Saturday, August 30, 2008

သန္းေခါင္ယံက အေမးအေျဖမ်ား (၃)

ေမးခြန္းနံပတ္(၂)မွာ က်န္ခဲ့တာေလးေတြကို ေဖၚျပပါဦးမယ္…
ထုိပါဏာတိပါတကံထိုက္သူမ်ားဟာ အပါယ္ကို က်ေစနိုင္တယ္ဆိုတာ အထူးေျပာဖို႔ လိုမယ္မထင္ေပ။ ဒါျဖင့္ ျပဳမိတဲ့ ပါဏာတိပါတကံအတြက္ အပါယ္မက်နိုင္ေအာင္ တားလို႔ရနိုင္မလားဆိုတာ ဆက္လက္ ေလ့လာၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။
ျပဳမိၿပီးတဲ့ ပါဏာတိပါတအမႈမ်ားကုိ “ဒီမေကာင္းမႈကံႀကီး ငါ့မွာ ေဖ်ာက္လို႔ရမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ ေသရင္ေတာ့ အပါယ္က်ေတာ့မွာ ပဲ” လို႔ ပူပန္မႈ ကုကၠဳစၥ ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သည္ပူပန္မႈေတြေၾကာင့္ အပါယ္က်ေရာက္နိုင္ပါတယ္။ ျပဳမိၿပီးတဲ့ ပါဏာတိပါတအမႈကို ထားၿပီး ေနာင္္မျပဳမိေအာင္ ထိန္းသိမ္းမယ္ ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ထိုပါဏာတိပါတအမႈကို (ဂရုမစိုက္ဘဲ)ေမ့ထားမယ္၊ ၿပီးေတာ့ ေရွ႕ကို ကုသိုလ္တရားေတြကိုပဲ ဆက္လက္ ျပဳလုပ္သြားမယ္ဆိုရင္ ၾကာလာေတာ့ ထုိျပဳမိတဲ့ပါဏာတိပါတအမႈေတာင္ ပေပ်ာက္သြားနိုင္ပါတယ္ လို႔ ဘုရားရွင္က ဂါမဏိ သံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္၊ ဒါလည္းသတိျပဳစရာအခ်က္တစ္ခုပါ။


ဒါတင္မေသး (ယႆ ပါပံ ကတံ ကမၼံ ၊ ကုသေလန ပိဓီယေတ) ျပဳမိခဲ့ၿပီးတဲ့ (ပါဏာတိပါတ)စတဲ့အကုသိုလ္တရားေတြကုိ ကုသိုလ္တရားႏွင့္ ရိုက္ခ်ဳိးၾက၊ ဖ်က္ဆီးၾက ၊ ခ်ဳိးႏွိမ္ၾက ဟု ဓမၼပဒပါဠိေတာ္ အဂၤုလိမာလသုတ္မွာ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
အဂၤုလိမာလသည္ လူ႔ဘ၀တုန္းက လူေတြသတ္လာခဲ့တာ ေထာင္ဂဏန္းျပည့္ဖို႔ တစ္ေယာက္ပဲလိုေတာ့တယ္၊ ေနာင္ ဘုရားရွင္ ႏွင့္ေတြ႕ဆံုရေသာအခါ တရားေတာ္နာၿပီးတဲ့အဆံုးတြင္ အရဟတၱမဂ္ဖိုလ္ မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားပါတယ္။ မဂ္ဖိုလ္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳခဲ့ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး သူျပဳခဲ့တဲ့ ပါဏာတိပါတကံဟာ အက်ဳိးေပးခြင့္မရေတာ့ဘဲ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိျပဳခဲ့တဲ့ ပါဏာတိပါတ စတဲ့မေကာင္းမႈေတြကို ဘာ၀နာတရားနဲ႔ ပယ္ေဖ်ာက္ရင္လည္း ရနိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ဆက္တြဲအေမးအတြက္…..
ခႏၶာကိုယ္အတြင္း ပိုးမႊားေသျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ တင္ျပရလွ်င္ မိမိခႏၶာကုိယ္အတြင္းက ပိုးမႊားမ်ားကို သာမန္မ်က္စိျဖင့္မျမင္နိုင္ေပ၊ ဆိုင္ရာကရိယာမ်ား၏ အကူအညီယူကာ အဆေပါင္းမ်ားစြာခ်ဲ႕၍ ၾကည့္မွသာ ျမင္နိုင္သည္၊ ထို႔အျပင္ သတၱ၀ါဟု ေခၚဆိုရေလာက္ေအာင္လည္း အဂၤါမစံုသည့္အတြက္ သတၱ၀ါရယ္လို႔ ေခၚဆိုမရေပ။
ထိုအဂၤါငါးပါးအနက္ သတၱ၀ါ(မေခၚဆိုနိင္)မမည္တဲ့အတြက္ ပထမအဂၤါခၽြတ္ယြင္းေနပါတယ္္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္တြင္းမွ ဗုိင္းရပ္စ္ပိုးမႊားမ်ား ေသျခင္းဟာ ပါဏာတိပါတကံမေျမာက္ပါ ဟု မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ဆံုးျဖတ္ထားတာကို ဖတ္ရႈခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒီတင္ပဲ ဒုတိယေမးခြန္းရဲ႕အေျဖကို အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။
(၃) တရားအားထုတ္တာဟာ ေနရာတိုင္းမွာ အားထုတ္လို႔ရ - မရဆိုတဲ့ တတိယအေမးျပႆနာ…
တရားအားထုတ္ျခင္းကို စိတ္၀င္စားသည္ ဆိုရာ၀ယ္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိေပသည္၊ သံေ၀ဂဥာဏ္ျဖစ္ျခင္း၊ စိတ္ခ်မ္းေျမ့မႈ ရွိမည္ဟု ထင္မွတ္ျခင္းစသည့္ အေၾကာင္းမ်ဳိးစံု ရွိပါသည္၊ တရားအားထုတ္ရျခင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ေျပာရရင္ ျမတ္ဘုရားလက္ထက္ေတာ္အခါက နႏၵမင္းသား၏ တရားအားထုတ္မႈသည္ နတ္သမီးလိုခ်င္၍ျဖစ္သည္၊ နတ္သမီးလိုခ်င္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ တရာအားထုတ္ျဖစ္ခါ ေနာက္ဆံုး၌ ရဟႏၱာျဖစ္သြားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မ်ဳိးနဲ႔ပဲျဖစ္ေစ တရားအားထုတ္ျဖစ္ဖို႔က အဓိကဆိုတာကို နားလည္ေစခ်င္ပါတယ္။
ဆိုလိုသည္မွာ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေစ တရားအားထုတ္ၾကေသာသူတို႔သည္ တရားအေပၚ၌ စိတ္၀င္စားအားႀကီးလာ ရင္ျဖစ္ေစ၊ တရားရႈမွတ္မႈအားေကာင္းကာ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈေၾကာင့္ အရင္က မခံစားဖူးေသးတဲ့ တရားအရသာထူးမ်ားကို ခံစားၾကရတဲ့အခါျဖစ္ေစ တရားအေပၚ လက္ခံယံုၾကည္မႈမ်ား အားေကာင္းလာကာ သဒၶါ တရားလြန္ကဲလာတတ္ပါတယ္၊ သည္လို သဒၶါတရားလြန္ကဲလာလွ်င္ မိမိလုပ္ေနၾကအလုပ္မ်ား၌ စိတ္၀င္စားမႈမရွိေတာ့၊ ေလာကီအလုပ္မ်ား မလုပ္ခ်င္ျဖစ္တတ္တာ သဘာ၀ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူသားေတြအဖို႔ စား၀တ္ေနေရး ရွိေသးတဲ့အတြက္ လြန္ကဲေနတဲ့သဒၶါတရားက တျဖည္းျဖည္းေလ်ာ့သြားရင္ သူ႔ဟာသူ ျပန္အဆင္ေျပနိုင္ပါတယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ လူေတြဟာ ထိုတရားဘာ၀နာအားထုတ္မႈကို တရားခြင္(တရားစခန္း)တြင္း၌သာ လုပ္ရတယ္လို႔ ထင္မွတ္တတ္ၾကပါတယ္္။ အမွန္ကား ထိုသုိ႔မဟုတ္ပါ၊ တရားအားထုတ္မႈဟာ သြား၊ ရပ္၊ ထိုင္၊ ေလ်ာင္း ဣရိယာပုထ္ ေလးမ်ဳိးလံုးတို႔တြင္ တရားရႈမွတ္၍ ရပါတယ္္။ အယုတ္စြဆံုး ေရခ်ဳိးတဲ့အခါ၌ျဖစ္ေစ၊ ထမင္းစားသည့္ အခါ၌ ျဖစ္ေစ၊ ေရေသာက္သည့္အခါ၌ျဖစ္ေစ၊ အိမ္သာတက္သည့္အခါ၌ျဖစ္ေစ၊အိပ္မေပ်ာ္ေသးသည့္ကာလမ်ားတြင္ မျပတ္ တလစပ္ အားထုတ္နိုင္ပါသည္။ ထိုသုိ႔ေနရာတိုင္းတြင္ တရားအားထုတ္နိုင္ေၾကာင္းကုိ္ (ယထာ ယထာ ၀ါ ပနႆ ကာေယာ ပဏီဟိေတာ ေဟာတိ ၊ တထာ တထာ နံ ပဇာနာတိ) အၾကင္ၾကင္ တည္ေနတိုင္းေသာ ကိုယ္အမူအရာမ်ားအား ထိုတည္ေနသည့္ အမူအရာအတိုင္း ကြဲျပားစြာသိေအာင္ရႈမွတ္ပါေလ…….လို႔ သတိပ႒ာန္သုတ္ကို ေထာက္၍ တရားရႈမွတ္မႈဟာ ေနရာမေရြး အခ်ိန္မေရြး တရားရႈမွတ္နိုင္တဲ့အျပင္ တရားရႈမွတ္ေသာေၾကာင့္လည္း (အကာလိေကာ) ေနရာအခ်ိန္အခါမေရြး တရားရနိုင္ပါတယ္။ ထင္ရွားေအာင္ စိတ္၀င္စားဖြယ္သာဓကမ်ား ထုတ္ျပပါဦးမယ္။
ျမတ္ဗုဒၶ၏ အလုပ္အေကၽြးျဖစ္သူ အရွင္အာနႏၵာသည္ အထက္မဂ္မ်ားရရွိရန္အတြက္ တရားရႈမွတ္ေသာအခါ သြား၊ရပ္၊ထိုင္၊ ေလ်ာင္း ဣရိယာပုထ္ေလးပါးမွ လြတ္ကာ (ခဏေလးလွဲေလ်ာင္းမည္ဟုစိတ္အႀကံျဖစ္ကာ လဲေလ်ာင္းခိုက္ ေက်ာက္ကုန္းႏွင့္အိပ္ရာမထိမွီ ေျခဖ၀ါးႏွင့္ေျမႀကီးလြတ္ကာ) တရားထူးရခဲ့ေလသည္။
အိႏၵိယသာသနာကြယ္ၿပီး သီဟုိဠ္၌ သာသနာထြန္းကားစဥ္က သီဟုိဠ္နိုင္ငံ မဟာဂါမရြာ၊ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၌္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း တရားရႈမွတ္၍ တရားထူးရသြားသည့္သာဓကလည္းရွိခဲ့ေပသည္။ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရင္း တရားရႈမွတ္ရာ၌လည္း တရားထူးရခဲ့သည္ကို ဓမၼပဒအ႒ကထာတြင္ လာရွိသည့္အျပင္ သီဟိုဠ္ေခတ္တုန္းက လမ္းဆံုလမ္းခြ ဇရပ္ေပၚတြင္ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးရင္း တရားရႈမွတ္ၾကတဲ့ အတြက္ တရားထူးရသြားၾကသည္မွာ အေရအတြက္မနည္းလွေၾကာင္း စာေပတြင္ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဖတ္ရပါတယ္။
ထို႔ျပင္ ဘုရားလက္ထက္က ဟင္းရြက္ေၾကာ္ရင္း ဟင္းရြက္တို႔၏ ဆီပူျဖင့္ထိေသာအခါ ညိဳးႏြမ္းသြားတဲ့ အေနအထားကို (ဗဟိဒၶ) အျပင္အာရံု ယူကာ မိမိခႏၶာဥာဏ္စိုက္၍ မိမိခႏၶာဟာလည္း ထိုဟင္းရြက္ကဲ့သုိ႔ ညိဳးႏြမ္းလာမည္ျဖစ္၍ မၿမဲပါတကား…. လို႔ ဆင္ျခင္ကာ ဟင္းရြက္ေၾကာ္ရင္း ၀ိပႆနာတရားရႈမွတ္လိုက္ရာ တရားထူးရသြားပါတယ္ လို႔ ျမတ္ဗုဒၶ၏ (History) ပိဋကတ္ေတာ္မွတ္တမ္းတြင္ အထင္အရွား လာရွိပါတယ္။
ထို႔ေၾကာင့္ တရားရႈမွတ္ျခင္းဟာ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ အလုပ္လုပ္ရင္းျဖင့္ တရားရႈမွတ္မည္ဆိုပါက ရႈမွတ္မႈမပ်က္ေစဘဲ အလုပ္လုပ္၍ ရနိုင္ပါေၾကာင္း ေရးသားတင္ျပလိုက္ပါသည္၊ လုပ္ငန္းခြင္တြင္ တရားရႈမွတ္တယ္ဆိုတာ ျဖစ္တိုင္းေသာ အမူအရာတို႔၌ သတိကပ္၍ တရားရႈမွတ္ေနမည္ဆိုပါက အလုပ္လည္းတြင္ ကုသုိလ္လည္းရ၍ အလြန္ဟန္က်တဲ့ စနစ္တစ္ခု ျဖစ္ပါေၾကာင္း တတိယအေမးရဲ႕ အေျဖကို ဒီတင္ပဲ အဆံုးသတ္လိုက္ပါတယ္။
(၄) ေနာ္ေ၀နိုင္ငံတြင္ ေနာက္ဆံုးေပၚ တရားရႈမွတ္နည္းတစ္ခုအတြက္္ မွန္ - မမွန္ဆိုတဲ့ စတုတၳအေမးျပႆနာ…….
ယခင္ျဖစ္ခဲ့သည့္တရားမ်ား၊ ယခုျဖစ္ဆဲတရားမ်ား၊ ေနာင္ျဖစ္လတ့့ံေသာတရားမ်ားဟာ (ဘာမွ် မဟုတ္ဘူး)ဟု ရႈမွတ္ရမည္၊ ေလာကရွိရွိသမွ်အရာအားလံုးဟာ (ဘာမွမဟုတ္ဘူး)၊ ျဖစ္ေပၚသမွ် ခႏၶာငါးပါး ရုပ္နာမ္တရားေတြကို (ဘာမွမဟုတ္ဘူး) လို႔ ရႈရတဲ့ တရားအားထုတ္နည္းႏွင့္ တရားရႈမွတ္ေနၾကတာကို အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ ျဖစ္နိုင္ရင္ မွားသလား/မွန္သလားဆိုတာကို ေျဖရွင္းေပးေစလို ပါတယ္ ။ ထိုတရားရႈနည္းကို ၾကားခဲ့သည္မွာ သိပ္မၾကာလွေသးတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆံုးေပၚ latest နည္းတစ္ခု ျဖစ္နိုင္ပါေၾကာင္း ယူဆမိပါ တယ္။
ထိုနည္းကို သူမေလာက္သာေျပာတာ မဟုတ္ေသး၊ အဂၤလန္ကဓမၼမိတ္ေဆြ ဆရာ၀န္ႀကီးတစ္ေယာက္ကလည္း online အြန္လိုင္းေပၚကေန ေနာက္ဆံုးေပၚ တရားနည္းကို ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ “အရွင္ဘုရား... ဒီဆိုက္မွာ ဖတ္ၾကည့္ပါဘုရား” လို႔ဆိုကာ စာေရးသူအား http://realenlightenment.org လင့္ခ္တစ္ခု ေပးလိုက္ပါ ေသးတယ္။
ထိုတရားအားထုတ္နည္းသာမဟုတ္ အျခားနည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔အား ဤနည္းကေတာ့အမွား၊ ဤနည္းကေတာ့အမွန္လို႔ဆံုးျဖတ္ရန္ ခက္ခဲလွပါတယ္္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္တရားအားထုတ္နည္းျဖစ္ေစ အမွန္/အမွား ေျဖရွင္းရာ၌(မွတ္ေက်ာက္တင္ ခံနိုင္ဖို႔ရာ) ပံုေသနည္း (နိယာမ)တစ္ခုေတာ့ ရွိရပါမယ္။ ထိုပံုေသနည္းကား တစ္ျခားမဟုတ္ ဘုရားရွင္၏ သတိပ႒ာန္နည္း မူေသစည္းပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကတြင္ တရားနည္းလမ္းမ်ား အမ်ဳိးမ်ဳိးအေထြေထြ ရွိၾကပါတယ္၊ ထိုနည္းလမ္းမ်ား၏ အမွား/အမွန္ ကို တိုင္းတာခ်င္တယ္ဆိုရင္ သတိပ႒ာန္ေလးပါး ေပတံႏွင့္သာ တိုင္းတာရပါ့မယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုရင္ သတိပ႒ာနသုုတ္ေတာ္တြင္ (ဧကာယေနာ အယံ ဘိကၡေ၀ မေဂၢါ သတၱာနံ ၀ိသုဒၶိယာ) ကိေလသာအညစ္အေၾကးကင္းစင္ဖို႔ရာ တစ္ခုတည္းေသာလမ္းသည္ သတိပ႒ာန္ဟု ေဟာထားပါတယ္။
ထို႔အျပင္ (ကာယေ၀ဒနာစိတၱဓေမၼသု ကိဥၥိဓမၼံ အနမသိတြာ မဂၢါဒိဂေမာနာမ နတၳိ) ကာယ ေ၀ဒနာ စိတၱ ဓမၼ ဆိုတဲ့ သတိပ႒ာန္ ေလးပါးအနက္ တစ္ပါးပါးကို မရႈမွတ္မသံုးသပ္ဘူးဆိုပါက မဂ္ဖိုလ္ကို ရသည္ မရွိပါ.. လို႔ စာေပအလာ ရွိတဲ့အတြက္ သတိပ႒ာန္ ပါတဲ့ တရားနည္းလမ္းမ်ားသာလွ်င္ အမွန္ျဖစ္နုိင္ပါတယ္ လို႔ ယူဆမိပါတယ္။
သတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္တြင္ ‘ဂစၦေႏၱာ၀ါ ဂစၦာမီတိ ပဇာနာတိ’ သြားလွ်င္လည္း (သြားသည္ ဟူ၍) အျပားအားျဖင့္ သိရမယ္လို႔ ဆိုထားပါတယ္္၊ သြားလွ်င္ ဘာမွ်မဟုတ္ဘူး၊ ဟုေဟာၾကားထားတာမဟုတ္ပါ၊ သည္လိုဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ ေဟာထားတဲ့ (ဂစၦေႏၱာ ၀ါ ဂစၦာမီတိ ပဇာနာတိ) ကို (ဂစၦေႏၱာ၀ါ နတၳီတိ ပဇာနာတိ) လို႔ ျပင္ရမလိုျဖစ္ေနပါတယ္။
(နိသိေႏၷာ ၀ါ နိသိေႏၷာမီတိ ပဇာနာတိ)ထိုင္လွ်င္လည္း (ထိုင္တယ္ဟူ၍) အျပားအားျဖင့္ သိရမယ္္၊ ( ထုိင္လွ်င္ ဘာမွ်မဟုတ္) ဟူ၍ သိရမည္ဟု မေဟာၾကားခဲ့ပါ၊ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့(နိသိေႏၱာ၀ါ နိသိေႏၷာမီတိ ပဇာနာတိ) ကို (နိသိေႏၷာ၀ါ နတၳီတိ ပဇာနာတိ) လို႔ ျပင္ရမလိုျဖစ္ေနပါတယ္၊ သည္လိုေတာ့ မျဖစ္နိုင္ပါ၊ ဒါျဖင့္ ဘုရားနည္းလမ္းမွ ေသြဖီေနတဲ့ ထိုတရားနည္းလမ္းကို အမွန္လို႔ ယူဆ၍ မရနိုင္ေတာ့ပါ။
ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္ ကာလက ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ ယခုအခ်ိန္အထိ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္မ်ားကို ပိုလို႔လည္း ႏုတ္ပယ္စရာမလုိသလို လိုေန၍လည္း ထပ္ျဖည့္စရာမလိုပါ၊ တရားေတာ္က အရွိကိုအရွိအတိုင္း သိျမင္ရမယ္ဆိုတာ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးျဖစ္တယ္၊ ဘူတံဘူတေတာ ပႆတိ၊ အရွိကို အရွိတိုင္းရႈမွတ္ရမယ္လို႔ ေဟာထားေသာေၾကာင့္ ရိုးရိုေလးပင္ အရွိကို အရွိတိုင္းပင္ ရႈမွတ္ရံုသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ထို႔ေၾကာင့္ ေလာကတြင္ ဘာမွ် မရွိ ဘာမွ်မဟုတ္ ဟူေသာ တရားနည္းလမ္းသည္ သဘာ၀မက်ေသာ နည္းလမ္းတစ္ခုဟု ယူဆရပါေၾကာင္းေျဖၾကား ေပးလိုက္ရပါေတာ့ သတည္း။ ။

စိတ္ေနသန္႔ရွင္း ေဘးရန္ကင္း လြန္မင္းခ်မ္းသာၾကပါေစ

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More