ေလာကမွာ အလုပ္တစ္ခုလုပ္တယ္ဆိုရင္ အက်ဳိးရွိမွ ေကာင္းပါတ္ယ္၊ အက်ဳိးမရွိရင္ သဲထဲေရသြန္ဆိုသလို လုပ္သမွ် ေမာရံုသာ အဖတ္တင္မွာပါ။ ေလာကေရးရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဓမၼေရးရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အက်ဳိးရွိဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ဘ၀တိုးတက္မႈအတြက္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈေတြ ျပဳလုပ္တဲ့အခါ ရလာတဲ့အက်ဳိးတရားက အလြန္နည္းေနတယ္ဆိုရင္ အဆင္မေျပပါ။ ျပဳလုပ္လိုက္တဲ့ကုသုိလ္အတြက္ ထိုက္ထုိက္တန္တန္ လိုခ်င္ၾကမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အက်ဳိးအျမတ္မ်ားမ်ား ရႏိူင္တဲ့ အလွဴဒါနတစ္ခု ျပဳလုပ္ခ်င္တဲ့သူမ်ားအတြက္ ဘုရားရွင္လမ္း ညြန္ထားတာရွိပါတယ္။
ထိုအေၾကာင္းနဲ႔စပ္လို႔ ေဟာေတာ္မူထားတဲ့ သုတၱန္ရဲ႕အမည္က “ဒါနသုတ္” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတရားေတာ္ကို အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ ဆကၠနိပါတ္ပါဠိေတာ္၊ ေဒ၀တာသုတ္မွာ လာရွိပါတယ္။
အခါတစ္ပါး သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေ၀ဠဳက႑ကၿမိဳ႕အတြင္း နႏၵမာတာ အမည္ရိွတဲ့ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးႀကီးတစ္ဦးဟာ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ အမွဴးရွိတဲ့ ေနာက္ပါသံဃာမ်ားစြာတို႔ကို အိမ္မွာပင့္ၿပီး ဆြမ္းျဖင့္ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနပါတယ္။ ဒီမွာထူးျခားတာက နႏၵမာတာအမ်ဳိးေကာင္းသမီး ျပဳလုပ္ေနတဲ့ဒါနဟာ အဂၤါေျခာက္တန္နဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ဒါနျဖစ္ေနတာကုိ ဘုရားရွင္က ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္နဲ႔ သိျမင္ေတာ္မူပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ဘုရားရွင္ကလဲ သာ၀တၳိၿမိဳ႕၊ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ရွိ တရားနာပရိသတ္မ်ားအား ဆဠဂၤသမၸႏၷဂတဒါန အဂၤါေျခာက္ပါးနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့အလွဴ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ နႏၵမာတာ ျပဳလုပ္တဲ့ေကာင္းမႈရဲ႕အက်ဳိးဟာ သမုဒၵရာေရေတြ မေရမတြက္ႏိူင္သလုိ ကုသုိလ္အက်ဳိးဟာလဲ မေရမတြက္ႏိူင္ေအာင္ပါပဲ လို႔ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဂၤါေျခာက္ပါးအလွဴဆိုတာက အလွဴေပးတဲ့ အလွဴ႕ရွင္မွာ အဂၤါ သံုးပါး ျပည့္စံုရပါမယ္၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မွာလဲ အဂၤါသံုးပါး ျပည့္စံုရမယ္။ အလွဴေပးအလွဴခံေပါင္းလိုက္ေတာ့ ေျခာက္ပါးရတယ္။ဒါကိုပဲ အဂၤါေျခာက္ပါးနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့အလွဴလို႔ ေျပာပါတယ္။
အလွဴေပးတဲ့ဒါယကာနဲ႔စပ္လို႔ ျပည့္စံုရမဲ့ အခ်က္သံုးခ်က္က… (၁)ပုဗၺေစတနာ- မလွဴမီေရွ႕အဖို႔ ေက်နပ္ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္ ေနရမယ္။ (၂) မုဥၥေစတနာ-လွဴတုန္းလွဴဆဲမွာလဲ ၾကည္ရႊင္ႏွလံုး ေပ်ာ္မဆံုးရွိေနရမယ္။ (၃) အပရေစတနာ-လွဴၿပီးေနာက္လဲ အစဥ္လဲ အၿမဲ၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏူး ေနရပါမယ္။
ပုဗၺေစတနာ
ဒီေစတနာရဲ႕သေဘာက မလွဴခင္ ၀မ္းေျမာက္ေက်နပ္ေနရပါမယ္။ ဆက္ေျပာပါ့မယ္။္
မလွဴမီ အလွဴေကာင္းမႈအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ ၀တၳဳေၾကးေငြျပည့္စံုမႈစတဲ့ ျပင္ဆင္မႈေတြလုပ္ရပါတယ္။ ဒီလို အခ်င္းခ်င္းတုိင္ပင္တဲ့အခါ အခ်င္းခ်င္း အတၱ မာန ခ၀ါခ်ၿပီး ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ရတယ္။ ‘ငါ့မွာရွိလုိ႔ ငါလုပ္တာ မင္းတို႔နဲ႔ဘာဆိုင္လဲ၊ မင္းတို႔အလွဴအတြက္ မထည့္လဲအေရးႀကီးဘူး၊ ငါတစ္ေယာက္ထဲလုပ္မယ္’ စတဲ့ မလွဴခင္မွာကို ျပႆနာတက္ေနပီဆိုရင္ ပုဗၺေစတနာ မျပည့္စံုႏူိင္ေတာ့။ တစ္ခါက စာေရးသူထံ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦး ေက်ာင္းေရာက္လာၿပီး ဇနီးျဖစ္သူက မနက္ဖန္ အလွဴအတြက္ အိမ္ကို ၾကြဖို႔အေၾကာင္း ၀မ္းသာအားရေလွ်ာက္ တယ္။ ဒါကို အနီးရွိ ေယာကၤ်ားျဖစ္သူက ဒီကိစၥသူ႔ကို မတိုင္ပင္ရေကာင္းလား ဆိုကာ ႏွစ္ဦးသား စာေရးသူေရွ႕မွာ တစ္ခြန္းတစ္စ ေျပာၾကပါေလေရာ။ဒီလိုဆိုေတာ့ ပုဗၺေစတနာ ပ်က္ယြင္းသြားတာေပါ့။ ေယာကၤ်ားျဖစ္သူက မတုိင္ပင္လဲ ပုဗၺေစတနာအထ ေျမာက္ေအာင္ နားလည္ေပးလိုက္ရင္လဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလွဴနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပုဗၺေစတနာမခ်ဳိ႕ယြင္းမိဖို႔ အထူးသတိထားရပါမယ္။ တကယ္လို႔ ပုဗၺေစတနာခ်ဳိ႕ယြင္းပီဆိုရင္ ျဖစ္ေလရာဘ၀ ခ်မ္းသာေသာ္လဲ အရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ တတ္ပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ မင္းကုသာဟာ ဘုန္းတံခိုးအာဏာႀကီးတဲ့ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္ေပမဲ့ သူ႔ရဲကမ်က္ႏွာဟာ ဘီလူးတစ္ေကာင္အလား အရုပ္ဆိုးက်ည္းတန္လွတယ္။ဒါဟာ ပုဗၺေစတနာ ခ်ဳိ႕ယြင္းခဲ့လုိ႔ပါ။ စာရွည္သြားမွာစိုးတဲ့အတြက္ အတိတ္သာဓက ျပန္မျပေတာ့ပါဘူး။
အပရေစတနာ
ဒီေစတနာရဲဲ႕သေဘာက လွဴၿပီးေနာက္ ၀မ္းေျမာက္ေပ်ာ္ရႊင္ရပါမယ္။ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္တဲ့ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက သူ႔ရဲ႕တပည့္ ဒကာ/ဒကာမမ်ားအား “မင္းတို႔ အလွဴလုပ္တဲ့အခါ ‘အ’ တဲ့အလွဴ မျဖစ္ေစနဲ႔” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္။ဒါဟာ အပရေစတနာအားေကာင္းေအာင္ တြန္းအားေပးလိုက္တဲ့ ဆံုးမစကားပဲ ျဖစ္တယ္။ ဆက္လက္ေျပာပါဦးမယ္၊ မိမိလွဴလိုက္တဲ့အလွဴဟာ အသံုး၀င္ေနရမယ္။ ေက်ာင္းႀကီးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လွဴထားတယ္ဆိုပါစို႔၊ လွဴထားတဲ့ေက်ာင္းဟာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား အသံုးခ်မႈလဲမရွိ၊ အၿမဲတမ္း ေသာ့ခတ္ ထားမယ္ဆိုရင္ အလွဴရွင္က ဒါကိုၾကည့္ၿပီး ၀မ္းေျမာက္မႈမရႏိူင္ေတာ့ ၀မ္းေျမာက္မႈမရွိရင္ ‘အ’တဲ့အလွဴျဖစ္သြားပါတယ္။ စာမၾကည့္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းမွာ ပိဋကတ္သံုးပံု သြားလွဴထားမယ္ဆိုရင္ ဘာမွအသံုးမ၀င္ အလွျပရံုသက္သက္မို႔လို႔ လွဴရတဲ့သူမွာ ဒါကိုၾကည့္ၿပီး ၀မ္းေျမာက္ႏိူင္ဘူး၊ တကယ္လု႔ိ စာသင္တုိက္ေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ စာအုပ္စာတမ္းေတြ တကယ္အသံုးလိုေနတဲ့စာအုပ္ေတြကုိ လွဴလိုက္လို႔ရွိရင္ ထုိစာအုပ္အလွဴအတြက္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ေနမွာပါ။ဒါဟာ အလွဴ႕ရွင္အတြက္ အပရေစတနာ အထေျမာက္သြားတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ လွဴတဲ့အခါ “အ” တဲ့အလွဴမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္္ အသံုး၀င္တဲ့ ပစၥည္းမ်ားကိုသာ လွဴရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါဆိုရင္ အပရေစတနာနဲ႔စပ္လို႔ သေဘာရွင္းေလာက္ပါၿပီ။
မုဥၥေစတနာ
ဒီေစတနာရဲ႕သေဘာက လွဴတုန္းလွဴဆဲမွာ ၀မ္းေျမာက္မႈရွိရပါမယ္။ ေကာင္းမႈျပဳတဲ့အခါ လွဴဆဲမွာလဲ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ေပးလွဴတုန္း မွာ ကာမတရား၊ ဘ၀တရားေတြကုိ မက္ေမာတတ္တဲ့ တဏွာေလာဘကို ေက်ာ္လႊားႏိူင္ရမယ္။ ဒါမွလဲ မုဥၥေစတနာေအာင္ျမင္မယ္။ ေကာင္းမႈအလွဴနဲ႔စပ္လို႔ ဆုေတာင္းတဲ့အခါ တစ္ခ်ဳိ႕ရွိၾကတယ္။ ေဇာတိလ၊ဇဋိလသူေဌးတုိ႔လို ခ်မ္းသာရပါလို၏။ ရွင္သာရိပုတၱရာတို႔လို ပညာႀကီးရပါလို၏၊ ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္တို႔လို တန္ခိုးႀကီးရပါလို၏ အနာထပိဏ္သူေဌး၊၀ိသခါတုိ႔လို ျဖစ္ရပါလို၏၊ အရွင္ဗာကုလလို အနာေရာကင္းၿပီး ခ်မ္းသာရပါလို႔၏ လို႔ ဆုေတာင္းၾကပါတယ္။ ေကာင္းမႈတစ္ခုလုပ္ၿပီး လိုခ်င္လိုက္တဲ့ဆုေတြက တအားမ်ားေနတယ္၊ အားလံုးတစ္ႀကိမ္တည္းျဖစ္ႏိူင္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိူင္ပါဘူး။ ဘုရားလက္ထက္ေတာက ရွင္သာရိပုတၱရာဆိုတာ ဘုရားရွင္ၿပီးရင္ ဒီအရွင္ေတြပဲရွိၾက တယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာတို႔ေတာင္မွာ ရထားတဲ့ဆုက ပညာဧတဒဂ္ ဆုိတဲ့ ဆုတစ္ခုတည္းပါ။ ဒါကုိ ေလာကရွိသမွ် ေကာင္းတဲ့ဆုေတြ အကုန္လံုးလုိခ်င္လို႔ကေတာ့ မျဖစ္ႏိူင္ပါဘူး။ ဒါဟာ ေလာဘတဏွာဦးစီး လွဴတာျဖစ္ေတာ့ ပါရမီအဆင့္ကိုေတာင္ မမီပါဘူး။ ဒါျဖင့္ဘယ္လိုဆုေတာင္းမလဲ၊ ဆြမ္းလွဴတဲ့သူဟာ ဆြမ္းအက်ဳိးကေတာ့ မေတာင္းလဲရ၊ေတာင္းလဲရပီးသားပါ၊ မိမိရည္ရြယ္ရမွာ ဆင္းရဲကင္းတဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါေစဆိုရင္ ပါရမီအဆင့္ေရာက္သြားပါတယ္။ လိုရင္းေျပာရင္ ကိုယ့္အက်ဳိးမၾကည့္ဘဲ အလွဴခံရဲ႕အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ၿပီး လွဴလုိက္ရင္ အဲဒီအလွဴဟာ ပါရမီအဆင့္ ျပည့္မီသြားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေပးလွဴဆဲမွာလဲ ၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးမႈ မ်ားျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ မုဥၥေစတနာေအာင္ျမင္သြားပါတယ္။ ဒါကို မွတ္လြယ္ေအာင္ ေဆာင္ပုဒ္ေလးကို လိုက္မွတ္ထားလိုက္ၾကပါ
(ေပးလွဴသူမွာ ၊ ေစတနာ၊ သံုးျဖာစံုရမည္)
အလွဴေပးတဲ့ဒါယကာမွာ အခုေျပာခဲ့တဲ့ အဂၤါသံုးခ်က္ေတာ့ ျပည့္စံုပါၿပီ၊ ဒီလိုျပည့္စံုရံုနဲ႔မၿပီးေသးဘူး။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဘက္မွာလဲ အဂၤါသုံးခ်က္ျပည့္စံုရမွာပါ။ အလွဴခံဆိုတာ ကိေလသာ ကင္းၿပီးေနရမယ္။ရဟႏၱာျဖစ္ရမယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိေလသာ မကင္းေသး ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေလာဘနည္းေအာင္၊ေဒါသနည္းေအာင္၊ေမာဟနည္းေအာင္က်င့္ေနတဲ့သူျဖစ္ရမယ္။ ဒါဟာ အလွဴခံမွာျပည့္စံုရမဲ့အဂၤါသံုးခ်က္ ပါပဲ။ ေမးစရာရွိတာက ကိေလသာနည္းေအာင္က်င့္ေနတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဆိုတာ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကို ဆုိလုိပါသလဲ၊ ဘယ္လိုသိရမလဲ လို႔ ေမးစရာရွိ တယ္။ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဥပမာတစ္ခု ေရြစစ္-မစစ္ဆိုတာကို မွတ္ေက်ာက္တင္ၿပီး စစ္ရပါတယ္။ဒီလိုပါပဲ ေလာဘစတဲ့ကိေလသာနည္းေအာင္ က်င့္ေနတ့ဲပုဂၢိဳလ္ကိုလဲ စံထားၿပီး မွတ္ေက်ာက္တင္ရပါမယ္။ ဘယ္လိုစံျပဳမလဲဆိုရင္…
ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ စကၡဳပါလမေထရ္၊ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ ကပိလရဟန္းတုိ႔ဟာ ဘုရားရွင္ကို ေမးဖူးပါတယ္။ “အရွင္ဘုရား ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာေတာ္မွာ ၀င္ေရာက္ခံုလံႈလာရင္ ဘာလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေပးရမလဲဘုရား” လို႔ေမးတယ္။ ထိုအခါ ဘုရား ရွင္က သာသနာေတာ္မွာ အလုပ္ငန္းႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္၊ အဲဒီႏွစ္မ်ဳိးအနက္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို ျပဳလုပ္ေနရမယ္။ (၁)ဂႏၳဓုရ၊ ဘုရားေဟာစာေပေတြကို သင္အံက်က္မွတ္ ပို႔ခ်တာေတြျပဳလုပ္ေနရမယ္၊ တရားေဟာတာေတြလဲအတူတူပဲ၊ ၀ိပႆနာဓုရ ဆိုရင္ေတာ့တရားအားထုတ္ျခင္း၊ တရားျပသျခင္းစတဲ့ သာသနာ့တာ၀န္ေတြပါ၊ဒီလုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္အနက္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို စြမ္းႏိူင္သေလာက္ျပဳလုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ေလာဘစတဲ့ကိေလသာနည္းေအာင္က်င့္ေနတယ္လို႔ ဆိုႏိူင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘုရားရွင္ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့လုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္ပါ။
ဒီလုပ္ငန္းႏွစ္ခုကေသြဖီၿပီး ရဟန္းျဖစ္ပါလွ်က္ ေဆးကုျခင္း၊ ေဗဒင္တြက္ျခင္း၊ ဓါတ္ရိုက္ယၾတာေခ်ျခင္း၊ဓါတ္ကူးေပးျခင္း၊ ခ်ဲဂဏန္းေပးျခင္း၊ေဘာလံုးပြဲေလာင္းျခင္းစတာေတြကုိ ျပဳလုပ္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ေလာဘတိုးပြားေၾကာင္း၊ ေဒါသတုိးပြားေၾကာင္း အက်င့္ေတြပဲ ျဖစ္လာေတာ့မွာပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ ေဆးကုတယ္ဆိုတာလဲ လာဘ္လာဘကို ေမွ်ာ္တာပါပဲ၊ ေဗဒင္တြက္ျခင္း ခ်ဲဂဏန္းေပးျခင္း၊ ေဘာလံုးပြဲေလာင္းျခင္းစတဲ့ အလုပ္ေတြလဲ အတူတူပါပဲ။ ဒီလိုလာဘ္လာဘမွီၿပီးျဖစ္လာမွေတာ့ ေလာဘတုိးပြားေအာင္ လုပ္တဲ့အလုပ္ေတြပဲ ျဖစ္တယ္။
ပီးေတာ့ ထိုလုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္အနက္တစ္ခုခု ျပဳလုပ္ေနတုိင္းလဲ ေလာဘနည္းေအာင္က်င့္တယ္လို႔ မေခၚဆိုႏိူင္ဘူး။ ဒါနဲ႔စပ္လို႔ စံႏွစ္ခုကိုရွိတယ္၊ ဒါနဲ႔စပ္လို႔ ျမစၾကာဆရာေတာ္ရဲ႕ အဆိုအမိိန္႔ ေကာင္းလြန္းလို႔ ဒီေနရာမွာ ထည့္သြင္းေျပာျပပါ့မယ္။ (၁) မိမိလုပ္တ့ဲလုပ္ငန္း မွန္ကန္မႈရွိရတယ္၊လမ္းေၾကာင္းမွန္ရမယ္။(၂)ေစတနာ ေမတၱာ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းရမယ္။ ဒီ စံႏွစ္ခ်က္နဲ႔ကိုက္ညီမွ ေလာဘနည္းေအာင္ က်င့္တာလို႔ေခၚပါတယ္။
ဆိုပါစို႔…ဂႏၳဓုရအတြက္ စာသင္တိုက္ေထာင္တယ္ဆိုတာ ေနာက္မ်ဳိးဆက္သစ္ေလးေတြ ထြန္းကားၿပီး သာသနာဆက္လက္ျပဳသြား ႏူိင္ေအာင္၊ သာသနာဆက္လက္တည္တန႔္ေနေအာင္ ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္တာဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ အလုပ္လဲမွန္တယ္၊ ေစတနာ ေမတၱာ ရည္ရြယ္ခ်က္လဲ မွန္ကန္တယ္။ ဒါဆိုရင္ ေလာဘနည္းေၾကာင္းက်င့္ေနတဲ့ အက်င့္လို႔ ေျပာႏိူင္ပါတယ္။
ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ စာသင္တိုက္ေထာင္တာ ငါ့အတြက္ ေက်ာ္ၾကားဖို႔၊ နာမည္ႀကီးဖို႔၊ ႏိူင္ငံသာမက ကမၻာေက်ာ္ဖို႔ ဆိုတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ၾကပါတယ္။ နာမည္ႀကီးခ်င္၊ ကမၻာေက်ာ္ခ်င္တယ္။ဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔စာသင္တိုက္ေထာင္တယ္။ ဒါဟာ လုပ္ငန္းမွန္ကန္မႈရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာ္ၾကားခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ေလာဘဦးစီးေနတဲ့အတြက္ ေလာဘ တုိးပြားေၾကာင္းအက်င့္ ျဖစ္သြားတယ္၊ ေဒါသတုိးပြာေၾကာင္းအက်င့္ျဖစ္သြားပါတယ္။ တရားေဟာတာလဲဒီအတုိင္းပဲ လာဘ္လာဘငွ႕ဲၿ႔ပီး တရားေဟာရင္ေတာ့ ေလာဘတုိးပြား ေၾကာင္းေပါ့၊ လူေတြအသိဥာဏ္တိုးပီး လိမၼာယဥ္ေက်းေစခ်င္တဲ့စိတ္ေကာင္းနဲ႔ ေဟာတာဆိုရင္ေတာ့ ဒါ ေလာဘနည္းေၾကာင္းအက်င့္ေပါ့။ ဘာသာေရးစာေရးဆရာေတြလဲဒီလိုပါပဲ၊ အျမတ္ရေအာင္၊ ႏိူင္ငံေက်ာ္ေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ စာေပေရးသားတယ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းကမွန္တယ္။ဒါေပမဲ့ စိတ္ေစတနာက ေလာဘဦးစီးေနတဲ့အတြက္ ေလာဘတိုးပြားေၾကာင္းျဖစ္ေနပါတယ္။
၀ိပႆနာဓုရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လဲ ဒီလိုပါပဲ၊ ရိပ္သာေထာင္တယ္ဆိုတာ သတၱ၀ါေ၀ေနယ်အမ်ား ကိေလသာၿငိမ္းေၾကာင္းအက်င့္ ေတြကို က်င့္ႏူိင္ေအာင္ လမ္းျပေပးမယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ လုပ္ငန္းလဲမွန္တယ္၊ စိတ္ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္လဲေကာင္းတဲ့အတြက္ ေလာဘနည္းေၾကာင္း၊ေဒါသနည္းေၾကာင္းအက်င့္လို႔ ေျပာႏိူင္ပါတယ္။
ဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ ရိပ္သာေထာင္တာ ငါ့အတြက္ နာမည္ႀကီးခ်င္လို႔ ကမၻာေက်ာ္ခ်င္လို႔၊ ပရိသတ္အေျခြအရံမ်ားေအာင္လို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ု ရိပ္သာတည္ေထာင္ၾကတယ္။ဒါဟာ လုပ္လိုက္တဲ့လုပ္ငန္းေတာ့ မွန္ကန္မႈရွိပါတယ္။ဒါေပမဲ့ ေစတနာ ေမတၱာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မွန္ကန္မႈ မရွိ ပါဘူး။ ေက်ာ္ၾကားလိုတဲ့စိတ္နဲ႔ဆိုေတာ့ ေလာဘဦးစီးတဲ့အတြက္ ေလာဘတိုးပြားေၾကာင္းအက်င့္လို႔ ေျပာႏိူင္ပါ တယ္။
လိုရင္းက ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟနည္းေအာင္က်င့္ေနတယ္ဆိုရင္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အဂၤါသံုးခ်က္ျပည့္စံု ပါၿပီး၊ဒါဆိုရင္အဂၤါေျခာက္ပါးျပည့္စံုတဲ့ အလွဴရဲ႕အက်ဳိးတရားဟာ ေရတြက္လို႔မရႏိူင္ေအာင္ပါပဲ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ မ်ားလွတယ္ဆိုတာေျပာရင္း…….
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)
၁၂.၈.၂၀၁၀၊ ၾကာသပေတးေန႔၊
ညေန ၂း၃၇ နာရီ
ထိုအေၾကာင္းနဲ႔စပ္လို႔ ေဟာေတာ္မူထားတဲ့ သုတၱန္ရဲ႕အမည္က “ဒါနသုတ္” ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတရားေတာ္ကို အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ ဆကၠနိပါတ္ပါဠိေတာ္၊ ေဒ၀တာသုတ္မွာ လာရွိပါတယ္။
အခါတစ္ပါး သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ေ၀ဠဳက႑ကၿမိဳ႕အတြင္း နႏၵမာတာ အမည္ရိွတဲ့ အမ်ဳိးေကာင္းသမီးႀကီးတစ္ဦးဟာ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ အမွဴးရွိတဲ့ ေနာက္ပါသံဃာမ်ားစြာတို႔ကို အိမ္မွာပင့္ၿပီး ဆြမ္းျဖင့္ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနပါတယ္။ ဒီမွာထူးျခားတာက နႏၵမာတာအမ်ဳိးေကာင္းသမီး ျပဳလုပ္ေနတဲ့ဒါနဟာ အဂၤါေျခာက္တန္နဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ဒါနျဖစ္ေနတာကုိ ဘုရားရွင္က ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္နဲ႔ သိျမင္ေတာ္မူပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ဘုရားရွင္ကလဲ သာ၀တၳိၿမိဳ႕၊ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ရွိ တရားနာပရိသတ္မ်ားအား ဆဠဂၤသမၸႏၷဂတဒါန အဂၤါေျခာက္ပါးနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့အလွဴ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ နႏၵမာတာ ျပဳလုပ္တဲ့ေကာင္းမႈရဲ႕အက်ဳိးဟာ သမုဒၵရာေရေတြ မေရမတြက္ႏိူင္သလုိ ကုသုိလ္အက်ဳိးဟာလဲ မေရမတြက္ႏိူင္ေအာင္ပါပဲ လို႔ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဂၤါေျခာက္ပါးအလွဴဆိုတာက အလွဴေပးတဲ့ အလွဴ႕ရွင္မွာ အဂၤါ သံုးပါး ျပည့္စံုရပါမယ္၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မွာလဲ အဂၤါသံုးပါး ျပည့္စံုရမယ္။ အလွဴေပးအလွဴခံေပါင္းလိုက္ေတာ့ ေျခာက္ပါးရတယ္။ဒါကိုပဲ အဂၤါေျခာက္ပါးနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့အလွဴလို႔ ေျပာပါတယ္။
အလွဴေပးတဲ့ဒါယကာနဲ႔စပ္လို႔ ျပည့္စံုရမဲ့ အခ်က္သံုးခ်က္က… (၁)ပုဗၺေစတနာ- မလွဴမီေရွ႕အဖို႔ ေက်နပ္ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္ ေနရမယ္။ (၂) မုဥၥေစတနာ-လွဴတုန္းလွဴဆဲမွာလဲ ၾကည္ရႊင္ႏွလံုး ေပ်ာ္မဆံုးရွိေနရမယ္။ (၃) အပရေစတနာ-လွဴၿပီးေနာက္လဲ အစဥ္လဲ အၿမဲ၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏူး ေနရပါမယ္။
ပုဗၺေစတနာ
ဒီေစတနာရဲ႕သေဘာက မလွဴခင္ ၀မ္းေျမာက္ေက်နပ္ေနရပါမယ္။ ဆက္ေျပာပါ့မယ္။္
မလွဴမီ အလွဴေကာင္းမႈအတြက္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ ၀တၳဳေၾကးေငြျပည့္စံုမႈစတဲ့ ျပင္ဆင္မႈေတြလုပ္ရပါတယ္။ ဒီလို အခ်င္းခ်င္းတုိင္ပင္တဲ့အခါ အခ်င္းခ်င္း အတၱ မာန ခ၀ါခ်ၿပီး ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ရတယ္။ ‘ငါ့မွာရွိလုိ႔ ငါလုပ္တာ မင္းတို႔နဲ႔ဘာဆိုင္လဲ၊ မင္းတို႔အလွဴအတြက္ မထည့္လဲအေရးႀကီးဘူး၊ ငါတစ္ေယာက္ထဲလုပ္မယ္’ စတဲ့ မလွဴခင္မွာကို ျပႆနာတက္ေနပီဆိုရင္ ပုဗၺေစတနာ မျပည့္စံုႏူိင္ေတာ့။ တစ္ခါက စာေရးသူထံ ဇနီးေမာင္ႏွံႏွစ္ဦး ေက်ာင္းေရာက္လာၿပီး ဇနီးျဖစ္သူက မနက္ဖန္ အလွဴအတြက္ အိမ္ကို ၾကြဖို႔အေၾကာင္း ၀မ္းသာအားရေလွ်ာက္ တယ္။ ဒါကို အနီးရွိ ေယာကၤ်ားျဖစ္သူက ဒီကိစၥသူ႔ကို မတိုင္ပင္ရေကာင္းလား ဆိုကာ ႏွစ္ဦးသား စာေရးသူေရွ႕မွာ တစ္ခြန္းတစ္စ ေျပာၾကပါေလေရာ။ဒီလိုဆိုေတာ့ ပုဗၺေစတနာ ပ်က္ယြင္းသြားတာေပါ့။ ေယာကၤ်ားျဖစ္သူက မတုိင္ပင္လဲ ပုဗၺေစတနာအထ ေျမာက္ေအာင္ နားလည္ေပးလိုက္ရင္လဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလွဴနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပုဗၺေစတနာမခ်ဳိ႕ယြင္းမိဖို႔ အထူးသတိထားရပါမယ္။ တကယ္လို႔ ပုဗၺေစတနာခ်ဳိ႕ယြင္းပီဆိုရင္ ျဖစ္ေလရာဘ၀ ခ်မ္းသာေသာ္လဲ အရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္ တတ္ပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ မင္းကုသာဟာ ဘုန္းတံခိုးအာဏာႀကီးတဲ့ဘုရင္တစ္ပါးျဖစ္ေပမဲ့ သူ႔ရဲကမ်က္ႏွာဟာ ဘီလူးတစ္ေကာင္အလား အရုပ္ဆိုးက်ည္းတန္လွတယ္။ဒါဟာ ပုဗၺေစတနာ ခ်ဳိ႕ယြင္းခဲ့လုိ႔ပါ။ စာရွည္သြားမွာစိုးတဲ့အတြက္ အတိတ္သာဓက ျပန္မျပေတာ့ပါဘူး။
အပရေစတနာ
ဒီေစတနာရဲဲ႕သေဘာက လွဴၿပီးေနာက္ ၀မ္းေျမာက္ေပ်ာ္ရႊင္ရပါမယ္။ ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္တဲ့ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက သူ႔ရဲ႕တပည့္ ဒကာ/ဒကာမမ်ားအား “မင္းတို႔ အလွဴလုပ္တဲ့အခါ ‘အ’ တဲ့အလွဴ မျဖစ္ေစနဲ႔” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တယ္။ဒါဟာ အပရေစတနာအားေကာင္းေအာင္ တြန္းအားေပးလိုက္တဲ့ ဆံုးမစကားပဲ ျဖစ္တယ္။ ဆက္လက္ေျပာပါဦးမယ္၊ မိမိလွဴလိုက္တဲ့အလွဴဟာ အသံုး၀င္ေနရမယ္။ ေက်ာင္းႀကီးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လွဴထားတယ္ဆိုပါစို႔၊ လွဴထားတဲ့ေက်ာင္းဟာ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား အသံုးခ်မႈလဲမရွိ၊ အၿမဲတမ္း ေသာ့ခတ္ ထားမယ္ဆိုရင္ အလွဴရွင္က ဒါကိုၾကည့္ၿပီး ၀မ္းေျမာက္မႈမရႏိူင္ေတာ့ ၀မ္းေျမာက္မႈမရွိရင္ ‘အ’တဲ့အလွဴျဖစ္သြားပါတယ္။ စာမၾကည့္ျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းမွာ ပိဋကတ္သံုးပံု သြားလွဴထားမယ္ဆိုရင္ ဘာမွအသံုးမ၀င္ အလွျပရံုသက္သက္မို႔လို႔ လွဴရတဲ့သူမွာ ဒါကိုၾကည့္ၿပီး ၀မ္းေျမာက္ႏိူင္ဘူး၊ တကယ္လု႔ိ စာသင္တုိက္ေတြမွာ လိုအပ္တဲ့ စာအုပ္စာတမ္းေတြ တကယ္အသံုးလိုေနတဲ့စာအုပ္ေတြကုိ လွဴလိုက္လို႔ရွိရင္ ထုိစာအုပ္အလွဴအတြက္ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္ေနမွာပါ။ဒါဟာ အလွဴ႕ရွင္အတြက္ အပရေစတနာ အထေျမာက္သြားတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ လွဴတဲ့အခါ “အ” တဲ့အလွဴမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္္ အသံုး၀င္တဲ့ ပစၥည္းမ်ားကိုသာ လွဴရမွာျဖစ္တယ္။ ဒါဆိုရင္ အပရေစတနာနဲ႔စပ္လို႔ သေဘာရွင္းေလာက္ပါၿပီ။
မုဥၥေစတနာ
ဒီေစတနာရဲ႕သေဘာက လွဴတုန္းလွဴဆဲမွာ ၀မ္းေျမာက္မႈရွိရပါမယ္။ ေကာင္းမႈျပဳတဲ့အခါ လွဴဆဲမွာလဲ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ ေပးလွဴတုန္း မွာ ကာမတရား၊ ဘ၀တရားေတြကုိ မက္ေမာတတ္တဲ့ တဏွာေလာဘကို ေက်ာ္လႊားႏိူင္ရမယ္။ ဒါမွလဲ မုဥၥေစတနာေအာင္ျမင္မယ္။ ေကာင္းမႈအလွဴနဲ႔စပ္လို႔ ဆုေတာင္းတဲ့အခါ တစ္ခ်ဳိ႕ရွိၾကတယ္။ ေဇာတိလ၊ဇဋိလသူေဌးတုိ႔လို ခ်မ္းသာရပါလို၏။ ရွင္သာရိပုတၱရာတို႔လို ပညာႀကီးရပါလို၏၊ ရွင္မဟာေမာဂၢလာန္တို႔လို တန္ခိုးႀကီးရပါလို၏ အနာထပိဏ္သူေဌး၊၀ိသခါတုိ႔လို ျဖစ္ရပါလို၏၊ အရွင္ဗာကုလလို အနာေရာကင္းၿပီး ခ်မ္းသာရပါလို႔၏ လို႔ ဆုေတာင္းၾကပါတယ္။ ေကာင္းမႈတစ္ခုလုပ္ၿပီး လိုခ်င္လိုက္တဲ့ဆုေတြက တအားမ်ားေနတယ္၊ အားလံုးတစ္ႀကိမ္တည္းျဖစ္ႏိူင္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္ႏိူင္ပါဘူး။ ဘုရားလက္ထက္ေတာက ရွင္သာရိပုတၱရာဆိုတာ ဘုရားရွင္ၿပီးရင္ ဒီအရွင္ေတြပဲရွိၾက တယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာတို႔ေတာင္မွာ ရထားတဲ့ဆုက ပညာဧတဒဂ္ ဆုိတဲ့ ဆုတစ္ခုတည္းပါ။ ဒါကုိ ေလာကရွိသမွ် ေကာင္းတဲ့ဆုေတြ အကုန္လံုးလုိခ်င္လို႔ကေတာ့ မျဖစ္ႏိူင္ပါဘူး။ ဒါဟာ ေလာဘတဏွာဦးစီး လွဴတာျဖစ္ေတာ့ ပါရမီအဆင့္ကိုေတာင္ မမီပါဘူး။ ဒါျဖင့္ဘယ္လိုဆုေတာင္းမလဲ၊ ဆြမ္းလွဴတဲ့သူဟာ ဆြမ္းအက်ဳိးကေတာ့ မေတာင္းလဲရ၊ေတာင္းလဲရပီးသားပါ၊ မိမိရည္ရြယ္ရမွာ ဆင္းရဲကင္းတဲ့ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ပါေစဆိုရင္ ပါရမီအဆင့္ေရာက္သြားပါတယ္။ လိုရင္းေျပာရင္ ကိုယ့္အက်ဳိးမၾကည့္ဘဲ အလွဴခံရဲ႕အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ၿပီး လွဴလုိက္ရင္ အဲဒီအလွဴဟာ ပါရမီအဆင့္ ျပည့္မီသြားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေပးလွဴဆဲမွာလဲ ၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးမႈ မ်ားျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ မုဥၥေစတနာေအာင္ျမင္သြားပါတယ္။ ဒါကို မွတ္လြယ္ေအာင္ ေဆာင္ပုဒ္ေလးကို လိုက္မွတ္ထားလိုက္ၾကပါ
(ေပးလွဴသူမွာ ၊ ေစတနာ၊ သံုးျဖာစံုရမည္)
အလွဴေပးတဲ့ဒါယကာမွာ အခုေျပာခဲ့တဲ့ အဂၤါသံုးခ်က္ေတာ့ ျပည့္စံုပါၿပီ၊ ဒီလိုျပည့္စံုရံုနဲ႔မၿပီးေသးဘူး။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ဘက္မွာလဲ အဂၤါသုံးခ်က္ျပည့္စံုရမွာပါ။ အလွဴခံဆိုတာ ကိေလသာ ကင္းၿပီးေနရမယ္။ရဟႏၱာျဖစ္ရမယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိေလသာ မကင္းေသး ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ေလာဘနည္းေအာင္၊ေဒါသနည္းေအာင္၊ေမာဟနည္းေအာင္က်င့္ေနတဲ့သူျဖစ္ရမယ္။ ဒါဟာ အလွဴခံမွာျပည့္စံုရမဲ့အဂၤါသံုးခ်က္ ပါပဲ။ ေမးစရာရွိတာက ကိေလသာနည္းေအာင္က်င့္ေနတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဆိုတာ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကို ဆုိလုိပါသလဲ၊ ဘယ္လိုသိရမလဲ လို႔ ေမးစရာရွိ တယ္။ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဥပမာတစ္ခု ေရြစစ္-မစစ္ဆိုတာကို မွတ္ေက်ာက္တင္ၿပီး စစ္ရပါတယ္။ဒီလိုပါပဲ ေလာဘစတဲ့ကိေလသာနည္းေအာင္ က်င့္ေနတ့ဲပုဂၢိဳလ္ကိုလဲ စံထားၿပီး မွတ္ေက်ာက္တင္ရပါမယ္။ ဘယ္လိုစံျပဳမလဲဆိုရင္…
ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ စကၡဳပါလမေထရ္၊ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ ကပိလရဟန္းတုိ႔ဟာ ဘုရားရွင္ကို ေမးဖူးပါတယ္။ “အရွင္ဘုရား ဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာေတာ္မွာ ၀င္ေရာက္ခံုလံႈလာရင္ ဘာလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေပးရမလဲဘုရား” လို႔ေမးတယ္။ ထိုအခါ ဘုရား ရွင္က သာသနာေတာ္မွာ အလုပ္ငန္းႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္၊ အဲဒီႏွစ္မ်ဳိးအနက္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို ျပဳလုပ္ေနရမယ္။ (၁)ဂႏၳဓုရ၊ ဘုရားေဟာစာေပေတြကို သင္အံက်က္မွတ္ ပို႔ခ်တာေတြျပဳလုပ္ေနရမယ္၊ တရားေဟာတာေတြလဲအတူတူပဲ၊ ၀ိပႆနာဓုရ ဆိုရင္ေတာ့တရားအားထုတ္ျခင္း၊ တရားျပသျခင္းစတဲ့ သာသနာ့တာ၀န္ေတြပါ၊ဒီလုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္အနက္ တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို စြမ္းႏိူင္သေလာက္ျပဳလုပ္ေနမယ္ဆိုရင္ ေလာဘစတဲ့ကိေလသာနည္းေအာင္က်င့္ေနတယ္လို႔ ဆိုႏိူင္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘုရားရွင္ခ်မွတ္ခဲ့တဲ့လုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္ပါ။
ဒီလုပ္ငန္းႏွစ္ခုကေသြဖီၿပီး ရဟန္းျဖစ္ပါလွ်က္ ေဆးကုျခင္း၊ ေဗဒင္တြက္ျခင္း၊ ဓါတ္ရိုက္ယၾတာေခ်ျခင္း၊ဓါတ္ကူးေပးျခင္း၊ ခ်ဲဂဏန္းေပးျခင္း၊ေဘာလံုးပြဲေလာင္းျခင္းစတာေတြကုိ ျပဳလုပ္ေနၾကမယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ ေလာဘတိုးပြားေၾကာင္း၊ ေဒါသတုိးပြားေၾကာင္း အက်င့္ေတြပဲ ျဖစ္လာေတာ့မွာပါ။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ ေဆးကုတယ္ဆိုတာလဲ လာဘ္လာဘကို ေမွ်ာ္တာပါပဲ၊ ေဗဒင္တြက္ျခင္း ခ်ဲဂဏန္းေပးျခင္း၊ ေဘာလံုးပြဲေလာင္းျခင္းစတဲ့ အလုပ္ေတြလဲ အတူတူပါပဲ။ ဒီလိုလာဘ္လာဘမွီၿပီးျဖစ္လာမွေတာ့ ေလာဘတုိးပြားေအာင္ လုပ္တဲ့အလုပ္ေတြပဲ ျဖစ္တယ္။
ပီးေတာ့ ထိုလုပ္ငန္းႏွစ္ရပ္အနက္တစ္ခုခု ျပဳလုပ္ေနတုိင္းလဲ ေလာဘနည္းေအာင္က်င့္တယ္လို႔ မေခၚဆိုႏိူင္ဘူး။ ဒါနဲ႔စပ္လို႔ စံႏွစ္ခုကိုရွိတယ္၊ ဒါနဲ႔စပ္လို႔ ျမစၾကာဆရာေတာ္ရဲ႕ အဆိုအမိိန္႔ ေကာင္းလြန္းလို႔ ဒီေနရာမွာ ထည့္သြင္းေျပာျပပါ့မယ္။ (၁) မိမိလုပ္တ့ဲလုပ္ငန္း မွန္ကန္မႈရွိရတယ္၊လမ္းေၾကာင္းမွန္ရမယ္။(၂)ေစတနာ ေမတၱာ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းရမယ္။ ဒီ စံႏွစ္ခ်က္နဲ႔ကိုက္ညီမွ ေလာဘနည္းေအာင္ က်င့္တာလို႔ေခၚပါတယ္။
ဆိုပါစို႔…ဂႏၳဓုရအတြက္ စာသင္တိုက္ေထာင္တယ္ဆိုတာ ေနာက္မ်ဳိးဆက္သစ္ေလးေတြ ထြန္းကားၿပီး သာသနာဆက္လက္ျပဳသြား ႏူိင္ေအာင္၊ သာသနာဆက္လက္တည္တန႔္ေနေအာင္ ဆိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္တာဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ အလုပ္လဲမွန္တယ္၊ ေစတနာ ေမတၱာ ရည္ရြယ္ခ်က္လဲ မွန္ကန္တယ္။ ဒါဆိုရင္ ေလာဘနည္းေၾကာင္းက်င့္ေနတဲ့ အက်င့္လို႔ ေျပာႏိူင္ပါတယ္။
ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ စာသင္တိုက္ေထာင္တာ ငါ့အတြက္ ေက်ာ္ၾကားဖို႔၊ နာမည္ႀကီးဖို႔၊ ႏိူင္ငံသာမက ကမၻာေက်ာ္ဖို႔ ဆိုတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ၾကပါတယ္။ နာမည္ႀကီးခ်င္၊ ကမၻာေက်ာ္ခ်င္တယ္။ဒီရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔စာသင္တိုက္ေထာင္တယ္။ ဒါဟာ လုပ္ငန္းမွန္ကန္မႈရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာ္ၾကားခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ေလာဘဦးစီးေနတဲ့အတြက္ ေလာဘ တုိးပြားေၾကာင္းအက်င့္ ျဖစ္သြားတယ္၊ ေဒါသတုိးပြာေၾကာင္းအက်င့္ျဖစ္သြားပါတယ္။ တရားေဟာတာလဲဒီအတုိင္းပဲ လာဘ္လာဘငွ႕ဲၿ႔ပီး တရားေဟာရင္ေတာ့ ေလာဘတုိးပြား ေၾကာင္းေပါ့၊ လူေတြအသိဥာဏ္တိုးပီး လိမၼာယဥ္ေက်းေစခ်င္တဲ့စိတ္ေကာင္းနဲ႔ ေဟာတာဆိုရင္ေတာ့ ဒါ ေလာဘနည္းေၾကာင္းအက်င့္ေပါ့။ ဘာသာေရးစာေရးဆရာေတြလဲဒီလိုပါပဲ၊ အျမတ္ရေအာင္၊ ႏိူင္ငံေက်ာ္ေအာင္ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ စာေပေရးသားတယ္ဆိုရင္ လုပ္ငန္းကမွန္တယ္။ဒါေပမဲ့ စိတ္ေစတနာက ေလာဘဦးစီးေနတဲ့အတြက္ ေလာဘတိုးပြားေၾကာင္းျဖစ္ေနပါတယ္။
၀ိပႆနာဓုရနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လဲ ဒီလိုပါပဲ၊ ရိပ္သာေထာင္တယ္ဆိုတာ သတၱ၀ါေ၀ေနယ်အမ်ား ကိေလသာၿငိမ္းေၾကာင္းအက်င့္ ေတြကို က်င့္ႏူိင္ေအာင္ လမ္းျပေပးမယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ လုပ္ငန္းလဲမွန္တယ္၊ စိတ္ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္လဲေကာင္းတဲ့အတြက္ ေလာဘနည္းေၾကာင္း၊ေဒါသနည္းေၾကာင္းအက်င့္လို႔ ေျပာႏိူင္ပါတယ္။
ဒီလိုမွမဟုတ္ပဲ ရိပ္သာေထာင္တာ ငါ့အတြက္ နာမည္ႀကီးခ်င္လို႔ ကမၻာေက်ာ္ခ်င္လို႔၊ ပရိသတ္အေျခြအရံမ်ားေအာင္လို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ု ရိပ္သာတည္ေထာင္ၾကတယ္။ဒါဟာ လုပ္လိုက္တဲ့လုပ္ငန္းေတာ့ မွန္ကန္မႈရွိပါတယ္။ဒါေပမဲ့ ေစတနာ ေမတၱာ ရည္ရြယ္ခ်က္ မွန္ကန္မႈ မရွိ ပါဘူး။ ေက်ာ္ၾကားလိုတဲ့စိတ္နဲ႔ဆိုေတာ့ ေလာဘဦးစီးတဲ့အတြက္ ေလာဘတိုးပြားေၾကာင္းအက်င့္လို႔ ေျပာႏိူင္ပါ တယ္။
လိုရင္းက ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟနည္းေအာင္က်င့္ေနတယ္ဆိုရင္ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အဂၤါသံုးခ်က္ျပည့္စံု ပါၿပီး၊ဒါဆိုရင္အဂၤါေျခာက္ပါးျပည့္စံုတဲ့ အလွဴရဲ႕အက်ဳိးတရားဟာ ေရတြက္လို႔မရႏိူင္ေအာင္ပါပဲ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ မ်ားလွတယ္ဆိုတာေျပာရင္း…….
ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)
၁၂.၈.၂၀၁၀၊ ၾကာသပေတးေန႔၊
ညေန ၂း၃၇ နာရီ
1 comments:
အရွင္ဘုရားရဲ႔ဓမၼစာေပမ်ားလာေရာက္ဖတ္သြားပါတယ္။ အခုလိုသိခြင့္ရတဲ့အတြက္ သာဓု သာဓု သာဓု ေခၚဆိုပါတယ္။
Post a Comment