Friday, August 10, 2007

တုႏိႈင္းမမီ(၄)

ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္အရိပ္(၁၀)မ်ဴိး
အရိပ္တကာ့အရိပ္တို႔၌ မည္သည့္အရိပ္မွ်ွ တုနိုင္းမမီေသာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္အရိပ္သည္-------
“ဒသယိေမ ဘိကၡေ၀ နာထကရဏာ ဓမၼာ” ဆယ္မ်ဴိးရွိသည္ ဟု ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထိုဆယ္မ်ဴိးအနက္---

(၁)သီလအရိပ္
ပထမ မွီခိုရာအရိပ္သည္ “ဣဓ ဘိကၡေ၀ ဘိကၡဳ သီလ၀ါ ေဟာတိ” သီလတည္းဟူေသာ မွီခိုရာပါ။ လူသားအားလံုးတို႔ သည္ သီလကုိ အမွီျပဳ၍ ခ်မ္းသာျခင္းသို႔ ေရာက္ၾကရသည္။ (၁)ခ်ီးမြန္းခံရျခင္း၊(၂) စည္းစိမ္ဥစၥာေပါမ်ားျခင္း၊(၃)ေသၿပီး သည့္ေနာက္ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ျခင္း တည္းဟူေသာ ခ်မ္းသာသံုးမ်ဴိးကို လိုလားေတာင့္တကုန္ေသာ သူမ်ားအတြက္ သီလကုိ ေစာင့္ထိန္းၾကရန္အေရးႀကီးေပသည္၊ ထိုသံုးမ်ဴိးအနက္ ခ်ီးမြန္းျခင္းဟုဆိုရာ၌ လူမိုက္တစ္ရာ ခ်ီးမြန္းတာထက္ လူပညာရွိ တစ္ေယာက္၏ ခ်ီးမြန္းခံရျခင္းက ပို၍ ၀မ္းေျမာက္စရာ ေကာင္းလွပါသည္။ သီလရွိေသာသူမ်ားသည္ ေတာင္း တိုင္း အားလုံးျပည့္စံုနိုင္သည္။ ေသေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ေရာက္ေအာင္လည္း ထို သီလက စြမ္းေဆာင္ေပးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက သီလဟူသည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၏အစ ဟုမိန္႔ေတာ္မူခဲ့သည္၊ ဒါနျပဳတိုင္း သီလကိုဦးစြာ ေဆာက္တည္ရသကဲ့သို႔၊ တရားအားထုတ္မည္ဆိုပါကလည္း သီလအရင္ေဆာက္တည္ရသည္၊ သီလမပါလွ်င္ မၿပီးပါ။ ဒါနကုသိုလ္၊သမထဘာ၀နာကုသိုလ္၊ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကုသိုလ္၊ မဂ္ကုသိုလ္၊ဖိုလ္တရားမ်ားျဖစ္လာေအာင္ သီလက ေမြးဖြားေပးလိုက္သည့္အတြက္ သီလသည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈမ်ား၏ ေမြးဖြားရာ မိခင္ႀကီးသဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။
တစ္ခါက ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးသည္ ေတာလမ္္းကလာေသာ သူခိုးမ်ားကုိ ျမင္၏၊ သူတို႔ခိုးေနတာကို ရဟန္းျမင္ သြားသည့္အတြက္ သတင္းေပါက္ၾကားမွာစိုး၍ ထိုရဟန္းအား အနီးရိွ သစ္ပင္တစ္ပင္၌ ႏြယ္ႀကိဳးျဖင့္ပတ္ကာ ခ်ည္ေႏွာင္ ထားခဲ့ေလသည္။ မၾကာမွီ ေတာမီးႀကီးေလာင္ေသာအခါ ရဟန္းသည္ ခ်ည္ထားေသာ ႏြယ္ႀကိဳးကို ျဖတ္ၿပီးကုိယ္လြတ္ရံုး လွ်င္ အသက္ခ်မ္းသာရာရနိင္ပါလွ်က္နဲ႕၊ သူ႔ကုိခ်ည္ေႏွာင္ထားေသာ ႏြယ္ႀကိဳးက အရွင္ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ရံုးလိုက္လွ်င္ ျပတ္သြားမည္၊ ထိုအခါ ပါစိတ္အာပတ္သင့္နိုင္ေသာေၾကာင့္ သီလအပ်က္မခံဘဲ တရားကိုႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းေၾကာင့္ မၾကာမွီ အာသေ၀ါကင္းကြာ ရဟႏၱာျဖစ္ေတာ္မူသည္။ မ်ားမၾကာမွီ ေတာမီးေလာင္ၿပီး ရဟန္းေတာ္သည္ ထိုမွာပဲ မီးေလာင္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ခဲ့ရသည္။
တစ္ခါက ရဟန္းေတာ္တစ္ပါး ၿပိန္းျမက္ေလးတစ္ပင္ကို ဆြဲမိသည့္အတြက္ ပါစိပ္အာပတ္သင့္သည္။ ေသးငယ္ ေသာအာပတ္ျဖစ္၍ ထိုအာပတ္(သီလ)ကိုမကုစားဘဲ ေနခဲ့ပါသည္၊ ထိုေနာက္ ၀ိပႆနာတရားကို အႏွစ္ႏွစ္ေသာင္းပတ္ လံုးအားထုတ္ခဲ့သည္ ၊ ပ်ံေတာ္မူေသာအခါ ဧရကပတၱနဂါးမင္းျဖစ္ခဲ့ရသည္။ သီလအက်ဴိးႏွင့္စပ္၍ “သီလ၀ီမံသကဇာတ္”ဆိုတာလည္း ရွိပါေသးသည္ ၊ ေနာင္အလ်င္းသင့္က ေဖၚျပေပးပါမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ သီလ(ကုိယ္က်င့္တရား)ကုိ မွီခိုရေသာ သူမ်ားသည္ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ ဘ၀သံသရာ၌ ခ်မ္းသာေသာ ဘ၀ကို ေပးစြမ္းနိုင္ ေသာေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ားသည္ “သီလ” တည္းဟူေသာ ကုိယ္က်င့္တရားကို မွီခိုက်ရပါမည္။

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More