Tuesday, August 3, 2010

အေကာင္းႀကိဳက္သူမ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုးဓမၼ

ေလာကမွာ အေကာင္းမြန္ဆံုး အျမတ္ဆံုး အေကာင္းဆံုး ဆိုတဲ့အရာေတြကုိ လူသားမ်ား စိတ္၀င္စားေလ့ရွိၾကတယ္။ နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္ စားစရာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အေကာင္းဆံုးအစားအစာဆိုရင္ စိတ္၀င္စားတယ္၊ ျမည္းစမ္းၾကည့္ခ်င္တယ္။ ထိုအစားအစာရွိတဲ့ေနရာကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္သြားၿပီး ၀ယ္ယူစားေသာက္ၾကတယ္။အႀကိဳက္ေတြ႕ၿပီီဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ေစ်းႀကီးႀကီး ၀ယ္စားေလ့ရွိၾကတယ္။ အ၀တ္အထည္နဲ႔စပ္လို႔လဲ ဒီလိုပါပဲ၊ အညံ့စားအ၀တ္အထည္ေတြဆို မ၀တ္ခ်င္ၾက၊ အခ်ဳိ႕က ပိုက္ဆံမတတ္ႏိူင္လို႔သာ ညံ့တဲ့အ၀တ္အထည္ ေတြကို ၀တ္ၾကရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ႏူိင္ရင္ အေကာင္းဆံုးအ၀တ္ပဲလိုခ်င္ၾကတယ္။ ေနစရာအိမ္ေတြလဲ ဒီလုိပါပဲ၊ အိမ္ေကာင္းေကာင္း နဲ႔ ေနခ်င္ၾကတာ ဓမၼတာပါ။
ဒါေၾကာင့္လဲ ဘုရားျမတ္စြာဟာ လူတို႔ရဲ႕စိတ္သေဘာသဘ၀ကို သိေတာ္မူတဲ့အတြက္ “ဓမၼ” ကို လူတို႔စိတ္၀င္စားလာေအာင္ အဆန္းတၾကယ္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တာျဖစ္မွာပါပဲ လို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းဆံုးႀကိဳက္ၾကတဲ့သူမ်ားအတြက္ ျမတ္စြာဘုရားေဟာ ၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္မ်ားထဲမွ အျမတ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ဓမၼေတြကို ျပန္လည္မွ်ေ၀ေပးခ်င္ပါတယ္။

အထက္ကဆိုခဲ့တဲ့အတိုင္း လူေတြမွာ အေကာင္းဆံုးလာဘ္လာဘေတြကို ရရွိခံစားသံုးေဆာင္ၾကရၿပီဆိုရင္ သေဘာေတြ မေနာေခြ႕ၿပီး အႀကိဳက္ေတြ႕ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီအေကာင္းဆံုးလာဘ္လာဘေတြဟာ ရရွိတဲ့ခဏမွာေတာ့ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ျဖစ္ေပၚလာတာက ရရွိလာတဲ့လာဘ္လာဘေတြကို ထိန္းသိမ္းရ၊ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္ရနဲ႔ ရတက္မေအး ေသာကပူေဆြးခဲ့ရ တယ္။ဒါဟာ လာဘ္လာဘနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျဖစ္ရတဲ့ ပူေဆြးမႈ၊စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ရတက္မေအးမႈေတြပါ။ဒါေၾကာင့္ ရရွိလာတဲ့လာဘ္လာဘေတြဟာ အေကာင္းဆံုး လာဘ္ လို႔ မဆိုႏိူပါဘူး။ ဒါျဖင့္ အေကာင္းဆံုးလာဘ္က ဘာမ်ားျဖစ္ႏူိင္မလဲ…။
(၁)“အာေရာဂ် ပရမာ လာဘာ” ေလာကမွာ အေကာင္းဆံုးလာဘ္ဟာ အနာေရာဂါကင္းျခင္း ျဖစ္တယ္ လို႔ ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဆက္ေျပာပါအံုးမယ္။ လူမ်ားဟာ ငယ္စဥ္ က်န္းမာေရးေကာင္းခဲ့တုန္းက က်န္းမာေရးအတြက္ဂရုစိုက္စရာမလိုဘဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စာ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတယ္။ဒါေပမဲ့ က်န္းမာေရးခ်ဳိ႕ယြင္းလာတဲ့အခါ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးမျဖစ္ေတာ့၊ လုပ္ခ်င္တာမလုပ္ရေတာ့၊စားခ်င္တာမစားရေတာ့ပါ။ ထင္ရွားေအာင္ေျပာရရင္ အုန္းထမင္းဟာ ေရာဂါမရွိသူမ်ားအတြက္ အာဟာရျဖစ္ရံုမက ခြန္အားလဲျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေသြးတိုးေရာဂါရွိသူ မ်ားအတြက္ေတာ့ အုန္းထမင္းဟာ အဆိပ္စားသလုိပါပဲ။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ ေသြးတိုးၿပီးေသဆံုးႏူိင္တဲ့အထိ ျဖစ္တတ္လို႔ပါပဲ။ ပီးေတာ့ ေကာက္ညွင္းပ်က္၊ စပြန္ဆာအခ်ဳိရည္မ်ားစတာေတြဟာ ေရာဂါမရွိသူတုိ႔အတြက္ အားကိုျဖစ္ေစေပမဲ့ ေသြးတုိးေရာဂါ၊ ဆီးခ်ဳိေရာဂါရိွသူမ်ား အတြက္ေတာ့ ေသြးတုိးႏူိင္၊ဆီးခ်ဳိတက္ႏူိင္တဲ့အတြက္ အဆိပ္ ပင္သဖြယ္ပါပဲ။ ပူအိုက္တဲ့အခါဆိုရင္ အေအးဓါတ္ရရွိဖို႔အတြက္ အဲယားကြန္းနဲ႔ ေနေလ့ရွိၾကတယ္။ ေရာဂါမရွိသူအတြက္ေတာ့ေကာင္းတာပဲ၊ဒါေပမဲ့ အဆုတ္သမားေတြအတြက္ေတာ့ ထိုအေအးဟာ အႏၱရာယ္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ အေကာင္းဆံုးလာဘ္ဟာ အနာေရာဂါကင္းျခင္း လို႔ ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာ ျဖစ္မွာပါ။
(၂) “သႏၱဳ႒ီ ပရမံ ဓနံ”ေလာကမွာ အေကာင္းဆံုးဥစၥာဟာ ေရာင့္ရဲႏူိင္ျခင္းပါပဲ။
လူေတြဟာ ေရာင့္ရဲႏူိင္မႈမရွိတဲ့အတြက္ အလိုရမက္ႀကီးစြာနဲ႔ မဆံုးႏူိင္တဲ့ေလာဘေနာက္လိုက္ေနရတဲ့အတြက္ ပူပင္ေသာကေရာက္ ၾကရတယ္။ စိတ္ဆင္းရဲၾကရတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈဆိုတာေတာ့ ေ၀လာေ၀းပါပဲ။ အလိုႀကီးတဲ့သူကို ပါဠိလို မဟိစၦ လို႔ေခၚပါတယ္။ အလိုႀကီးတဲ့သူ သံုးဦးရွိပါတယ္။ (က) အႀတိစၦ။ (ခ) မဟိစၦ။ (ဂ) ပါပိစၦ တို႔ျဖစ္တယ္။ ရသင့္တာထက္ ပိုလြန္ၿပီး ရယူခ်င္၊လိုခ်င္တဲ့သူကို “အႀတိစၦ” လို႔ေခၚပါတယ္၊
ထင္ရွားေအာင္ေျပာရရင္ သူတစ္ပါးက အားႀကိဳးမာန္တက္ ႀကိဳးစားပီးမွ ရရွိလာတဲ့ပစၥည္းဥစၥာေတြကို မစြမး္ႏိူင္တဲ့ကိုယ္က လုိခ်င္ေနတယ္ဆိုရင္ ရသင့္တာထက္ပိုလိုခ်င္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ “အႀတိစၦ” ပုဂၢိဳလ္လို႔ေခၚပါတယ္။
(ခ)အလိုႀကီးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ကို “မဟိစၦ” လို႔ေခၚပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕သေဘာက ကိုယ့္ရွိတဲ့ဂုဏ္ကို မလိုအပ္ဘဲ ၾကြား၀ါၿပီး ေျပာဆိုတာပါ။ လိုအပ္တဲ့အခါ ကိုယ့္ရွိတဲ့ဂုဏ္ကို ထုတ္ေဖၚေျပာသင့္ရင္ ေျပာရမွာပါ။ မလိုအပ္ဘဲနဲ႔ မသင့္ေတာ္မွန္းသိရက္နဲ႔ လူတကာေရွ႕ သူမ်ားအထင္ႀကီးေအာင္ ကိုယ့္ဂုဏ္ကို ေဖၚၿပီး ၾကြား၀ါျခင္းျဖစ္တယ္။ ဒါ့အျပင္ သူတစ္ပါးပစၥည္းေပးလို႔ ယူတဲ့အခါမွာ အတုိင္းမရွည္မသိဘဲ ယူတဲ့အေလ့ရွိတယ္။ ကုိယ့္မွာ ျပည့္စံုေနရင္ ငါ့မွာေတာ့ ျပည့္စံုေနတယ္။ ဘယ္သူ႔မွာျဖင့္ လိုအပ္ေနတဲ့အတြက္ ဘယ္သူ႔ကို သြားေပးပါဆိုၿပီး လမ္းညြန္ရင္ေတာ့ ထုိသူဟာ အပၸိစၦ အလိုနည္းတဲ့သူလို႔ ဆိုႏူိင္တယ္။ ဒီအရည္အခ်င္းေတြမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ အလိုရမက္ႀကီးတဲ့ မဟိစၦပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သြားပါၿပီ။
(ဂ) ယုတ္မာၿပီး အလိုဆိုးရွိတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကုိ “ပါပိစၦ” လို႔ေခၚပါတယ္။သူက်ေတာ့ ကိုယ့္ထင္ရွားမရွိတဲ့ဂုဏ္ကို သူတကာကို ေျပာဆိုတာပါ။ ဆုိပါစို႔၊ ကိုယ့္မွာ လုပ္ငန္းတစ္ခုရေရးအတြက္ ေလွ်ာက္လႊာတင္တဲ့အခါ လိုအပ္တဲ့အရည္အခ်င္း၊ ဘြဲ႕ထူးဂုဏ္ထူးေတြကို ေလွ်ာက္လႊာအတြင္း ေရးျဖည့္ၿပီးတင္ရပါတယ္။ ဒီလိုတင္တဲ့အခါမွာ လုပ္ငန္းရရွိေအာင္ဆိုၿပီး ကိုယ့္မရွိတဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ဘြဲ႕ေတြဂုဏ္ထူးေတြကို ေရးျဖည့္ၿပီးတင္ ၾကတယ္။ဒါဟာ ယုတ္မာၿပီး အလိုဆိုးရွိတဲ့ ပါပိစၦ ပုဂၢိဳလ္ပါပဲ။ အလိုႀကီးတဲ့သူမ်ားထဲမွာ အယုတ္ဆံုုးပုဂၢိဳလ္ျဖစ္တယ္။
ေျပာခဲ့တဲ့ပုဂၢိဳလ္သုံးဦးဟာ အလိုရမက္ႀကီးၾကတဲ့အတြက္ သူတို႔သႏၦာန္မွာ မျဖစ္ေသးတဲ့အကုသိုလ္တရားမ်ား အျဖစ္မ်ားလာၿပီး၊ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ကုသိုလ္တရားမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အလိုႀကီးတာဟာ ဆင္းရဲမႈကို အျပည့္အ၀ေပးၿပီး ရသမွ်နဲ႔ေရာင့္ရဲတာဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို အျပည့္အ၀ေပးႏိူင္ပါတယ္။
တစ္ခါက လယ္ပိုင္ရွင္သူေဌးတစ္ဦးဟာ သူ႔အေပၚေက်းဇူးမ်ားတဲ့ လယ္သမားတစ္ေယာက္ကို လယ္ေျမေတြ ေပးဖို႔အတြက္ လယ္သမားကို ပႏၷက္ရိုက္ခုိင္းပါတယ္။ လယ္သမားက ပထမပႏၷရိုက္ရမဲ့ေနရာမွာ မရိုက္ေသးဘဲ ေပးထားတဲ့လယ္ကြက္ထက္္ ပိုၿပီးလိုတဲ့ အတြက္ ေနာက္တစ္ကြက္ကိုေရာက္သြားျပန္တယ္။ ဒိီအကြက္ေရာက္ေတာ့လဲ ထပ္လိုျပန္တဲ့အတြက္ တစ္ကြက္ၿပီးတစ္ကြက္ တုိးသြားလိုက္တာ ေနာက္ဆံုး လယ္သမားဟာ ပႏၷမရိုက္ရေတာ့ဘဲ အေမာဆို႔ကာ ေသဆံုးသြားခဲ့တယ္။ တကယ္လို႔ လယ္သမ်ားဟာ တစ္ကြက္ႏွစ္ကြက္ေလာက္ ေပးသမွ်နဲ႔တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲႏိူင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ အသက္မေသႏူိင္တဲ့အျပင္ လယ္ကြက္ေတာင္ပိုင္ဆိုင္သြားအံုးမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ပစၥည္းဥစၥမ်ားဟာ ဆင္းရဲပူပန္မႈအျပင္ အသက္ပါေသဆံုး ႏူိင္တဲ့အတြက္ အျမတ္ဆံုးဥစၥာ လို႔ မဆိုႏူိပါဘူး။

ရသမွ်နဲ႔ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္မႈမရွိဘဲ ရသင့္တာထက္ပိုၿပီး လိုခ်င္တယ္၊ အလိုႀကီးတယ္၊ ယုတ္မာတဲ့အလိုဆိုးရွိၾကတဲ့သူမ်ားဟာ ကာမဂုဏ္အေပၚမွာခံစားခ်င္တဲ့ အာသာဆႏၵက မ်ားေနတဲ့အတြက္သူတုိ႔ရဲ႕သႏၱာန္မွာ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ မရွိႏူိင္သလို ၿငိမ္းေအးမႈလဲ မရရွိႏိူင္ပါ။ ေရွးေရွးဘုရားေလာင္းသူေကာင္းမ်ားဟာ ကာမဂုဏ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အတတ္ႏိူင္ဆံုး ေရွာင္ရွားေတာ္မူၾကတဲ့အတြက္ သူတို႔ရဲ႕စိတ္ဟာ လြတ့္လပ္ေပါ့ ပါးၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ရယူႏူိင္ၾကျခင္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ အျမတ္ဆံုးဥစၥာဟာ တင့္တိမ္ေရာင့္ရဲမႈလို႔ ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာ ျဖစ္မွာပါ။
(၃) “၀ိႆႆ ပရမာ ဥာတိ” ေလာကမွာ အမြန္ျမတ္ဆံုး ေဆြမ်ဳိးဆိုတာ အကၽြမ္း၀င္မႈ ပါပဲ..လို႔ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
ေသြးသားေတာ္စပ္တုိင္းလဲ ေဆြမ်ဳိးလို႔ မေခၚဆိုႏူိင္ပါ။ တစ္ခ်ဳိ႕ေဆြမ်ဳိးမ်ားဆုိရင္ ေပါင္းသင္းရတာ သူစိမ္းထက္ေတာင္ ဆိုးပါေသးတယ္။ အက်ဳိးရွိမွ ေခၚေျပာတယ္။ သာမန္အခ်ိန္ဆို မသိတဲ့အတုိင္းေနၾကတယ္။ အနစ္နာမခံႏူိင္ဘူး။ မိမိသကၡာက်ေအာင္ ဆုတ္ယုတ္ေအာင္ မေျပာသင့္တဲ့အရာေတြကို လူမ်ားအား ေျပာဆိုေလ့ရွိတယ္။ မိမိ အခက္ႀကံဳလာတဲ့အခါ မကူညီတဲ့အျပင္ အျပစ္ေတာင္ေျပာ လိုက္ေသးတယ္။ မိမိအဆင္ေျပေနတဲ့အခါတုန္းကေတာ့ ေျပာဆိုေနေသး၊ အဆင္မေျပတဲ့တစ္ေန႔ လံုး၀အေျပာအဆို မရွိေတာ့။ ထုိသူမ်ားဟာ ေဆြးမ်ဳိးေတာ္စပ္ေသာ္လဲ ေဆြးမ်ဳိး လို႔မေခၚႏူိင္ပါ။
သို႔ေသာ္လဲ ေလာကမွ ေသြးသားေတာ္စပ္မႈ လံုး၀မရွိေသာ္လဲ ေသြးသြားရင္းခ်ာတစ္ေယာက္လို အားကိုးရတဲ့သူေတြရွိတယ္။ ထုိသူမ်ားရဲ႕အေလ့အထက မိမိကို ေပါင္းသင္းတဲ့ေနရာမွာ မိမိအက်ဳိးကိုပဲၾကည့္ၿပီး ေပါင္းသင္းတယ္။ မိမိရဲ႕သိကၡာက်စရာ၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္ရမဲ့အရာေတြကို လူေတြမသိေအာင္ အထူးလွ်ဳိ႕၀ွက္ေပးတယ္။ မိမိေဘးဒုကၡႀကံဳလာတဲ့အခါ အေရွ႕ဆံုးကေန အကူအညီေပးေပးတယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့အခါမွာလဲ ေပါင္းသင္းသလုိ ဆင္းရဲတဲ့အခါမွာလဲ မေျပာင္းလဲဘဲ ေပါင္းသင္းၿမဲျဖစ္တယ္။ ကုသုိလ္ေရးနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ မိမိကုသုိလ္ရေအာင္ ႀကံေဆာင္ေပးတတ္တယ္။ ဒီလိုလူမ်ဳိးဟာ မိမိအတြက္ အျမတ္ဆံုးေဆြမ်ဳိး လို႔ေျပာႏူိင္ပါတယ္။
(၄) “နိဗၺာနံ ပရမံ သုခံ” နိဗၺာန္ဟာ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာပါပဲ တဲ့။ နိဗၺာန္ဆိုတာ စာခ်စ္သူမ်ားလဲသိၾကမွာပါ။ တကယ္တန္း သူ႔ရဲ႕အနက္ကို ဘာသာျပန္ေတာ့ နိဗၺာန =နိ + ၀ါန ၊ နိ -မရွိ၊ ၀ါန-ကိေလသာ၊ ေပါင္းလိုက္ေတာ့ ကိေလသာမရွိျခင္း၊ကိေလသာကင္းျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ကိေလသာမရွိရင္ အခ်မ္းသာဆံုးဆိုေတာ့ ကိေလသာရွိေနရင္ အဆင္းရဲဆံုးလုိ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ယူလုိ႔ရပါတယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ကိေလသာတရား မ်ားျပားေနရင္ ဘယ္ေတာ့မွ မခ်မ္းသာႏူိင္ပါဘူး။ ဥပမာ.. လူတစ္ေယာက္က မိမိႏွစ္သက္တဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုကို မိမိအား လာေပးတယ္ဆုိပါစို႔၊ ပစၥည္းမရခင္တုန္းကေတာ့ အေကာင္းသား၊ မိမိႏွစ္သက္တဲ့ပစၥည္းရလိုက္ေတာ့မွ ပစၥည္းအေပၚ ပ်က္စီးသြားမွာစိုးလို႔ ေၾကာင့္ၾကစုိက္ရ ၊ ထိန္းသိမ္းရနဲ႔ စိတ္ဟာ မလြတ္လပ္ေတာ့။ စိတ္ခ်မ္းသာတာေတြ အဘယ္မွာလာႏိူင္ေတာ့မလဲ။ ထို႔အတူ ေဒါသထြက္ေနတဲ့ သူမ်ားဟာလဲ စိတ္ဆင္းရဲလွပါတယ္။ စိတ္ေတြက်ဥ္းၾကပ္လြန္းလွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လိုခ်င္မႈ တဏွာေလာဘ၊ မခံသာမႈ ေဒါသတရားေတြ မသိမႈဆိုတဲ့ေမာဟကိေလသာေတြရွိတဲ့သူမ်ားဟာ စိတ္ဆင္းရဲလွတာ ထင္ရွားလွပါတယ္။ ကိေလသာေတြ အေႏွာင္အဖြဲ႕ရွိေနသမွ်ကာလ ပတ္လံုး ဘယ္ေတာ့မွ ခ်မ္းသာမွာမဟုတ္ပါ။ အဲ…စိတ္ခ်မ္းသာခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိေလသာေတြက အေႏွာင္အဖြဲ႕ကင္းေအာင္ ေနတတ္ဖို႔လုိပါတယ္။ ဒီလိုသာေနတတ္သြားပီဆိုရင္ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာကို ပိုင္ဆိုင္သြားေတာ့မွာပါ။
သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္မွာလာတဲ့ သုျဗဟၼာနတ္သားအေၾကာင္းေလးကို ဒီေနရာမွာ အလ်င္းသင့္လို႔ ေျပာပါအံုးမယ္။ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွာ သုျဗဟၼာနတ္သားဆိုတာရွိတယ္၊ နတ္သမီးတစ္ေထာင္အၿခံအရံရွိတယ္။ တစ္ေန႔မွာ သူ႔တို႔ရဲ႕အရွင္သခင္နတ္သား ပန္းပန္ဖို႔အတြက္ နတ္သမီးငါးရာက နတ္ျပည္မွာေပါက္တဲ့သစ္ပင္ေပၚမွာ သီခ်င္းဆိုၿပီး ပန္းခူးေနၾကတယ္။ က်န္တဲ့နတ္သမီးငါးရာက အပင္ေအာက္ေရာက္ လာတဲ့ ပန္းေတြကို သီကုံးေပးကာ သီခ်င္းသီဆိုေနၾကပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ မေမွ်ာ္လင့္တဲ့အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု…သစ္ပင္ ေပၚက နတ္သမီးငါးရာ ေပ်ာက္ခ်င္းမလွေပ်ာက္သြားတယ္။ နတ္သားကလဲ နတ္တုိ႔မ်က္စိနဲ႔ၾကည့္လိုက္ေတာ့ နတ္သမီးငါရာ ေသၿပီး ငရဲက်ခံေနရတာကို ျမင္တယ္။သူတို႔လဲ မၾကာခင္ေသဆံုးကာ ငရဲက်ရမယ္ဆိုတာကို သိလုိက္တယ္။ ဒီလိုသိလုိက္ေတာ့ နတ္သားခမ်ာ နတ္သားဘ၀ကိုလဲ မစြန္႔လြတ္ႏိူင္မႈဆိုတဲ့ ေလာဘတဏွာ၊ ေသရင္ငရဲက်မွာစုိးရိမ္ပူပန္ရတဲ့ ေဒါသကိေလသာမ်ားျဖစ္ကာ စိတ္ဆင္းရဲေနပါတယ္။ ဒီအပူကုိ ငါ့အားၿငိမ္းေပးႏူိင္တဲ့သူဟာ ေလာကမွာ ဘုရားရွင္မွတစ္ပါး အျခားမရွိ၊ ဘုရားထံ အျမန္သြားမွာဆိုၿပီး ေကြးေသာလက္မဆန္႔မီ၊ ဆန္႔ေသာလက္မေကြးမီ နတ္တို႔ရဲ႕အဘိညာဥ္နဲ႔ ဘုရားရွင္ထံေရာက္ေတာ့ ဘုရားရွင္က နညၾတ ေဗာဇၥ်တပသာ စတဲ့ ဆင္းရဲၿငိမ္းေၾကာင္းတရားမ်ားကို ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က သတၱ၀ါေတြ ကိေလသာကင္းၿပီးခ်မ္းသာဖို႔အတြက္ ေဗာဇၥ်င္တရား၊ ဣေျႏၵတရားမ်ားမွ တစ္ပါး အျခားတရားကို ငါဘုရား ျမင္ေတာ္မမူဘူး……တဲ့။
ေဗာဇၥ်င္တရားျဖစ္ေအာင္ဆိုတာ သတိပ႒ာန္ေလးပါးတရားကိုပဲ လက္ေတြ႕က်င့္သံုးၾကရမွာျဖစ္တယ္။ သတိပ႒ာန္တရားေတာ္အရ က်င့္သံုးရင္ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ကို ထိုးထြင္းသိနိုင္တဲ့ သတိ၊ပညာ၊ ၀ီရိယ၊ပီတိ၊ပႆဒၶိ၊သမာဓိ၊ဥေပကၡာဆိုတဲ့ တရားေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။ ထိုတရားမ်ား ကိုယ့္သႏၱာန္မွာျပည့္စံုၿပီဆိုရင္ ကိေလသာေတြလဲကင္းသြားပါၿပီ။ ကိေလသာေတြကင္းၿပီဆိုရင္ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ ကိေလသာကင္းျခင္းဟာ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာ ပါပဲ လို႔ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာ ျဖစ္မွာပါ။
အခ်ဴပ္ေျပာရရင္ ေရာဂါကင္းျခင္းဆိုတဲ့ အျမတ္ဆံုးလာဘ္၊ ေရာင့္ရဲျခင္းဆိုတဲ့ အျမတ္ဆံုးဥစၥာ၊ အကၽြမ္း၀င္ျခင္းဆိုတဲ့ အျမတ္ဆံုး ေဆြမ်ဳိး၊ ကိေလသာကင္းျခင္းဆိုတဲ့ အျမတ္ဆံုးခ်မ္းသာကို စာခ်စ္သူမ်ား ရရွိႏိူင္ၾကေစဖို႔ ဆႏၵျပဳရင္း………..

လိုရာဆႏၵျပည့္၀ၾကပါေစ
ဦးေကာ၀ိဒ(ၿမိတ္)
၃.၈.၂၀၁၀၊ ညေန ၅ နာရီ

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More