အေမး။အရွင္ဘရား….ကမၻာဦးကာလ လူမ်ားဟာ ေမ်ာက္ကေန ဆင္းသက္လာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ျဗဟၼာမ်ား စုေတၿပီး ကမၻာဦးကာလ လူလာျဖစ္ပံုကို ဘုရားရွင္ေဟာထားတာ ဖတ္ရပါတယ္ဘုရား။ ပဌာန္းတရားေတာ္မွာက လူေတြ ပဋိသေႏၶေနၿပီးမွ ျဖစ္တယ္လို႔လဲ ေျပာထားပါတယ္ဘုရား။ ဒါဆိုရင္ ကမၻာဦးအစ လူျဖစ္တာနဲ႔ ေနာက္ပိုင္းလူျဖစ္တာ လြဲမေနဘူးလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ဥာဏ္မမီတဲ့အတြက္ ေျဖ ၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
ေစာ၀တ္မႈံခင္
ေခတၱ ဂ်ပန္
အေျဖ။ ။ကမၻာႀကီးတည္စကာလ ရသပထ၀ီ ေျမဆီ ေပၚၿပီးတဲ့အခါ ကမၻာပ်က္တုန္းက မပါခဲ့တဲ့ ျဗဟၼာမ်ားဟာ ေအာက္ေအာက္ျဗဟၼာ့ဘံုနတ္ဘံု မ်ားကို ေရာက္ၾကရပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ ျဗဟၼာမ်ားဟာ လူ႔ျပည္မွာ ပဋိသေႏ တည္ၾကပါတယ္။ ကမၻာဦးကလူမ်ားဟာ ျဗဟၼာ့ျပည္ကစုေတပီး လူလာျဖစ္ၾကတာပါ။ ေမ်ာက္ကေနတဆင့္ လူျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုဘ၀သံသရာ ႀကီးထဲ က်င္လည္ေနၾကရတဲ့သူတိုင္း မျဖစ္ဖူးတဲ့ဘ၀ရယ္လို႔ မရွိဘူးလို႔ပါပဲ။(သၿဂိဳလ္ဘာသာဋီကာ-ႏွာ၃၂၄)
ေနာက္တစ္ခုက ကမၻာဦးအစ ပဋိသေႏၶေနၾကတဲ့လူမ်ားနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ပဋိသေႏၶေနၾကတဲ့လူမ်ား မတူကြဲျပားပံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာရ မယ္ဆိုရင္….
သံေသဒဇ၊ ၾသပပါတိက၊ အ႑ဇ၊ ဇလာဗုဇ ဆိုၿပီးပဋိသေႏၶ ေလးမ်ဳိး ရွိပါတယ္။(သုတ္ပါေထယ်၊သံဂီတိသုတ္ဋီကာ)
(က) သံေသဒဇပဋိသေႏၶ
ပဒုမၼာၾကာတိုက္၊ ကိုယ္၀န္အညစ္အေၾကး၊ ပန္းမႈိက္ပုပ္၊ ငါးပုပ္၊ေရပုပ္၊ မစင္ပုပ္စတဲ့ စိုစြတ္တဲ့ေနရာအရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သတၱ၀ါမ်ားဟာ သံေသဒဇပဋိသေႏၶ လို႔ေခၚပါတယ္။
ပဒုမာၾကာမွာ ပဋိသေႏတည္တဲ့ ပဒုမ၀တီမိဖုရားနဲ႔ေပါကၡရသာတိပုဏၰား၊ ၀ါးလံုးေခါင္းမွာ ပဋိသေႏၶေနတဲ့ ေ၀ဠဳ၀တီမိဖုရား၊ ပဒုမ၀တီရဲ႕ သားေတာ္ ၄၉၉ေယာက္ဟာ ပဒုမ၀တီမိဖုရားရဲ႕ကိုယ္၀န္အညစ္အေၾကးေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြဟာ သံေသဒဇပဋိသေႏၶ လို႔ေခၚပါတယ္။
(ခ) ၾသပပါတိက
ဘ၀ေဟာင္းမွ ခုန္လႊားက်ေရာက္လာသလို လူ႔ဘ၀မွာ ဘြားကနဲ ျဖစ္ေပၚလာတာဟာ “ၾသပပါတိကပဋိသေႏၶ” လို႔ေခၚပါတယ္။ ၾသပပါတိက ပဋိသေႏၶ ေနၾကတဲ့သူမ်ားက ငရဲသား၊ ၿပိတၱာ၊ တိရစၦာန္အခ်ဳိ႕၊ ကမၻာဦးကလူမ်ားနဲ႔ နတ္ ျဗဟၼာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
(ဂ)အ႑ဇပဋိသေႏၶ
ဥခြံအတြင္းမွာ ပဋိသေႏၶေနတာကုိ အ႑ဇပဋိသေႏ လို႔ေခၚပါတယ္။ ငွက္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေျမြ၊ လိပ္၊ ငါးစတဲ့ သတၱ၀ါမ်ားဟာ ဥခြံအတြင္း ပဋိသေႏၶ ေနၾကတဲ့သတၱ၀ါမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
(ဃ)ဇလာဗုဇ
သားအိမ္မွ ျဖစ္တာကို ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶ လုိ႔ေခၚပါတယ္။ လူ၊ ဆင္၊ ျမင္း၊ ေခြး စတဲ့ သတၱ၀ါမ်ားျဖစ္တယ္။
ဆိုခဲ့တဲ့ပဋိသေႏၶမ်ားအနက္ လူမ်ားဟာ သံေသဒဇ၊ ၾသပပါတိက၊ ဇလာဗုဇ မ်ားမွာ ပဋိသေႏၶ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ကမၻာဦးလူမ်ားရဲ႕ပဋိသေႏၶက ဘြားကနဲျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ ၾသပပါတိကပဋိသေႏၶ ျဖစ္ၿပီး ၊ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အမိ၀မ္းတြင္းပဋိသေႏၶ ေနရတဲ့ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶ ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာ ေျဖၾကားေပးလိုက္ရပါတယ္။
ေစာ၀တ္မႈံခင္
ေခတၱ ဂ်ပန္
အေျဖ။ ။ကမၻာႀကီးတည္စကာလ ရသပထ၀ီ ေျမဆီ ေပၚၿပီးတဲ့အခါ ကမၻာပ်က္တုန္းက မပါခဲ့တဲ့ ျဗဟၼာမ်ားဟာ ေအာက္ေအာက္ျဗဟၼာ့ဘံုနတ္ဘံု မ်ားကို ေရာက္ၾကရပါတယ္။ အခ်ဳိ႕ ျဗဟၼာမ်ားဟာ လူ႔ျပည္မွာ ပဋိသေႏ တည္ၾကပါတယ္။ ကမၻာဦးကလူမ်ားဟာ ျဗဟၼာ့ျပည္ကစုေတပီး လူလာျဖစ္ၾကတာပါ။ ေမ်ာက္ကေနတဆင့္ လူျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ သံုးဆယ့္တစ္ဘံုဘ၀သံသရာ ႀကီးထဲ က်င္လည္ေနၾကရတဲ့သူတိုင္း မျဖစ္ဖူးတဲ့ဘ၀ရယ္လို႔ မရွိဘူးလို႔ပါပဲ။(သၿဂိဳလ္ဘာသာဋီကာ-ႏွာ၃၂၄)
ေနာက္တစ္ခုက ကမၻာဦးအစ ပဋိသေႏၶေနၾကတဲ့လူမ်ားနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ပဋိသေႏၶေနၾကတဲ့လူမ်ား မတူကြဲျပားပံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာရ မယ္ဆိုရင္….
သံေသဒဇ၊ ၾသပပါတိက၊ အ႑ဇ၊ ဇလာဗုဇ ဆိုၿပီးပဋိသေႏၶ ေလးမ်ဳိး ရွိပါတယ္။(သုတ္ပါေထယ်၊သံဂီတိသုတ္ဋီကာ)
(က) သံေသဒဇပဋိသေႏၶ
ပဒုမၼာၾကာတိုက္၊ ကိုယ္၀န္အညစ္အေၾကး၊ ပန္းမႈိက္ပုပ္၊ ငါးပုပ္၊ေရပုပ္၊ မစင္ပုပ္စတဲ့ စိုစြတ္တဲ့ေနရာအရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သတၱ၀ါမ်ားဟာ သံေသဒဇပဋိသေႏၶ လို႔ေခၚပါတယ္။
ပဒုမာၾကာမွာ ပဋိသေႏတည္တဲ့ ပဒုမ၀တီမိဖုရားနဲ႔ေပါကၡရသာတိပုဏၰား၊ ၀ါးလံုးေခါင္းမွာ ပဋိသေႏၶေနတဲ့ ေ၀ဠဳ၀တီမိဖုရား၊ ပဒုမ၀တီရဲ႕ သားေတာ္ ၄၉၉ေယာက္ဟာ ပဒုမ၀တီမိဖုရားရဲ႕ကိုယ္၀န္အညစ္အေၾကးေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဒါေတြဟာ သံေသဒဇပဋိသေႏၶ လို႔ေခၚပါတယ္။
(ခ) ၾသပပါတိက
ဘ၀ေဟာင္းမွ ခုန္လႊားက်ေရာက္လာသလို လူ႔ဘ၀မွာ ဘြားကနဲ ျဖစ္ေပၚလာတာဟာ “ၾသပပါတိကပဋိသေႏၶ” လို႔ေခၚပါတယ္။ ၾသပပါတိက ပဋိသေႏၶ ေနၾကတဲ့သူမ်ားက ငရဲသား၊ ၿပိတၱာ၊ တိရစၦာန္အခ်ဳိ႕၊ ကမၻာဦးကလူမ်ားနဲ႔ နတ္ ျဗဟၼာမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
(ဂ)အ႑ဇပဋိသေႏၶ
ဥခြံအတြင္းမွာ ပဋိသေႏၶေနတာကုိ အ႑ဇပဋိသေႏ လို႔ေခၚပါတယ္။ ငွက္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ေျမြ၊ လိပ္၊ ငါးစတဲ့ သတၱ၀ါမ်ားဟာ ဥခြံအတြင္း ပဋိသေႏၶ ေနၾကတဲ့သတၱ၀ါမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
(ဃ)ဇလာဗုဇ
သားအိမ္မွ ျဖစ္တာကို ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶ လုိ႔ေခၚပါတယ္။ လူ၊ ဆင္၊ ျမင္း၊ ေခြး စတဲ့ သတၱ၀ါမ်ားျဖစ္တယ္။
ဆိုခဲ့တဲ့ပဋိသေႏၶမ်ားအနက္ လူမ်ားဟာ သံေသဒဇ၊ ၾသပပါတိက၊ ဇလာဗုဇ မ်ားမွာ ပဋိသေႏၶ ျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ကမၻာဦးလူမ်ားရဲ႕ပဋိသေႏၶက ဘြားကနဲျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ ၾသပပါတိကပဋိသေႏၶ ျဖစ္ၿပီး ၊ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အမိ၀မ္းတြင္းပဋိသေႏၶ ေနရတဲ့ ဇလာဗုဇ ပဋိသေႏၶ ျဖစ္ပါတယ္ ဆိုတာ ေျဖၾကားေပးလိုက္ရပါတယ္။
9 comments:
ဦးဇင္းေရ တျပည့္ေတာ့္မ နည္းနည္း ျဖည့္ေျပာခ်င္ပါတယ္ဘုရား
ဘုရားေဟာတဲ့ အခ်က္နဲ႔ ဒါ၀င္သီအိုရီက ဆင္းသက္လာတဲ့ အခ်က္က ႏွစ္ခုစလံုးကို မွန္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘုရားေဟာတဲ့ လူျဖစ္လာပံုက ေရွးဘ၀ေနာက္ဘ၀ ဆိုတဲ့ ေလာကုတၱရာ သံသရာနဲ႔ ေျပာတာျဖစ္ၿပီး လူကို ေမ်ာက္ကေန ဆင္းသက္လာဖြယ္ရွိတယ္ဆိုတာက ဇီ၀သိပၸံနဲ႔ အခုလက္ရွိ သက္ရွိေတြရဲ့ ျဖစ္ပ်က္ေျပာင္းလဲမႈကိုပဲ ၾကည့္ၿပီး ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။
လူက ေမ်ာက္ကေန ဆင္းသက္လာတယ္ဆိုတာ ဇီ၀သိပၸံပညာရွင္ ခ်ားလ္ဒါ၀င္ရဲ့ သက္ရွိေတြကို သုေတသန ျပဳေလ့လာရာမွ Evolution Process ကို ေလ့လာေတြ႔ရွိၿပီး ခန္႔မွန္းခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဇီ၀သိပၸံပညာရွင္ႀကီး ခ်ားလ္ဒါ၀င္ရဲ့ Natural Selection အရ သက္ရွိ သတၱ၀ါအားလံုးဟာ တမ်ိဳးတည္းက ဆင္းသက္လာႏိုင္ဖြယ္ ရွိတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ဘုရားေဟာတဲ့ ကမာၻအစမွာ ဘယ္သူမွ မရွိခင္က ဒီကမာၻာႀကီးက အစိုင္အခဲႀကီး ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ၾကားဖူးသလို သိပၸံ ေလ့လာေတြ႔ရွိခ်က္မ်ားမွာလည္း ဒီကမာၻႀကီးကို စတင္ခဲ့စဥ္က သက္ရွိေတြရဲ့ ခႏၶာကိုယ္ကို ဖဲြ႔စည္းထားတဲ့ ကာဗြန္၊ ဟိုက္ဒရိုဂ်င္၊ ေအာက္စီဂ်င္စတဲ့ Organic Compound ေတြ မပါ၀င္ခဲ့ဘဲ ကမာၻႀကီးဟာ inorganic အစိုင္အခဲအျဖစ္ပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာ ရွည္ၾကာလာမွ ကာဗြန္၊ ဟိုင္ဒရိုဂ်င္ ေအာက္စီဂ်င္ စသည္တို႔ပါတဲ့ Organic Compound ေတြ စတင္ျဖစ္ေပၚလာၿပီး အမႈန္အမႊား ေသးေသးေလးကေန ေရဓါတ္နဲ႔ေပါင္းစပ္ကာ သက္ရွိေတြ စတင္ ျဖစ္လာရတယ္။ အခုလက္ရွိကမာၻမွာ ရွိေနတဲ့ သက္ရွိေတြကို အုပ္စုခြဲလိုက္ေတာ့ Kingdom (အပင္၊ တိရိစာၦန္၊ Microbes) အဆင့္ကေန Species အဆင့္အထိ သက္ရွိတို႔ရဲ ့Organic compound တခုတည္းကေန ေရြ႔လ်ား ျဖာထြက္ေျပာင္းလဲလာပံု အဆင့္ဆင့္ကို Kingdom အဆင့္ကေန ေနာက္ဆံုး Species (မ်ိဳးႏြယ္စု) အထိ ဖ်ာထြက္လာတာကို ခြဲျခမ္းျပထားပါတယ္။ Kingdom (အပင္၊ တိရိစာၦန္၊ Microbes), Phylum, Superclass, Class, Order, Family, Genus, Species ဆိုၿပီး သက္ရွိေတြ ျဖာထြက္လာရာမွာ Family အဆင့္အထိ လူနဲ႔ေမ်ာက္က အမ်ိဳးအစားအတူတူ ျဖစ္ၿပီး ဒီေနာက္ပိုင္း ျဖာထြက္လာတဲ့ Genus နဲ႔ Species မွာမွ ေျပာင္းသြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အဲဒီ Genus နဲ႔ Species မတိုင္ခင္ အဆင့္က လူနဲ႔ ေမ်ာက္နဲ႔က အုပ္စုတမ်ိဳးတည္းမို႔ လူက ေမ်ာက္က ေနဆင္းသက္လာတယ္လို႔ လူေတြက ဒါ၀င္ သီအိုရီကို အလြယ္နည္းနဲ႔ နားလည္လိုက္တာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေဟာတဲ့ ကမာၻဆိုတာ ဒီကမာၻတခုတည္းကို ေျပာတာ မျဖစ္ႏိုင္၊ ဘုရား ပါရမီျဖည့္ခဲ့တာေတာင္မွ ကမာၻေပါင္း ေလးအသေခၤ်နဲ႔ တသိန္းဆိုေတာ့ မေရတြက္ႏိုင္တဲ့ ကမာၻေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာကို ဆိုလိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး ဟိုတုန္းကကမာၻက အေၾကာင္းအရာေတြပါ အက်ံဳး၀င္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ၀င္သီအိုရီက ရည္ညြန္းတဲ့ ကမာၻက အခုလက္ရွိ ကမာၻကိုသာ ရည္ညြန္းပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ဟာကိုမွ မွားတယ္လို႔ တြက္လို႔မရႏိုင္ဘူးလို႔ ျဖည့္စြက္ လိုက္ပါတယ္။
"ေမ်ာက္ကေနလူျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိပၸံရႈေထာင့္ က မွားတယ္လို႔ ေျပာလို႔မရဘူး" ဆိုတဲ့ ငယ္နိုင္ ရဲ႕ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ကို လက္မခံနိုင္ပါဘူး။
ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုရင္ ဘုရားေဟာနဲ႔ ဆန္႔က်င္ေန လို႔ပါပဲ။
ယခုဘဒၵကမၻာမွာ ဘုရားငါးဆူအနက္ ေလးဆူ ေျမာက္ပြင့္တာ ေဂါတမ ဘုရားရွင္ပါ ။ဒါေၾကာင့္ ဘုရား ရွင္ေဟာၾကာားတာ ဟိုးယခင္က ကမၻာေပါင္း မ်ားစြာပါသလို ယခုဘဒၵကမၻာလဲပါတယ္ဆို တာ သိထားရပါ့မယ္။
ပီးေတာ့ ကမၻာဦးအစမွာ ေမ်ာက္ကေန လူဆင္းသက္လာတာ လံုး၀မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္တန္းေျပာရရင္ ျဗဟၼာ့ျပည္က ျဗဟၼာ အခ်ဳိ႕ ေသၿပီး လူလာျဖစ္ၾကတာပါ။ ဒါ ဘုရားေဟာပါ။
ဒါေၾကာင့္ မငယ္အယူအဆ လံုး၀ လက္မခံနိုင္။
ဦးဇင္း
တပည့္ေတာ္မ ေျပာတဲ့ Evolution ကလည္း လူကို ေမ်ာက္ကဆင္းသက္လာတယ္လို႔ မေျပာဘူး လူနဲ႔ ေမ်ာက္ဟာ သက္ရွိအုပ္စု တခုတည္းက ဆင္းသက္လာတယ္လို႔ပဲ ေျပာတာျဖစ္တယ္။
တကယ္ဆိုရင္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့ သည့္ ၃၁-ဘံုကို နားလည္ လက္ခံ ႏိုင္ရင္ ဒီျပႆနာမ်ိဳးက ေျဖရွင္းရလြယ္ တယ္လို႕တပည့္ေတာ္ျမင္မိပါတယ္။ လူနဲ႕ တိရစၦာန္ တစ္မ်ိဳးတည္းကဆင္းသက္ လာတယ္ဆိုတာ ဗုဒၶဘာသာရွဳေထာင့္အရ ဘယ္လိုမွသေဘာ မတူႏိုင္ပါ။ ၀ိပါက္အက်ိဳးေပးျခင္းလို႕ ဘ၀ျဖစ္ရျခင္း ကြာျခားပါတယ္။(ဇာတ္ျခင္းမွမတူတာ)။
ဒါ၀င္ရဲ႕သိပၸံအျမင္ကို သိပၸံရွဳေထာင့္မွာဘဲ သီးသန္႕ထားလိုက္တာပိုေကာင္းမယ္လို႕ ထင္ပါတယ္။ ဒါ၀င္ရဲ႕အယူအဆ ဟာ ဗုဒၶဘာသာ အယူ၀ါဒနဲ႕ နဲနဲေလးမွ ဆက္စပ္ လို႕မရႏိုင္ပါ။
ဒါေပမယ့္ ဘာလို႕ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဗုဒၶဘာသာ အယူ၀ါနဲ႕ ဒါ၀င္ရဲ႕ သီအိုရီနဲ႕ ေရာေထြး ဆက္စပ္ခ်င္ေနၾကတယ္ဆိုတာ မစဥ္းစားတက္ ေအာင္ပါဘဲ။
တပည့္ေတာ္စဥ္းစားျပီးေရးတာ အမွားပါခဲ့ လွ်င္ေထာက္ျပျပင္ေပးေတာ္မူပါဘုရား။
ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာမွာက လူဘံုနဲ႔ တိရစာၦန္ဘံု႐ွိတယ္။ ဒီအယူအဆဟာ လူသားရဲ႕ အတြင္းပိုင္း စိတ္ခံစားခ်က္အေပၚ မူတည္ၿပီး တည္ေဆာက္ျပထားတဲ့ Mythical World တစ္ခုပါပဲ။ သူက သက္႐ွိေတြဘယ္လိုျဖစ္လာတာကို စိတ္မဝင္စားပါဘူး။ ျပင္ပေလာကထက္ ကိုယ့္စိတ္အတြင္းက အေၾကာင္းကို ႐ွာေဖြတာပါ။ သိပၸံနဲ႔ တျခားစီပါ။ ဒါေပမယ့္ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္တစ္ေယာက္ကို ေဆးပညာဟာ အသံုးမက်ဘူးလို႔ ေျပာသလိုမ်ိဳး၊ ဘာသာေရးက သိပၸံဟာ ဘာသာေရးေလာက္ အသံုးမက်ဘူးဆိုရင္ ရယ္စရာျဖစ္သြားမွာပါ။
ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ သီအုိရီကေတာ့ လူ႔အတြင္းပိုင္း စိတ္ခံစားခ်က္ကို ထည့္သြင္းမစဥ္းစားတဲ့အျပင္ လူရဲ ႔ ခံစားခ်က္ေတြေၾကာင့္ ဘက္လိုက္မွာစိုးလို႔ဆိုၿပီး ေဝးေဝးကို ေ႐ွာင္ပါေလသတဲ့။ မတူၾကတာကို ေျပာျပတာ။
သူ႔အေျခခံအဆိုျပဳခ်က္ (၅)ခု႐ွိပါတယ္။ ႐ိုး႐ွင္းပါတယ္။
အတိုခ်ဳပ္ေျပာမယ္ဆိုရင္-
Quote-
"(၁) မ်ိဳးႏြယ္တူ ဇီဝတို႔သည္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အနည္းငယ္မွ်ေသာ ဗီဇကြဲျပားခ်က္ေလးမ်ား ႐ွိၾကသည္။ လူဆိုလွ်င္ အရပ္႐ွည္သူ၊ အရပ္ပုသူ၊ အသားမဲသူ၊ အသားျဖဴသူ စသည္ျဖင့္႐ွိမည္။
(၂) ဇီဝသည္ မ်ိဳးပြားသည့္အခါ မူလဇီဝ အေရအတြက္ထက္ ပိုမ်ားေသာ ေနာင္မ်ိဳးဆက္မ်ား ျဖန္႔ေဝေလ့႐ွိသည္။ သို႔ေသာ္ အသားတင္ ႐ွိေနေသာ မ်ိဳးစိတ္တစ္ခုစီ၏ အေရအတြက္မွာ ေျပာင္းလဲျခင္း မ႐ွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ သက္႐ွိတုိ႔သည္ ကန္႔သတ္ထားေသာ သဘာဝအရင္းအျမစ္မ်ားအတြက္ ႐ုန္းကန္သံုးစြဲရေၾကာင္း ထင္႐ွားသည္။ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ဝင္ ဇီဝအားလံုး မ႐ွင္က်န္ရစ္။ အခ်ိဳ႕သာ ႐ွင္က်န္ရစ္သည္။
(၃) ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ႐ွိေသာ တစ္နည္း၊ မ်ိဳးဆက္သစ္ပြားရန္‘သင့္ေတာ္’ေသာ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ဝင္တို႔သာ က်န္ရစ္ၿပီး၊ မသင့္ေတာ္ေသာ၊ သို႔မဟုတ္၊ ‘ေလွ်ာ္’ေသာ ေနာင္မ်ိဳးဆက္ဝင္တို႔ မ႐ွင္က်န္ရစ္ေပ။ ေနာက္ထပ္ မ်ိဳးဆက္သစ္လည္း မျဖန္႔ေဝႏိုင္ေပ။ ဤ ေတာ္သူ႐ွင္ ေလွ်ာ္သူေသ ဥပေဒသ (Survival of the fittest) သည္ သဘာဝ၏ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ (Natural Selection) ပင္ျဖစ္သည္။ (မ်ိဳးဆက္သစ္ပြားရန္ ေတာ္ျခင္းကိုသာ ဆိုလိုသည္။ အျခားဇီဝစြမ္း၇ည္မ်ား႐ွိေသာ္လည္း မ်ိဳးဆက္သစ္ပြားရန္ မေထာက္ကူလွ်င္ သဘာဝ၏ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ မခံရေပ)
(၄) သဘာဝက ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာႏိုင္ေသာ မ်ိဳးဆက္မ်ားကိုသာ ႐ွင္သန္ခြင့္ေပး၍ မ်ိဳးႏြယ္တစ္ခုတြင္း ဗီဇကြဲျပားခ်က္မ်ား၏ အခ်ိဳးအစားမွာ ေျပာင္းလဲလာသည္။ ၎ျဖစ္စဥ္ကို မ်ိဳးဗီဇအခ်ိဳးေျပာင္းေ႐ြ႕ျခင္း (Genetic Drift) ဟုေခၚသည္။ ဤျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေဂဟစနစ္တို႔ကို ေလ့လာေသာအခါ သက္႐ွိတို႔သည္ ၎တို႔ ေနထိုင္သည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္လာသည္ (Adaptation) ဟူေသာ ထင္မွတ္မွားမႈကို ျဖစ္ေစသည္။
(၅) မ်ိဳးႏြယ္တူ ဇီဝအုပ္စု အသီးသီးသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေဒသေပၚ မူတည္၍ မ်ိဳးဗီဇ အခ်ိဳးေျပာင္းေ႐ြ႕မႈ မ်ိဳးစံုျဖစ္ရသည့္အတြက္လည္းေကာင္း၊ ဗီဇအသစ္မ်ား ေပၚထြန္းလာမႈ ေၾကာင့္လည္းေကာင္း ဗီဇကြဲျပားခ်က္မ်ား ပံုထပ္လာသည္။ ဤျဖစ္စဥ္ကို မ်ိဳးစိတ္တြင္း ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ (Microevolution) ဟုေခၚဆိုမည္။ ထိုဗီဇကြဲျပားမႈမ်ား ပံုထပ္လာမႈသည္ အတိုင္းအတာ တစ္ရပ္ကို ေက်ာ္လြန္သြားေသာ္ မ်ိဳးႏြယ္တူ ဇီဝတို႔သည္ အခ်င္းခ်င္း မ်ိဳးစပ္မရေလာက္ေအာင္ကို ကြဲျပားလာၾကၿပီး ၎တို႔၏ ဗီဇတို႔ ျပန္လည္မေရာစပ္ပဲ မ်ိဳးစိတ္သစ္ တစ္ခုစီအျဖစ္ ကြဲထြက္လာၾကသည္။ ဤျဖစ္စဥ္သည္ မ်ိဳးစိတ္သစ္ျဖစ္ေပၚျခင္း တစ္နည္း မ်ိဳးစိတ္လြန္ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ (Macroevolution) ျဖစ္သည္။
အတိုင္းအတာ တရပ္ကို ေက်ာ္လြန္ေသာ္ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုအတိုင္းအတာမ်ိဳးလဲ specify လုပ္ျပဖို႔လိုလာၿပီျဖစ္တယ္။
ဒီပံုေလးၾကည့္ရင္ နည္းနည္း အဓိပၸာယ္ေပါက္မယ္လို႔ျမင္ပါတယ္။
http://4.bp.blogspot.com/-YpsEM67MlOc/UFFVpmW0BuI/AAAAAAAAAJA/u3B1pKw7F9g/s1600/Speciation.PNG
"ပံု(၂) အနက္ေရာင္ အကၡရာမ်ားသည္ ဗီဇတစ္မ်ိဳးတည္း၏ အနည္းငယ္ ကြဲျပားမႈ႐ွိေသာ မူကြဲဗီဇမ်ား (Alleles) မ်ားျဖစ္သည္။ စက္ဝိုင္းသည္ အဆိုပါ မူကြဲဗီဇမ်ား အားလံုးပါဝင္ၿပီး အျပည့္အစုံ အျပန္အလွန္ မ်ိဳးစပ္ႏိုင္ေသာ ဇီဝအုပ္စု တစ္ခုျဖစ္သည္။ ျခားနားမႈ တစ္ခု႐ွိလာေသာအခါ ၎တို႔ခ်င္း ဗီဇ ေရာေႏွာမႈ မ႐ွိပဲ ျဖစ္လာသည္ကို ေတြ႕ရမည္။ ထို႔သို႔ ျခားနားၿပီးေသာ အုပ္စုႏွစ္ခု၌ ဗီဇေဖာက္ျပန္မႈ အသစ္(အနီေရာင္ အကၡရာမ်ား) မ်ား ေပၚေပါက္လာေသာ္ ၎ဗီဇေဖာက္ျပန္မႈ တို႔ကိုလည္း အခ်င္းခ်င္း အလဲအလွယ္ မလုပ္ၾကေတာ့ေပ။ ဤသို႔ျဖင့္ ဗီဇျခားနားမႈ ပံုထပ္လာၿပီး တစ္ခ်ိန္တြင္ အဆိုပါ ဇီဝအုပ္စုႏွစ္ခုတို႔သည္ မ်ိဳးစပ္၍ မရေလာက္ေအာင္ ကြဲျပားလာၾကၿပီး သီးျခားမ်ိဳးစိတ္မ်ား ျဖစ္လာသည္။"
တခါ ဘယ္လို ျခားနားမႈေၾကာင့္ ဇီဝအုပ္စုေတြဟာ မ်ိဳးမစပ္ၾကေတာ့တာလဲဆိုတာကို ႏွစ္မ်ိဳးခြဲထားျပန္တယ္။
"(၁) ေဒသကြဲ ျခားနားျခင္း (Allopatric isolation)
ခ်ိဳင့္ဝွမ္းေဒသတစ္ခုတြင္ က်က္စားေသာ သမင္အုပ္စု တစ္ခုကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔ စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္ၾကမည္။ မူလက အဆိုပါ သမင္တို႔သည္ ဗီဇစီးဆင္းမႈ မွ်တမည္။ သို႔ေသာ္ ၾကား၌ ျမစ္တစ္ခုျဖစ္တည္လာေသာအခါ ကမ္းႏွစ္ဖက္႐ွိ ရာသီဥတု အေျခအေနမ်ား ကြာျခားသြားျခင္းေၾကာင့္ ကြာျခားသည့္ ရာသီဥတုအေပၚ မွီတည္ ေျပာင္းလဲရသည့္ ကမ္း တစ္ဖက္စီမွ သမင္ အုပ္စုႏွစ္ခုတို႔သည္ ျမစ္အတားအဆီးေၾကာင့္ ဗီဇစီးဆင္းမႈ ျပတ္ေတာက္သြားေသာအခါ လုံေလာက္ေသာ မ်ိဳးဆက္အသစ္မ်ား ရ႐ွိလာလွ်င္ ၎တို႔ခ်င္း အလြန္အမင္း ျခားနားလာၿပီး ၎တို႔ႏွစ္ခုမ်ိဳးစပ္လွ်င္ သေႏၶမေအာင္ေတာ့ျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ အၿမံဳသားငယ္မ်ားသာ ေမြးဖြားျခင္း မ်ိဳးျဖစ္လာမည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မ်ိဳးပြားမႈဆိုင္ရာ ျခားနားမႈ ရ႐ွိလာၿပီး မ်ိဳးစိတ္သစ္ျဖစ္လာသည္။
(၂) ေဒသတူ ျခားနားျခင္း (Sympatric isolation)
ေဒသတူလ်က္ အထူးသျဖင့္ ႐ႈပ္ေထြးေသာ သတၱဝါမ်ားသည္ မိတ္လိုက္သည့္ အျပဳအမူမ်ား၊ လကၡဏာမ်ား ႐ွိတတ္ၾကသည္။ သာဓကဆိုရေသာ္ ငွက္မ်ားသည္ ေတးသီျခင္းျဖင့္ မိတ္ဖက္ကို ဆြဲေဆာင္ၾကသည္။ သီဆိုေသာ ေတးသံ၏ အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ မ်ိဳးစိတ္တူလ်က္၊ မ်ိဳးေအာင္ႏိုင္လ်က္ မ်ိဳးမစပ္ၾကေသာ ငွက္မ်ား႐ွိလာသည္။ သို႔တည္မဟုတ္ ေန႔ထြက္ငွက္အခ်ိဳ႕သည္ ညထြက္ငွက္မ်ားအျဖစ္ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ေျပာင္းလဲေနရျခင္းေၾကာင့္ မ်ိဳးစိတ္တူအုပ္စုႏွစ္ခု (ေန႔ထြက္ႏွင့္ ညထြက္)ၾကား ဗီဇစီးဆင္းမႈ မ႐ွိေတာ့ပဲ ဗီဇျခားနားမႈမ်ား တိုးပြားလာသည္။ ထို႔ေနာက္ မ်ိဳးပြားမႈဆိုင္ရာ ျခားနားမႈ ရ႐ွိလာေသာအခါ မ်ိဳးစိတ္သစ္ျဖစ္လာေပမည္။
တခါ တခ်ိဳ႔က႐ွိတယ္။ မ်ိဳးစိတ္တြင္း ေျပာင္းလဲမႈ (microevolution)ကေတာ့ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ လူေတြေတာင္ ဗီဇေဖာက္ျပန္တာေတြ ႐ွိေသးတာပဲ။ မ်ိဳးစိတ္လြန္ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ (မ်ိဳးစိတ္အသစ္ေပၚထြန္းမႈ) ကေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ျငင္းၾကျပန္တယ္။
အမွန္ကေတာ့ မ်ိဳးစိတ္တြင္း ေျပာင္းလဲမႈဆိုတာလည္း ဒီအန္ေအေျပာင္းလဲမႈပဲ။ ဒီအန္ေအေျပာင္းလဲလို႔ သူကထုတ္တဲ့ ပ႐ိုတင္းဓာတ္ကူပစၥည္းေတြေျပာင္းလဲတယ္။ ပ႐ိုတင္းေတြေျပာင္းလဲလို႔ ဆဲလ္စီစဥ္ပံု၊ တစ္႐ႈးစီစဥ္ပံုေတြ ေျပာင္းလဲတယ္။ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ေတြေျပာင္းလဲတယ္။ အဲ... မ်ိဳးစိတ္အသစ္ျဖစ္ေစတဲ့ ေျပာင္းလဲမႈကလည္း ဒီအန္ေအမွာပဲျဖစ္တာပဲ။ ဒီေတာ့ သူတို႔ဟာ တစ္ဆက္တည္းပါ။ မ်ိဳးစိတ္တြင္းေျပာင္းလဲမႈ တစ္လက္မက ႏွစ္လက္မျဖစ္တာဆိုရင္ မ်ိဳးစိတ္အသစ္ျဖစ္လာတယ္ဆိုတာ ၁၁လက္မကေန တစ္ေပျဖစ္သြားတာမ်ိဳးပါပဲ။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ မ်ိဳးစိတ္သစ္ျဖစ္ျခင္းဆိုတာကို လက္ခံေလာက္မယ္ထင္ရဲ႔။ ဘတ္တီးရီးယားကေန အပင္ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ဒိုင္ႏိုေဆာကေနလည္း ငွက္ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ ကိုက္ျဖတ္စား ႏို႔တုိက္သတၱဝါႏြယ္ဝင္ေလးေတြကေန ပ႐ိုင္းမိတ္ေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္သလို၊ ပ႐ိုင္းမိတ္ေတြကေန လူမ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္ဆိုတာ လက္ခံေလာက္ပါရဲ႕။ :)
လူဟာ ေမ်ာက္လို ပ႐ိုင္းမိတ္ တစ္ခုကေန ဆင္းသက္လာတဲ့ ခိုင္မာတဲ့ အေထာက္အထား အခ်ိဳ ႔ျပလို႔ရပါတယ္။
ဗိုင္းရပ္အခ်ိဳ႔ဟာ ဇီဝဆဲလ္ေတြထဲကို ဝင္ေရာက္ၿပီး သူတို႔ရဲ႔ ဒီအန္ေအကို ဇီဝဆဲလ္ရဲ႔ ဒီအန္ေအမွာ ကပ္ထားလိုက္ၾကတယ္။ ဇီဝဆဲလ္ရဲ႔ပ႐ိုတင္းေတြက သူ႔ဒီအန္ေအ အထင္နဲ႔ ဗိုင္းရပ္ဒီအန္ေအကို ပြားေပးတယ္။ ဗိုင္း၇ပ္ဒီအန္ေအကေန ဗိုင္း၇ပ္ ပ႐ိုတင္းေတြထုတ္ေပးတယ္။ ဒီပ႐ိုတင္းေတြနဲ႔ ဒီအန္ေအေတြ ျပန္ေပါင္းၿပီး ဗိုင္းရပ္စ္အသစ္ေတြ ထြက္လာၾကတာေပါ့။
အကယ္၍ ဗိုင္းရပ္ဟာ သုက္ဆဲလ္ သို႔မဟုတ္ ဥဆဲလ္မွာ ျဖစ္ခဲ့ရင္ သားသမီးမ်ိဳးဆက္အထိ ဒီဗိုင္း၇ပ္ရဲ ႔ ဒီအန္ေအ ပါ႐ွိလာတတ္တယ္။ ဒီ ဗိုင္းရပ္ ဒီအန္ေအေတြဟာ မ်ိဳးဆက္မ်ားစြာျဖတ္သန္းၿပီးတဲ့အခါ သူတို႔လည္း အနိစၥသေဘာအရ ပ်က္စီးကုန္တယ္။ ဗိုင္းရပ္ပ႐ိုတင္းလည္း မထုတ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဗိုင္းရပ္ ဒီအန္ေအအပ်က္ႀကီးေတြ ဆက္႐ွိေနၾကတယ္။ ဒီ ဗိုင္းရပ္ဒီအန္ေအ အပ်က္ေတြကို ERV(Endogenous Retrovirus) လို႔ေခၚတယ္။
လူနဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီေမ်ာက္ဝံဟာ ကမာၻအစတည္းက ဒီအတိုင္း ႐ွိခဲ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဗိုင္းရပ္ တစ္မ်ိဳးတည္းက လူကို သက္သက္ ခ်င္ပန္ဇီကို သက္သက္ကူးစက္ခံရတယ္။ ဒါဆိုရင္ ဒီ လူနဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီရဲ႔ ဒီအန္ေအမွာ ဗိုင္းရပ္ဒီအန္ေအ လာကပ္မယ့္ ေနရာေတြ တူႏိုင္မယ္ ထင္ပါသလား။ သိန္းထီးဆုႀကီးကို ႏွစ္ႀကိမ္ဆက္တိုက္ ေပါက္တာထက္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် နည္းပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ လူနဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီရဲ႔ ဒီအန္ေအေတြကို တိုက္စစ္ၾကည့္တဲ့အခါ လူနဲ႔ခ်င္ပန္ဇီမွာ အနည္းဆုံး ၉ဝဝဝ မကတဲ့ ERV ဗိုင္းရပ္ဒီအန္ေအအပ်က္ ေတြကို တူညီတဲ့ေနရာေတြမွာ ေတြ႔ထားပါတယ္။
သမုဒၵရာႀကီးထဲက ေရေမာ္လီက်ဴးေလး တစ္လံုးကို ေကာက္ၿပီး ျပန္ပစ္ခ်။ ၿပီး၇င္ ေနာက္တစ္ခါ ေကာက္လို႔ ဒီေမာ္လီက်ဴးပဲ ျပန္ရတယ္ဆိုသေလာက္ကို ျဖစ္ႏိုင္ေခ်နည္းလြန္းပါတယ္။
ဗိုင္းရပ္ေတြက လူနဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီမွာ သီးျခားစီ ကူးစက္ၿပီး တူညီတဲ့ေနရာေတြမွာ ERV ၉၈ဝဝေလာက္ ခ်န္ထားခဲ့တယ္ဆိုတာ ယုတိၱအင္မတန္မဲ့လြန္းပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္အရ ၾကည့္ရင္ ႐ွင္းပါတယ္။ လူနဲ႔ ခ်င္ပန္ဇီတို႔ရဲ႔ တူညီတဲ့ ဘုိးေဘး ေမ်ာက္လို ပ႐ိုင္းမိတ္တစ္ေကာင္မွာတည္းက ERV ေတြ ႐ွိၿပီးသားပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီေမ်ာက္ရဲ႔ ဘိုးေဘး အစဥ္အဆက္က ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ တေလွ်ာက္ ႏို႔တိုက္သတၱဝါဘိုးေဘးေတြ၊ ဆိုင္ႏိုဒြန္႔တြားသြားသတၱဝါ ဘိုးေဘးေတြ၊ သူ႔ထက္အရင္ ဆိုင္နပ္ဆစ္ဘိုးေဘးေတြရဲ ႔ ERV ေတြေတာင္ ပါႏိုင္ေသးရဲ႔။ ဒီပ႐ိုင္းမိတ္ဘုိးေဘးရဲ႔ ၉၈ဝဝေသာ ERV ေတြဟာ သူကေန ခြဲထြက္လာတဲ့/ဆင္းသက္လာတဲ့ လူနဲ႔ ေမ်ာက္မ်ိဳးစိတ္ေတြမွာလည္း ဆက္လက္ပါ႐ွိေနျခင္းသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီေျဖ႐ွင္းခ်က္ဟာ ႀကံဳရာက်ပန္းျဖစ္တယ္ဆိုတာထက္ မ်ားစြာ ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ေျဖ႐ွင္းခ်က္ပါ။
ဒီ ERV ေတြကို လူနဲ႔ေမ်ာက္ထက္ ပိုေဝးတဲ့ ႏို႔တိုက္သတၱဝါေတြမွာ ႐ွာၾကည့္ရင္ လူနဲ႔ တူတဲ့ ERV ပိုနည္းသြားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ပ႐ိုင္းမိတ္အုပ္စုမွာ ERV ေတြဘယ္လိုရလာၿပီး ဘယ္သူေတြက ဘယ္လိုမ်ိဳးခြဲလို႔ လက္႐ွိမ်ိဳးစိတ္ေတြမွာ ERV ေတြ ဘယ္လို႐ွိေနၾကလဲဆိုတာကို ေအာက္က ပံုကို ေလ့လာၾကည့္ပါရန္။
http://www.helmholtz-muenchen.de/uploads/pics/Fig.1.jpg
ERV တင္မကပါ။ DNA ကြဲျပားမႈကိုလုိက္ၿပီး မ်ိဳးခြဲထြက္မႈကို ေလ့လာတဲ့ Phylogenetic ပညာရပ္ဆိုတာ ႐ွိပါတယ္။ ဒီပံုမ်ိဳးဟာ ဒီေလ့လာမႈကို အေျခခံၿပီး မ်ိဳးစိတ္ေတြ ဘယ္လို ခြဲျဖာလဲ ဇီဝကိုင္းႀကီးသံုးကိုင္းနဲ႔ ဆြဲျပထားတာပါ။
http://4.bp.blogspot.com/_A9yLEWrMHJE/TBAOhRm4dyI/AAAAAAAAABY/pSy19plMJSA/s1600/phylogenetic+tree+1.jpg
ဇီဝေဗဒသီအိုရီတစ္ခုဟာ နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္ေအာင္ ဘာမွ အက်ိဳးမေပးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီလို အက်ိဳးမေပးတိုင္း အသံုးမက်ဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရပါဘူး။
ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္ အယူအဆဟာ ေလာကရဲ႔ အနိစၥသေဘာကို အမ်ားႀကီး ေထာက္ျပေနတယ္။ ဗုဒၶေခတ္က လူေတြယူဆခဲ့တဲ့ သိပ္ခိုင္မာလွပါတယ္ဆိုတဲ့ ကမာၻမပ်က္ခင္ထိ တည္ၿမဲပါတယ္ဆုိတဲ့ ေတာင္ႀကီးေတြဟာ ေရတိုက္စားမႈေလတိုက္စားမႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးေနတယ္။ (Alps ေတာင္တန္းမွာ တစ္ႏွစ္ကို ေရတိုက္စားမႈေၾကာင့္ ေတာင္ကမူတစ္ခုစာ ေက်ာက္သားေတြ တိုက္စားခံရတယ္။ တခါ တည္ၿမဲလွပါတယ္ဆိုတဲ့ သမုဒၵရာ ေက်ာက္ဖ်ာေတြဟာ က်ယ္ေနတယ္။ က်ံဳ ႔ေနတယ္။ အက်ိဳးဆက္အားျဖင့္ တည္ၿမဲလွပါတယ္တဲ့ ကမာၻေျမတိုက္ႀကီးေတြဟာ သမုဒၵရာေက်ာက္ဖ်ာေတြေရြ႔တိုင္း လိုက္ေ႐ြ႔ေနရတယ္။ တခ်ိန္က ကမာၻတိုက္ႀကီးေတြ အားလံုးေပါင္းသြားတာ ႐ွိတယ္။ အႀကိမ္ႀကိမ္လည္းျဖစ္ဖူးတယ္။ ေနာက္သက္႐ွိမ်ိဳးစိတ္ေတြ။ ေခြး၊ ေမ်ာက္၊ လူ ခရမ္းခ်ဥ္သီးပင္ စတာေတြဟာ ခိုင္ၿမဲလွပါတယ္။ လူကေမြးရင္ လူပဲ။ ေမ်ာက္ကေမြးရင္ ေမ်ာက္ပဲလို႔ ယူဆထားၾကရာကေန သတၱဝါေတြရဲ ႔ အသက္နဲ႔ ခႏၶာရဲ႔ အနိစၥသေဘာကို ထားဦး။ သက္႐ွိမ်ိဳးစိတ္ေတြေတာင္မွ မတည္ၿမဲပါလားဆိုတာကို ေထာက္ျပေနတယ္။
ေလာကႀကီးရဲ႔ အနိစၥတရားကို ပိုေထာက္ျပေနလို႔ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ပိုကိုက္ညီတယ္လို႔ေတာင္ ဆိုႏိုင္ေသးရဲ႔။ သို႔ေပမယ့္ ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္သီအုိရီဟာ ေျမဆြဲအားသီအိုရီလို လက္ေတြ႔အေထာက္အထားမ်ားစြာ၊ ႀကိဳတင္ေဟာကိန္းခန္႔မွန္းခ်က္မ်ားစြာ နဲ႔ အလြန္ ေအာင္ျမင္ေနတဲ့ သီအိုရီျဖစ္လို႔ ျငင္းဖို႔ဆိုတာ အင္မတန္ အႏၲရာယ္မ်ားပါတယ္ခင္ဗ်ား။
ျမန္မာအင္တာနက္ေလာကမွာ က်ေနာ္ ေတြ႔မိသေလာက္ သိပၸံစိတ္ဝင္စားသူ အလြန္႐ွားပါတယ္။ အဲဒီ့အထဲမွာ ဇီဝေဗဒစိတ္ဝင္စားသူဟာ ပိုလို႔႐ွားပါေသးတယ္။ အခုထက္ ျမန္မာေတြ ဒႆနနဲ႔ သိပၸံပညာကို ပိုမိုစိတ္ဝင္စား လိုက္စားဖို႔ က်ေနာ္ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။
ဆင့္ကဲျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေသးစိတ္ေဆြးေႏြးခ်င္ရင္ေတာ့
ဒီ blog link အတိုင္း ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါတယ္။
http://kyawzwarlynn.blogspot.com/
ေအာက္က က်ေနာ့္ေဆာင္းပါးေတြရဲ ႔ index ပါ။
http://kyawzwarlynn.blogspot.com/p/blog-page_12.html
ေဖ့ဘုတ္မွာ ဆိုရင္ ေအာက္က link ကို ဆက္သြယ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း။
http://www.facebook.com/kyawzwar.lynn
Post a Comment