျဖင့္ ကူးေျမာက္နိုင္ပါသည္္၊ ထို႔ေၾကာင့္သဒၶါတရားသည္ လူနတ္နိဗၺာန္ သံုးတန္ ခ်မ္းသာကုိ ေရာက္ရွိနိုင္သည့္ အတြက္ သတၱ၀ါမ်ားအား ထိုသဒၶါတရားသည္ အလြန္အေရးပါသည့္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာ တုႏိႈင္းမမီ ဥစၥာတစ္ခုဟု ေရးသားရျခင္းျဖစ္ေပသည္။
တစ္ဖန္ ေရွးတုန္းက စႀကၤာမင္းမ်ား ခရီးထြက္လွ်င္ ေသာက္ေရကုိ မယူေဆာင္ၾကေပ။ လမ္းခရီးတြင္ စႀကၤာမင္းက ေရေသာက္ခ်င္သည္ဆိုလွ်င္ အနီးရွိေရအိုင္မွ ေရကုိ ခတ္ယူၿပီးေသာအခါ စႀကၤာမင္းႀကီးတြင္ ပါလာေသာ ပတၱျမားရတနာျဖင့္ စိမ္လိုက္ေသာအခါ ေနာက္က်ဳေနေသာေရမ်ား အနည္ထိုင္ကာ ေရေကာင္းေရသန္႔မ်ားကို ရရွိပါသည္။ ထိုပတၱျမားရတနာရွိလွ်င္ ယခုေခတ္ ေရသန္႔စက္ လုပ္သူမ်ားအတြက္ အထူးအဆင္ေျပေပလိမ့္မည္။ ထို႔အတူ ေနာက္က်ဳေနသာစိတ္ကုိလည္း သဒၶါတရားျဖင့္ ၾကည္လင္ ေအာင္လုပ္ေပးနိုင္သည္။
စိတ္သည္ လိုခ်င္ဖြယ္ရာအာရံုမ်ားႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ လိုခ်င္မႈ(ကာမဆႏၵ)မ်ားျဖစ္ေပၚသကဲ့သုိ႔ လုိခ်င္တာမရလွ်င္ ႏွလံုးမသာယာမႈ(ဗ်ာပါဒ)မ်ား ျဖစ္ေပၚသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ေပၚလွ်င္ စိတ္သည္ ေနာက္က်ဳၿပီး ကုသလိုလ္တရားမ်ား မျဖစ္နိုင္ေတာ့ေပ။ ကုုသိုလ္တရား ျဖစ္ေအာင္ တားဆီးပိတ္ဆို႔တတ္သည့္အတြက္ ကာမဆႏၵစသည့္တရားမ်ားကို နိ၀ရဏတရား မ်ားဟု ေခၚသည္။ ထိုတရားမ်ားျဖစ္ေပၚ၍ ေနာက္က်ဳေသာစိတ္ျဖစ္ေနစဥ္ သဒၶါတရား၀င္လာလွ်င္ စိတ္ဟာ ၾကည္လင္လာပါေတာ့သည္။ ရံဖန္ရံခါ စိတ္ဟာ ဒါနမျပဳခ်င္၊ သီလမေဆာက္တည္ခ်င္၊ ဘ၀နာတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးလည္း မပြားမ်ားခ်င္ဘဲ တြန္႔ဆုတ္ေနတတ္သည့္ အခါလည္း ရွိေပသည္။ ရံဖန္ရံခါ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ မႈမ်ား ပူပန္မႈမ်ား ယံုမွားသံသယမ်ားလည္း ျဖစ္လာတတ္သည္။ ထိုမေကာင္းသည့္တရားမ်ား ပေပ်ာက္လိုလွ်င္ သဒၶါတရားျဖင့္ အစားထိုးေပးရပါသည္။ သဒၶါ၏ စြမ္းအားေၾကာင့္ မေကာင္းသည့္စိတ္မ်ား ပေပ်ာက္ကာ ကုသိုလ္ဖက္သို႔ လည္ကာ စိတ္ၾကည္လင္လန္း ဆန္းလာပါေတာ့သည္။ သဒၶါတည္းဟူေသာ ပတၱျမားရတနာျဖင့္ နိ၀ရဏတရားမ်ားျဖင့္ ေနာက္က်ဳေနေသာ စိတ္ကုိ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းေအာင္လုပ္ေပး နိုင္သည္။
နတ္ျပည္တြင္ နတ္သားနတ္သမီးမ်ားသည္ ကုသိုလ္အေထာင့္အပံ့ျဖင့္ ဥပပတ္ပဋိသေႏၶျဖင့္ Automatic (၁၆)ႏွစ္ရြယ္ ရုတ္တရက္ျဖစ္ေပၚလာရပါသည္။ နတ္ျပည္၌စတင္ ျဖစ္ေပၚကတည္းက သူတို႔၏ ကုိယ္တြင္ နတ္၀တ္တန္ဆာမ်ား တစ္ပါတည္းပါလာကာ ဘယ္ေတာ့မွ ေလွ်ာ္ဖြတ္ရသည္ဟု မရွိဘဲ အၿမဲတမ္းသစ္လြင္ေတာက္ပေနေပသည္ ၊ သူတို႔၏ခႏၶာကိုယ္သည္ ေရခ်ဳိးေပးစရာမလို အၿမဲတမ္း သန္႔ရွင္းၿမဲ သန္႔ရွင္းေနပါေတာ့သည္။ အသက္အတိုင္းေန၍ နတ္ျပည္မွ စုေတခါနီးလွ်င္ ဂ်ဳိင္းၾကားမွ ထူးဆန္းစြာ ေခၽြးမ်ား ထြက္လာသည္။ နတ္၀တ္တန္ဆာမ်ားသည္လည္း တေျဖးေျဖး ညိဳးႏြမ္းလာေတာ့သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ နတ္ျပည္ရွိ အေဖၚနတ္မ်ားက စုေတေတာ့မည့္ နတ္ကုိ နႏၵ၀န္ဥယ်ာဥ္သို႔ ေခၚသြားကာ အားေပးစကားေျပာၾကားၿပီး အေရးႀကီးေသာ စကားသံုးခြန္းကို မွာၾကားၾကေလ သည္။ စကားသံုးခြန္းမွာ (၁) အေမာင္နတ္သား……..ဘာမွ စိတ္မပ်က္ေနပါႏွင့္ ဒီက စုေတရင္ အေကာင္းဆံုးေနရာဘံုကို ေရာက္ေအာင္ သြားပါ။ (၂) ထိုေနရာသို႔ ေရာက္ရင္ အေကာင္းဆံုးလာဘ္ကို ရယူပါ။ (၃) ရလာေသာ လာဘ္ကို မေပ်ာက္မပ်က္ေအာင္ ထိမ္းသိမ္းပါ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုစကားသံုးခြန္း၏ အဓိပၸါယ္မွာ အေကာင္းဆံုးဘံုဌာနကို ေရာက္ေအာင္သြားပါ ဟူသည္ လူ႔ျပည္ကုိ ေရာက္ေအာင္သြား ဟု ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ အေကာင္းဆံုးလာဘ္ကို ရေအာင္ယူခဲ့ပါ ဟူသည္ သဒၶါတရားကုိ ရေအာင္ယူ ဟုေျပာျခင္းျဖစ္ သည္။ ရရွိလာေသာ ထုိလာဘ္ကို မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိမ္းသိမ္းပါဟု နတ္တို႔မွာတမ္းစကားသည္ ရရွိလာေသာ ထိုသဒၶါတရားကို မိမိသ႑ာန္တြင္ မေပ်ာက္ပ်က္သြားပါေစနွင့္ ဟုေျပာျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဤတြင္သဒၶါတရားသည္ ေလာကီသဒၶါ ႏွင့္ေလာကုတၱရာသဒၶါ ဟု ႏွစ္မ်ဳိးႏွစ္စား ရွိေပသည္။ ပုထုဇဥ္တို႔၏ သ႑ာန္၌ ရွိေသာ သဒၶါတရားသည္ ခုိင္ၿမဲမႈ မရွိလွေသာေၾကာင့္ ေလာကီသဒၶါတရားဟုေခၚဆိုပါသည္။ ေအာက္ထစ္ဆံုး အရိယာေသာတာပန္တို႔၌ ရွိေသာ သဒၶါတရားသည္ ခိုင္ၿမဲမႈ ရွိေသာေသာေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာသဒၶါဟုေခၚဆိုရပါသည္။ ျမတ္ဘုရားလက္ထက္ေတာ္က ေသာတာပန္ အရိယာျဖစ္ၿပီးေသာ မာဂ႑ီပုေဏၰးမသည္ သူ၏ခင္ပြန္းသည္က ရတနာသံုးပါးယံုၾကည္မႈႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ အသက္ကို ရန္ရွာေသာ္ အသက္သာအေသခံမည္၊ ရတနာသံုးပါးယံုၾကည္မႈသဒၶါတရားကိုေတာ့ လံုး၀အပ်က္မခံခဲ့ေပ။ တဖန္ ေသာတာပန္တည္ၿပီးခါစ သုပၸဗုဒၶႏူနာအား သိၾကားမင္းက ပစၥည္းဥစၥာျဖင့္ ျဖားေယာင္းပါေသာ္လည္း ပစၥည္းဥစၥာမရွိ၍ ေသခ်င္ေသပါေစ၊ ရတနာသံုးပါးယံုၾကည္မႈ ကို လံုး၀အပ်က္မခံခဲ့ေပ။ ဤသည္မွာ ခိုင္ၿမဲေသာေလာကုတၱရာသဒၶါတရားမ်ဳးိျဖစ္သည္။ နတ္သား၏ မွာတမ္းစကားအရ ထိုေလာကုတၱရာသဒၶါတရားမ်ဳိးကို ဆိုလိုေၾကာင္း သိသာထင္ရွားပါၿပီ။
ဤသို႔ျဖင့္ ထိုသဒၶါတရားသည္ လူ၊နတ္၊ျဗဟၼာ သတၱ၀ါအားလံုးအတြက္ အလြန္အေရး ပါလွေၾကာင္း သိသာထင္ရွားလွေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ားသည္ မိမိ၌ မရွိေသးေသာ သဒၶါတရားကုိ ရရွိေအာင္ စြမ္းေဆာင္၍ ရရွိၿပီးေသာ သဒၶါတရားကုိလည္း ကိုယ့္သ႑ာန္ကေနွ မေပ်ာက္ပ်က္သြားေအာင္ ထိမ္းသိမ္းထားရန္ အထူးအေရးႀကီးလွေၾကာင္း ေရးသားလိုက္ရပါေတာ့သတည္း။ ။
စိတ္ေနသန္႔ရွင္း၊ ေဘးရန္ကင္း၊ လြန္မင္းခ်မ္းသာၾကပါေစ
23.4.2008, 6:46 AM

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More