Monday, September 29, 2008

သိသမွ် ေတြးဆအေျဖ(၄)

အေမး။ ။တပည့္ေတာ္တုိ႔ ကမၻာ့ေျမာက္ဖ်ား တုိင္းျပည္ေတြမွာ ေႏြဆုိ ည ၉ နာရီ ၁၀ နာရီလဲ ေနေရာင္ လင္းေနပါတယ္။ ည ၁၂ နာရီေက်ာ္ရင္ မုိးျပန္လင္းတဲ့အရပ္ လင္းပါတယ္။ ေနလြဲညစာ မစားပါဆုိတဲ့ သီလက ဒီအရပ္ေတြမွွာဆုိ ဘယ္လုိ ယူပါသလဲဘုရား။
ေဆာင္းတြင္းဆုိလဲ ၉ နာရီ၊ ၁၀ နာရီမွ မုိးလင္းျပီး ညေန ၃ နာရီဆုိ မုိးခ်ဳပ္တဲ့ အရပ္ေတြမွာ အရုဏ္တက္ခ်ိန္ကုိ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ သာသနာက ဘယ္လုိ သတ္မွတ္ပါသလဲဘုရား။
အေျဖ။ ။၀ိကာလေဘာဇရဲ႕ ဆိုလိုရင္းက ေန႔လြဲညစာကုိ ေျပာတာပါ။့ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ၀ိကာလေဘာဇနကို နာရီျဖင့္ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားသက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က နာရီမရွိေသးတဲ့အတြက္ ရဟန္းခံရာမွာ ဘယ္အခ်ိန္ရဟန္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ မွတ္သားထားဖို႔အတြက္ ေန ရွိတဲ့အခ်ိန္ ေနပူထဲရပ္ကာ မိမိကိုဗဟိုျပဳၿပီး မိမိအရိပ္ဆံုးတဲ့အရပ္ကို တစ္ေယာက္က ေျမႀကီးမွာ တုတ္ေလးနဲ႕မွတ္ေပးရပါတယ္၊ ၿပီးလွ်င္ ေရွ႕ေျခဖ၀ါးႏွင့္ေနာက္ေျခဖ၀ါးဆက္ပီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ေနရာေရာက္ေအာင္ လွမ္းရပါတယ္။ အဲဒီအခါ ဘယ္ႏွစ္ဖ၀ါးရွိတယ္ဆိုတာကို ေရတြက္ၿပီး (ဘယ္ႏွစ္ဖ၀ါးမွာ ရဟန္းျဖစ္တယ္ဆိုတာၿပီး) အခ်ိန္ကို သတ္မွတ္ရပါတယ္။


အေနာက္နိုင္ငံေတြမွာ အာရုဏ္တက္အခ်ိန္ကို နာရီႏွင့္ မသတ္မွတ္ဘဲ ေနထြက္တဲ့အခ်ိန္ကိုမွတ္သားၿပီး ေနထြက္တဲ့အခ်ိန္ထက္ တစ္နာရီေစာ၍ အာရုဏ္တက္ခ်ိန္ကို သတ္မွတ္ရပါ့မယ္။ ဒီမွာေတာ့ (၁၂)နာရီေက်ာ္လွ်င္ ၀ိကာလ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ပနိုင္ငံမွာ အထူးသျဖင့္ ယခုေမးခြန္းရွင္ေျပာတဲ့ ကမၻာ့ေျမာက္ဖ်ားမွာေတာ့ ေနအထက္တည့္တည့္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ကို မွတ္သားၿပီး နည္းနည္းလြဲတာနဲ႔ ၀ိကာလ လို႔သတ္မွတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္ခါက မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္အဖြဲ႔ဟာ ျမန္မာနို္င္ငံမွ ေန႔ဆြမ္းဘုဥ္းေပးအၿပီးမွာ အေနာက္နိုင္ငံသို႔ ေလယဥ္စတင္ ပ်ံသန္းလာတာ ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ႏွင့္ၾကည့္လွ်င္ ညေနလို႔ခန္႔မွန္းရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဟိုဘက္ေရာက္ေတာ့ အာရုဏ္တက္ခ်ိန္ေရာက္လို႔ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးေတာ္မူခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္ရပ္လဲ ရွိပါတယ္။
၀ိကာလအခ်ိန္ကို ေန ျဖင့္ အဓိကထား သတ္မွတ္ေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရားလက္ေတာ္က ပ႑ိတ သာမေဏ ျဖစ္ရပ္ျဖင့္ ထင္ရွားသိနိုင္ပါတယ္။
အခါတစ္ပါး သာ၀တၳိျပည္တြင္ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ရဲ႕ အလုပ္ေကၽြးျဖစ္တဲ့ ဒါယကာဇနီးေမာင္နွံတို႔မွာ သားေယာကၤ်ားေလး တစ္ေယာက္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ သူ႔နာမည္က ပ႑ိတ (ေမာင္ပညာ) လို႔ ေခၚပါတယ္။ ခုႏွစ္ ႏွစ္ရြယ္ေရာက္ေသာအခါ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ဖို႔အတြက္ မိခင္ဖခင္မ်ားမွာ ခြင့္ေတာင္းေတာ့ မိခင္ဖခင္မ်ားက ၀မ္းသာစြာ ခြင့္ျပဳပါတယ္။ တစ္ေန႔ သူတို႔ဆရာျဖစ္တဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ထံ ပို႔ၿပီး သာမေဏ၀တ္ေစပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကိုရင္ပ႑ိတရဲ႕ မိဘမ်ားက ခုႏွစ္ရက္လံုး ေက်ာင္းမွာပဲေနထိုင္ၿပီး ဆြမ္းခ်က္ၿပီးဆက္ကပ္ေနပါတယ္။ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္လို႔ မိဘမ်ားအိမ္ျပန္သြားတဲ့အခါ ဆြမ္းအတြက္ ကိုရင္ပ႑ိတ ဆြမ္ခံရပါတယ္။
အဲဒီမွာ အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ ကုိရင္ပ႑ိတႏွင့္အတူ ရြာတြင္း ဆြမ္းခံၾကြ၀င္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ ေန႔စဥ္ ဆြမ္းခံၾကြရင္ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူေပမယ့္ ဒီေန႔မွာ ကိုရင္ပ႑ိတဟာ သကၤန္း၀တ္လာခါစျဖစ္၍ သကၤန္းကို ေကာင္းစြာ ထိန္းသိန္းမနိုင္ေသးပါ။ သကၤန္းမနိုင္မနင္းႏွင့္ ဆြမ္းခံ၀င္လွ်င္ သာသနာ့ သာရုပၸ ႀကည္ညိဳဖြယ္ မျဖစ္နုိင္တာကိုသိတဲ့အတြက္ ကိုရင္အား သကၤန္းကို ခ်ပ္ရပ္စြာ ၀တ္ရံုနိုင္ေအာင္ သင္ေပးရင္းျဖင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ဟာ ကိုရင္ႏွင့္အတူ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူတယ္လို႔ မွတ္ယူရပါမယ္။
ေရွးသူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ား၏ သာသနာမ်ဳိးဆက္သစ္ျဖစ္တဲ့ ကိုရင္ေလးအေပၚတြင္ေစာင့္ေရွာက္ပံုမွာ ယေန႔ေခတ္ အတုယူထုိက္လွပါတယ္။
ဆြမ္းခံၾကြရာ လမ္းတြင္ ကိုရင္ပ႑ိတကေမး၍ အရွင္သာရိပုတၱရာက အေျဖေပးေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
(အေမးအေျဖကို ဤေနရာတြင္ စာရွည္မည္စိုးသျဖင့္ အေမးအေျဖအေၾကာင္းကို သိခ်င္သပဆိုလွ်င္ ဓမၼပဒအ႒ကထာတြင္ ဖတ္ရႈနိုင္ပါတယ္။)
အေမးအေျဖၿပီးေသာအခါ ကိုရင္ပ႑ိတက “ ေရ၊ျမွား၊သစ္ စတာေတြဟာ စိတ္မရွိပါဘဲ၊ လိုရာျပဳလုပ္နုိင္ၾကေသးတယ္၊စိတ္ရွိတဲ့ ငါတို႔လူေတြဟာလည္း ့စိတ္ကို လိုရာမွာထားၿပီး ရဟန္းတရားအားထုတ္နုိင္ရမွာေပါ့”…ဟုေတြးႀကံလွ်က္…..
ကုိရင္ပ႑ိတသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာအား သူဟာ ေက်ာင္းကို ျပန္ႏွင့္ေတာ့မွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ရိုေသစြာေလွ်ာက္ထားကာ ေက်ာင္းသို႔ျပန္လာပါတယ္။ေက်ာင္းေရာက္ေသာအခါ ကိုရင္ပ႑ိတ ေက်ာင္းထဲ၀င္ၿပီး တပၸလႅင္ေခြထိုင္လွ်င္ ခႏၶာဥာဏ္စိုက္ကာ စတင္တရား ရႈမွတ္ပါေတာ့တယ္။
ထိုအခ်ိန္တြင္သိၾကားမင္း သိေသာေၾကာင့္ စတုမဟာရာဇ္ နတ္မင္းႀကီးေလးဦးကို ေခၚကာ “တရားရႈမွတ္ေနတဲ့ ကိုရင္ပ႑ိတအား ေက်းငွက္တို႔ အသံမ်ားျဖင့္ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ ဒီအေနွာက္အယွက္မွ ကင္းေအာင္ သင္တုိ႔ သြားၿပီး ေစာင့္ေရွာက္ပါ၊ ၿပီးလွ်င္ လနတ္သား၊ေနနတ္သား၊ ေန၀န္းတို႔ကို ေရွ႕ဆက္မသြားနိုင္ေအာင္တားထားေလာ့” ဟု ေျပာၿပီး သိၾကားမင္းကိုယ္တိုင္က ေက်ာင္းေရွ႕တြင္ ေစာင့္ၾကပ္ေပးေနပါတယ္။ (ကိုရင္ပ႑ိတတရားအားထုတ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနျမင့္ေနပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ေန၀န္းတို႔ကို နတ္တို႔တန္ခိုးျဖင့္ ေနမြန္းမတိမ္းနိင္ေအာင္ တားျမစ္ထားပါတယ္။)
ဇာတ္ေၾကာင္းရွည္မွာစိုးတဲ့အတြက္ လိုရင္းပဲေျပာေတာ့မယ္။ ကိုရင္ပ႑ိတ တရားထူးရမွာကို ျမင္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဟာ ေက်ာင္းသို႔ ၾကြေတာ္မူခဲ့ပါတယ္၊ မၾကမွီ အရွင္သာရိပုတၱရာေရာက္လာေသာအခါ ဘုရားရွင္သည္ အရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္အတူ ျပႆနာ ေလးခ်က္အေမး အေျဖျပဳလုပ္ပါတယ္၊ ထိုအေမးအေျဖ အဆံုးတြင္ ကိုရင္သည္ အာသေ၀ါကင္းကြာရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္္။ ထုိေနာက္ ကိုရင္ဟာ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးပါတယ္၊ ဘုဥ္းေပးအၿပီးတြင္ နတ္မင္းေလးဦးတို႔က ဆြဲငင္ထားေသာ ေန၀န္းကို လြတ္လိုက္ေသာအခါ ေနသည္ မြန္းတည့္ေနရာမွ ရုတ္ရက္ ေလွ်ာက်ကာ ေနေစာင္းသြားခဲ့ပါေတာ့သည္။
ထုိျဖစ္ရပ္ျဖင့္ ဘုရားရွင္လက္ထက္က အကာလကို ‘ေန’ ျဖင့္ အဓိကထား၍ သတ္မွတ္ခဲ့ပါေၾကာင္းအေျဖေပးလုိက္ရပါတယ္္။
အေမး။ ။ေနာက္ေမးခြန္းကေတာ့ အေသးအဖြဲ ေျပာလဲ ရပါတယ္။ ထုိင္းသံဃာေတာ္မ်ား ပဲႏုိ႔ကုိ ညေန ဘုဥ္းေပးၾကပါတယ္။ ထုိင္းမွာ ရိပ္သာ၀င္ခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းကလဲ ထုိင္းရိပ္သာမွာ ေယာဂီေတြကုိ ညေန ပဲႏုိ႔တုိက္ေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။ ထုိင္းလဲ ေထရ၀ါဒခ်င္း အတူတူပဲဆိုေတာ့ ႏုိ႔ကုိ လက္ခံတာနဲ႔ မခံတာ ဘာကြာပါလဲဘုရား။ ထုိင္းမွာလုိ ပဲႏုိ႔ကုိ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ဥပုသ္ေဆာက္တည္ထားသူမ်ား မွီ၀ဲေကာင္းပါသလား။
အေျဖ။ ။သည္ေမးခြန္းဟာ အေသးအဖြဲဆိုေပမယ့္ အေရးႀကီးတဲ့ေမးခြန္းပါတစ္ခုပါ။ ထိုင္းမွသံဃာေတာ္မ်ားဟာ ေထရ၀ါဒဆိုေပမယ့္ သူတို႔က အခါမဲ့အခ်ိန္မွာ ပဲႏို႕သာမဟုတ္၊ ေကာဖီ၊ လဘက္ရည္စတဲ့ အရည္မွန္သမွ် သံုးေဆာင္ေကာင္းတယ္လုိ႔ ယူဆၿပီး သံုးေဆာင္ၾကတာဟာ ယခင္ကတည္းက ၾကားဖူးခဲ့ပါတယ္။
ထို၀ိကာလနဲ႔ပတ္သက္၍ သုဒၶပါစိတ္၌ ၀ိကာလသိကၡာပုဒ္ ဟူ၍ ပါရွိပါတယ္။ ထိုသိကၡာပုဒ္က ေနလြဲေသာအခါ ခဲဘြယ္ ေဘာဇဥ္မ်ားကုိ သံုးေဆာင္ေသာ ထိုရဟန္းအား ပါစိတ္အာပတ္သင့္ေစ ဟု ပညတ္ထားေတာ္မူေသာ သိကၡာပုဒ္ျဖစ္ပါသည္။
ဤသိကၡာပုဒ္အဖြင့္တြင္ သူ႔ကာလအတြင္း၌ စားထိုက္ေသာ အစာမ်ားကို ‘ ကာလိက’ ဟုေခၚပါတယ္။ ကာလိကနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ယာ၀ကာလိက၊ ယာမကာလိက၊ သတၱာဟကာလိက၊ ယာ၀ဇီ၀ိက ဟူ၍ (၄)မ်ဳိး ရွိပါတယ္။
ယာ၀ကာလိက။ ။အာရုဏ္တက္ၿပီးမွ မြန္းတည့္တိုင္ေအာင္ စားေသာက္ေကာင္းေသာ ေဘာဇဥ္ႏွင့္ခဲဖြယ္ဟူသမွ်(ႏြားႏို႔စေသာ ေသာက္ဖြယ္မ်ားပါ) ယာ၀ကာလိက မည္၏။
ယာမကာလိက။ ။မြန္းတည့္ၿပီးေနာက္ အာရုဏ္မတက္မီ မိုးေသာက္ယာမ္တိုင္ေအာင္ ေသာက္ထိုက္ေသာ ေဖ်ာ္ရည္မ်ားကုိ ‘ယာမကာလိ က’ ေခၚပါတယ္။ ေဖ်ာ္ရည္လုပ္ရန္ အသီးမ်ားကို က်မ္းဂန္တြင္ (၈)မ်ဳိးျပပါတယ္။ (၁)သေျပသီး၊ (၂)မုဒရက္သီး(သဗ်က္သီး)၊(၃)ဖက္သက္သီး (အခ်ဳိ႕အရပ္ ၌ ျမရာသီး)၊ (၄)သစ္မည္ဆီသီး၊၊(၅)ေတာငွက္ေပ်ာ္သီး (၆)အိမ္ငွက္ေပ်ာသီး၊ (၇) သရက္သီး၊(၈)ၾကာစြယ္သီး တို႔ျဖစ္ပါတယ္။
ထိုအသီးမ်ားကုိ ေဖ်ာ္ရည္လုပ္ေသာက္လွ်င္ အျပစ္မရွိေပ။
သတၱာဟကာလိက။ ။ တစ္ႀကိမ္အကပ္ခံထားလွ်င္ (၇)ရက္ပတ္လံုး စားသံုးထိုက္ေသာ ေထာပတ္၊ ဆီဦး၊ဆီ၊ ပ်ား၊ တင္လဲ ငါးမ်ဳိးကို သတၱာဟကာလိက ဟုေခၚပါသည္။ ထိုငါးမ်ဳိးသည္ (၇)ရက္ပတ္လံုးစားသံုးထိုက္ပါတယ္။
ယာ၀ဇီ၀က။ ။ တစ္သက္လံုးစားေကာင္းေသာ အရာကား ဆား၊ ခ်င္း တို႔သည္ ယာ၀ဇီ၀က မည္၏။
အထက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေထာက္ျခင္းျဖင့္ ႏြားနို႕၊ ပဲႏို႔၊ လဘက္ရည္၊ေကာ္ဖီ၊လဘက္သုတ္၊စသည္မ်ားသည္ ယာ၀ကာလိက ထဲပါ၀င္သျဖင့္ မသံုးေဆာင္ေကာင္းပါ ဟုေျဖၾကားေပးလိုက္ပါသည္။
အေမး။ ။မဟာသြံသာရ ရုပ္ရွင္ေတာ္ျမတ္၊ ကပ္ေက်ာ္လာဘ္ေခၚ ..... ဘုရားဆုိတာေတြ ၾကားေနရပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ေတာ္ ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ကုိ ရွင္းျပေပးပါဘုရား။ ဘုရား႐ုပ္ပြားမ်ားကုိ ကပ္ေက်ာ္လာဘ္ေခၚ၊ လာဘမုနိ စတဲ့ အမည္မ်ား မွည့္ေခၚတာ သင့္မသင့္ သိလိုပါတယ္ဘုရား။
အေျဖ။ ။ရုပ္ရွင္ေတာ္ဆိုတာက ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေတြမွာ နဖူးသင္းက်စ္ရဲ႕ေအာက္နားမွာ ဥံဳနလံုေမြရွင္ေတာ္ဆိုတာ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မွဲ႕ရွင္ေတာ္ဘုရားဆိုတာရွိေသးတယ္၊ ျမတ္စြာဘုရားဆင္းတုေတာ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာေတာ္မွာ မွဲ႕တစ္လံုးရွိပါတယ္၊ ဒီမွဲ႕ဟာ တစ္ခါက်ရင္ လက္ရွိ ရွိေနတဲ့ေနရာကေန ေရြ႕လ်ားကာ မ်က္ႏွာေတာ္ရဲ႕ တစ္ျခားေနရာမွာ ေတြ႕ရတယ္လို႔ သူတစ္ပါးေျပာတာ ၾကားခဲ႔ပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ တစ္ေနရာတည္း၌ မတည္ေနပဲ ဟို သည္ ေရြ႕ေနတဲ့ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို ရုပ္ရွင္ေတာ္ လို႔ မွည့္ေခၚၾကတာ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္နိုင္ ပါတယ္။
အမွန္စင္စစ္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ဟာ အသက္မရွိတဲ့ အ၀ိညာဏက သက္သက္ပါပဲ ၊ ဒါျဖင့္ ဘာျပဳလုိ႔ ဆင္းတုေတာ္မ်ားဟာ တစ္ေနရာမွာေတာ့ ၿပံဳးေယာင္းသန္းေနၿပီး တစ္ေနရာမွာေတာ့ ပုံမွန္အတိုင္းရွိေနရတာလဲ၊ စဥ္းစားစရာျဖစ္ေနပါတယ္၊ ဆင္းတုေတာ္ဟာ တစ္ေနရာႏွင့္တစ္ေနရာမတူ အ၀ိညာဏက ျဖစ္ေသာ္လည္း အမွန္တကယ္ ပံုစံေျပာင္းေနတယ္ဆိုရင္ေတာ့ နတ္မ်ားရဲ႕ ဖန္တီးမႈတစ္ခုဟု ယူဆရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္တုန္းဆိုရင္ ဆင္းတုေတာ္ဟာ အ၀ိညာဏက အသက္မရွိတဲ့အတြက္ အမူအရာမေျပာင္းနိုင္ဘူးဆိုတာပါပဲ။ သည္ေနရာမွာ အျမင္ရွင္းဖို႔ အထူးလိုအပ္လွပါတယ္။
ၿပီးလွ်င္ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ကပ္ေက်ာ္ဘုရား၊ လာဘ္ေက်ာ္ဘုရား၊ လာဘမုနိဘုရား လို႔ အမည္တတ္တာဟာ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ကို တကယ္ယံုၾကည္တဲ့ သဒၶါစစ္မွန္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္အဖို႔ နာမည္ဟာ အဓိကမက်ေပမယ့္လို႔ ေလာဘသားေတြအတြက္ေတာ့ ဒီနာမည္ေတြဟာ ေၾကာင္ကို ငါးေၾကာ္ေကၽြးသလို အႀကိဳက္ေတြ႕ေနၾကမွာအမွန္ပါပဲ၊ ဘာေၾကာင့္ဆိုရင္ သူတို႔မွာ စစ္မွန္တဲ့ သဒၶါတရားမရွိလို႔ပါပဲ။ သူတို႔ကိုးကြယ္တာက ဘုရားကိုမဟုတ္ဘူး လာဘ္ေတြရဖို႔ ဘုရားကို ကုိးကြယ္ၾကတာပါ။ သည္လိုလူမ်ုဳိးေတြအတြက္ ဘုရားဘြဲ႕ေတာ္ေတြ အသစ္အဆန္းေတြ ဒီယေန႔ေခတ္မွာ ေပၚလာရတာပါ။ လာဘမုနိဆိုတိုင္း လာဘ္ရနိင္မလား၊ ကပ္ေက်ာ္ဆိုတိုင္းကပ္က ေက်ာ္နို္င္ပါ့မလား၊အလိုေတာ္ျပည့္ဆိုတိုင္း အလိုေတာ္ျပည့္နိုင္မလား၊ ဆုေတာင္းျပည့္ဆိုတိုင္း ဆုေတာင္းျပည့္နိင္မလား ေတြးစရာမ်ားျဖစ္ေန ပါတယ္။ (ေလာဘမႀကီးပဲ ယံုၾကည္မႈသက္သက္ျဖင့္ ကုိးကြယ္မႈစနစ္မွန္ကန္ဖို႔ လိုတာပါ)။္
ဒီရံုျမင္လို႔ ဒီၿခံဳထြင္တဲ့သူမ်ားကလည္း ဘုရားကို ထုလုပ္ၿပီးတဲ့အခါ ဘုရားအစဥ္အဆက္ မရွိေသးတဲ့ နာမည္ဆန္းေတြကို ပန္းခ်ီဆရာေခၚၿပီး တတ္ေပးလိုက္ေတာ့တာပါပဲ။ သည္လိုနာမည္တတ္မွလည္း ကိုယ့္ဆင္းတုေတာ္အား လာဖူးၾကမွာ ပူေဇာ္ၾကမွာကိုး…..။ သည္လိုသာမွည့္ေခၚၾကမယ္ဆိုရင္ လူေတြရဲ႕သဒၶါတရားကုိ ဖ်က္ဆီးရာေရာက္ေနပါတယ္။ လိုရင္းကိုေျဖရမယ္ဆိုရင္ ဘုရားကို ဒီလို လာဘ္ေက်ာ္၊ကပ္ေက်ာ္၊ လာဘ္ေခၚ စတဲ့ ေလာဘလႊမ္းမိုးတဲ့နာမည္ေတြကို မွည့္ေခၚမသင့္ဘူး လို႔ ေျဖလိုက္ပါတယ္။
အေမး။ ။ေနာက္တခုက ႐ုပ္ရွင္မင္းသားတေယာက္ ထုတဲ့ ဘုရားပါ။ အရွင္ဘုရားလဲ သိပါလိမ့္မယ္။ လက္၀ါးႏွစ္ဖက္ ျဖန္႔ျပထားပံုနဲ႔ လက္၀ါးတဖက္မွာ အသိ၊ တဖက္မွာ သတိလုိ႔ ေရးထုိးထားတာပါ။ မုျဒေတြထဲမွာ ဒီလုိပံု တခါမွ မရွိဖူးဘူးလုိ႔ သိရပါတယ္။ အေနကဇာ တင္ေပးဖုိ႔ တာ၀န္ရွိတဲ့ သံဃာေတာ္မ်ားအျမင္နဲ႔ ဒီလုိ ထြင္းထုတာ မွန္မမွန္ ရွင္းျပေပးပါဘုရား။
အေျဖ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္၊ ဒီလိုမုျဒာမ်ဳိး မရွိပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ ဒီမုျဒာမ်ဳိးဟာ ေျမာက္ပိုင္းမဟာယာန ဗုဒၶဘာသာမွာ တႏၱရ၀ါဒဆိုတာရွိတယ္၊ အဲဒီတႏၱရကေန လာတာပါ။ သူတုိ႔ ေျမာက္ပိုင္းမွာေတာ့ မုျဒာမ်ဳိးစံုေနေအာင္ ရိွပါတယ္။ သူတို႔မွာ ဒီမုျဒာကို တကယ့္ အတတ္ပညာ္တစ္ခုအေနနဲ႔ အသံုးခ်တာလုိ႔ ၾကာဖူးပါတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ရုပ္ရွင္မင္းသားထုထားတဲ့ မုျဒာမ်ဳိးဟာ ေထရ၀ါဒမွာ လံုး၀မရွိပါဘူးဆိုတာပဲ ေျဖလိုက္ပါရေစ။
စိတ္ေနသန္႔ရွင္း ေဘးရန္ကင္း လြန္မင္းခ်မ္းသာၾကပါေစ
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)
၂၈.၉.၂၀၀၈၊ ည ၈း၀၀နာရီ

2 comments:

သစ္မည္ဆီသီးဆုိတာ ဘာသီးပါလဲ ဦးဇင္း။ သပ်က္သီးဆုိတာ စပ်စ္သီးကုိ ေခၚတာပါလား။

ဦးဇင္းရဲ့ ေတြးသမွ် ေတြးဆအေျဖေတြကို အရမး္ ႏွစ္သက္တယ္။ ထပ္ေရးေပးေတာ္မူပါဦး ဘုရား။

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More