၁။ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္က အနာထပိဏ္ သူေဌးႀကီးဟာ ဒါနတရားကိုသာ မ်ားမ်ားၾကားခ်င္ၿပီး၊ အနိစၥ ဒုကၡတရားေတြကို စိတ္မ၀င္စားလို႔ အာယတန ဖႆ စတာေတြနဲ႕ စပ္တဲ့ တရားကိုေတာင္ ကြယ္လြန္ခါနီးမွ အရွင္သာရိပုတၱရာေဟာလို႔ နာရတယ္လို႔ သိရပါ တယ္။ ေသာတာပန္အဆင့္ကို ေရာက္ေနတဲ့ သူေဌးႀကီးဟာ အနိစၥ ဒုကၡစတဲ့ တရားေတြကို ဘာလို႔ စိတ္မ၀င္စားတာပါလဲဘုရား၊ သဒၶါ၊ သီလ ႏွစ္ခုနဲ႔ပဲ ေသာတာပန္ ျဖစ္ခဲ့တာပါလား ေျဖၾကားေပးေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ။
အေျဖ။ ။ေမးသင့္တဲ့ေမးခြန္းတစ္ခုပါ၊ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ ေသာတာပန္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း အနိစၥစတာေတြကို စိတ္မ၀င္စားတာ က သူေဌးႀကီးဟာ ေပးကမ္းစြန္႕ႀကဲလွဴဒါန္းတဲ့ အရာမွာသာ စိတ္ထက္သန္တယ္ စိတ္၀င္စားလြန္းလို႔ပါပဲ၊ သည္လို ဒါနျပဳရာမွာသာ ေမြ႕ေလ်ာ္လြန္းတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားက (ဧတဒဂၢံ ဘိကၡေ၀ မမ သာ၀ကာနံ ဥပါသကာနံ ဒါယကာနံ ယဒိဒံ သုဒေတၱာ ဂဟပတိ အနာထ ပိ႑ိေကာ) ဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ လွဴဒါန္းေပးကမ္းစြန္႔ႀကမႈတြင္ ေမြ႕ေလ်ာ္ၾကတဲ့ ငါဘုရားရဲ႕တပည့္သားသာ၀ကတို႔တြင္ အနာထပိ႑ိက အမည္ရတဲ့ သုဒတၱသူၾကြယ္ဟာ အသာဆံုးအျမတ္ဆံုး ျဖစ္တယ္လို႔ ဧတဒဂ္ဘြဲ႕ထူးႀကီးျဖင့္ ခ်ီးျမွင့္ခံခဲ့ရပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခု သူေဌးႀကီးဟာ သီလ သဒၶါေလာက္နဲ႕ ေသာတာပန္ ျဖစ္ခဲ့တာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအေၾကာင္းကို စံုလင္စြာသိရေအာင္ အနာထပိ႑ိေကာ၀ါဒသုတၱန္လာ အေၾကာင္းအရာအခ်ဳိ႕ကို ထုတ္ျပပါမည္။
သူေဌးႀကီးရဲ႕ ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းမွာ ေမးစရာေကာင္းတာက သူေဌးႀကီးသည္ ေသခါနီးမွာ “နက္နဲတဲ့တရားကုိ နာရတယ္ ယခင္က ျမတ္စြာဘုရားထံမွ ဒီလိုတရားမ်ဳိးကို မနာခဲ့ရဖူးပါ” ဟု သူေဌးႀကီးရဲ႕ ေသခါနီး ေျပာစကားအရ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အနာထပိဏ္သူေဌးကို သိမ္ေမြ႕နက္နဲတဲ့ တရားစကားမ်ဳိး မေဟာၾကားခဲ့ဘူးလား? ဟု ေမးဖြယ္ရွိပါတယ္။ ထိုအေမးကို ေျဖမည္ဆိုရင္ ျမတ္စြာဘုရား မေဟာတာ မဟုတ္၊ ေဟာခဲ့ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း အနာထပိ႑ိေကာ၀ါဒသုတၱန္တြင္လာေသာ ဒြါရ၊ အာရံု၊ ၀ိညာဏ္၊ ဖႆ၊ ေ၀ဒနာ၊ ဓါတ္၊ ခႏၶာ ငါးပါး၊ အရူပစ်ာန္ေလးပါး၊ ပစၥဳပၸန္ေလာကႏွင့္တမလြန္ေလာကတို႔ကို သူ႔က႑ႏွင့္သူအေသးစိတ္ေဖၚျပၿပီး အရဟတၱဖိုလ္အထိတိုင္ေအာင္ ေဟာၾကားထားေသာ တရားစကားမ်ဳိးုကိုကား ယခင္က မၾကားဖူးခဲ့ေပ၊ ဒါေၾကာင့္ အနာထပိဏ္က အထက္ပါ ကဲ့သုိ႔ ေလွ်ာက္ဆိုရျခင္းျဖစ္ပါ
တယ္္။
ေနာက္တနည္း… သူေဌးႀကီးဟာ ဒါနႏွင့္ပတ္သက္၍ အလြန္စိတ္၀င္စားကာ ဒါနတြင္ ေမြ႔ေလ်ာ္သူတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ ႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားထံ သြားေရာက္တဲ့အခါ သူ၏လက္တြင္ ဘာမွ်မရွိဘဲ မသြားတတ္ေပ။ နံနက္အခ်ိန္ ေက်ာင္းသို႔ သြားလွ်င္ ယာဂု ၊ ခဲဖြယ္စတာေတြကိို ယူေဆာင္ေစ၍ သြားေလ့ရွိပါတယ္္။ ေနလြဲအခ်ိန္တြင္ ေက်ာင္းသုိ႔ သြားေသာအခါ ေထာပတ္၊ ပ်ားရည္၊ တင္လဲစတာေတြကို ယူေဆာင္ေစ၍ ေက်ာင္းသုိ႔ သြားၾကပါတယ္္။ ေနာင္မတတ္သာသည့္အဆံုးလွဴစရာ မရွိေသာအခါ အနီးအနားမွ သဲႏုႏုမ်ားကို ယူေဆာင္ေစၿပီး ဂႏၶကုဋီေက်ာင္း ပရိ၀ုဏ္အတြင္း ခင္းက်င္းေစပါတယ္္။
သူေဌးႀကီးသည္ ေက်ာင္းကို ေရာက္ေသာအခါ လွဴဒါန္းစရာရွိတာမ်ားကို လွဴဒါန္းကာ သီလယူၿပီး အခ်ိန္တန္ အိမ္ျပန္ေလ့ ရွိပါသည္။ သည္လို ဒါနျဖင့္ေမြ႕ေလ်ာ္ေနတာကိုပင္ ဘုရားအေလာင္းတို႔သြားရာ လမ္းစဥ္အတိုင္း သြားေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ္ ႏွစ္ဆယ့္ေလးႏွစ္ၾကာ ကာလပတ္လံုး မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒါနနဲ႕စပ္တဲ့ တရားစကားကိုသာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သကဲ့သုိ႔ အရွင္သာရိပုတၱရာစတဲ့ မဟာသ၀ကႀကီးမ်ားထံသို႔ သူေဌးႀကီးသြားတဲ့အခါမွာလည္း မဟာသာ၀ကႀကီးမ်ားက ဒါနနဲ႕စပ္တဲ့ တရားစကားကိုသာ ေဟာေျပာေလ့ရွိပါ တယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္အာနႏၵာက “ သူေဌး…အ၀တ္၀တ္သူ လူတို႔အဖို႔ သိမ့္ေမြ႕နက္နဲေသာ တရားစကားကုိ ေျပာေသာ္လည္း လူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ထဲ မထင္နိုင္၊” ဟု အိပ္ရာတြင္လဲွေနေသာ အနာထပိဏ္သူေဌးအား မိန္႔ၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
အနာထပိဏ္ေျပာသလို “ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အနာထပိဏ္သူေဌးအား မဂ္ ဖိုလ္ရေၾကာင္း ၀ိပႆာနာတရားကို လံုး၀ မေဟာၾကားဘူး ဟု မမွတ္ယူရပါ။ အနာထပိ႑ိေကာ၀ါဒသုတၱန္လာ (၉)၀ါရတို႔ျဖင့္ အက်ယ္ေဟာျပသည္ကိုသာ မနာဖူးတာပါ။ ေျဖာင့္မွန္တဲ့ အရိယာမဂ္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္း ၀ိပႆနာတရားကုိေတာ့ ၾကားနာခဲ့ဖူးပါတယ္္။
ဥဇုမဂၢါ၀ဟာ ၀ိပႆနာ ဘဂ၀ေတာ ပနႆ ကထိကပုဗၺာ = အမွန္စင္စစ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသူေဌးႀကီးအား ေျဖာင့္မွန္စြာ အရိယာမဂ္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း ၀ိပႆနာတရားကို ေရွးက ေဟာအပ္ဖူးခဲ့ေလၿပီ ဟု အနာထပိ႑ိေကာ၀ါဒသုတၱန္ ဋီကာတြင္ အထူးတလည္ ဖြင့္ျပထားပါသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အနာထပိဏ္သူေဌး ေသာတာပန္တည္တဲ့ ကိစၥတြင္ သဒၶါ သီလနဲ႔သာမဟုတ္ ၀ိပႆနာတရားကိုလည္း ျမတ္ဘုရားထံမွ နာရ၍ ပညာလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။ ဤသို႔ျဖင့္ အနာထပိဏ္သူေဌးဟာ သဒၶါႏွင့္သီလအျပင္ သမာဓိ ပညာတရားတို႔ျဖင့္ ေသာတာပတၱမဂ္ဖိုလ္သုိ႔ ေရာက္ရေၾကာင္း အေျဖေပးလိုက္ရပါသည္။
(မဟာဗုဒၶ၀င္၊ ႏွာ. ၁၆၅-၁၆၆)
(၂)အေမး။ ။ ဂိဇၥ်ဂုဋ္ေတာင္ေစာင္းကေန ေဒ၀ဒတ္ လုပ္ႀကံဖို႔ ႀကိဳးစားစဥ္က ဘုရားရွင္တို႔မည္သည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္သာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳၿမဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရာ အမိန္႔ရွိခဲ့ပါတယ္။ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ့ ႏုစဥ္ဘ၀က သမားေတာ္ျဖစ္စဥ္ ေဆးကုခမေပးတဲ့ သူေဌးသားကို ၀မ္းလားေဆး တိုက္ခဲ့လို႔ ၀ိပါက္လည္ရတာလို႔ ဖန္ရပါတယ္။ ဒါဆို မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတာ မဟုတ္ဘဲ ၀ဋ္လည္တာ(သက္တမ္းေၾကာင့္မဟုတ္၊ ကံေၾကာင့္ဆိုရင္) ျဖစ္ေနပါသလားဘုရား။ ။
အေျဖ။ ။ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ၀မ္းေတာ္လားတာ ကံေၾကာင့္ျဖစ္ေပမယ့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳတာ ၀မ္းေတာ္လားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ ဒီအေၾကာင္းကို ဗဟုသုတလည္းရေစ၊ သေဘာလည္းေပါက္ေစဖို႔အတြက္ အက်ယ္ရွင္းျပပါဦးမယ္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ပရိနိဗၺာန္မျပဳမွီ ဆယ္လအလို၌ ေ၀ဠဳ၀ရြယ္ငယ္တြင္ ၀ါကပ္ေတာ္မူပါတယ္။ ထိုသို႔၀ါကပ္ေတာ္မူၿပီးတဲ့အခါ အသက္ကိုပင္ ျဖတ္ေတာက္ေျခြယူနိုင္ေလာက္ေအာင္ ျပင္းထန္တဲ့ ေရာဂါေ၀ဒနာ စြဲကပ္လာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအခါ ျမတ္စြာဘုရားဟာ မေဟာေဗာဓိပင္မွာတုန္းက ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူခါနီးကကဲ့သုိ႔ ရုပ္နာမ္ဓမၼသခၤါရတရားတို႔ကို ၀ိႆနာတင္ ပြားေတာ္မူၿပီး အရဟတၱဖိုလ္သမာပတ္ကို ၀င္စားေတာ္မူပါတယ္။ ဒီလို၀င္စားတဲ့အခါမွာလည္း သည္မွ ေနာက္ ကဆုန္လျပည့္တိုင္ေအာင္ ဆယ္လပတ္ လံုး ဒီေရာဂါေ၀ဒနာတို႔သည္ မျဖစ္ပါေစကုန္သတည္း” ဟု အဓိ႒ာန္ေတာ္မူၿပီးမွ အရဟတၱဖိုလ္သမာပတ္ကို ၀င္စားေတာ္မူပါတယ္။ အရဟတၱဖလသမာပတ္ကို အာယုသခၤါရဖလသမာပတ္ဟုလည္း ေခၚၾကပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားဟာ ျပင္းထန္ေသာ အသက္ကိုပင္ေျခြယူနိုင္တဲ့ ေရာဂါေ၀ဒနာကို အာယသခၤါရဖလသမာပတ္ျဖင့္ ပယ္ရွားေတာ္မူ ခဲ့ပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ားဟာ ကဆုန္လျပည့္တုိင္ေအာင္(ဆယ္လၾကာ) မေပၚလာေတာ့ဘဲ ၿငိမ္းစဲသြားပါတယ္။
ထိုဖလသမာပတ္အေၾကာင္းႏွင့္စပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ယခင္က ဖလသမာပတ္၀င္စားေတာ္မူခဲ့ဖူးပါတယ္။ ယခင္က၀င္စားခဲ့တဲ့ ဖလသမာပတ္ဟာ ခဏိကဖလသမာပတ္လို႔ ေခၚပါတယ္၊(၀င္စားလိုတဲ့ ခဏမွာပင္ ၀ိႆနာသာမန္ အေျခခံ၍ ၀င္စားတဲ့ ဖလသမာပတ္ျဖစ္ ပါတယ္။ ထိုခဏိကဖလသမာပတ္ဟာ ၀င္စားတုန္းခဏမွာသာလွ်င္ ေရာဂါေ၀ဒနာကို ပယ္ခြြာတြန္းလွန္နိုင္ပါတယ္။ ေမွာ္ရွိတဲ့ ေရအိုင္အတြင္းသို႔ ေက်ာက္ခဲ အုတ္ခဲ ပစ္ခ်လိုက္လွ်င္ ပစ္ခ်တုန္းခဏ ေက်ာက္ခဲ အုတ္ခဲက်ရာေနရာမွာ ေမွာ္မ်ားဟာ ခဏသာ ရွဲသြားၿပီး ေက်ာက္ခဲ အုတ္ခဲမ်ား ေရထဲသို႔က်ေရာက္သြားတာနဲ႔ ေမွာ္မ်ားဟာလည္း ေရေပၚမွာ ျပန္၍ ဖုံးလႊမ္းၿမဲ ဖုံုးလႊမ္းသကဲ့သုိ႔ ခဏိက ဖလသမာပတ္ဟာ ၀င္စားတုန္းခဏတြင္ ေရာဂါမ်ားကို ပယ္ခြာနိုင္ၿပီး သမာပတ္မွထတဲ့အခါ ေရာဂါေ၀ဒနာမ်ား ျပန္၍ လႊမ္းမိုးၿမဲ လႊမ္းမိုးေနပါေတာ့တယ္။
ေ၀ဠဳ၀ရြာတြင္ ျပင္းထန္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္ျပဳေလာက္တဲ့ ေရာဂါေ၀ဒနာကို ျမတ္စြာဘုရားဟာ ရူပသတၱက နာမသတၱကနည္းမ်ားျဖင့္ မဟာ၀ိပႆနာ အေျခခံ၍ ၀င္စားတဲ့ ဖလသမာပတ္ျဖင့္ ပယ္ခြေတာ္မူပါတယ္။ ဥပမာ.. အားေကာင္းတဲ့ ေယာကၤ်ားဟာ ေရကန္ထဲဆင္းတဲ့ အခါ ေရျပင္ေပၚရွိ ေမွာ္မ်ားကို လက္ေျခတို႔ျဖင့္ အားကုန္ ဖယ္ရွားလိုက္တဲ့အတြက္ အခ်ိန္အလြန္ၾကာမွ ေမွာ္မ်ားသည္ တဖန္ျပန္၍ ဖုံးလႊမ္းလာသလို အရဟတၱဖိုလ္ဖလသမာပတ္ဟာလည္း အားႀကီးတဲ့အတြက္ ေရာဂါေ၀ဒနာကို အခ်ိန္အလြန္ၾကာေအာင္ ပယ္ရွားထားနိုင္တယ္ဟု မွတ္ရပါမယ္။ ေရာဂါကို ပယ္ရွားနိုင္တဲ့ကာလဟာ ဆယ္လၾကာျမင့္မွာျဖစ္တယ္၊ ဟုဆိုထားေသာေၾကာင့္ (ေဆးအာနိသင္ ကုန္လွ်င္ ေရာဂါျပန္ျဖစ္သလို)ဆယ္လၾကာလွ်င္ အသက္ကို ေျခြေစနိုင္တဲ့ ေရာဂါျပန္၍ ေဖါက္ျပန္မွာျဖစ္ပါတယ္ လို႔ဆိုလိုပါတယ္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ၀မ္းေတာ္မလားလည္း ပရိနိဗၺာန္ျပဳမွာျဖစ္ပါတယ္။
အခ်ဴပ္ဆိုရေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ ေ၀ဠဳ၀ရြာမွာ ပရိနိဗၺာန္ျပဳနိုင္ေလာက္တဲ့ ေရာဂါဆိုးႀကီး စြဲကပ္ရာကေန ဆိုခဲ့ၿပီးသည့္ ဖလသမာပတ္ျဖင့္ (controlled) ထိန္းခ်ဴပ္ခဲ့ၿပီး၊ ေ၀ဠဳ၀ရြာမွ ေန သာ၀တၳိ၊ ေ၀သာလီ၊ ဘ႑ဳရြာ၊ ဟတၳိရြာ၊ အမၺရြာ၊ ဇမၺဳရြာ၊ ေဘာဂၿမိဳ႕၊ ပါ၀ါျပည္၊(ေရႊပန္းထိမ္သည္စုႏၵတို႔ေနထိုင္ရာၿမိဳ႕)၊ ထိုမွတဆင့္ ကုသိနာရံုျပည္ သုိ႔ အစဥ္အတိုင္းၾကြေတာ္မူစဥ္အတြင္း ဆယ္လၾကာျမင့္ခဲ့ပါ တယ္။ ၿပီးမွ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူခဲ့တာေၾကာင့္ ကံေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဆႏၵအေလ်ာက္ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ခဲ့ပါတယ္လို႔ ေျဖၾကားေပးလိုက္ရပါေတာ့သတည္း။ ။
(၂)အေမး။ ။အရွင္ဘုရား…တပည့္ေတာ္တိုိ႔ နိုင္ငံမွာ ရာမာဇန္ဥပုသ္လမို႔ မြတ္ဆလင္ေတြ ဥပုသ္ေစာင့္ေနပါတယ္ဘုရား။ သူတို႔က ေန႔စာ မစားရပါ။ ခရစ္ယာန္လည္း သည္သေဘာပါပဲ၊ ဥပုသ္ေစာင့္ရာမွာ အစားကို အခ်ိန္နဲ႕ ေရွာင္တာ ဘာသာတုိင္း တူေနပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ပါလဲဘုရား။ ။
အေျဖ။ ။ အစားေရွာင္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာသာတုိင္းတူတယ္ဆုိေပမယ့္ အျခားဘာသာေတြရဲ႕အယူအဆနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာတို႔ရဲ႕ အယူအဆျခင္းမတူသလုိ၊ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈလည္း ကြာျခားပါလိမ့္မယ္။
မြတ္ဆလင္ေတြမွာ ဥပုသ္လအတြင္းမွာသာ ေရွာင္ပါတယ္။တစ္ခါက ေက်ာင္းေနဖက္ ဘာသာျခားသူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးဟာ သူတို႔ဥပုသ္လျဖစ္တဲ့အတြက္ ဥပုသ္ေစာင့္ရာမွာ တံေတြးေတာင္ မမ်ဳိခ်မိေအာင္ ေနတာကို ျမင္ရပါတယ္။ အတန္းထဲမွာလဲ တံေတြးခံဖို႔ ခြက္တစ္လံုး အနားခ်ထားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္၊ သူေျပာေတာ့ အဲဒါဥပုသ္ေစာင့္တာတဲ့၊
ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာ ဥပုသ္(သီလ)ေစာင့္ၾကပါတယ္၊ သည္ေနရာတြင္ အျခားဘာသာေတြရဲ႕ ဥပုသ္အဓိပၸါယ္ကို မသိပါ။ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ဥပုသ္အဓိပၸါယ္ကား ဥေပါသထ ဆိုတဲ့ ပါဠိကလာတာပါ။ ဥပ+ ၀သထ၊ ဥပ= ရတနာသံုးပါး၌ ခ်ည္းကပ္၍၊ ၀သထ= ေနသည္။ ဆိုလိုရင္းအျပည့္အစံုက ရွစ္ပါးသီလကို ရတနာသံုးပါးထံခ်ည္းကပ္ကာ ေဆာက္တည္၍ ေနထိုင္ပါတယ္ လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။
သူတို႔ဘာသာရဲ႕အစားေရွာင္တဲ့ က်ဳိးသက္ေရာက္မႈေတာ့ မသိပါ။ ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ အစားေရွာင္တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး……
၀ိကာလလို႔ေခၚတဲ့ ေန႔လည္(၁၂)နာရီေက်ာ္ကေန အာရံုတက္သည္အထိ အစာကုိ ေရွာင္ရပါတယ္။ ၀ိကာလေဘာဇနသိကၡာပုဒ္ကို ေဆာက္တည္ထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ညေနစာမစားတဲ့အတြက္ တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ အလုပ္မရႈပ္ေတာ့တဲ့အျပင္ ဗလိေဗာဓနည္းတယ္၊ ငိုက္ျမည္းျခင္းကင္းၿပီး ၾကည္လင္လင္ လန္းလန္းဆန္းဆန္း ရွိတာကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ အစားေရွာင္ျခင္းျဖင့္ ကိေလသာကို အားေပးရာလည္း မေရာက္ေတာ့ပါ။
Wednesday, September 24, 2008
သိသမွ် ေတြးဆအေျဖ(၃)
Posted in: အေမးအေျဖက႑
0 comments:
Post a Comment