Tuesday, August 3, 2010

ဒါ၀င္၏သီအိုရီကို သံုးသပ္ျခင္း

ဒါ၀င္သီအိုရီနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘ၀င္မက် လက္မခံႏူိင္ခဲ့ပါ။ ဒီအယူအဆကို အရင္တုန္းက မွန္သင့္သေလာက္မွန္ တယ္လို႔ ယူဆၿပီး လက္ခံခဲ့ၾကတာမ်ားတယ္။ စာေရးသူလဲ ငယ္စဥ္က ဒီလိုျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ မၾကာေသးခင္က စာေရးသူကို လူအစ ေမ်ာက္ကလားဆိုတာကို ေမးတဲ့အတြက္ မဟုတ္ပါဘူး လို႔ပဲ တိုက်ဥ္းလုိရင္း ေျပာခဲ့တယ္။ဒါေပမဲ့ အေျဖက ဒီေလာက္နဲ႔ မလံုေလာက္မွန္းသိပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ဇူလိႈင္လထုတ္ ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းမွာ စာေရးဆရာ ဥာဏ္၀င္း(ပင္လယ္ဘူး)ရဲ႕ “ဒါ၀င္၏သီအိုရီကို သံုးသပ္ျခင္း” ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္ရတယ္။ အယူအဆေလးေတြေကာင္းလြန္းတဲ့အတြက္ ဒီ ဖတ္မိသမွ်စာမ်ားက႑မွာ ကူးယူေဖၚျပေပးလိုက္ပါတယ္။
ဒါကို ေဖၚျပရတာကလဲ လူအမ်ား ဘာသာအယူအဆ အျမင္မွန္သူမ်ားျဖစ္ၾကပါေစ ဆိုတဲ့ ရည္ရည္ခ်က္နဲ႔ပါ……..

ဒါ၀င္၏သီအိုရီကုိ သံုးသပ္ျခင္း
(၁)
ဓမၼရံသီမဂၢဇင္းေဟာင္းမ်ားကို ျပန္လည္ေမႊေနာက္၍ဖတ္ရာတြင္ ဆရာေစာေနလတ္၏ “အစမ်ား၏အစ” ေဆာင္းပါးကို၂၀၀၂- ခုႏွစ္၊မတ္လထုတ္ ဓမၼရံသီမွာ ဖတ္မိ၍ မိမိ၏အျမင္ကိုလည္း တင္ျပလိုစိတ္ျဖစ္မိပါသည္။ ဆရာေအာင္မႈိင္း၏ “မႏုႆနိဒါန္း”ဟူေသာ ေဆာင္းပါးကုိ ဖတ္ရာမွ “အစမ်ား၏အစ”ေဆာင္းပါးကို ေရးျဖစ္ေၾကာင္း ဆရာေစာေနလတ္ဆိုထားပါသည္။
ဆရာေစာေနလတ္ေျပာသလို မိမိကလည္း မဆိုင္သည့္အလုပ္၊ အက်ဳိးမရွိလွသည့္အလုပ္ကို ၀ါသနာအေလ်ာက္သိခ်င္လုပ္ခ်င္ မိသည္ဟု ဆိုႏူိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶကို လူအမ်ား အမွန္အတိုင္း သက္၀င္ယံုၾကည္ႏူိင္ရန္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ထားရွိပါ သည္။
ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူေသာ “သံသရာ၏အစသည္ မထင္” ဆိုသည္မွာ ဤဘဒၵကမၻာ၏ အစကို ဆိုထားသည္ကားမဟုတ္။ အနမတဂၢသံသရာ၏အစကို ဆိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဒါ၀င္၏ Evolution သီအိုရီသည္ အေနာက္တိုင္းမွာေရာ အေရွ႕တုိင္းမွာပါ ပ်႕႔ံႏွ႔ံလွ်က္ရွိ သည္။ သိပၸံပညာကို ဦးေဆာင္ေနေသာ အေနာက္တိုင္းသားတို႔႒ အေတြးအေခၚကို အေရွ႕တုိင္းသားတို႔က သေဘာက်သည္ျဖစ္ေစ၊ မ်က္သည္ျဖစ္ေစ မလႊမ္းမိုးႏိူင္ၾက။ အေနာက္တိုင္းမွစတင္ေသာ သိပၸံပညာႏွင့္ အေတြးအေခၚတို႔သည္ ကမၻာမ်က္ႏွာစာမွာ အသာစီကရေနပါသည္။ သူတို႔႕ အသာစီးရေနသျဖင့္ သူတို႔သမုိင္းမွ အမွန္၊ သူတို႔သမိုင္းမွအခုိင္အမာ အတိအက် ျဖစ္ေနရပါသည္။
အမွန္စင္စစ္ သူတို႔သည္လည္း ခုိင္မာေသာ ေက်ာက္စာ၊ေက်ာက္ျဖစ္ရုပ္ၾကြင္းတို႔ထက္ကို ေက်ာ္လြန္၍ ခန္႔မွန္းေတြးေခၚေနၾက သည္သာ။ ခန္႔မွန္းသည္ဆုိကတည္းက အတိအက် သိျမင္သည္မဟုတ္၍ မွန္ခ်င္မွန္မည္၊လြဲခ်င္လြဲမည္ ေသခ်ာေသာအလုပ္ကားမဟုတ္။
(၂)
ျမတ္ဗုဒၶ၏ ပိဋကတ္ေတာ္တို႔ကို ပထမသဂၤါယနာမွစ၍ ယခုမ်က္ေမွာက္အခ်ိန္ထိ သံဃာေတာ္တို႔က မူရင္းအတုိင္း ထိန္းသိမ္းသယ္လာႏူိင္ ၾကသည္ဟုဆုိလွ်င္ အေနာက္တုိင္းသားတုိ႔ သံသယ၀င္ခ်င္၀င္ဦးမည္။
ေထရ၀ါဒသံဃာေတာ္ျမတ္တို႔၏ သဒၶါ၊၀ီရိယ၊သီလ၊သမာဓိ၊ပညာတို႔ကို ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔သာလွ်င္ သက္၀င္ ယံုၾကည္ႏူင္ၾက၏။ သဒၶ၊ပညာမရွိသူတို႔ မျမင္ႏူိင္ မယံုႏူိင္ေလရာ။
ထိုဘုရားေဟာ ပိဋကတ္္ေတာ္တို႔ကိုၾကည့္၍ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိဥာဏ္၊ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္၊ အာသ၀ကၡယဥာဏ္ စေသာ ၀ိဇၨာဥာဏ္တို႔ႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူသည္ဟုလည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔ ယံုၾကည္ၾကသည္။ ယံုၾကသည္ဆိုရာမွ သဒၶါ၊ပညာအဆင့္လိုက္ ကြာဟမႈေတာ့ ရွိၾကေပမည္။
သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္သခင္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ေဒသနာပါဠိေတာ္တို႔တြင္ ဗုဒၶ၀ံသပါဠိေတာ္မ်ား စရိယာပိဋကပါဠိေတာ္ႏွင့္ ထိုထို အဘိဓမၼာသုတၱန္ပါဠိေတာ္တို႔ကို ေလ့လာေသာအခါ ယဥ္ေက်းေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းသည္ ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္ မတိုင္မီကတည္းက ရွိေနၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရေပသည္။
လူသားမ်ဳိးႏြယ္ဆက္သည္ တကမၻာပတ္လံုး အၿမဲတမ္းယဥ္ေက်းတုိးတက္၍ မေနသလုိ အၿမဲတမ္းလဲ နိမ့္က်မေနဟု ယူဆပါ သည္။ ပိဋကတ္က်မ္းစာမ်ားအဆိုအရ မိမိတို႔၀န္းက်င္ရွိ လူသက္တမ္းသည္ အတက္အက်ရွိပါသည္။ ျဗဟၼစုိရ္တရားထြန္းကား၍ လူေတြ တရားေစာင့္ၾကေသာကာလတြင္ အသက္တမ္းသည္ အသေခၤ်အထိ တြက္သြားသည္။ ျဗဟၼစိုရ္တရားေျခာက္ေသြ႔၍ လူေတြတရားမေစာင့္ ေသာကာလတြင္ ဤလူတို႔သက္တမ္းသည္ ၁၀-ႏွစ္တမ္းအထိ ဆုတ္ယုတ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ မုသားစကားစတင္ေျပာေသာ ေစတိယမင္းတို႔ေခတ္တြင္ အသက္တမ္းသည္ အေသေခ်ၤျဖစ္ပါသည္။ အေလာင္းေတာ္ မာဃေဒ၀မင္းတို႔ေခတ္တြင္ လူတို႔သက္တမ္းသည္ သိန္းခ်ီ၍ ရွိေနေသးေၾကာင္း သိရပါသည္။ မႏၶာတုစၾကာမင္းတို႔ေခတ္ မဟာသုဒႆနစၾကာမင္းတို႔ေခတ္သည္လဲ သူ႔ေခတ္ႏွင့္သူ ယဥ္ေက်းေသာ လူအဖြဲ႕အစည္းျဖစ္ပါသည္။
ဤကမၻာေပၚတြင္ တစ္ေနရာမွာ ယဥ္ေက်းေသာလူ႔အဖြဲ႕အစည္းရွိေနခိုက္ အျခားတစ္ေနရာတြင္ မယဥ္ေက်းေသာ လူရိုင္းမ်ား လဲရွိေနႏိူင္ပါသည္။ ယခုတိုးတက္ပါသည္ဆိုေသာ ေခတ္ထဲမွာပင္ အခ်ဳိ႕ေနရာမ်ားမွာ လူရိုင္းမ်ား ရွိေနသည္ကို သတိျပဳရပါ၏။ အာရွေဒသမွာ ယဥ္ေက်းမႈတိုးတက္ေနခ်ိန္တြင္ ဥေရာပ၌ လူတူပရိုင္းမိတ္မ်ား၏သမိုင္းေခတ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမည္။ ဒိုင္ႏုိေဆာေခတ္ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမည္။ ယခုသီရိလကၤာႏူိင္ငံသည္ ဘုရားရွင္လက္ထက္က ယဥ္ေက်းေသာ လူအဖြဲ႕အစည္း မရွိေသးေၾကာင္းသိရေပသည္။ အိမ္နား မွာစိုက္ထားေသာ ငွက္ေပ်ာမ်ဳိးကို ေတာႀကီးမ်က္မည္းတြင္ သြား၍စိုက္ပါက ေတာငွက္ကဲ့သုိ႔ ငွက္ေပ်ာသီးတြင္ အေစ့မ်ားပါရွိလာၿပီး ရိုင္းလာသည္ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ ေတာ္ငွက္ေပ်ာ၏၀တ္မႈံမ်ား ကူးစက္ခံရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပမည္။
လူသည္လည္း မ်ဳိးႏြယ္စဥ္ဆက္ ေတာထဲသို႔ ေရွ႕တိုးသြား၍ေတာသဘာ၀နွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြေသာ ၾကမ္းတမ္းမႈစသည္ ေလာက္ေတာ့ ျဖစ္လာစရာရွိပါသည္။ သို႔ေသာ္ လူသည္လူသာျဖစ္၍ တိရစၦာန္အႏြယ္ ျဖစ္မသြားႏူိင္ဟု ယူဆပါသည္။ လူအႏြယ္မွေန၍ တိရစၦာန္အႏြယ္ မျဖစ္ႏူိင္သလုိ၊ တိရစၦာန္အႏြယ္မွလည္း လူ႔အႏြယ္ျဖစ္လာစရာအေၾကာင္းမရွိဟုိ ယူဆပါသည္။
ဣသိသိဃၤ ဇာတ္ေတာ္တြင္ ဘုရားအေလာင္းရေသ့ႀကီး၏ က်င္ငယ္ေရကို သမင္မေသာက္ရာမွ က်င္ငယ္ေရတြင္ မ်ဳိးဗီဇပါ၍ သမင္မကိုယ္၀န္တည္ကာ ဣသိသိဃၤရေသ့ငယ္ကို ဖြားျမင္ေၾကာင္း ဆုိပါသည္။ ဤသည္မွာ သမင္မ၀မ္းမွ လူသားစင္စစ္ေမြးလာျခင္းျဖစ္ သည္။ တစ္စတစ္စ မ်ဳီးဗီဇတို႔ ဇာတ္ျခားသည္အထိ ရိုင္းရာမွယဥ္ ယဥ္ရာမွရိုင္းျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဣသိသိဃၤဇာတ္နဲ႔ပတ္သက္၍ မိမိငယ္စဥ္ က ဆရာ၀န္တစ္ဦးေရးေသာ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ဖတ္ဖူးသည္ကို သတိရမိသည္။
ယင္းဆရာ၀န္စာေရးဆရာက လူ၏မ်ဳိးဗီဇႏွင့္ တိရစၦာန္သမင္မ၏ မ်ဳိးဗီဇ မတူညီဇာတ္ျခားေသာေၾကာင့္ ေဆးပညာအရ မျဖစ္ႏူိင္ေၾကာင္းဆိုပါသည္။ ထိုအဆိုသည္ သူသိေသာေဆးပညာအရသာ ဆိုျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ သူသိေသာေဆးပညာထက္ ေက်ာ္လြန္ေသာ အေၾကာင္းတို႔အရ ဆိုျခင္းမဟုတ္ဟု နားလည္မိပါသည္။
မက်ည္းပင္၊ၾကာပြင့္တုိ႔၌ သံေသဒဇပဋိသေႏၶျဖစ္သည္ဟူေသာ စာအဆိုကို ရုပ္၀ါဒီသမားမ်ား စဥ္းစားလွ်င္ ဦးေႏွာက္ေျခာက္ ဖြယ္ရာ ရွိပါမည္။ ရုပ္၀ါဒီသမားတို႔ ပို၍ပိုစဥ္းစားမရႏိူင္ျဖစ္ရသည္မွာ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶျဖင့္ ၁၅ ႏွစ္၊ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ ဘြားကနဲကိုယ္ထင္ရွား ျဖစ္သည္ဟူေသာ ဥပပါတ္သတၱ၀ါမ်ားအေၾကာင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အဘိဓမၼာေဒသနာတြင္ ပဋိသေႏၶသည္ ၀မ္း၌ျဖစ္ေသာ ဂဗၻေသယ်က ပဋိသေႏၶသည္လည္း အဏၰဇ ဥ၌ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶႏွင့္ သားအိမ္၌ေပါက္ဖြားေသာ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးကြဲျပန္သည္။ ဤပဋိေသႏၶမ်ားအနက္ ၾသပပါတိက (ဥပပါတ္)ပဋိသေႏၶတြင္ ယံုၾကည္နားလည္ရာမွာ သာမန္ရုပ္၀တၳဳမ်ားကိုသာ စူးစမ္းေသာ အသိဥာဏ္ ျဖင့္ မလံုေလာက္ေတာ့ေခ်။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဒိဗၺစကၡဳဥာဏ္၊သဗၺညဳတဥာဏ္တို႔ကိုလဲ ယံုၾကည္ႏူိင္ရန္ မလြဲမေသြလိုအပ္ပါ၏။ ယံုၾကည္ဟု အတင္းတိုက္တြန္း၍ ရေကာင္းေသာအရာကား မဟုတ္။ ယံုၾကည္ႏူိင္ေသာအသိဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ေလ့လာစူးစမ္းရန္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ဗုဒၶဘာသာစာေပတို႔တြင္ ျဗဟၼျပည္မွ စုေတ၍ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶျဖင့္ ကမၻာဦးလူသားမ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶကို နားလည္ယံုၾကည္လွ်င္ ေမ်ာက္ကေန၍ လူျဖစ္လာသည္အထိ ျဖစ္ႏူိင္ေခ်ကို ယုတၱိျပရန္ အပင္ပမ္းခံစားေဖြျခင္းသည္ သာမာန္လူတစ္ဦ၏ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚအပိုင္းအျခား (သာမညယုတၱိ)ေပၚတြင္သာ ရပ္တည္ထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္ႏိူင္ေပ သည္။ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶသည္ ေလာကတြင္ မရွိဟု ခံယူလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၏ အျပင္ဖက္သို႔ ေရာက္သြားဖြယ္ရာရွိပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားကို ခံ၍ျငင္းရာလဲေရာက္ပါမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း…..ဥပပါတ္သတၱ၀ါမ်ားရွိေၾကာင္း ျမတ္ဗုဒၶေဒသနာေတာ္တို႔တြင္ အတိအလင္း ေဟာထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
(၃)
ဒါ၀င္၏ Evolution သီအိုရီအရဆိုလွ်င္ ယခုေခတ္လူသားတို႔သည္ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေသာအခါ ေျခလက္အဂၤါမ်ား ယခုထက္ပိုၿပီး ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာစရာရွိပါသည္။ လက္ရံုးႏွစ္ဖက္မွ လက္ရံုးေလးငါးဖက္ ျဖစ္လာမလားလို႔ ေတြးရန္ရွိေပ၏။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဒါ၀င္၏ Evolution သိအိုရိအရ နိမ့္ရာမွ ျမင္ရာသို႔ အကန္႔အသတ္မရွိ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တည္း။ ဒါ၀င္၏အဆိုကို ဘာထရန္ရပ္ဆယ္ ကလည္း ျငင္းဆို ကပ္ကြက္ခဲ့ေၾကာင့္ သိရေပသည္။ အစ၏အစ ဆိုရာမွ သတၱ၀ါ၏အစကို အသာထား၍ ေရေျမေလမီးဟူေသာ ပရမတၳဓါတ္ႀကီးေလးပါး၏အစကို ရွာၾကည့္လွ်င္လည္း အသိဥာဏ္တုန္းၿပီး ေမ်ာသြားဖြယ္ရာရွိပါ၏။ ျမတ္ဗုဒၶသည္ နာမ္ကုိယ္သာပိုင္းျခားသိေတာ္မူသည္ကားမဟုတ္၊ ရုပ္တရားမ်ားကိုလဲ ပုိင္းျခားသိေတာ္မူပါေပ၏ ေလာက၀ိဒူ ဂုဏ္ေတာ္ ဆိုသည္မွာ သတၱေလာက သတၱ၀ါတုိ႔အေၾကာင္း၊ သခၤရေလာကတြင္ သခၤါရတရားတို႔၏အေၾကာင္း၊ ၾသကာသေလာ ေနလကမၻာ အနႏၱစၾကာ၀ဠာ ဘံုတို႔အေၾကာင္းကို ၿပိဳင္ဖက္မရွိ အႀကြင္းမဲ့သိျမင္ေတာ္မူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ျဖစ္ပါသည္။
ဤသတၱ၀ါအေပါင္းတို႔သည္ ဆန္းၾကယ္သကဲ့သုိ႔ ဤအတူဆန္းၾကယ္ေသာ အျခားျဖစ္သည့္ တစ္ခုေသာအေပါင္း (ဧကနိကယ) ကို္မွ်လဲ ငါဘုရားျမင္ေတာ္မမူ ဟူ၍ အဂၤုတၳိဳရ္၌ ေဒသနာရွိေပသည္။ ကိုယ္ထင္ရွားျဖစ္ေသာ ဥပါပတ္ပဋိသေႏၶသည္ ဆန္းၾကယ္ေသာ အရာတို႔တြင္ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ေပလိမ့္မယ္။ ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶကို မယံုၾကည္ႏူိင္သူအဖုိ႔ (ဣႆရနိမၼာန) ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒကိုလွ်င္လဲ ယံုၾကည္ယူဆမိမည္။ သို႔မဟုတ္ဒါ၀င္၏ Evolution သီအုိရီကိုလွ်င္လဲ ယံုၾကည္ယူဆမိေပမည္။ Evolution သီအိုရီသည္လဲ သာမညယုတၱိ ေနာက္ လုိက္လြန္းေသာ အစြန္းတစ္ခုဟု ဆိုခ်င္ပါသည္။ ယခုေခတ္တြင္ ျဖစ္ထြန္းေနေသာ နည္းပညာပစၥည္းမ်ား အေၾကာင္းကို လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း(၁၀၀၀)ေလာက္ကာလမွာ သြားေျပာလွ်င္ ဥဏ္မီရာ ယုတၱိရွာမရ၍ မယံုၾကည္ႏူိင္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္ကို ေတြးၾကည့္ႏူိင္ပါေသည္။
နိဂုံးခ်ဴပ္အေနျဖင့္ တစ္ခုေျပာလုိေသးသည္ အဇၥ်တၱသႏၱာန္ရွိ ရုပ္ကလာပ္တုိ႔သည္ ကံ -စိတ္-ဥတု-အာဟာရ ဟူေသာ အေၾကာင္းတရားေလးပါးတို႔ေၾကာင့္ အသီးသီးျဖစ္ေပၚရေပသည္။ ဗဟိဒၶ၌ျဖစ္ေသာ ရုပ္တရားတုိ႔ကိုကား သီတဥတု၊ ဥဏွဥတုတို႔က ျဖစ္ေစပါသည္။ ဗဟိဒၶရုပ္ျဖစ္ေသာ သုဒၶ႒ကလာပ္ (ေရ-ေျမ-ေလ-မီး-အဆင္း-အသံ-အနံ႔-အရသာ-ၾသဇာ) သဒၵန၀ကကလာပ္ (သုဒၶ႒ကလာပ္တြင္ သဒၵထည့္) တုိ႔သည္ ဥတုအေၾကာင္းတစ္ပါးသာ ရွိသည္ကား မွန္၏။ အ၀ိဇၨာ တဏွာ ကံ သခၤါရတို႔ႏွင့္ လံုးလံုးအဆက္ အသြယ္ျပတ္ေတာက္သည္ေတာ့ မဟုတ္ေသး။ ေ၀းေသာအေၾကာင္း အျဖစ္ျဖင့္ကား ရွိေနေသးသည္သာ။
“စိတ္သည္ ေလာကကို ေဆာင္အပ္၏” ဟူေသာျမတ္ဗုဒၶ၏အဆိုအမိန္႔ကို ဤအရာ၌ပညာရွင္တို႔ ထုတ္ေဆာင္ၾကေပသည္။ အက်ယ္သိလိုမူ ေသကၡ်ေတာင္ဆရာေတာ္၏ ပ႑ိတေ၀ဒနိယက်မ္းတြင္ ၾကည့္ရႈႏိူင္ၾကပါသည္။
ဤေဆာင္းပါးကို ေရးျဖစ္သည့္အတြက္ ဆရာေအာင္မိႈင္း ၊ ဆရာေစာေနလတ္တို႔ကို အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။

6 comments:

တပည့္ေတာ္မ ဖတ္ရႈမွတ္သားသြားပါတယ္ ဘုရား.. evolution နဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ဗုဒၶေဟာ ၾကားထားတဲ့ တရားေတာ္မ်ားျဖစ္တဲ့ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြ ကို မွားယြင္းေနနုိင္ပါတယ္ဆုိတဲ့ အယူအဆေတြကို ေခ်ဖ်က္ေပးတဲ့ ပုိ႕စ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ အင္မတန္မွ ေက်းဇူး ၾကီးပါတယ္ ဘုရား.. မူရင္းေရးသားသူကို ေရာ တဆင့္ လက္ဆင့္ကမ္းမွ်ေဝေပးတဲ့ ဘုန္းဘုန္းကိုပါ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘုရား....


ထိပ္ထား

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဘုရား။
ဒီဟာလဲ ယုံတယ္၊ ဟုိဟာလဲ ယုံတယ္ဆိုတဲ့လူေတြအတြက္ အေထာက္အပ့ံျဖစ္ပါေစဘုရား။

Quote:
"ဒါ၀င္၏ Evolution သီအိုရီအရဆိုလွ်င္ ယခုေခတ္လူသားတို႔သည္ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေသာအခါ ေျခလက္အဂၤါမ်ား ယခုထက္ပိုၿပီး ေျပာင္းလဲတိုးတက္လာစရာရွိပါသည္။ လက္ရံုးႏွစ္ဖက္မွ လက္ရံုးေလးငါးဖက္ ျဖစ္လာမလားလို႔ ေတြးရန္ရွိေပ၏။ အဘယ္ ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဒါ၀င္၏ Evolution သိအိုရိအရ နိမ့္ရာမွ ျမင္ရာသို႔ အကန္႔အသတ္မရွိ တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။"

ေျဖ႐ွင္းခ်က္။ ။ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ဆိုတာ နိမ့္ရာမွ ျမင့္ရာသို႔ တိုးတက္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ေျပာင္းလဲေနျခင္းသာျဖစ္တယ္။ ၃၁ဘံုအယူအဆမွ မဟုတ္တာ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ေလ့လာတာ ၃၁ဘံုအျမင္နဲ႔ၾကည့္ေတာ့ ေအာ္ ဘံုေတြလိုေပါ့ အဆင့္ဆင့္ တိုးတက္သြားတယ္လို႔ ျမင္သြားပံုရတယ္။

ဒႆနေဗဒ၊ ဘာသာေရး၊ စတဲ့ ပညာရပ္ေတြမွာ လူရဲ ႔ ခြန္အားနဲ႔ ဥာဏ္စြမ္းေပၚၾကည့္ၿပီး လူဟာ အျမင့္ဆံုးသတၱဝါလို႔ဆိုႏိုင္တယ္။ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ ဇီဝေဗဒမွာေတာ့ သက္႐ွိေတြဟာ ဇီဝစြမ္းရည္(Biological abilities) (ဥပမာ ေနေရာင္သံုး အစာခ်က္ႏိုင္ျခင္း၊ လႈပ္႐ွားႏိုင္ျခင္း၊ ပ်ံသန္းႏိုင္ျခင္း၊ ေရတြင္ အသက္႐ႈႏိုင္ျခင္း၊ မတ္တပ္ေလွ်ာက္ႏိုင္ျခင္း၊ ဥာဏ္ရည္ထက္ျမက္ျခင္း)ေတြကို ဗီဇေဖာက္ျပန္မႈေတြကေန အလိုလိုရ႐ွိေျပာင္းလဲလာၿပီး သဘာဝေရြးခ်ယ္မႈဖိအားက အဆင့္ဆင့္ ထုဆစ္ေပးလိုက္လို႔ တစ္ဖက္ဖက္ကို အထူးျပဳသြားတယ္လို႔ ဆိုထားတယ္။ လူမိန္းမေတြမွာ ကိုယ္ဝန္ႀကီးႀကီးလြယ္ႏိုင္ေအာင္ တင္ပါးဆံု႐ိုးခြင္ က်ယ္လာတဲ့အေလ်ာက္ အေျပးစြမ္းရည္ ေလ်ာ့က်တာမ်ိဳး ႐ွိတယ္။ လက္ႏွစ္ဖက္ကို လက္နက္သံုးႏိုင္ေအာင္ ေျပာင္းလဲလာလို႔ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ အလြယ္တကူ ေခ်ာ္လဲႏိုင္တယ္။ ေလးဖက္ေထာက္သတၱဝါမွာ ေျခတစ္ေခ်ာင္း က်ိဳးရင္ ျပႆနာမ႐ွိဘူး။ လူမွာ တေခ်ာင္းက်ိဳးတာနဲ႔တင္ ခ်ိဳင္းေထာက္နဲ႔ ဒုကၡိတျဖစ္သြားတယ္။ ဒါကို အေပးအယူ Trade-off လို႔ေခၚတာေပါ့။ Trade-off အၿမဲ႐ွိတဲ့အတြက္ သက္႐ွိေတြဟာ တိုးတက္လာတာ၊ ႐ႈပ္ေထြးလာတာ မဟုတ္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေျပာင္းလဲလာျခင္းသက္သက္ပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုတယ္။

ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာမွာက လူဘံုနဲ႔ တိရစာၦန္ဘံု႐ွိတယ္။ ဒီအယူအဆဟာ လူသားရဲ႕ အတြင္းပိုင္း စိတ္ခံစားခ်က္အေပၚ မူတည္ၿပီး တည္ေဆာက္ျပထားတဲ့ Mythical World တစ္ခုပါပဲ။ သူက သက္႐ွိေတြဘယ္လိုျဖစ္လာတာကို စိတ္မဝင္စားပါဘူး။ ျပင္ပေလာကထက္ ကိုယ့္စိတ္အတြင္းက အေၾကာင္းကို ႐ွာေဖြတာပါ။ သိပၸံနဲ႔ တျခားစီပါ။ ဒါေပမယ့္ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္တစ္ေယာက္ကို ေဆးပညာဟာ အသံုးမက်ဘူးလို႔ ေျပာသလိုမ်ိဳး၊ ဘာသာေရးက သိပၸံဟာ ဘာသာေရးေလာက္ အသံုးမက်ဘူးဆိုရင္ ရယ္စရာျဖစ္သြားမွာပါ။

ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ သီအုိရီကေတာ့ လူ႔အတြင္းပိုင္း စိတ္ခံစားခ်က္ကို ထည့္သြင္းမစဥ္းစားတဲ့အျပင္ လူရဲ ႔ ခံစားခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဘက္လိုက္မွာစိုးလို႔ဆိုၿပီး ေဝးေဝးကို ေ႐ွာင္ပါေလသတဲ့။ မတူၾကတာကို ေျပာျပတာ။

သူ႔အေျခခံအဆိုျပဳခ်က္ (၅)ခု႐ွိပါတယ္။ ႐ိုး႐ွင္းပါတယ္။
အတိုခ်ဳပ္ေျပာမယ္ဆိုရင္-
Quote-
"(၁) မ်ိဳးႏြယ္တူ ဇီဝတို႔သည္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အနည္းငယ္မွ်ေသာ ဗီဇကြဲျပားခ်က္ေလးမ်ား ႐ွိၾကသည္။ လူဆိုလွ်င္ အရပ္႐ွည္သူ၊ အရပ္ပုသူ၊ အသားမဲသူ၊ အသားျဖဴသူ စသည္ျဖင့္႐ွိမည္။
(၂) ဇီဝသည္ မ်ိဳးပြားသည့္အခါ မူလဇီဝ အေရအတြက္ထက္ ပိုမ်ားေသာ ေနာင္မ်ိဳးဆက္မ်ား ျဖန္႔ေဝေလ့႐ွိသည္။ သို႔ေသာ္ အသားတင္ ႐ွိေနေသာ မ်ိဳးစိတ္တစ္ခုစီ၏ အေရအတြက္မွာ ေျပာင္းလဲျခင္း မ႐ွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ သက္႐ွိတုိ႔သည္ ကန္႔သတ္ထားေသာ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ားအတြက္ ႐ုန္းကန္သံုးစြဲရေၾကာင္း ထင္႐ွားသည္။ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ဝင္ ဇီဝအားလံုး မ႐ွင္က်န္ရစ္။ အခ်ိဳ႕သာ ႐ွင္က်န္ရစ္သည္။
(၃) ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ႐ွိေသာ တစ္နည္း၊ မ်ိဳးဆက္သစ္ပြားရန္‘သင့္ေတာ္’ေသာ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ဝင္တို႔သာ က်န္ရစ္ၿပီး၊ မသင့္ေတာ္ေသာ၊ သို႔မဟုတ္၊ ‘ေလွ်ာ္’ေသာ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ဝင္တို႔ မ႐ွင္က်န္ရစ္ေပ။ ေနာက္ထပ္ မ်ိဳးဆက္သစ္လည္း မျဖန္႔ေဝႏိုင္ေပ။ ဤ ေတာ္သူ႐ွင္ ေလွ်ာ္သူေသ ဥပေဒသ (Survival of the fittest) သည္ သဘာဝ၏ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ (Natural Selection) ပင္ျဖစ္သည္။ (မ်ိဳးဆက္သစ္ပြားရန္ ေတာ္ျခင္းကိုသာ ဆိုလိုသည္။ အျခားဇီဝစြမ္း၇ည္မ်ား႐ွိေသာ္လည္း မ်ိဳးဆက္သစ္ပြားရန္ မေထာက္ကူလွ်င္ သဘာဝ၏ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ မခံရေပ)
(၄) သဘာဝက ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာႏိုင္ေသာ မ်ိဳးဆက္မ်ားကိုသာ ႐ွင္သန္ခြင့္ေပး၍ မ်ိဳးႏြယ္တစ္ခုတြင္း ဗီဇကြဲျပားခ်က္မ်ား၏ အခ်ိဳးအစားမွာ ေျပာင္းလဲလာသည္။ ၎ျဖစ္စဥ္ကို မ်ိဳးဗီဇအခ်ိဳးေျပာင္းေ႐ြ႕ျခင္း (Genetic Drift) ဟုေခၚသည္။ ဤျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေဂဟစနစ္တို႔ကို ေလ့လာေသာအခါ သက္႐ွိတို႔သည္ ၎တို႔ ေနထိုင္သည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္လာသည္ (Adaptation) ဟူေသာ ထင္မွတ္မွားမႈကို ျဖစ္ေစသည္။
(၅) မ်ိဳးႏြယ္တူ ဇီဝအုပ္စု အသီးသီးသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေဒသေပၚ မူတည္၍ မ်ိဳးဗီဇ အခ်ိဳးေျပာင္းေ႐ြ႕မႈ မ်ိဳးစံုျဖစ္ရသည့္အတြက္လည္းေကာင္း၊ ဗီဇအသစ္မ်ား ေပၚထြန္းလာမႈ ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဗီဇကြဲျပားခ်က္မ်ား ပံုထပ္လာသည္။ ဤျဖစ္စဥ္ကို မ်ိဳးစိတ္တြင္း ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ (Microevolution) ဟုေခၚဆိုမည္။ ထိုဗီဇကြဲျပားမႈမ်ား ပံုထပ္လာမႈသည္ အတိုင္းအတာ တစ္ရပ္ကို ေက်ာ္လြန္သြားေသာ္ မ်ိဳးႏြယ္တူ ဇီဝတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း မ်ိဳးစပ္မရေလာက္ေအာင္ကို ကြဲျပားလာၾကၿပီး ၎တို႔၏ ဗီဇတို႔ ျပန္လည္မေရာစပ္ပဲ မ်ိဳးစိတ္သစ္ တစ္ခုစီအျဖစ္ ကြဲထြက္လာၾကသည္။ ဤျဖစ္စဥ္သည္ မ်ိဳးစိတ္သစ္ျဖစ္ေပၚျခင္း တစ္နည္း မ်ိဳးစိတ္လြန္ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ (Macroevolution) ျဖစ္သည္။

အတိုင္းအတာ တရပ္ကို ေက်ာ္လြန္ေသာ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုအတိုင္းအတာမ်ိဳးလဲ specify လုပ္ျပဖို႔လိုလာၿပီျဖစ္တယ္။
ဒီပံုေလးၾကည့္ရင္ နည္းနည္း အဓိပၸာယ္ေပါက္မယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။

http://4.bp.blogspot.com/-YpsEM67MlOc/UFFVpmW0BuI/AAAAAAAAAJA/u3B1pKw7F9g/s1600/Speciation.PNG
"ပံု(၂) အနက္ေရာင္ အကၡရာမ်ားသည္ ဗီဇတစ္မ်ိဳးတည္း၏ အနည္းငယ္ ကြဲျပားမႈ႐ွိေသာ မူကြဲဗီဇမ်ား (Alleles) မ်ားျဖစ္သည္။ စက္ဝိုင္းသည္ အဆိုပါ မူကြဲဗီဇမ်ား အားလံုးပါဝင္ၿပီး အျပည့္အစုံ အျပန္အလွန္ မ်ိဳးစပ္ႏိုင္ေသာ ဇီဝအုပ္စု တစ္ခုျဖစ္သည္။ ျခားနားမႈ တစ္ခု႐ွိလာေသာအခါ ၎တို႔ခ်င္း ဗီဇ ေရာေႏွာမႈ မ႐ွိပဲ ျဖစ္လာသည္ကို ေတြ႕ရမည္။ ထို႔သို႔ ျခားနားၿပီးေသာ အုပ္စုႏွစ္ခု၌ ဗီဇေဖာက္ျပန္မႈ အသစ္(အနီေရာင္ အကၡရာမ်ား) မ်ား ေပၚေပါက္လာေသာ္ ၎ဗီဇေဖာက္ျပန္မႈ တို႔ကိုလည္း အခ်င္းခ်င္း အလဲအလွယ္ မလုပ္ၾကေတာ့ေပ။ ဤသို႔ျဖင့္ ဗီဇျခားနားမႈ ပံုထပ္လာၿပီး တစ္ခ်ိန္တြင္ အဆိုပါ ဇီဝအုပ္စုႏွစ္ခုတို႔သည္ မ်ိဳးစပ္၍ မရေလာက္ေအာင္ ကြဲျပားလာၾကၿပီး သီးျခားမ်ိဳးစိတ္မ်ား ျဖစ္လာသည္။"

တခါ ဘယ္လို ျခားနားမႈေၾကာင့္ ဇီဝအုပ္စုေတြဟာ မ်ိဳးမစပ္ၾကေတာ့တာလဲဆိုတာကို ႏွစ္မ်ိဳးခြဲထားျပန္တယ္။

"(၁) ေဒသကြဲ ျခားနားျခင္း (Allopatric isolation)

ခ်ိဳင့္ဝွမ္းေဒသတစ္ခုတြင္ က်က္စားေသာ သမင္အုပ္စု တစ္ခုကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္ၾကမည္။ မူလက အဆိုပါ သမင္တို႔သည္ ဗီဇစီးဆင္းမႈ မွ်တမည္။ သို႔ေသာ္ ၾကား၌ ျမစ္တစ္ခုျဖစ္တည္လာေသာအခါ ကမ္းႏွစ္ဖက္႐ွိ ရာသီဥတု အေျခအေနမ်ား ကြာျခားသြားျခင္းေၾကာင့္ ကြာျခားသည့္ ရာသီဥတုအေပၚ မွီတည္ ေျပာင္းလဲရသည့္ ကမ္း တစ္ဖက္စီမွ သမင္ အုပ္စုႏွစ္ခုတို႔သည္ ျမစ္အတားအဆီးေၾကာင့္ ဗီဇစီးဆင္းမႈ ျပတ္ေတာက္သြားေသာအခါ လုံေလာက္ေသာ မ်ိဳးဆက္အသစ္မ်ား ရ႐ွိလာလွ်င္ ၎တို႔ခ်င္း အလြန္အမင္း ျခားနားလာၿပီး ၎တို႔ႏွစ္ခုမ်ိဳးစပ္လွ်င္ သေႏၶမေအာင္ေတာ့ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ အၿမံဳသားငယ္မ်ားသာ ေမြးဖြားျခင္း မ်ိဳးျဖစ္လာမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မ်ိဳးပြားမႈဆိုင္ရာ ျခားနားမႈ ရ႐ွိလာၿပီး မ်ိဳးစိတ္သစ္ျဖစ္လာသည္။

(၂) ေဒသတူ ျခားနားျခင္း (Sympatric isolation)

ေဒသတူလ်က္ အထူးသျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးေသာ သတၱဝါမ်ားသည္ မိတ္လိုက္သည့္ အျပဳအမူမ်ား၊ လကၡဏာမ်ား ႐ွိတတ္ၾကသည္။ သာဓကဆိုရေသာ္ ငွက္မ်ားသည္ ေတးသီျခင္းျဖင့္ မိတ္ဖက္ကို ဆြဲေဆာင္ၾကသည္။ သီဆိုေသာ ေတးသံ၏ အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ မ်ိဳးစိတ္တူလ်က္၊ မ်ိဳးေအာင္ႏိုင္လ်က္ မ်ိဳးမစပ္ၾကေသာ ငွက္မ်ား႐ွိလာသည္။ သို႔တည္မဟုတ္ ေန႔ထြက္ငွက္အခ်ိဳ႕သည္ ညထြက္ငွက္မ်ားအျဖစ္ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲေနရျခင္းေၾကာင့္ မ်ိဳးစိတ္တူအုပ္စုႏွစ္ခု (ေန႔ထြက္ႏွင့္ ညထြက္)ၾကား ဗီဇစီးဆင္းမႈ မ႐ွိေတာ့ပဲ ဗီဇျခားနားမႈမ်ား တိုးပြားလာသည္။ ထို႔ေနာက္ မ်ိဳးပြားမႈဆိုင္ရာ ျခားနားမႈ ရ႐ွိလာေသာအခါ မ်ိဳးစိတ္သစ္ျဖစ္လာေပမည္။

တခါ တခ်ိဳ႔က႐ွိတယ္။ မ်ိဳးစိတ္တြင္း ေျပာင္းလဲမႈ (microevolution)ကေတာ့ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ လူေတြေတာင္ ဗီဇေဖာက္ျပန္တာေတြ ႐ွိေသးတာပဲ။ မ်ိဳးစိတ္လြန္ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ (မ်ိဳးစိတ္အသစ္ေပၚထြန္းမႈ) ကေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ျငင္းၾကျပန္တယ္။

အမွန္ကေတာ့ မ်ိဳးစိတ္တြင္း ေျပာင္းလဲမႈဆိုတာလည္း ဒီအန္ေအေျပာင္းလဲမႈပဲ။ ဒီအန္ေအေျပာင္းလဲလို႔ သူကထုတ္တဲ့ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ကူပစၥည္းေတြေျပာင္းလဲတယ္။ ပ႐ိုတင္းေတြေျပာင္းလဲလို႔ ဆဲလ္စီစဥ္ပံု၊ တစ္႐ႈးစီစဥ္ပံုေတြ ေျပာင္းလဲတယ္။ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ေတြေျပာင္းလဲတယ္။ အဲ... မ်ိဳးစိတ္အသစ္ျဖစ္ေစတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈကလည္း ဒီအန္ေအမွာပဲျဖစ္တာပဲ။ ဒီေတာ့ သူတို႔ဟာ တစ္ဆက္တည္းပါ။ မ်ိဳးစိတ္တြင္းေျပာင္းလဲမႈ တစ္လက္မက ႏွစ္လက္မျဖစ္တာဆိုရင္ မ်ိဳးစိတ္အသစ္ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ ၁၁လက္မကေန တစ္ေပျဖစ္သြားတာမ်ိဳးပါပဲ။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ မ်ိဳးစိတ္သစ္ျဖစ္ျခင္းဆိုတာကို လက္ခံေလာက္မယ္ထင္ရဲ႔။ ဘတ္တီးရီးယားကေန အပင္ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ဒိုင္ႏိုေဆာကေနလည္း ငွက္ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ ကိုက္ျဖတ္စား ႏို႔တုိက္သတၱဝါႏြယ္ဝင္ေလးေတြကေန ပ႐ိုင္းမိတ္ေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ ပ႐ိုင္းမိတ္ေတြကေန လူမ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္ဆိုတာ လက္ခံေလာက္ပါရဲ႕။ :)

လူဟာ ေမ်ာက္လို ပ႐ိုင္းမိတ္ တစ္ခုကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ ခိုင္မာတဲ့ အေထာက္အထား အခ်ိဳ ႔ျပလို႔ရပါတယ္။

ဗိုင္းရပ္အခ်ိဳ႔ဟာ ဇီဝဆဲလ္ေတြထဲကို ဝင္ေရာက္ၿပီး သူတို႔ရဲ႔ ဒီအန္ေအကို ဇီဝဆဲလ္ရဲ႔ ဒီအန္ေအမွာ ကပ္ထားလိုက္ၾကတယ္။ ဇီဝဆဲလ္ရဲ႔ပ႐ိုတင္းေတြက သူ႔ဒီအန္ေအ အထင္နဲ႔ ဗိုင္းရပ္ဒီအန္ေအကို ပြားေပးတယ္။ ဗိုင္း၇ပ္ဒီအန္ေအကေန ဗိုင္း၇ပ္ ပ႐ိုတင္းေတြထုတ္ေပးတယ္။ ဒီပ႐ိုတင္းေတြနဲ႔ ဒီအန္ေအေတြ ျပန္ေပါင္းၿပီး ဗိုင္းရပ္စ္အသစ္ေတြ ထြက္လာၾကတာေပါ့။
အကယ္၍ ဗိုင္းရပ္ဟာ သုက္ဆဲလ္ သို႔မဟုတ္ ဥဆဲလ္မွာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ သားသမီးမ်ိဳးဆက္အထိ ဒီဗိုင္း၇ပ္ရဲ ႔ ဒီအန္ေအ ပါ႐ွိလာတတ္တယ္။ ဒီ ဗိုင္းရပ္ ဒီအန္ေအေတြဟာ မ်ိဳးဆက္မ်ားစြာျဖတ္သန္းၿပီးတဲ့အခါ သူတို႔လည္း အနိစၥသေဘာအရ ပ်က္စီးကုန္တယ္။ ဗိုင္းရပ္ပ႐ိုတင္းလည္း မထုတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဗိုင္းရပ္ ဒီအန္ေအအပ်က္ႀကီးေတြ ဆက္႐ွိေနၾကတယ္။ ဒီ ဗိုင္းရပ္ဒီအန္ေအ အပ်က္ေတြကို ERV(Endogenous Retrovirus) လို႔ေခၚတယ္။

လူနဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီေမ်ာက္ဝံဟာ ကမာၻအစတည္းက ဒီအတိုင္း ႐ွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဗိုင္းရပ္ တစ္မ်ိဳးတည္းက လူကို သက္သက္ ခ်င္ပန္ဇီကို သက္သက္ကူးစက္ခံရတယ္။ ဒါဆိုရင္ ဒီ လူနဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီရဲ႔ ဒီအန္ေအမွာ ဗိုင္းရပ္ဒီအန္ေအ လာကပ္မယ့္ ေနရာေတြ တူႏိုင္မယ္ ထင္ပါသလား။ သိန္းထီးဆုႀကီးကို ႏွစ္ႀကိမ္ဆက္တိုက္ ေပါက္တာထက္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် နည္းပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ လူနဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီရဲ႔ ဒီအန္ေအေတြကို တိုက္စစ္ၾကည့္တဲ့အခါ လူနဲ႔ခ်င္ပန္ဇီမွာ အနည္းဆုံး ၉ဝဝဝ မကတဲ့ ERV ဗိုင္းရပ္ဒီအန္ေအအပ်က္ ေတြကို တူညီတဲ့ေနရာေတြမွာ ေတြ႔ထားပါတယ္။
သမုဒၵရာႀကီးထဲက ေရေမာ္လီက်ဴးေလး တစ္လံုးကို ေကာက္ၿပီး ျပန္ပစ္ခ်။ ၿပီး၇င္ ေနာက္တစ္ခါ ေကာက္လို႔ ဒီေမာ္လီက်ဴးပဲ ျပန္ရတယ္ဆိုသေလာက္ကို ျဖစ္ႏိုင္ေခ်နည္းလြန္းပါတယ္။

ဗိုင္းရပ္ေတြက လူနဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီမွာ သီးျခားစီ ကူးစက္ၿပီး တူညီတဲ့ေနရာေတြမွာ ERV ၉၈ဝဝေလာက္ ခ်န္ထားခဲ့တယ္ဆိုတာ ယုတိၱအင္မတန္မဲ့လြန္းပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္အရ ၾကည့္ရင္ ႐ွင္းပါတယ္။ လူနဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီတို႔ရဲ႔ တူညီတဲ့ ဘုိးေဘး ေမ်ာက္လို ပ႐ိုင္းမိတ္တစ္ေကာင္မွာတည္းက ERV ေတြ ႐ွိၿပီးသားပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီေမ်ာက္ရဲ႔ ဘိုးေဘး အစဥ္အဆက္က ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ တေလွ်ာက္ ႏို႔တိုက္သတၱဝါဘိုးေဘးေတြ၊ ဆိုင္ႏိုဒြန္႔တြားသြားသတၱဝါ ဘိုးေဘးေတြ၊ သူ႔ထက္အရင္ ဆိုင္နပ္ဆစ္ဘိုးေဘးေတြရဲ ႔ ERV ေတြေတာင္ ပါႏိုင္ေသးရဲ႔။ ဒီပ႐ိုင္းမိတ္ဘုိးေဘးရဲ႔ ၉၈ဝဝေသာ ERV ေတြဟာ သူကေန ခြဲထြက္လာတဲ့/ဆင္းသက္လာတဲ့ လူနဲ႔ ေမ်ာက္မ်ိဳးစိတ္ေတြမွာလည္း ဆက္လက္ပါ႐ွိေနျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေျဖ႐ွင္းခ်က္ဟာ ႀကံဳရာက်ပန္းျဖစ္တယ္ဆိုတာထက္ မ်ားစြာ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ေျဖ႐ွင္းခ်က္ပါ။
ဒီ ERV ေတြကို လူနဲ႔ေမ်ာက္ထက္ ပိုေဝးတဲ့ ႏို႔တိုက္သတၱဝါေတြမွာ ႐ွာၾကည့္ရင္ လူနဲ႔ တူတဲ့ ERV ပိုနည္းသြားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ပ႐ိုင္းမိတ္အုပ္စုမွာ ERV ေတြဘယ္လိုရလာၿပီး ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုမ်ိဳးခြဲလို႔ လက္႐ွိမ်ိဳးစိတ္ေတြမွာ ERV ေတြ ဘယ္လို႐ွိေနၾကလဲဆိုတာကို ေအာက္က ပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါရန္။
http://www.helmholtz-muenchen.de/uploads/pics/Fig.1.jpg

ERV တင္မကပါ။ DNA ကြဲျပားမႈကိုလုိက္ၿပီး မ်ိဳးခြဲထြက္မႈကို ေလ့လာတဲ့ Phylogenetic ပညာရပ္ဆိုတာ ႐ွိပါတယ္။ ဒီပံုမ်ိဳးဟာ ဒီေလ့လာမႈကို အေျခခံၿပီး မ်ိဳးစိတ္ေတြ ဘယ္လို ခြဲျဖာလဲ ဇီဝကိုင္းႀကီးသံုးကိုင္းနဲ႔ ဆြဲျပထားတာပါ။
http://4.bp.blogspot.com/_A9yLEWrMHJE/TBAOhRm4dyI/AAAAAAAAABY/pSy19plMJSA/s1600/phylogenetic+tree+1.jpg

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More