ရန္ကုန္-မႏၱေလး အစံု-အဆန္ ရထားႀကီးဟာ နံနက္ပိုင္းမွ မိုးခ်ဳပ္တဲ့အထိ ခရီးသည္မ်ား တင္ေဆာင္ကာ တဂ်ဳံးဂ်ဳံး တဂ်က္ဂ်က္ ျဖင့္ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း တစ္ဘူတာ၀င္ တစ္ဘူတာထြက္ မရပ္မနား ခုတ္ေမာင္းလွ်က္ရွိသလို စာေရးသူတို႔ရဲ႕ ၿမိဳ႕ေလးမွာလည္း ေမာ္ေတာ္ယဥ္မ်ားဟာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ကိစၥႀကီးငယ္ အသြယ္သြယ္ျဖင့္ ဥဒဟို သြားလာေနၾကပါတယ္။ ထို႔အတူ လူ၊နတ္ျဗဟၼာသတၱ၀ါအားလံုးဟာ ဘ၀သံသရာရပ္၀န္းထဲတြင္ မရပ္မနား သြားလာက်က္စားေနၾကပါတယ္။
အစံု-အဆန္ရထားႀကီးဟာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း မရပ္မနား ခုတ္ေမာင္းေနျခင္းဟာ ေလာင္စာဆီမ်ားကို မျပတ္တမ္း ျဖည့္ေပးေနေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာင္စာဆီမ်ား မရွိေတာ့ရင္ ရပ္နားသြားနိုင္ပါတယ္္။ ေလာကသတၱ၀ါမ်ားဟာ ကိုယ္အလုပ္၊ ႏႈတ္အေျပာ၊ စိတ္အႀကံတည္းဟူေသာ ကံတရားမ်ားေၾကာင့္ အထက္ ေအာက္ စံု-ဆန္ကာ မရပ္မနားဘဲ ဘ၀ဆိုတဲ့ ရထားႀကီး ခုတ္ေမာင္းလွ်က္ရွိေနပါတယ္္။ ဘ၀ဆိုတဲ့ရထားႀကီးဟာ သံသရာရပ္၀န္း၌ လူဘူတာ၊ နတ္ဘူတာ၊ ျဗဟၼာဘူတာ ငရဲ၊တိရစၦာန္၊ၿပိတၱာဘူတာအသီးသီးတြင္ တစ္ဘူတာ၀င္ တစ္ဘူတာထြက္ျဖင့္ မရပ္မနား ၀င္ထြက္ ခုတ္ေမာင္းက်င္လည္ေနၾကရပါတယ္။
လူ၊နတ္ျဗဟၼာ ဘူတာအသီးသီးကို ေရာက္ရွိတဲ့အခါမွာလည္း ေအာက္တန္းက်တဲ့ဘူတာထက္ အထက္တန္းက်တဲ့ ဘူတာေတြမွာ ျဖစ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိတို႔ဘ၀ေန၀င္ခ်ိန္ လွပၿပီးလွ်င္ သံသရာရပ္၀န္းက အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ ဘ၀ဘူတာအသီးသီးတို႔တြင္ အထက္တန္းက်က် ၀င္ထြက္ဖို႔ အထူးလိုအပ္လွပါတယ္။
တစ္ေန႔ စာေရးသူ ေငြရတု စာေစာင္အတြက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ေခတၱေရာက္ရွိစဥ္ ထိုစာအုပ္ကိစၥႏွင့္ ၿမိဳ႕ထဲသြားရန္ရွိေသာေၾကာင့္ Taxi စီးလာခဲ့ရပါတယ္၊ Taxi စီးေနစဥ္ ကားေမာင္းေသာသူအား …..
" ဒကာႀကီး….Taxi ဆြဲတာ အဆင္ေျပရဲ႕လား ဒကာႀကီး" ဟု စားေရးသူက ေမးလိုက္ရာ Taxi သမားက " အဆင္ေျပတယ္ရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး ဒီလိုပါပဲ၊ တစ္ျခား Taxi သမား ေတြ ကားေမာင္းတာ တစ္ေန႔ကို တစ္ေသာင္းေက်ာ္ေလာက္ က်န္ၾကတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ ကားေမာင္းတာ သူတို႔ ေလာက္ မက်န္ပါဘူးဘုရား၊ တစ္ခုေတာ့ရွိတာေပါ့ ၊ တပည့္ေတာ္ကားကုိ လာငွားတဲ့ သူက ပိုက္ဆံမတတ္နိုင္ရင္ သူေပးသေလာက္ကုိပဲ တပည့္ေတာ္ ယူလိုက္တာေတာ့ ရွိပါတယ္ဘုရား။ "
"ေလာကမွာ ဒီလိုTaxiသမားေတြလည္း ရွိေသးတာကိုး" ဟု ေတြးမိကာ စာေရးသူက Taxi သမားအား သူလုပ္ခဲ့တဲ့အလုပ္အေပၚ ေက်နပ္အားရမႈ ျဖစ္ေအာင္ သဘာ၀တရားေလးေတြကုိ ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ေလာက၌ တစ္ဖက္သားအား နားလည္ေပးတတ္ကာ စိတ္ထားႏူးညံ့ၿပီး အတၱမဆန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရွိသကဲ့သို႔ အဘယ္သူေတြ ဘယ္လို ျဖစ္ေနေန ကိုယ္ရလွ်င္ ၿပီးၿပီးေရာ နားလည္မႈမေပးနိူင္ဘဲ အတၱဆန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ရွိၾကပါတယ္္။ စာသံေပသံနွင့္ေျပာလွ်င္ ထိုပုဂၢိဳလ္ႏွစ္မ်ဳိးသည္ ေလာဘသမားႏွင့္ အေလာဘသမားမ်ားဟု ေခၚရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာက၌ စိတ္ထားေျဖာင့္မတ္ၿပီး ရိုးသားစြာရွာေဖြလုပ္ကိုင္ေနၾကေသာ သူမ်ားဟာ ထီေပါက္တာကလြဲ၍ ခ်က္ျခင္းႀကီး မႀကီးပြားနိုင္ၾကေပ။ သို႔ေသာ္လည္း ပံုမွန္၀င္ေငြက ေနတဆင့္ တျဖည္းျဖည္း တိုးတက္လာကာ ေနာက္ဆံုး ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ေသာသူ ျဖစ္သြားနိုင္ပါတယ္။ သဒၶါ ၊ သတိ ၊၀ီရိယ ၊ ပညာ ဟူသည့္ႀကီးပြားေၾကာင္းတရားမ်ားဟာ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိေနမယ္ဆိုရင္ မိမိရည္ရြယ္ထားတဲ့ အေျခအေနသို႔ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္္၊ ထိုအတြက္ အခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ေပးဆပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္္။ တခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားဟာ ယခုေရတြင္းတူးၿပီး ယခုေရၾကည္ေသာက္လိုၾကတဲ့ ေလာဘသားမ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ အျမန္ႀကီးပြားနိင္ရန္ (တရားသည္ျဖစ္ေစ၊ မတရားသည္ျဖစ္ေစ) ျဖတ္လမ္းကေန လိုက္တတ္ၾကတယ္္။ ထိုျဖတ္လမ္းသမားမ်ားဟာ ေလာက၌ ႀကီးပြားနိုင္ရန္ အလြန္ခဲယဥ္းလွေပတယ္္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ နည္းဟူမူ ရွိသင့္ရွိထိုက္ေသာ ေလာဘထက္ပိုလြန္ၿပီး မျပဳသင့္ မျပဳထိုက္၊ မဆိုသင့္ မဆိုထိုက္၊ မေတြးသင့္ မေတြးထိုက္ေသာ အရာမ်ားကုိ ျပဳလုပ္၊ေျပာဆို၊ေတြးႀကံၾကတဲ့အတြက္ သူရဲ႕ကံဟာ မစင္ၾကယ္ေတာ့ပါ၊ မစင္ၾကယ္ေတာ့ရင္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာမႈဆိုတာ ျဖစ္လာနုိင္စရာအေၾကာင္းမရွိေပ။
ဤသို႔ဆိုလွ်င္ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ဒုစရိုက္ျဖင့္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေနၾကေသာ ၀ိသမေလာဘသမားမ်ားက မည္သို႔ပါနည္း ဟု ေစာဒကတက္စရာရွိေနပါတယ္္။ အမွန္စင္စစ္ ထိုသူမ်ားဟာ ပစၥပၸဳန္ဘ၀၌ အကုသိုလ္ ဒုစရိုက္အလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြးေစကာမူ အတိတ္ကျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ျဖဴစင္ေသာကံတရားမ်ား၏ အေထာက္အပံ့ရေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါတယ္္။ ယခုျပဳလုပ္တဲ့ မစင္ၾကယ္တဲ့ကံမ်ားက ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ အက်ဳိးေပးခြင့္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ ကံတရားဟာ (၄)မ်ဳိးရွိပါတယ္္။ ၄င္းတို႔မွာ (၁) ႀကီးေလးေသာကံ၊ ထိုကံသည္ ကုသိုလ္ဖက္ဆိုလွ်င္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ျဖစ္ၿပီး အကုသိုလ္ဖက္ဆိုလွ်င္ ပဥၥနႏၲရိယ ကံျဖစ္သည္။ (၂) ေသခါနီး၌အာရံုထင္လာေသာ ကံ၊ ႀကီးေလးေသာကံမရွိဘူးဆို လွ်င္ ေသခါနီးျဖစ္ေပၚလာေသာ ကံတရားက အက်ဳိးေပးပါလိမ့္မယ္္။ (၃)ထိုေသခါနီးကံမရွိဘူးဆိုလွ်င္ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အေလ့အက်င့္ကံ (အာစိဏၰကံ)က အက်ဳိးေပးပါလိမ့္မယ္္။ (၄) အထက္ပါကံသံုးမ်ဳိးမရွိဘူးဆိုလွ်င္ ျပဳကာမတၱ (အမွတ္တမဲ့)ျဖစ္ေသာ ကတၱဋာကံ ကာအက်ဳိးေပးပါလိမ့္မယ္္” လို႔ ေျပာတဲ့အခါ Taxi သမားက စာေရးသူအား “ အရွင္ဘုရား….ေျပာခဲ့တဲ့ ကတၱဋာကံ ဆိုတာ ဘယ္လိုလဲ ၊ ဒီကံရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား” ဟုေမးလာပါတယ္္။
“ဒကာႀကီး….ကတၱဋာကံဆိုတာ - ျပဳကာမတၱကံကို ေခၚပါတယ္။ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္တြင္ အမွတ္မထင္ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေကာင္းကံမ်ားႏွင့္ မေကာင္းကံမ်ားကို ကတၱဋာကံဟုေခၚပါတယ္္။ ဥပမာ - Taxi သမားတစ္ေယာက္သည္ ၂၀၀၀က်ပ္ တန္ေသာခရီးတစ္ခုကို ၁၅၀၀ က်ပ္ျဖင့္ ေစ်းဆစ္လာပါက မိမိအတြက္ မနစ္နာပါက ေလွ်ာ့ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္္။ တစ္ဘက္သားအေပၚ စိတ္ေကာင္းထားကာ နားလည္မႈ ေပးတတ္ၿပီး ေစ်းေလွ်ာ့ေပးလိုက္တဲ့အတြက္ မိမိ၌လည္းကုသိုလ္ရ၊ သူတစ္ပါးတြင္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ လိုရာခရီးသို႔ ေရာက္ၾကရပါတယ္္။ ဒီလို အမွတ္မထင္ျပဳလုိက္ေသာ ကံကို ကတၱဋာကံဟုေခၚပါတယ္္။ အထက္ပါဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ကံ (၃)မ်ဳိးမရွိဘူးဆိုလွ်င္ ဘ၀မွာ အမွတ္မထင္ျပဳလုပ္ေသာ ကံ က အက်ဳိးေပးပါလိမ့္မယ္္” လို႔ု ရွင္းျပလိုက္ေသာအခါ ထိုTaxi ေမာင္းသမားဟာ ယခင္က မသိခဲ့ဘူးေသာ ကံတရား အေၾကာင္းကုိ သိခြင့္ရတဲ့အတြက္ လြန္စြာ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။
တဖန္ Taxiေမာင္းသမားဟာ "အရွင္ဘုရား…. အခုတေလာ ရပ္ကြက္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တရားပြဲေတြ က်င္းပလာၾကပါတယ္ဘုရား၊ တရားပြဲေတြ က်င္းပသေလာက္ တရားနာသူေတြလည္း အရင္ကနဲ႔မတူ မ်ားသထက္မ်ားလာပါတယ္ဘုရား၊ " လို႔ု ေျပာရာ
စာေရးသူက "ဟုတ္ပါတယ္၊ ရပ္ကြက္တိုင္းလိုလို တရားပြဲေတြ က်င္းပနုိင္ၾကတာဟာ လူအမ်ားအတြက္ အလြန္၀မ္းေျမာက္စရာေကာင္းလွပါတယ္။ ေျပာဦးမယ္ဒကာႀကီးေရ…… တရားပြဲေတြမွာ တရားနာသူ မ်ားသထက္မ်ားလာတာဟာ ၀မ္းသာစရာေကာင္းပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ နာရတဲ့တရားကုိ ေယာနိေသာ မနသိကာရ သင့္ေလ်ာ္မွန္ကန္စြာ ႏွလံုးသြင္းၿပီး ၊ လက္ေတြ႔အသံုးခ်တရားတစ္ခုအေနနဲ႔ အသံုးခ်ၾကမယ္ဆိုရင္ တရားေတာ္ကို ေဟာတဲ့သူက ေဟာရက်ဳိးနပ္သလို ၊ တရားနာတဲ့သူမွာလည္း တရားနာရက်ဳိး နပ္တယ္လို႔ဆိုရပါမယ္၊ ဒီေနရာမွာ တရားနာသူမ်ားႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ တိကပါဠိေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရား မိန္္႔ေတာ္မူထားတာရွိပါတယ္၊ အဲဒါေလးကိုလည္း မွတ္သားထားက ပိုေကာင္းလိမ့္မယ္ဒကာႀကီး……
ေလာကမွာ တရားနာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အမ်ဳိးအစား (၃)မ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ၄င္းတို႔မွာ..
(၁) အ၀ကုဇၨပည ပုဂၢိဳလ္
(၂) ဥစၦဂၤပည ပုဂၢိဳလ္
(၃) ပုထုပည ပုဂၢိဳလ္ မ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။
အ၀ကုဇၨပည ပုဂၢိဳလ္ ဆိုတာက ေမွာက္ထားေသာ အိုးႏွင့္တူေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေမွာက္ထားေသာ အိုးကုိ ေရဘယ္လိုျဖည့္ျဖည့္ မျပည့္နုိင္ပါဘူး။ ထို႔အတူ တရားနာတဲ့အခါမွာ ဘယ္ကိုယ္ေတာ္က အသံေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ကိုယ္ေတာ္က အလြမ္းေကာင္းတယ္ စတဲ့ အသံကုိသာ နားေထာင္ၿပီး တရားပြဲသာၿပီးသြားတယ္၊ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ဘာတရားမွ မက်န္ရစ္ဘဲ တရားနာတာသာ အဖတ္တင္တယ္ တရားတစ္လံုးမွ မမွတ္မိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို အ၀ကုဇၨပည ပုဂၢိဳလ္ လို႔ေခၚပါတယ္။
ဥစၦဂၤပည ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာက ရင္ခြင္(သုိ႔မဟုတ္) ခါးပိုက္ေဆာင္နဲ႔တူတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုင္ေနရာမွ ခါးပိုက္ေဆာင္ထဲ ပစၥည္းမ်ား ထည့္ ထားေပမယ့္လို႔ ထသြားလိုက္တဲ့အခါ ေမ့ေလ်ာ့ၿပီး ခါးပိုက္ေဆာင္ထဲမွ ပစၥည္းမ်ားက်န္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ထို႔အတူ တရားနာတဲ့အခါမွာ အသံကုိ နားမေထာင္ဘဲ တရားရဲ႕အနက္အဓိပၸါယ္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေလ့လာမွတ္သားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားပြဲဆံုးေတာ့ မွတ္သားထားတဲ့ တရားေတြ ေမ့ေလ်ာ့ကာ တရား အစရွာမရေတာ့၊ အိမ္ျပန္ေရာက္တံအခါ နာလာတဲ့တရား ဘာတစ္ခုမွ မက်န္ မွတ္မိျခင္းကင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ဥစၦဂၤ ပည ပုဂၢိဳလ္ လို႔ေခၚပါတယ္။
ပုထုပည ပုဂၢိဳလ္ ဆိုတာက က်ယ္ျပန္႔ေသာ ပညာရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လို႔ေခၚပါတယ္။ သူက တရားနာေနစဥ္မွာလည္း မွတ္မိေအာင္ စူးစူးစိုက္စိုက္ နာယူ တယ္။ နာယူထားတဲ့တရားကိုလည္း မွတ္မိလြယ္ေအာင္ စာရြက္ ေဘာပင္ေလးေတြနဲ႔ မွီသေလာက္ လိုက္ၿပီး ေရးမွတ္ထားလိုက္တယ္။ ေရးမွတ္ထားတဲ့ တရားအေၾကာင္းေတြကို အိမ္ျပန္ေရာက္လို႔ အားတဲ့အခါ ျပန္ၾကည့္ၿပီး မွန္ကန္တဲ့ႏွလံုးသြင္းမႈလည္းရွိတယ္။ဒါ့အျပင္ သိထားတဲ့ တရားအေပၚမွာလည္း အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ေတြးေတာတယ္၊ ၿပီးရင္ လက္ေတြ႔က်င့္သံုးပါတယ္။ တရားနာၾကားတဲ့အတိုင္း လက္ေတြ႕က်င့္သံုးေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို ပုထုပည ပုဂၢိဳလ္ လို႔ေခၚပါတယ္” ဟု စာေရးသူက ေျပာျပလိုက္ရာ Taxi ေမာင္းသမားက " ဟုတ္တယ္ေနာ္ဘုရား…ဒီတရားက လက္ေတြ႕အသံုးခ်တရားဆိုတာ မွန္လိုက္တာ ၊ ဆက္ၿပီး မိန္႔ေတာ္မူပါဦးဘုရား…၊"ဟု ေျပာလာရာ စာေရးသူက ဆက္လက္ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္္။
“တရားနာရံုတင္ မဟုတ္ပါဘူး ဒကာႀကီး…..၊ နာထားတဲ့တရားမ်ားကုိ ေယာနိေသာမနိကာမရ သင့္တင့္စြာႏွလံုးသြင္းရပါမယ္ အခ်ဳိ႕လူမ်ားဟာ တရားရိပ္သာကို သြားကာ တရားစခန္း၀င္ၾကပါတယ္္။ တရားစခန္း၀င္တယ္ဆိုတာ အသက္ရွင္စဥ္ ေနတတ္ထိုင္တတ္ရံုမွ်မက မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္အလို႔ငွါ သင္တန္းတက္ရျခင္းပင္ ျဖစ္ပါတယ္္။ ေလာကမွာ စား၀တ္ေနေရးစတဲ့ လူေနမႈရပ္၀န္း၌ ေလာဘ ၊ ေဒါသ၊ေမာဟေတြ အားႀကီးလာတဲ့အခါ ဒီမတရားေလာဘ၊ ေဒါသေတြကို လက္ေတြ႕ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းနိုင္ရန္ ဓမၼကို အသံုးခ်ရပါမယ္္။
အမ်ားအားျဖင့္ လူေတြဟာ အထက္ကဆိုခဲ့သလို တရားနာတဲ့သူက မ်ားပါတယ္၊ ကုိယ္တိုင္က်င့္တဲ့သူလည္း ရွိတယ္ဆိုေပ မယ့္ အေရအတြက္အားျဖင့္ အလြန္နည္းပါးပါေသးတယ္။ ေျပာခ်င္တာက တရားနာတာလည္းနာရမယ္၊ မွတ္ယူလာတဲ့ တရားမ်ားကုိ လည္း လက္ေတြ႕အသံုးခ်တရားတစ္ခုအေနႏွင့္ ေလာကကို ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းရပါ့မယ္။ ဒီလိုရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းၾကတယ္ဆိုတာ အက်ဳိးႏွစ္ခ်က္ရရွိပါတယ္။ (၁)ေလာကီအက်ဳိးစီးပြားလည္း ၿပီးစီးေအာင္ျမင္ေစပါတယ္။(၂) ဓမၼႏွင့္မကင္းတဲ့အတြက္ ကုသိုလ္ရတဲ့အျပင္ နိဗၺာန္အေထာက္အပံ့လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္လုပ္ရင္း ကုသိုလ္ယူနိုင္ရပါမယ္လုိ႔ ဆိုလိုပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက စား၀တ္ေနေရးတို႔ႏွင့္ နဘမ္းလံုးေနရတဲ့အခါ ဓမၼႏွင့္ကင္းေနသူ(ဓမၼကို မဆုတ္ကိုင္ထားနိုင္သူ) အတြက္ ကုသိုလ္ဆိုတာ လြယ္မယ္မထင္ပါဘူး၊ အကုသိုလ္ေတြနဲ႔ တစ္ေနသာကုန္သြားတယ္၊ ညဥ္႔က်ရင္လည္း ေမာေမာနဲ႔အိပ္မွာဆိုေတာ့ သူ႕မွာ ဘာကုသိုလ္မွ ရလိုက္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဓမၼႏွင့္မကင္းသူေတြမ်ားမွာေတာ့ ကုသိုလ္လည္းရ ၀မ္းလည္း၀ ဆိုသလို အလြန္ပဲ တန္ဖိုးရွိလွပါတယ္၊ လူ႔ဘ၀ရတာ အရေတာ္လွပါတယ္။ တြက္ေခ်ကိုက္တယ္လို႔ပဲ ေျပာရမည္ေပါ့။
ဥပမာ- ေရာဂါျဖစ္လွ်င္ ထိုေရာဂါေပ်ာက္ေဆးျဖင့္ ေရာဂါျဖစ္ဆဲတြင္ ကုသရမည္ျဖစ္သလို ေလာဘ ၊ ေဒါသ စေသာ ကိေလသာ ေရာဂါမ်ားျဖစ္ခိုက္တြင္ ဓမၼ ေဆးျဖင့္ လက္ေတြ႕ အသံုးခ်ရင္း ကိေလသာေရာဂါေတြကို ကုစားသြားရပါမယ္္။ ကုစားဖန္မ်ားတဲ့သူေတြဟာ ၾကာေသာအခါ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ထားပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ကာ ကိုယ့္ဘ၀ေအးခ်မ္းပံုကို ကိုယ္တိုင္ပဲသိရွိခံစားလာရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ဒကာႀကီးလည္း ဘ၀အတြက္ရုန္းကန္ရတဲ့အခါမွာ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ေနေပမယ့္လို႔ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ဘ၀ပိုင္ရွင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္ေနာ္၊ ႀကိဳးလည္းႀကိဳးစားနိုင္ပါေစ ” လို႔ ကားေမာင္းသူအား ေျပာဆိုႏႈတ္ဆက္ရင္း ဆင္းရမည့္ေနရာကုိ ေရာက္သျဖင့္ ဆင္းက်န္ရစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
စိတ္ေနသန္႔ရွင္း ၊ ေဘးရန္ကင္း လြန္မင္းခ်မ္းသာၾကပါေစ
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)
၆.၉.၂၀၀၈ ည၊ ၁၀း၂၆
Tuesday, September 9, 2008
ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ဘ၀ပိုင္ရွင္ျဖစ္ပါေစ
Posted in: ေဆာင္းပါး
0 comments:
Post a Comment