Thursday, February 18, 2010

အမွားကုိျပင္ အမွန္ျမင္

အမွားကိုျပင္ အမွန္ျမင္
တစ္ေန႔နံနက္ ဒကာတစ္ဦး စာေရးသူထံေရာက္လာၿပီး “အရွင္ဘုရား…ခုတေလာ ၿမိဳ႕ထဲမွာ တရားပြဲေတြမ်ားလိုက္တာဘုရား၊ တရားပြဲေတြမ်ားသေလာက္ တရားေဟာဓမၼကထိကလဲ အလြန္မ်ားပါတယ္ဘုရား၊ တစ္ခ်ဳိ႕တရားပြဲေတြမွာ တရားေတာ္အေၾကာင္း အရာ တူၾကေပ မဲ့ တင္ျပပံုမတူၾကဘူးဘုရား” ။
“ မွန္ပါတယ္ဒကာႀကီး တင္ျပပံုမတူတာကေတာ့ ရႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးကေန ေဟာၾကတာ ျဖစ္မယ္ထင္တယ္”
“အရွင္ဘုရား…ရႈေထာင့္အမ်ဳိးမ်ဳိးကေဟာတယ္ဆုိေပမဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အတၱေနာမတိ လုပ္ၿပီး အဆန္းထြင္ေဟာေနၾကတာလဲ ေတြ႕ရပါ တယ္ ဘုရား၊ဒီအတြက္ ဘာသာေရးမွာ ဗဟုသုတနည္းတဲ့လူမ်ားအတြက္ စိုးရိမ္လို႔ပါဘုရား”
ထိုဒကာေျပာသလိုပဲ ယခုအခါ ရပ္ကြက္တုိင္းလိုလို ညတရားပြဲမ်ားက်င္းပလာၾကတာကို ျမင္ေတြ႕ေနရပါတယ္။ တရားပြဲမ်ား စည္ကား စြာက်င္းပလာနိုင္တာဟာ ဘာသာေရးဗဟုသုတမ်ားစြာရတဲ့အတြက္ ေကာင္းလွပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ဳိ႕ဓမၼကထိကဆရာေတာ္မ်ားဟာ တရားပြဲ ပြဲဆက္ေတြမ်ားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္လားမသိပါ။ ဘုရားေဟာက်မ္းဂန္နဲ႔မညီညြတ္တဲ့ အယူအဆေတြကို ေျပာဆိုလာတာ ေတြ႕ရ ပါတယ္။

တစ္ခါက နာမယ္ႀကီးဆရာေတာ္တစ္ပါးရဲ႕ ေဟာတရားထဲက ေကာက္ႏုတ္တင္ျပရမယ္ဆိုရင္ “ေထရ၀ါဒဆိုတာ ေထရ္စဥ္ အဆက္ဆက္ကေန အသက္စြန္႔ၿပီး ယခုအခ်ိန္အထိ မေပ်ာက္မပ်က္ ထိန္းသိမ္းလာတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အယူ၀ါဒ(ပိဋကတ္သံုးပံု)ကို ေထရ၀ါဒ လို႔ေခၚပါတယ္။ ယခုအခါ ကမ္းရိုးတမ္းၿမိဳ႕ေတြ ရွင္ဥပဂုတၱ ကို အရမ္းကိုပူေဇာ္ၾကပါတယ္။ ရွင္ဥပဂုတ္ဟာ ဘုန္းႀကီးတို႔ ေထရ၀ါဒမွာ မရွိပါဘူး။ ရွင္ဥပဂုတ္မရွိတာကို အရွိလုပ္ၿပီးကိုးကြယ္ေနၾကတာဟာ အယူမွားတယ္လို႔ ေျပာရပါမယ္။ တနည္းေျပာရရင္ မိစၦာဒိ႒ိလုိ႔လဲေျပာလို႔ရ တယ္။ ဒါ့အျပင္ ရွင္ဥပဂုတ္ပူေဇာ္ပြဲရွိရာကို ဆြမ္းစားပင့္တဲ့အခါ ၾကြေရာက္လာၾကတဲ့ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားမွာလဲ အာပတ္သင့္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား အာပတ္သင့္တဲ့အတြက ထိုေနရာသြားၿပီး ဆြမ္းမဘုဥ္းေပးသင့္ပါဘူး”။
ထိုေဟာေျပာခ်က္မွာ ရွင္ဥပဂုတ္မေထရ္ မရွိဘူးဆိုတာ ေထရ၀ါဒအရ မွန္ပါတယ္။သို႔ေသာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ရွင္ဥပဂုတ္ပူေဇာ္ပြဲကိုၾကြၿပီး ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူရင္ အာပတ္သင့္တယ္၊ ဆိုတာ မမွန္ပါဘူး။ ဒါက ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ အတၱေနာမတိလုပ္ၿပီး ေျပာလိုက္တာပါ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆိုတာ သတၱ၀ါအက်ဳိးကိုငွဲ႔ႀကီး ၾကြသင့္ရင္ၾကြၾကရမွာပါ။ ရွင္ဥပဂုတ္ပူေဇာ္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားရဲ႕ အိမ္ကို မဆိုထားနဲ႔၊ ဘာသာျခားမ်ားရဲ႕အိမ္ကိုလဲ ၾကြသင့္ရင္ ၾကြၾကရအံုးမွာပါ။
ဘုရားရွင္ဟာ မိစၦာဒိ႒ိမကလို႔ အျခားဘာသာ၀င္ဘယ္သူမဆို ဆြမ္းစားပင့္တဲ့အခါ အက်ဳိးရွိတယ္ဆိုရင္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ၾကြေတာ္မူခဲ့တာျဖစ္တယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဓမၼပဒအ႒ကထာ ပုပၹ၀ဂ္၊ ဂရဟဒိႏၷ၀တၳဳကို အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီး တင္ျပေပးပါ့မယ္။
တစ္ခါက သီရိဂုတၱနဲ႔ ဂရဟဒိႏၷ ဆိုတဲ့သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦး သာ၀တၳိမွာ ေနထုိင္ၾကတယ္။ သီရိဂုတၱက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ၿပီး ဂရဟဒိႏၷက ဘာသာျခားျဖစ္တယ္။ တစ္ေန႔ ဂရဟဒိႏၷက သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူအား သူကိုးကြယ္ေနတဲ့ ဆရာမ်ားဟာ အတိတ္၊ အနာဂါတ္၊ ပစၥဳပၸန္ကို သိတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေျပာျပပါတယ္။ ထိုအခါ သီရိဂုတၱက သူငယ္ခ်င္းရဲ႕ဆရာမ်ားျဖစ္တဲ့ တိတၳိတကၠတြန္းေတြကို သူ႔အိမ္သုိ႔ ဆြမ္းစားဖိတ္ပါ တယ္။ သီရိဂုတၱက တိတၳိေတြမလာမီ အိမ္ေအာက္၀ယ္ အလြန္ရွည္တဲ့ မစင္တြင္းႀကီးတူးေစကာ မစင္မ်ားထည့္ထားပါတယ္၊ အနံ႔မနံေအာင္လဲ စီရင္ထားပါတယ္။ မစင္တြင္းအထက္မွာေတာ့ အခင္းေတြနဲ႔ ဖုန္းအုပ္ထားလိုက္တယ္။ တိတၳိေတြအိမ္ေရာက္လာၿပီး ထိုင္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ မစင္တြင္းထဲ ေစာက္ထိုးလိမ့္က်ကုန္ပါေတာ့တယ္။ ျပန္တက္လာတဲ့ တိတိၳိေတြကို အေပၚကေန “ကာလသံုးပါးကို ဘာေၾကာင့္ မသိရတာလဲ” လုိ႔ေျပာၿပီး တုတ္နဲ႔ရိုက္ခ်တာ့ မစင္တြင္းထဲျပန္က်ကုန္တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ တိတၳိေတြ ကို အရွက္ခြဲတာ ပီးသြားတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဘာသာျခားျဖစ္တဲ့ ဂရဟဒိႏၷက သီရိဂုတၱရဲ႕ ဆရာမ်ားကို ဆြမ္းစားပင့္ ခိုင္းပါ တယ္။ ဂရဟဒိႏၷကလဲ သူ႔သူငယ္ခ်င္းကို လက္စားေခ်ျခင္တဲ့အတြက္ သူ႔အိမ္ရဲ႕ေအာက္မွာ တြင္းနစ္ႀကီးတူးေစၿပီး လွည္းအစီးရွစ္ဆယ္ခန္႔ ရွားထင္းေတြကို ထည့္ကာ မီးရဲရဲေတာက္ေအာင္ စီမံထားလိုက္တယ္။
သုိ႔နင့္ သီရိဂုတၱက ဘုရားရွင္အား “ အရွင္ဘုရား…ဂရဟဒိႏၷက ျမတ္စြာဘုရားကို သူ႔အိမ္ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၾကြေတာ္မူပါရန္ ပင့္ပါတယ္ တဲ့ ဘုရား၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ေတြတုန္းက တပည့္ေတာ္ကသူ႔ဆရာတကၠတြန္းေတြကို ဒီလို ဒီလိုပဲ အရွက္ခြဲခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယခု ဆြမ္းစားပင့္တာဟာ လက္စားေခ်မွာလားဆိုတာ မသိပါ။ ပီးေတာ့ ဆြမ္းစားပင့္တာက စင္ၾကယ္မႈရွိ/မရွိဆိုတာလဲ မသိပါ ဘုရား။ ဒါေၾကာင့္ ဒီပင့္ဖိတ္တဲ့ဆြမ္းကို ႏွလံုးသြင္းၿပီး သင့္ေတာ္ရင္ လက္ခံေတာ္မူၿပီး မသင့္ေတာ္ရင္ေတာ့ ပယ္ျမစ္ေတာ္မူနိုင္ပါတယ္ဘုရား” လို႔ သီရိဂုတၱက ေလွ်ာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္က အနာဂါတ္မွာ ျဖစ္လာမဲ့အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ေတာ္မူပါတယ္။ သင့္ေတာ္တဲ့အတြက္လဲ မိစၦာဒိ႒ိျဖစ္တဲ့ ဂရဟဒိႏၷရဲ႕ဆြမ္းကို လက္ခံေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ဘုရားရွင္ဟာ မိစၦာဒိ႒ိအိမ္ျဖစ္ေနရင္ မလိုက္ဘူး ဘာသာတူမွ လိုက္မယ္ဆိုတာ မပါပါဘူး။ သင့္ေတာ္တယ္အက်ဳိးရွိတယ္ဆိုရင္ ဘာသာျခားပင့္တဲ့ဆြမ္းကိုလဲ လက္ခံတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။
ဒီလိုပါပဲ စာေရးသူတို႔ၿမိဳ႕ကို အျခားျခားေသာ တရားေဟာဓမၼကထိကမ်ားဟာ ပြင့္လင္းရာသီဆိုရင္ ၾကြေရာက္ေတာ္မူလာၾကစၿမဲပါ။ ယခင္ဆရာေတာ္က ေထရ၀ါဒမွာ ရွင္ဥပဂုတ္ လံုး၀မရွိဘူးရယ္လို႔ အတိအလင္းေဟာေျပာၿပီး ရွင္ဥပဂုတ္ကို အားမေပးခဲ့ေပမဲ့ အျခားတရားေဟာ
ဆရာေတာ္တစ္ပါးကေတာ့ ရွင္ဥပဂုတ္ေထရ္ကို ယခင္က ရွိခဲ့သေယာင္္ေယာင္ ေဟာၾကားခဲ့ပါတယ္။ ရွင္ဥပဂုတ္ကို ဆရာေတာ္တစ္ပါးက မရွိဘူး၊တစ္ပါးက ရွိတယ္ဆိုၿပီး ေဟာေျပာေနၾကမယ္ဆိုရင္ တရားနာပရိသတ္အေနနဲ႔ ဘာကို အမွန္ယူရမလဲ ဆိုတာ မသိေတာ့ပါ။ နဂိုကမွ နားမလည္လို႔ တရားနာရတဲ့အထဲ သူကတစ္မ်ဳိးကုိယ္ကတစ္ဖံုေဟာေနေတာ့ ဘယ္အရာကို အမွန္ယူရမလဲဆိုတာ မသိေတာ့ပါ။
ယခုႏွစ္ပြင့္လင္းရာသီေရာက္ေတာ့ စာေရးသူတုိ႔ၿမိဳ႕မွာ တရားပြဲေတြ က်င္းပေနၾကေပၿပီ၊ စာေရးသူအားလာပင့္တဲ့အတြက္လဲ ရပ္ကြက္တစ္ခုမွာ ညတရားပြဲေဟာခဲ့ရပါေသးတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ဒီႏွစ္ပြင့္လင္းရာသီမွာ ရပ္ကြက္အေတာ္မ်ားမ်ား တရားပြဲက်င္းပလာၾကတာ ကိုေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္ရပ္ကြက္နဲ႔တစ္ရပ္ကြက္ တရားပြဲမ်ား တိုက္ဆိုင္ေနတာကို လဲေတြ႔ျမင္ၾကရပါတယ္။ ယခုႏွစ္စာေရးသူတို႔ၿမိဳ႕မွာ ေပၚျပဴလာအျဖစ္ဆံုးတရားေဟာဆရာေတာ္တစ္ပါးရွိပါတယ္။ ညတရားပြဲဆိုရင္ သူ႔တရားပြဲက လက္ညိဳးထိုးမလြဲပါ။ အဲေလာက္အထိလူေတြ ႀကိဳက္ၾကတာပါ။ ၾကားရတာက ထိုဆရာေတာ္ဟာ နက္နဲတဲ့တရားေတာ္မ်ား မေဟာၾကားဘဲ ၊ လူေတြလိုက္နာက်င့္သံုးနိုင္တဲ့ နားလည္ေလာက္တဲ့ အေျခခံတရားမ်ားကုိပဲ ေဟာၾကားေပးတဲ့အတြက္ လူေတြ ပိုႏွစ္သက္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
တစ္ေန႔ ဦးဇင္းေလးတစ္ပါးက “အရွင္ဘုရား….အခုနာမည္ႀကီးေနတဲ့ ………ဆရာေတာ္ေဟာထားတာ ဘ၀င္မက်ဘူးဘုရား” ေလွ်ာက္ေတာ့ စာေရးသူက “ငါ့ရွင္….ဘာမ်ားဘ၀င္မက်စရာေတြ ၾကားရလို႔လဲ ေျပာပါအံုး” လို႔ေျပာေတာ့ ဦးဇင္းေလးက“ သူေဟာ တဲ့တရားထဲမွာ ဘုရားပန္းတင္ တာ အလကား အလုပ္ပိုေတြပါတဲ့၊ ပီးေတာ့ ဘုရားရွိခိုးတယ္ဆိုရင္ တရားနဲ႔သံဃာမပါဘူး၊ ဘုရားပဲပါတာလို႔လဲ ေျပာပါတယ္၊ ဒါအဆန္း ထြင္တယ္ လို႔ တပည့္ေတာ္ယူဆပါတယ္ဘုရား” လို႔ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။
ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားရွင္အားပန္းလွဴခဲ့တဲ့အတြက္ ေနာင္ဘ၀မ်ားစြာမွာ အပါယ္မလားဘဲ ၊ေနာက္ဆံုးမဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ ျပဳသြားတဲ့ သာဓကေတြ ပိဋကတ္သံုးပံုမွာ အထင္အရွားရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္သီဟုိဠ္ေခတ္က ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးရွိတယ္၊ သူ႔ရဲ႕အေဖက မုဆိုးပါ။ အသက္ႀကီးေတာ့ သားရဟန္းက အေဖျဖစ္သူကို ဦးပဥၨင္းႀကီးျပဳလုပ္ေပးထားပါတယ္။ တစ္ေန႔ ဖခင္ႀကီး မက်န္းမမာျဖစ္ၿပီး အိပ္ယာထဲလဲေနတယ္။ အာရံုထဲမွာလဲ ေခြးနက္ႀကီးေတြက သူ႔ကိုလာဆြဲေနလို႔ “သားေရ….အေဖ့ကိုေခြးနက္ႀကီးလာဆြဲေနပီ၊ လုပ္ပါအံုးသားရဲ႕” လို႔ ဂေယာင္ဂယမ္းေျပာလာေတာ့ သားရဟန္းက အေဖေတာ့ အကုသုိလ္နိမိတ္ထင္ေနပီး ဒီအတုိင္းေသရင္ေတာ့ အပါယ္က်ဖို႔ေသခ်ာ သေလာက္ပဲ။ ငါလိုသားရဟန္းရွိေနပါလ်က္နဲ႔ ငါ့အေဖဦးပဥၨင္းႀကီးကို အပါယ္မက်ေစရဘူးဆိုၿပီး ကိုရင္ေလးမ်ားကိုေခၚကာ အနီးရွိပန္းပင္မ်ားမွ ပန္းမ်ားခူးခိုင္းပါတယ္။
သားရဟန္းဟာ ဖခင္ရဟန္းႀကီးကို မဟာေစတီရင္ကို ပင့္ေဆာင္ပါတယ္။ သားရဟန္းက “ဦးပဥၨင္းႀကီး….ဒီမွာ ဦးပဥၨင္းႀကီးအတြက္ ဘုရားမွာ ပန္းေတြလွဴေပးထားတယ္ ၾကည္ညိဳပါအံုး” လို႔ေျပာတဲ့အခါ ဦးပဥၨင္းက သူ႔အတြက္ပန္းကို ေစတီေတာ္အားလွဴေပးထားတာကို ျမင္ရၿပီး စိတ္ထဲရႊင္လန္းႏွစ္သက္ခဲ့တယ္။ မၾကာမီမွာပဲ ဦးပဥၨင္းႀကီးမွာ ကုသုိလ္နိမိတ္ေတြထင္လာပါတယ္။ နတ္ျပည္က နတ္ရထားေတြဆိုက္လာ နတ္သမီးေတြလာေခၚတာကိုလဲေတြ႕ရေတာ့ “သားရဲ႕ ဖယ္စမ္း ဖယ္စမ္း ဟုိမွာသားရဲ မိေထြးေတြ လာေခၚေနပီ” လို႔ ေျပာပါတယ္။ မၾကာမီမွာပဲ ပ်ံေတာ္မူၿပီး နတ္ျပည္မွာ ျဖစ္ရပါတယ္။ သံကႏၱာရအတြင္း ေရအိုင္ကေလးတစ္ခုေတြ႕ရသလို ဖခင္ရဟန္းႀကီးမွာလဲ ဘ၀သံသရာမွာ နားခိုစရာ ေထာက္တည္ရာေလးတစ္ခု ရရွိသြားျခင္းပါ။
ဒါကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ဘုရားကို ပန္းလွဴတယ္ဆို အလကားမျဖစ္ပါဘူး။ပန္းလွဴရတဲ့အက်ဳးေတြလဲရွိပါေသးတယ္။
သို႔ပါလွ်က္ ဘုရားပန္းလွဴတာ အလကားအလုပ္ပိုေတြလို႔ ေဟာၾကားလိုက္ တာဟာ အလြန္၀န္ေလးတဲ့ အေဟာေျပာျဖစ္ပါတယ္။ တရားနာရတဲ့သူမ်ား ဒါကိုအမွန္လို႔ယူဆၿပီး ဒို႔အတြက္ဘုရားပန္းတင္တာ အလုပ္ပိုေတြပဲ လုပ္စရာမလိုဘူးလို႔ စြဲထင္သြားၾကမယ္ဆိုပါရင္ ဘ၀သံသရာအတြက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္လဲ စာေရးသူတုိ႔ရိပ္သာတရားစခန္းမွ တရားစခန္း၀င္ေယာဂီမ်ားကုိ ေျပာျဖစ္လိုက္တာကေတာ့…..
“ အခုဘုန္းႀကီးတုိ႔ၿမိဳ႕မွာ တရားေဟာဆရာေတာ္မ်ားေပါမ်ားသေလာက္ တရားပြဲမ်ားလဲ မေရမတြက္နိုင္ေအာင္ပါပဲမ်ားလွပါတယ္။ တရားေဟာပုဂၢိဳလ္မ်ားက တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး အၿပိဳင္ေဟာေနၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဒီလိုေျပာရတာလဲဆိုရင္ ဘယ္တရားပြဲက ဓမၼပူဇာ (…..)သိန္း ရတယ္၊ ဘယ္ဆရာေတာ္တရားပြဲကနာမည္ႀကီးမို႔လို သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရတယ္လို႔ တရားပြဲမွာ ဓမၼပူဇာမ်ား အရၿပိဳင္ေနၾကတာကို ေျပာလုိရင္းပါ။ အရၿပိဳင္နိုင္ေအာင္လဲ တရားပြဲအၿပီး တရားပြဲက်င္းပေရးက ဓမၼပူဇာ (………)သိန္းရတယ္ လို႔ ေၾကညာေပးေနတာလဲပါပါတယ္။
ဒီလိုပါပဲ တရားနာတဲ့သူ ေတြကလဲ တရားပြဲတုိင္းလက္မလြတ္စတမ္း အၿပိဳင္တရားနာလာၾကတာေတြ႕ရပါတယ္။ အၿပိဳင္တရားနာတာ မေကာင္းဘူးလားဆိုေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ နာတဲ့အတုိင္းလဲ အသိရွိဖို႔ လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ တရားပြဲကို ေစာေစာေလးသြားၿပီး ေနရာယူၾကတယ္။ ေနရာမရလို႔ကေတာ့ သူ႔ေနရာကိုယ့္ေနရာနဲ႔ အျငင္းပြားၿပီး ရန္ျဖစ္ေနလိုက္ၾကတာ တရားပြဲမွာ ငါးစိမ္းသည္ေတြ ေရာက္ေနသလားေအာက္ေမ့ရတယ္။ တရားနာတယ္ဆိုတာ အမွန္ျမင္ဖို႔အတြက္ပါ။ အမွန္ျမင္ၿပီး က်င့္သံုးၾကဖို႔ပါပဲ။
အေရးႀကီးတာက တရားေဟာတဲ့ဆရာေတာ္မ်ားကလဲ အဆန္းမထြင္ က်မ္းဂမ္လက္မလြတ္ေစဘဲ တရားေဟာဖို႔ လိုအပ္သလို တရားနာသူမ်ားကလဲ နာရတဲ့တရားအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ပါ။ ဘုရားရွင္ရဲ႕တရားေတာ္ဟာ နာရံုနဲ႔မၿပီးပါဘူး။ ကိုယ္တုိင္လက္ေတြ႕ အသံုးခ်ရမဲ့ တရားျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေဟာေျပာသူကလဲ မွားမွန္းသိတဲ့တရားကို ျပင္နိင္ၾကၿပီး၊ တရားနာသူမ်ားကလဲ အမွန္ကိုျမင္နိုင္ၾကပါေစရယ္လို႔ ေျပာရင္း……..

1 comments:

ေလ့လာမွတ္သားသြားပါတယ္ ဘုရား...

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More