Wednesday, September 17, 2008

သိသမွ် ေတြးဆေျဖမည္(၁)

သည္ေန႔ အြန္လိုင္းေပၚမွာ G-talk ျဖင့္ ေနာ္ေ၀နိုင္ငံမွ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး မရွင္းတာေလးေတြကုိ ေမးထားပါသည္။ ေမးသင့္ေမးထိုက္ေသာ ေမးခြန္းလည္းျဖစ္ပါသည္။ သည္အေမး၏အေျဖကို စာဖတ္သူမ်ားလည္း ဖတ္ရႈနိုင္ေအာင္ တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

(၁)။အေမး။ ။ခုဒၵကနိကာယ္ သုတၱနိပါတ္ ေမတၱာသုတ္ျမန္မာျပန္ စာမ်က္ႏွာ (၁၁)၊ နံပါတ္(၉)ပုဒ္တြင္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းသူသည္ ေလာကုတၱရာသီလရွိသည္ျဖစ္၍ ေသာတာပတၱိမဂ္ဥာဏ္ႏွင့္ျပည့္စံုသည္ျဖစ္၍ တပ္မက္တြယ္တာမႈ တဏွာကို ပယ္ေဖ်ာက္သည္ရွိေသာ္ တဖန္ပဋိသေႏၶေနျခင္းသို႔ မေရာက္ေတာ့ေပ ဟုပါရွိရာ…

- ေမတၱာကမၼ႒ာန္းက ၀ိပႆနာနဲ႔ ထပ္တူအက်ဳိးေပးပါသလား၊

- ၀ိပႆနာတရား အားမထုတ္ဘဲ ေမတၱာပြားသန္ရင္ေရာ မဂ္ဖိုလ္ရနိုင္ပါသလား၊ ဟု ေမးလာပါသည္။

အေျဖ။ ။ေမတၱာကမၼ႒ာန္းက ၀ိပႆနာနဲ႕ ထပ္တူ အက်ဳိးမေပးသလို ၀ိပႆနာတရားအားမထုတ္ဘဲ ေမတၱာပြားသန္ရင္လည္း မဂ္ဖိုလ္ကို မရနိုင္ပါ ဟုေျဖရပါမည္။ သည္ေလာက္ျဖင့္ ထိုအေျဖေက်နပ္နိုင္မည္ မထင္ပါ။ ရွင္္းဦးအံ့……




ေမတၱာသုတ္ပါဠိေတာ္တြင္….

ေနာက္ဆံုး(၂)ဂါထာအနက္ ပထမဂါထာ-

“တိ႒ံ စရံနိသိေႏၷာ၀ (ေပ) ျဗဟၼေမတံ ၀ိဟာရမိဓမာဟု” သည္ဂါထာ၏ အဓိပၸါယ္က- သြားရပ္ထိုင္ေလ်ာင္း အိပ္မေပ်ာ္ေသးသည့္ကာလအတြင္း မွာ ေမတၱာပို႔လုိ႔ ရနိုင္သည္။ ထိုကဲ့သုိ႔ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္တ့ဲသတိကိုျဖစ္ေစလွ်က္ ေမတၱာပြားေနမည္ဆိုလွ်င္ ထိုသူသည္ ျမတ္ေသာေနထိုင္ျခင္း၊ အထက္တန္းက် သည့္ေနထိုင္ျခင္း(ျဗဟၼ၀ိဟာရီ)ျဖင့္ ေနထိုင္သည္ဟု ေဟာထားပါသည္။ ဒါက ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို ညြန္ၾကားလိုက္တာပါ။

ေနာက္ဆံုး ဒုတိယဂါထာ-

ဒိ႒ိဥၥ အႏုပဂၢမၼ သီလ၀ါ ဒႆေနန သမၸေႏၷာ။

ကာေမသု ၀ိေနယ် ေဂဓံ၊ နဟိ ဇာတုဂၢ ဗၻေသယ် ပုနေရတိ။ ဟူေသာ အဆံုးဂါထာသည္ ေမတၱာစ်ာန္ႏွင့္ယွဥ္ေသာ သမာဓိိကုိ အေျခခံကာ ၀ိပႆနာတက္ဖို႔ရန္အတြက္ ေဟာထားေသာဂါထာေတာ္ ျဖစ္ပါသည္္။

ထိုဂါထာကား ေမတၱာကမၼ႒ာန္းေပးသည္မဟုတ္၊ ၀ိိပႆနာကမၼ႒ာန္းေပးသည္ဟုမွတ္ယူရမည္၊ ရွင္းဦးအံ့….

ဒိ႒ိဥၥ -ဒိ႒ိတို႔မွ၊ အႏုပဂၢမၼ- မကပ္ေရာက္မူ၍။ ဆိုရာမွာ ဒိ႒ိသည္ အတၱဒိ႒ိ၊ နတၳိကဒိ႒ိ၊ အေဟတုကဒိ႒ိ၊အကိရိယဒိ႒ိ၊သႆတဒိ႒ိ၊ ဥေစၦဒဒိ႒ိ စသည္တို႔ျဖစ္သည္။ ထိုဒိ႒ိစသည္ ကင္းေအာင္ မကပ္ေရာက္ေအာင္ နာမရူပပရိေစၦဒဥာဏ္၊(နာမ္ရုပ္ကိုသိတဲ့ဥာဏ္) ပစၥယပရိဂၢဟဥာဏ္(အေၾကာင္းအက်ဳိးကို သိတဲ့ဥာဏ္) သမၼသနဥာဏ္ (အနိစၥစသည္လကၡဏာျဖင့္သံုးသပ္တဲ့ဥာဏ္)၊ ဥဒယ၀ယ(ရုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ကုိသိတဲ့)ဥာဏ္မ်ားသို႔ေရာက္လွ်င္္ ဒိ႒ိေတြမကပ္ေရာက္ဘူးဆိုသည္ကုိ သိထားရပါမည္။

ထိုေၾကာင့္ ဒိ႒ိမ်ားကို မကပ္ေရာက္ပါေစနဲ႔ဟူသည္ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းကို ညြန္ၾကားထားသည္ဟု မွတ္ယူရပါမည္။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေမတၱာ၏ ေနာက္နားကေန ၀ိပႆနာတရားကို ဒိ႒ိဥၥ စသည္ျဖင့္ ညြန္ၾကားေတာ္မူသည္ဟု မွတ္ယူရပါမည္။ ေမတၱာသုတ္ေတာ္တြင္ ရဟန္းေတာ္(၅၀၀)တို႔သည္္ ျမတ္စြာဘုရားထံမွာ ကမၼ႒ာန္းႏွစ္မ်ဳိးကို သင္ယူခဲ့သည္ဟု မွတ္ယူထားရပါမယ္။

(က) - ေမတၱာကမၼ႒ာန္းရယ္၊

(ခ) - ဒိ႒ိျပဳတ္ေၾကာင္း ကာမဂုဏ္ေတြ ကင္းရွင္းေၾကာင္း ဆိုတဲ့ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္းရယ္ ကမၼ႒ာန္း ႏွစ္မ်ဳိးပါ။

ျမတ္ဘုရားက ေမတၱာသုတ္ေတာ္မွာ ထိုကမၼ႒ာန္းႏွစ္မ်ဳိး ေပးထားသျဖင့္ ေရွးဦးစြာ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားရပါမည္၊ ေမတၱာပြားမ်ား၍ စ်ာန္မ်ားရရွိလာေသာအခါ ထိုေမတၱာစ်ာန္၏ သမာဓိကို အေျခခံကာ ၀ိပႆနာပြားရမည္ ဟု မွတ္ယူရပါမည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ေမတၱာအေျခခံသည့္ စ်ာန္တရားတို႔ျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္ကို တိုက္ရိုက္မေရာက္နုိင္ေပ၊ ထိုစ်ာန္တရား၏ သမာဓိကို အေျခခံကာ ၀ိပႆနာပြားမွ မဂ္ဖိုလ္ေရာက္နုိင္ေသာေၾကာင့္ ေမတၱာသည္ ၀ိပႆနာနဲ႔ထပ္တူအက်ဳိးမေပးသလို ေမတၱာပြားရံုမွ်ႏွင့္လည္း မဂ္ဖိုလ္မရနို္င္ပါ ဟု ေျဖၾကားလိုက္ရပါသည္။

(၂)အေမး။ ။ နိုင္ငံျခားသားမ်ား ဗုဒၶ၀ါဒကုိ လုိက္စားတဲ့အခါ မဟာယာနနဲ႕ ေထရ၀ါဒကို ေရာေထြးတတ္ၾကပါတယ္၊ ကြဲျပားျခားနားပံုႏွင့္ ေထရ၀ါဒရဲ႕ အႏွစ္ကို ဘယ္လိုေျဖရွင္းျပရပါ့မလဲဘုရား…………

အေျဖ။ ။ ဗုဒၶဘာသာေလာကမွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၊ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာ၊ ဟီနယာနဗုဒၶဘာသာ ဟူ၍ ေ၀ါဟာရေတြ ရွိၾကပါ သည္။ သည္ဘာသာေတြ၏ ကြဲျပားျခားနားမႈေတြက အလြန္က်ယ္၀န္းသည့္အတြက္ သိသာရံုအနည္းငယ္မွ် တင္ေျပေပးလိုက္ပါသည္။

(က)။ ။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူထားတဲ့ ပိဋကတ္သံုးပံု တရားေတာ္မ်ားကုိ တစ္စံုတစ္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ပယ္ႏုတ္ျခင္း၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း လံုး၀မျပဳဘဲ အရွိကိုအရွိအတုိင္း လိုက္နာက်င့္သံုးေနသည့္ ဗုဒၶဘာသာကို ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ဟုေခၚပါသည္။

ပထမသဂၤါယနာမွသည္ ဆ႒သဂၤါယနာတိုင္ေအာင္ ေထရ္အရွင္တုိ႔ သဂၤါယနာတင္ေတာ္မူခဲ့ၾကေသာ သုတ္၊၀ိနည္း၊အဘိဓမၼာတရား ေတာ္မ်ားအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးေနၾကေနသည့္ ဗုဒၶဘာသာကုိ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ ဟုေခၚပါသည္။ ၄င္းသည္ သီရိလကၤာ၊ျမန္မာ၊ယိုးဒယား၊ကေမၺာဒီးယား၊လာအိုစသည္တိုင္ေအာင္ပ်ံ႕ႏွံ႕သြားသည္၊ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္ပိုင္းဗုဒၶဘာသာဟုလည္းေခၚဆိုၾကပါ သည္။

(ခ)။ ။ ရွင္ေတာ္ဘုရား ေဟာၾကားထားသည့္ တရားေတာ္မ်ားအား အရွိကို အရွိအတိုင္း မဟုတ္ဘဲ၊ ကာလေဒသစသည္အလိုက္ ကုိက္ညီေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ က်င့္သံုးၿပီး၊ သာ၀ကအျဖစ္ ပေစၥကဗုဒၶါအျဖစ္ႏွင့္ နိဗၺာန္မရနုိင္၊ သမၼာသမၺဳဒၶဘုရားျဖစ္မွ နိဗၺာန္ရနိုင္သည္ ဟုယူဆသည့္ ဗုဒၶဘာသာကို မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ ဟုေခၚေ၀ၚၾကပါသည္။ ယခု တိဗက္၊ တရုတ္၊ ဂ်ပန္ ၊ ကိုးရီးယားစသည့္နိုင္ငံမ်ားမွာ က်င့္သံုးၾကပါသည္။ထို႔ေၾကာင့္မဟာယာနဗုဒၶဘာသာကို ေျမာက္ပိုင္းဗုဒၶဘာသာဟုေခၚဆိုၾကပါသည္။

(ဂ)ဗုဒၶတရားေတာ္မ်ားကုိ ေထရ၀ါဒလို အရွိကို အရွိအတိုင္း လုိက္နာက်င့္သံုးသည္လည္းမဟုတ္၊ မဟာယနေတြေလာက္လည္း ျဖည့္စြက္ျခင္း၊ ပယ္နုတ္ျခင္း မျပဳတဲ့ ဗုဒၶဘာသာကို ဟီနယာနဗုဒၶဘာသာလို႔ ေခၚပါသည္။

ဟီနယာနေတြကို မဟာယာနေတြက သူတို႔ကဲ့သုိ႔ မဟာယနတစ္ခုတည္းကိုသာ လက္မခံဘဲ သာ၀ကဥာဏ၊ပေစၥကေဗာဓိယာန ဆိုၿပီး နိပ္က်သည့္ ယာနႏွစ္ခုကုိ လက္ခံသည့္အတြက္ေၾကာင့္တစ္ေၾကာင္း သူတို႔နဲ႕အယူအဆမမွ်တာလည္း တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ အနိမ့္စားဂုိဏ္းလို႔ ႏွိမ္ၿပီးေခၚတာျဖစ္ပါသည္။ သည္ဂုိဏ္းကို ေရွးက အိႏၵိယျပည္၊ ဂႏၶရတိုင္း၊ ကသၼီရတုင္း(ယခု ကက္ရွမီးယားျပည္နယ္)တို႔မွာ က်င့္သံုးခဲ့သည္။ ယခုအခါ ဟီနယာနဂိုဏ္းဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာေလာက က ကြယ္ေပ်ာက္သြားပါၿပီ။ တစ္ခ်ဳိ႕က ေထရ၀ါဒကို ဟီနယာနဟု ထင္ေနၾက ေျပာဆိုေနၾကပါသည္၊ ေထရ၀ါဒႏွင့္မဆိုင္သည့္အျပင္ တစ္ျခားစီ ျဖစ္ေနပါသည္။

ေထရ၀ါဒႏွင့္မဟာယာနတို႔ မတူကြဲျပားျခားနားေသာ အဓိကအခ်က္မ်ားစြာ ရွိေပသည္။ အေရးႀကီးဆံုး ျခားနားခ်က္မ်ားအနက္…..

ပထမအခ်က္မွာ… ေထရ၀ါဒီတို႔က ဗုဒၶကို လူသားဘုရားအျဖစ္ ခံယူထားေသာ္လည္း မဟာယာန၀ါဒီက ထာ၀ရတည္ေနသည့္ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္၊ ထာ၀ရဘုရားအျဖစ္ လက္ခံထားသည္။

ဒုတိယအခ်က္။ ။မဟာယာနတို႔သည္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ကုိ အေလးမထားဘဲ ေဗာဓိသတၱ ဘုရားအေလာင္းကိုသာ စံျပဳစရာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္အျဖစ္ ေရွ႕တန္းတင္ၾကသည္။ ဘုရားအေလာင္းသည္ သတၱ၀ါတို႔အား ကရုဏာထားသူ၊ေမတၱာထားသူ၊ ပရဟိတအက်ဳိးေဆာင္ရြက္တတ္သူ၊ ျမတ္ေသာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ဘုရားအေလာင္းဘ၀ျဖင့္ သတၱ၀ါတို႔၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြက္ေပးၿပီး ေနာက္ဆံုးတြင္ ဘုရားျဖစ္ကာ သတၱ၀ါတို႔အား နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္နိုင္သည္ဟုဆိုသည္။

တတိယအခ်က္။ ။ပါရမီ(၁၀)ပါးျဖည့္ဆည္းကာ ကိုယ္တိုင္အားထုတ္ႀကိဳးပမ္းျခင္းျဖင့္သာ ေဗာဓိဥာဏ္(ဘုရားအျဖစ္)ကို ရရွိနိုင္သည္ ဟု ေထရ၀ါဒီတို႔က ယံုၾကည္လက္ခံထားေသာ္လည္း မဟာယာန၀ါဒီတို႔က ဗုဒၶကုိၾကည္ညိဳရိုက်ဳိးျခင္း၊ သတၱ၀ါတို႔အား ေမတၱာထား၊ ကရုဏာပြားျခင္း အားျဖင့္ ေဗာဓိဥာဏ္ကို ရရွိနိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။

တနည္းဆိုရလွ်င္…ေထရ၀ါဒီတို႔၏ ပဓာနက်င့္စဥ္မွာ ပညာျဖစ္ၿပီး၊ မဟာယာနာ၀ါဒီတို႔၏ ပဓာနက်င့္စဥ္မွာ ကရုဏာျဖစ္သည္။

စတုတၳအခ်က္။ ။နိဗၺာန္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ယူဆပံုျခားနားျခင္းျဖစ္သည္။ ေထရ၀ါဒက နိဗၺာန္သည္ တဏွာကုန္ခမ္းျခင္း၊ ခ်ဴပ္ၿငိမ္းျခင္းသာျဖစ္ သည္။ သီးျခားဘံုဘ၀မရွိဟု ယူသည္။ မဟာယာန၀ါဒီတို႔က နိဗၺာန္သည္ ထာ၀ရေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕မႈတုိ႔ရွိေနေသာ ဘံုတစ္ခုျဖစ္သည္ဟု ယူဆ သည္။

ေနာက္ဆံုးျခားနားခ်က္။ ။လူတိုင္းဘုရားအျဖစ္ကုိ ရရွိနိင္ေသာ အသိဥာဏ္ရွိသည္။ လူတိုင္းဘုရားျဖစ္နိုင္သည္ ဟု မဟာယာန၀ါဒီတို႔က လက္ခံထားေသာ္လည္း ေထရ၀ါဒီတို႔က ပါရမီထူးသူ၊ လူနည္းစုသာ ဘုရားအျဖစ္ ႀကိဳးပမ္းရရွိနိုင္သည္ ဟု ယူဆထားျခင္းပင္ျဖစ္ေလသည္။

ေနာက္တစ္ခု ေထရ၀ါဒ၏ အႏွစ္သာရကို ေျပာမည္ဆိုလွ်င္ သီလ သမာဓိ ပညာ ၀ိမုတိၱရသတို႔ျဖစ္သည္။ သီလ သမာဓိ ပညာ ျဖစ္သည့္ မဂၢင္ရွစ္ပါးအက်င့္တရား ျဖစ္သည္၊ ထိုအက်င့္တရားတို႔ကို ကိုယ္တုိင္က်င့္မွ ထိုအက်င့္၏အႏွစ္သာရကို ရနိုင္သည္။

ထိုအက်င့္၏ အဆံုး၊ (အႏွစ္သာရ)ပန္းတိုင္ကား ကိေလသာကင္းရာ တဏွာကုန္ရာျဖစ္သည္ဟု ေျဖၾကားေပးလိုက္ရပါသည္။

(၃)အေမး။ ။သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕တရားကို ဖတ္နာၾကားရေတာ့ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရပုံ ရဟန္းကိစၥၿပီးပံုကို အတိအက် ရက္စြဲ၊ အခ်ိန္ႏွင့္ ေဟာထားတာ ဖတ္ရပါတယ္။တကယ္ဇြဲနဲ႕အားထုတ္ခဲ့တယ္ဆိုတာလဲ လက္ခံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား စ်ာန္၊ မဂ္ဖိုလ္ရေၾကာင္း လူ၀တ္ေၾကာင္တို႔အား မေျပာရလို႔ ၀ိနည္းရိွေၾကာင္း ဆရာေတာ္တစ္ပါးရဲ႕စာအုပ္မွာ ဖတ္ရပါတယ္၊ ကြဲလြဲေနတာ ရွင္းျပေပးပါဘုရား။

အေျဖ။ ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္နဲ႕ပတ္သက္ၿပီး လူ၀တ္ေၾကာင္တို႔အား မေျပာရ ဟု၀ိနည္းမွာလာသည္ဆိုသည္မွာ မွန္ပါသည္္။(စတုတၳပါရာဇိကသုကၡာပုဒ္)။

ဒါေပမယ့္ ဒီစတုတၳပါရာဇိကျဖစ္တဲ့ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼသိကၡာပုဒ္မွာ အညၾတ အဓိမာနာ ဟူသည့္ ခၽြင္းခ်က္ ပါဠိစကားလံုး ပါလာပါသည္။ [အဓိ(အဓိဂတ)=ရအပ္ၿပီဟု+မာန=မွတ္ထင္ျခင္း] စ်န္မဂ္ဖိုလ္ရေအာင္ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အားထုတ္ေနေသာ ေယာဂီသူေတာ္စင္ ျဖစ္၍ ကိေလသာမ်ား အထင္အရွား မျဖစ္သည္ကုိ သတိျပဳမိၿပီး မိမိမွာ စ်ာန္(သုိ႔)မဂ္ဖိုလ္မ်ားကို မရေသးေသာ္လည္း “ရေနၿပီ” ဟု မွတ္ထင္မႈကို အဓိမာန ဟုေခၚသည္။

အဓိမာနပုဂၢိဳလ္ဟူသည္ တရားကို တကယ္ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနသည့္ ေယာဂီရဟန္းကိုေခၚပါသည္။

တနည္း။ ။[ အဓိ(အဓိက)= လြန္ကဲေသာ+မာ မွတ္ထင္ျခင္း။] မိမိမွာ ရိွေသာ ကာမာ၀စရ သီလ သမာဓိ ပညာထက္ ပို၍ မဟဂၢဳတ္ ေလာကုတၱရာ သီလ သမာဓိ ပညာရွိေနၿပီဟု မွတ္ထင္မႈကုိ “အဓိမာန” ဟုေခၚသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ထင္မွတ္၍ စပ္မိစပ္ရာ ေျပာေသာ ရဟန္းအား အျပစ္မရွိ အာပတ္မသင့္သည့္အျပင္ ပါရာဇိကလည္းမက်ေပ။ ဤေနရာ၌ မိမိမွာ မဂ္ဖိုလ္တရားမ်ား မရွိမွန္းသိလွ်က္ ၾကြား၀ါလိုေသာစိတ္ျဖင့္ ေျပာဆိုလွ်င္ စတုတၳပါရာဇိကသိကၡာပုဒ္အရ အာပတ္သင့္၍ ပါရာဇိကက်သည္။

အထက္ပါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သဲအင္းဂူဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အမွန္တကယ္ ဇြဲႏွင့္အားထုတ္ေနသူၿဖစ္ၿပီး မဂ္ဖိုလ္ရၿပီဟုလြန္ကဲစြာ မွတ္ထင္သည္ဆိုလွ်င္ စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ရပံုကို ေျပာေသာ္လည္း ပါရာဇိကမက် ဟု မွတ္ယူရပါမည္။

ထိုသိကၡာပုဒ္၏ အဂၤါမ်ာကား ၁။ ဥတၱရိမႏုႆဓမၼ၏ မိမိ၌ မရွိျခင္း။၂။ယုတ္မာေသာ(၀ါၾကြားလိုေသာ)စိတ္ျဖင့္ေျပာျခင္း။ ၃။သူတစ္ပါးကုိ ကဲ့သုိ႔ ညြန္ျပေသာအရာမဟုတ္ျခင္း ။ ၄ ။ နားေထာင္သူက လူသားစင္စစ္ျဖစ္ျခင္း။ ၅။ ေျပာၿပီးသည္နက္တစ္ၿပိဳင္နက္ ဤကိုယ္ေတာ္သည္ စ်ာန္ရ (သုိ႔)အရိယာပုဂၢိဳလ္ဟုသိျခင္း။ ထိုငါးပါးညီညြတ္လွ်င္ ပါရာဇိကက်ၿပီး၊ ထိုငါးပါးအနက္တစ္ပါးပါး ခၽြတ္ယြင္းလွ်င္ ပါရာဇိက မက်ေပ။

(၄)အေမး။ ။ဘုရာဆုပန္သူဟာ ျမင့္ျမတ္တယ္၊ မာန္နတ္ေတာင္ ရွင္ဥပဂုတ္ ဆံုးမတာ ခံရအၿပီးမွာ ဘုရားက သည္းခံသေလာက္ သာ၀က က င့ါကုိ မညွာဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငါသာ၀ကမျဖစ္လို၊ ဘုရားသာျဖစ္လိုတယ္ဆိုၿပီး ဘုရားဆုပန္လိုက္လို႔ ရွင္ဥပဂုတ္က ေတာင္းပန္ရတယ္လို႔ ေရးထားတာ ဖတ္ရပါတယ္ ရဟႏၱာဟာ (ဗ်ာဒိတ္ေတာင္ မခံရေသးတဲ့) သာမန္ဘုရားဆုပန္ရံု နတ္လူကို ရိုေသဖို႔ ေတာင္း ပန္ဖို႔လိုသလား။ ။

အေျဖ။ ။ထုိေမးခြန္းတြင္ ဘုရားဆုပန္က သာ၀ကထက္ျမင့္ျမတ္တယ္ဟု သေဘာပါေနသည့္အတြက္ မဟာယာနႏွင့္ နီးစပ္ေနသည္ဟု မွတ္ရေပမည္။

ဥပဂုတၱဟူသည္ ရွင္ေလးပါးထဲပါသည့္အတြက္ ယခုထိ ေတာင္သမုဒၵရာတြင္ အသက္ထင္ရွားရွိေၾကာင္းဆိုသျဖင့္ “ သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ” ဟူေသာ ျမတ္စြာဘုရားေဟာသည္ႏွင့္ (ေထရ၀ါဒႏွင့္)မကိုက္ညီ၊တလြဲစီျဖစ္ေနပါသည္။ မာနတ္သားကို ရွင္ဥပဂုတၱက ဆံုးမသည့္ကိစၥကို မွန္နန္းမဟာရာဇ၀င္ႀကီးတြင္ ေရးထားသည္ကို အက်ဥ္းမွ် ေဖၚျပေပးပါမည္။

ရာဇ၀င္ႀကီး(ဦးကုလားရာဇ၀င္)တြင္ မာနတ္ကိုဥပဂုတၱကဆံုးမသည့္အေၾကာင္း စကားရပ္မ်ားသည္ ေျခာက္အဂၤါခန္႔ရွိေသာ ေလာကပညတၱိက်မ္းတြင္ လာပါသည္။ ေလာကပညတၱိက်မ္းကိုလည္း သဂၤါယနာတင္က်မ္း မဟုတ္ဟူ၍ ဆရာျမတ္တို႔ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ဤစကားရပ္မ်ားသည္ သဂၤါယနာတင္ ပါဠိ အ႒ကထာ ဋီကာ က်မ္းႀကီး က်မ္းခိုင္မ်ားအနက္ မည္သည့္က်မ္းတြင္မွ မပါရွိေပ။

တန္ခိုးျဖင့္ဖန္ဆင္း၍ ဆံုးမရသည္ဆိုသည့္ ေလာကပညတၱိစကားသည္ ၀ိနည္းက်မ္းဂန္တို႔ႏွင့္ မသင့္ေလ်ာ္ မညီမညြတ္ေသာ စကားျဖစ္သည္။

ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာ၌ ဓမၼာေသာကမင္း ေက်ာင္း (၈၄၀၀၀)ႏွင့္ အေသာကာရာမေက်ာင္းႀကီးကို ေဆာက္ေတာ္မူေသာအခါ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႀကီးစြာ ဣႏၵဂုတၱအမည္ရွိေသာ ရဟႏၱာကို ေက်ာင္းေဆာက္ရာ၌ စီရင္နိုင္ေစရန္ ရဟန္းသံဃာတို႔က ေပးေၾကာင္း၊ ဣႏၵဂုတၱမေထရ္လည္း မာနတ္သားကုိ တားျမစ္ရေၾကာင္း မပါရွိေပ။ ဣႏၵဂုတၱမေထရ္လည္း ရဟႏၱာျဖစ္သည္မွန္လွ်င္ မိမိကိုယ္ကိုနဂါးရုပ္၊ဂဠဳန္ရုပ္ အစရွိေသာ အရုပ္ဖန္ဆင္းျခင္း တည္းဟူေသာ ၀ိကုဗၺနိဒၶိ တန္ခိုးျပာဋိဟာ မျပဳအပ္ဟူ၍ သဗၺညဳတ ျမတ္စြာဘုရား ပညတ္ေတာ္မူသည္ကို လြန္က်ဴး၍ မိမိကိုယ္ကို က်ားရုပ္စသည္ဖန္ဆင္းျခင္း တန္ခိုးဗ်ာဋိဟာကို ျပေတာ္မမူရာ၊ ဤသို႔ အစရွိသည္ျဖင့္ က်မ္းဂန္တုိ႔ႏွင့္ မေလ်ာ္မသင့္ မညီမညြတ္ေသာ စကားရပ္မ်ား လာရွိေသာေၾကာင့္ ရာဇ၀င္ႀကီး၌ ေရးထားေသာ စကားရပ္မ်ားသည္ ပညာရွိတို႔သည္ အယံုအၾကည္ မမွတ္ယူအပ္။ သုတ္မဟာ၀ါ အ႒ကထာ ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာ၊ သာရတၳဒီပနီ ဋီကာႀကီးတို႔၌ လာရွိသည့္အတိုင္း ေရးထားခဲ့သည့္ စကားရပ္မ်ားကိုသာ ပညာရွိတို႔ မွတ္သားအပ္၏။ ။(မွန္နန္းမဟာရာဇ၀င္ႀကီး)

သည္စကားရပ္တို႔ျဖင့္ ဤအေမးျပႆနာ၏ အေျဖကို သိသာထင္ရွားေလာက္ပါၿပီဟု ထင္ပါသည္။

၅။အေမး။ ။ဘုရားႏွင့္ ဘုရားအေလာင္းမ်ား၊ ကြမ္ရင္မယ္ေတာ္စသည္တို႔သာ ျမတ္တယ္၊ သာ၀ကသံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဘုရားဆုမပန္သူမ်ား ဒီေလာက္မျမတ္ဘူးဆိုတဲ့အယူ ဘာလို႔ထြန္းကားလာသလဲဆုိတာ အမိန္႔ရွိေပးပါဘုရား။ ။

အေျဖ။ ။အထက္ပါအေမးတြင္ ဘုရားႏွင့္ဘုရားအေလာင္း ဘုရားဆုပန္သူမ်ားသာျမတ္ၿပီး သာ၀ကသံဃာေတာ္မ်ား ဘုရားဆုမပန္သူမ်ား မျမတ္ဘူးဆိုသည့္ ထိုအယူသည္ ေျမာက္ပိုင္းဗုဒၶဘာသာ၊ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာ အယူျဖစ္ပါသည္။

ထိုအယူသည္ ဘာလုိ႔(ဘာ့ေၾကာင့္)ထြန္း ကားလာရသလဲဆိုလွ်င္..

မဇၥ်ိမေဒသ၌ (အေသာကမင္း၏) ေမာရိယအင္ပါယာၿပိဳကြဲၿပီး ျဗဟၼဏ၀ါဒကုိ ယံုၾကည္လက္ခံေသာ သုဂၤမင္းဆက္၊ ကုသွ်န္မင္းဆက္မ်ား ထြန္းကားလာ ေသာအခါ ထိုမင္းမ်ားသည္ ျဗဟၼာဏ၀ါဒီမ်ား ျဖစ္ၾက၍ ဗုဒၶဘာသာကုိ အထူးပင္ ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းမ်ား သီတင္းသံုးေနသည့္ ေက်ာင္းမ်ားစြာတို႔ကို မီးရႈိ႕ဖ်က္ဆီးပစ္ၿပီး၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို သတ္ျဖတ္ခဲ့သည္။ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မဇၥ်ိမေဒသတြင္ ဆက္လက္ မေနထိုင္နိုင္ေတာ့ဘဲ နယ္စြန္နယ္ဖ်ားသို႔ တိမ္းေရွာင္သြားၾကရပါသည္။ သဗၺတၳိ၀ါဒဂိုဏ္း မဟာသံဃိကဂိုဏ္း စေသာ အခ်ဳိ႕ဗုဒၶဘာသာဂုိဏ္းမ်ားသည္္ ျဗဟၼဏတို႔၏ အလိုက်ျဖစ္ေစရန္ ပိဋကတ္ေတာ္လာ အခ်ဳိ႕အခ်က္အလက္မ်ားကုိ ျပင္ဆင္ခဲ့ၾကသည္။ ေထရ၀ါဒီတို႔ကဲ့သုိ႔ ပိဋကတ္ေတာ္ ကို ပါဠိဘာသာျဖင့္ ဆက္လက္မယူေဆာင္နိုင္ေတာ့ဘဲ သကၠတဘာသာသို႔ ျပန္ဆို ေဆာင္ယူၾကသည္။

ကနိသွ်ကမင္းလက္ထက္ ေရာက္ေသာအခါ မဇၥ်ိမေဒသ၌၄င္း၊ ထိုေခတ္ အိႏၵိယနိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းႏွင့္ အေနာက္ေျမာက္ပိုင္းေဒသတို႔၌ ၄င္း၊ ပင္မေထရ၀ါဒဂိုဏ္းသည္ ရပ္တည္ ေနနိုင္ျခင္း မရွိေတာ့ေခ်။ သဗၺတၳိ၀ါဒဂုိဏ္း၊ မဟာသံဃိကဂိုဏ္း၊ အႏၶကဂိုဏ္း၊ အပရေသလိယဂိုဏ္း၊ ပုဗၺေသလိယဂိုဏ္း၊(ေစတိယဂိုဏ္း)စသည္တို႔သာ တည္ရွိခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဂိုဏ္းကြဲတို႔အနက္ မဟာသံဃိကဂိုဏ္း၊ အႏၶကစသည္တို႔မွ အေျခခံလွ်က္ မဟာယာနဂိုဏ္းဟူ၍ ထင္ရွားေပၚထြန္းလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ ဟု အေျဖေပးလိုက္ရပါေတာ့သတည္း။

ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)

စိတ္ေနသန္႔ရွင္း ေဘးရန္ကင္း လြန္မင္းခ်မ္းသာၾကပါေစ

17.9.2008, 6:30 AM

က်မ္းကိုး..

မွန္နန္းမဟာရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီး၊

နႏၵသိန္းဇံ၏ ေထရ၀ါဒႏွင့္ပတ္သက္ေသာမွတ္ခ်က္မ်ား၊

ခုဒၵကနိကာယ္၊သုတၱနိပါတ၊ေမတၱာသုတၱံ အ႒ကထာ

ပါတိေမာက္ဘာသာဋီကာ၊ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ




0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More