Wednesday, February 10, 2010

ပတ္၀န္းက်င္က ျမတ္ဓမၼ

အျမတ္ဆံုးတရားမ်ား
“အရွင္ဘုရား…..ဖြားေမာတစ္ေယာက္ ေနမေကာင္းျဖစ္ေနပါတယ္။ လူမမာစားဖို႔အတြက္ ငွက္သိုက္၀ယ္ေပးလုိက္ပါဘုရား” စာေရးသူရဲ႕ႏွမျဖစ္သူက ဖုန္းဆက္လာပါတယ္။ ငွက္သိုက္ဆိုလို႔ ေျပာရအံုးမယ္။ ငွက္အန္ဖတ္တစ္မ်ဳိးပါ။ ထိုငွက္ေတြရဲ႕နာမယ္က ‘ဇီ၀ဇိုးငွက္’ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုငွက္ေတြဟာ ကေလး သားေပါက္တဲ့အခ်ိန္မက်ခင္ေလးမွာ ကိုယ္တိုင္အန္ခ်ပါတယ္။ အန္ခ်လိုက္တဲ့ အန္ဖတ္ေတြနဲ႔ အသိုက္လုပ္ၾကပါတယ္။ ဇီ၀ဇိုးငွက္ေတြဟာ အသိုက္အၿမံဳ တည္ေဆာက္ဖို႔အတြက္ ကိုယ္တိုင္ပဲ ပင္ပမ္းႀကီးစြာ အန္ခ်ၾကရပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ငွက္ကေလးေတြဆိုရင္ အန္ရင္းနဲ႔ ေသြးေတာင္ထြက္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီလိုငွက္ကေလးေတြ ပင္ပမ္းစြာအန္ခ်လိုက္တဲ့ အန္ဖတ္ေတြကို “ငွက္သိုက္” လို႔ လူေတြက ေခၚၾကပါတယ္။
ယခုအခါ ငွက္သိုက္ကို လူတုိ႔အတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္အေနနဲ႔ ေစ်းႀကီးေပးၿပီး ၀ယ္ယူစားသံုးေနၾကပါၿပီ၊ ငွက္သုိက္ကို အသက္အရြယ္ႀကီးတဲ့သူမ်ား မီွ၀ဲစားသံုးရင္ အားအင္ျပည့္တင္း ေရာဂါကင္းၿပီး က်န္းမာလာၾကတယ္ လို႔ ငွက္သိုက္မီွ၀ဲသံုးေဆာင္ၾကတဲ့သူ အခ်ဳိ႕ ေျပာဆိုတာ ၾကားရပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ လူမမာအတြက္ ငွက္သိုက္ပို႔ေပးလိုက္ပါတယ္။ မၾကာပါဘူး “အရွင္ဘုရား…….ဖြားေမာ မေန႔ညေနက ကြယ္လြန္သြားပါၿပီ”….လို႔ ဖုန္းဆက္လာပါတယ္။ ပုိ႔လိုက္တဲ့ငွက္သုိက္ေတာင္ မစားလိုက္ရပါဘူး။ မရဏတရားက ငွက္သိုက္စားဖို႔ေတာင္မေစာင့္ နိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒိီလိုအျဖစ္မ်ဳိး အျခားသူမ်ားလဲ ေတြ႕ႀကံဳဖူးၾကမွာပါ။

(က)
ဒီလိုပါပဲ က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕ယြင္းလို႔ အစားမစားႏိုင္ဘဲ အိပ္ယာထဲလဲေနတဲ့သူမ်ားကို သူ႔အနီးမွာ အစားအစာမ်ား လာခ်ေပးေပမဲ့ မစားႏိုင္ပါဘူး။ လူနာေမးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက စားစရာေတြဘယ္ေလာက္ပဲ ယူလာပါေစ၊ အစာမစားနိုင္တဲ့လူမမာအဖို႔ ဒီမုန္႔ေတြဟာ အသံုးမ ၀င္ပါဘူး။
ေကာင္းေပ့ဆိုတဲ့ ဒန္ေပါက္ထမင္း၊ အုန္းထမင္း၊ အငံ ၊အုန္းေမႊး စတာေတြဟာ က်န္းမာေရးေကာင္းတဲ့သူမ်ားအတြက္ေတာ့္ ဘာပဲစားစား အစာလဲေဆး ေဆးလဲအစာဆိုသလို အားျဖစ္ေစ ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ထုိေကာင္းေပ့ဆိုတဲ့အစားအစာမ်ားဟာ ေသြးတိုးေရာဂါရွိသူတို႔ အတြက္ေတာ့ အားမျဖစ္တဲ့အျပင္ ေရာဂါတုိးေစနိုင္တဲ့အတြက္ အဆိပ္ျဖစ္တဲ့အစားစားလို႔ ဆိုရပါမယ္။ ဆီးခ်ဳိေရာဂါရွိသူမ်ားအတြက္ အခ်ဳိပါတဲ့စားစရာဟာ မသင့္ေတာ္ေပမဲ့ ေရာဂါကင္းသူမ်ားအတြက္ေတာ့ အားေဆးသဖြယ္ပါပဲ။
အနာေရာဂါေ၀ဒနာကင္းၿပီး က်န္းမာတဲ့သူမ်ားဟာ ဘယ္အစားအစာကုိပဲ စားစား အဆင္ေျပေစပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လဲ အာေရာဂ် ပရမာ လာဘာ =လာဘ္တကာ့လာဘ္ေတြထဲမွာ ေ၀ဒနာအနာေရာဂါကင္းတာဟာ အျမတ္ဆံုးလာဘ္ တစ္ပါးရယ္လို႔ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ တာျဖစ္ပါတယ္။ ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္စြ ဆိုတာလို အျမတ္ဆံုးတရားနဲ႔ စပ္ၿပီး ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။
ေလာကမွာ အျမတ္ဆံုးတရား ေလးမ်ဳိးရွိတယ္လို႔ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
(၁)။က်န္းမာျခင္းဟာ အျမတ္ဆံုးလာဘ္တစ္ပါး။
(၂)။တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲျခင္းဟာ အျမတ္ဆံုးဥစၥာ။
(၃)။ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ျခင္းဟာ အျမတ္ဆံုးေဆြမ်ဳိး မိတ္ေဆြ။
(၄)။ကိေလသာမရွိျခင္းဟာ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာ ….တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ဒီေလးပါးအနက္ နံပါတ္ ၁- အျမတ္ဆံုးလာဘ္ကေတာ့ နားလည္သေဘာေပါက္ေလာက္ပါၿပီ။
(ခ)
ဒုတိယအျမတ္ဆံုးတရားက တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲျခင္းဆိုတဲ့ သႏၱဳ႒ီ တရားပါပဲ။ ရသမွ်နဲ႔ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္တယ္ဆိုတာ စိတ္ကိုေအးခ်မ္းေစပါတယ္။ လူကိုလဲေအးခ်မ္းေစပါ တယ္။ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈ မရွိဘူးဆိုရင္ စိတ္မေအးဘူး။ ပူပင္ေသာကေရာက္ေနရတယ္။ ေနာက္ဆံုးအဲဒီအပူနဲ႔ပဲ ေသဆံုးရတတ္ပါတယ္။
တစ္ခါက လယ္ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ကိုအခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ လုပ္ေကၽြးဖူးခဲ့တဲ့လယ္သမားတစ္ေယာက္ကို ေျမေပးဖို႔အတြက္ ပႏၷက္ကိုေပးလိုက္တယ္။ လယ္သမားဟာ သူယူမဲ့ေျမကြက္ကို ပႏၷက္ရိုက္ရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ေရာင့္ရဲမႈမရွိဘဲ ထပ္လိုခ်င္ေနပါတယ္။ ဒါကိုသိတဲ့ လယ္ပိုင္ရွင္သူေဌးႀကီးက လယ္သမားဟာသူ႔ကိုေကၽးဇူးျပဳထားသူဆိုေတာ့ လုိသမွ်ယူနိုင္ေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ လယ္သမားဟာ ပႏၷရိုက္မဲ့ေနရာေရာက္ေတာ့ နည္းေသးတယ္ဆိုၿပီး အေ၀းကို ေရြ႕သြားျပန္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ပႏၷက္ရိုက္မဲ့ေနရာေရာက္ေတာ့ နည္းေသးတယ္ဆိုၿပီး ထပ္သြားျပန္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ လယ္သမားဟာ ေျမကြက္ ေပၚမွာ ပႏၷက္ေတာင္ မရိုက္နိုင္္ရွာဘဲ အေမာဆို႔ကာ ေသဆံုးခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ရသမွ်နဲ႔ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈမရွိတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆံုး ေသရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ရလာတဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့ ပစၥည္းဥစၥာအေပၚမွာ ေရာင့္ရဲမႈမရွိတာဟာ တဏွာေလာဘမ်ားေနလို႔ပါပဲ တဏွာေလာဘဦးစီးေနသမွ်ကာ လပတ္လံုး စိတ္က ပူေလာင္ေနပါတယ္။ ဒီလိုပူေလာင္ေနတဲ့အတြက္ ရလာတဲ့ပစၥည္းဥစၥာဟာ အျမတ္ဆံုးဥစၥာလို႔ မဆိုနိုင္ပါဘူး။
ေရာင့္ရဲျခင္းမရွိတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကမၻာဦးက မႏၶာတုစၾကာ၀ေတးမင္းအေၾကာင္းကလဲ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းလွပါတယ္။
ဒီတုန္းက မႏၶာတုစၾကာ၀ေတးမင္းရဲ႕ သက္တန္းဟာ အသေခၤ်ယ်တန္းျဖစ္ပါတယ္။ စၾကာ၀ေတးမင္းဟာ ကာမမဂုဏ္မ်ားကို ခံစားရတာဟာ အားရတယ္လို႔မရွိဘဲ စားၿပီးရင္စားခ်င္ဆိုတာလို ကာမဂုဏ္ခံစားရတာ အလိုမျပည့္နုိင္၊ မေရာင့္ရဲႏိုင္တဲ့အတြက္ လူ႔ျပည္မွာ ၿငီးေငြ႕လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အမတ္ႀကီးမ်ားအား “လူ႔ျပည္ထက္ ေမြ႕ေလ်ာ္ဘြယ္ေကာင္းတဲ့ ေနရာမ်ား ရွိပါသလား” ေမးပါတယ္။ အမတ္ႀကီးမ်ားကလည္း လူ႔ျပည္ထက္ နတ္ျပည္ဟာ ပိုၿပီး ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ရွိတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားပါတယ္။
မႏၶာတုစၾက၀ေတးမင္းဟာ ပရိသတ္မ်ား ၿခံရံၿပီး စၾကာရတနာရဲ႕ အကူအညီျဖင့္ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ကို သြားခဲ့တယ္။ စတုမဟာရာဇ္နတ္မင္းႀကီးေလးပါးကလည္း မႏၶာတုစၾကာ၀ေတးမင္းကို ခရီးဦးႀကိဳဆိုကာ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္မွာ မင္းအျဖစ္မင္းျပဳနုိင္ပါ ေၾကာင္း ေျပာတဲ့အခါ စၾက၀ေတးမင္းလည္း နတ္ျပည္မွာ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ျဖင့္ မင္းျပဳကာ ကာမဂုဏ္ခံစားလာခဲ့ပါတယ္။
ကာလၾကာ ရွည္ၾကာလာတဲ့အခါ့ တဖန္ၿငီး ေငြ႕လာျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔ မင္းႀကီးက “စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ထက္ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ေနရာ ရွိေသးလား” လို႔ နတ္မင္းႀကီးမ်ားအား ေမးပါတယ္။ “ ျမတ္ေသာမင္းႀကီး ကၽြန္ပ္တို႔ဟာ သူတစ္ပါးရဲ႕ အလုပ္အေကၽြးမ်ားသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီနတ္ျပည္ထက္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္ကို ပိုၿပီး ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါတယ္” လို႔ နတ္မင္းႀကီးေလးပါးက ျပန္လည္ေျဖၾကားပါတယ္။ သို႔ႏွင့္
တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္သို႔ တဖန္သြားျပန္တယ္။ ေရာက္ေတာ့ သိၾကားမင္းက ခရီးဦးႀကိဳဆိုပါတယ္။ သိၾကားမင္းကလည္း မႏၶာတုမင္း အား သူပိုင္ဆုိင္တဲ့ တာ၀တိ ံနတ္ျပည္ကို ထက္၀က္ခြဲၿပီး မင္းအျဖစ္ကို ေပးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ လူအျဖစ္နဲ႔ တာ၀တိ ံနတ္ျပည္ရဲ႕တစ္၀က္ကို နတ္မင္း အျဖစ္ မင္းျပဳၿပီး ကာမဂုဏ္တရားမ်ားကို လိုသည္ထက္ပိုၿပီး ခံစားခဲ့ပါတယ္။
ႏွစ္ေပါင္း သံုးကုေဋေျခာက္သန္းၾကာတဲ့အခါမွာ သိၾကားမင္းလည္း စုေတမေန ေသလြန္ခဲ့တယ္။ ေနာက္သိၾကားမင္းတစ္ဦး ေရာက္လာတယ္။ ေနာက္သိၾကားမင္းလည္း အသက္အတုိင္းေနလို႔ စုေတမေန ေသလြန္ခဲ့ပါတယ္။ဒီလိုနဲ႔ သိၾကားမင္းဆက္ (၃၆)ဆက္ျဖစ္ တဲ့အခါ မႏၶာတုမင္းဟာ ကာမတဏွာခံစားမႈမ်ား အတုိ္င္းထက္အလြန္ျဖစ္လာတယ္။ သိၾကားမင္း (၃၆)ေယာက္တုိင္တိုင္ ထက္၀က္ကိုမင္းျပဳခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ ကာမတဏွာရဲ႕ခိုင္းေစမႈေၾကာင့္ တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္ရဲ႕ ထက္၀က္ကို ခံစားေနရာက နတ္ျပည္ တစ္ခုလံုးကို လုိခ်င္လာျပန္တယ္၊ ဒါနဲ႔ လက္ရွိသိၾကားမင္းကို သတ္ၿပီး မင္းျပဳမယ္ဆိုၿပီး ႀကံပါေတာ့တယ္။
ဒါေပမဲ့ သိၾကားမင္ကို သတ္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္နုိင္ပါဘူး၊ ကမာတဏွာေၾကာင့္ မင္းႀကီးဟာ တေျဖးေျဖး အိုမင္းလာပါေတာ့တယ္။ လူခႏၶာကိုယ္ဟာ နတ္ျပည္မွာ မပ်က္စီးေကာင္းပါ။ မင္းႀကီးဟာ နတ္ျပည္ကေနေလွ်ာက်ၿပီး လူ႔ျပည္မွ မင္းဥယ်ာဥ္ကို ေရာက္လာတယ္။ ဥယ်ာဥ္ေစာင့္ကလည္း မင္းမ်ဳိးမ်ားအား အေၾကာင္းၾကားတဲ့အတြက္ မႏၶာတုမင္းရွိရာ ေရာက္လာၾကကာ ဥယ်ာဥ္ထဲ အခင္းေတြခင္းေပးၿပီး အနားယူေစပါတယ္။ အဲဒီမွာ မႏၶာတုမင္းဟာ မထနုိင္ေတာ့ဘဲ အိပ္ရာထဲလဲွေတာ့တာပဲ။
အေျခအေနကို အကဲခတ္မိတဲ့ မင္းမ်ဳိးမ်ားက “ေနာက္ကာလအတြက္ ဘယ္လိုမွာခဲ့ပါလဲ” လို႔ ေမးတဲ့အခါ မႏၶာတုမင္းက “မႏၶာတုမင္းဟာ ကၽြန္းငယ္ႏွစ္ေထာင္ အၿခံအရံရွိတဲ့ ကၽြန္းႀကီးေလးကၽြန္းမွာ စႀက္ာ၀ေတးမင္းအျဖစ္ မင္းျပဳလာခဲ့တယ္၊ ဒါတင္မကာ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္မွာ လူ႔ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ နတ္မင္းအျဖစ္မင္းျပဳခဲ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မွာ နတ္မင္းအျဖစ္ သိၾကားမင္း (၃၆)ေယာက္ေျမာက္တဲ့အထိ မင္းျပဳခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ငါ့ရဲ႕ တဏွာအလိုကား မျပည့္နုိင္ဘဲ စုေတမေန ကြယ္လြန္ခဲ့ရတယ္ဆိုတာကို လူတို႔အား ေျပာၾကားလိုက္ပါ” လို႔ ေျပာၿပီး မႏၶာတုမင္းႀကီးလည္း ဘ၀တစ္ပါးေျပာင္းသြားခဲ့ပါေတာ့တယ္။ (ဇာ၊၂ ၊ ႒ ၊ ၂၈၁)
မႏၶာတုစၾကာ၀ေတးမင္းလိုပဲ ေရာင့္ရဲမႈမရွိတာဟာ ေလာဘတဏကုိွ အေတာ္မသတ္နိုင္လို႔ပါ။ ဒါ့ျပင္ မိမိစိတ္ကို ပူေလာင္ေစပါတယ္။
ဒီေလာဘကို အကန္႔အသတ္လုပ္ေပးနိုင္ရင္ ေရာင့္ရဲမႈဆိုတာ ျဖစ္လာမွာပါ။ တရားေတာ္တစ္ခုမွာ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲမႈဟာ ေလာဘကို (limit) အကန္႔ျခားေပးလိုက္သလိုပါပဲ လို႔ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးက အမိန္႔ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ “ရွိတာေလးနဲ႔လွေအာင္၀တ္၊ ရတာေလးနဲ႔၀ေအာင္စား” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားပံုအတုိင္း ရသမွ်နဲ႔ ေရာင့္ရဲျခင္းဟာ စိတ္ကိုေအးျမေစတယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာၿပီး ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေနရတယ္။ သက္ရွိ-သက္မဲ့ ဥစၥာအေပၚမွာ ဆုတ္ကိုင္ထားမႈနည္းသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ အျမတ္ဆံုးဥစၥာဟာ ေရာင့္ရဲ ျခင္းဆိုတဲ့ သႏၱဳ႒ီ တရားျဖစ္ပါတယ္။
(ဂ)
ေလာကမွာ ေသြးသားေတာ္စပ္မွ ေဆြမ်ဳိးလို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေသြးသားေတာ္စပ္တိုင္းလဲ အျမတ္ဆံုးေဆြမ်ဳိးလို႔ မဆိုႏိုင္ပါဘူး။
ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ တစ္ခ်ဳိ႕ေဆြမ်ဳိးမ်ားဟာ တစိမ္းတရံစာလိုပဲ ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ကူညီရိုင္းပင္းမႈမရွိိဘူး အတၱႀကီးၿပီး ကိုယ့္ဖုိ႔သာသိတယ္။ တကယ့္အေရးတကယ့္ေဘးျဖစ္လာရင္ ကူညီေလ့မရွိဘူး။ ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ဘယ္ေလာက္ပင္ ေသြးသားရင္းခ်ာ ေတာ္စပ္ေနပါေစ၊ အျမတ္ဆံုး ေဆြမ်ဳိး မဟုတ္ေသးပါဘူး။
ေသြးသားမေတာ္စပ္လဲ “ၿမိန္ရာဟင္းေကာင္း၊ ခင္ရာေဆြမ်ဳိး” ဆိုတဲ့အတုိင္း ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မွသာ ျမတ္တဲ့ေဆြမ်ဳိး လို႔ ေခၚဆိုရတာပါ။
ေလာကမွာ အေကာင္းဆံုးမိတ္ေဆြတို႔ရဲအဂၤါေလးခ်က္ရွိပါတယ္။
၁- သူ႔အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ၿပီး ေပါင္းသင္ျခင္း။
၂- လွ်ဳိ႕၀ွက္အပ္တဲ့ကိစၥမွန္သမွ်ကို ကူညီလွ်ဳိ႕၀ွက္ေပးျခင္း။
၃- ေဘးဒုကၡႀကံဳလာရင္ ေရွ႕ဆံုးက ကူညီေပးျခင္း။
၄- ဆင္းရဲလဲအတူတူ ခ်မ္းသာလဲ အတူတူ ေပါင္းသင္းျခင္း တို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒီအဂၤါေလးခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားဟာ မိမိနဲ႔ ေသြးမေတာ္ သားမစပ္ေသာ္လဲ အျမတ္ဆံုးေဆြမ်ဳိးမိတ္ေဆြလို႔ ေခၚဆိုရပါမယ္။
“ ၀ိႆႆ ပရမာ ဥာတိ” ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္ ရင္းႏွီးခ်စ္ခင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္သာ အျမတ္ဆံုးေဆြမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။
(ဃ)
လူတိုင္းလူတိုင္းဟာ ခ်မ္းသာတာကို ရယူလိုၾကတယ္၊ ပိုင္ဆိုင္လိုၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔လိုလားၾကတဲ့ ခ်မ္းသာမ်ားဟာ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကမ်ားပါတယ္။ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာကို ခံစားရေတာ့ ၀မ္းသာတယ္၊ မခံစားရရင္ တစ္ခုခုလိုေနသလို စိတ္ထဲအဆင္မေျပေတာ့ ဘူး။ မိမိလိုခ်င္တာရရင္ေတာ့ ၀မ္းသာၾကပါတယ္၊ေပ်ာ္ၾကပါတယ္။ဒါေပမဲ့ လိုတာမရလုိက္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ႏွလံုးမသာယာျဖစ္ၾက စိတ္ခ်မ္းသာမႈ မရွိၾကေတာ့။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကာမခ်မ္းသာမ်ားကုိ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာလို႔ သတ္မွတ္လို႔မရပါဘူး။ လိုခ်င္မႈ တဏွာမကင္းေသးသမွ် အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာလို႔ မဆိုနို္င္ပါဘူး။
ဒီလိုပါပဲ နတ္မ်ားလဲ နတ္ကာမသုခကို ခံစားၾကတယ္။ ဒါလဲ ခ်မ္းသာအစစ္မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခါတုန္းက တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မွာ နတ္သားတစ္ေယာက္ရွိတဲ့ သူ႔နာမယ္က ‘သုျဗဟၼာနတ္သား’ လို႔ေခၚပါတယ္။ နတ္သားမွာ နတ္သမီး တစ္ေထာင္အၿခံအရံရွိတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ အရွင္သခင္နတ္သားအတြက္ နတ္သမီးငါးရာက သစ္ပင္ေပၚတက္ၿပီး သီခ်င္းတေၾကာ္ေၾကာ္သီဆိုကာ ပန္းခူးေနၾကတယ္။ က်န္နတ္သမီးငါးရာက အပင္ေအာက္မွာ က်လာတဲ့ပန္းေတြကို သီသူကသိ၊ကံုးသူကကုံး၊ သီကုံးၿပီးပန္းမ်ားကို ပန္ဆင္ေပးေနသူမ်ားလဲ ရွိပါတယ္။ ရုတ္တရက္ အပင္ေပၚက နတ္သမီးငါးရာ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ဒါကိုသတိထားမိလိုက္တဲ့ နတ္သားက နတ္သမီးမ်ားလာရာဂတိကို နတ္တို႔ရဲ႕မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါ နတ္သမီးငါးရာဟာ စုေတေသလြန္ၿပီး ငရဲက်ခံေနရတယ္ဆိုတာကို ျမင္တယ္။ သူတို႔လဲ မၾကာခင္ စုေတၿပီး အ၀ီစိငရဲက်ခံရမွာကို သိရတဲ့အတြက္ နတ္သားဟာ ေၾကာက္ရြ႕ံထိပ္လန္႔ေနပါတယ္။ နတ္သားက သူ႔ရဲ႕ေၾကာက္ရြ႕ံထိပ္လန္႔မႈကို ဘုရားရွင္မွတစ္ပါး အျခားသူ မေျဖေပးနိုင္တာကုိသိတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ထံသြားခဲ့တယ္၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္(နညၾတ ေဗာဇၥ် တပသာ)ကို နားယူမွတ္သားၾကပါတယ္။
သီလအစ ေဗာဇၥ်င္အဆံုး က်င့္သံုးရမဲ့တရားမ်ားကို ေဟာၾက ားလိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ တရားအဆံုးမွ သုျဗဟၼာနတ္သားဟာ နတ္သမီးငါးရာနဲ႔အတူ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳကာ ေသာတာပန္တည္ၿပီး အရိယာမ်ားျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ အရိယာမ်ားျဖစ္ၾကၿပီးတဲ့အခါ အသက္ေသမဲ့ေဘးမွ ကင္းလြတ္သြားပါၿပီ။
ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟာ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာရယ္လို႔ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တာပဲလို႔ ေျပာရင္း…စာဖတ္သူမ်ား အျမတ္ဆံုး တရားမ်ားနဲ႔ ဆံုစည္းနိုင္ၾကပါေစ……….

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More