(၁)အေမး။ ။ မာရ္နတ္ေၾကာင့္ အရွင္အာနႏၵာက ျမတ္စြာဘုရားကုိ မေလွ်ာက္မိဘူးဆိုပါလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား ေရွ႕ေတာ္တည့္တည့့္္မွာ မာရ္နတ္ဟာ သာ၀ကတစ္ပါးကို လာေျခာက္လန္႔ဖို႔ စီးထားဖို႔ဆိုတာ ျဖစ္နိုင္ပါသလားဘုရား။ ပုထုဇဥ္မာရ္နတ္သည္ ေသာတာပန္ အရွင္အာနႏၵာကုိ ဒီလို အသံမထြက္နုိင္ေအာင္ စီးထားလို႔ရပါသလားဘုရား။
အေျဖ။ ။ပုထုဇဥ္ျဖစ္တဲ့ မာရ္နတ္က အရိယာေသာတာပန္ျဖစ္တဲ့ အရွင္အာနႏၵာကို အသံမထြက္ေအာင္ စီးထားလို႔ ရပါတယ္ လို႔ပဲ ေျပာပါရေစ။ အက်ယ္ကို ရွင္းျပပါဦးမယ္။
ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တိပိဋကဆရာေတာ္ႀကီး ဦး၀ိစိတၱာသာရာဘိ၀ံသဆရာေတာ္ႀကီးေရးသားေတာ္မူတဲ့ မဟာဗုဒၶ၀င္ ပဥၥမတြဲမွာ ေရးသားထားတာေတြ႕ရပါတယ္။
၀ိပလႅာသတရား(၁၂)ပါးရွိပါတယ္၊ ၀ိပလႅာသဆိုတာ ေဖါက္ျပန္စြာျဖစ္တတ္ေသာတရား လိ္ု႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ၀ိပလႅာသ တရား(၁၂)ပါးဆုိတာက….
မၿမဲေသာတရား(အနိစၥ)၌ ၿမဲ(နိစၥ)တယ္လို႔ ေဖါက္ျပန္စြာျဖစ္တတ္တဲ့ (၁)သညာ၀ိပလႅာသ၊ (၂)စိတၱ၀ိပလႅာသ၊(၃)ဒိ႒ိ၀ိပလႅာသ ဆိုတဲ့တရား သံုးပါး။
ဆင္းရဲတဲ့(ဒုကၡ)တရား၌ ခ်မ္းသာ(သုခ)တယ္လို႔ ေဖါက္ျပန္စြာျဖစ္တတ္္တဲ့ (၁)သညာ၀ိပလႅာသ၊(၂)စိတၱ၀ိပလႅာသ၊ (၃)ဒိ႒ိ၀ိပလႅာသ ဆိုတဲ့ သံုးပါး။
အနတၱတရားကို အတၱျဖစ္တယ္လို႔ ေဖါက္ျပတ္စြာ ျဖစ္တတ္တဲ့ (၁)သညာ၀ိပလႅာသ၊(၂)သညာ၀ိပလႅာသ၊ (၃)ဒိ႒ိ၀ိပလႅာသဆိုတဲ့ သံုးပါး။
အသုဘ(မတင့္တယ္)တဲ့တရား၌ တင့္တယ္(သုဘ)တယ္လို႔ ေဖါက္ျပန္စြာ ယူတတ္တဲ့(၁)သညာ၀ိပလႅာသ၊(၂)သညာ၀ိပလႅာ သ၊ (၃)ဒိ႒ိ၀ိပလႅာသဆိုတဲ့ သံုးပါး။ ဆိုၿပီး ၀ိပလႅာသတရား(၁၂)ပါးရွိပါတယ္။
ထို၀ိပလႅာသ(၁၂)ပါးလံုး ကင္းရွင္းပယ္ခြာၿပီးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕စိတ္ကို မာရ္နတ္သည္ အေႏွာက္အယွက္မေပးနိုင္။ (အရွင္မဟာေမာဂၢလန္၀တၱဳကို ျပန္ေတြးၾကည့္ပါ)။ ထို၀ိပလႅာသ(၁၂)ပါးလံုး မကင္းရွင္း မပယ္ခြာေသးတဲ့ ပုထုဇဥ္မ်ားႏွင့္ ထို၀ိပလႅာသတို႔ မွ အခ်ဳိ႕တစ္၀က္ကုိသာ ပယ္ၿပီးျဖစ္၍ အခ်ဳိ႕တစ္၀က္က်န္ရွိေနေသးတဲ့ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ စိတ္ကုိကား မာရ္နတ္က အေႏွာက္အယွက္ေပးနိုင္ ပါတယ္။
အရွင္အာနႏၵာမေထရ္မွာ ေဖၚျပရာပါ ၀ိပလႅာသ(၁၂)ပါးတို႔အနက္ ဒုကၡတရား၌ သုခထင္ေသာ သညာ၀ိပလႅာသႏွင့္စိတၱ၀ိပလႅာ သ(၂)ပါး။ အသုဘတရား၌ သုဘဟုထင္ေသာ သညာ၀ိပလႅာသ၊ စိတၱ၀ိပလႅာသ(၂)ပါး။ ဒီ၀ိပလႅာသတရားေလးပါးကို မပယ္ရေသး(က်န္ ၀ိပလႅာသ ရွစ္ပါးတို႔ကုိသာ ပယ္ရွားၿပီးျဖစ္သည္)။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္အာနႏၵာရဲ႕စိတ္ကို မာရ္နတ္က အေႏွာက္အယွက္ေပးနိုင္ပါတယ္လို႔ အေျဖေပးလိုက္ရပါတယ္။
ဆက္လက္၍….မာရ္နတ္ရဲ႕အေႏွာက္အယွက္ေပးပံုကို ဗဟုႆုတရပါေစအေၾကာင္း မဟာဗုဒၶ၀င္လာအတုိင္း ထပ္ေလာင္း၍ ေဖၚျပလိုက္ ပါတယ္။
မာရ္နတ္ဟာ သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕ စိတ္ကို အေႏွာက္အယွက္ ျပဳလုပ္လိုေသာအခါ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ အဆင္းကိုလည္း ဖန္ဆင္းျပတယ္။ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အသံႀကီးကိုလည္း ဖန္ဆင္းၿပီးၾကားေစပါတယ္။ ထုိအခါ ၀ိပလႅာသမကင္းေသးတဲ့ သတၱ၀ါတို႔ဟာ မာရ္နတ္ရဲ႕ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ အဆင္း၊အသံတို႔ေၾကာင့္ သတိကင္းလြတ္ကာ ခံတြင္းဖြင့္ဟၿပီးေနၾကကုန္တယ္။ ထိုအခါ ထုိသူရဲခံတြင္းမွ မာရ္နတ္ဟာ သူ႕ိလက္ကိုသြင္းၿပီး ႏွလံုးသားကို ႀကိတ္ေခ်သလို ဆုတ္ကိုင္၍ ထားပါတယ္။ ထိုအခါ သတၱ၀ါတို႔ဟာ သတိကင္းလြတ္ကာ မိန္းေမာေတြေ၀ နစ္ေျမာ ေနၾကပါတယ္။ ဤနည္းျဖင့္ သတၱ၀ါတို႔ရဲ႕စိတ္ကုိ အေႏွာက္အယွက္ ျပဳၾကပါတယ္
မာရ္နတ္ဟာလည္း အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ရဲ႕ ခံတြင္းမွ လက္ကို သြင္း၍ ႏွလံုးသားကုိ ႀကိတ္ေခ်လိုက္သလို ညွဥ္းပန္းႏွိပ္ စက္ဖို႔ မစြမ္းနုိင္ဘူး။ အမွန္မွာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ အာရံုကို ျပပါတယ္။ မာရ္နတ္ျပတဲ့ ေၾကာက္မက္ဖြယ္အာရံုကို ျမင္ရတဲ့အတြက္ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားမိန္႔မွာေတာ္မူတဲ့ စကားေတာ္နိမိတ္ အရိပ္အေရာင္ကို မသိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
(၂)အေမး။ ။ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံၿပီးတဲ့အခါ အရွင္အာနႏၵာကုိ အခ်ဳိ႕မေထရ္မ်ားက ကဲ့ရဲ႕အျပစ္တင္ၾကတာ ဖတ္ရပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကို ပရိနိဗၺာန္ မျပဳေသးဖို႔ မေတာင္းပန္ခဲ့လို႔ဆိုတာက ေရွးဘုရားတို႔ ထံုးစံအတိုင္း မိမိဆႏၵသေဘာအေလ်ာက္ ပရိနိဗၺာန္စံတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကို အရွင္အာနႏၵာ မလြန္ဆန္န္ိုင္တာ အျပစ္မဟုတ္ပါဘူး လို႔ ယူဆမိပါတယ္။ မလႅာမင္းသမီးမ်ား ထိကုိင္ငိုေၾကြးလို႔ အေလာင္းေတာ္ မ်က္ရည္စြန္းရတယ္ဆိုတာလဲ ေျပာေလာက္စရာ အျပစ္မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနာက္ေတာ္ပါးမွာ အၿမဲလုပ္ေကၽြးခဲ့ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားနဲ႕ သံဃာေတာ္ေတြကပါ ခ်ီးမြမ္းရသူ၊ ဧတဒဂ္ ငါးခုသခင္ သဂၤါယနာမွာလဲ သုတၱန္နဲ႕ အဘိဓမၼာကုိ တာ၀န္ယူ ေျဖၾကားေပးခဲ့ရတဲ့ အရွင္အာနႏၵာကုိ ေက်းဇူးစကားသာ ဆိုစရာရွိတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ အရွင္အာနႏၵာ အျပစ္ရွိ္မရွိ ရွင္းလင္းေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။ ။
အေျဖ။ ။ေမးခြန္းရွင္ေမးတဲ့အထဲမွာ က်န္ခဲ့တာတစ္ခုရွိပါတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရား ေရေသာက္ခ်င္တာကို အရွင္အာနႏၵာက ေရမခတ္ေပးဘူးဆိုတာကိုလည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားက အျပစ္ေျပာၾကတယ္လို႔ ဖတ္ရပါတယ္။အဲဒါကိုအရင္ေျပာမယ္။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ စုႏၵ ေရြပန္းထိမ္သည္ရဲ႕သားက လွဴဒါန္းတဲ့ ၀က္ပ်ဳိသားကို ဘုဥ္းေပးၿပီး ေနာက္ပိုင္း ကုသိႏၷာရံုျပည္သို႔အၾကြ ပင္ပမ္းေတာ္မူတဲ့အတြက္လမ္း ေဘး သစ္ပင္အရိပ္တစ္ခုတြင္ နားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါဒီအခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားက “ အာနႏၵာ ငါဘုရား ေရေသာက္ခ်င္တယ္။” မိန္႔ေတာ္မူေတာ့ အရွင္အာနႏၵာက “အရွင္ဘုရား.. ဒီနားကေရက မၾကာေသးခင္က လွည္းမ်ားစြာတို႔ ျဖတ္သြားတဲ့ အတြက္ ေရေနာက္က်ဳေနပါတယ္ဘုရား…ဒီကေနသိပ္ေ၀းတဲ့ေနရာမွာ ကကုဓာျမစ္ရွိပါတယ္ အဲဒီေရာက္ရင္ ၾကည္လင္ေအးျမတဲ့ ေရကုိ ရနုိင္ပါတယ္။” ျပန္ေလွ်ာက္ထားပါတယ္၊ ေနာက္ျမတ္စြာဘုရားက ႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ေလွ်ာက္ပါတယ္၊ ေနာက္က်ဳေနတဲ့အတြက္ အရွင္အာနႏၵမခတ္ေပးပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ သံုးႀကိမ္ေျမာက္ အမိန္႔ရွိလာေတာ့မွ အနားကေခ်ာင္းေရကို သြားခတ္ပါတယ္၊ အရွင္အာနႏၵာ ေသာက္ေရခတ္ဖို႔ အနားေရာက္တယ္ ဆိုရင္ပဲ ေရဟာ အလိုလိုေနရင္းက ၾကည္လင္သြားပါတယ္။ အဲဒီိေရကို ျမတ္စြာဘုရား အားဆက္္လိုက္ပါတယ္။
ဆိုလုိတာက အရွင္အာနႏၵာဟာ ျမတ္စြာဘုရားအား ေရမခတ္ေပးခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး၊ ပထမအႀကိမ္နဲ႕ဒုတိယအႀကိမ္မွာ ေရေနာက္က်ဳေနတဲ့အတြက္ ထိုေရကို ျမတ္စြာဘုရားအား မဘုဥ္းေပးေစခ်င္တဲ့အတြက္ မခတ္ေပးတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေရမခတ္ေပးတဲ့ကိစၥ မွာ အရွင္အာနႏၵာအျပစ္မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ေျဖၾကားလိုက္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕သေဘာဆႏၵအေလ်ာက္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး…
ဘုရားရွင္တိုင္းဟာ လူ႔သက္တမ္း ငါးပံုပံု ေလးပံုသာ ေနေတာ္မူၿမဲဓမၼတာျဖစ္ပါတယ္၊ ယခုအသက္တစ္ရာတန္းမွာ ရွစ္ဆယ္သာ ေနခြင့္ရွိပါတယ္။ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္လွ်င္ သြားက်ဳိး၊ဆံျဖဴစတဲ့ ဇရာတရားေတြ ေႏွာက္ယွက္လာၾကေတာ့မယ္။ ဘုရားရွင္ဆိုတာ လူ၊နတ္မ်ားရဲ႕ အလယ္မွာ တင့္တယ္တဲ့ ဥပဓိရုပ္သာရွိသင့္တယ္၊ အလြန္အိုမင္းခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဥပဓိရုပ္ပ်က္စီးပါလိမ့္မယ္။ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္တိုင္းရဲ႕ သက္တမ္း ငါးပံုပံု ေလးပံုသာ ေနၿမဲျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ မာရ္နတ္ေလွ်ာက္/မေလွ်ာက္ အသစ္ရွစ္ဆယ္က်ရင္ ပရိနိဗၺာန္၀င္စံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မာရ္နတ္က ေလွ်ာက္ထားျပန္တယ္၊ ဒါကို ျမတ္စြာဘုရားကသိတယ္၊ အရွင္အာနႏၵာကမသိဘူး၊ တကယ္လို႔သိခဲ့ရင္ အလြန္စိတ္ထိခိုက္လိမ့္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ေလးပါးနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အာယုကပ္ပတ္လံုး ေနနိုင္တယ္လို႔ ေဟာေတာ့ အရွင္အာနႏၵာရဲ႕စိတ္ကို မာရ္နတ္က ပိတ္ထားတယ္။ အကယ္၍ မာရ္နတ္ကမပိတ္ေတာင္မွ ျမတ္စြာဘုရားကပိတ္မွာပဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ ဒီလိုပိတ္ထားတဲ့ အတြက္ အာနႏၵာဟာ ငါ့ရဲ႕ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ပါလား ဆိုၿပီး စိတ္အေတာ္အတန္သက္သာသြားတယ္။
မာရ္နတ္ပိတ္တဲ့အေၾကာင္းကိုေတာ့ အထက္တြင္ေဖၚျပၿပီးျဖစ္လို႔ ဒီအေျဖကိုေက်နပ္လိမ့္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။
(၃)အေမး။ ။အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ဟာ ခိုးသားငါးရာရိုက္လို႔ ပရိနိဗၺာန္ စံရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီစကားမွန္ရင္ ဒီအျပစ္အတြက္ ႏုစဥ္ကာလက ငရဲလဲ က်ၿပီးၿပီဆိုရင္ အဂၢသာ၀က ျဖစ္ေအာင္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ျဖည့္ခဲ့ရတဲ့ ဒါန၊သီလစတဲ့ ပါရမီမ်ားဟာ က်န္တဲ့ အကုသိုလ္ အၾကြင္းအက်န္အငုတ္မွ်ကို ဘာေၾကာင့္ မပယ္နုိင္တာပါလဲဘုရား။
ရဟႏၱာကိုသတ္သူဟာ ျခြင္းခ်က္မရွိ ငရဲက်ရမွာဆိုေတာ့ ဒီအႏၱရာယ္ကို ဥာဏ္နဲ႕ ႀကိဳသိပါရက္နဲ႕ ေနာက္တစ္ႀကိမ္မွာ အရွင္ မဟာေမာဂၢလန္ မေရွာင္တိမ္းေတာ့ဘူးဆိုရင္ ခိုးသားငါးရာကို ငရဲ ေသခ်ာေပါက္က်ေအာင္ လုပ္လိုက္သလို ျဖစ္မွာဆိုေတာ့ မဟာကရုဏာရွင္ ရွင္မဟာေမာဂၢလန္ ဒီလို ျပဳရက္ပါ့မလား သိလိုပါတယ္ဘုရား။
အေျဖ။ ။ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ဟာ သူျပဳခဲ့တဲ့ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ငရဲမွာ ခံရၿပီးၿပီဆိုေပမယ့္ ‘၀ဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွာအပ’ဆိုတာ ၾကားဖူးမွာေပါ့။ သူ႔ျပဳခဲ့တဲ့အကုသိုလ္ကံဟာ အၾကြင္းအက်န္ရွိေသးလို႔ဆိုရမွာပါ။ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္သာမဟုတ္ပါဘူး၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတာင္မွ (၀ိပါက္ေတာ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး)ရွိေသးတာပဲ။ အရွင္မဟာေမာဂၢလန္ေတာ့ ဘယ္ဆိုဖြြယ္ရာရွိ ေတာ့မွာလဲ။
ခုိးသားေတြရဲ႕စက္ကြင္းက ပထမေတာ့ လြတ္ေအာင္ သူ႕အဘိဥာဥ္နဲ႔ေရွာင္နိုင္ေပမယ့္ ဒီေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ အတိတ္က ျပဳခဲ့တဲ့၀ဋ္ေၾကြးက ေနာက္ဆံုးခံရဖို႔အခ်ိန္ေရာက္လာၿပီဆိုတာကို အရွင္မဟာေမာဂၢလန္က ဥာဏ္နဲ႔့ ဆင္ျခင္မိတာပါ။
ပို၍ေသျခာေအာင္ တိပိဋကဓရဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေရးသားတဲ့ မဟာဗုဒၶ၀င္မွာ လာရွိတဲ့အတိုင္းေဖၚျပေပးလိုက္ပါတယ္။
[ထိုမေကာင္းမႈ=အကုသိုလ္ကံသည္ ဤမွ်ကာလၾကာေအာင္ အက်ဳိးေပးခြင့္မရေသးျဖင့္ ျပာဖုန္းေသာ မီးက်ီးစုကဲ့သုိ႔ တည္ေန၍ ဤယခုေနာက္ဆံုး= ပစၱိဘ၀ခႏၶကိုယ္ကုိ အေျပးအမွွီလိုက္၍ ဖမ္းကိုက္ေလေတာ့၏။ ေလာကဥပမာအားျဖင့္ မုဆိုးသည္ သားသမင္ကုိ ျမင္၍ ေခြးကိုလြတ္လိုက္ေလရာ ထိုေခြးသည္ သားေကာင္ကုိ အစဥ္လိုက္၍ မီွရာအရပ္၌ပင္လွ်င္ ဖမ္းကို္္က္သကဲ့သုိ႔ ထို႔အတူ ဤအရွင္ ေမာဂၢလာန္အေလာင္းျဖစ္သူ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ကံသည္လည္း အက်ဳိးေပခြင့္ကို ရရာဘံုဌာန၌ပင္ အက်ဳိးေပးေလေတာ့၏ ။
ထိုသုိ႔အက်ဳိးေပးခြင့္ရေသာကံမွ လြတ္ေျမာက္ေသာသူမည္သည္ မရွိေခ်။ အရွင္ေမာဂၢလာန္မေထရ္ျမတ္သည္ မိမိျပဳခဲ့ေသာ အကုသိုလ္ကံက ဆြဲငင္ဖမ္းကိုက္မိေၾကာင္းကို ေကာင္းစြာသိေတာ္မူ၍ ထိုခုႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္၌ကား အရပ္တစ္ပါးသို႔ တန္ခိုးျဖင့္ ဖဲသြားမႈကို မျပဳနုိင္ေတာ့ေခ်၊ ထိုအကုသိုလ္ကံ၏ အက်ဳိးဆက္ေၾကာင့္ ေကာင္းကင္ပ်ံတက္ျခင္းငွာ မစြမ္းနိုင္ေတာ့ေခ်၊ နေႏၵာပနႏၵ နဂါးမင္းကို ဆံုးမျခင္းငွာ စြမ္းနိုင္ “ ေ၀ဇယႏၱာျပာသာဒ္ကို ဆတ္ဆတ္ခါေအာင္တုန္လႈပ္ေစျခင္းငွာ စြမ္းနိင္ေသာ မေထရ္ျမတ္၏ တန္ခိုး= ဣဒၶိသည္ လည္း အကုသိုလ္ကံစြမ္းေၾကာင့္ အားႏြဲ႕ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ခဲ့ေလသည္။]
(မဟာဗုဒၶ၀င္ ဆ႒မတြဲ- ပပိုင္း)
ဤမဟာဗုဒၶ၀င္လာအရ ရရွိထားတဲ့ တန္ခိုးမ်ားသည္ ေနာက္ဆံုးအကုသိုလ္ကံ အက်ဳိးေပးခြင့္ရသည့္အစြမ္းျဖင့္ တန္ခိုးမ်ားေပ်ာက္ကာ သူခုိးေတြရဲ႕ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ျခင္းကို ခံခဲ့ရပါတယ္။
(၃)။ ။ သမထကမၼ႒ာန္းေလးဆယ္မွာ အနီ၊အျပာစတဲ့ အေရာင္မ်ားကို ကသိုဏ္း၀န္းျပဳ၍ ရႈျခင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရား ညြန္ၾကားေသာ ကမၼ႒ာန္းဟုတ္၊မဟုတ္ သိလိုပါတယ္ဘုရား။ ။
အနီေရာင္ကုိ ကသိုဏ္း၀န္းလုပ္တယ္ဆိုတာ ကသိုဏ္း(၁၀)ပါးထဲမွ ေလာဟိတကသိုဏ္းျဖစ္ပါတယ္၊ အျပာေရာင္ကသိုဏ္၀န္း ျပဳတယ္ဆိုတာက နီလကသို္ဏ္းျဖစ္ပါတယ္။ ကသိုဏ္း(၁၀)ပါးအပါအ၀င္ ကမၼ႒ာန္း(၄၀)ကို အဘိဓမၼတၳသဂၤဟ လက္သန္းအ႒ကထာတြင္လာရွိတဲ့အတြက္္ ျမတ္စြာဘုရား ညြန္ၾကားတဲ့ ကမၼ႒ာန္းျဖစ္ပါတယ္လို႔ ေျဖၾကားေပးလိုက္ရပါတယ္။ ။
(၄)အေမး။ ။ေလးဆူဓါတ္ပံု ေရႊတိဂံု ေစတီတြင္ ယခင္ပြင့္ေတာ္မူၿပီး ဘုရားရွင္ သံုးဆူတို႔၏ ေရစစ္၊ ေတာင္ေ၀ွး၊ စသည္ပါ ဌာပနာထားသည္ ဟု ဖတ္ရပါသည္။ အားေတာ္ ၁၀ တန္ရွိေသာ (ကာယခြန္အားပါ ႀကီးေသာ) ျမတ္စြာဘုရားတို႔သည္ တပည့္ေတာ္တို႔ လူသာမာန္မ်ားကဲ့သုိ႔ ေတာင္ေ၀ွးေထာက္၍ ခ်ိနဲ႕စြာ သြားလာျခင္း ရွိ/မရွိ ရွင္းျပေပးေတာ္မူပါဘုရား။
အေျဖ။ ။ ေရႊတိဂံုဘုရားတြင္ ေလးဆူဓါတ္ပံုေရႊတိဂံုဆိုသည့္အတိုင္း ဘုရားေလးဆူတို႔ရဲ႕ ဓါတ္ေတာ္၊အသံုးအေဆာင္မ်ား ေလးမ်ဳိးရွိပါတယ္။ ဒီေလးမ်ဳိးမွာ
ကကုသာန္ဘုရား = ေတာင္ေ၀ွး၊
ေကာဏဂုဏ္ဘုရား = ေရစစ္ေတာ္၊
ကႆပဘုရား = ေရသႏုပ္ေတာ္၊
ေဂါတမဘုရား = ဆံေတာ္ တို႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေတာင္ေ၀ွးေတာ္ကား ကကုသာန္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕အသံုးအဆာင္ ပရိေဘာဂ ေစတီေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ေ၀ွးေတာ္ အသံုးျပဳေၾကာင္းကုိ ကကုသာန္ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဗုဒၶ၀င္မွာ ရွာေဖြေသာ္လည္း မေတြ႕ပါ။ ေနာက္ဆံုး ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ မဟာဗုဒၶ၀င္မွာလည္းမေတြ႕ခဲ့ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေတာင္ေ၀ွးေတာ္ကို အသံုးျပဳတယ္ဆိုတာ အဘယ္ေနရာမွာမွ မေတြ႕ရသည့္အတြက္ ေတာင္ေ၀ွးေတာ္ ကို အသံုးျပဳေလ့မရွိဘူးဟုပဲ ေျပာရမည္ျဖစ္သည္။ သို႔မဟုတ္ အေရးႀကီးသည့္အရာတစ္ခု မဟုတ္သည့္အတြက္မေဖၚျပသည္ပဲလား မေျပာတတ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ေက်နပ္မႈမရွိတဲ့အတြက္ ေနာင္ အလ်ဥ္းသင့္လွ်င္ ရွာေဖြေတြ႕ရွိပါက ျပန္လည္ ေဖၚျပေပးပါမည္။ ။
စိတ္ေနသန္႔ရွင္း ေဘးရန္ကင္း လြန္မင္းခ်မ္းသာၾကေပါေစ
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)
၂၀.၉.၂၀၀၈ ၊ 11း19 AM
Saturday, September 20, 2008
သိသမွ် ေတြးဆအေျဖ(၂)
Posted in: အေမးအေျဖက႑
1 comments:
အရွင္ဘုရား
၀ိပတ္ေတာ္နဲ ့ပတ္သက္လို ့ေတာ့ တပည့္ေတာ္နားလည္သလို ေလွ်ာက္ပရေစဘုရား ။
ေတာင္ျမိဳ ့ ဆရာေတာ္ရဲ ့ အေျချပဳပ႒ာန္း အေသ၀စ-ကမၼ-၀ိပါက ပစၥေယာ အခန္းမွာ ဒီလိုလာပါတယ္ဘုရား
သတၱ၀ါတခုသည္ ကံကိုျပဳရာ၌ ေဇာ ၇တန္ေစာရတယ္ ။
ေဖာ၇တန္ကိုလိုက္လို ့ အက်ိဳၚေပးရာမွာ အခ်ိန္ကြာပါတယ္
အခု အရွင္မဟာေမာဂၢလန္သည္
မိခင္သတ္တဲ ့ ကံေၾကာင့္
ပထမေဇာအက်ိဳးေပးမွာ စိတ္နွလံုးပူပင္ရျခင္း
သတၱမေဇာအက်ိဳးေပးမွာ ေသသည္ေနာက္ ဒုတိယဘ၀၌ အ၀ိဇိ၌ ျဖစ္ရျခင္း
အလယ္ေဇာ ၅တန္အနက္ က်န္သည့္ေဇာ တေဇာေဇာေၾကာင့္ ရဟႏၱာ ဘ၀မွာ ပင္ ခိုးသားတို ့ႏွိပ္စက္ခံရျခင္းျဖစ္ပါတယ္
ေကာင္းကံ မေကာင္းကံတိုင္းသည္ တခု ျပဳမိတိုင္း ၇ၾကိမ္ ၇ဆ ဆပြားတိုးကာ ခံရသည္မွာ ကမၼနိယာမလို ့ မွတ္သားမိပါသည္ဘုရား။
Post a Comment